Şimdi Ara

'0' KM ARABA İÇİN 95 Mİ 97 OKTAN BENZİN Mİ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.889
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha önce bahsetmiştim,0 KM 1,3 Yaris aldık.. Kenid arabama hep SHELL'den 97 (V POWER) oktan alıyorum ve hiç değiştirmedim,tam bilmemekle beraber şu ana kadar yakıt sisteminde hiçbiri arıza yaşatmadı.Ayrıca performansta da biraz atış var sanırım

    Şimdi aldığımız araç için fabrika verileri 95 üzeri kullanın diyor..Yani sadece 95 demediğine göre 97 kullansam bi sorun olur mu?

    Bence kullanıcının tercihine bırakılmış tek şey yakıt alacağı istasyon ve oktan değeri..Yani bizim için müdahil olabilieceğimiz en önemli konu bu olsa gerek..Bakımlarda servis bize malzeme seçme şansı tanımadığına göre

    Bide naçizane tavsiyem yakıt için sadece tek marka( Shell,BP v.s.) kullanın,eğer mümkünse de hep aynı istasyondan almaya çalışın..

    Oktan konusundaki tavsiyelerinizi paylaşalım...







  • evet doğrudur hem 95,hemde 97 oktan kullanılabilir anlamına geliyor bu..sonuç olarak iki yakıtı arasındaki fark ise performans ve kalite olarak kullanıcıya geri dönecektir en nihayetinde tercih kullanıcının tabi...
  • araçta 95 oktan kullanın diyorsa 97 oktan kullanmanın hiç bir yararı olmaz sadece cebinden çıkan para artar benzine verdiğin para yüzünden. performans artışı tamamen insanın psikolojik kendini kandırmacasıdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    araçta 95 oktan kullanın diyorsa 97 oktan kullanmanın hiç bir yararı olmaz sadece cebinden çıkan para artar benzine verdiğin para yüzünden. performans artışı tamamen insanın psikolojik kendini kandırmacasıdır


    performans artışı tamamen insanın psikolojik kendini kandırmacasıdır demışsınde ozman 95-97 arasında hıc bı fark yok ozman mılletı kandırıolar 97 dıe oylemı yanı sadece para tuzagı mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    araçta 95 oktan kullanın diyorsa 97 oktan kullanmanın hiç bir yararı olmaz sadece cebinden çıkan para artar benzine verdiğin para yüzünden. performans artışı tamamen insanın psikolojik kendini kandırmacasıdır



    Mantıklı olarak düşünürsek oktan'a yanabilirlik kalitesi denebilir.Yani daha kolay yanabilen bi yakıt performansı arttırmaz diyemeyiz.Bu fark ancak uzun süreli kullanımlarda anlaşılabilir.Gidip bi deneyeyim diye alıp yaw ben bi fark anlamadım,aynı demek yanlış olur.

    Ayrıca 97 oktan katkılı olduğundan motor ve buji tortularında ciddi azalma olabilir.
  • 97 al hocam .
  • bize arabaı teslim eden görevli en ideali 95 oktan kurşunsuz demişti ama 97 de alınabilir sandımca
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1. 3 Multijet için hangi mazot?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kullanıcın uygun gördüğü en ucuz olanı tercih edin.
    Yakıt standartları uygun olduğu sürece sorun yaşamazsınız.
    Şimdi 97 oktan kullanıca tüketimin düşeceğini söyleyenler olabilir.
    Depoyu tam doldurarak bir kaç defa tüketimi ölçün.
    95 ile 97 oktan arasında bir fark olmadığını göreceksiniz.

