Şimdi Ara

Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
183
Cevap
18
Favori
163.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...

    Ama hala uzak doğudan devam ediyosun sanırım

    @çekomastik
    Hocam hayırlı olsun ne diyelim.İçinize sindiyse gerisi boş.

    Alıntıları Göster
    ankarada olsaydın yapışırdım sana benim arabayada yapalım diye ama hadi iyisin yırttın şaka bi yana geri toplayamam diye korkuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    Arkadaşım üşenmemiş yapmış ve yine üşenmemiş bütün tecrübelerini buraya aktarmışsın çok sağol yararlı bilgiler için

    Japon araçlarında sanki bu sorun kronik gibi özellikle daha önce kullandığım Corolla biraz hızlandın mı lastik sesinden durulmuyordu

    yanımdaki kişi ile bağırarak konuşuyordum sanırım civic'te de durum aynı...

    Ama hala uzak doğudan devam ediyosun sanırım

    @çekomastik
    Hocam hayırlı olsun ne diyelim.İçinize sindiyse gerisi boş.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim arkadaşlar, aslında konuyu açma nedenim tecrübe ve bilgi paylaşımı içindi. Aylar önce yalıtım hakkında bir konu açmıştım ve sağolsun yine yararlı bilgiler çok olmasada paylaşılmıştı.
    Benim gibi özellikle japon aracı kullanıpta ses olayından muzdarip olanlara katkım olabilirse ne mutlu bana.
    Sırf şu yalıtım olayından dolayı arabayı satıp D segmenti araba almayı çok düşündüm ama bütçem dahilinde kendi arabam kadar temiz ve içime sinen bir tane araç bulamadım.
    Heleki şu C segmenti araçların 60bine dayanan fiyatlarını gördükten sonra, "satma keyfini çıkarmaya devam et" fikrine ben de katıldım, iyide ettim :) Para kolay kazanılmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Teşekkür ederim arkadaşlar, aslında konuyu açma nedenim tecrübe ve bilgi paylaşımı içindi. Aylar önce yalıtım hakkında bir konu açmıştım ve sağolsun yine yararlı bilgiler çok olmasada paylaşılmıştı.
    Benim gibi özellikle japon aracı kullanıpta ses olayından muzdarip olanlara katkım olabilirse ne mutlu bana.
    Sırf şu yalıtım olayından dolayı arabayı satıp D segmenti araba almayı çok düşündüm ama bütçem dahilinde kendi arabam kadar temiz ve içime sinen bir tane araç bulamadım.
    Heleki şu C segmenti araçların 60bine dayanan fiyatlarını gördükten sonra, "satma keyfini çıkarmaya devam et" fikrine ben de katıldım, iyide ettim :) Para kolay kazanılmıyor.

    Alıntıları Göster
    Adamların Asfaltı Laser ile kesilmiş gibi olduğu için bizimgibi yolları Roma zamanında kalmış Ülkelere göre izalasyon yapma gereği duymuyorlar.

    Her araca uygulanabilecek güzel bilgiler Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Çok güzel bir konu olmuş, eline sağlık arkadaşım.

    Alıntıları Göster
    Madem bu kadar maliyeti düşük bir uygulama niye üreticiler bunu yapmaktan kaçınıyorlar ki..Eminim sizin 250 tl ye mal ettiğinizi onlar seri üretiminde katkısıyla 50 euro ya halledebilirler, haksız mıyım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Madem bu kadar maliyeti düşük bir uygulama niye üreticiler bunu yapmaktan kaçınıyorlar ki..Eminim sizin 250 tl ye mal ettiğinizi onlar seri üretiminde katkısıyla 50 euro ya halledebilirler, haksız mıyım

    Alıntıları Göster
    Üst sınıf ve donanımdan nasıl para kazanacaklar ki o zaman. Şuan Full bir araç ile en bazı arasında fabrikada maliyet bakımından 2000 bin TL bile oynamaz. Ama ürün yelpazesini geniş tutarak her kesimden para sövüşlemeyi hesaplıyorlar.

