Şimdi Ara

Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
183
Cevap
18
Favori
163.054
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır araç ses izolasyonu hakkında araştırma yapmaktaydım, lakin bulunduğum çevrede malzeme edinme ve işi uygulayacak usta sıkıntısı vardı.
    Geçen hafta cuma günü tanıdık bir oto döşemeciye gittim, bana izolasyon için taban ve bagaj halısının altına çift kat ziftli keçe koyabileceğini, daha önce 4 araca yaptığını ve sonucun tatmin edici olduğunu söyledi. Ufak bir pazarlıkla 150 liraya anlaştık ve ertesi gün arabamı döşemeciye götürdüm. Giderken 10metre kadar silikonlu AKVARYUM HORTUMU da aldım.
    Usta işe arka ve ön koltukları sökmekle başladı, ardından kapı altındaki taban halısını tutan bakalitleri çıkardı, halıyı kaldırdı. İşlem gözümde büyüttüğüm kadar zor birşey değilmiş, zaten heryeri klipsli olduğu için biraz özenerek klipsleri kırmadan halıyı kaldırmak mümkün.
    Taban halısını kaldırınca gördüğüm manzara karşısında dumur oldum En ufak yalıtım namına malzeme yoktu, direkt saç üzerine taban halısını koyuvermişler
    Usta söküm işlemi yaparken ben de aynı zamanda akvaryum hortumunu kapı fitillerine geçirmeye başladım, yanımda WÜRTH'ün silikon sprayi vardı, fitil içlerine bolca sıktıktan sonra hortum fazla zorlanmadan fitillere girdi, yanlız 10m hortum 3 kapıya yetti, 1 kapıyı yapamadım.
    Bu sırada usta ziftli keçeyi çift kat olarak tabana serip, halıyı tekrar üzerine kapatıp, koltuklarıda takarak iç taraftaki işi tamamladı (2,5 saat sürmüştür)
    Aynı işlemi bagajada yaptı, ben arka teker davlumbazlarına da yapmasını rica ettim, çift kat olarak orayada malzeme koydu.
    Daha sonra ödemeyi yapıp, bir hevesle hemen yola çıktım. Ancak beklediğim kadar iyi olmamıştı, hala rahatsız edecek derecede ses vardı, yani ben daha iyi olur diye tahmin ediyordum...
    Pazar günü Tekzen'e gidip 3 tabaka (3m²) Firex denen ses yalıtım süngerinden, sika (ben sika aldım ama bitüself de olabilir) bitümlü (ziftli) çatı yalıtım bandından ve bir kutu bali aldım.
    Eve dönüp bagajı komple söktüm, bitümlü banttan ortalama 20-30 cm ler halinde kesip arka davlumbaz sacları üzerine, stepne yuvasına, gözüme çarpan birkaç yere daha iyice yapıştırıp, bagajı kapattım.
    Daha sonra bir deneme daha yaptım, arkadan gelen ses oldukça kesilmişti.
    Bu sabah, elimde kalan malzemelerle bir kaportacıya gittim ön davlumbazları söktürdüm. Davlumbaz tepelerini iyice temizledikten sonra (malum, toz çamur olabiliyor) 1. kat olarak bitümlü banttan yapıştırıp ısı tabancasıyla bantı biraz erittik, daha iyi yapışmasını sağladık.
    Üzerine fırça ile bali sürüp ses yalıtım süngerini yapıştırdık ve davlumbazlarla olan işimizi bitirdik.
    Hazır kaportacıdayken ve davlumbazlar sökükkeb ustadan davlumbazın üst kısmına yani amortisör ve helezonların kaportaya monte edilen kısmının çevresine 1 lt kadar pütür sıktırdım.
    Daha sonra davlumbazlar yerine takıldı ve işlem bitti.
    Hemen yola tekrar çıktım, ses bariz kesilmişti (çok çok iyi olmasada bu sefer beklediğim kadar iyi olmuştu)
    Şimdi bu deneyimimden sonra dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var, bunları söyleyeyim.
    1-Benim en büyük hatam ustanın lafını dinleyip, taban halısı söküldükten sonra taban sacının üzerine bitümlü malzeme yapıştırmamam oldu. Çünkü bitümlü bant rezonansı büyük ölçüde kesip sesin frekansını düşürüyor, akustik yalıtım için kullanılan sünger yada keçe ise düşük frekanslı sesleri yutup güzel bir izolasyon sağlıyor.
    2-Bitümlü bant yapıştırdıktan sonra muhakkak ısı tabancası yada pürmüz kullanılmalı. Bant bir güzel eridiği için temas yüzeyi %100 oluyor, ısıtılmazsa ufak tefek temas edemeyen yüzeyler oluşabiliyor.

