Otomatik vites türleri, avantajları, dezavantajları.
337 Cevap49976 Görüntüleme66 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:18:39 

________________________________________
Arkadaşlar merhaba,

Bildiğimiz gibi otomatik vitesli araçların popülaritesi her geçen gün artıyor ve de piyasaya çeşitli otomatik vites türleri girmiş durumda.

Bu süreçte yoğun bir test sürüşü programından sonra, http://forum.donanimhab...mpage_1/f_/key_//tm.htm sizlerden gelen soru ve taleplerin de etkisiyle otomatik vitesli araçlarla ilgili bu konuyu açıyorum.


İlk olarak bu yazılanlara kaynak olması amacıyla test etmiş olduğum veya daha önce kullandığım otomatik vitesli araçları yazayım .


1. Tam otomatik (A/T) şanzımanlı araçlar.

1.1 2000 Honda Accord 2.0 EX 4 A/T
1.2 2004 Honda Accord 2.4 EX 5 A/T
1.3 2010 Honda Accord 2.0 EX 5 A/T
1.4 2005 Honda CR-V 2.0 EX 5 A/T
1.5 2010 Honda CR-V 2.0 EX 5 A/T
1.6 2005 Honda Civic 1.6 ES 4 A/T
1.6 2010-2011 Honda Civic 1.6 Elegance 5 A/T
1.7 2012 Honda Civic 5 A/T
1.8 2010 Hyundai i30 1.6 Crdi 4 A/T
1.9 2010-2011 Kia Ceed 1.6 Crdi Concept Hb ve SW 4 A/T
1.10 2011 Mazda 1.6 MZR Auto 4 A/T
1.11 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI 130 hp Active Select 6 A/T
1.12 2011 Mercedes Benz C180 (1.6) 5 A/T
1.13 2012 BMW 1.16 8 A/T
1.14 2012 Hyundai i30 1.6 crdi 6 A/T
1.15.2012 Kia Ceed 1.6 crdi 6 A/T


2. Sürekli değişken oranlı (CVT) şanzımanlı araçlar

2.1 2004 - 2008 Honda Jazz ES - Elite - CVT (abimin aracı - konuyu açtığımda kendi aracımdı ama Ağustos sonunda sattım.)
2.2 2011 Toyota Avensis 1.8 CVT
2.3 2010 Nissan Altima 2.5 SE - CVT (süpriiizzz!!! Ben Amerikadayken... )
2.4 2011 Nissan Juke 1.6 CVT
2.5 2012 Honda Jazz Fun CVT
2.6 2012 Toyota Yaris 1.33 CVT




3. Tek kavramalı yarı otomatik (robotize) şanzımanlı araçlar.

3.1. 2010 Citroen C4 Grand Picasso - MCP
3.2. 2011 Citroen (yeni) C4 - MCP
3.3. 2011 Fiat Bravo 1.6 mj 120 dynamic - dualogic (benim Bravo )
3.4. 2009 Fiat Linea 1.3 mj 90 emotion - dualogic
3.5. 2010 Honda Jazz Fun - i-shift
3.6. 2006 Opel Corsa 1.3 mj - easytronic
3.7. 2011 Opel Astra 1.3 mj - easytronic
3.8. 2011 Peugeot 308 1.6 hdi Auto6R
3.9. 2011 Peugeot 508 1.6 hdi - Auto6R
3.10. 2011 Peugeot 5008 1.6 hdi - Auto6R
3.11. 2011 Peugeot 3008 hdi - Auto6R
3.12. 2010 Toyota Auris 1.4 D4d Comfort extra - multimode
3.13. 2010 Toyota Corolla 1.4 D4d Comfort extra - multimode
3.14. 2011 Toyota Yaris 1.33 Terra Sporty - multimode
3.15. 2012 Citroen DS5 1.6 e-hdi MCP


4. Çift kavramalı yarı otomatik şanzımana sahip araçlar.

4.1. 2011 Renault Fluence 1.5 110 bg privilege - EDC
4.2. 2011 VW Golf 1.4 TSI - DSG 7
4.3. 2011 VW Jetta 1.6 TDI - DSG 7
4.4. 2010 VW Caravelle 2.5 (130) - DSG 6
4.5. 2011 VW Caravelle 2.0 (140) - DSG 7
4.6. 2011 Renault Megane 3 HB 1.5 110 bg privilege - EDC (şu anki aracım)
4.7. 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4 turbo multiair - TCT


Gelelim izlenim ve tecrübelerime.

1. Tam otomatik şanzımanlar.

Bildiğiniz gibi tam otomatik vitesler sorunsuzluklarıyla ünlüdürler (en azından tanıdığım bildiğim bir marka olan Honda'da durum bu).

Diğer düz ve yarı otomatik vitesli araçlardan farklı bir baskı balata sistemleri (plakalar) vardır ve de bu plakalar şanzıman yağı içinde hizmet ettiklerinden aşınma minimum düzeyde olur.

Şanzıman yağı değişimi (genelde 60.000 km'de bir yapılır) atlanmadığı sürece neredeyse hiç problem çıkartmazlar ve de motor ömrü kadar uzun hizmet eden örnekler görülmektedir.

Şanzıman içinde mevcut plakalarda zaman içinde (kullanıma göre değişmekle birlikte 150-200 bin km'ler civarında) olabilecek aşınmalar bu plakaların yenileriyle değiştirilmesi sonucu masraflı sorun yaşanmasının önüne geçer.

Bakımlarının (yağ değişimi ve bahsettiğim plaka değişimi) düzenli yapılmaması durumunda ise marka modele göre birkaç bin TL'lik masraf açabilirler.

Gaza tepkileri fena değildir ve de yeni nesillerde direksiyon arkasındaki kulakçıklarla (vites sport moddayken) vitese müdahale etmenize izin verirler ki buna TİPTRONİK denir (TRİPTRONİK DEĞİL!!!). (örnek yeni Civic ve Accord).

Bu viteslerin en büyük eksisi düz vitesli versiyonlara göre özellikle şehiriçinde 100 kilometrede 1.5-2 lt civarı fazla yakıt tüketmeleridir.

Fazla yakıt tüketirken performanstan da çalarlar bir miktar.

Yine fazla yakıt tükettikleri için egzos emisyon oranları da diğer vites türlerine göre daha yüksektir.

Ama vites oranları genelde gayet uzun olduğundan uzun yol sürüşlerinde aynı aracın düz vitesli versiyonlarına göre çok daha az devir çevirir ve de fazla yakıt tüketimlerini dengeleyebilirler.

Yeni nesil araçlardan BMW 1 serisinde kullanılan 8 ileri oranlı şanzımanı da çok beğendim.

Yüksek motor hacmi ve de tam otomatik vites kombinasyonu Amerika kıtasında yıllardır tercih edilen bir seçenektir.

İyice sıkılaşan emisyon kuralları gereği yakında 2.0 ve üzeri hacimli benzinli ve tam otomatik şanzımanlı araçlar bile tarihin tozlu raflarında yerini alacak gibi görünüyor.

Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.

EKLEME:23 TEMMUZ 2012

Tam otomatik şanzımanlı araçların hızlanma videoları:

Honda Civic 1.6 A/T Elegance


Hyundai i30 1.6 crdi A/T



2. CVT şanzımanlı araçlar:

Bu araçlar vites geçişlerinin neredeyse hiç hissedilmediği, hatta gaza az ve sabit bir oranda basıldığında devir göstergesinin yerinden bile oynamadan aracın hızlandığı, en pürüzsüz vites geçişlerine sahip araçlardır.

Bazı marka ve modellerde çıkartmış olduğu sorunlar mevcuttur.


Bu tip şanzımana sahip araçların listesi aşağıdaki linkte bulunabilir.

http://en.wikipedia.org..._variable_transmissions


Ülkemizde en popüler olanları Honda Jazz, Toyota Avensis, Mitsubishi Lancer 1.8'dir.

Audi Multitronic te bu sistem temellidir.

Ford zamanında ülkemizde de C-max ve Focus dizellerinde CVT seçeneği sunmuş ama yaşanan problemler nedeniyle bir süre sonra bu versiyonu getirmeyi bırakmıştır.

