Şimdi Ara

...dizel araçlardaki sıkıntılarınızı lütfen dobraca yazarmısınız...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
263
Cevap
0
Favori
16.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir dizel alayım diyorum ama..
    herkez dizelden memnun biriside yazsaki ben şu şu sorunları yaşadım. malesef yazmıyor.
    yazan olsada diğerleri tarafından bastırılıyor ve "ben öyle bir şey yaşamadım" diyor.

    buda bana pek inandırırcı gelmiyor.
    gerçekten benzinliden dahamı iyi yoksa herkez yeni aldığı için sorununu görecek kadar vaktimi olmadı.

    özellikle,
    c4
    corolla
    focus

    dizeller konusunda memnuniyetsizlikler nelerdir..
    lütfen bir zahmet yazarmısınız. (ama dışarda ki aracınızın size darılacağını düşünüyorsanız yazmayın....)

    her yönüyle yazarsanız sevinirim......

    lütfen "bu konuda çok şey yazıldıda" demeyim...









  • vaybe öyle bir hale geldikki hiç kimse aracını eleştiremiyor...

    gidip bare bir dizel alıyimde.....neymiş bu dizel göriyim..
  • Bu haftaki Autoshow dergisinde dizel Focus'ta sık rastlanılan motor problemlerini ayrıntılarıyla yazmışlar. özellikle turbonun sık arızalanmasından falan bahsetmişler. istersen bir bak.
  • 1.4 TDi ibiza da düşük devirlerde araç ölü gibi biraz daha performanslı olabilirdi.

  • bu konu ile ilgili internette bir yazı yokmu???
    merak ettimde illede dergiyimi almak lazım.
    aklına gelenleri yazamazmısın.??

    quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Bu haftaki Autoshow dergisinde dizel Focus'ta sık rastlanılan motor problemlerini ayrıntılarıyla yazmışlar. özellikle turbonun sık arızalanmasından falan bahsetmişler. istersen bir bak.
  • benim dizel arabam ile ilgili en büyük handikaplar

    kaliteli yakıt

    ve

    dik yokuşlarda durdunmu işin yaş demektir stop ettrime riski çok fazla ama maalesef turbo dizellerde bu sorun var
  • Autoshow bu haftaki sayısında focusun tdci ve benzinli motorlarını almanyadaki şikayetlerden toparlayarak vermiş. Tdci motorun benzinli motora göre sorunlu olduğunu ve ciddi arızalar çıkardığını belirterek okurlarına benzinli focus önermiş. Örnek olarak triger kayışının kopması gibi.

    Bence al bir oku... oldukça ayrıntılı...

    yalnız artık triger kayışı olmayan onun yerine zincir olan ve asla kopmayan dizel motorlarda var. triger kayışı değiştirmek için para ödemek de yok...
  • vay be bu cidi bir sorun gibi gözüküyor.
    tamda pazarlık etmiştik.
    kesin dergiyi alıyim artık....

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Autoshow bu haftaki sayısında focusun tdci ve benzinli motorlarını almanyadaki şikayetlerden toparlayarak vermiş. Tdci motorun benzinli motora göre sorunlu olduğunu ve ciddi arızalar çıkardığını belirterek okurlarına benzinli focus önermiş. Örnek olarak triger kayışının kopması gibi.

    Bence al bir oku... oldukça ayrıntılı...

    yalnız artık triger kayışı olmayan onun yerine zincir olan ve asla kopmayan dizel motorlarda var. triger kayışı değiştirmek için para ödemek de yok...




  • Bundan önceki aracım benzinli idi.Birinci vites performansı dışında hiç bir zaman benzinliyi aramadım.Dizel zor beğenen ve memnun olan Avrupa tüketcisinin bile tercihi olmuşken ısrarla kronik sorun aramak gereksiz.
  • jack senin aracın neydi???
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    benim dizel arabam ile ilgili en büyük handikaplar

    kaliteli yakıt

    ve

    dik yokuşlarda durdunmu işin yaş demektir stop ettrime riski çok fazla ama maalesef turbo dizellerde bu sorun var
  • getz ama

    yokuşta kalma olayı bütün dizeller için geçerli çünkü hepsi turbolu artık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    getz ama

    yokuşta kalma olayı bütün dizeller için geçerli çünkü hepsi turbolu artık


    Çok ilginç, bendeki dizel getz yokuşlarda gaza basmadan sadece debriyajla bile kalkıyor..
    2 gün önce maslakta yanımda bir arkadaş daha varken yokuşta gaza basmadan kaldırdım. kendi kendine tırmandı.
    araba 1187 kilo. ben 85, yanımdaki arkadaşta en az 95 kilo. bu kadar ağırlığı gaz vermeden çekip tırmanıyor.
    benzinli olsaydı ve eğer gaz vermeseydim kesin stop ederdi.

    belki 88 beygir ve 217 tork olmasının etkisi vardır bilemiyorum ama şunu kesinlikle söyleyebilirim:dizel getz'leri yokuşta kaldırmak çok kolay. benzinlilerin stop edeceği yerlerde harekete geçiyor.
    kolay kolay stop ettirilecek oto değil bunlar. aslında tam acemi arabası bu :)




  • Cmax 1.6 tdci:
    - arabada bir dizayn hatası vardı. İlk aylardaki tüm modellerde aynı. Daha sonra bunu düzelttiler, mesela yeni focusta hiç olmadı. Turbo ile hava filtresi arasında bağlantı noktasında gevşeme ve yağ terlemesi oldu. Terleyen yağ hava filtresine gidip MAF sensörü yağladı. Bu da acık yüksek tüketim ve siyah duman ile ortaya çıktı. Hem hatalı hortumlar yenileriyle değiştirildi hem MAF sensör değiştirildi (MAF sensörde direndiler ama ben hala siyah duman atıyor dediğimde değiştirdiler). Oysa fordun yayınladığı bülten var burada yağ görüyorsanız, şunu şunu değiştireceksiniz diye.