    C segmenti araçlar D sınıfı kadar sessiz ve donanımlı olursa kim D segmenitni alır ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Madem bu kadar maliyeti düşük bir uygulama niye üreticiler bunu yapmaktan kaçınıyorlar ki..Eminim sizin 250 tl ye mal ettiğinizi onlar seri üretiminde katkısıyla 50 euro ya halledebilirler, haksız mıyım

    Haklısın. Ama yapmıyorlar işte...
    Yapmama nedenlerinden biride bence araç sınıf farkını belirleyebilmek. Kimse D sınıfı araca binipte yol sesi dinlemek istemez, ama B sınıfı alan bunu göze alır (Bilinçli tüketiciler için tabiki)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Madem bu kadar maliyeti düşük bir uygulama niye üreticiler bunu yapmaktan kaçınıyorlar ki..Eminim sizin 250 tl ye mal ettiğinizi onlar seri üretiminde katkısıyla 50 euro ya halledebilirler, haksız mıyım

    Haklısın. Ama yapmıyorlar işte...
    Yapmama nedenlerinden biride bence araç sınıf farkını belirleyebilmek. Kimse D sınıfı araca binipte yol sesi dinlemek istemez, ama B sınıfı alan bunu göze alır (Bilinçli tüketiciler için tabiki)

    Alıntıları Göster
    Bazen - Civiclerde olduğu gibi - makyajı bekliyorlar.

    2010'daki makyajda yalıtım biraz iyileştirildi mesela.


    Vw Poloya ilk makyajda ESP gelecek (Avrupada ESP'li, hatta yılın aracı ödülünü aldı güvenlikten 5 yıldız alarak).


    Herkes eksik noktasını kapatmaya çalışıyor tabii.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Üst sınıf ve donanımdan nasıl para kazanacaklar ki o zaman. Şuan Full bir araç ile en bazı arasında fabrikada maliyet bakımından 2000 bin TL bile oynamaz. Ama ürün yelpazesini geniş tutarak her kesimden para sövüşlemeyi hesaplıyorlar.

    C segmenti araçlar D sınıfı kadar sessiz ve donanımlı olursa kim D segmenitni alır ki?

    Alıntıları Göster
    Satın aldıgınız malzemelere ilişkin biraz daha ayrıntı verirseniz seviniriz, örnegin bükümlü bant nedir? bu tip malzemeler nerelerden temin edilir gibi, emeginize saglık biraz fotografla destekleseydiniz çok daha güzel olabilirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    Satın aldıgınız malzemelere ilişkin biraz daha ayrıntı verirseniz seviniriz, örnegin bükümlü bant nedir? bu tip malzemeler nerelerden temin edilir gibi, emeginize saglık biraz fotografla destekleseydiniz çok daha güzel olabilirdi.

    Alıntıları Göster
    Haklısınız fotoğraf eklemedim, işin içinde bir hareretle bende bulununca fırsatım olmadı, 1-2 tane araç soyulurken çekmiştim onları eklerim.
    Bitümlü bant budur.(10-15-30-60cm kalınlığında 10metre uzunluğunda)
     Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)

    ziftli keçe (burada keçenin bir yüzü görünmüş diğer yüzünde 1-2 mm kalınlığında zift-naylon tabakası var)
     Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)