Nissan Juke benzinli modeller de CVT dir.

Hybrid araçlarda da sıklıkla tercih edilen bir şanzıman türüdür.

Tork konvertörlü CVT ler de mevcuttur.

Scooter türlerinde de sıklıkla kullanıldığı bilinmektedir.


Alltaki linklerde CVT ile ilgili detaylı bilgi ve görselller mevcuttur.

http://world.honda.com/...-technology/CVT/detail/

http://www.mitsubishi-m.../environment/e/cvt.html

http://www.honda.co.nz/...cvt/?stage=Live#Summary


EKLEME:23 TEMMUZ 2012

CVT şanzımanlı araçların hızlanma videoları:

Avensis 1.8



Nissan Altima 3.5 lt CVT






3. Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar.


Bu araçlar son yıllarda iyice popüler olmuşlardır.

Robotize şanzıman da denilen bu sistemlerde sistem (bir robot) bizim yerimize debriyaj pedalına basıyormuş gibi vites değişim tecrübesi yaşatırlar.

En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.

Bu da egzos emisyon değerlerini de iyileştirmektedir ve bu sayede Londra gibi yüksek emisyon oranına sahip araçların şehir merkezine girişte ekstradan para ödemesi durumundan muaf olurlar.

İstenirse vites kolundan ya da tüm modellerde olmasa da direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel vites gibi vites değiştirilebilir.

Daha önceden tam otomatik vitesli araç kullanmayanlar için alışma süreci çok kısadır.

Ama tam otomatiğe alışanlar bu tarzı bir türlü benimseyemezler.

Dezavantajları ise markalara göre değişiklik göstermekle birlikte vites geçişlerinin özellikle ilk 2 viteste sarsıntılı olmasıdır.

Vites yükseltirken yaşadığımız sarsıntıya bir de şehiriçinde düşük hızlarda vitesin kararsız kalıp sapıtması da eklenince 40 yıllık şoförleri bile trafikte acemi durumuna düşürüp diğer araç sürücülerinden hayır dua almaları da eklenmektedir.

Satılık araç ilanlarındaki "ev almak için aracımı satıyorum" diyenlerin hatırı sayılır bir kısmının aracının yarı otomatik vitesli robotize şanzımana sahip olması olayın içyüzünü ve boyutlarını ele vermektedir.


Bu vites türünün bir başka sıkıntısı da aynen düz vites gibi belirli sürelerde baskı balata değişimine ihtiyaç duymasıdır.

Ancak bu sürecin düz vitesteki gibi "özel servis" ya da "tanıdık usta" alternatifi sıkıntılıdır zira bu şanzımanlar baskı balata değişiminden sonra (ya da bazen değişim olmadan düzenli aralıklarla) sadece yetkili servislerce ücreti mukabilinde yapılabilecek bir "kalibrasyon ayarı"'na ihtiyaç duyarlar.

Bu ayar yapılmazsa ilk kez doru bir ata binen acemi jokey misali daha da çılgın vites geçişleri ve de sıkışık trafikte aracınızdan dumanlar çıkması, sistemin kendini korumaya alması ve sizden "aracınızı sağa çekip çok ısınmış olan sistemin biraz soğumasını talep etmesi" gibi sonuçlar ortaya çıkar.

Farklı markaların farklı isimler altında benzer mantıkta çalışan robotize şanzımanları vardır. Ancak bu sistemler Toyotalardaki multimode sistemi gibi hillholder - yokuş kalkış desteği türünden yardımcı sistemlerle sunulmazsa çok çabuk ayar kaçırabilir, baskı balata yer veya önceki paragrafta tasvir edilen durumları yaşamanıza sebep olabilir.

Bu tür şanzımana sahip araç almayı planlayanların mutlak surette yokuş kalkış desteği (hillholder) olan marka - modelleri tercih etmelerinde ciddi fayda vardır.

İlgilenenler için faydalı bir link:

http://www.hakkimiziariyoruz.biz/videolar.asp


EKLEME:23 TEMMUZ 2012

Tek kavramalı (robotize) şanzımana sahip araçların hızlanma videoları:

Peugeot 308 1.6 hdi Auto6R





4. Çift kavramalı yarı otomatik şanzımanlar.

Son yılların pek revaçta olan sistemleri ülkemizde bir süredir DSG olarak VW ve yenilerde EDC olarak Renault tarafından sunulmaktadır.

Volvo ve Ford modellerinde Powershift olarak da kullanılmaya başlandı.

Alfa modellerinde de TCT ismiyle kullanılmaya başlandı.


Teknik olarak motosiklet şanzımanlarına benzerler.

Motosikletlerde de vitesler birer birer büyütülüp küçültülür bilindiği üzere ve de öyle "hızım düştü direkt olarak 4'ten 2 ye alayım, arada da aragaz vereyim " deme lüksümüz yoktur.

Çift kavramalarda kavramanın biri 1-3-5-7 gibi tek vitesler, diğeri de 2-4-6-8 gibi çift vitesler için görevlendirilmiştir.

Biz vites kolunu D konumuna getirdiğimizde ilk kavrama vitesi 1 'e geçirirken ikinci kavrama 2. vitesi hazırda bekletir ve bu böyle devam eder.

Hızımızın artıyor ya da yavaşlıyor olduğuna göre bir sonraki ya da bir önceki vites hazırda bekler ve de ona göre devreye girer.

Teknik olarak ve de kağıt üzerinde çok iyi olan bu sistemler tek kavramalı yarı otomatik şanzımanların ve de tam otomatik şanzımanların tüm avantajlarını düz vites kullanan profesyonel bir sürücüden bile daha hızlı vites geçişleriyle birleştirir.

Kulağa çok hoş gelen bu durum ise daha bebeklik çağını yaşamakta olan bu sistemlerin olumsuz yönleriyle bizi kendimize getirir.

Çift kavramalı yarı otomatik vites teknolojisi tüm yeni teknolojilerde olduğu gibi pahalı bir teknolojidir ve de ilk alım sırasında marka modele göre düz vitesli araçlara göre fazladan ciddi para ödenmesini gerektirir.

Bu sistemlerin bizler aracı aldıktan sonra da elleri cebimizden çıkmaz ne yazık ki!!!

Bu sistemlerde, daha doğrusu bu sistemleri standart seri üretim otomobillere ilk ve çok sayıda uygulayan VW firması için konuşmak gerekirse, mevcut olan mekatronik denilen aksam çabuk arızalanabilmekte ve de değişimi için yetkili servislerde ciddi para talep edilmektedir.

Eğer mekatronik değişimi de işe yaramazsa daha da ciddi paralar ödenip komple şanzıman değişimine gidilmek durumundadır.

... taa ki tekrar arıza çıkıp ta aynı süreç yaşanıncaya kadar.

DSG sistemlerinin ilk nesilleri "yağlı" tabir edilendendi ve de sorunsuzluk ve masraf çıkartma, servise bağlı kalma açısından daha başarılı olduğu iddia edilegeldi hep. Daha yüksek güç ve tork değerlerine sahip araçlarda bu sistemlerin tercih edilmiş olduğunu okuduk forumlarda. (Bu tabirleri kullanıyorum çünkü tam otomatik ve yarı otomatik şanzımanlı aracım oldu ama çift kavramaya sahip bir aracım olmadı. Yazdıklarım tamamen netteki paylaşımlar ve kendi araştırmalarıma dayanmaktadır demiştim ama bu kısmı da güncelleyeyim zira 4 ay 8 bin km'dir çift kavramalı Megane 3 EDC kullanıyorum ve de araçla ya da şanzımanla ilgili teknik olarak bir sıkıntım olmadı. (Güncel: Megane EDC aracım bazen yokuş aşağı dur kalklarda sapıtıyor:) Aşağıda belirttiğim DSG kuru kavrama şakırtısı türü bir ses henüz yok aracımda.)

Daha sonra bu sistemlerin mucidi VW grubu "kuru" tabir edilen yeni nesil, daha az maliyetli (içinde daha az yağ barındıran) DSG sistemlerini kullanmaya başladı.

