Cevap verebilecek deneyimli bir arkadaş var mı? Aracım 138bin km'de.
quote:
Orijinalden alıntı: ucandosbik
Cevap verebilecek deneyimli bir arkadaş var mı? Aracım 138bin km'de.
2 olasılık var: 1. Yanlış şanzuman yağı konulmuş. Örneğin araçta ATF3 varken ATF2 konulmuş. Bu durum şanzumana kısa vadede ufak tefek sıkıntılar verse de uzun vadede çok ciddi ve geri dönüşü olmayan arızalara sebep olur. Bir an önce şanzuman yağını komple değişime gidin. Hatta filtresi varsa filtresini de değiştirtin.
2. Şanzuman yağı seviyesi haddinden fazla aşılmış. Sağlıklı bir şanzuman fazla yağı atmaya meyillidir. Ancak haddinden fazla yani en üst sınırın üstündeki bir kademe daha fazla olan noktayı bile geçmişse soğutma sistemindeki oluşturabileceği aksaklıklar bu tip arızalara verebilir. Şanzuman yağ seviyesini kontrol edin ve haddinden fazlayda fazlalık olan yağı boşalttırın.
quote:
Orijinalden alıntı: MuratbanK
quote:
Orijinalden alıntı: ucandosbik
Cevap verebilecek deneyimli bir arkadaş var mı? Aracım 138bin km'de.
2 olasılık var: 1. Yanlış şanzuman yağı konulmuş. Örneğin araçta ATF3 varken ATF2 konulmuş. Bu durum şanzumana kısa vadede ufak tefek sıkıntılar verse de uzun vadede çok ciddi ve geri dönüşü olmayan arızalara sebep olur. Bir an önce şanzuman yağını komple değişime gidin. Hatta filtresi varsa filtresini de değiştirtin.
2. Şanzuman yağı seviyesi haddinden fazla aşılmış. Sağlıklı bir şanzuman fazla yağı atmaya meyillidir. Ancak haddinden fazla yani en üst sınırın üstündeki bir kademe daha fazla olan noktayı bile geçmişse soğutma sistemindeki oluşturabileceği aksaklıklar bu tip arızalara verebilir. Şanzuman yağ seviyesini kontrol edin ve haddinden fazlayda fazlalık olan yağı boşalttırın.
Alıntıları Göster
benim yazdığım soruna cevap verebilecek arkadaş yokmu ustalar
MuratbanK
kullanıcısına yanıt
Hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim.
sorun çıkarınca mecbur dokundurtcaz yani bizim amacımız ömrünü verimli geçirmesi. neden böyle söylediğinizi merak ettim
kulilka azadiK
kullanıcısına yanıt
Ayrıca aracı satanı da tüketici mahkemesine verebilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: barist1
Ayrıca aracı satanı da tüketici mahkemesine verebilirsiniz.
Merhaba, 1992-1995 arası JDM Honda civic 1.5 EX EG4 otomaik arac almayı planlıyoruz. Ortalama 200 bin km devirmiş olan bu araclar, otomatik 4 ileri tork converterli şanzıman taşıyor.
Bu şanzımanın çeteresi nedir. Kronik sorunları varmıdır. Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: quiet_20
sn. meteg usta.
Selenoid değişiminden sonra hiç bir problemim yoktu. yaklaşık 7-8 ay kadar sorunsuz kullandım. Bahsettiğim sıkıntı da yoktu. Son bir kaç aydır olan bir şey bu. Yetkili servise götürdüm hiç bir şey bulamadılar. Başka aynı bir araçta denedik aynı şey var. Hatta servis şefinin de bendeki aracın sw modeli varmış, daha sonra görüştüğümde kendi aracında da olduğunu hatta o boşluğun daha fazla olduğunu söyledi.
Sanki dediğim noktalarda kavramada bir sorun varmış gibi geliyor. Lock up pistonu kavrama işinde etkili oluyormuş. Sanırım benim sorunum lock up pistonuna bağlı gözüküyor. Bu parçayı değiştirmek için de komple tork konvertörünü değiştirmem gerekebilir ama ilk önce bu pistonun çalışma sistemini nerede neye göre çalıştığını ve ileri geri gitmesinde nelerin etkili olduğunu gösteren bir makale bulmalıyım.
Misal pistonu hidrolik çalıştırıyorsa hidroliğe, beyin yönetiyorsa beyine ve kablolarına vs yani bu parçayı ilgilendiren şeylere göz atmak istiyorum. Selenoid değişiminde hidrolik temizlenmemişti sanırım ama gerekli yazılımlar güncellemeler tanıtmalar yapıldı. Kışın soğuğunda vutuntulu olan vites geçişlerim selenoid değişiminden sonra yazın sıcağında bile hiç beni üzmedi.