    Firex yalıtım süngeri (kendinden yapışkanı olmayan)
    http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSvzTHYPppGc7JZsctvknCm_Wr6hA3OqwIwqm4rU0NMy2n0dWjw
    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRjY6wZ5yg-EoB07HGxP8T9qm-GNKlTxGRKfkc_ORgtgc527pG7Gw
    Ode firmasının Nfaf süngeri (yapışkanlı, bu kullanılırsa daha makbuldür)
     Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çekomastik -- 14 Haziran 2011; 2:06:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Uzun zamandır araç ses izolasyonu hakkında araştırma yapmaktaydım, lakin bulunduğum çevrede malzeme edinme ve işi uygulayacak usta sıkıntısı vardı.
    Geçen hafta cuma günü tanıdık bir oto döşemeciye gittim, bana izolasyon için taban ve bagaj halısının altına çift kat ziftli keçe koyabileceğini, daha önce 4 araca yaptığını ve sonucun tatmin edici olduğunu söyledi. Ufak bir pazarlıkla 150 liraya anlaştık ve ertesi gün arabamı döşemeciye götürdüm. Giderken 10metre kadar silikonlu AKVARYUM HORTUMU da aldım.
    Usta işe arka ve ön koltukları sökmekle başladı, ardından kapı altındaki taban halısını tutan bakalitleri çıkardı, halıyı kaldırdı. İşlem gözümde büyüttüğüm kadar zor birşey değilmiş, zaten heryeri klipsli olduğu için biraz özenerek klipsleri kırmadan halıyı kaldırmak mümkün.
    Taban halısını kaldırınca gördüğüm manzara karşısında dumur oldum En ufak yalıtım namına malzeme yoktu, direkt saç üzerine taban halısını koyuvermişler
    Usta söküm işlemi yaparken ben de aynı zamanda akvaryum hortumunu kapı fitillerine geçirmeye başladım, yanımda WÜRTH'ün silikon sprayi vardı, fitil içlerine bolca sıktıktan sonra hortum fazla zorlanmadan fitillere girdi, yanlız 10m hortum 3 kapıya yetti, 1 kapıyı yapamadım.
    Bu sırada usta ziftli keçeyi çift kat olarak tabana serip, halıyı tekrar üzerine kapatıp, koltuklarıda takarak iç taraftaki işi tamamladı (2,5 saat sürmüştür)
    Aynı işlemi bagajada yaptı, ben arka teker davlumbazlarına da yapmasını rica ettim, çift kat olarak orayada malzeme koydu.
    Daha sonra ödemeyi yapıp, bir hevesle hemen yola çıktım. Ancak beklediğim kadar iyi olmamıştı, hala rahatsız edecek derecede ses vardı, yani ben daha iyi olur diye tahmin ediyordum...
    Pazar günü Tekzen'e gidip 3 tabaka (3m²) Firex denen ses yalıtım süngerinden, sika (ben sika aldım ama bitüself de olabilir) bitümlü (ziftli) çatı yalıtım bandından ve bir kutu bali aldım.
    Eve dönüp bagajı komple söktüm, bitümlü banttan ortalama 20-30 cm ler halinde kesip arka davlumbaz sacları üzerine, stepne yuvasına, gözüme çarpan birkaç yere daha iyice yapıştırıp, bagajı kapattım.
    Daha sonra bir deneme daha yaptım, arkadan gelen ses oldukça kesilmişti.
    Bu sabah, elimde kalan malzemelerle bir kaportacıya gittim ön davlumbazları söktürdüm. Davlumbaz tepelerini iyice temizledikten sonra (malum, toz çamur olabiliyor) 1. kat olarak bitümlü banttan yapıştırıp ısı tabancasıyla bantı biraz erittik, daha iyi yapışmasını sağladık.
    Üzerine fırça ile bali sürüp ses yalıtım süngerini yapıştırdık ve davlumbazlarla olan işimizi bitirdik.
    Hazır kaportacıdayken ve davlumbazlar sökükkeb ustadan davlumbazın üst kısmına yani amortisör ve helezonların kaportaya monte edilen kısmının çevresine 1 lt kadar pütür sıktırdım.
    Daha sonra davlumbazlar yerine takıldı ve işlem bitti.
    Hemen yola tekrar çıktım, ses bariz kesilmişti (çok çok iyi olmasada bu sefer beklediğim kadar iyi olmuştu)
    Şimdi bu deneyimimden sonra dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var, bunları söyleyeyim.
    1-Benim en büyük hatam ustanın lafını dinleyip, taban halısı söküldükten sonra taban sacının üzerine bitümlü malzeme yapıştırmamam oldu. Çünkü bitümlü bant rezonansı büyük ölçüde kesip sesin frekansını düşürüyor, akustik yalıtım için kullanılan sünger yada keçe ise düşük frekanslı sesleri yutup güzel bir izolasyon sağlıyor.
    2-Bitümlü bant yapıştırdıktan sonra muhakkak ısı tabancası yada pürmüz kullanılmalı. Bant bir güzel eridiği için temas yüzeyi %100 oluyor, ısıtılmazsa ufak tefek temas edemeyen yüzeyler oluşabiliyor.

