Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU (185. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.626
Cevap
78
Favori
550.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: education77

    Herkese merhabalar. Yeti almayı düşünüyorum yalnız sıfırlarda dizel yok. 1.2 var benzili ...uretimden mi kalkıyor skoda sitesinde sadece 2 versiyon var

    Yüksek sürüşlü olması, kolay binilip inilmesi haricinde boyutlar ve bagaj olarak Octavia'dan geniş değil. Octavia'nın bagajı daha büyük. Dizel olmasının avantajı da eklenince Octavia iyi tercih.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nedimy1

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    Bence navigasyon için o kadar para verilmez çünkü her zaman kullanılan bir şey değil benim için, ancak yılda bir kaç sefer gerekiyor o da telefonda zaten mevcut. Kamera da gereksiz sensör zaten çok hassas çalışıyor ama yinede siz bilirsiniz bende bolero olduğu halde hiç ihtiyaç duymadım, medya oynatıcı olarak bazen ihtiyaç duyuyorum ama onun'da belli bir süre sonra hevesi geçiyor.

    Cevabınız için teşekkürler, haklısınız, üstelik eski aracıma aldığım harici navigasyonum da var. Bizimki kaşıntı işte..

    Ben de aracıma Zenec düşünüyordum ama sonra vazgeçtim, orijinal Bolero'yla devam ettim. Telefonunuza 50 TL'ye Sygic navigasyon yükleyin, sizin için heryeri bulacaktır :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolwerrin

    bana göre dizel yetiler kasa yenilenice çıkar. sizce yenilencek kasada yetide neler değişmeli. ben iç hacmi ve bagaj hacminin biraz daha genişletilmeli diyorum.

    Bir büyük boyu farklı model olarak ve ayrıca yetinin biraz uzatılmış olan 7 kişilik versiyonu çıkacak diye duyurulmuştu.

    http://www.autoevolution.com/news/mysterious-skoda-yeti-mule-spied-testing-is-it-the-skoda-polar-photo-gallery-93085.html#

    Umarım bu haber doğrudur ve Yetimizi daha büyük, daha yüksek, daha kullanışlısıyla değiştiririz ileride

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar Arkadaşlar ! Skoda Yeti araba almayı düşünüyorum; ancak, kafamda bazı sorular var. Bu konuya vakıf olan arkadaşlardan ricam, sorularıma cevap vermeleridir.

    1- Bütçem azami 75 bin Türklirası. Sizce bu paraya değecek bir araba mıdır, Yeti ?

    2- Araçlar hakkında pek bilgi sahibi değilim, bu yüzden Yeti'nin iki farklı motor seçenekli araçlarından hangisine yönelmem gerekir ?

    . 1.4 TSI DSG Green Tec / 125 HP
    . 1.6 Dizel Otomatik DSG modeli var. Her ne kadar üretimi dursa da bayilerin bazılarında halen bulunmakta ve fiyat olarak da 82.000 TL.

    Almayı düşündüğüm Yeti'yi ailem ve ben dönüşümlü olarak kullanacağız, onların da rahat edebileceği bir araba olsun istiyorum. Test sürüşüne de katıldım 1.6 DSG şanzımanlı araca binerek.Çok hoşuma gitti; sizlerin de bildiği üzere; yol tutuşu, süspansiyon vs. Lakin bütçemi aştığından ötürü 1.4 motor seçenekli yukarıda numaralandırmış olduğum 1 nolu araca yöneldim. Şimdi bu motorla performans ne derece etkilidir, 1.6 ya göre ?
    . Rampalarda ve araba sollamalarda 1.4 Motor ne derece performans gösterir ?
    . Beygir gücü ve Tork kavramlarını öğrendiğim kadarıyla performansın iyi olduğunu düşünmekteyim, yanılıyor muyum sizce ?
    . Şehir dışı yolculuklarda verimli midir, konforlu mudur ?
    . Bütçe miktarımın üzerine 7 bin Tl ekleyip 82 bin Tl'lik 2.seçeneğe yönelmeli miyim, yoksa tasarruf ve bütçeme uygun olanda kalmalı mıyım ?
    . KIA Soul ile Yeti arasında kararsız kaldım. Sizin fikriniz nedir, önerebileceğiniz başka alternatif arabalar var mı ?

    Teşekkür eder, saygılarımla.




