Şimdi Ara

Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
475
Cevap
8
Favori
115.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am@deus


    Olana şükrediceksin abi , büyük ekran daha büyük ekran derken , al sana büyük ekran

    Küçük tv iyidir yaw. 10" mükemmel...(Bundan sonra böyle. Fikrimi değiştirdim.) Bir kötü yanı yazılar okunmuyor, hatta hangi kanalda olduğunu bile logoyu göremediğinden bilemiyorsun falan. Başka da bir şeyciki yok.
  • Öncelikle gecmis olsun.
    Insallah daha iyi bir üst modelle degisim yaparlar,
    yerine koydugunuz tv bir harika bir cok ev dekorasyon dergisine kapak olacak türden bir neo-klasik yaklasim sergilemissiniz,sizi tebrik ederim.
    Birde genelleme yapmak isteyenler cikacak demissiniz lakin bence Albani hoca assagidaki sözüyle noktayi koymus, hepimiz ergec bir bardak soguk su icecegiz görünen o...


    " Nasılsa TFT-LCD TV kullanan herkesin başına bunlar gelecektir bu "kaçınılmazdır" "

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Evet hocam haklısın. Biraz fazla dallandırıp budaklandırmamak lazım. Şimdiye kadar yazan arkadaşların hepsi belli bir olgunlukla yaklaştı olaylara. Ama çıkabilir genelleme yapmak isteyenler, vur abalıya diyecekler...

    Neyse şimdilik hayırlısıyla verdik gitti. Beklemekten başka yapacak bir şey yok. Zaten 15 gün sürer abi bu falan dedi. Hemen kafamdan bunu iki ile çarptım. Al işte 30 gün...Neyse olmadı emanet bir tv isteriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhatsb -- 20 Ekim 2009; 22:38:06 >




  • bu soruyu özellikle @albaniye soruyorum yakında samsung 32b650 almak istiyorum
    1-bu konuda yaşayacağım panel sorunu(modul vs...) 2-3 yılda olasımıdır ?
    2-bu lcdyi tavsiye edebilirmisiniz?
    3-aklımda ist.bilişimde almak geçiyor ama ucuz olduğu için yoksa anadolu elektronik mi önerirsiniz?
    ve son soru illa 32b650 olması zorunda değil muadili full hdli alt modellerde olabilir samsung olarak farklı özellik açısından o kadar farka değermi?
  • albani hocam,

    Epeyidir avforums'a bakmıyordum. Sen d3000'ler dökülüyor deyince bir bakayım dedim. Ne olmuş onlara öyle yaw. Cin çarpmış gibi... Adamlar liste bile yapmış. 43 kişide aynı sorun. Yazık yahu...



     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    albani hocam,

    Epeyidir avforums'a bakmıyordum. Sen d3000'ler dökülüyor deyince bir bakayım dedim. Ne olmuş onlara öyle yaw. Cin çarpmış gibi... Adamlar liste bile yapmış. 43 kişide aynı sorun. Yazık yahu...



     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri




    Kardeş ben o konuyu bir kaç ay evvel vermiştim

    Kısaca bir daha anlatayım;panel 2007 in efsane paneli 32D3xx serisi!!
    2007 Mart/Nisan/Mayıs/Haziran üretimleridir bunlar ve belkide bir parti UK ye gelip satılanlar yani bizim
    ZF355 lerin 46" ları gibi!!

    Ancak bu D3xx teki sorun çok daha ciddi ve hem Modül bitik hemde Drivelar v.s kısaca panel külliyen pert oluyor!!

    NOT;gördüğüm lüzum üzerine bazı msg larımı editliyorum,çünkü iş şirazesinden çıkacak gibi!!

    ++



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 21 Ekim 2009; 0:58:14 >




  • Acınacak halimize gülüyoruz hocam. Benim de zamanında almak istediğim bir paneldi. Dünya paraydı da. 3500 TL.ya satıldığını biliyorum 32" inin. Ben yanlış anlamadıysam 40" inde bir sorun yok heralde. İşte onu da mağazadan teşhir almıştım. Tam kredi kartını uzattım adama, teşhir diye gönlüm yatmadı vazgeçip 40s3000 almıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dephyr

    bu soruyu özellikle @albaniye soruyorum yakında samsung 32b650 almak istiyorum
    1-bu konuda yaşayacağım panel sorunu(modul vs...) 2-3 yılda olasımıdır ?
    2-bu lcdyi tavsiye edebilirmisiniz?
    3-aklımda ist.bilişimde almak geçiyor ama ucuz olduğu için yoksa anadolu elektronik mi önerirsiniz?
    ve son soru illa 32b650 olması zorunda değil muadili full hdli alt modellerde olabilir samsung olarak farklı özellik açısından o kadar farka değermi?



