Şimdi Ara

Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
18
Favori
163.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ses alma durumu nasıl peki? D sınıf araçlarla kıyaslarsan, ciddi anlamda gözüme kestiriyorumda...
  • Önemli olan ne yapılmak istendiği ve aracın taban halısı ve havuz derinliğinin ne kadara müsaade ettiği.

    Bitüself hem aracın taban sacını nem, ıslaklık gibi etkenlerden korurken hemde sacdaki vibrasyonu minimuma indiriyor. Bu malzeme 1.5 mm kalınlığında. Üzerine Firex uygulandığında ses yalıtımı artarak aynı zamanda ısı yalıtımıda sağlanmış oluyor. 5 mm. kalınlığında firex kullanılır ise toplamda 5.6 mm. lik bir izolasyon sağlamış oluyorsunuz. Eğer aracınızın döşeme altında daha fazla yer olduğunu düşünürseniz, Akustik yalıtım yapabilirsiniz bunun içinde echobon tarzı bir malzeme kullanırsınız, fakat bunun için aracın göğüs dahil sökülmüş olması gerekir.

    Kasadan gelen sesleri minimuma indirdikten sonra konu sahibi arkadaşın yaptığı gibi fitillere el atmanız iyi olacaktır, ayrıca kapı döşemelerini söktüğünüzde altından çıkan kalın naylon (eğer işi bilmeyen bi rusta bunuda niye koymuşlar diyip söküp atmamışsa) ciddi anlamda kapılardan gelen rüzgar sesini engellemek için konulmuştur. Kapılarınızda döşeme altı naylon yoksa hemen kendiniz yapın.

    Bunlardan sonra davlumbaz altlarına pütür, araç tabanına ziftleme gibi yapılan ekstra işlemler izolasyonun maksimum seviyeye ulaşmasında yardımcı etkenler olacaktır. Bu işlemlerin hepsini uygularsanız aracınızın 15 kg. civarı ağırlaşacağınıda dip not olarak ekleyelim.




  • bende aynen arkaşın dediği gibi aracın içini tamamen soyup enlt kata bitüself,2. kata ziftli keçe benzeri malzeme 3. kata firex uyguladım, kesinlikle fark var 3 gübümü aldı ama değidi. bu kanserojen meselesi kafamı karıştırdı, şimdi tatmin edici bi bilgi edimezsem bu mesele arabayı sattırır hadi hayırlısı, isteyen olursa da buyrun kendi açtığım konudur resimli anlatım:http://www.skodam.com/kendin-yap/felicia-ya-ses-izolasyonu-calismam-t25664.html
  • Hocam helal olsun resmen arabayı giydirmişsiniz.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    biz yalıtım işlemini ziebart'ta 98 yılında 92 model concorde aracımıza uygulatmıştık, davlumbaz içleri ve aracın altı tamamen yalıtım malzemesi ile kaplanmıştı, çok da başarılı olmuştu, normalde çok pahalı bir işlemdi, konya ziebart'ı ilk kez kuzenim açmıştı numune gönderilen ürünü elemanlar bizim araç üzerinde öğrenmişlerdi, biraz normalden kalın yapmışlardı ama çok iyi yalıtım sağlamıştı

    Aynı şekilde benim için sonuç gerçekten iyi oldu. Çünkü araştırdığım kadarıyla Ziebart'ta basit malzeme değil ses emici taneciklere ve lisfler bulunan bir kaplama malzemesi kullanılıyor. Ayrıca yaptırırken sormuştum 8-10 kg malzeme kullanıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orthosis

    bende aynen arkaşın dediği gibi aracın içini tamamen soyup enlt kata bitüself,2. kata ziftli keçe benzeri malzeme 3. kata firex uyguladım, kesinlikle fark var 3 gübümü aldı ama değidi. bu kanserojen meselesi kafamı karıştırdı, şimdi tatmin edici bi bilgi edimezsem bu mesele arabayı sattırır hadi hayırlısı, isteyen olursa da buyrun kendi açtığım konudur resimli anlatım:http://www.skodam.com/kendin-yap/felicia-ya-ses-izolasyonu-calismam-t25664.html

    Gayet güzel olmuş. Bitüself i en alt tabakaya uygulasaydın keşke sacı da sudan nemden korumuş olurdun.

    Bu arada nedir bu kanserojen meselesi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Önemli olan ne yapılmak istendiği ve aracın taban halısı ve havuz derinliğinin ne kadara müsaade ettiği.

    Bitüself hem aracın taban sacını nem, ıslaklık gibi etkenlerden korurken hemde sacdaki vibrasyonu minimuma indiriyor. Bu malzeme 1.5 mm kalınlığında. Üzerine Firex uygulandığında ses yalıtımı artarak aynı zamanda ısı yalıtımıda sağlanmış oluyor. 5 mm. kalınlığında firex kullanılır ise toplamda 5.6 mm. lik bir izolasyon sağlamış oluyorsunuz. Eğer aracınızın döşeme altında daha fazla yer olduğunu düşünürseniz, Akustik yalıtım yapabilirsiniz bunun içinde echobon tarzı bir malzeme kullanırsınız, fakat bunun için aracın göğüs dahil sökülmüş olması gerekir.