Birde geçen gün aracı kanala çekip altına bakarken şanzımanın birleşme noktasında yağ sızıntısı gibi bir şey fark ettim. Bir kaç kişi terlemedir falan dediler ama ben hiç memnun kalmadım. bilginize.
Alıntıları Göster
bende başımdan geçen olayı anlatayım da belki birilerinin işine yarar.
2006 focus ghia otomatik aracım 140.000de aracı aldığımdan beri kızdırma bujileri bilgisayara bağlanınca hata veriyordu. lakin çalıştırmada vs. bir problem yok. araç 7 aydır bende. 7 ayda maaşallah kazasız-belasız 13.000 km yol yaptım. herhangi bir sıkıntı çıkarmadı. geçen hafta arabayı çalıştırdım, vitesi R ye aldım, 10cm gittim araç stop etti. içimden diyorum, otomatik vites nasıl stop ediyor.. aracı tekrar çalıştırmak istedim ama nafile araba çalışmıyordu. akü falan değil sıkıntı, elektriksel olarak herşey sağlamdı. Allah tan tanıdık usta var. çağırdım, geldi elinde pc.yle. bağladı arabaya, ekranda yazıyor: kızdırma bujileri... kızdırmalar değişti, ardından motordaki kaval sensörü değişti (toplam: 450 TL) ama araçta hala bir sıkıntı vardı. araç 4. vitesten 5e geçmiyordu. ara ara vuruntu yapıyor, seyir halinde 2000 sabit devirdeyken ayağım gazda olmasına rağmen devir 1800e düşüp tekrar 2000e çıkıyordu.. tekrar ustaya götürdüm. bişi çıkmadı. turbocuyu çağıralım dedi. usta geldi baktı. turbo devreye girmiyormuş. turbonun ventilini değiştirdi. (orijinali: 550 TL + işçilik ben çıkma orijinalini 100 liraya taktırdım) ventil değiştikten sonra araba fişek gibi oldu çok şükür.. hatta eskisinden de iyi oldu.
quote:
Orijinalden alıntı: çötenek
quote:
Orijinalden alıntı: fedafeda
quote:
Orijinalden alıntı: çötenek
merhaba arkadaşlar..benim de şöyle bir sorum olacak..
2009 model otomatik vites passat almayı düşüyorum. araç daha önce 2 kere şazıman değişmiş.son şanzıman 2 yıl garantili olarak değişmiş.araç satışa çıktı ve deniliyor ki; aracın beyni arızalı olduğu için şanzımanı bozuyor bunu bil ona göre al sonra bize bozuk araba verdin deme diyorlar.
maslakta aracın beynini kontrol ettirceğim. yapılabilir mi..? bu beyin nedir. neye yarar...asıl önemlisi bu araç bu haliyle alınırmı.?
araç şu an tıkır tıkır çalışıyor....
şimdiden teşekkür ederim
kardeş neoldu neticeyi yazmadın sorun beyindemi yoksa araçtamıymış iyi günler dileğiyle
beyinde sorun yokmuş sadece tesadüf üst üste arıza yapması
Alıntıları Göster
Herkese merhaba, 2011 model Chevrolet Cruze otomatik vites aracım var 30.000 kilometrede. Dün gece arabayla giderken sokak arasında dönüş yapmak için yavaşladım ardıdan gaza yüklendim ancak araç gaz yemedi en fazla 2.500 devire çıktı ve 1-2 saniye sonra titremeye başladı. Sorun ne olabilir bilgi sahibi biri cevap verebilir mi acil??
quote:
Orijinalden alıntı: yigitcetintas
Herkese merhaba, 2011 model Chevrolet Cruze otomatik vites aracım var 30.000 kilometrede. Dün gece arabayla giderken sokak arasında dönüş yapmak için yavaşladım ardıdan gaza yüklendim ancak araç gaz yemedi en fazla 2.500 devire çıktı ve 1-2 saniye sonra titremeye başladı. Sorun ne olabilir bilgi sahibi biri cevap verebilir mi acil??