    Ucuz olanı seçin derim ben...
  • babamın 2006 opel astrasını alırken bize 95 koyun dediler.ötekiler motoru tekletiyomuş.o gün bu gün peder 95 oktan alır.
  • Servislerin tavsiyesi de 95 oktan. 97 oktan ne performans ne de ekonomiye çok fazla faydası yok. Aksine yakıt tüketimini artırdığını söylüyorlar. Değişik 97 oktanları denemek yerine sağlam bi yerden 95 almak motor için daha faydalı bence de. Genel olarak kulağıma gelen tavsiyelerden (belli bir istatistiğe dayanmıyor) Opet ve Total'in 95 oktan kurşunsuzu, Shell'in dizel ve eurodizel'i iyi imiş. Kendi izlenimlerimi de katacak olursam Opet, Shell, Total ilk 3 sırayı alırken BP ve PO tavsiye etmem.
  • Bir dergide Türkiyedeki benzin kalitesinin hala yeterli olmadığını yani 95 oktan diye aldığınız benzinin daha düşük oktanlı da olabileceğini o yüzden 97 almanın daha mantıklı olduğunu okumuştum ve zaten ikisinin fiyatı da birbirine çok yakın.Yani ben ne olur ne olmaz deyip 97 alıyorum arkadaşım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    Servislerin tavsiyesi de 95 oktan. 97 oktan ne performans ne de ekonomiye çok fazla faydası yok. Aksine yakıt tüketimini artırdığını söylüyorlar. Değişik 97 oktanları denemek yerine sağlam bi yerden 95 almak motor için daha faydalı bence de. Genel olarak kulağıma gelen tavsiyelerden (belli bir istatistiğe dayanmıyor) Opet ve Total'in 95 oktan kurşunsuzu, Shell'in dizel ve eurodizel'i iyi imiş. Kendi izlenimlerimi de katacak olursam Opet, Shell, Total ilk 3 sırayı alırken BP ve PO tavsiye etmem.




  • 95 ile 97 arasında bir fark yok deselerde ben 97 oktan alıyorum..
  • Bence çok farketmez .İnsan hangisini almak istiyorsa ondan alsın .Bence 97 oktan falan palavra.Litre başına 3 ykr fark var 50 litre bir depomuz var desek ortalama 1,5 lira fark edecek 97 oktanın fiyat farkı 1 depoda.Yani performans falan artırıyor,50 km fazla gidersin depo başına gibi şeylere inanmamak lazım.(50 km fazlayı 95 oktanlada gidersin çünkü depoyu fullerken 1,5 liralık farkı 95 oktana ver oda 50 km fazla yapar)Bunlar pazarlama taktiğidirO yüzden 97 almışım 95 almışım diye düşünmeye gerek yok.Ama aldığınız firmayı iyi belleyin.Opet ve shellden başkasındanda almıyorum yakıt.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gilth -- 10 Ağustos 2007; 20:35:08 >
  • Arkadaşlar arabayı öğlende teslim aldık,ve depoyu Shell'den 97 oktan fullettik hayırlısıyla

    Aslında araca 95 ve üzeri hangi oktanı koyarsan koy (karışık bile olsa) sorun yok..Klavuzlar öyle diyo..Ama yukarıda bi arkadaşın bahsettiği gibi zaten Türkiye'de bazı şrketler oktan düşürüyolar.Yani kandırmaca...

    Shell yada BP 'den şaşmayın,bunu bu firmaların uluslarası deniz nakliyesinde çalışmış biri olarak söylüyorum,çok titizler..

    Eni group var bide Avrupada,ama Türkiyede sanırım henüz parekende yok..Ama güvenilir bi şirkettir..
  • hiçbir şeye yaramıyor arkadaşlar hava cıva bence iki benzini hem performans hemde ekonomiklik açısından denedim bişey farketmiyor antalya seyahatimde denemiştim bence reklam boşverin fazla para verip eksik benzin alıcaksam almam kardeşim koyarım 95 oktan daha fazla litre öyle şekilde daha fazla yol katederim
  • Genelde motorlarmızda yüksek sıkıştırma kullanılmadığı için 97 oktana gerek olmadığını okumuştum. 97 oktanlı benzin daha geç tutuşuyor yani sıkıştırmaya dayanıklı ve 95 oktan kullanılması gereken motorda kullanılırsa vuruntu yapabileceğini okumuştum, otomobil dergilerinin birinde okumuştum. Ama Türkiye deki 95 oktan da 95 oktan değilse :)) 97 oktanı neden almayalım, saygılar
  • ya bu opet niye daha ucuz???
  • 95 al 97 gereksiz o tür bi araca sadece cebinden fazla para cıkar arkadasın dedigi gibi
  • shell temiz bir bayiiden 97 oktan !
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.