Şimdi Ara

...dizel araçlardaki sıkıntılarınızı lütfen dobraca yazarmısınız... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
263
Cevap
0
Favori
16.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Toyota d4d

    SERKES KARDEŞİM

    Tabi bundan önce MAZDA 1997 MODEL 1.6 VARDI oda güzel arabaydı ama ekonomi için TOYOTA D-4D

    d-4d benim ilk dizel arabam arabamdan gayet memnunum (KİMSE ARABAM KÖTÜ DEMEZ ) motor performansı iyi motor zorlanmıyor yani,yakıt tüketimi fabrika verilerini hemen hemen tutuyor iç hacmi iyi,malzeme kalitesi fena degil,

    - leri bagajı küçük,donanımı az, (en gıcık oldugumda direksiyondan kumandalı müzik sistemi olmaması çok mu zor be toyotaya burdan bi ),ön konsol aaaccccayipp gıcık o yol bilgisayarının yeşil rengi varya acayip uyuz oluyorum ona optitron gösterge panelinin yanında acıların çocugu gibi duruyor,radyonun tuşları odun gibi bunlardan başka bana göre bi - si yok

    KISACASI D-4D ALINABİLİR BİR ARABA ( RALLİ YAPMIYACAKSANIZ ) DİZEL ZATEN EKONOMİ İÇİN ALINIR

    TABİ BENİM İLK DİZEL ARABAM OLDUGU İÇİN BELKİ SİZLERE FAZLA YARDIMCI OLAMIYACAGIM BUNUN İÇİN KUSURABAKMAYIN



    bu forumda ilk defa japon arabaları sevenlerinin birinden objektif bir mesaj gördüm.
    teşekkürler..

    bence de bu adamlar(genel japon otomobilleri) yürüyen aksamı,kaliteyi ve dış tasarımı çok iyi tutturdular ama bir de iç tasarımı güzel yapabilseler açık ara öne geçecekler..söylediklerinize ek olarak bir de el freni tasarımını beğenmiyorum,ince,çirkin ve sürücü koltuğuna yakın(yanlış harekette oturmak kaçınılmaz )..

    reno,ford,fiat ve toyotanın yan sanayisi onlara parça basan,kalıp üreten ve şimdi 207nin de kapı içlerini basan Bursadaki Ermetal firmasının patronu Fahrettin Beyle görüştüm dün.
    onun da lafı şuydu
    "çin ortalığın tozunu attıracak,markaların çoğu silinecek ve buna karşı önlemi tam olan birtek toyota var.."




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Ya 2-3 galeri ile konuştum şimdi piyasada çok acaip arabalar çok acaip fiyatlara satılıyor diyor..Özellikle kredi ödeyemeyenler arabalarını satmaya başlamış. Fiyatlara bir baksana...




    2005 Megane II Dizel 20.000 km 33.000 ytl.

    Bu civardaymış fiyatlar oda galerilerde sahipleri ne kadar sattı acaba bunları.



    Cela soylu

    Yeni kasa 2005 dizel ford focus ghia + tekno paket ,12.000 km 31.000 ytl bu araç nerde satılıyo bu fiyata. Bence bu özellikte bu fiyata bulmak zor veya araçta boya vs bişeyler vardır diye düşünüyorum.

    selamlar
  • Üsküdar'da satılıyordu bugün kaporayı verdim aldım sayılır aracı....1.8 focus duruyor..

    quote:

    Orjinalden alıntı: trabzon99


    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Ya 2-3 galeri ile konuştum şimdi piyasada çok acaip arabalar çok acaip fiyatlara satılıyor diyor..Özellikle kredi ödeyemeyenler arabalarını satmaya başlamış. Fiyatlara bir baksana...




    2005 Megane II Dizel 20.000 km 33.000 ytl.

    Bu civardaymış fiyatlar oda galerilerde sahipleri ne kadar sattı acaba bunları.