Sesli çalışma, arnavut kaldırımlı yoldan geçerken langırtı, "metalin metale sürtme sesi" türü sesler bu yeni nesillerle anılmaya başlandı.


Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlardaki sıkıntıların benzerleri bu sistemlerde de çıkmıştır maalesef ve de iletişim çağında paylaşım çılgınlığının etkisiyle bu gibi sıkıntıların gizli kalması düşünülemez elbet.

İlgilenenler için forumdan birkaç konu:

http://resim.donanimhaber.com/m_70431060/tm.htm

http://resim.donanimhab...1628299/mpage_1//tm.htm

http://forum.donanimhaber.com/m_66034126/tm.htm

http://forum.donanimhaber.com/m_42996646/tm.htm

http://forum.donanimhaber.com/m_58045908/tm.htm


Bunlar da google'a DSG problems yazınca çıkan linklerden bazıları ki hatta google'a DSG yazınca problems kısmı otomatik olarak çıkıyor ):

http://forums.whirlpool.net.au/archive/2000144

http://www.autoevolutio...ed-in-europe-46766.html

http://www.vwgolf.net.a...hudder-and-other-issues


Youtube sitesine de DSG problems yazarsanız bir sürü link çıkıyor karşınıza.




EKLEME:23 TEMMUZ 2012

Çift kavramalı şanzımana sahip araçların hızlanma videoları:

Ford Focus 1.6 Powershift


VW Golf 1.6 tdi DSG


Renault Fluence 1.5 dDi EDC



SINIFLANDIRMA DIŞI: TİPTRONİK VİTES:


Tiptronik ifadesi normal şartlar altında Porsche firmasına ait olan bir vites türünün adı olsa da başka bir kullanımıyla genellikle direksiyon arkasındaki kollar vasıtasıyla, bazen de vites kolunu ileri ya da geri itekleyerek vites geçişi sağlanabilen vites türü anlamına da gelmekte zira İngilizcede tip kelimesi uç, parmak ucu anlamına da gelmekte.


Bu açıdan vites değişimine manuel olarak müdahale edilebilen neredeyse tüm şanzıman türleri tiptronik olabilir.

Tam otomatikler. (Honda Accord ve Civic gibi).

CVT'ler. (Honda Jazz, yeni Toyota Yaris gibi).

Yarı otomatikler. (Fiat Bravo dualogic, Citroen MCP gibi).

Yarı otomatik çift kavramalar. (VW Dsg, Renault EDC, Ford-Volvo Powershift, Alfa TCT gibi.)





Sonuç: Henüz bebeklik döneminde olan çift kavramalı yarı otomatiklerin geleceği kesinlikle parlak.

Ama bu sistemlerin pahalı tamir ya da yenileme bedelleri yüzünden araçların garanti süreleri içinde kullanılıp elden çıkartılması en makul çözüm gibi görünüyor.

Bizde VW 2 yıl olan resmi garantiyi ücreti mukabilinde 4 yıla çıkartıyor.

Renaultta ise bu süre 3 yıl.


Amerika kıtasında pek talep görmeyen dizel araçlarıyla tutunmaya çalışan VW DSG için 10 yıl garanti veriyor.

Linkte bununla ilgili açmış olduğum konu mevcut:

http://forum.donanimhab...mpage_1/f_/key_//tm.htm


Şahsi görüşümdür, ne zaman ki bizler de aynı muameleye tabii oluruz o zaman gider uzun süre kullanım amaçlı DSG'li bir araç alırım.

Ya da garanti süresi bitmeden elden çıkartacaksam da DSG'li bir araç alırım.

Bu konuyu açtıktan bir süre sonra hiç aklımda yokken ve o günkü şartlar öyle gerektirdiğinden satın aldığım EDC'li Megane aracımı da garanti süresi bitmeden satarım herhalde.



Ya da 3. bir alternatif var:

Ne zaman Honda ya da BMW gibi uzun yıllardan beri motosiklet üretimi konusunda söz sahibi olmuş firmaların otomobiller için üretecekleri çift kavramalı şanzımanlar piyasaya çıkar, o zaman onları da değerlendiririm.

Yukarıda bahsettiğim gibi çift kavramalı şanzımanlar temelde motosiklet şanzımanı mantığında olduklarından bu iki firmanın bu alanda daha başarılı olacağını düşünüyorum.


Honda 3 yıl kadar önce DCT adını verdiği (Dual Clutch Transmission) çift kavramalı şanzımanı üretti ve de bugün ülkemizde de satılmakta olan VFR 1200 model motosiklette kullanmakta.

Bu şanzımanın otomobil versiyonunun piyasaya çıkması birkaç yıl içinde olacaktır diye düşünüyorum.


Japon firmalarından tecrübe ettiğimiz "sorunsuzluk" ifadesinin hakkını da vermek istediklerinden bu sürecin bu kadar uzun sürdüğünü düşünüyorum.


BMW de yanılmıyorsam bu sistemi üst modellerinde kullanmaya başladı.



Umarım otomatik vitesli araç almayı düşünen arkadaşlarıma bir fikir verebilmişimdir.


Eksik kalan noktalar şüphesiz vardır.

Konuyla ilgili ve bilgi sahibi değerli forumdaşlarımın katkısıyla daha da geliştirilebilir.


Keyifli okumalar.


Sevgiler, selamlar.


Edit: CVT ayrı bir başlık olarak yazıldı...


Ekleme: Bu arada konuya daha da subjektiflik katmak amacıyla forumdaşlarımın bana sorduğu hangi tip şanzımanı tavsiye edeceğimle ilgili yorumumu da ekleyeyim.

Ama buraya yazdıklarım benim şartlarımdır.

Bu yazdıklarımın sizin şartlarınıza uymaması durumunda lütfen beni anmayınız!



Çift kavramayı şartlı kabul ediyorum. Garanti süresince binilmeli ve de daha garanti dolmadan satılmalı.

Tam otomatik Hondayı, Ustama gösterdikten sonra gözüm kapalı alırım. Tabii biraz da özel servis avantajım var.

(Diğer markalar için de kaliteli özel servis tecrübesi olanlar var ise onlar da paylaşsalar süper olur.)


CVT'yi aldım zaten. :)

EDC'yi de hiç aklımda yokken aldım.


Tek kavrama yarı otomatik aracı evde tek araç olacaksa almam zira eşim kullanamıyor.


Benim kullanımım için ise teoride alırım.

Citroen yeni C4 hiç fena gelmedi bana.

3008 de.

Honda Jazz i-shift te öyle.

Bravo Dualogicte düşük viteslerdekinin yanında başka bir sıkıntı yaşadım birkaç kez.

Bravo kullanım raporumda bahsetmiştim zaten. Hatırlatayım yine de:

quote:



...Performanslı rampa çıkışlarda cruise control devredeyken alet vites düşürdü ama sonra tekrar vites büyüttü. Rampa sonuna kadar böyle devam etti ve de birkaç kez yaşadım bu kararsızlığı.



Kullandığım yarı otomatik araçlar içinde Toyota multimode en başarısızı ama Yaris testinde "ayağınızı gaz pedalından kaldırdığınızda araç ileriye hareket ediyor." diye not düşmüşüm.

Bir de hillholder olsa M/M olmasını çok da dert etmeyeceğim aslında.

Yaris dışında M/M almam herhalde.



Gerçi şu aralar ikinci bir araç alacak olsam eşimin aracı otomatik olacağından benim aracım düz vites te olsa olabilir diye düşünmeye başladım.

Zira bu araç genelde hafta sonları Beynam'a, ya da hafta sonu veya tatillerde daha uzun mesafelere gitmelik kullanılacak.

Hem birkaç bin TL avantaj oluyor, hem de araç seçeneklerim ciddi şekilde çoğalıyor.

Yıllarca düz vites kullandım. Bir sıkıntı olmayacaktır.