    - ilk modellerde olan 2005ten itibaren bulunmayan bir ses var. 2500 devir civarında motor sesi biraz artıyor. Müzik sesi falan varken belli olmuyor. Başkaları da ya bu mühim değil, sorun değil falan diyor ama ben hissediyorum. Onla ilgili çözümü de buldum da servisi bir türlü ikna edemiyorum yaptırmaya.

    - araba çok torklu , lastikler kalın. Karda kullanmak çok zor ama bu arabaya has bişey değil herhalde..

    - Başka problemim yoktur.




  • o aman dizel araçlarda benzinliye kıyasla baskı balata daha çabuk yıpranır denebilirmi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    getz ama

    yokuşta kalma olayı bütün dizeller için geçerli çünkü hepsi turbolu artık
  • focus larda triger kayışı oldugundan eminmisiniz ???


    kia - hyundai de kullanılan crdi motorda triger zinciri var ....
    bu bence güzel bir olay....

    yokuşta arabanın kalkması mevzusuda arada soylenir ama ben anlamış degilim
    oyle bir şey varsa bile az fazla gaz ile sorun çozulur yani alışılır bu olaya

    hürmetler
    selçuk
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    getz ama

    yokuşta kalma olayı bütün dizeller için geçerli çünkü hepsi turbolu artık

    Evet hocam katılıorm.YOkuşlardan kalkarken resmen usatalık gerektirio.GAzı çok vermen lazım..
  • bende 407 var yukaridaki bahsi gecen araclarla ayni motora sahip


    Tek korkum Kaliteli yakit. Zaten yeni ariza fln yapicagina inanmiyorum bu arada Kontagi kapatmadan ewel 30 sn ile 90 sn arasinda rolantide calistirin. Bunun nedenini bilmiyorum ancak ozmn kontak kapandiginda arac daha az sarsiliyor.
  • Yokuşta kalama olayına bende katılmıyorum.Dizel araçların en büyük özeliklerinden biride rölantide çalışırken bile tork üretiminin fazla olmasıdır.Aşırı dik olmamak şartı ile çoğu yokuşda durup gaza basmadan rölantide kaldırabilirsiniz.Dolayısı ile baskı balatanın erken yıpranması söz konusu değildir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    o aman dizel araçlarda benzinliye kıyasla baskı balata daha çabuk yıpranır denebilirmi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    getz ama

    yokuşta kalma olayı bütün dizeller için geçerli çünkü hepsi turbolu artık


  • hocam bu soru biraz şu soruları andırıyor biaim kültürümüzde:

    çocuğunuzun kötü taraflarını yazar mısınız?

    ya da daha iyisi:

    erkekliğinizde bir problem var mı, samimi olarak açıklar mısınz?

    maalesef otomobil hala ülkemizde bir erkeklik sembolü olarak algılanıyor ve kimse sorunlarından bahsetmek istemiyor.

    herkesin aracı en süperi...

    eeee ne de olsa amerikalının avrupalının 3 aylık geliriyle aldığı arabayı bizim vatandaş 3 yıllık geliriyle alıyor.

    olsun o kadar....
  • 1- Dizellerin parcaları (enjektörler, mazot pompası vs. ) gercekten pahalı. Bir arıza olustugunda ise üretici firmalar genellikle incelemeden direk yakıt kalitesine baglayıp üzerlerinden atıyorlar.
    2- Fordlarda kullanılan 1.4 ve 1.6 (109 beygir) motorlarda düsük devirlerde stop etme riski var. fiesta 1.4 araclarda cogu kasislerde yavasladıktan sonra 2. viteste bile stop edebiliyor. Mecburen 1. vitese atıyorsun. Megane ve Ford'un tonnecte kulanılan 1.8 75 beygir motoru daha tolereli. En iyisi istedigin aracla bir test sürüsü yapıp kendin kontrol etmen.
    3- Yokuslarda stop etme diye bir soruna rastalmadım. Fakat tork yüksek oldugundan dik yokuslarda kolaylıkla patinaja düsebiliyorsunuz.
    4- Dizel araclar yapıları geregi fazla yüksek ve düsük devirleri sevmiyor. Aracı 2000 ile 4000 devir arasında tutmakta fayda var. Bu da bol bol vites degistirmek demek.
    5- Aracı hemen calıstırmayıp biraz beklemen kızdırma bujilerinin ısıgı söndükten sonra calıstırman; stop etmeden öncede 10sn kadar rölantide bekleyip ondan sonra stop etmen gerekli.
    6- Dizel aracların kompresyonları cok iyi cogu yavaslamada frene basman gerekmiyor bile. Gazdann ayagını cekince yavaslıyor. Buda fren sisteminin asınma süresinin uzaması acısından iyi. Fakat yüksek tork baskı- balata debriyaja ve yürüyen aksama gercekten cok yükleniyor. Normalden daha önce eskimesi normal. Eger ikinci el almayı düsünüyorsan mutlaka baskı balatayı kontrol ettir.
    7- Sikayetlerle ilgili "www.sikayetimvar.com" adlı siteye bir göz gezdir.

    Aslında biz bir forum acıp herkes kullandıgı araclarla ile ilgili sevdigi ve sevmedigi yönlerini yazarsa cok faydalı bir database olusturabiliriz.

    Slmlr.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.