    Eğer aracın kendisinde yalıtım yoksa yada yapısı müsait deilse sonradan yalıtım yapmak gerçekten zor, oluyor ama bir yere kadar...
    Bu arada aracım 2009 Civic Dream, ve bana sonradan aldığım malzemeler ve toplam işçiliklerle 250 liraya maloldu.
    Değdimi? Bence fazlasıyla değdi... Ziebart ta yapılan yalıtımdan çok daha başarılı olduğuna eminim.

    helal olsun beee!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meşale07

    quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Uzun zamandır araç ses izolasyonu hakkında araştırma yapmaktaydım, lakin bulunduğum çevrede malzeme edinme ve işi uygulayacak usta sıkıntısı vardı.
    Geçen hafta cuma günü tanıdık bir oto döşemeciye gittim, bana izolasyon için taban ve bagaj halısının altına çift kat ziftli keçe koyabileceğini, daha önce 4 araca yaptığını ve sonucun tatmin edici olduğunu söyledi. Ufak bir pazarlıkla 150 liraya anlaştık ve ertesi gün arabamı döşemeciye götürdüm. Giderken 10metre kadar silikonlu AKVARYUM HORTUMU da aldım.
    Usta işe arka ve ön koltukları sökmekle başladı, ardından kapı altındaki taban halısını tutan bakalitleri çıkardı, halıyı kaldırdı. İşlem gözümde büyüttüğüm kadar zor birşey değilmiş, zaten heryeri klipsli olduğu için biraz özenerek klipsleri kırmadan halıyı kaldırmak mümkün.
    Taban halısını kaldırınca gördüğüm manzara karşısında dumur oldum En ufak yalıtım namına malzeme yoktu, direkt saç üzerine taban halısını koyuvermişler
    Usta söküm işlemi yaparken ben de aynı zamanda akvaryum hortumunu kapı fitillerine geçirmeye başladım, yanımda WÜRTH'ün silikon sprayi vardı, fitil içlerine bolca sıktıktan sonra hortum fazla zorlanmadan fitillere girdi, yanlız 10m hortum 3 kapıya yetti, 1 kapıyı yapamadım.
    Bu sırada usta ziftli keçeyi çift kat olarak tabana serip, halıyı tekrar üzerine kapatıp, koltuklarıda takarak iç taraftaki işi tamamladı (2,5 saat sürmüştür)
    Aynı işlemi bagajada yaptı, ben arka teker davlumbazlarına da yapmasını rica ettim, çift kat olarak orayada malzeme koydu.
    Daha sonra ödemeyi yapıp, bir hevesle hemen yola çıktım. Ancak beklediğim kadar iyi olmamıştı, hala rahatsız edecek derecede ses vardı, yani ben daha iyi olur diye tahmin ediyordum...
    Pazar günü Tekzen'e gidip 3 tabaka (3m²) Firex denen ses yalıtım süngerinden, sika (ben sika aldım ama bitüself de olabilir) bitümlü (ziftli) çatı yalıtım bandından ve bir kutu bali aldım.
    Eve dönüp bagajı komple söktüm, bitümlü banttan ortalama 20-30 cm ler halinde kesip arka davlumbaz sacları üzerine, stepne yuvasına, gözüme çarpan birkaç yere daha iyice yapıştırıp, bagajı kapattım.
    Daha sonra bir deneme daha yaptım, arkadan gelen ses oldukça kesilmişti.
    Bu sabah, elimde kalan malzemelerle bir kaportacıya gittim ön davlumbazları söktürdüm. Davlumbaz tepelerini iyice temizledikten sonra (malum, toz çamur olabiliyor) 1. kat olarak bitümlü banttan yapıştırıp ısı tabancasıyla bantı biraz erittik, daha iyi yapışmasını sağladık.
    Üzerine fırça ile bali sürüp ses yalıtım süngerini yapıştırdık ve davlumbazlarla olan işimizi bitirdik.
    Hazır kaportacıdayken ve davlumbazlar sökükkeb ustadan davlumbazın üst kısmına yani amortisör ve helezonların kaportaya monte edilen kısmının çevresine 1 lt kadar pütür sıktırdım.
    Daha sonra davlumbazlar yerine takıldı ve işlem bitti.
    Hemen yola tekrar çıktım, ses bariz kesilmişti (çok çok iyi olmasada bu sefer beklediğim kadar iyi olmuştu)
    Şimdi bu deneyimimden sonra dikkat edilmesi gereken birkaç nokta var, bunları söyleyeyim.
    1-Benim en büyük hatam ustanın lafını dinleyip, taban halısı söküldükten sonra taban sacının üzerine bitümlü malzeme yapıştırmamam oldu. Çünkü bitümlü bant rezonansı büyük ölçüde kesip sesin frekansını düşürüyor, akustik yalıtım için kullanılan sünger yada keçe ise düşük frekanslı sesleri yutup güzel bir izolasyon sağlıyor.
    2-Bitümlü bant yapıştırdıktan sonra muhakkak ısı tabancası yada pürmüz kullanılmalı. Bant bir güzel eridiği için temas yüzeyi %100 oluyor, ısıtılmazsa ufak tefek temas edemeyen yüzeyler oluşabiliyor.