Alıntıları Göster
ustalarım selamlar. benımde aracım 2006 MODEL VW GOLF 2.0 TDİ DSG COMFORTLİNE aracım ısındıgında vıtes gosterge panelı yanıp sonmeye baslıyor ve gaza bastıgımda devır yukselıyor arac yurumuyor sankı bostaymıs gıbı oluyor ardından duzelıyor bazense duzelmıyor saga cekıp n ye alıp ardından d ye alıyorum yıne bostaymıs gıbı yapıyor bı kac dakıka bekledıkten sonra vuruntu yaparak kalkıyor sorun duzelıyor bunun cozumu ıcın ne yapmamız gerek banada yardımcı olursanız cok sevınırım.
quote:
Orijinalden alıntı: mahbekar
Sayın ustalarım ve forumdaşlar merhaba.2004 model otomatik vites megane 2 aracım var. Bugün çalıştırmak istedim ama çalışmadı.Kartı takıyorum,vites d yi görüyor fakat starta bastığım zaman çalışmıyor .Bir garip oluyor araba.Starta bastıktan sonra ,arabanın direksiyonu falan kolay dönüyor,sanki araba çalışmış gibi oluyor göstergeler,fakat çalışmıyor.Sizce sorun ne olabilir.Acil yardım lütfen.
Alıntıları Göster
2011 clio ııı yarı otomatik arabam ekranda vites kutusunu kontrol ettirin diye arıza veriyor . bilgisayara bağladılar arıza vermiyor. geri vitese geçmiyor. manuele geçmiyor.boşa geçmiyor . bazende normal çalışıyor bilgisi olan arkadaşlar cevap yazabilirlermi. vites topuzu dyorlar. elektronik arıza diyorlar,
yusarsifY
kullanıcısına yanıt
Hocam ne yaptınız aracınızı düzeldimi? bende bursadayım 1 den 2 geçişte sorun var. siz hangi ustaya gittiniz?
quote:
Orijinalden alıntı: ddisy_08
Hocam ne yaptınız aracınızı düzeldimi? bende bursadayım 1 den 2 geçişte sorun var. siz hangi ustaya gittiniz?
Jaguar S Type 3.0
Aracta Kickdown sirasinda D pozisyonunda gaza yüklenildigi zaman Arac hizlanmiyor fakat devir sayisi yükseliyor. Yani sanki N de bosta dönüyormus gibi.
Manuel degisimde problem yok sadece D pozisyonunda.
Bu sorunu her zaman yapmiyor, arada bir sadece.
Neden olabilecegi hakkinda Fikri olan varmi?
Araç kaç model ve km paylaşırmısınız.
quote:
Orijinalden alıntı: mahbekar
Sayın ustalarım ve forumdaşlar merhaba.2004 model otomatik vites megane 2 aracım var. Bugün çalıştırmak istedim ama çalışmadı.Kartı takıyorum,vites d yi görüyor fakat starta bastığım zaman çalışmıyor .Bir garip oluyor araba.Starta bastıktan sonra ,arabanın direksiyonu falan kolay dönüyor,sanki araba çalışmış gibi oluyor göstergeler,fakat çalışmıyor.Sizce sorun ne olabilir.Acil yardım lütfen.
Alıntıları Göster
otmatik şanzıman yagı 40.000 km degişmesi gerekir. oğuzlar otamatik şanzıman servisi. 0532 307 40 89 her türlü şanzıman işleriniz için gereken yapılır
quote:
Orijinalden alıntı: otamatik şanzımancı
otmatik şanzıman yagı 40.000 km degişmesi gerekir. oğuzlar otamatik şanzıman servisi. 0532 307 40 89 her türlü şanzıman işleriniz için gereken yapılır
Hyundai Accent veya getz otomatik şanzıman yağı değişmesi gerekiyor tek seferde bütün yağı değiştirebiliyormusunuz?
akrep_44A
kullanıcısına yanıt
yüzde 70'ni değistirmemiz münkün eğerki yağ çok kirli ise biraz kullanımdan sonra tekrar değisir.
quote:
Orijinalden alıntı: otamatik şanzımancı
yüzde 70'ni değistirmemiz münkün eğerki yağ çok kirli ise biraz kullanımdan sonra tekrar değisir.
Hepsi değişmeden yapılan değişimin bir anlamı kalmamaktadır %70 ni herkes değiştirir otomatik şanzıman konusunda usta olanların hepsini değiştirmesi gerekir diye düşünüyorum
Merhaba..
Bende 1998 model Ford Mondeo var otomatik vites..
Araç 1'de kalkıyor,2'ye atmaya calisirken bagırıyor motor vitesi almıyor gazdan ayağınızı cekip yeniden bastiginizda ise 3. vitese alıp yola devam ediyor böyle bir problemim var yardimci olurmusunuz ? .