Şimdi Ara

Suzuki Splash Türkiye yollarında... (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
564
Cevap
6
Favori
68.815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • chefiso kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    bende 2010 splash otomatik alarak aranıza katıldım. Anadolu yakasında özel servis tavsiye edecek olan varmı?

    İlk sahibi arabaya alarm taktırmış, kapı kumandasına ikinci defa basınca devreden çıkıyor. Sürekli bu işi yapmak zor oluyor, devreden çıkartmak istiyorum, sizde böyle bir sorun yaşayan varmı?
  • syntor S kullanıcısına yanıt
    selamlar,aramıza hoşgeldiniz diyelim ,bizim araçlar yollarda az raslanır o yüzden splash kullanıcısıda azdır. ya sx4 kullanıcılarına sorun yada suzuki swift kullanıcıları konularından birine sorabilirsiniz sorunuzu .özellikle sx4 kullanıcıları konusundaki arkadaşlar yardımcı olacaklardır orada konular hep günceldir çünkü :) tekrardan hoşgeldiniz diyelim...
  • syntor S kullanıcısına yanıt
    Aramıza hoşgeldin hayırlı olsun bizim aracların orjinal halinde kilit açma tusuna ilk basılışta şöför kapısı ikinci basılışta dört kapı açılıyor bazen dediğiniz gibi sıkıntı oluyor ama ben pek takmıyorum daha önce daihatsu vardı bende anadolu yakasında akyıldız ve aykon servislerine gititim aykon biraz uzak ama şiddetle tavsiye ederim japon araçlardan cidden iyi anlıyorlarlar her sorunuza cevap alıyorsunuz misafirperverler akyıldız bu konularda vasat paranı alıp fatura veriyor o kadar :) umarım faydam olmuştur keyifli sürüşler...
  • bankicampik kullanıcısına yanıt
    Benim hiç cesaret edemediğim bir şey bu: D'den 3'e veya 2'ye geçmek. Bunu yaparken, öylece gaz pedalına basar vaziyette vites kolunu direkt 3'e veya direkt 2'ye mi getiriyoruz yani?
  • evet hocam aynen .ben aracı teslim alırken ,oradaki görevli arkadaş bana vitesle ilgili bilgi verirken söylemişti .yokuşları çıkarken ,araç bayılır gibi yaparsa 3e tak demişti araçları sollarkende hızın yeterli değilse 3 le sollama yapabilirsin demişti .ayağımız gazda olsa bile çekmeden 3 e atabiliyoruz bunları diğer forumları takip ederkende söylediler bana .yani sıkıntı yok hocam arabanın devri artıyor biraz bağırıyor ama ,motorun bayılmasından iyidir yani.

    yalnız 2. viteste şuna dikkat etmelisin hızın 70 80 90 90+ lardayken sakın 2 ye takma .bu vitesi sadece çok dik rampalarda kullanmalısın . ben bu vitesi geçen ay çok hafif bir rampada denedim ama aracım boştaydı dedim ,şurayı 2 ile çıkıyım bir dedim taktım ikiye arabam çok hızlanmadı ama çok bağırdı yani kısacası çok dik rampalarda birebir diyorum .

    ama siz genede daha iyi bilen birilerine bunları tekrar sorabilirsin .ben denedim ve sonuçlarını yazdsım buraya .siz daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz .bizim splashlerin vitesi ile sx4 lerin vitesleri aynı işi görüyor .ben çoğu zaman sx4 kullanan arkadaşlara danışmıştım birçok şeyi sende danışabilirsin.




  • Bu arada radyo direksiyondaki mode tuşuyla da açılabiliyor. Araba sürerken dikkat dağılmadan radyo açılabilir bu sayede. Çoğu kullanıcı biliyordur büyük ihtimalle de, ben bugün fark ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    evet hocam aynen .ben aracı teslim alırken ,oradaki görevli arkadaş bana vitesle ilgili bilgi verirken söylemişti .yokuşları çıkarken ,araç bayılır gibi yaparsa 3e tak demişti araçları sollarkende hızın yeterli değilse 3 le sollama yapabilirsin demişti .ayağımız gazda olsa bile çekmeden 3 e atabiliyoruz bunları diğer forumları takip ederkende söylediler bana .yani sıkıntı yok hocam arabanın devri artıyor biraz bağırıyor ama ,motorun bayılmasından iyidir yani.

    yalnız 2. viteste şuna dikkat etmelisin hızın 70 80 90 90+ lardayken sakın 2 ye takma .bu vitesi sadece çok dik rampalarda kullanmalısın . ben bu vitesi geçen ay çok hafif bir rampada denedim ama aracım boştaydı dedim ,şurayı 2 ile çıkıyım bir dedim taktım ikiye arabam çok hızlanmadı ama çok bağırdı yani kısacası çok dik rampalarda birebir diyorum .

    ama siz genede daha iyi bilen birilerine bunları tekrar sorabilirsin .ben denedim ve sonuçlarını yazdsım buraya .siz daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz .bizim splashlerin vitesi ile sx4 lerin vitesleri aynı işi görüyor .ben çoğu zaman sx4 kullanan arkadaşlara danışmıştım birçok şeyi sende danışabilirsin.