    Eğer aracın kendisinde yalıtım yoksa yada yapısı müsait deilse sonradan yalıtım yapmak gerçekten zor, oluyor ama bir yere kadar...
    Bu arada aracım 2009 Civic Dream, ve bana sonradan aldığım malzemeler ve toplam işçiliklerle 250 liraya maloldu.
    Değdimi? Bence fazlasıyla değdi... Ziebart ta yapılan yalıtımdan çok daha başarılı olduğuna eminim.

    helal olsun beee!
    peki bu akvaryum hortumunu fitillerin içine sokunca kapıların kapanmasında bir sorun olmuyormu ayrıca bu keçeler ve süngerler ısıya dayanıklı bir malzemedenmi üretilmiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    peki bu akvaryum hortumunu fitillerin içine sokunca kapıların kapanmasında bir sorun olmuyormu ayrıca bu keçeler ve süngerler ısıya dayanıklı bir malzemedenmi üretilmiş

    Alıntıları Göster
    Tebrik ederim. Gerçekten sağlam uğraşıp istediğiniz sonucu elde etmişsiniz. Benim anlamadığım C sınıfı, hatta marka olarak pahalı arabalarda bu yalıtım işini umursamadıkları. Maliyet hesabı desek çok bir maliyeti olacağını da sanmıyorum. Arabadaki en büyük konforlardan birisi de ses yalıtımıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    peki bu akvaryum hortumunu fitillerin içine sokunca kapıların kapanmasında bir sorun olmuyormu ayrıca bu keçeler ve süngerler ısıya dayanıklı bir malzemedenmi üretilmiş


    Benim aracımda fitiller sorun yaratmadı, sadece kapı biraz daha iyi fitillere basıyor. Ama aracına göre değişir tabi, tam birşey demek güç.
    Yalıtımda akustik için sünger kullanlılıcaksa (nfaf yada firex gibi) ısıya dayanımları oldukça yüksek hatta çakmak çaksan yanmaz, aynı şekilde nem tutmama olaylarıda var.
    Ama keçe için bunların hiç biri geçerli değil tabiki, bundan ucuz zaten sanırsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    peki bu akvaryum hortumunu fitillerin içine sokunca kapıların kapanmasında bir sorun olmuyormu ayrıca bu keçeler ve süngerler ısıya dayanıklı bir malzemedenmi üretilmiş


    Benim aracımda fitiller sorun yaratmadı, sadece kapı biraz daha iyi fitillere basıyor. Ama aracına göre değişir tabi, tam birşey demek güç.
    Yalıtımda akustik için sünger kullanlılıcaksa (nfaf yada firex gibi) ısıya dayanımları oldukça yüksek hatta çakmak çaksan yanmaz, aynı şekilde nem tutmama olaylarıda var.
    Ama keçe için bunların hiç biri geçerli değil tabiki, bundan ucuz zaten sanırsam.