  • Sanusani kullanıcısına yanıt
    yılda km niz 10000 geçmeyecekse 1,4 iyi bir seçim, performansından hiç bir şüpheniz olmasın. Bugün İzmir'den Kemer'e geldim 100km hızı geçmedim ortalama yakıt 6 lt, yeni 1,4 TSİ ler daha da ekonomik. Otomatik vitesin avantajı çok CC açıp rampa yokuş demeden aynı hızda gidiyor vitesi kendisi istediği gibi değiştiriyor araba çekmedi bayıldı olayı yok, ben çok memnunum
  • Sanusani kullanıcısına yanıt
    Ben az binileceğini düşünerek benzinli almıştım. 2,5 yılda 35.000 km binildi. Bu süreçte tüketim ortalaması 7-7,5 litre civarında oldu. Diğer benzinli otomatik araçlara göre oldukça uygun sayılır.
    Yakıt faturası 12.000-13.000 TL, dizel olsaydı yakıta 7.000-8.000 TL verecektim.
    Gördüğünüz gibi dizele verdiğiniz 7.000 TL hemen çıkıyor ki ikinci elde dizel yine pahalı ve haliyle bu parayı doğrudan kazanç sayabilirsiniz.


    Bir diğer konu da benzinli motorların sıkıştırıldıklarında yakıt tüketiminin dramatik olarak artması. Ayağımın altında güç olsun derseniz dizel ile aynı güç var. Fakat ben bu gücü kullanayım derseniz dizel motora göre yakıt tüketimi dramatik artıyor.
    90-95 km hızlarda 5.4 lt ortalamayla 700 km gidebiliyorum fakat otoyolda 150-160km hızla yol aldığımda 3 saat sonunda ortalama tüketimim 11,6 lt/100km idi. Dizel olsaydı aynı şartlarda 7 litreyi geçmezdi.
    Böyle olunca dizeldeki güç her daim işinize yararken, benzinlideki gücü daha çok rezerv gibi düşünebilirsiniz. İhtiyaç olmadan kullanırsanız cebe zarar.
    Yeti'de karar kılarsanız ve ilgilendiğiniz opsiyonların arasında sadece 7.000 TL fark varsa dizeli kaçırmamanızı öneririm.



    Kia Soul da çevremde beğenilen bir araç, güzel araç. Kalite anlamında çok farkları yok. Dizel motorları benzer motorlar, şanzımanları da aynı sayılır.
    Test sürüşü yaparak karar vermeniz daha doğru olur.




  • Vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Ailemle Yeti 1.6 dizelde karar kıldık, nasipse gidip alacağız. Yalnız bir noktayı daha aydınlatır mısınız ?
    . 1.6 araçta yanılmıyorsam 105 HP gücü var ama 1.4 te 125 beygir gücü var; 1.6 nın düşük olmasının sebebi nedir ? Performans bakımından bariz bir üstünlüğü var mı 1.6 nın 1.4 e göre ?

    Alacağım sıfır araçta dikkat etmem gereken huşular nelerdir, nelere dikkat etmeliyim ? Araba açık alanda kavurucu bir sıcakta bekletiliyor geçen gün gördüğüm kadarıyla, sıfır aracın böyle bir ortamda bekletilmesi uygun mudur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanusani

    Vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Ailemle Yeti 1.6 dizelde karar kıldık, nasipse gidip alacağız. Yalnız bir noktayı daha aydınlatır mısınız ?
    . 1.6 araçta yanılmıyorsam 105 HP gücü var ama 1.4 te 125 beygir gücü var; 1.6 nın düşük olmasının sebebi nedir ? Performans bakımından bariz bir üstünlüğü var mı 1.6 nın 1.4 e göre ?

    Alacağım sıfır araçta dikkat etmem gereken huşular nelerdir, nelere dikkat etmeliyim ? Araba açık alanda kavurucu bir sıcakta bekletiliyor geçen gün gördüğüm kadarıyla, sıfır aracın böyle bir ortamda bekletilmesi uygun mudur ?



    1.4 TSI motor 122 hp gücü 5000rpm'de veriyor, 200 Nm torkunu da 1500-4000 rpm aralığında veriyor.
    1.6 TDI motor 105 hp gücü 4000 rpm'de, 250 Nm torkunu da 1500-2500 rpm aralığında veriyor.


    DSG'nin de normal sürüşte 1500-2500 rpm aralığında çalıştığı ve 2000 devirle aracınızın 100 km/h hız yaptığı düşünüldüğünde, kullanımda dizel motor performans olarak daha atılgan, sürüşü daha keyifli olacaktır.