    Cela soylu

    Yeni kasa 2005 dizel ford focus ghia + tekno paket ,12.000 km 31.000 ytl bu araç nerde satılıyo bu fiyata. Bence bu özellikte bu fiyata bulmak zor veya araçta boya vs bişeyler vardır diye düşünüyorum.

    selamlar




  • www.powersystem.com.tr den bilgi alabilirsiniz...
  • bu da 407 1.6hdı 110 beygirin arabam.com testi ve görüşleri ;bilgilerinize...

    Motor, performans
    Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Group ile Ford'un 2001'den itibaren kurdukları motor üretim ortaklığının 1.4 litrelik turbo dizel DV4'ten sonra ikinci ürünü olan 1.6 litrelik DV6 turbo dizel, kullanıldığı araçlarda cazibeyi kaputun altına çeken bir ünite. Yüksek basınçlı değişken turbo beslemeli ve ortak yakıt yollu common rail direkt enjeksiyonlu motor, 110 HP'lik maksimum güç ve 240 Nm'lik maksimum torka sahip. Ani hızlanma gerektiğinde gaz pedalına tam olarak basıldığında overboostla maksimum tork anlık olarak 260 Nm'ye kadar yükseliyor. Motorun düşük hacimli olmasına karşın 240 Nm'lik torku sayesinde sağladığı sürüş konforu oldukça başarılı. Kalkışlarda gövde ağırlığı nedeniyle biraz ağırbaşlı görüntü çizse de doğru devirlerde doğru vitesler kullanıldığında tatmin edici akıcılık sağlıyor. Kullanım sırasında sadece sürücüyle bile minimum 1.5 ton ağırlığı taşımak zorunda olan düşük hacimli motor, hiçbir yol koşulunda of dedirtmiyor. Aksine motor devri doğru viteslerde 2500-4000 d/d arasında tutulabildiği sürece yeterince akıcı sürüşler sağlıyor. Son hız konusundaysa 407 1.6 HDi'nin hayli uzun düzlüklere ihtiyaç duyduğu fark ediliyor. Ama kabul etmek gerek, özellikle ülkemizde bütün sürücüler ödedikleri para ne olursa olsun hep en hızlısını ister. Bu otomobilin konforlu, prestijli ve ekonomik yolculuklardan fazla iddiası yok. 407 1.6 HDi, konforunu gövde boyutları ve dengeli süspansiyonuna, prestijini üzerinde taşıdığı aslana ve düşük tüketimini de 100 km'de 7.3 litrelik test ortalaması sağlayan gelişmiş motoruna borçlu. Bu ortalamayı uzun yolculuklarda 5.0 litre civarına düşürmek mümkün olabiliyor.




  • neden focusun 1.6 tdci motoru işe yaramaz gibi bir yaklaşımınız oldu bilemiyorum. bence gercekten cok verimli bir motor tabi bir 1.8 tdci yada 2.0 tdci in verdiği performans la aynı olmaz fakat ben gayet memnunum. biraz once golf fsi yokusta bana yetişmek için yırtınması bile çok zevkliydi. sorun çıkarıyo felan deniyo ama ben bugune kadar ne çevremde nede kendimde boyle bir sorunla karşılaşmadım. kaldiki bu motor sadece focustada kullanılmıyor. c4 s40 407 gibi araçlarda aynı motru kullanmakta. kapsamlı bir sorun olsaydıbu motorların fazla arıza verdiği muhakkak piyasada duyulurdu diye düşünüyorum.
  • alysentr kardeş....

    belki aracı yeni yeni yaşayıp tanıyorsun ama ben burda cidden dizel araçtaki menuniyetsizlikleri merak ediyorum
    ve bu topic bir çok kişiye yardımcı olmasını ve bilgi vermesini umuyorum.
    Toyota d4d nefis şeyler yazmış inanırmısın bende toyota kullanıcısı olmama rağmen bir an kendime geldim ve arkadaş haklıymış dedim..
    sonuçta kul işi bilirsin tabiki problemler yaşanır ama arkadaşlarında yukarıda bahsettiği dergide bile tonlarca eleştiri ve kronik sorun anlatılmış.

    ama şunu söyliyim.
    kullandığın aracın benimde gözdem hatta almayı halendaha düşünüyorum...onun koyu griside olabilir.
    hatta test sürüşüde yaptım.
    araç çok diri ve ben burdayım diyor..
    ama asıl eleştiriyi sen yapacan çünkü uzun zaman kullanan sensin

    aslında burası bir nevi itirafların yapıldığı ve aracımda bunları beğenmiyorum denilen yer gibi düşün..

    tabiki ön konsolu cicili bicili rekli ve tasarım olarak değişik bir konsept olan
    c4 üde aramızda görmek isteriz bir zahmet....



