Şimdi Ara

--Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya-- (255. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.457
Cevap
20
Favori
1.007.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 253254255256257
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benzin ışığı deney sonucu:

    ışık yandıktan sonra 91 km. daha yol gidildi.

    Cesarette buraya kadar denilip tez benzinciye çekildi. Depo fullendi. 75 litre kapasite 69 litre olarak doldu.
    Demek ki kalan 6 litre hala rahatça 30-35 daha yapardı.

    Not: Bu deneyden servisteki ustaya bahsedildi.
    Yanıt: "Siz bunu ışığı yanık halde 30 km'den fazla kullanmayın. iyi olmaz" cevabı alındı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginBen
    Benzin ışığı deney sonucu:

    ışık yandıktan sonra 91 km. daha yol gidildi.

    Cesarette buraya kadar denilip tez benzinciye çekildi. Depo fullendi. 75 litre kapasite 69 litre olarak doldu.
    Demek ki kalan 6 litre hala rahatça 30-35 daha yapardı.

    Not: Bu deneyden servisteki ustaya bahsedildi.
    Yanıt: "Siz bunu ışığı yanık halde 30 km'den fazla kullanmayın. iyi olmaz" cevabı alındı.

    Vay anasini, benim 35 km gittikten sonra tamamen dibe dayaniyor ibre, normalde isik yansa bile kontagi actiginizda ufak bi hareketlenme olup yukari dogru cikiyor, iste 35 km den sonra hic kipirdamamaya basliyor benimki. Bende tirsip hemen ekliyorum ustune.
    Birde arac yokus asagiyken az yokus yukariyken fazla gosteriyor bende, sizlerinki de oylemi?
    Gezginben deney icin tesekkurler simdi biraz daha rahatladim :D




  • ben aracıma standart olarak 50 Tl lik yakıt alıyorum sehir icinde olduğum dönemlerde... Km de 160-170 e geldiğin de kırmızı yanıyor... tabi dağ bayır köy yollarıda yakıtı fark ettiriyor...
  • Tehlikeli ama l200 kullanıcıları için faydalı bir deney olmuş.Mert bu arada senin aradığın 4*4 ekran çerçevesi ikitelli oto sanayinde aksoylar adında bir mitsubishi çıkmacısında vardı düne kadar.İstersen bir sor.Biraz çizilmiş ama boyanınca sıfır gibi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gh912 -- 10 Haziran 2011; 23:10:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Tehlikeli ama l200 kullanıcıları için faydalı bir deney olmuş.Mert bu arada senin aradığın 4*4 ekran çerçevesi ikitelli oto sanayinde aksoylar adında bir mitsubishi çıkmacısında vardı düne kadar.İstersen bir sor.Biraz çizilmiş ama boyanınca sıfır gibi olur.

    Abi yeni gördüm mesajı, yarın arayıp soracağım inşallah hala duruyordur, sen bizzat mı gördün, bide iletişim bilgileri varmı bu firmanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso


    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    Tehlikeli ama l200 kullanıcıları için faydalı bir deney olmuş.Mert bu arada senin aradığın 4*4 ekran çerçevesi ikitelli oto sanayinde aksoylar adında bir mitsubishi çıkmacısında vardı düne kadar.İstersen bir sor.Biraz çizilmiş ama boyanınca sıfır gibi olur.

    Abi yeni gördüm mesajı, yarın arayıp soracağım inşallah hala duruyordur, sen bizzat mı gördün, bide iletişim bilgileri varmı bu firmanın.

    Bizzat gördüm,hatta bende aynı çerçeveden arıyordum, biraz daha iyi durumda olan başka bir tane buldum sanayide, bulmasaydım o çerçeveyi alacaktım.Aksoylardakinin boyaya ihtiyacı var.Kazalı aracın üstünden çıkma olduğu için sağı solu çizilmiş.İletişim bilgilerini şimdi netten buldum,aksoy kardeşlermiş firmanın adı.
    Tel 0 2124860046
    Tel2 0 5324860619
    Gsm 0 5323114225




  • Abi allah razı olsun bide kaç kuruş istediler burdan yada özelden yazabilirmisin, çok teşekkür ederim yarın hemen alıyorum, harika oldu.
  • Buarada araçta birkaç gelişme daha var onları da paylaşayım:

    Snorkel takıldı :)

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Ayrıca motoru temizledim 3 seneden sonra ilk defa 3 saatimi aldı ama süper oldu ilk günki gibi...