23. 07. 2012 tarihinde farklı şanzıman türlerine sahip araçların hızlanma videoları eklendi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Şubat 2013; 9:44:43 >


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


7199 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:30:01 

gayet güzel ve yerinde bilgiler olmuş haluk abi , eline sağlık . daha özele inersek daha detaylandırmış oluruz bence ; mesela bwn vw nin 6 ileri tiptronik- 4ileri tiptronik viteslerini kullandım. opelinde easytronic vitesini kullanmaktayımi sende cvt kullanıyorsun bildiiğim kadarıyla dualogicte kullandın. böyle özel bilgilerde paylaşsak daha yararlı olabilir bence


_____________________________

mantık..


531 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:36:08 

Ellerinize sağlık, açıklayıcı bir yazı olmuş fakat katılmadığım tek nokta var. Tam otomatik şanzımanların sorunsuzluğundan bahsetmişsiniz fakat belli model ya da km nin üstündeki her tam otomatik vites kutusu genelde arıza vermekte ve çift kavramalı yarı otomatikler kadar masraflar açmakta. Ağzı tam otomatiklerden çok yanmış ve bahsettiğiniz tüm şanzıman türlerini denemiş biri olarak düzeltmeden edemedim.
Saygılar.


_____________________________

Io, Comandante del Tempo


7199 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:39:11 

çift kavramalı yarı otomatkler kadar arıza açamaz hocam çünkü benim 4 ileri otomatiğin kendisi 2.000 liraiken dsg nin e ufak arızası o kadar.


_____________________________

mantık..


2397 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:39:34 

Faydalı bir paylaşım olmuş birtek cvt şanzımanlar ayrı bir tür klasik tam otomatiklerin içinde değerlendirmek yanlış olur.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Şeker Beyazı 2012 Polo 1.6 TDI Comfortline

ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5


 
1296 Mesaj
27 Haziran 2011; 0:52:57 

Haluk hocam dualigic hakkında daha cok bilgi verirseniz sevinirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1564 Mesaj
27 Haziran 2011; 1:03:00 

elinize sağlık


_____________________________



 
7653 Mesaj
27 Haziran 2011; 1:21:58 

Haluk abi eline sağlık.Ev alma muhabbetine koptum

Yalnız sizin kadar otomatik vites tecrübem olmamakla birlikte,ki zaten otomatik şanzımanlardan pek hazzetmediğimi de her fırsatta belirtirim,kullandığım tüm otomatik şanzıman türlerinde bu 1.-2.vites bocalaması hikayesini yaşıyorum.Tabi aracın dilinden anladıktan sonra bu çok büyük bir sorun olmuyor ama,nasıl bir Easytronic veya Dualogic,veyahut DSG 1.-2.vites seçiminde kararsız kalıyorsa ben aynı durumu dik yokuşlarda otomatik Civic'lerde de gördüm.
(2000 model 1.4 IS,2006 model 1.6 ES,2008 model 1.6 Premium kullandığım 3 otomatik Civic araç)

Bu dezavantajın sadece robotize tek kavrama ya da çift kavrama şanzımanlara mal edilmesini pek doğru bulmadığımı belirtmek istedim.


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


1962 Mesaj
27 Haziran 2011; 1:29:12 

Ellerinize sağlık hocam. Kılavuz niteliğinde bir konu olmuş.

Bahsedilen şanzımanları kullanan arkadaşlar da deneyimlerini aktarırsa on numara konu olur.

Bu arada otomatik şanzımanlar ev satışlarını patlatmış da haberimiz yok


_____________________________

| AMD FX-6300 | ASUS M5A97 EVO R2.0 | ASUS GTX 650TI DIRECTCU II O.C 2GB | GSKILL 4GB RIPJAWSX DDR3 1600MHZ RAM | ADATA SP900 120 GB SSD | WD CAVIAR GREEN 1TB SATA 3.0 64MB CACHE 7200 RPM | XIGMATEK - ASGARD 382 PURE BLACK | EDIFIER X600 | LG 42LN575S | LOGITECH DFGT | XBOX CONTROLLER | ACER 5734Z | RENAULT SYMBOL 2011 1.4 |


1386 Mesaj
27 Haziran 2011; 1:31:23 

Haluk hocam çok hızlı bi giriş olmuş,inş diğer forumdaki hareketlilik burda da olur.takipteyim


_____________________________



 
1046 Mesaj
27 Haziran 2011; 6:33:00 

Harika bir konu ve açıklama
İnanılmaz kelime kavram marka model karmaşası böylece açıklığa kavuştu bende
Mesele cvt Honda ayını yari otomatik sanıyordum ben



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mm


5062 Mesaj
27 Haziran 2011; 7:16:21 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.


İşte konunun özeti bu

Eline,emeğine sağlık Haluk..


_____________________________

2011 Volkswagen PASSAT 1.4 TSI 122 HP Bluemotion Comfortline DSG Derin Siyah


 
1046 Mesaj
27 Haziran 2011; 7:35:33 


quote:

Orijinalden alıntı: dranov

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.


İşte konunun özeti bu

Eline,emeğine sağlık Haluk..

Yeni 1,8 cvt avensis olur mu hocam ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

mm


4104 Mesaj
27 Haziran 2011; 7:50:44 

Cok guzel aciklamissiniz. Biraz da kullanim ozelliklerinden bahsederseniz cok guzel olur. Mesela tam otomatik kullanirken ne hissediyoruz. Vites atiyor mu? CVT` de devir sabit kaliyor diye biliyorum mesela, ilginc bir kullanim hissi yasatiyor.

Bu arada gecenlerde benim arac servisteyken bana Altima verdiler. $20.000 lik araba icin cok guzel bir konfor sunuyor. Bosuna para verip BMW, Mercedes almak gereksiz gibi geldi o arabayi kullaninca



_____________________________

2014 Jeep Grand Cherokee
2013 Bmw 328i Modern line


8738 Mesaj
27 Haziran 2011; 7:59:10 

Haluk harbiden helal olsun çok güzel noktaya tespitte bulundun...

Maşallah kendini aştın, başarılarının devamına.......
Muharrem


_____________________________

2013 VW Golf 1.6 Tdi 105 Ps Manuel Highline + Panoromik sunroof + U led adaptif bi xenon + Refleks gümüş
Eski aracım 2012 İnsignia 1.4 turbo edition elegance+beyaz+sunroof paketi BEYAZ İNCİ -- 2010 astra h 1.3 cdti
Aldanma zenginliğine bir kıvılcım yeter, aldanma güzelliğine bir sivilce yeter!...
When the lamp is turned off, all women get beauty.


5062 Mesaj
27 Haziran 2011; 8:04:00 


quote:

Orijinalden alıntı: cinman


quote:

Orijinalden alıntı: dranov

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.


İşte konunun özeti bu

Eline,emeğine sağlık Haluk..

Yeni 1,8 cvt avensis olur mu hocam ?

O daha iyi olur..


_____________________________

2011 Volkswagen PASSAT 1.4 TSI 122 HP Bluemotion Comfortline DSG Derin Siyah


5980 Mesaj
27 Haziran 2011; 8:13:50 


quote:

Orijinalden alıntı: cinman


quote:

Orijinalden alıntı: dranov

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Elinizi çabuk tutup temiz bir Accord alıp kaliteli bir lpg taktırmanız menfaatinize olacaktır.


İşte konunun özeti bu

Eline,emeğine sağlık Haluk..

Yeni 1,8 cvt avensis olur mu hocam ?


Olurun da oluru, süper olur....


