Şimdi Ara

1.2 TSI nasıl bilirsiniz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
0
Favori
27.791
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir arkadaşıma 2013 Leon 1.2 TSI Manuel almayı düşünüyoruz. DSG şanzıman istiyordu aslında ancak saatli bomba olduğu için uzak durmasını söyledim. Bu motorun yenilendiği söyleniyor kullananlar varsa yakıt tüketimi nedir, performansı nasıldır? Araç hafta içi günde 70 km %30 şehir içi %70 şehir dışı kullanılacak. Yani yılda 17000 km civarı. 1.6 TDI almanın gereksiz olduğunu düşündüm bu kullanıma. Ayrıca vergi avantajı da var. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda. Aslında Leon ana konusuna yazmayı düşündüm ancak Google'dan gelen için de faydalı olması açısından ayrı konu açmayı uygun gördüm. Eğer bu konu forumda kirliliğe neden olacak ise silinebilir.



  • Hocam sizlik bir konu olmuş.
  • 1.2 TSI motorla hiç bir bilgim yok ancak 1.2 motor hiçte iyi durmuyor 1.6 1.4 falan iyide ama sonuçta 1.2 (( TSI )) , leon gerçekten süper bir araç çok iyi inceleme fırsatım olmuştu. ama dediğim gibi yanlış yöneltmek istemem hayırlısı olsun.
  • 1.2 tsı golf manuel kullanicisiyim. Araç motor anlamında oldukça canlı. Performans istediğinizde bunu veriyor ama tabiki yakıt tüketimi de artıyor. Belirttiğiniz kullanım koşullarında standart kullanırsanız 6.5 lt civarında yakar ama zorlarsanız sonuçta turbo var ve yakıt tüketimi artar. Bir depo ile 700-750 km arası bir yol gidiyor depo yaklaşık 235 tl ye doluyor. Bildigim kadarıyla seatta kullanılan 1.2 tsı 8 valflik eski nesil golf te ise 16 valflik yeni nesil motor var. Kullanımda ne kadar fark eder bilemiyorum.
  • Sunu da eklemek lazım. Araç eski 1.6 (hitler) motora gore cok daha canlı ve cok daha az yakıyor ama 1.4 tsı ile karsilastirdifinizda performans acısından biraz geride kalıyor ve benzer tüketim gerçekleştiriyor. Genel anlamda bu motor kombinasyonunu tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tunarda

    1.2 tsı golf manuel kullanicisiyim. Araç motor anlamında oldukça canlı. Performans istediğinizde bunu veriyor ama tabiki yakıt tüketimi de artıyor. Belirttiğiniz kullanım koşullarında standart kullanırsanız 6.5 lt civarında yakar ama zorlarsanız sonuçta turbo var ve yakıt tüketimi artar. Bir depo ile 700-750 km arası bir yol gidiyor depo yaklaşık 235 tl ye doluyor. Bildigim kadarıyla seatta kullanılan 1.2 tsı 8 valflik eski nesil golf te ise 16 valflik yeni nesil motor var. Kullanımda ne kadar fark eder bilemiyorum.
    Gömün gitsin...

  • Passat tdi aldigim zaman arkadasim golf7 1.2 tsi aldi, gayet guzel gidiyordu s.ici , ayni motorsa alinir bence , arkadasimin guzergahi 20 km civari , cevreyolu uzun olan yol trqfikte oluyor ama cok degil, 6.5 falan yakiyordu yol bilgisayarina gore , yakittan sikayeti yoktu cunku 6-7 ayda 15 bin bakimina girdi , eski arqci lpg fiestaydi , cok yaksa derdi diesel alsam iyiydi falan diye ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Gömün gitsin...



    Alıntıları Göster
    ankara şehir içi kullanım genel ortalamam (2.200km) 6.6 lt/100km ama dsg ile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tunarda

    1.2 tsı golf manuel kullanicisiyim. Araç motor anlamında oldukça canlı. Performans istediğinizde bunu veriyor ama tabiki yakıt tüketimi de artıyor. Belirttiğiniz kullanım koşullarında standart kullanırsanız 6.5 lt civarında yakar ama zorlarsanız sonuçta turbo var ve yakıt tüketimi artar. Bir depo ile 700-750 km arası bir yol gidiyor depo yaklaşık 235 tl ye doluyor. Bildigim kadarıyla seatta kullanılan 1.2 tsı 8 valflik eski nesil golf te ise 16 valflik yeni nesil motor var. Kullanımda ne kadar fark eder bilemiyorum.