    Eğer aracın kendisinde yalıtım yoksa yada yapısı müsait deilse sonradan yalıtım yapmak gerçekten zor, oluyor ama bir yere kadar...
    Bu arada aracım 2009 Civic Dream, ve bana sonradan aldığım malzemeler ve toplam işçiliklerle 250 liraya maloldu.
    Değdimi? Bence fazlasıyla değdi... Ziebart ta yapılan yalıtımdan çok daha başarılı olduğuna eminim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çekomastik -- 13 Haziran 2011; 21:32:42 >







  • Üst sınıf ve donanımdan nasıl para kazanacaklar ki o zaman. Şuan Full bir araç ile en bazı arasında fabrikada maliyet bakımından 2000 bin TL bile oynamaz. Ama ürün yelpazesini geniş tutarak her kesimden para sövüşlemeyi hesaplıyorlar.

    C segmenti araçlar D sınıfı kadar sessiz ve donanımlı olursa kim D segmenitni alır ki?
  • Aracınızın neresinden gelen yada ne şekilde gelen sesler sizi rahatsız ettide böyle bir maceraya atıldınız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cengiz Ç.

    Aracınızın neresinden gelen yada ne şekilde gelen sesler sizi rahatsız ettide böyle bir maceraya atıldınız ?
    Herşeyi siz yapmışsınız zaten, hayırlı olsun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangona

    Aracınızın neresinden gelen yada ne şekilde gelen sesler sizi rahatsız ettide böyle bir maceraya atıldınız ?

    Mıcırlı asfaltta gelen yol-lastik sesi, gürültülü çalışan süspansiyon sesi. Artık kasislerde takırtı tukurtu yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Herşeyi siz yapmışsınız zaten, hayırlı olsun :)

    Teşekkür ederim Aslında gözüm yerse, içini bir daha söktürüp taban sacına komple bitümlü malzeme yapıştırasım var. O zaman 10 numara iş olucak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Herşeyi siz yapmışsınız zaten, hayırlı olsun :)

    Teşekkür ederim Aslında gözüm yerse, içini bir daha söktürüp taban sacına komple bitümlü malzeme yapıştırasım var. O zaman 10 numara iş olucak

    Alıntıları Göster
    Hocam bende yaptırmak istiyorum.Ama bikac yerde 1.000 tl fiyat cektiler.Siz 250 ye yaptırmışsınız.Nerde yaptırdınız ? Süspansiyondan gelen sesleri gerçekten kesti mi ?

    rüzgar sesini dediğiniz gibi azalttımı ? Fiyat şaka gibi gleiyor bana.Eğer doğruysa c4 e hemen yapptırırım.Süspansiyon sesi beni deli edicek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Herşeyi siz yapmışsınız zaten, hayırlı olsun :)

    Teşekkür ederim Aslında gözüm yerse, içini bir daha söktürüp taban sacına komple bitümlü malzeme yapıştırasım var. O zaman 10 numara iş olucak

    Alıntıları Göster
    Hocam size bir sorum olacak. yapacağım ses sistemi için sadece ön kapı içlerini izole ettirmek istiyorum. sizce maliyeti kaçar patlar. ayrıca kapı içlerini izole etmenin zorluğu nedir




  • o değil nick-konu uyumu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangona

    Aracınızın neresinden gelen yada ne şekilde gelen sesler sizi rahatsız ettide böyle bir maceraya atıldınız ?