_____________________________



1962 Mesaj
27 Haziran 2011; 8:46:35 

Rica etsem şu bahsi geçen diğer forumun adresini biri PM atabilir mi? Orayı da takip etmek istiyorum...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi that_inspector -- 27 Haziran 2011; 10:04:09 >


_____________________________

| AMD FX-6300 | ASUS M5A97 EVO R2.0 | ASUS GTX 650TI DIRECTCU II O.C 2GB | GSKILL 4GB RIPJAWSX DDR3 1600MHZ RAM | ADATA SP900 120 GB SSD | WD CAVIAR GREEN 1TB SATA 3.0 64MB CACHE 7200 RPM | XIGMATEK - ASGARD 382 PURE BLACK | EDIFIER X600 | LG 42LN575S | LOGITECH DFGT | XBOX CONTROLLER | ACER 5734Z | RENAULT SYMBOL 2011 1.4 |


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 9:34:33 


quote:

Orijinalden alıntı: muccio

Ellerinize sağlık, açıklayıcı bir yazı olmuş fakat katılmadığım tek nokta var. Tam otomatik şanzımanların sorunsuzluğundan bahsetmişsiniz fakat belli model ya da km nin üstündeki her tam otomatik vites kutusu genelde arıza vermekte ve çift kavramalı yarı otomatikler kadar masraflar açmakta. Ağzı tam otomatiklerden çok yanmış ve bahsettiğiniz tüm şanzıman türlerini denemiş biri olarak düzeltmeden edemedim.
Saygılar.


Sağolasın arkadaşım.

Bahsettiğin araçların ikinci el olarak alındığını,önceki sahiplerinin de şanzuman bakımlarını aksattığını düşündüm yazını okuyunca.

Belki de yanılıyorumdur ama daha fazla bilgi verir misin?

Araçlar nelerdi ve km'leri kaçtı?


Bir de çift kavrama mekatronik değişimi 6 bin, komple şanzuman değişiminin 14 bin TL olduğunu hatırlatayım (teyit edildi).


Adaletsiz bir karşılaştırma olacak ama Hondacı Kadir Usta tam otomatik şanzuman yenilemesini yanılmıyorsam birkaç bin TL'ye yapıyor.

Yetkili servis çok daha pahalı olacaktır tabii.


Benim takip ettiğim birkaç linkte motor ömrü kadar gitmiş olan tam otomatik şanzuman örnekleri mevcut ve de Meteg üstadın konusunda da sorunsuzluk konusunda yazdıklarımı destekler paylaşımlar yapılıyor.

Meteg arkadaşıma da selamlar olsun.

Forumun en sağlam konularından biri de o konudur.

Tavsiye ederim.

http://forum.donanimhab..._/key_//tm.htm#23246333




_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 9:43:47 

quote:

Orijinalden alıntı: MINERVAL

Faydalı bir paylaşım olmuş birtek cvt şanzımanlar ayrı bir tür klasik tam otomatiklerin içinde değerlendirmek yanlış olur.


Ayrı bir tür olarak yazdım.


Teşekkürler arkadaşım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Haziran 2011; 11:48:50 >


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:04:43 


quote:

Orijinalden alıntı: sapultra

Haluk abi eline sağlık.Ev alma muhabbetine koptum

Yalnız sizin kadar otomatik vites tecrübem olmamakla birlikte,ki zaten otomatik şanzımanlardan pek hazzetmediğimi de her fırsatta belirtirim,kullandığım tüm otomatik şanzıman türlerinde bu 1.-2.vites bocalaması hikayesini yaşıyorum.Tabi aracın dilinden anladıktan sonra bu çok büyük bir sorun olmuyor ama,nasıl bir Easytronic veya Dualogic,veyahut DSG 1.-2.vites seçiminde kararsız kalıyorsa ben aynı durumu dik yokuşlarda otomatik Civic'lerde de gördüm.
(2000 model 1.4 IS,2006 model 1.6 ES,2008 model 1.6 Premium kullandığım 3 otomatik Civic araç)

Bu dezavantajın sadece robotize tek kavrama ya da çift kavrama şanzımanlara mal edilmesini pek doğru bulmadığımı belirtmek istedim.



Bahsettiğin yokuşlarda bir de yarı otomatik kullansan çileden çıkardın herhalde arkadaşım :)

Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.



_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


1017 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:06:25 

İyi bi çalışma olmuş.
Anlamadıgım bi şey edc ye bi model örnek vermişken, dsg ye 4 örnek vermişsin.
Sonuçta kullanılan diğer 4 dsg li modelde aynı şanjıman kullanılmış.
O zaman Megane, Megane Sport Tourer ve Fluence ide 3 e ayırabilirdin.


_____________________________



12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:21:57 

quote:

Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

İyi bi çalışma olmuş.
Anlamadıgım bi şey edc ye bi model örnek vermişken, dsg ye 4 örnek vermişsin.
Sonuçta kullanılan diğer 4 dsg li modelde aynı şanjıman kullanılmış.
O zaman Megane, Megane Sport Tourer ve Fluence ide 3 e ayırabilirdin.


Teşekkürler.


Onları örnek vermek için değil, test ettiğim, kullandığım araçları belirtmek için verdim.

Galiba o kısmı kaçırmışsın okurken.

İlgili yerleri koyulaştırdım.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Haziran 2011; 11:50:08 >


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
7653 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:23:33 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


quote:

Orijinalden alıntı: sapultra

Haluk abi eline sağlık.Ev alma muhabbetine koptum

Yalnız sizin kadar otomatik vites tecrübem olmamakla birlikte,ki zaten otomatik şanzımanlardan pek hazzetmediğimi de her fırsatta belirtirim,kullandığım tüm otomatik şanzıman türlerinde bu 1.-2.vites bocalaması hikayesini yaşıyorum.Tabi aracın dilinden anladıktan sonra bu çok büyük bir sorun olmuyor ama,nasıl bir Easytronic veya Dualogic,veyahut DSG 1.-2.vites seçiminde kararsız kalıyorsa ben aynı durumu dik yokuşlarda otomatik Civic'lerde de gördüm.
(2000 model 1.4 IS,2006 model 1.6 ES,2008 model 1.6 Premium kullandığım 3 otomatik Civic araç)

Bu dezavantajın sadece robotize tek kavrama ya da çift kavrama şanzımanlara mal edilmesini pek doğru bulmadığımı belirtmek istedim.



Bahsettiğin yokuşlarda bir de yarı otomatik kullansan çileden çıkardın herhalde arkadaşım :)

Yarı otomatiklerde düşük hızlarda inişlerde de sıkıntı var ayrıca.

Hiç planlamadığın zaman 2'den 1'e atıyor ve önündeki yol da açılıverdiyse o an, bu sefer gaza çok basıyorsun ama eğim sensöründen dolayı 1. viteste devir yükseliyor, vitesi büyütmüyor.

Yine acemi konumuna düşüyorsun vesselam.

Tam otomatiklerde bu kadar olmuyor en azından.




Özellikle dik inişlerde pek kullanmadım bu yarı-otomatikleri doğrudur yani:)Ama yokuş çıkarkenki davranışları birbirine benziyor.
Benim çıldırdığım an;devirli şekilde dik bir yokuş çıkıyorum tam otomatikle,önüme araç çıkıyor veya sağa-sola dönecek oluyorum,ayağımı gazdan hafif çektiğim anda vites yükseltiyor
DSG'de de de şöyle bir gariplik gördüm,Auto Hold'u devreye alıyorsunuz.Yokuş çıkarken süper.
Fakat yokuş inerken trafik dur-kalk şeklinde gidiyorsa ayağınızı frenden çekince araç kendi kendine ilerlemiyor:) Auto Hold'u kapatmak ya da yokuş aşağı gaza basmak gerekiyor.

Allah manuel vitese ve sol ayağımıza zeval vermesin


_____________________________

'02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
Xmax 250 ABS


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:25:24 


quote:

Orijinalden alıntı: cinman

Harika bir konu ve açıklama
İnanılmaz kelime kavram marka model karmaşası böylece açıklığa kavuştu bende
Mesele cvt Honda ayını yari otomatik sanıyordum ben



Alakası yok.

Kendi Jazz aracımdan bir hızlanma videosu koyacağım yakında.

Tek vitesli olsa bu kadar pürüzsüz olur yani.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:32:52 


quote:

Orijinalden alıntı: that_inspector

Rica etsem şu bahsi geçen diğer forumun adresini biri PM atabilir mi? Orayı da takip etmek istiyorum...


Belli bir markanın belli bir modeli üzerine olan bir forum arkadaşım.

Artık neredeyse hiç yazmıyorum oraya.

Çok bir kaybın yok.