    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    neden focusun 1.6 tdci motoru işe yaramaz gibi bir yaklaşımınız oldu bilemiyorum. bence gercekten cok verimli bir motor tabi bir 1.8 tdci yada 2.0 tdci in verdiği performans la aynı olmaz fakat ben gayet memnunum. biraz once golf fsi yokusta bana yetişmek için yırtınması bile çok zevkliydi. sorun çıkarıyo felan deniyo ama ben bugune kadar ne çevremde nede kendimde boyle bir sorunla karşılaşmadım. kaldiki bu motor sadece focustada kullanılmıyor. c4 s40 407 gibi araçlarda aynı motru kullanmakta. kapsamlı bir sorun olsaydıbu motorların fazla arıza verdiği muhakkak piyasada duyulurdu diye düşünüyorum.







  • haklısın uzun sureli kullanımlarda ne gibi sorunlar çıkacak gorecez. şu an için bana eski benzinli aracımı kesinlikle aratmıyor hatta hem ekonomi hem performans olsun daha fazla haz veriyo. ama herkesin dediği gibi çok özen ve dikkat istiyo dizel araç kullanmak. arıza yaptığındada benzinliden daha fazla masraf çıkardığı ortada. motorda eğer olumsuz bir durumla karşılaşırsam seve seve bende eleştiri yaparım. autoshow focus tdci i 100000 km testine almış o sonuçlandımı acaba? orda zaten detaylı bir şekilde ne gibi sorunlar ortaya çıkacak görebiliriz.
  • kışaylarında 7-8 dakika yolda gitmedikçe kaloriferi ısınmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anchorman -- 28 Mart 2006; 12:38:51 >
  • dizel arac konusunda gozlemler.

    1. vites`le kalktiktan hemen sonra vites degistirmek, ozellikle sikisik trafikte cekilmez oluyor. 2`le cekmez, 1`le bagirir. uff uff

    dizel motorlar`in devir araliklari sinirlidir. dolayisiyla benzinlide oldugu gibi her viteste her hizda gidemezsiniz. ornegin benzinlide 3. vites`le 30`da yaparsiniz 100`de yaparsiniz. ama dizel motorlarda 2000-4000 devir bandinda gezinmek gerekli.

    yakit konusunda adeta paranoyak olursunuz. ornegin ben istanbul`dan bursa`ya gidiyorum. her yola cikarken depo`yu full`lerim. yolda bilmediginiz bir yerden yakit almak zorunda kalmak sizin icin gercek bir kabus olur.

    sabah`lari 2-3 dakika beklersiniz. motor isinana kadar cok yakar ve daha sesli olur.

    140 uzeri surmek isterseniz 10lt/100km gibi sarfiyatlarla karsilasirsiniz. Otoyola basan birisiyseniz, benzinli bir aractan sonra, 120 ust limit kesinlikle size gore degildir.

    Trafik isiklarinda kalkarken arkadaki benzinli arac size korna calar. bu da en aci durumlardan biridir.




    Clio Symbol 1.5 Dci { overall pinti`likte #1 }




  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    benim dizel arabam ile ilgili en büyük handikaplar

    kaliteli yakıt

    ve

    dik yokuşlarda durdunmu işin yaş demektir stop ettrime riski çok fazla ama maalesef turbo dizellerde bu sorun var


    ii de aracın ne
  • 1.6 tdci DV6 turbo dizel motoru (yeni focus) için sorunlu diyenlere şunu sormak istiyorum. sorunlu bir motor neden şu an avrupanın en gözde modellerinde çok sayıda ve vazgeçilmez olarak kullanılıyor acaba. ilk olarak focus C-max ta sonra yeni focus, peugeot 307, peugeot 407, citroen C4 , volvo S40 ve volvo V50 gibi bir çok yeni modelde beğenilerek kullanılyor.

    ayrıca yeni dizelleri (bende yeni focus tdci var, başka dizel kullanmadım) zevksiz diyenlere de bunca yıllık benzinli araba kullanan biri olarak dizel arabamın daha zevkli olduğunu ,artık bir daha bezinli araba almayacağımı söylemek istiyorum. tabi herkesin zevki beklentisi farklıdır.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maysalih

    dizel arac konusunda gozlemler.

