Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (109. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (2 Mobil) - 7 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
245
Favori
1.193.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahbekar

    Sayın ustalarım ve forumdaşlar merhaba.2004 model otomatik vites megane 2 aracım var.
    Bugün çalıştırmak istedim ama çalışmadı.Kartı takıyorum,vites d yi görüyor fakat starta bastığım zaman çalışmıyor .Bir garip oluyor araba.Starta bastıktan sonra ,arabanın direksiyonu falan kolay dönüyor,sanki araba çalışmış gibi oluyor göstergeler,fakat çalışmıyor.Sizce sorun ne olabilir.Acil yardım lütfen.

    Akü?
    Aküde sorun yoksa elektronik aksamda bir yerlerde bir temassızlık, kopukluk olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahbekar

    Sayın ustalarım ve forumdaşlar merhaba.2004 model otomatik vites megane 2 aracım var.
    Bugün çalıştırmak istedim ama çalışmadı.Kartı takıyorum,vites d yi görüyor fakat starta bastığım zaman çalışmıyor .Bir garip oluyor araba.Starta bastıktan sonra ,arabanın direksiyonu falan kolay dönüyor,sanki araba çalışmış gibi oluyor göstergeler,fakat çalışmıyor.Sizce sorun ne olabilir.Acil yardım lütfen.

    Akü?
    Aküde sorun yoksa elektronik aksamda bir yerlerde bir temassızlık, kopukluk olabilir.

    Cevabınız için çok teşekkürler hocam . . .
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    [simage][/simage]
    kontrol ettim eksik yok, fakat kitapçığında otomatik şanzuman yağının rengi kırmızı olması gerekiyor yazıyor ama ben baktığımda kahve rengine dönmüş ve yine kitapçıkta kahve rengine dönmüş şanzuman yağını değiştirin yazıyor... ara sıra yaşadığım park halinde vites değiştirdiğim deki vuruntu ve sarsıntı sorunu bu sebepten olabilir mi? acaba yağ özelliğini mi yitirdi?... ayrıca yukarıda bir arkadaş bu sorunun motor kulağı veya şanzuman kulağının kopmuş olabileceğinden bahsetmiş... en yakın zamanda servise gidip yağı ve kulaklar kontrol ettireceğim
  • tuncay1973 T kullanıcısına yanıt
    internette biraz araştırdığımda yaşadığım soruna benzer bir sorun yaşayan, bir arkadaş sağ motor kulağının kopuk olması ve onarılmasıyla sorunun düzelmiş olduğundan bahsetmiş motor kulağı veya şanzuman kulağı nasıl kopar acaba?
  • whitedogg W kullanıcısına yanıt
    Şanzuman yağı kahverengiye dönmüşse -ki b.k rengidir - acilen yağı değiştirmek şarttır. Motor kulakları ve şanzuman kulaklarını da kontrol ettirin. Zamanla o kulaklar paslanır, çürür veya ülkemiz yollarında hasar görüp kopabilir. Genelde şanzuman alt ön kulak kopar ama tüm kulaklara bir baktırın. Şanzuman yağını da ihmal etmeyin; ciddi bir arızaya sebebiyet vermeden acilen değiştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 22 Ocak 2015; 12:36:20 >
  • whitedogg W kullanıcısına yanıt
    Plastik parça zamanla. Özelliğini yitiriyor soğuk ve sıcak genleşme büzülme gibi etkenler vsvs. Bi baktırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Şanzuman yağı kahverengiye dönmüşse -ki b.k rengidir - acilen yağı değiştirmek şarttır. Motor kulakları ve şanzuman kulaklarını da kontrol ettirin. Zamanla o kulaklar paslanır, çürür veya ülkemiz yollarında hasar görüp kopabilir. Genelde şanzuman alt ön kulak kopar ama tüm kulaklara bir baktırın. Şanzuman yağını da ihmal etmeyin; ciddi bir arızaya sebebiyet vermeden acilen değiştirin.

    aynen bahsettiğiniz gibi şanzıman yağı b.k rengine dönmüş... servisi birkaç ay önce 30.000 bakım için aramıştım şanzıman yağı içinde ne zaman değişmesi gerekiyor diye sormuş 70.000 km civarı değişir yanıtı vermişti ama yağın renginden de anlaşılacağı üzere beni deiğiştir diyor galiba...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 98 model opel corsa otomotik vites aracımla dün akşam seyir halindeyken motor dairesinden çok yüksek takur tukur şeklinde sesler gelmeye başladı aracı kenara çektim kaputu açtım sanki pistonun birisi çalışmıyormuş gibi ses yapıyordu ama motor düzenli çalışıyor daha sonra sesi rollanti seviyesinde kesti kaza basınca sanki birşey takılıyormuş gibi ses yapmaya başladı bi usta çağırdık o sorunun tork konvertörü olduğunu söyledi evime 15 km mesafedeydim bu haliyle yürür sıkıntı olmaz dedi yola çıktım tekrar gaza basıp motora yük binince sessi kesiyor rampa aşağıya veya araç hızlı iken gazı kesersem tekrar ses yapmaya devam ediyor