    Faideli bilgiler. :)

    Peki 3'ten tekrar D'ye geçerken neyi gözetiyoruz? Yol yokuş yukarı olmaktan çıkıp düzleşip (veya yokuş aşağı hale gelip) süratlenme kolaylaştığında mı D'ye geri geliyoruz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joeblacker

    Bu arada radyo direksiyondaki mode tuşuyla da açılabiliyor. Araba sürerken dikkat dağılmadan radyo açılabilir bu sayede. Çoğu kullanıcı biliyordur büyük ihtimalle de, ben bugün fark ettim.

    Ben bilmiyordum. :-) Teşekkürler.
  • sadece aracın nefes almasını sağlıyoz ,rahatlatmış oluyoruzz yane..zaten 3 den D ye alırken araba sanki vitesli gibi rahatladığını hissedersin bağırması kesilir sakinleşir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    bende bunu merak ediyordum .iyiki yazmışsın arkadaşım.demekki bayağı bir yol alıyoruz ışık yanınca...güzel paylaşım olmuş tşk.....

    Arkadaşlar bu şekilde yapmanızı tavsiye etmem.Deponuz her zaman yarım depoda tutmanızı tavsiye ederim.Benzin pompası arızası,yada dipteki benzini çekip pisligi ya da suyu motora gönderme sorunu olur.Değişik arızalar,titremeler,stop etme sorunlarıyla karşılaşırsınız.Araç yeniyse ilk zamanlar olmaz belki,ama sonradan başlayabilir.Benim 2. el aldığım 60000 kmdeki aracımda benzin pompası bu yüzden değişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chefiso

    yetkili servis onbin bakımı için 350 tlden başlar dedi aracım zaten 2010 model,özel servisde 90 tl ye hallettik yinede siz bilirsiniz ben hava filtresi bulamadım parçacıdan ama yağ filtresi var karar sizin...

    Şubat ayında 6000 kmdeki annemin aracının bakımı 375 tl tuttu.Garanti bitmesin diye mecburen yaptırdık.Dışarda yaptırmak ucuz ama garanti için gerekli.İlla dışarıdan yaptıracam,garanti bitti,umrumda değil diyorsanız da:Filtreleri servisten almanızı ve faturasını ileride satarken km garantisi için saklamınızı tavsiye ederim.Motor yağını da dışarıdan mobil formula esp den koydurmanızı tavsiye ederim.Her 5000 kmde de würth enjektör temizleyici benzin katkısı var 30-35 tllik depoya döküyorsunuz.Motor için sağlıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    quote:

    Orijinalden alıntı: bankicampik

    evet hocam aynen .ben aracı teslim alırken ,oradaki görevli arkadaş bana vitesle ilgili bilgi verirken söylemişti .yokuşları çıkarken ,araç bayılır gibi yaparsa 3e tak demişti araçları sollarkende hızın yeterli değilse 3 le sollama yapabilirsin demişti .ayağımız gazda olsa bile çekmeden 3 e atabiliyoruz bunları diğer forumları takip ederkende söylediler bana .yani sıkıntı yok hocam arabanın devri artıyor biraz bağırıyor ama ,motorun bayılmasından iyidir yani.

    yalnız 2. viteste şuna dikkat etmelisin hızın 70 80 90 90+ lardayken sakın 2 ye takma .bu vitesi sadece çok dik rampalarda kullanmalısın . ben bu vitesi geçen ay çok hafif bir rampada denedim ama aracım boştaydı dedim ,şurayı 2 ile çıkıyım bir dedim taktım ikiye arabam çok hızlanmadı ama çok bağırdı yani kısacası çok dik rampalarda birebir diyorum .

    ama siz genede daha iyi bilen birilerine bunları tekrar sorabilirsin .ben denedim ve sonuçlarını yazdsım buraya .siz daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz .bizim splashlerin vitesi ile sx4 lerin vitesleri aynı işi görüyor .ben çoğu zaman sx4 kullanan arkadaşlara danışmıştım birçok şeyi sende danışabilirsin.