    1. vites`le kalktiktan hemen sonra vites degistirmek, ozellikle sikisik trafikte cekilmez oluyor. 2`le cekmez, 1`le bagirir. uff uff

    dizel motorlar`in devir araliklari sinirlidir. dolayisiyla benzinlide oldugu gibi her viteste her hizda gidemezsiniz. ornegin benzinlide 3. vites`le 30`da yaparsiniz 100`de yaparsiniz. ama dizel motorlarda 2000-4000 devir bandinda gezinmek gerekli.

    yakit konusunda adeta paranoyak olursunuz. ornegin ben istanbul`dan bursa`ya gidiyorum. her yola cikarken depo`yu full`lerim. yolda bilmediginiz bir yerden yakit almak zorunda kalmak sizin icin gercek bir kabus olur.

    sabah`lari 2-3 dakika beklersiniz. motor isinana kadar cok yakar ve daha sesli olur.

    140 uzeri surmek isterseniz 10lt/100km gibi sarfiyatlarla karsilasirsiniz. Otoyola basan birisiyseniz, benzinli bir aractan sonra, 120 ust limit kesinlikle size gore degildir.

    Trafik isiklarinda kalkarken arkadaki benzinli arac size korna calar. bu da en aci durumlardan biridir.




    Clio Symbol 1.5 Dci { overall pinti`likte #1 }

    bu 1. 2. vites sorunu bende yok...1 de kalkarım hemen 2 ye atarım...yol yokus meyıllı degılse ayagımı yavasca debrıyajdan cekıp gaza basmadan 2 de kalkarım...ben bu olayı getz kullanıcılarındanda duydum.bua arda benım arac starex




  • arkadaşlar birşey öğrendim doğrumudur acaba? autoshowun testindeki motor eski tdci motormuş. yani şuan kullanılan motor değilmiş. autoshow alan yokmu aranızda? bizi bilgilendirse.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maysalih

    dizel arac konusunda gozlemler.

    a.1. vites`le kalktiktan hemen sonra vites degistirmek, ozellikle sikisik trafikte cekilmez oluyor. 2`le cekmez, 1`le bagirir. uff uff

    b.dizel motorlar`in devir araliklari sinirlidir. dolayisiyla benzinlide oldugu gibi her viteste her hizda gidemezsiniz. ornegin benzinlide 3. vites`le 30`da yaparsiniz 100`de yaparsiniz. ama dizel motorlarda 2000-4000 devir bandinda gezinmek gerekli.

    c.yakit konusunda adeta paranoyak olursunuz. ornegin ben istanbul`dan bursa`ya gidiyorum. her yola cikarken depo`yu full`lerim. yolda bilmediginiz bir yerden yakit almak zorunda kalmak sizin icin gercek bir kabus olur.

    d.sabah`lari 2-3 dakika beklersiniz. motor isinana kadar cok yakar ve daha sesli olur.

    e.140 uzeri surmek isterseniz 10lt/100km gibi sarfiyatlarla karsilasirsiniz. Otoyola basan birisiyseniz, benzinli bir aractan sonra, 120 ust limit kesinlikle size gore degildir.

    f.Trafik isiklarinda kalkarken arkadaki benzinli arac size korna calar. bu da en aci durumlardan biridir.