İstersen yine pm atayım.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
123 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:33:48 

elinize sağlık gayet aydınlatıcı bilgi vermişsiniz.Accord otomatiği çok uğraştırdı beni astra aynı şekilde sıkıntı oldu en rahat eski tam otomatik toyota şanzıman tecrübelerimle anladığım kadarıyla.


_____________________________



12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:40:38 


quote:

Orijinalden alıntı: albatroshaski

elinize sağlık gayet aydınlatıcı bilgi vermişsiniz.Accord otomatiği çok uğraştırdı beni astra aynı şekilde sıkıntı oldu en rahat eski tam otomatik toyota şanzıman tecrübelerimle anladığım kadarıyla.


Teşekkür ederim.

Accord kaç modeldi?

Kilometresi kaçtı?



_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2943 Mesaj
27 Haziran 2011; 10:45:18 

başlığı görünce dedim "eyvah,otomatik vites vergisi geliyor"

binek araçlarda bildiğim en fazla oranlı şanzıman BMW F10 serisinde kullanılan 8 ileri ZF kutu
hitler motorlu 1400kglık octaviayı bile 6 ileri oranı sayesinde ,uzun yolda akıcı şekilde sürüklüyordu tam otomatik şanzıman.. oysa ki ondan çok daha hafif olan civic es biraz ter döktürmüştü aynı güzergahta 4 ileri sayesinde..

ayrıca vw t5.5 transporter 2.0 cr tdi ıslak kavramalı 7 ileri bir DSGdir favorim bu kutu ,bineklere de uygulasa


_____________________________

smoky;from idle to redline
09 SEAT Cordoba Stylance 1.4TDI magicblack
& Megachips tuned; 105HP - 260NM


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 11:40:48 

Arkadaşlar güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

İlk mesajı CVT için ayrı bir başlı açarak güncelledim.


Bu arada farklı yorumlar getirecek bir şey de paylaşayım.

Bu yazdığıma katılmayanlar olacaktır.

Saygı duyarım.

Ama inanın işin içyüzünde bu yazdığımın gerçeklik payı var.

Otomatik vitesli araçlarda vites sayısının artması çoğu zaman daha iyi bir teknoloji geliştirildiğinden değil, mevcut sistemin problemleri yüzünden illallah diyen tüketicileri "Eski şanzuman ve (rakiplerin kullandığı) 5 iken yeniler 6 (ya da 6 iken 7, 7 iken 8 vb....) vitesli olduğu için bunu tercih etmelisiniz diyerek ikna edip onlara tekrar kendi araçlarını satabilmek amaçlıdır.


7 vitesli araç 8; 8 ileri vitesli araç 9 vitesli olsa ne olacak!!!

Bunların çoğu önceki şanzumanın uzun süre (ya da yeterince) test edilmeden bir an önce piyasaya sürülmesinden, sonraki süreçte de yaşanan problemlerden markanın daha fazla prestij (ve birazcık ta olsa para) kaybetmemesi adına yapılmaktadır.

"Bizim araçların şanzumanı problemliydi" anlamına gelen "Aracın şanzumanı yeni tip" türünden açıklamalar yeterli olmadığından genelde eğilim vites sayısını arttırıp bu değişikliğin gerekçesi olarak bunu göstermektir.



Ne zamandır yazacaktım.

Oh beee, rahatladım


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


1962 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:04:50 

Teşekkürler Haluk hocam,

Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


quote:

Orijinalden alıntı: that_inspector

Rica etsem şu bahsi geçen diğer forumun adresini biri PM atabilir mi? Orayı da takip etmek istiyorum...


Belli bir markanın belli bir modeli üzerine olan bir forum arkadaşım.

Artık neredeyse hiç yazmıyorum oraya.

Çok bir kaybın yok.

İstersen yine pm atayım.



_____________________________

| AMD FX-6300 | ASUS M5A97 EVO R2.0 | ASUS GTX 650TI DIRECTCU II O.C 2GB | GSKILL 4GB RIPJAWSX DDR3 1600MHZ RAM | ADATA SP900 120 GB SSD | WD CAVIAR GREEN 1TB SATA 3.0 64MB CACHE 7200 RPM | XIGMATEK - ASGARD 382 PURE BLACK | EDIFIER X600 | LG 42LN575S | LOGITECH DFGT | XBOX CONTROLLER | ACER 5734Z | RENAULT SYMBOL 2011 1.4 |


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:09:02 


quote:

Orijinalden alıntı: that_inspector

Teşekkürler Haluk hocam,

Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

Oraya Cihat için her zaman yazarım.

Bir de Mitsubishi aracım olsa


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


5980 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:12:12 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


quote:

Orijinalden alıntı: that_inspector

Teşekkürler Haluk hocam,

Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

Oraya Cihat için her zaman yazarım.

Bir de Mitsubishi aracım olsa



Yok abi orayı söylemedim..Bizim Test sürüşü başlığını merak ediyor zannettim, oranın linkini verdim

Şaka maka senin şansına 1.6 Otomaik Lancer CC ile gelirse hemen gidip alıyoruz


_____________________________



12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:13:56 


quote:

Orijinalden alıntı: gorkemuse


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23


quote:

Orijinalden alıntı: that_inspector

Teşekkürler Haluk hocam,

Görkem beni o konuda bilgilendirdi.

Bir arkadaş başka bir forumdan bahsetmiş. Biz arkadaşın test sürüşü izlenimlerinizi paylaştığınız konuyu kast ettiğini sandık.

Burayı takibe devam. Tekrar eline sağlık



Mitsuibishi forumunu kastetmiyordum :)

Oraya Cihat için her zaman yazarım.

Bir de Mitsubishi aracım olsa



Yok abi orayı söylemedim..Bizim Test sürüşü başlığını merak ediyor zannettim, oranın linkini verdim

Şaka maka senin şansına 1.6 Otomaik Lancer CC ile gelirse hemen gidip alıyoruz



Cruise controllu cam tavanlı 1.8 dizel otomatik ASX diyelim biz ona


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


5980 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:24:41 

Yine mi olmadı??

Temsa'nın gücü yetmez maalesef...Gelse bile manuel gelir...CVT'li 1.8 göremedim Avrupa'da daha..
1.8 D-ID+ Lancer çıkmış ama bi de şansımı gelirse onda deneyeceğim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 27 Haziran 2011; 12:25:59 >


_____________________________



6726 Mesaj
27 Haziran 2011; 12:42:02 

Ellerine saglık agabey.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
Kim ulan bu Erol Egemen?


5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:29:32 

çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


 
3590 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:36:28 

quote:

''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..


quote:

Dezavantajları ise markalara göre değişiklik göstermekle birlikte vites geçişlerinin özellikle ilk 2 viteste sarsıntılı olmasıdır.

Vites yükseltirken yaşadığımız sarsıntıya bir de şehiriçinde düşük hızlarda vitesin kararsız kalıp sapıtması da eklenince 40 yıllık şoförleri bile trafikte acemi durumuna düşürüp diğer araç sürücülerinden hayır dua almaları da eklenmektedir.


Heh işte beni c4 ten nefret ettiren 2.etmen.Öyle bir sarsıntı yapıyor ki ana avrat küfür ediyorum yapanlara.Hele o düşük hızlarda ki vites değiştirme sapıtması yokmu..Beni ve arkamdakilerin yğun küfür edip günaha sokma başarısını sağlıyor..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 27 Haziran 2011; 13:40:18 >


_____________________________

1905 te doğdu bizim aşkımız ,
Sarı kırmızı renkte akar kanımız.
Ölene kadar hep yanındayız,
Haydi kükre aslan hep biz burdayız.


5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:40:42 


quote:

Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

quote:

''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..

keşke o zaman bir konu açsaydınız biz yardımcı olurduk


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


 
3590 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:42:31 


quote:

Orijinalden alıntı: otomobilci_x


quote:

Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

quote:

''Tek kavramalı yarı otomatk şanzuman

En büyük avantajları yakıt tüketimini arttırmadıkları gibi daha erken vites büyütme eğilimleri sayesinde (ya da yüzünden) düz vitesten biraz daha bile az yakıt tüketebilirler.''


