Şimdi Ara

Suzuki Splash Türkiye yollarında... (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
564
Cevap
6
Favori
68.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Splash Mart 2014 Türkiye pazarı satış adedi: 3
  • Konu ile ilgisi nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    merhaba arkadaşlar
    benim 2010 splash'in direksiyonu ağır geliyor bana. Hidrolik olmadığından diyorlar, hepsi böyle mi? diğer arabam olan honda civic'in hidrolik direksiyonu tüy gibi.



    Splash'ın direksiyonu hidrolik, hatta ben çok yumuşak buluyorum, manevrası ve parkı çok çok başarılı.

    Sizin Splash'ın versiyonu nedir acaba, Splash'ın hidrolik direksiyonu olmayan versiyonu var mı bilmiyorum.
    Belki söylediğiniz diğer araçtan sonra farklı gelmiştir.
  • Bendeki 2010 gls 1.2 at aracda hidrolik degil elektrikli direksiyon (eps) var. Sizdeki de bence eps olmali. Cunku kullanma kilavuzunda direksiyon hidroligi degisimi ile hicbir sey yok. Ayrica motor bolumunde de direksiyon hidroligi doldurma yeri gormedim. Sizde varsa fotografini cekebilormisiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    Bendeki 2010 gls 1.2 at aracda hidrolik degil elektrikli direksiyon (eps) var. Sizdeki de bence eps olmali. Cunku kullanma kilavuzunda direksiyon hidroligi degisimi ile hicbir sey yok. Ayrica motor bolumunde de direksiyon hidroligi doldurma yeri gormedim. Sizde varsa fotografini cekebilormisiniz?

    EPS: Electro Power Steering, Elektro Hidrolik Direksiyon, ya da Elektrik Destekli Hidrolik Direksiyon.

    Elektrik desteği araba hızlandıkça diresiyonu sertleştirip yavaşlağında da yumuşatan bir sistem. Hidrolik direksyonun bir gömlek üstü.
    Suzuki'nin sitesinden Splash'ın Donanım listesine bakınca da ( Bu linkte:http://otomobil.suzuki.com.tr/modeller/splash/donanim.aspx )
    Yükseklik ayarlı ve hidrolik destekli direksiyon - standarttır diyor.

    Direksiyon hidroliği değiştirme/doldurma yerini bilemedim, kaputu açınca sol tarafta bir yerdeydi galiba, arabaya bir bakayım. Servisinize de telefon açıp bir sorun isterseniz.

    Ben yukarıda anlattığım şekilde biliyorum açıkcası.




  • adepex kullanıcısına yanıt
    sanırım sizinki de 2010 ve 1.2 otomatik. şimdiye kadar hiç orijinal aküyü veya lastikleri değiştirdinizmi? bir yerde şöyle yazıyor: akü zayıflayınca direksiyon ağırlaşıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    sanırım sizinki de 2010 ve 1.2 otomatik. şimdiye kadar hiç orijinal aküyü veya lastikleri değiştirdinizmi? bir yerde şöyle yazıyor: akü zayıflayınca direksiyon ağırlaşıyormuş.


    Splash'ım manuel. Reklam amacıyla getirilen GLS-H versiyonu. En donanımlı Splash.

    Aküyü değiştirmedim. Lastikleri kış ve yaz değiştiriyorum. Aracın üzerinde gelen çok kaliteli ve pahalı bir lastik, Continental.
    Ben bir sebeple kesilip yırtıldığı için orjinal yazlıkları da değiştirip 4 tane yeni Michelin Energy Saver lastik aldım.
    Kışlık lastiklerim de Michelin.

    Akü zayıflayında direksiyon ağırlaşmaz, ilk defa duyuyorum açıkcası. Kaldı ki Splash'ın aküsü sorun çıkardı değiştirdim diyeni hiç görmedim.
  • iyi akşamlar arkadaşlar ,hazır konu elektrikle ilgiliyken kafama takılan bişeyi size sormak yada paylaşmak istedim. durum şu,akşamları işten eve geldiğimde aracımı park ederken ,park ettiğim yer hafif meyilli olduğu için ,direksiyonu çok hafif kırarken,benim farlarda çok az bir, ışık azalması oluyor.yani direksiyonu bükerken olan birşey bu direksiyonu kırdıktan sonra ışık yoğunluğu tekrar normale dönüyor .sizlerin araçlarda da böyle bir azalma oluyor mu ? ya da hiç dikkat ettiniz mi .. (azalmadaki netliği,park ettiğim yerde ışıklar duvara yansıyor ,net olarak görebiliyorum azalmayı)...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    iyi akşamlar arkadaşlar ,hazır konu elektrikle ilgiliyken kafama takılan bişeyi size sormak yada paylaşmak istedim. durum şu,akşamları işten eve geldiğimde aracımı park ederken ,park ettiğim yer hafif meyilli olduğu için ,direksiyonu çok hafif kırarken,benim farlarda çok az bir, ışık azalması oluyor.yani direksiyonu bükerken olan birşey bu direksiyonu kırdıktan sonra ışık yoğunluğu tekrar normale dönüyor .sizlerin araçlarda da böyle bir azalma oluyor mu ? ya da hiç dikkat ettiniz mi .. (azalmadaki netliği,park ettiğim yerde ışıklar duvara yansıyor ,net olarak görebiliyorum azalmayı)...