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Carpc ile ilgili gelişmeler:
    35w gücünde bir ampli vasıtasıyla aracın önünde görünmez bir yere horn hoparlör bağlantısı yaptım, araç bilgisayarından bir çıkışı da bu hoparlöre girdim.
    Aracın konuşma fonksiyonundan haberiniz vardı önceki sayfalarda videoyla anlatmaya çalışmıştım, artık mikrofon olarak bir adet bluetooth headset (kulaklık mikrofon) kullanarak araçla arabanın dışındayken de iletişim kurabiliyorum ve araç cevaplarını bu hoparlör vasıtasıyla dışarıdan duyulacak şekilde veriyor. inanılmaz eğlenceli oldu arabanın 3-4 metre yakınındayken parmak ucu büyüklüğünde bir bluetooth mikrofona konuşup arabanın cevap vermesi.
    Ayrıca iphone için 2 programı biraz modifiye edip kendime uyarladım,
    birincisi bir soundboard programı; programın içindeki tuşlara bastığınızda ilgili wav dosyasını çalıyor, iphone'un bluetooth üzerinden ses transferi özelliğini kullanarak yine aynı şekilde iponedan yayınlanan sesin aracın dışardaki hoparlöründen çıkmasını sağlamış bulunmaktayım.

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    iphone ile yaklaşık 25mt uzaktan araçla bağlantı kurabiliyorum. Arabada bilgisayar açıkken, yanından geçenlerle evimin balkonundan oynamak çok eğlenceli oluyor yaşasın kötülük

    Dip not: merak edenler için K.A.R.R arabamın adı, karaşimşek dizisinin bir sezonunda K.I.T ile aynı firma tarafından üretilmişti (knight industries) ancak bir bilgisayar hatası nedeniyle kötü karakterli bir araç olup Michael Knight ve K.I.T in uzun uğraşları sonucu altedilip yok edilmişti, açılımı Knight Automated Rowing Robot.

    ikinci program ise inclinometer (eğim ölçer); blueprints sitesinden L200 eskizi indirip photoshopta kendi arabama benzeterek programın içine attım ve artık eğim ölçerde kendi arabamın resmini görebiliyorum

     --Mitsubishi L200'ü Olanlar Buraya--


    Eğlencenin sonu yok, saçma sapan işlerle uğraşıyorum anlayacağınız

    Görüşmek üzere...




  • Bu arada Racechip pro istanbula giriş yapmış cuma günü sanırım yarın elimde olur, bakalım drakebox a oranla artıları eksileri neler olacak.
    ayrıca hemen ardından bir EGR iptali geliyor ikisi birlikte performansı nasıl etkileyecek çok merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuck

    Nicedir beklediğim güç arttırım paketim geldi. Derhal taktım. Bir haftadır deniyorum. Aracın her türlü değerinde olumlu gelişmeler var.Umarım sorunsuz olarak kullanmaya devam ederim.Neticede yazılım değişmedi bu sadece dışarıdan takılan bir işlemci. Şehiriçinde gördüğüm 9,5-11 arası tüketim 8 e düştü.Bu dur kalk değeri.Biraz orta düzey km yapınca sabit süratle bu tip araçlar için komik değerler de gördüm.Bunun yanında araç fevkelade ivme kazandı.Bu kadar ağır bir aracın stabilize yolda 4x4 aktarımda Subaru WRX gibi gidebilmesi çok hoş.Sağ ayak hakimiyeti şart :)Uslu durmakta fayda var. Pakette 185 hb/400 Nm civarı değerler veriyor. Dyno ölçümünü merak ediyorum, kaça çıktı bilemiyorum ama bu her ne değerse bana yetti.Duman sorunu yok ancak arada düşük devirde vuruntu yapıyor.Hararet normal, vites kararsızlığı bitti.Bu işleme niyetlenenlere uyarı, frenaja dikkat.Birkaç defa çok eğlendim(!).


    Ara hızlanmalarda 2-3 saniye siyah duman yapıyor ama rahatsız edici değil. Normalde yapmıyor bu atımı. Ani ara hızlanmalarda var sadece. Nedenini teknik bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.İleride bu durum bir soruna yol açar mı acaba?

    Herkese keyifli & güvenli kmler dilerim.

    Selamlar



    Sanırım bu box da Drakebox, hangi marka olduğunu sormuştuk ama cevap alamadık, aydınlatması açısından burdan da adını ve fiyatını sipariş ettiğiniz yeri zikretsek de tahmin etmek zorunda kalmasak
    sanırım şu an piyasada 185 bg güç ürettiğini söyleyen tek marka drakebox. Siyah duman atma mevzusu hava yakıt karışımıyla alakalı, silindirlere gereğinden fazla mazot giriyor ve zengin karışım gerçekleşip egzosttan siyah duman olarak çıkıyor, daha çabuk kurumlanmaya neden olabilir, carbonclean sürenizi geri çekebilir. bende de aynı problem vardı settingi 3 e çekince geçti ama performans da düştü tabi 3e çekince.