2008 de c4 1.6 hdı otom.vites araç aldığımızda netten incelemesine bakmıştım.Aracnı kendi düzvitesinden biraz daha azz yakkıt yaktırdığını görmüştüm.

Bunu çevremdeki arkadaşlara söyleyince alay etmişlerdi bilgisizlikle suçlamışlardı.Şimdi o dallamaları teker teker arayıp bu konunun linkini verip okutucam.Hepsiyle maşşak geçmezsem adiyim.3 senedir unutamıyorum o dalgalarını.

Zaten okuyacaksınız bu yazımıda görün.Noldu la dallamalar.Hani öyle birşey yoktu ? Kimmiş cahil bilgisiz gördünüz mü.Demekki böyle birşeyin olabilitesi varmış.allahın dallamaları..

keşke o zaman bir konu açsaydınız biz yardımcı olurduk

ah hocam işte o zaman üye değildim foruma.Bu bölüm dışnıda diğer bölümleri takip ediyordum.Ama olsun geç oldu güç olmadı.Şimdi tel açıp hakaret etmezsem namertim.KOnunun linkinide vericem msnden.Okusunlar cahiller


_____________________________

1905 te doğdu bizim aşkımız ,
Sarı kırmızı renkte akar kanımız.
Ölene kadar hep yanındayız,
Haydi kükre aslan hep biz burdayız.


 
1814 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:46:19 

Ellerinize sağlık, güzel bir yazı olmuş.


_____________________________

donanımhaber


1690 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:47:34 


quote:

Orijinalden alıntı: otomobilci_x

çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla, konfor ve sorunsuzluk açısından düşünüldüğünde yine de "tam otomatik" şanzıman sonucuna varabiliriz herhalde.

Tam otomatik şanzımanlarda da istenilen sorunsuzluğa erişebilmek için şöyle bir yaklaşımım var: "ABD pazarına araç satan markaların otomatik şanzımanları tercih edilmeli."

Tabi bu benim kendi kişisel varsayımım. Çünkü ABD pazarı dünyada en çok otomatik şanzıman satılan pazar. Bu konuda neredeyse ABD bir tarafa, dünyanın geri kalanı bir tarafa... Haliyle böyle bir pazarda sorunlu otomatik şanzıman satmaya kalkan markanın hiç şansı olmayacaktır.

Bu kriterlerin dışındaki tam otomatik şanzımanlara ben de şüpheyle bakıyorum.


_____________________________



5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 13:53:45 

ben hayatta her zaman her mekan için geçerli tek bir doğru olmadığını savunanlardanım.
o nedenle her durumun kendine göre artıları var.
ancak illaki bir genelleme yapmamı istiyorsanız evet sorunsuzluk ve konfor anlamında klasik otomatikler bir adım öndeler ancak bunlarında hem düşük hacimli motorlarda performansı törpülemesi hemde yakıt tüketimini artırmaları gibi dezavantajları var.
ve şunuda unutmamız gerekir ki en eski ve en çok denenmiş olanlarda klasik otomatikler bunun sonucundada olumlu yönlerinin diğerlerinden daha fazla olması son derece doğal.


Düzeltme alıntıların silinmesi nedeniyle yapılmıştır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 28 Haziran 2011; 13:55:16 >


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 14:02:35 


quote:

Orijinalden alıntı: otomobilci_x

çok güzel net (öznel görüşleri çıkarsanız bence daha iyi olurdu en azından bu kadar emek verilmiş bir yazının daha bir makale değeri olurdu ama sizin takdirinizdir) derli toplu bir yazı olmuş emeğinize sağlık.
kendimce bazı noktaların altını çizmek istiyorum.
amacım tartışma yaratmak değil sadece bu kadar emek verilmiş bir yazının bence eksik kalan kısımlarını doldurmak istememdir.
1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.

2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.

3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.

4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.




şimdi yaptığım araştırmalar neticesinde cvt şanzıman tamiri konusunda ülkemizde bayağı mesafe kat edildiğini gördüm.
cvt şanzımanın tamiri artık mümkündür diyebiliyorum.
bunu 2 . maddede yazdıklarıma ek olarak ekleyeyim


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


8346 Mesaj
27 Haziran 2011; 14:28:52 

haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken


_____________________________



5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 14:37:24 


quote:

Orijinalden alıntı: aanil

haluk abiyi durdurmak güç konular üst üste patlıyor hangisine yetişceğimizi şaşırdık

kafa takıldı bu vites karıştırma falan yarı otomatıklerde hatta ciftlerdede oluyormuş okudum şaşırdım bunlar uzun sürede olabilcek sorunlarmı yoksa sorunlu şanzumanlardan kaynaklımı. 30 bin km oldu aracım şimdiye kadar 1 kere bile şaçmaladığına şahit olmadım ne yokuş cıkarken nede inerken

tek kavramalı yarı otomatiklerde bu durum bir sorun işareti değil makinanın beyni ile sizin istediğiniz yada o anda yapılması gereken bazı tam uyuşmuyor.


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


7881 Mesaj
27 Haziran 2011; 14:42:48 

faydalı bir konu olmuş emeğine sağlık


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


3159 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:06:08 

cok faydalı anlaşılır ve bir cok insanın merak ettiği soruları cevaplamışsınız

paylaşım için tşk.

emeğinize sağlık..


_____________________________

Dünyanın en iyi eğitimini almış , motivasyonu en yüksek insanlarını işe alın ve işe yaramaz bir sistemin içine yerleştirin ; göreceksiniz ! Kazanan her seferinde sistem olacaktır...


12838 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:17:35 

otomobilci_x arkadaşım, güzel noktalara değinmişsin, sağolasın.


Ben de birkaç şey yazayım.

Konunun çıkış noktası zaten tarafıma iletilen, gayet te subjektif görüşlerimin sorulduğu "Bu kadar test sürüşünden sonra benim hangi tip otomatik vitesi tercih edecek olmam".


Hem bunları aydınlatabileyim, hem de bunu yaparken de objektif olacak teknik değerler ve açıklamalara yer verebileyim diye düşündüm.


Yani başka bir modda ya da başka bir gerekçeyle başka bir gün benzer bir konu açsam belki de bahsettiğin türden birşey çıkardı.

(Bu arada çift kavrama dışında tam olarak tercihimi belrtmemişim bile, sonuna eklerim )

Ama zaten hep test sürüşü yaptığım ve tecrübe ettiğim araçları kriter alarak yazdığımdan, işin içine benim beğenilerim de karışıyor kaçınılmaz olarak, ki o zaman da nesnellikle çakışıyor.

Diğer konulara gelirsek:

quote:

1. Tam otomatik şanzumanlar sorunsuzluklarıyla ünlü şanzımanlardır demişsiniz ancak bu böyle değildir.
tam otomatik şanzımanlar içerisinde sorunsuzluklarıyla ünlenenler olduğu gibi (mesela benim tecrübem hondanın bu konuda iyi olduğu yönünde) sorunlarıyalada illalah dedirten bir çok markanın var olduğu bir gerçektir. (isim vermiyorum gereksiz fanatiklerle konuyu kirletmeyelim)
ayrıca bu konuyla ilgili hondacı kadir ustanın şanzıman yenilemesini çok uygun fiyata yaptığını yazmışsınız ancak (bu kişiyi veya bu tarz başka kişileri konunun dışında tutarsak) tam otmatik şanzıman arızalarınında çok büyük faturalara gebe olduğunu unutmamamız gerekir.


Tam otomatik şanzumanların normal şartlar altında bakımları yapıldığı sürece sorun çıkartmayacakları ifadesi METEG arkadaşın sıklıkla vurguladığı bir konudur. Yukarıda linkini de vermiştim.

Honda konusuna zaten ben de vurgu yapmıştım.

Zaten test listemdeki 9 aracın 5'i de Honda.

Hyundai Kia grubunun otomatik şanzumanı GM'den aldıklarını yazmıştı yine METEG ve de sorunsuzlukta Hondadan bile daha iyi gördüğünü belirtmişti.

Geriye Mazda kalıyor, o da Japon olduğundan bir sıkıntı çıkacağını düşünmüyorum.