    Yeni leonda da aynı 16 valflik yeni 1.2 tsi var. Sitesinden bakabilirsiniz. Hatta golfteki motordan daha alt devirde güç veriyor.
    Golf 1550-4100
    Leon 1400-4000

    Yeni leon nun hafif kasası ile 1.2 tsi gerçekten çok uyumlu. Ve yeterli. 2.0 motor atmosferiklrrin 180 nm olduğunu unutmayalım. 1.2 tsi alt devirlerde çok başarılı. 1500 devirde 5 vites yokuşları çok rahat çıkıyor.
    Ben çok yoğun 7-7.5lt sakinde 5.5-6lt tüketiyorum.
    Dizel ile aralarında max. 1 lt oynar.
    Ancak diZelden kesinlikle daha değerli bir motor hatta benim naZarımda iki katı değerli. 65000 km 1.6 tdi kullanmış biri olarak. Korkmadan alabilirsiniz. Çok canlı 4000 e kadar. Sonrası kesiliyor ama gerekte yok devire yeterli hızı sağlıyor.




  • Yokuş çıkarken kamyonetlerin selektör yaparak yol istemeleri karşısında yaşadığınız çaresizliği umursamazsanız alınabilir. Yine de Golf ile Seat'ta aynı cins 1.2 tsi motor kullanılıp kullanılmadığını iyi araştırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tunarda

    1.2 tsı golf manuel kullanicisiyim. Araç motor anlamında oldukça canlı. Performans istediğinizde bunu veriyor ama tabiki yakıt tüketimi de artıyor. Belirttiğiniz kullanım koşullarında standart kullanırsanız 6.5 lt civarında yakar ama zorlarsanız sonuçta turbo var ve yakıt tüketimi artar. Bir depo ile 700-750 km arası bir yol gidiyor depo yaklaşık 235 tl ye doluyor. Bildigim kadarıyla seatta kullanılan 1.2 tsı 8 valflik eski nesil golf te ise 16 valflik yeni nesil motor var. Kullanımda ne kadar fark eder bilemiyorum.

    Yeni leonda da aynı 16 valflik yeni 1.2 tsi var. Sitesinden bakabilirsiniz. Hatta golfteki motordan daha alt devirde güç veriyor.
    Golf 1550-4100
    Leon 1400-4000

    Yeni leon nun hafif kasası ile 1.2 tsi gerçekten çok uyumlu. Ve yeterli. 2.0 motor atmosferiklrrin 180 nm olduğunu unutmayalım. 1.2 tsi alt devirlerde çok başarılı. 1500 devirde 5 vites yokuşları çok rahat çıkıyor.
    Ben çok yoğun 7-7.5lt sakinde 5.5-6lt tüketiyorum.
    Dizel ile aralarında max. 1 lt oynar.
    Ancak diZelden kesinlikle daha değerli bir motor hatta benim naZarımda iki katı değerli. 65000 km 1.6 tdi kullanmış biri olarak. Korkmadan alabilirsiniz. Çok canlı 4000 e kadar. Sonrası kesiliyor ama gerekte yok devire yeterli hızı sağlıyor.

    Alıntıları Göster
    Cevaplar için teşekkür ederim. Araç çevre yolunda kullanılacak %70. Öyle kickdown redline şeklinde değil de 100 110 km gibi hızlarda sakin bir şekilde. Herhalde dizeli aratmaz diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Yokuş çıkarken kamyonetlerin selektör yaparak yol istemeleri karşısında yaşadığınız çaresizliği umursamazsanız alınabilir. Yine de Golf ile Seat'ta aynı cins 1.2 tsi motor kullanılıp kullanılmadığını iyi araştırın.