  • Arkadaşlar selam, 2. El otomatik vites araç almayı düşünüyorum. Hangi markalarda otomatik vites daha sağlamdır veya sorunla karşılaşma ihtimalim daha az olur ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar başıma gelen olayı ve çözümünü anlatayım, mutlaka işinize yarar bir gün.

    Linea Dualogic, kontağı çevirdiğimde Vites hata işareti bilgi ekranında görülüyordu, kesinlikle marş almıyordu. Ayrıca ESP tuşu da kendiliğinden yanıyordu ve kapatılamıyodu.

    Çözüm: Marş motoru bozulduğundan vites ve bir kaç elektronik aksam hata veriyormuş, değiştirilince herşey düzeldi.
  • Oncelikle mrhblr ve forum icin Tskkrlr. ..benim sorunum ; 95 golf 3 dort ileri 14300 km otomatik vites aracim var..vites gecisleri mukemmele yakin...yalniz bir kac kez D konumunda 1 den 2 yerine bosa gecti.kontrl etdirdim yag seviyesi normalmis..aradan bir hafta gecmeden bu sorunum manuel kullanimda ve otomatik kullanimda surekli yapmaya basladi...fakat rampa asagi giderken veya yuksek devir verirsem 3 e ve 4 vuruntusuz geciyor...yani ustam aracimda 2 vites tedavulden kalkti...saygilarimla acil onerilerinizi bekliyorum ..10 15 bin km once sanzuman yagi degismis...simdiden ilgi alaka ve yardimlariniz ocin Tskkrlr. ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hsn ...55... H kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar Fiat bölümüne de yazmıştım fakat burada daha çok işe yarar galiba.
    Fiat Panda yarı otomatik aracımız var, bazen ani frenlerde stop ediyor ve otomatik devreden çıkıyor. Manuel yola devam ediyor.
    Fiat servise götürdük ve dualogic robotunun değişmesi gerektiğini söylediler. 5000 Tl gibi bir masraf çıkarmışlar. Bana pek inandırıcı gelmedi.
    Sizce ne yapalım. Bir yol gösteriniz.
  • Merhaba arkadaşlar öncelikle teşekkürler bu konu için baya bir faydalı .

    Benim sorunum şu , aracım 2004 bmw e46 3.18ci , aracım 150 binde ,aracımı devirli kullanıuorum genelde , bugun aracı çalıştırdıktan 20 km sonra , yokuş çıkarken şanzuman arıza lambası yandı ve yokuşu çıkamadım gaz yemedi araç , 3. Vitese alıyor gibi , büyük ihtimalle şanzuman yağı değişmedi , sizce sorunum nedir ? Yağ değilimi ile halledilir mi , genel bir bilgisayara bağlattım 2. Vites arızası mı ne yazdı sildirdim ancak bir süre sonra yine yaktı , istop edip yeniden çalıştırınca düz yolda sönüyor ancak yokuş yıkarı olunca ve motor ısınınca bu sorun oluyorr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba ustalarım

    Ben 3 ay önce nissan micra otomatik vites araç aldım yanlız aracım son 1 aydan beri benzinde 70 km hızı geçmiyor aracın stop ediyor kırmızı ışıkta sabah çalıştırma zorlanıyorum aracı tüpe alıyorum hiç bir şey yok canavar gibi oluyor bana bu konuda yardımcı olurmusunuz ?
  • 1998 model citroen saxo 1.6 otomatik aracım var araç yolda giderken kaydırma yapıyor yokusları cıkmıyor zorlanıyor.bugun bu sorunu verdı. ama duz yolda dururken ayagımı frenden cektıgım gıbı ılerlemeye baslıyor .baskı balata bıtmıs olabılırmı yoksa baska bi sıkıntı olabılırmı ? fiyatları hakkında bılgı verırsenız sevınırım.
  • KAMİL USTA veya bu işlerde anlayan diğer arkadaşlar acil cevap verirlerse çok sevinirim. aracım 2006 model benzinli otomatik vites ford focus. aracım 108 binde. yaklaşık 2 aydır ara ara aracımda motor sistem arızası ve otomatik vites kutusu arızası uyarıları alıyorum. stop edim 2-3 dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırınca sıkıntılarım düzeliyor. geçen ford servise gittim bilgisaya bağladılar "2.vites orantısı yanlış ve devre kesikliği kısa devre" diye hataları gösterdi. ustada şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değişelim dedi. ve fiyat olarak 600tl dediler. aracımın şanzıman yağı şuana kadar hiç değişmemiş. acaba şanzıman yağını değiştirirsem bu hatalar düzelirmi? lütfen bilgi verin arkadaşlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tahsin_