Listemde geçen son araç olarak ta Opel Insignia kalıyor.

Benim test sürüşü izlenimlerimde Opel için şunları belirtmiştim:

quote:

...Abimde 97 Astra vardı birkaç aylıkken alıp 10 yıl - 240 bindeyken 1.5 yıl önce 10.500 TL'ye sattığı. Bu süre boyunca satarken eline geçen para kadar masraf açmıştır hem de "doktordan" bir araç olmasına rağmen.

Dürüst olmam gerekirse sorunsuzluk anlamında bana güven vermeyen markaların başında gelir. (Insignia bu imajı biraz kıracak gibi sanki) "Eğer aracı uzun yıllar kullanmak için alıyorsanız başka markaya yönelin" demişimdir


Yani yine de diğer otomatik türlerinden daha az sorun çıkartma eğilimine sahiptirler. En azından yıllardır denenen, tanınan bir teknoloji.

Bu teknolojiyi sorunsuzluk anlamında daha başarısız şekilde kullanan, benim de mesafeli olduğum marka - modeller var tabii ama asıl onlardan bahsetmem objektiflikten uzak olurdu, zira test te etmedim, kullanmadım da.

Kadir Usta örneğini de özellikle verdim zira yetkili servise muhtaç değilsiniz Ankarada.

Diğer türlerde el mecbur yetkili servise gideceksiniz.

Baskı balata değişimi için olmasa bile yazılım için, kalibrasyon için.

Yoksa yine belirttiğim gibi yetkili serviste ciddi rakamlar talep ederler.



quote:

2- cvt şanzıman hakkında yazdıklarınıza bir itirazım yok benim bu konuyla ilgili zamanında yaptığım araştırmalar neticesinde bu şanzımanda çıkacak bir arızanın tamirinin mümkün olmadığı ve komple şanzıman değişimi yoluna gidildiği şeklinde aklımda bir not kalmış.
konuyla ilgili bilgi ve tecrübesi olanlar paylaşırsa gerçekten çok faydalı olur diye bunuda ekleyeyim.


Kadir Usta da bunu söyleyip durur. :)

CVT için ayrı bir başlık yoktu, sabah sonradan ekledim. Nette de bir sürü arıza yaşayan örneği var.

Gerçi son mesajınızda tamirle ilgili gelişmelerden bahsetmişsiniz.

Abimin 110 bine yaklaşan Jazz aracı var elimizde. Sıfır problem. Sırf yeni kasa Jazz'larda CVT yok diye aracını değiştirmedi.

"Satsam aynı konforu bana verecek başka bir araç yok" der.

Galiba ben de benim Jazz için aynı şeyleri düşünüyorum.

quote:

3- tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlar hakkında yazdıklarınız bence biraz subjektif olmuş.
haklısınız tam otomatik şanzıman kullancıları eski alışkanlıkları nedeniyle bu şanzımanda 1 den 2 ye geçerken ki sarsıntıyı bayağı yadırgarlar yokuş iniş ve çıkışlarında bazen şaşırdıklarıda olur ama unutulmamalıdır ki bu şanzıman türü sizinde yazınızda belirttiğiniz artı özeliklerede sahiptirler. sonuçta bu şanzıman türüde bence ekonomik anlamda otomatik şanzımanlı bir araca sahip olmak isteyen sürücüler için biçilmiş kaftandır. kesinlikle tü kaka değildir.
sonuçta bu şanzıman türü genelde b segmenti araçlarda kullanılmakta ve asıl amacıda dediğim gibi ekonomik olarak otomatik şanzıman kullanmak isteyen kitlelere ulaşmaktır.



Yazımda da belirttiğim gibi tek kavramalı robotize şanzumanlara alışan biri çok keyifle ve de isterse performanslı kullanabiliyor aracını. Honda uzmanımız Jeandan'ın bu yönde paylaşımları olmuştu.

Zaten benim ifadem de de "tu kaka" yerine önceki araç alışkanlarımızın bu şanzumanlara alışma sürecini etkileyeceği yönündeydi.


Bu arada yarı otomatik şanzumanlar konusunda olumsuz olarak yazdıklarımın subjektif olduğunu özellikle vurgulamak durumundayım zira Bravonun bizde durduğu 5 ay boyunca evde bunun konusu geçmiştir.


Eşim 2 sene önce babamın 2006 Corsa easytronik aracını kullanamadı. Hem de daha önce hiç otomatik kullanmadığı halde.


Benim Bravo dualogic aracımı da Jazz CVT'den sonra hiç kullanamadı.


Bir de şunu belirteyim, yarı otomatiklerin çoğunda tam otomatiklerdekinin aksine ayağınızı frenden çekince araç hareket etmiyor.

Bence bu da tam otomatiğin tadını alanlar için ayrı bir kullanışsızlık örneği.

Tıpkı tam otomatiklerde olduğu gibi benim Jazz'da da vites D konumundayken ayağınızı frenden kaldırırsanız araç hareket ediyor.

10 mt de bir dur kalk yapanlar için bulunmaz nimet.

Zira bu durumlarda robotize şanzumanlarda gaz basacaksınız önce.

Hele bir de turbo dizel ise ilk harekette iyice nazlanacak.

Tam hızlanacakken tekrar frene basacaksınız.

Sıkışık trafikte hiç pratik değil.

(Yaris M/M 1.33 çok şaşrttı beni zira o ayağınızı frenden çekince hareket ediyor !!!



quote:


4- çift kavramalı şanzımanlar konusunda ise bende size katılıyorum bu şanzımanlar hakkında benimde korkularım var bir kaç yıl sonra iyice oturacaklardır son derece keyifli makinalar ama yinede insanın aklında acabamı dedirtiyor.


Honda ya da BMW yapacak bu işi. :)

Premium olmayan marka olarak ta Honda kalıyor geriye.

Yani çoğunluğa hitap edecek markayı kastediyorum



Umarım açıklayıcı olmuştur.

Ki zaten ihtilaf yoktu.



Edit: İlk mesajımın sonuna iyice subjektif olan şahsi görüşlerim eklendi

(Normalde buraya yazmıştım.)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 27 Haziran 2011; 15:21:32 >


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2711 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:21:19 

haluk bey, tek kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzumana (AMT) sahip mitsubishi colt uda test programına alırmısın, o yaşadığın silkelemeleri veya değiştirme kararsızlıkları bakalım yaşayacakmısınız, sanmıyorum ama genede bir test edin derim...

ha şunu da belirteyim, coltlarda ayağı kaldırınca araç yürüyor, ama yokuşta kaydırmama diye birşey yok tabi...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeKSandDoRT -- 27 Haziran 2011; 15:26:48 >


7601 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:24:45 

Merwk ettim 2004 toyota corolla hb lerde hani otomatik sanzuman tipi var?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:24:50 

itilaf dediğiniz gibi yoktu.
subjektiflik kısmı ise nacizane tavsiyemdi (konuyu ne amaçla açtığınızı bilmediğimden)
son mesajınızda yine ufaktan farklı düşündüğüm noktalar var ama esasta mütabıkız onun için yazmama gerek yok.


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


5187 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:27:08 

quote:

Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

haluk bey, tek kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzumana (AMT) sahip mitsubishi colt uda test programına alırmısın, o yaşadığın silkelemeleri veya değiştirme kararsızlıkları bakalım yaşayacakmısınız, sanmıyorum ama genede bir test edin derim...

yeni coltta bir iyileştirme varmı yokmu bilmiyorum ama daha önce 2007 veya 2008 model colt kullandım colttada silkeleme vardı ayrıca şanzımanın düşünme süreside uzundu.

2004 corollayı soran arkadaş o araçta tam otomatik şanzıman var



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 28 Haziran 2011; 15:32:50 >


_____________________________

Sen benim bu alemde ünümü duymadın mı hiç? Ben bir hiçim, hiç.." (Mevlana)


13898 Mesaj
27 Haziran 2011; 15:30:40 

ellerine sağlık güzel konu


_____________________________

Ne yapalım ? Burası Türkiye abicim !


> > < <


12838 Mesaj