    Bu durumu dışarıdan bakan biri gözlemledi mi peki? Farların yönü ve ışığın açısı nedeniyle yanılmak mümkün çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    iyi akşamlar arkadaşlar ,hazır konu elektrikle ilgiliyken kafama takılan bişeyi size sormak yada paylaşmak istedim. durum şu,akşamları işten eve geldiğimde aracımı park ederken ,park ettiğim yer hafif meyilli olduğu için ,direksiyonu çok hafif kırarken,benim farlarda çok az bir, ışık azalması oluyor.yani direksiyonu bükerken olan birşey bu direksiyonu kırdıktan sonra ışık yoğunluğu tekrar normale dönüyor .sizlerin araçlarda da böyle bir azalma oluyor mu ? ya da hiç dikkat ettiniz mi .. (azalmadaki netliği,park ettiğim yerde ışıklar duvara yansıyor ,net olarak görebiliyorum azalmayı)...

    Açıkcası ilk defa böyle bir durum duyuyorum, daha önce hiç böyle bir şey gözlemlemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adepex

    quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    iyi akşamlar arkadaşlar ,hazır konu elektrikle ilgiliyken kafama takılan bişeyi size sormak yada paylaşmak istedim. durum şu,akşamları işten eve geldiğimde aracımı park ederken ,park ettiğim yer hafif meyilli olduğu için ,direksiyonu çok hafif kırarken,benim farlarda çok az bir, ışık azalması oluyor.yani direksiyonu bükerken olan birşey bu direksiyonu kırdıktan sonra ışık yoğunluğu tekrar normale dönüyor .sizlerin araçlarda da böyle bir azalma oluyor mu ? ya da hiç dikkat ettiniz mi .. (azalmadaki netliği,park ettiğim yerde ışıklar duvara yansıyor ,net olarak görebiliyorum azalmayı)...

    Açıkcası ilk defa böyle bir durum duyuyorum, daha önce hiç böyle bir şey gözlemlemedim.

    Bu araçlarda EPS (Electric Power Steering) olması lazım.Direksiyonu çok kırınca daha fazla zorlanmadan dolayı elektriği fazla çekiyor olabilir.Bu durumda akünüzün zayıf olduğu da ortaya çıkar.Test için akşam farları yakıp aracı çalıştırırken ışığı gözleyin.Eğer ışık azalıyorsa akünüz zayıftır.Normal durumda ışık aynı kalır.Aracınız 4-5 yıllık ya da 50-60 bin km civarındaysa akünüz eski olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: adepex

    quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    iyi akşamlar arkadaşlar ,hazır konu elektrikle ilgiliyken kafama takılan bişeyi size sormak yada paylaşmak istedim. durum şu,akşamları işten eve geldiğimde aracımı park ederken ,park ettiğim yer hafif meyilli olduğu için ,direksiyonu çok hafif kırarken,benim farlarda çok az bir, ışık azalması oluyor.yani direksiyonu bükerken olan birşey bu direksiyonu kırdıktan sonra ışık yoğunluğu tekrar normale dönüyor .sizlerin araçlarda da böyle bir azalma oluyor mu ? ya da hiç dikkat ettiniz mi .. (azalmadaki netliği,park ettiğim yerde ışıklar duvara yansıyor ,net olarak görebiliyorum azalmayı)...

    Açıkcası ilk defa böyle bir durum duyuyorum, daha önce hiç böyle bir şey gözlemlemedim.

    Bu araçlarda EPS (Electric Power Steering) olması lazım.Direksiyonu çok kırınca daha fazla zorlanmadan dolayı elektriği fazla çekiyor olabilir.Bu durumda akünüzün zayıf olduğu da ortaya çıkar.Test için akşam farları yakıp aracı çalıştırırken ışığı gözleyin.Eğer ışık azalıyorsa akünüz zayıftır.Normal durumda ışık aynı kalır.Aracınız 4-5 yıllık ya da 50-60 bin km civarındaysa akünüz eski olabilir.

    Eps var.

    Bir kaç mesaj üstte farklı bir konu bağlamında şöyle yazmıştım.

    '' EPS: Electro Power Steering, Elektro Hidrolik Direksiyon, ya da Elektrik Destekli Hidrolik Direksiyon.

    Elektrik desteği araba hızlandıkça diresiyonu sertleştirip yavaşlağında da yumuşatan bir sistem. Hidrolik direksyonun bir gömlek üstü.
    Suzuki'nin sitesinden Splash'ın Donanım listesine bakınca da ( Bu linkte:http://otomobil.suzuki....ler/splash/donanim.aspx )
    Yükseklik ayarlı ve hidrolik destekli direksiyon - standarttır diyor ''

    Arkadaş direksiyonu çok hafif kırarken ışık azalması oluyor ve direksiyonu kırdıktan sonra düzeliyor yazmış.
    Direksiyonu fazla zorlamıyor diye anlıyorum. Diğer yandan Esp normal hidrolik direksiyondan faha fazla enerji çekmez, farkedilir bir enerji tüketimi yoktur.
    Var ile yok arası bir enerji tüketerek çalışır. Eps ile ilgili bir şey gibi gelmiyor bana.