    Benim racechip pro geldikten sonra paraya kıyıp bi dynoya sokucam arabayı bakalım söyledikleri 177 beygiri elde edebilecekmiyiz.
    Bu arada ani ara hızlanmalardaki siyah duman falan önemli değil benim için ben kullanırım öyle diyen varsa sahibinden az kullanılmış Drakebox2 satılıktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Abi allah razı olsun bide kaç kuruş istediler burdan yada özelden yazabilirmisin, çok teşekkür ederim yarın hemen alıyorum, harika oldu.

    Bana 250 dedi 180 e verecekti ama sonradan caydım,biraz daha bakınmak istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ProntoBasso

    Bu arada Racechip pro istanbula giriş yapmış cuma günü sanırım yarın elimde olur, bakalım drakebox a oranla artıları eksileri neler olacak.
    ayrıca hemen ardından bir EGR iptali geliyor ikisi birlikte performansı nasıl etkileyecek çok merak ediyorum.

    Mert hakikaten sende drakebox vardı,ondan memnun kalmadınmı ki race chip e geçiş yaptın?Bu race chipin alman markası olması benimde çok kafama yatıyor.
  • Abi bugun aksoy kardeslere gittim istanbulun diger ucuna, gitmeden de aradim senin mesaj gelmemisti henuz, var abi dedi fiyat sordum abi sen gel anlasiriz hallederiz falan hesabi bi esnaf azi cekti, velhasil atladim arabaya istanbul trafiginde 45km az gittim uz gittim 1.5 saat sonra ulastim aksoy kardeslere. Bana bir pert aractan ust gogus cercevesi cikardilar ama cerceve de pert olmustu, cizik olmasini saymiyorum ic kismindan bir kasap tarafindan dogranmis, yamuk yumuk sekilde sanirim ekmek bicagi yada testereyle kesilip double din oturtulmaya calisilmis.
    Icimde bu kadar yol geldin al gitsin seklinde bir ses duydum ve hadi dedim o kesilmis yeri belki bi sekilde kapatir saklar tamir eder kullanirim, dedim ne kadar bu elimi cuzdana attim adam demezmi 200 lira diye bende bekliyorum 20 lira at yeter diycek falan diye.
    Dedim sen benimle dalga mi geciyosun 2007 model honda civic komple on gogusu gosterge paneli dahil 350 liraya satiliyo, sen 1 karis buyuklugunde dogranmis deforme olmus monte tirnaklari kirilmis plastige 200 lira diyosun, yurtdisindan sifirini 110 liraya getirtiyosun kalsin abicim hayirli satislar size dedim ciktim...
    Velhasil bu olay boyle kapanmis oldu, drakebox ise setting 3 de bi problem yaratmamasina karsin setting 5 de yuksrk devirlerde (4000) yigilma gaz kesme ve ani ara hizlanmalarda siyah duman atma gibi problemleri vardi. Arabada sunu yaparsam su olur aman dikkat ediyim seklinde kullanmaktan nefret ediyorum, birde arabayi 1 saatligine arkadasima verdim geri geldiginde servis isigi yaniyodu noldu ule buna diye sordum otobanin ortasinda stop etti abi dedi, soktum taktim gecti ama ondan sonra iyice sogudum.
    Bugun racechip geldi yarin montajini yapicam cok guzel bi kutuda geldi kutunun onun icin ozel olarak hazirlanmis bir bolmesinde haribo seker gondermisler inanilmaz hosuma gitti :)
    Kibrit kutusu buyuklugunde saglam bir metal govdeye sahip gercekten kaliteli oldugu ilk bakista anlasilan bir box, umarim yarinki montaj sonrasi test deneyimimde ilk gorusumdeki memnuniyetim kadar olur...
    Gh912 bana uymamis olsa da cerceve konusunda verdigin bilgiler ve yardimlarin icin cok tesekkur ederim.
    Selamlar saygilar...