    Kasadan gelen sesleri minimuma indirdikten sonra konu sahibi arkadaşın yaptığı gibi fitillere el atmanız iyi olacaktır, ayrıca kapı döşemelerini söktüğünüzde altından çıkan kalın naylon (eğer işi bilmeyen bi rusta bunuda niye koymuşlar diyip söküp atmamışsa) ciddi anlamda kapılardan gelen rüzgar sesini engellemek için konulmuştur. Kapılarınızda döşeme altı naylon yoksa hemen kendiniz yapın.

    Bunlardan sonra davlumbaz altlarına pütür, araç tabanına ziftleme gibi yapılan ekstra işlemler izolasyonun maksimum seviyeye ulaşmasında yardımcı etkenler olacaktır. Bu işlemlerin hepsini uygularsanız aracınızın 15 kg. civarı ağırlaşacağınıda dip not olarak ekleyelim.

    ayrıntılı mesajın için ne yapılması gerektiğini tam olarak anlattığın için teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Önemli olan ne yapılmak istendiği ve aracın taban halısı ve havuz derinliğinin ne kadara müsaade ettiği.

    Bitüself hem aracın taban sacını nem, ıslaklık gibi etkenlerden korurken hemde sacdaki vibrasyonu minimuma indiriyor. Bu malzeme 1.5 mm kalınlığında. Üzerine Firex uygulandığında ses yalıtımı artarak aynı zamanda ısı yalıtımıda sağlanmış oluyor. 5 mm. kalınlığında firex kullanılır ise toplamda 5.6 mm. lik bir izolasyon sağlamış oluyorsunuz. Eğer aracınızın döşeme altında daha fazla yer olduğunu düşünürseniz, Akustik yalıtım yapabilirsiniz bunun içinde echobon tarzı bir malzeme kullanırsınız, fakat bunun için aracın göğüs dahil sökülmüş olması gerekir.

    Kasadan gelen sesleri minimuma indirdikten sonra konu sahibi arkadaşın yaptığı gibi fitillere el atmanız iyi olacaktır, ayrıca kapı döşemelerini söktüğünüzde altından çıkan kalın naylon (eğer işi bilmeyen bi rusta bunuda niye koymuşlar diyip söküp atmamışsa) ciddi anlamda kapılardan gelen rüzgar sesini engellemek için konulmuştur. Kapılarınızda döşeme altı naylon yoksa hemen kendiniz yapın.

    Bunlardan sonra davlumbaz altlarına pütür, araç tabanına ziftleme gibi yapılan ekstra işlemler izolasyonun maksimum seviyeye ulaşmasında yardımcı etkenler olacaktır. Bu işlemlerin hepsini uygularsanız aracınızın 15 kg. civarı ağırlaşacağınıda dip not olarak ekleyelim.

    ayrıntılı mesajın için ne yapılması gerektiğini tam olarak anlattığın için teşekkürler..

    Rica ederim. Aracına uygulamak isteyen ve detaylı yardım ihtiyacı olan arkadaşlar bana ulaşabilirler




  • @çekomastik - @*President*
    Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz. Allah razı olsun. Saygı ve selamlar.
  • Üstadlar teşekkür ederim bilgiler için.

    Bu işlemleri İstanbul'da profesyonelce yapan yerler yok mu acaba? Ayrıca Ziebart vs. gibi yerlerde yapılan uygulamaları nasıl değerlendiriyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armi

    Üstadlar teşekkür ederim bilgiler için.

    Bu işlemleri İstanbul'da profesyonelce yapan yerler yok mu acaba? Ayrıca Ziebart vs. gibi yerlerde yapılan uygulamaları nasıl değerlendiriyorsunuz?

    Mutlaka kaliteli işçilik ve özel malzeme kullanılıyordur. Fakat ülkemizin gerçeği bu işlemler çok pahalı. Örneğin aracın tabanına bitüself yerine Dynamat kullanırsanız her ikiside benzer malzeme olmasına karşın bitüself için aracın boyutuna göre ortalama 100-200 TL. harcarken Dynamat adlı ürüne 1500 TL. harcayacaksınız.

    Ben her iki malzemeyide inceledim, aralarında hiçbir fark yok. Bitüself genel izolasyon adı altında üretilmiş satılıyor, ama Dynamat araç izolasyonu adı altında ya, illa kazık olacak.

    Benim değerlendirmem bu şekilde, önemli olan yaptığınız iş ve harcadığınız para. Ben kendi aracıma bitüself+firex uygulayarak 6,5 mm. yüksekliğinde bir ses ve ısı yalıtımı elde ettim, aynı zamanda aracın içinde oluşan buhar ve nemden dolayı taban sacımı çürümeye karşı bitüself ile korumuş oldum. Toplam maliyetim 200 TL. civarında oldu ve çok memnunum. Kendim yaptım, hiç zor olmadı maket bıçağı ile kes kes yapıştır. Bu işlemi yaparken aracım komple sökülü haldeydi bu yüzden kolay oldu. Siz yapacaksanız aracınızın taban halısı vs. sökeceğiniz için 1-2 gününüzü alabilir.