    Clio Symbol 1.5 Dci { overall pinti`likte #1 }


    a.Benzinlide 1. Vites orani daha dusuktur yani uzun RPM araligi olsada daha dusuktur ve ayni hizi yaparsiniz

    b.Bu bir sikintimi Dusunmek lazim

    c.TAMAMEN DOGRU

    d.Motor isinana kadar beklemiorum acikcasi sadece biras(dizel daha cabuk isiniyor gozlemim) ama yol sonunda 1 2 dakika bekliyorum daha az vuruntulu stop ediyor.

    e.Clio yu bilemem ama Gunluk 150 KM yapan biri olarak Ortalama hizim 89km (150 Km boyunca 100km E-6(110-150+) 50 Km sehir ici(0-80km/h))Ortalama Tuketimim 5.7lt (Isinma ve Kapanma Beklemeleri dahil.)

    f.en ondeysem korna basan olamadi daha.260 Nm torku malum yerlerimde hissettiriyor arkadakilere.


    Arac 407 1.6hdi Ve renaultun 1.5 motorunun Verimsiz oldugunu dusunuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Mart 2006; 0:06:34 >




  • Kardeş, bu saydıkların Clio' ya ait problemler olmalı; dizel problemi değil.
    Benim dizelimde (Cerato) bu sorunların hiç biri yok; artılar da çok.
  • Bunun tartışması ford forumlarda çok oldu problemlerin 1-2 si özellikle TR. ye ithal edilen ürünlerde. Malı ucuza getirmek için motoru tamamlıyan unsurları getirmiyorlar maliyette 1.000 euro civarı idi sanırım. Avrupada ford açısından tutulan dizel motor 1.8 8 valf 115 bg motorlu modeliymiş (bunu ford cu arkadaslar söylüyor) 16 valf yeni 1.6 motor beklentileri karşılamamış zaten en alt seviye (bizim için üst) modellerde sunuyorlarmış.



    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    1.6 tdci DV6 turbo dizel motoru (yeni focus) için sorunlu diyenlere şunu sormak istiyorum. sorunlu bir motor neden şu an avrupanın en gözde modellerinde çok sayıda ve vazgeçilmez olarak kullanılıyor acaba. ilk olarak focus C-max ta sonra yeni focus, peugeot 307, peugeot 407, citroen C4 , volvo S40 ve volvo V50 gibi bir çok yeni modelde beğenilerek kullanılyor.

    ayrıca yeni dizelleri (bende yeni focus tdci var, başka dizel kullanmadım) zevksiz diyenlere de bunca yıllık benzinli araba kullanan biri olarak dizel arabamın daha zevkli olduğunu ,artık bir daha bezinli araba almayacağımı söylemek istiyorum. tabi herkesin zevki beklentisi farklıdır.....




  • ben avrupa dergilerinde gördüm, 1.6 tdci söylediğim arabalarda kullanılıyor. ayrıca motor sorunlu olsa yeni focus tdci aracıma 5 yıl garanti vermezlerdi diye düşünüyorum.....benim araç 2010 yılına kadar tam garantide....
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Bunun tartışması ford forumlarda çok oldu problemlerin 1-2 si özellikle TR. ye ithal edilen ürünlerde. Malı ucuza getirmek için motoru tamamlıyan unsurları getirmiyorlar maliyette 1.000 euro civarı idi sanırım. Avrupada ford açısından tutulan dizel motor 1.8 8 valf 115 bg motorlu modeliymiş (bunu ford cu arkadaslar söylüyor) 16 valf yeni 1.6 motor beklentileri karşılamamış zaten en alt seviye (bizim için üst) modellerde sunuyorlarmış.



    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    1.6 tdci DV6 turbo dizel motoru (yeni focus) için sorunlu diyenlere şunu sormak istiyorum. sorunlu bir motor neden şu an avrupanın en gözde modellerinde çok sayıda ve vazgeçilmez olarak kullanılıyor acaba. ilk olarak focus C-max ta sonra yeni focus, peugeot 307, peugeot 407, citroen C4 , volvo S40 ve volvo V50 gibi bir çok yeni modelde beğenilerek kullanılyor.

    ayrıca yeni dizelleri (bende yeni focus tdci var, başka dizel kullanmadım) zevksiz diyenlere de bunca yıllık benzinli araba kullanan biri olarak dizel arabamın daha zevkli olduğunu ,artık bir daha bezinli araba almayacağımı söylemek istiyorum. tabi herkesin zevki beklentisi farklıdır.....