    Kağıt üstünde tork değeri iyi gözüküyor. O kadar mı rezil performansı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrullah bozlak

    Yokuş çıkarken kamyonetlerin selektör yaparak yol istemeleri karşısında yaşadığınız çaresizliği umursamazsanız alınabilir. Yine de Golf ile Seat'ta aynı cins 1.2 tsi motor kullanılıp kullanılmadığını iyi araştırın.

    Kağıt üstünde tork değeri iyi gözüküyor. O kadar mı rezil performansı var.

    1.2 DSG alsın keyfine baksın yokuş yukarı bile pedala bile fazla basmassın.
  • DSG ile pek keyif yapilacagini zannetmiyorum. Hepimiz okuyoruz forumda surekli DSG ile ilgili problem konulari aciliyor. Sorun cikarmasa bile her an sorun cikarabilir tedirginligi bile insani cok rahatsiz eder. Kendi kullandigim easytronic sanzimandan sonra kimseye otomatik sanziman onermiyorum. Gecen kronik F hatasi verdi. 1400 liradan etti beni. Ne varsa manuelde var bence.
  • Hypnotica kullanıcısına yanıt
    Siz burada her yazana inanıp kafanızı bulandırmayın. Bazıları her şeyi cc'ye bakarak çözüyor. Boşverin he deyip geçiniz böylelerine. 1.2 TSI gitmiyor kamyonetler yol alıyor. 105 BG / 175 nm tork üreten bir motordan bahsediyoruz. Bu gücü 1500 devirden 4500 - 5000 devire kadar koruyan stabil bir motordan bahsediyoruz.

    175nm torku 2.0 / 1.8 atmosferik motorlar verirken, 105 bg gücü de 1.6 atmosferik motorlar üretebiliyor. Yani 1.6 litre motorla aynı son hıza, 1.8 - 2.0 litrelik bir motorun da ivmelenmesine sahip bir motor diyebiliriz.

    1.2 TSI, Ibiza ve Polo gibi araçlar için daha iyidir. Bu tip araçlarda 0-100'ü 10 saniyenin altındadır. Leon ve Golf gibi araçlarda 0-100 ağırlıktan dolayı biraz artacaktır. Fakat performans anlamında üzecek bir motor değildir.

    Sadece performanslı kullanımda yakıt tüketimi fazlalaşır. 80 - 90 km hız ile gittiğinizde dizeller kadar yakar.




  • Hypnotica kullanıcısına yanıt
    DSG abartıldığı gibi komple sorunlu değil zaten bilen biliyor neyse bu tartışma konusu açılmaz bi daha
    manuel evette bi yere kadar.
  • Konudaki bir kac mesajı görünce gercekten cenazede oldugumu düşündüm.

    Hocam alın aracı keyifle binin.

    0-100 km/s hızlanmada da 0-1000 m hızlanmada da 1.6 tdı dan daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Konudaki bir kac mesajı görünce gercekten cenazede oldugumu düşündüm.

    Hocam alın aracı keyifle binin.

    0-100 km/s hızlanmada da 0-1000 m hızlanmada da 1.6 tdı dan daha iyi.
    DSG dediğin gibi saatli bomba uzak durun

    Ben dediğiniz aracın Style donanımlı olana baktım iç konfor olarak Golfü aratmayacak kaliteli düzeyde .

    Motor şehir içinde yeterli ama 4 kişilik bir aile iseniz ve tümünüz binerse yakıt tüketiminiz artar .

    Seat Leon FR donanımlısı daha iyi ve güzel donanımları var ama para meselesi tabiki biraz fiyatı yüksek .

    Kısacası almadan önce benim yaptığım gibi bayiye gidin inceleyin ve test sürüşü yapın aklınıza yatıyorsa alın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zarinca -- 13 Şubat 2014; 1:28:23 >




  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Hocam vw tr yi referans almayin. Iki motorda 1400d de max. Torku veriyor. Almanya sitesinde gorebilirsiniz.
  • Yine ne kadar vw dusmani varsa toplanmis. Hayatinda dsg kullanmayanlar konusup duruyor.piyasada dsg kadar konforlu bir sanzuman yok.ben kullaniyorum ve cok memnunum.
    Farkli nedenlerden dolayi araci satiyorum.ilgilenirseniz pm atabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.