    @mbtuncel_1

    Ben teşekkür ederim arkadaşım.




  • @*President* sevgili dostum açıklamalar için teşekkür ederim. Aslında vakit ve yer olarak sıkıntım olmasa kendim yapmak isterim ama bütün gün işte vaktimi geçiriyorum. Bir de arabayı nerde sökeceksin-takacaksın? Benim için sıkıntı olur yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armi

    @*President* sevgili dostum açıklamalar için teşekkür ederim. Aslında vakit ve yer olarak sıkıntım olmasa kendim yapmak isterim ama bütün gün işte vaktimi geçiriyorum. Bir de arabayı nerde sökeceksin-takacaksın? Benim için sıkıntı olur yani.

    Evet gerçekten atölye çalışması gerektiren bir iş ve dolayısı ile yer problem olacaktır. Bu yüzden Amerikan filmlerindeki bizim evlerden daha büyük olan kapalı garajlara karşı hayranlığım var. İmkanım olsa kendime atölye halinde bir garaj yaparım :)

    Aslında sanayide döşeme işi yapanlar uygun bir işçilikle bu işi yaparlar diye tahmin ediyorum. Kullanılacak malzemeleri ve yapılacak işi söylediğinizde anlamakta zorluk çekmeyeceklerdir. Vaktiniz yoksa iyi bir firma aracınızı alıp işlemi bitirdikten sonra size teslim edebilir. Ama içiniz rahat eder mi bilemiyorum tabi.




  • Takipteyim,

    Araç restorasyonu hakkında bu gibi bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarin paylaşımlarını bekliyorum.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Takipteyim,

    Araç restorasyonu hakkında bu gibi bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarin paylaşımlarını bekliyorum.

    Saygılar.

    mesut baccara ne durumda senın aracı cok merak edıyorum gormeyı cok ıstıyorum bı gun kısmet olursa zıyaretınede gelmek ısterım musaıtsen tabıkı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Takipteyim,

    Araç restorasyonu hakkında bu gibi bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarin paylaşımlarını bekliyorum.

    Saygılar.

    mesut baccara ne durumda senın aracı cok merak edıyorum gormeyı cok ıstıyorum bı gun kısmet olursa zıyaretınede gelmek ısterım musaıtsen tabıkı

    Tayfun bey, bilmiyorum size bahsetmişmiydim, özel bir sebepten dolayı keyfim kaçtı. Yaklaşık iki aydır Baccara' ya ellemiyorum. Bir branda aldım, üstünü örttüm. Bir gün keyfim yerine "kehren" gelirse, revüzyonu tamamlayacağım.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Takipteyim,

    Araç restorasyonu hakkında bu gibi bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarin paylaşımlarını bekliyorum.

    Saygılar.

    mesut baccara ne durumda senın aracı cok merak edıyorum gormeyı cok ıstıyorum bı gun kısmet olursa zıyaretınede gelmek ısterım musaıtsen tabıkı

    Unutmuşum, kusuruma bakmayınız,

    Dilediğiniz zaman gelebilirsiniz, sizin için her daim vakit bulurum.
    İlk hevesle Baccara' ya çullanıp, sağını solunu söküp-takarken bol bol foğraflamıştım, bazı ortamlarda paylaşmak için...

    Dediğim gibi, keyfim yok. Ama, bugüne kadar her başladığım işi bitirdim. Çizgiyi bozmamak adına bunu da bitireceğim. Ama, epey yavaş olacak...

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • disaridaki ses iceri girmesin diye mi yoksa icerideki ses disari cikmasin diye mi? :)))
  • peki sadece bitümlü bant ile kullansak nasıl sonuç alırız hocam .

    aracım fiorino ve gerçekten yalıtımsız bir araç kapı içleri tavan taban ve bagaj şeklinde yaparsak sadece bitümlü bant ile iyi bir sonuç alabilirmiyiz.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar

    Takipteyim,

    Araç restorasyonu hakkında bu gibi bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlarin paylaşımlarını bekliyorum.

    Saygılar.

    mesut baccara ne durumda senın aracı cok merak edıyorum gormeyı cok ıstıyorum bı gun kısmet olursa zıyaretınede gelmek ısterım musaıtsen tabıkı

    Unutmuşum, kusuruma bakmayınız,

    Dilediğiniz zaman gelebilirsiniz, sizin için her daim vakit bulurum.
    İlk hevesle Baccara' ya çullanıp, sağını solunu söküp-takarken bol bol foğraflamıştım, bazı ortamlarda paylaşmak için...

    Dediğim gibi, keyfim yok. Ama, bugüne kadar her başladığım işi bitirdim. Çizgiyi bozmamak adına bunu da bitireceğim. Ama, epey yavaş olacak...

    Saygılar.

    gercekten çok özel bir araçla uğrasmaya karar verdın bu yol seni oldukca zorlayabılır ama kesınlıkle vazgecme emeğinin karsılığını elbet alıcaksın daha oncede dedığım gıbı elımden geldığınce her turlu yardımada hazırım r25 bır baskadır klasık ama cok yerınde bır laf var bu arabayı bılen bılır




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.