    Faideli bilgiler. :)

    Peki 3'ten tekrar D'ye geçerken neyi gözetiyoruz? Yol yokuş yukarı olmaktan çıkıp düzleşip (veya yokuş aşağı hale gelip) süratlenme kolaylaştığında mı D'ye geri geliyoruz?

    Bu splashların geri kaçırdığından bahsedilmişti bi ara ben öyle birşey yaşamadım.Uzun süre bekliyorum ne ileri viteste ne de geri viteste kaçırmıyor.Bunu araya sıkıştırayım dedim.Ben de sx4 otomatik,annemde splash otomatik var belirteyim önce.Uzun ışık yandığında bende N ye alıyorum.Viraja girerken D den 3 e çekiyorum,ayağımı da gazdan çektim mi araç motor freniyle yavaşlıyor.Hem daha güvenli viraja giriliyor,hem fren balatasından tasarruf ediyorum.Yol düzeldi mi D ye alıyorum.Yokuş çıkarken sürekli D de kullanırım.En iyisi o.Konya Adana arası gider gelirim.Pozantıdan çıkarken D de çıkarım.İnerken süratim çok olursa 3 alır motor freniyle inerim.Önüm açıldı mı D ye atarım.




  • Benim aracımda dik rampalarda kaçırıyor ne yazıkkı!!!
  • Haklısınız bi dahaki bakıma servisten tedarik edecem keyifli sürüşler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefiso

    yetkili servis onbin bakımı için 350 tlden başlar dedi aracım zaten 2010 model,özel servisde 90 tl ye hallettik yinede siz bilirsiniz ben hava filtresi bulamadım parçacıdan ama yağ filtresi var karar sizin...

    Şubat ayında 6000 kmdeki annemin aracının bakımı 375 tl tuttu.Garanti bitmesin diye mecburen yaptırdık.Dışarda yaptırmak ucuz ama garanti için gerekli.İlla dışarıdan yaptıracam,garanti bitti,umrumda değil diyorsanız da:Filtreleri servisten almanızı ve faturasını ileride satarken km garantisi için saklamınızı tavsiye ederim.Motor yağını da dışarıdan mobil formula esp den koydurmanızı tavsiye ederim.Her 5000 kmde de würth enjektör temizleyici benzin katkısı var 30-35 tllik depoya döküyorsunuz.Motor için sağlıklı olur.

    Bizim Splash'ler enjeksiyonlu motorlara sahip, değil mi?

     Suzuki Splash Türkiye yollarında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: chefiso

    yetkili servis onbin bakımı için 350 tlden başlar dedi aracım zaten 2010 model,özel servisde 90 tl ye hallettik yinede siz bilirsiniz ben hava filtresi bulamadım parçacıdan ama yağ filtresi var karar sizin...

    Şubat ayında 6000 kmdeki annemin aracının bakımı 375 tl tuttu.Garanti bitmesin diye mecburen yaptırdık.Dışarda yaptırmak ucuz ama garanti için gerekli.İlla dışarıdan yaptıracam,garanti bitti,umrumda değil diyorsanız da:Filtreleri servisten almanızı ve faturasını ileride satarken km garantisi için saklamınızı tavsiye ederim.Motor yağını da dışarıdan mobil formula esp den koydurmanızı tavsiye ederim.Her 5000 kmde de würth enjektör temizleyici benzin katkısı var 30-35 tllik depoya döküyorsunuz.Motor için sağlıklı olur.

    Bizim Splash'ler enjeksiyonlu motorlara sahip, değil mi?

     Suzuki Splash Türkiye yollarında...


    4 silindirli,enjeksiyonlu diye biliyorum.




  • Okurken yoruldum. Düz viteste bu kadar uğraşılmaz, atın D ye bitsin gitsin :) bu arada splash dik yokuşlarda geri kaçırıyor, siz hafif eğimli yokuşta denediniz sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joeblacker

    Okurken yoruldum. Düz viteste bu kadar uğraşılmaz, atın D ye bitsin gitsin :) bu arada splash dik yokuşlarda geri kaçırıyor, siz hafif eğimli yokuşta denediniz sanırım.

    Şehir Konya,her yer eğim olsa ne yazar.Aynen dediğiniz gibi hafif eğim.
  • merhaba arkadaşlar
    benim 2010 splash'in direksiyonu ağır geliyor bana. Hidrolik olmadığından diyorlar, hepsi böyle mi? diğer arabam olan honda civic'in hidrolik direksiyonu tüy gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syntor

    merhaba arkadaşlar
    benim 2010 splash'in direksiyonu ağır geliyor bana. Hidrolik olmadığından diyorlar, hepsi böyle mi? diğer arabam olan honda civic'in hidrolik direksiyonu tüy gibi.



    Honda Civic, C sınıfına mı giriyor?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.