  • Bende geçen cuma kaporasını verdim kredinin çıkmasını bekliyorum 1.6 dizel focus için biraz araştırma yaptım.Sonuçları

    Avrupada satılan 1.6 larla tr dekiler aynı değil sistem farklı ve onlar 90 bg.

    1.8 115 lik dizel euroIV normunda, 1.6 109 ise Euro 3 ..Avrupada hem halk duyarlı hem devletler genelde az vergi alıyor euro IVlerden..

    1.6 nın 90 lığı da euroIV ..o da avrupada az tutuluyor..

    1.6 109luğun yakında filtresiz 99 hp ile değiştirileceği söyleniyor..

    O yüzden Smax ve mondeo gibi arabalarda düşünülmüyor 1.6 dizel..

    Gerçi bizim gibi 3. dünya ülkeleri gibi yapılabilir tabii ki

    ..Şu an satılan 1.6 dizelin 109 hp liğinin standardı euro3 tür. Eğer DPFli olursa euroIV olmaktadır (mesela ingiltere ve almanyada 109luğu euro3 veya DPFli euroIV olarak satıyorlar). Ancak türkiyeye hiç bir şekilde filtreli gelmiyor

    Avrupada Euro3 emisyonlu sıfır araç satışı bu yıl başından sonra yasaklandı. 1.6 TDCi 109 hp olan motor normalde Euro3 normunda fakat bunu avrupada satılan modellerde DPF takarak Euro4'e çekiyorlar. Tabiki bu maliyeti arttırıyor. Ülkemizde böyle bir zorunluluk olmadığından bizim araçlar DPF takılmadan getiriyorlar. Aynı motorun 90 hp olanı DPF'siz Euro4'ü sağlıyor. Yeni olan 1.8 ve 2.0lt TDCi motorlarda Euro4 o yüzden yeni modellerde bunlar kullanılacak. Yani bizim 109hp 1.6TDCi yeni modellerde büyük ihtimal kullanılmayacak

    Olası problemler

    Focus II de 1.6 motor problemler.

    Vibrasyondan dolayı turbo hava borusu çatlayabiliryor... Dikkatli olmakta fayda var. Parça fiyatı 200-300 YTL arası. Garanti kapsamına giriyor. Parça 1 Haftada temin edilebiliyor.

    Yan Etkileri;
    - Şehir içerisinde, 1 depo yakıt ile ortalama 80 km daha az yol yapıyor.
    - Arabanın performansı oldukça düşüyor...

    Birde midemi bulandıran kayışmı zincirmi olayı. Bu kadar çok km yapacak dizel araçta kayış bulunması canımı sıktı biraz. Eski escort dizellerde bile zincir kullanılmışken focus da kayış kullanılmasının servisle bir alakası olduğuna inanıyorum.Birde 3.000 km'den sonra başlayan debriyaj sesinden bahsediyorlar. Gırç gırç diye bir ses geliyormuş..Detayını bilmiyorum



    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    ben avrupa dergilerinde gördüm, 1.6 tdci söylediğim arabalarda kullanılıyor. ayrıca motor sorunlu olsa yeni focus tdci aracıma 5 yıl garanti vermezlerdi diye düşünüyorum.....benim araç 2010 yılına kadar tam garantide....
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Bunun tartışması ford forumlarda çok oldu problemlerin 1-2 si özellikle TR. ye ithal edilen ürünlerde. Malı ucuza getirmek için motoru tamamlıyan unsurları getirmiyorlar maliyette 1.000 euro civarı idi sanırım. Avrupada ford açısından tutulan dizel motor 1.8 8 valf 115 bg motorlu modeliymiş (bunu ford cu arkadaslar söylüyor) 16 valf yeni 1.6 motor beklentileri karşılamamış zaten en alt seviye (bizim için üst) modellerde sunuyorlarmış.



    quote:

    Orjinalden alıntı: emekli1955

    1.6 tdci DV6 turbo dizel motoru (yeni focus) için sorunlu diyenlere şunu sormak istiyorum. sorunlu bir motor neden şu an avrupanın en gözde modellerinde çok sayıda ve vazgeçilmez olarak kullanılıyor acaba. ilk olarak focus C-max ta sonra yeni focus, peugeot 307, peugeot 407, citroen C4 , volvo S40 ve volvo V50 gibi bir çok yeni modelde beğenilerek kullanılyor.

    ayrıca yeni dizelleri (bende yeni focus tdci var, başka dizel kullanmadım) zevksiz diyenlere de bunca yıllık benzinli araba kullanan biri olarak dizel arabamın daha zevkli olduğunu ,artık bir daha bezinli araba almayacağımı söylemek istiyorum. tabi herkesin zevki beklentisi farklıdır.....







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 29 Mart 2006; 12:16:47 >




  • yani ciddi ciddi alıyorsun
    koç indirimi veya ciddi bir indirim söz konusumu
    ayrıca Euro4 standartlarında bir motor almak daha doğru olmazmıydı. biraz daha beklesen...

    yinede hayırlısı olsun
    ve hayırlı olsun..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Bende geçen cuma kaporasını verdim kredinin çıkmasını bekliyorum 1.6 dizel focus için biraz araştırma yaptım.Sonuçları

    Avrupada satılan 1.6 larla tr dekiler aynı değil sistem farklı ve onlar 90 bg.

    1.8 115 lik dizel euroIV normunda, 1.6 109 ise Euro 3 ..Avrupada hem halk duyarlı hem devletler genelde az vergi alıyor euro IVlerden..

    1.6 nın 90 lığı da euroIV ..o da avrupada az tutuluyor..

    1.6 109luğun yakında filtresiz 99 hp ile değiştirileceği söyleniyor..

    O yüzden Smax ve mondeo gibi arabalarda düşünülmüyor 1.6 dizel..

    Gerçi bizim gibi 3. dünya ülkeleri gibi yapılabilir tabii ki

    ..Şu an satılan 1.6 dizelin 109 hp liğinin standardı euro3 tür. Eğer DPFli olursa euroIV olmaktadır (mesela ingiltere ve almanyada 109luğu euro3 veya DPFli euroIV olarak satıyorlar). Ancak türkiyeye hiç bir şekilde filtreli gelmiyor

    Avrupada Euro3 emisyonlu sıfır araç satışı bu yıl başından sonra yasaklandı. 1.6 TDCi 109 hp olan motor normalde Euro3 normunda fakat bunu avrupada satılan modellerde DPF takarak Euro4'e çekiyorlar. Tabiki bu maliyeti arttırıyor. Ülkemizde böyle bir zorunluluk olmadığından bizim araçlar DPF takılmadan getiriyorlar. Aynı motorun 90 hp olanı DPF'siz Euro4'ü sağlıyor. Yeni olan 1.8 ve 2.0lt TDCi motorlarda Euro4 o yüzden yeni modellerde bunlar kullanılacak. Yani bizim 109hp 1.6TDCi yeni modellerde büyük ihtimal kullanılmayacak

    Olası problemler

    Focus II de 1.6 motor problemler.

    Vibrasyondan dolayı turbo hava borusu çatlayabiliryor... Dikkatli olmakta fayda var. Parça fiyatı 200-300 YTL arası. Garanti kapsamına giriyor. Parça 1 Haftada temin edilebiliyor.

    Yan Etkileri;
    - Şehir içerisinde, 1 depo yakıt ile ortalama 80 km daha az yol yapıyor.
    - Arabanın performansı oldukça düşüyor...

    Birde midemi bulandıran kayışmı zincirmi olayı. Bu kadar çok km yapacak dizel araçta kayış bulunması canımı sıktı biraz. Eski escort dizellerde bile zincir kullanılmışken focus da kayış kullanılmasının servisle bir alakası olduğuna inanıyorum.Birde 3.000 km'den sonra başlayan debriyaj sesinden bahsediyorlar. Gırç gırç diye bir ses geliyormuş..Detayını bilmiyorum






  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.