    İyi akşamlar

    1-Kardeş bu sorunu her an yaşabilirsin zaten bunları su koyvermesi 1/2 sene içinde oluyor/olabiliyor !!!
    Ancak Samy deki Modüller CMO/AUO/SAmy dir ve şansına CMO gelirse hata oranı en az,sonra AUO gelirse hata
    oranı biraz daha fazla ama Samy gelirse hata oranı en yüksek!!
    1/2 sene içinde çıkmayıpta 3.senede çıkarsa zaten aynen çöpe atıyorsun!
    Ama 4/5 sene giderse,sen zaten o süreçte bir panel daha alacaksın,dolayısıyla bardağın daima dolu tarafını görün
    panel işinde!

    2-Tavsiye ederim

    3-Ama ben İB yi tavsiye etmem;ben Anadolu yu tavsiye ederim,ama sen dilediğin yerden tabiki alabilirsin!

    ++




  • @albani değerli yorumun için teşekkürler üstad anadolu elektronikten bakacağım
  • Objektif bir biçimde bugün yaşadıklarım:

    Sabah saat 10.30 gibi servisi aradım. Bir bayan çıktı. Kendimi tanıttıktan sonra "TV'im ile ilgili bir bilgi alacaktım. Bakılabildi mi, arızası belli oldu mu acaba?" dedim. "Yok henüz dün gelen tv'lere başlanmadı" dedi. Sonra devam etti: "Kutunuz var mıydı?" "Yok, 5-6 ay beklettikten sonra koca kutu mecbur kaldım attım." dedim. "Yalnız" dedi..."Eğer Sony merkeze yollamak zorunda kalırsak kutu lazım olacak. Kargo bu şekilde kabul etmiyor. Bu yüzden TV'yi size iade etmek zorunda kalacağız." dedi. Ben şaşırmış bir biçimde "Anlayamadığımı" söyledim. Aynı şeyleri tekrar etti. Sadece sonuna "Aslında arkadaşlar dün sizden o şekilde almaması gerekti" dedi. Sonrada "Neyse...incelensinde, duruma göre size bilgi veririz" dedi.

    Kafama takıldığı için TV'yi aldığım bayiyi aramak aklıma geldi ve aradım. Sağolsun yardımcı oldu. "Ben servisi arar görüşürüm" dedi. Sonrada bana geri döndü. "Servis müdürüyle görüştüm. Yok öyle birşey, biz kutu, mutu istemeyiz. Japonya'dan parça gelecek, yapacaz şeklinde konuşmuş."

    Bu yazdıklarım neredeyse kelimesi kelimesine bu şekilde cereyan etti. Yorum yapmıyorum; bekliyorum.




  • Beyler lütfen,"hayal senaryoları" kafanızda canlandırmayın!!

    Önce sabır sonrada zaten özellikle bir "Modül hatası" varsa yapılacak işlem bellidir!

    Sizin TV arızalıdır(her ne arızası olursa olsun!!)

    A-Modül değişimi>>>>varsa adamların elinde Modül tabiki değiştirirler!! ama bu iş değil bizde hiç bir yerde kolay değildir,üreticilerin
    işlerinide gelen bir uygulama değildir(gerek teknik gereksede maliyet+işçilik v.s yönünden!!)
    Dolayısıyla bütün dünyada olan uygulama(Türkiye de dahil!!) TV nin muadil veya varsa aynı model ile değişimidir,bugüne kadar hep böyle
    olmuştur vede olacaktır!!

    B-TV nin tamir edilmesi>>>>şayet bir şekilde DisplayDriver v.s hatası varsa ki sanmıyorum ama olduki buna benzer bir hata ki bunun
    için basit bir iki test vardır ve olay net olarak anlaşılır,dolayısıyla bu olay mümkün değilse,o zaman A.maddesindeki işlem yapılacaktır,
    önce Modül değişimi(çok zor olan ihtimal)dahada olmayınca TV değişimi

    ++
    İşlem budur bazı arızalarda ve burada MARKA değil,ben bir genel uygulamadan bahsediyorum!bütün üreticilerde böyledir!!
    Ama kimisi bir kaç günde bu işi bitirir,kimisi sallar(bunuda çözmüş değilim)ama belli bir süre sonra değişimi yapar v.s yani
    işlem bellidir sadece süreç farklıdır!!
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Sony web sayfası garanti konusunda şöyle demiş:


    Sony LCD TV'lerde 5 Yıl Garanti
    Sony’nin mükemmel görüntü kalitesi ve üstün ses teknolojilerini bir araya getiren BRAVIA LCD TV ürün gamı, üstün görüntüleme deneyiminin yanı sıra artık uzatılmış garanti süreleriyle de kendisinden söz ettiriyor.

