Merhaba, Opel Corsa 1.4 otomatik vites aracım, ışıklarda beklerken vuruntu yapıyor. Bugün kaputu kaldırıp baktım çıt çıt ses geliyor motor hafif sarsılıyor. Aşağıya videosunu ekledim. Bu ses bujiden mi bobinden mi yoksa lpg enjektörlerinden mi geliyor olabilir?
Anladım lifter sesini. Peki bi de çıt çıt ses var arada. Onu farkettiniz mi?
quote:
Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar
Anladım lifter sesini. Peki bi de çıt çıt ses var arada. Onu farkettiniz mi?
Lpg yi kapadiginiz zaman ses geliyor mu
Gelmiyor. Benzinde o çıt çıt sesi yok. Zaten tekleme de yok. Kırmızı ışıkta beklerken yapıyor genelde, yani ışığa yaklaşırken frene basarken başlıyor sanki, beklerken ara ara tekleme yapıyor. Motoru dinlediğimde çıt sesi çıkarıp sarsılıyor motor o anda ufaktan.
Lpg nin kronik enjektör sesi olmalı çit çit malesef
Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.
Çıt çıt ise normal,sorun değil.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.
Çıt çıt ise normal,sorun değil.
Bilgisayara bağlayıp bakıldı, hata vermedi. Yani bobinde ya da bujide sıkıntı yok dediler ama, bujilerin ömrünü doldurduğunu anlamak için illa hata kodu mu vermesi gerekir?
Buyuk ihtimal sorununuz lpg enjektorlerinde
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Vuruntu sübap iteceklerinden, çıt çıt LPG enjektöründen. Kaliteli yağ ve filtresi kullanın ve bu sesi duymaya başladığınız zaman yağı değiştirin. Aracın bakım aralığı 15 bin km diye illa bu km de yağı değişecek diye bir durum yok,o süre maksimumdur. Örneğin VW araçlarda Castrol'un kaliteli yağını kullansanız bile 8 bin km civarında bu sesi duyabilirsiniz.
Çıt çıt ise normal,sorun değil.
Yağ Gm 5-30 tam sentetik, yağ filtresi de gm orjinal kullanıldı daha 5 bin kmye yakın oldu. Vuruntu subap iteceklerinden, çıt çıt lpg enjektörlerinden demişsiniz ama bana çıt sesiyle beraber vuruntu var gibi geldi. Yani ikisi aynı anda oluyor sanki. Bu normal mi yoksa tesadüf mü sizce?
quote:
Orijinalden alıntı: shootgun35
Buyuk ihtimal sorununuz lpg enjektorlerinde
Motor ustası da öyle söyledi. Bilgisayardan hata kodu çıkmadı çünkü. Ama merak ediyorum, bobin ya da bujide sıkıntı varsa illa ki hata kodu verir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar
Motor ustası da öyle söyledi. Bilgisayardan hata kodu çıkmadı çünkü. Ama merak ediyorum, bobin ya da bujide sıkıntı varsa illa ki hata kodu verir mi?
Alıntıları Göster
Bobin veya bujinizde hata olsa lpg yi kapattiginiz zaman ses kesilmez.
quote:
Orijinalden alıntı: shootgun35
Bobin veya bujinizde hata olsa lpg yi kapattiginiz zaman ses kesilmez.
Alıntıları Göster
Anladım. Ama lpg deyken de her zaman yapmıyor çıt çıt. Daha çok motor iyice ısınınca yapıyor sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: KomuTan RöGar
Anladım. Ama lpg deyken de her zaman yapmıyor çıt çıt. Daha çok motor iyice ısınınca yapıyor sanırım.
Alıntıları Göster
Hocam benzindeyken hic yapmiyormus bence tesaduf olamaz boyle birsey ayni sorunu daha once bende yasamistim buyuk ihtimal lpg enjektorlerinizde ariza var once onlari degistirin diger sese gelince arkadaslar daha once yazmislar ama yinede yazayim once aracinizin yag bakimlarini iyi bir yerde yaptirin yag filtresini ve yagini degistirisinler yine ses devam ederse lifter ve subaplarinizda sorun var demektir.
Buji görsel olarak anlaşılır bobinler ise ateşlemede sorun varsa yani araç tekliyor ise anlaşılır. Buji genelde hata kodu vermez bobin ise ileri seviyelerde verir.
2016 model corsa aracım vsr, aynı durum bende de vardı tam tarif ettiğiniz gibi. buji bobininin 4lü kolu var birisi çatlamıstı, 500 tl he yakın bir fiyata yenisini aldım, değişince problem çözüldü. iyi forumlar
sökmesi basit, daha önce yazdığım cevaba binaen söküp dikkatli bakmak lazım çatlağı takarken farkettik
sökmesi basit, daha önce yazdığım cevaba binaen söküp dikkatli bakmak lazım çatlağı takarken farkettik
determinant1D
kullanıcısına yanıt
Aynen. Bugün ben de o masrafın altına girdim. Bobinde kıvılcım vardı bir gözde, sökülünce direk içerde kaldı o kulağı, kopmuş. Bize de 600e kitlediler. Acele oldu biraz, yoksa internetten alırdım. Bujileri de değiştirttim, Bosch iridyum taktırdım. İnşallah tekrar yaşamayız aynı sıkıntıyı. Ama bu motorlarda bobin, buji fazla dayanmıyor diyor usta, bakalım,.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Buji görsel olarak anlaşılır bobinler ise ateşlemede sorun varsa yani araç tekliyor ise anlaşılır. Buji genelde hata kodu vermez bobin ise ileri seviyelerde verir.
İşte sorun şu ki ustamız hata kodu vermediyse sıkıntı yoktur demişti. Ama sökünce gördük ki bobinin bir kulağı patlamış. Buji içine su kaçmış diyor, nası olduysa