    Mıcırlı asfaltta gelen yol-lastik sesi, gürültülü çalışan süspansiyon sesi. Artık kasislerde takırtı tukurtu yok.



    Ben henüz bu söylediklerinize şahit olmadım ama doğrudur. Hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SezerEkrem

    o değil nick-konu uyumu
    Fiyatın uygun olmasının nedeni, tabanda yalıtım için zifitli keçe kullanılması. Eğer belirttiğim gibi ilk katı bitümlü bant yaptırsaydım ki yaptırmadığıma pişmanım, fiyat 150 lira civarında atardı.
    Belirtmek isterim, kapı içlerine herhangi birşey yapmadım. Kağı içlerinede bitümlü bant ve keçe uygulanırsa tahminim 600 Lirayı bulur.
    Kapı içleri izolasyonunun pek zor yanı yok aslında ama ustanın biraz becerikli olması lazım. Kırılan klipslerin yedeği olması lazım, yeniden monte ettikten sonra iç mekanda tıkırtı olmaması lazım (Ben biraz bu korkumdan yaptırmadım ama ileride yaptırabilirim)
    Ayrıca lastiklerim biraz eskidi, iyice sertleşti. Yakında yeni lastikleri takınca çok daha iyileşecektir.
    @SezerEkrem vallahi hiç alakası yok, uzun zaman önce aklıma birşey gelmediği için öyle bir nick alımıştım
    @!sTaNbLuE fitillere akvaryum hortumunun çok bariz olmasada olumlu etkileri var, heleki maliyet-emek göze alınırsa kesinlikle yapılmalı. Ayrıca yalıtımıjn en çok süspansiyon sesine katkısı oldu diyebilirim Şehir içi D sınıfı hissi verdi bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Fiyatın uygun olmasının nedeni, tabanda yalıtım için zifitli keçe kullanılması. Eğer belirttiğim gibi ilk katı bitümlü bant yaptırsaydım ki yaptırmadığıma pişmanım, fiyat 150 lira civarında atardı.
    Belirtmek isterim, kapı içlerine herhangi birşey yapmadım. Kağı içlerinede bitümlü bant ve keçe uygulanırsa tahminim 600 Lirayı bulur.
    Kapı içleri izolasyonunun pek zor yanı yok aslında ama ustanın biraz becerikli olması lazım. Kırılan klipslerin yedeği olması lazım, yeniden monte ettikten sonra iç mekanda tıkırtı olmaması lazım (Ben biraz bu korkumdan yaptırmadım ama ileride yaptırabilirim)
    Ayrıca lastiklerim biraz eskidi, iyice sertleşti. Yakında yeni lastikleri takınca çok daha iyileşecektir.
    @SezerEkrem vallahi hiç alakası yok, uzun zaman önce aklıma birşey gelmediği için öyle bir nick alımıştım
    @!sTaNbLuE fitillere akvaryum hortumunun çok bariz olmasada olumlu etkileri var, heleki maliyet-emek göze alınırsa kesinlikle yapılmalı. Ayrıca yalıtımıjn en çok süspansiyon sesine katkısı oldu diyebilirim Şehir içi D sınıfı hissi verdi bana.

    Alıntıları Göster
    akvaryum hortumunu fitillere mi geçiriyorsun? çirkin durmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    akvaryum hortumunu fitillere mi geçiriyorsun? çirkin durmaz mı?