    merhaba ustalarım

    Ben 3 ay önce nissan micra otomatik vites araç aldım yanlız aracım son 1 aydan beri benzinde 70 km hızı geçmiyor aracın stop ediyor kırmızı ışıkta sabah çalıştırma zorlanıyorum aracı tüpe alıyorum hiç bir şey yok canavar gibi oluyor bana bu konuda yardımcı olurmusunuz ?

    Benzin deposu uzun süre tam olarak doldurulmamışsa paslanmış olabilir. Kaldı ki depoyu haftada bir doldursanız bile zamanla kurum bağlayabiliyor.
    Benzin filtresi tıkanmış olabilir. Benzin hortumlarından birisinde bir sorun (çatlak, sızdırma) olabilir.
    Benzin otomatiğinde arıza olabilir.
    Depodaki benzin çok eskilerden kalma olup iyice bayatlamış olabilir.
    Yenilerde aldığınız birkaç litrelik de olsa benzin kötü olabilir.
    Katalitik konventörünüz tıkanmış olabilir.

    Lpgde bir sorun olmayıp benzinde sorun olması benzin sistemleriyle ilgili bir sıkıntı olduğunu gösterir. Bu nedenle otomatik vitesle hiçbir alakası olduğunu düşünüp de otomatik şanzumancılara para mara kaptırmayın sakın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanfizik25

    KAMİL USTA veya bu işlerde anlayan diğer arkadaşlar acil cevap verirlerse çok sevinirim. aracım 2006 model benzinli otomatik vites ford focus. aracım 108 binde. yaklaşık 2 aydır ara ara aracımda motor sistem arızası ve otomatik vites kutusu arızası uyarıları alıyorum. stop edim 2-3 dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırınca sıkıntılarım düzeliyor. geçen ford servise gittim bilgisaya bağladılar "2.vites orantısı yanlış ve devre kesikliği kısa devre" diye hataları gösterdi. ustada şanzıman yağını ve şanzıman filtresini değişelim dedi. ve fiyat olarak 600tl dediler. aracımın şanzıman yağı şuana kadar hiç değişmemiş. acaba şanzıman yağını değiştirirsem bu hatalar düzelirmi? lütfen bilgi verin arkadaşlar..

    Şanzuman yağı ve filtresini değiştirmeniz iyi olacaktır. Lakin çözümünüz bu olmayabilir. Bu nedenle usta-servisinizle yağ-filtre değişimiylr beraber selenoidlerin sökülüp temizlenmesi ve hepsinin dirençlerinin ölçülmesi konusunda da anlaşın ve hatta bu konuda ısrar edin ve hatta bunu şart koşun. Eğer selenoidlerinizden herhangi birisinde arıza varsa ki bence sorununuz selenoid arızasıdır; o selenoidi değiştirin. Genelde tüm selenoidleri değiştirmek makul olsa da fiyat olarak sadece arızalıyı değiştirmek daha hesaplıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • sevgili arkadaşlar değerli ustalarım benim 2008 model 1.4 Honda City marka otomatik şanzıman bir aracım var. Son 1 aydır araç rölantide 1000 devirde çalışırken sıfıra düşüp tekrar bine çıkma çoğu kez bu durumdan dolayı stop etme, normal hızla giderken tık diye bir ses gelip bütün göstergeler çalışırken otomatik vites göstergesi (D) sönüyor 2-3 saniye sonra tekrar gelip arıza lambası yanıyor.. En önemlisi 80-90 km. hızla giderken devir saati 5000 e bile gelse araç daha fazla hız yapmıyor.. Manuel moduna aldığımda (koldan kullanma değilde, otomatikde hangi vitesle gittiğimi görme açısından) 80-90 ile giderken 4. vitesde ise istediğim kadar basayım 5. vitesi göremiyorum , fakat frene bastıkça hızım düştükçe vites 5-6-7 diye yükseliyor... Sizce sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim.. Şimdiden teşekkürler@MuratbanK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinbad50 -- 3 Şubat 2015; 9:24:06 >
  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.