Şimdi Ara

Megane 4 HB 1.5 DCİ EDC Touch mı Golf 1.0 TSİ MANUEL Comforline mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
5.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlıkta belirttiğim iki araçtan 2.el düşük km (30-40 bin km) seçim yapma arifesindeyim.
    Siz olsanız ne yapardınız?



  • Touch alacaksanız megane almayın bi arkadaşınızın golfüne falan binerseniz kalite farkına ağlarsınız yani Highline manuel 1.4 tsi 122 lik 2015 golfümüz vardı 1 yıl önce gibi sattık şuan megane sedan touch 1.5 dci filo arabası kullanıyoruz gerçekten premiumdan inmişizcesine fark etmişti heleki o meganın touch paketindeki ekranı var ya bildiğin yandan bakınca pembe düz bakınca mor olan mp3 ekranı bu fransızlar bunu koyarken hiç mi utanmamış merak konusu.Golfteki premium hissinden ziyade filo arabası olduğunu bağırıyor yani.
    Mesele halı-torpido meselesi değil. Golf ile megane arasındaki kalite farkı çok fazla. Kalite, sürüş hissi, konfor, 2. El konularında çok fark var. 1.0 tsi motor da gerçekten çok ekonomik satış rekorları kıran bir motor. Tek sıkıntı manuel olması. Tabii ki otomatik gibi olamaz ama golf’ün manuel vitesi çok iyidir. Öyle bazı araçlardaki gibi yolu belli belirsiz, ferrari debriyajı gibi sert debriyajlı bir araç değildir.
    Öncelikle şu ayrımı bir yapalım,
    Megane Hb'deki EDC; fluence, megane sedan ve birkaç modelde daha kullanılan, şikayet var sitesinde de geçen sorunlu EDC ile aynı değil. (Aynı şekilde benzinli-dizel focus powershiftler de farklı sistemler)

    Sorunlu olan kuru kavrama EDC, yeni HB kasadaki ise Getrag DCT450 ıslak kavrama.
    DCT450, Ford ve Volvo modellerinde de kullanıldı.
    Gün içerisinde, megane sedan EDC(kuru kavrama) ve kendi aracım Focus dizel powershift(DCT450) kullanıyorum, kalkışta/ kavramada sarsıntı, kararsızlık v.s konularda powershift kaymak gibiyken(tork konvertörlüye yakın bir karakteri var hem sarsıntı hem de vites geçişleri konusunda kuru kavramaya göre daha ehli) , EDC ızdırap oluyor kimi zaman.

    EDC diye hepsini gömmeye gerek yok, forumda daha önce bahsedilmişti.
  • Içinizde elmayla armutu karşılaştırma diyenler olabilir. Sonuçta biri dizel otomatik, diğeri benzinli manuel. Ancak her ikisinin de cezbedici yanları var.
    Bazen insan içinde olduğu durumu göremiyor ve dışardan bakan gözler durumu daha net açıklıyor.
    Siz olsanız hangisini seçerdiniz ve neden?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 TSI DSG Golf olsa tadından yenmez.

    apaçi tarzı kullanmazsan şehir içi 6 lt yi geçmez. Hadi biraz agrasif kullanırım de 7 olsun

    Senelık 10 15 bin km yapacaksan yıllık vergi farkı ile de aradaki yakıt açığını kapatmış olursun

    Performans 1.0 TSI her türlü daha iyi

    Bu şartlarda Golf varken Fransızın yüzüne bakılmaz.
  • Golf s ici nasil 6 yi gecmez sakamisiniz siz 1.2 polo 8 yakio o da en az 8 yakar ben megan diorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabiki megane

    Tsi 6 litre yakar diyenlere bakmayın. Tsı 6 litre yakıyorsa megane 4 litre yakacaktır...
  • 26_____ kullanıcısına yanıt
    Arkadaş abartmış 6 lt diye de sizde en az 8 diye abartmışsınız ortalama tüketim 8dir tabi kullanıma göre 10a da çıkar 6ya da iner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane tabii ki. Bu soruyu sorulmamış kabul ediyorum.
  • Ne istediğine bağlı yok megane tabi yok golf tabi diyenler fanboydur dinlemeyiniz. Araçta konfor sürüş kalite istiyorsanız golf. Ekonomiklik istiyorsanız megane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi benzin manuel araç yerine dizel otomatik önermek fanboyluk

    Hadi kaliteyi geçtim, halı kaplı torpidoya fit olunmuş olabilir, konfor, sürüş olarak ne fark var acaba. Manuel araçla otomatik arasındaki konfor farkını da aşmış, ne golfmüş yav...

    Bir de fanboyluk diyorlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    her şeye "ne fark var" derseniz zaten hep haklı olarak görürsünüz kendinizi. Dizel otomatik olunca ne oluyor "DİZEL" olunca ne oluyor ? Otomatik tabi ki daha konfordur da DİZEL'i anlamadım ben. Ekonomiklik için megane dedim konfor sürüşte ne fark var diyorsunuz da karşılaştırdıgınız araç golf lütfen objektif olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu devirde dCi gibi az yakan bir alet alınabilirken benzinli manuele bakmazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konforda da sürüşte de megane net daha iyi bir araba. Golf malzeme hissi, yalıtım bir de düşük vergide iyi. Başka artısı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Konfor sürüşte megane daha mı iyi 😂😂😂😂 süpersiniz 👍100 kmden sonra içeride son ses müzik dinliyorsunuz düz yolda gidiyorsunuz sorun olmaz evet 😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben manuel sevdiğim için Golf alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel olunca ne oluyor, golf olunca ne oluyor o zaman?

    Benim sorum daha geçerli bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu karşılaştırmada Megane alırdım. Ancak seçimleriniz arasına 308 CEP donanımlı araçları da katmanızı öneririm.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sencesi bencesiyle olacak iş değildir bu. Megane ekonomiktir hem parça hem yakıt olarak. Otomatik olması iyidir konforu etkiler. Ayrıca daha geniştir. Bunun dışında yalıtım süspansiyon, sürüşte kalitede golf daha iyidir. İnsan bunları göz önünde bulundurarak yorum yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni megane kullanmadığınız belli. Geçen hafta kullandım, golfü de yakın zamanda kullandım. Sürüş, konfor megane iyi, yalıtım golf. Tabii büyük farklar yok. Megane sürüş konforda 10 üzerinden 8 alıyorsa golf 7 alır, golf yalıtımda 9 alıyorsa megane 8 alır.
  • alıp birkaç yıl kullanıp satacaksanız megan olabilir ancak uzun süre binecekseniz edc muhakkak size bugünün parasıyla min 5-6 bin tl kavrama ücreti çıkartacak.Manuel sürmekten keyif alyorsanız kesin golf almanız lazım düşük vergi bakım maliyetleri çabuk ısınan motor kalite konfor yalıtım için değer megan yakıt yönünden ettirdiği tasarufdan fazlasını edc nin kavramasına ödetir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    alıp birkaç yıl kullanıp satacaksanız megan olabilir ancak uzun süre binecekseniz edc muhakkak size bugünün parasıyla min 5-6 bin tl kavrama ücreti çıkartacak.Manuel sürmekten keyif alyorsanız kesin golf almanız lazım düşük vergi bakım maliyetleri çabuk ısınan motor kalite konfor yalıtım için değer megan yakıt yönünden ettirdiği tasarufdan fazlasını edc nin kavramasına ödetir.
    Ben genelde s.ici kullanıyorum ve yaklaşık aylık 1000km. Bu durumda EDC nin kavraması kaç bin km sonra değişir? Konuyla ilgili teknik bir bilgi var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.