    Muhtemelen akü ile ilgili bir problem yine.

    bankicampik: parkederken olduğu gibi akşam farlar açıkken camları açıp kapatın, aynı şekilde far ışığı azalması oluyor mu acaba?




  • EPS yi geçtim bazen araçta hidrolik direksiyon varmı ondan bile şüphe duyuyorum parkederken kasıyor...
  • @ruveydaela ,arkadaşım,ben aracımı yeni aldım henüz 4 aylık ,ama dediğini bir uygulayım bu akşam unutmazsam eğer ,bu farla ilgili durum beni tedirgin etmiyor zaten .sadece sorayım dedim pek kafayı takmıyorum çok küçük bir mevzu,okadar. tabiki bir tersliğinde habercisi de olabilir.
    @adepex arkadaşım senin dediğinide uyguluyayım akşam bakalım neler olacak ,unutmazsam test edip buraya yazarım .ilginize teşekkürler arkadaşlar .

    lastik havalarını kaç basıyosunuz arkadaşlar.ön kapının içine baktım ama pek bişey anlayamadım :D
  • Lastik havasının ölçüleri şöför kapısını açınca, kapı altına gelen kısımda, gövde üzerindeki bir levhada yazıyor.

    Ben yazlık lastikleri taktırdıktan sonra dördünü de 30 yaptırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefiso

    EPS yi geçtim bazen araçta hidrolik direksiyon varmı ondan bile şüphe duyuyorum parkederken kasıyor...

    Servisinize gidip bir göstermenizi, kontrol ettirmenizi salık veririm bu durumda, sizin aracınıza özel bir durum sanırım.
    Özellikle aracınızın garantisi devam ediyorsa mutlaka gösterin.

    Splash'ı olmayacak yerlere parkedip, çıkıyorum. Direksiyonu çok hafif ve pratik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adepex

    Lastik havasının ölçüleri şöför kapısını açınca, kapı altına gelen kısımda, gövde üzerindeki bir levhada yazıyor.

    Ben yazlık lastikleri taktırdıktan sonra dördünü de 30 yaptırdım.

    Genelde 2 kişiyseniz 32 yeterli.Ben 3-4 kişiye göre ayarladım bütün lastikler 33....30 çok az olur.Lastik de tel ezilmesi olabilir.Araç konforlu olur ama hem yakıtı artırır,çekişi azaltır,yere yaklaşır,çok esner.33 te biraz sert oluyor.Her ay mutlaka kontrol edin.Benim lastiğin bir tanesi sürekli iniyordu.Küçük bir vida batmış az az indiriyormuş havayı.Lastikçi 5 dakkada vidayı çıkartıp yerine dıştan bir şey taktı yapıştırdı,bitti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: adepex

    Lastik havasının ölçüleri şöför kapısını açınca, kapı altına gelen kısımda, gövde üzerindeki bir levhada yazıyor.

    Ben yazlık lastikleri taktırdıktan sonra dördünü de 30 yaptırdım.

    Genelde 2 kişiyseniz 32 yeterli.Ben 3-4 kişiye göre ayarladım bütün lastikler 33....30 çok az olur.Lastik de tel ezilmesi olabilir.Araç konforlu olur ama hem yakıtı artırır,çekişi azaltır,yere yaklaşır,çok esner.33 te biraz sert oluyor.Her ay mutlaka kontrol edin.Benim lastiğin bir tanesi sürekli iniyordu.Küçük bir vida batmış az az indiriyormuş havayı.Lastikçi 5 dakkada vidayı çıkartıp yerine dıştan bir şey taktı yapıştırdı,bitti.

    Yazlık lastiklerim yeni, Michelin Energy Saver. Zaten yumuşak bir lastik, esniyor da. Dördünü de 32 yapayım bugün.

    Teşekkürler.




  • Aslında ön ve arka lastikler için farklı basınç uygulanması gerekiyor. Ayrıca konfor ve ekonomi olarak iki farklı seçenek var.
     Suzuki Splash Türkiye yollarında...
  • burda şunu mu demek istiyor en fazla 3 kişilik olduğunda comfor istiyorsan ön:33 arka : 30
    ekonomik istiyorsan ön:40 arka:36 mı olmalıymış.
    (yazdıklarım doğru mu acaba ).
    ekonomik olan hava basıncı birimleri çok değilmi arkadaşlar.
    geçen gün bende ön ve arka lastik basınçlarını eşit yaptım 33 ,33 acaba doğrumu yaptım

    birde bu fotoda en altta yer alan rakamların açılımı nedir .bilgiler için şimdiden teşekkür ederim
    lektem foto için teşekkürler.

    diğer şemadada araç tam doluyken olması gereken değerler ön:33 arka :38 mi ?
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.