    Alıntıları Göster
    Bir konu daha var,
    Benim de sizlerden hiç farkım yok aslında, elimden çok olmasada iş gelir sadece... İşin büyük kısmını zaten ustalar yaptı.
    Önemli olan sanayiide tanıdık varsa yanlarına uğrayıp çay kahvelerini içmek, 2 hoş sohbet etmek,havayı koklamak, görerek dokunarak malzemeleri tanımak...
    Bilgisayar başında araştırma yapmak, yeni şeyler öğrenmek elbet gerekli ve güzel birşey ama o sanayii atmosferine girmeden klavye başında yazılan çizilenleri okuyarak sadece yerimizde sayıyoruz, kendimden biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    Bir konu daha var,
    Benim de sizlerden hiç farkım yok aslında, elimden çok olmasada iş gelir sadece... İşin büyük kısmını zaten ustalar yaptı.
    Önemli olan sanayiide tanıdık varsa yanlarına uğrayıp çay kahvelerini içmek, 2 hoş sohbet etmek,havayı koklamak, görerek dokunarak malzemeleri tanımak...
    Bilgisayar başında araştırma yapmak, yeni şeyler öğrenmek elbet gerekli ve güzel birşey ama o sanayii atmosferine girmeden klavye başında yazılan çizilenleri okuyarak sadece yerimizde sayıyoruz, kendimden biliyorum.

    Alıntıları Göster
    Aracın iç kısmının tamamen soyulması beni bu işlemden soğutuyor malesef.

    Bu arada hayırlı uğurlu olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknofobi

    Aracın iç kısmının tamamen soyulması beni bu işlemden soğutuyor malesef.

    Bu arada hayırlı uğurlu olsun

    Alıntıları Göster
    Konuyu detaylariyla okuyunca aklima takildi, Allah vermeye bir yangin durumunda bu sonradan eklenen izolasyon malzemelerinin yanicilik derecesi nedir?
    Tuple sondurmeye calisirken harrr diye heryeri alev sarabilir mi bu malzemeler yuzunden?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Konuyu detaylariyla okuyunca aklima takildi, Allah vermeye bir yangin durumunda bu sonradan eklenen izolasyon malzemelerinin yanicilik derecesi nedir?
    Tuple sondurmeye calisirken harrr diye heryeri alev sarabilir mi bu malzemeler yuzunden?

    İki cevap üstte yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Konuyu detaylariyla okuyunca aklima takildi, Allah vermeye bir yangin durumunda bu sonradan eklenen izolasyon malzemelerinin yanicilik derecesi nedir?
    Tuple sondurmeye calisirken harrr diye heryeri alev sarabilir mi bu malzemeler yuzunden?

    İki cevap üstte yazdım.

    Alıntıları Göster
    Aslında bir ara vakit ayırıp yaptırmak lazım.

    10 taksit falan yaparlarsa tadından yenmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Aslında bir ara vakit ayırıp yaptırmak lazım.

    10 taksit falan yaparlarsa tadından yenmez.

    Alıntıları Göster
    Yalnız araç içerisine asfaltlı-bitümlü-ziftli malzemeler uygulamayın. Kanserojen olabilir. Abartmamak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genie1

    Yalnız araç içerisine asfaltlı-bitümlü-ziftli malzemeler uygulamayın. Kanserojen olabilir. Abartmamak lazım.

    Alıntıları Göster
    bende şu sıralar boş kalmış olmamdan dolayı aracıma bu işlemi yapmayı düşünüyorum. yalnız ustaya falan para veremem park yerinde yavaş yavaş kendim yaparım

    bugün aracın içine tamamen yapılsa ne kadar malzeme gider diye biraz ölçü aldım (taban, tavan, kapılar, sütunlar) kaba taslak hesapla 10m2 gerekli sanırım escort hb için. malzeme olarakta rezonans için bitüself, ısı yalıtımı için thermaflex ürünleri, ses yalıtımı içinde thermaflexin firex-echobon ya da ode nin nfaf ını düşünüyorum. ankarada bunları ucuza bulabilecek bir yer olsa güzel olur




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.