    Gündelik kullanımda 4000-5000 devirlerde kullanamayacağınızdan 122hp veya 105hp gücü son sürat haricinde bir şeye etki etmeyecektir.

    Kaldı ki yüksek hızlarda benzin tüketimi dramatik artmaktadır ve dizel o konuda da içinizi rahat ettirecektir.

    Ankara'dan Didim'e 200 liraya gitmek varken 330 liraya gitmek, üstelik gaza basmaya korkmak tatsız bir durum.

    Güneşten öyle kısa sürede bir şey olmaz, ancak 5-6 yıl güneşte yatmış aracın direksiyonu vs.. aksamları görece erken aşınır.





    Benzinli motor neden güçlü; aşırı beslemeli motorlardan silindir hacminden bağımsız olarak istediğimiz gücü alabiliyoruz, o ne kadar sıkıştırdığımız ile ilgili. 1.5 litre hacminde 1400 hp motor da var.

    Fakat genel olarak konuşursak benzin kolay tutuştuğundan, patlama hemen gerçekleştiğinden enerjisini hemen almak isteriz. Krank kolunu kısa tutarak daha az itme kuvvetini daha çok devir sayısı ile dengeleriz.
    Dizel motorlarda yanma daha sakin gerçekleşir ve zaman tanımak adına strok daha uzundur, strok uzun olunca krank kolu da uzun olur ve yüksek çevirme kuvveti (tork)alırız, düşük devirlerde kalırlar.

    Güç= devir sayısı * döndürme kuvveti olduğundan benzinli motorlar yüksek devir sayısının da yardımıyla daha güçlü olurlar.

    Fakat bu güç ne kadar kullanılırdır, ne kadar kullanıma yansır önemli olan o dur. Kabaca fikir vermeye çalıştım, birbiriyle ilintili çok fazla faktör var.




  • Orijinalden alıntı: aktuz

    Orijinalden alıntı: Sanusani



  • aktuz A kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim, Efendim. 1.6 Dizel Yeti aracı satın aldım, Allah, cümlemize hayırlı, uğurlu sürüşler nasip etsin.
    Esen kalınız !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanusani

    Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim, Efendim. 1.6 Dizel Yeti aracı satın aldım, Allah, cümlemize hayırlı, uğurlu sürüşler nasip etsin.
    Esen kalınız !

    isabetli karar vermişiniz kazasız belasız günlerde güle güle kullanın dizel yetiye halk deyimi ile derman sığmaz çok güzel bir araç aldınız iki bayram olmuş
  • Herkesin ramazan bayramı hayırlı olsun
  • Hayırlı bayramlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tsi dsg yeti almayı düşünüyorum. experience serisi. 2011 .70bin km. 46bin çok gibi geldi bana. sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca exterminatee arkadaşa ilave olarak, güncel bayi fiyatlarına sahip olan var mı?

    Paylaşımda bulunabilirler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exterminatee

    1.2 tsi dsg yeti almayı düşünüyorum. experience serisi. 2011 .70bin km. 46bin çok gibi geldi bana. sizce?

    Temiz ise o fiyat gayet normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: focust

    Ayrıca exterminatee arkadaşa ilave olarak, güncel bayi fiyatlarına sahip olan var mı?

    Paylaşımda bulunabilirler mi?

    skoda nin websitesin de yaziyor oradakiler günceldir bence.
    yada en iyisi yetkili skoda batışını aramakta fayda var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exterminatee -- 20 Temmuz 2015; 18:59:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exterminatee

    1.2 tsi dsg yeti almayı düşünüyorum. experience serisi. 2011 .70bin km. 46bin çok gibi geldi bana. sizce?

    Temiz ise o fiyat gayet normal.

    teşekkürler. 1 2 çizigi varmış sadece. boya değişen yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayilerde ozellikle bu mevsimde fiyat listesiyle pek alakası olmayan fiyatlar ortaya çıkabiliyor.liste fiyatı üzerinden ne kadarlık indirim soz konusu olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,2 105hp benzinli manüel vites aracım var

    trafik sigortası 640 -680 arası
    kasko da 1300 - 1350 tl arası
    (ama araç hiç kasko yapılmamış)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exterminatee -- 24 Temmuz 2015; 11:55:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 183184185186187
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.