  • Bana gösterdiği çercevede çizikler vardı ama kesme biçme yoktu,ancak çok çizikliydi.Sanayide dediğin gibi çok uzakta hakikaten.Bende çengelköyden oraya gitmek zorunda kaldım çerçeveyi bulmak için.Race chipten inşallah memnun kalırsın Mert.275/55/20 lik lastikler performansı çok düşürdü,o tip bir box bana kesin şart ama sorunsuz birşey lazım.
  • Valla bana gosterdigi ziyadesiyle dogranmisti abi, neyse saglik olsun :)
    Racechip ile ilgili yarin yazacagim drakeboxla karsilastirmali olarak..
    Firsat ve musait alan bulursam 0-100 testlerini de yapmak istiyorum.
    Ardindan musait bi zamanda dyno testi yaptiricam.
    Gorucez zaman icinde ben de meraktayim...
  • Arkadaşlar selamlar, Biraz Uzun bi yazı olucak, tamamı yeni taktığım racechip pro hakkında ilgisini çekmeyen okumaya zahmet etmesin, şimdiden özür diliyorum.
    Bugün Racechip montajını yaptım, izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
    taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
    ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
    Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
    Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
    Şimdi gelelim sonrasına, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
    Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim RACECHIP SORULARI
    Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
    Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
    Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş devirini ayarlamaya yarıyor.
    Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
    Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
    Sırasıyla:
    1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    şeklinde işaretlenmiş
    8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değer, neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
    ve içlerinde bir 2.5 L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise en düşük devirden başlaması için 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
    Söylediğine göre litrede 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
    Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
    Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(devreye girme devri ayarı) podu ise B de duruyor, yani 2000 rpm civarı başlaması için ayarlanmış. Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
    hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim böylece 1000 devir civarında devreye girecekti arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adal 2.5 L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı.
    Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.
    ilerleyen zamanlarda (gün demiyorum bikaç saat sonra dürtebilir) daha yüksek ayarları da deneyeceğim.
    ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
    Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ProntoBasso -- 14 Haziran 2011; 21:26:40 >




  • Mert race chiple ilgili detaylı paylaşımların için çok teşekkürler,güle güle kullanırsın inşallah.Anladığım kadarıyla gönül rahatlığıyla alınacak bir ürün.Benim sana sormak istediğim birkaç soru var.Bu race chipi yurt dışından alırken gümrük vergisi ne kadar ödedin?Birde o kontrol ünitesini tam anlamadım.Aracın içine bağlanıp istediğinde kapatmaya mı yarıyor?Son olarakta montajı sen kendinmi yaptın?
  • Abi vergi ödemiyosun ayrıca herşey içinde ücretin, racechip i bağladığın soketin ucuna ayrı bi parça yapmışlar içinde yeşil ışık sabit yandımı bağlantı doğru yapıldı anlamına geliyor, onu çıkartıp racechipi takıyorsun, yada racechipi kullanmak istemiyorsan racechip i söküp onu bağlıyorsun arkada kablo sök tak derdi olmasın diye.
    Evet montajı kendim yaptım elimin bikaç yeri yüzüldü gerçi, o kadar dar bir alanda ki bizim arabaların common rail soketi
  • 229 euro artı kargo parasına mal oluyor ürün o zaman.Ben 150 dolar üstü ürünlerde gümrük alınıyor diye biliyordum,bu haberede sevindim doğrusu.ebaydanmı aldın peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912

    229 euro artı kargo parasına mal oluyor ürün o zaman.Ben 150 dolar üstü ürünlerde gümrük alınıyor diye biliyordum,bu haberede sevindim doğrusu.ebaydanmı aldın peki?

    Ben 129 euroluk modelini getirttim, kendi sitesinden aldım, yukarda racechip pro yazmışım sürekli, ben markanın ismi o sanıyodum dikkatli bakınca 229 euro olan modelin adı proymuş sürekli telefondan internete bağlanıp alışverişi bile telefonun internetinden yapınca detaylı okuyamamışım siteyi.
    Bide bu forumda da bi arkadaş daha önceden hep racechip pro diye bahsediyordu benimki sade racechip olucak
    iki box arasında 7 beygir ve işlemci markası farkı var, 229 euro olan pro nun işlemcisi saniye başına daha çok veri işleyebiliyor, ama adı üstünde pro, daha çok profesyonel kullanıcılar için ekstrem koşullarda ve yüklerde çalışması için geliştirilmiş bir cihaz, racechip splashproof (su sıçramasına dirençli) olmasına karşın pro modeli su geçirmez mesela, aynı zamanda daha yüksek ve alçak ısı şartlarında çalışabiliyor çölde yada kutuplarda gibi bana çok fazla 100 euroyu hakedicek bi farkmış gibi görünmedi.
    Tercih meselesi tabii.
    ayrıca 150 dolar diye bi sınır yok ben çok şey getirttim yurtdışından daha hiç takılmadı içlerinde 300 euroluk foto makinası da var. oda biraz şans işi kimi zaman duyuyoruz 50 euroluk ürünü takılıyor adamın kimisi 600 euroluk ürün sokuyo hiç takılmadan.




  • 
Sayfa: önceki 253254255256257
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.