    Alıntıları Göster
    biz yalıtım işlemini ziebart'ta 98 yılında 92 model concorde aracımıza uygulatmıştık, davlumbaz içleri ve aracın altı tamamen yalıtım malzemesi ile kaplanmıştı, çok da başarılı olmuştu, normalde çok pahalı bir işlemdi, konya ziebart'ı ilk kez kuzenim açmıştı numune gönderilen ürünü elemanlar bizim araç üzerinde öğrenmişlerdi, biraz normalden kalın yapmışlardı ama çok iyi yalıtım sağlamıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SezerEkrem
    o değil nick-konu uyumu

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    akvaryum hortumunu fitillere mi geçiriyorsun? çirkin durmaz mı?

    Hocam, hortum dışarıdan görünmüyor. Civic sahipleri bilir, fotoğraf olmadan anlatmam biraz zor ama, Kapı köşelerinde fitillerin kulakları var bizim arabalarda. O kulağı kaldırınca hortumu sokabileceğin delikler meydana çıkıyor, dışarıdan hortum hiçbir şekilde görünmüyor ancak elle yoklarsan anlarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    biz yalıtım işlemini ziebart'ta 98 yılında 92 model concorde aracımıza uygulatmıştık, davlumbaz içleri ve aracın altı tamamen yalıtım malzemesi ile kaplanmıştı, çok da başarılı olmuştu, normalde çok pahalı bir işlemdi, konya ziebart'ı ilk kez kuzenim açmıştı numune gönderilen ürünü elemanlar bizim araç üzerinde öğrenmişlerdi, biraz normalden kalın yapmışlardı ama çok iyi yalıtım sağlamıştı


    Doğrudur, zaten ziebarttakiler belli model araçların daha iyi sonuç verebileceğini kendileride söylüyor. Sizin şansınız aracın uyumlu olması, malzemenin kalın atılması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    akvaryum hortumunu fitillere mi geçiriyorsun? çirkin durmaz mı?

    Hocam, hortum dışarıdan görünmüyor. Civic sahipleri bilir, fotoğraf olmadan anlatmam biraz zor ama, Kapı köşelerinde fitillerin kulakları var bizim arabalarda. O kulağı kaldırınca hortumu sokabileceğin delikler meydana çıkıyor, dışarıdan hortum hiçbir şekilde görünmüyor ancak elle yoklarsan anlarsın.

    Alıntıları Göster
    bende lada samaraya yapmıştım bunun bir benzeri yalıtım uygulamasını. yanlız ziftli keçeyi pürmüzle eritip taban sacına yapıştırmak yerine kauçuklu sıvı zift alıp fırçayla birkaçkat sürmüştüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    bende lada samaraya yapmıştım bunun bir benzeri yalıtım uygulamasını. yanlız ziftli keçeyi pürmüzle eritip taban sacına yapıştırmak yerine kauçuklu sıvı zift alıp fırçayla birkaçkat sürmüştüm.

    Yok hocam ben yapıştırmadım, direkt serilip üzeri taban halısıyla kapatıldı. Ama tahminimce sizinki gibi yapıştırmak daha iyi sonuç verir, sonuçta o işlemde rezonansı kısmen keser.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: fulsac

    bende lada samaraya yapmıştım bunun bir benzeri yalıtım uygulamasını. yanlız ziftli keçeyi pürmüzle eritip taban sacına yapıştırmak yerine kauçuklu sıvı zift alıp fırçayla birkaçkat sürmüştüm.

    Yok hocam ben yapıştırmadım, direkt serilip üzeri taban halısıyla kapatıldı. Ama tahminimce sizinki gibi yapıştırmak daha iyi sonuç verir, sonuçta o işlemde rezonansı kısmen keser.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi f-a-t-i-h -- 13 Haziran 2011; 22:48:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...

    Alıntıları Göster
    Çok güzel bir konu olmuş, eline sağlık arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...

    Ama hala uzak doğudan devam ediyosun sanırım

    @çekomastik
    Hocam hayırlı olsun ne diyelim.İçinize sindiyse gerisi boş.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.