    Sony LCD TV'ler 5 Yıl Garantiye Sahip 1 Kasım 2007 tarihinden itibaren 2 yıllık yasal süreye ek olarak, cihaz değişimi hariç, yedek parça değişimi ve servis ücretlerini kapsayan ilave 3 yıl garanti olanağı ile birlikte sunulan BRAVIA LCD TV’ler, toplam 5 yıllık garanti süreleriyle Sony kalitesine duyulan güveni ortaya koyuyor.

    BRAVIA LCD TV’lerin, 5 yıllık garanti süresi içinde malzeme, işçilik veya montaj hataları nedeniyle arızalanmaları durumunda değiştirilen parçaların bedeli veya ek bir ücret talep edilmeksizin tamir edilmeleri sağlanacak. Ayrıca böyle bir durumda tamir sırasında geçen süre de garanti sürelerine eklenecek.”

    BRAVIA LCD TV’ler için sunulan 5 yıllık garanti olanağı, ürün ambalajları, garanti belgeleri, reklam çalışmaları ve afişlerin üzerinde kullanılan özel olarak hazırlanmış logolarla duyuruluyor.


    Burada kırmızı-kalın hale getirdiğim yerleri anlamakta zorlanıyorum.

    Birincisi: cihaz değişimi hariç, denmiş. Peki tamir edilemiyorsa ne olacak?

    İkincisi: Ayrıca bu 2 yıl içinde değişilir ama 2 yıldan sonra değişilmez mi demek oluyor? Peki bu durumda bana denilen ve çeşitli yerlerde okuduğum "Ancak 1 ayı geçmemiş tv'ler değişir" demek ne oluyor?

    Üçüncüsü: Veya'dan çıkan anlam, 2 yıldan sonra ya parça ücretini yada servis ücretini alırız şe
    klinde olmuyor mu?




  • Maalesef uluslararasi sirketlerin farkli ülkeler ,farkli kitalar icin farkli üretim ve operasyonlari var ,günümüzde üretim farklilasmasi daha azalmis olsada müsteri operasyonlarinda bu durum hale devam etmektedir,
    Basit bir örnek vermek gerekirse eskilerde
    jvc firmasi hifi sistemler üretirdi ve bunlari tüm dünyaya pazarlardi,
    sony ise avrupali Amerikali icin daha micro ,ufak sesin daha önemli oldugu sistemler sunarken ,ortadogu ve kücük asya icin büyük, isikli janjanli sistemler üretirdi ve pazarlardi ve bence dogru bir stratejiydi.
    Biri kaliteli digeri kalitesiz demiyorum yanlis anlasilmasin kesinlikle...
    Müsteri sikayetlerinde firmalarin ülkeden ülkeye farkli yaklasimlar sergilemesi tam anlamiyla direk ana merkezle baglantili olsada sizin o ülkedeki distribütörünüz ve yerel yasalarin müsteriye verdigi haklarlada cok alakalidir ,eger emin olun ki yerel distribütör firma sizi adam yerine koyarsa merkezde sizi adam yerine koyar...
    Ayrica dünyada hersey zincirlemedir bunu unutmayin,Müsteri haklarinda en ileri ülke amerikadir,Bir düsünelim bakalim amerika baska hangi konularda ileri,
    Degerli Albani arkadasimizin tahminimce yurtisi merkezli sirket tecrübesi var ,ayrica yurtdisinada gelip gidiyor o nedemek istedigi daha iyi anliyor aslinda cok daha ayrintiya girerim fakat isi siyasete cekmeye calisanlar olacagi icin ve siyasetten nefret ettigim icin daha can alici örneklere girmiyorum,
    Yillar önce bir konu acmistim operatörlere kendimizi sagdirmayalim basligi altinda isteyen o basligada bakabilir ürün farkli firmalar farkli fakat ayrimcilik ayniydi maalesef,

    Sen ne zaman pasaportuna bile gerek kalmadan sadece nüfus cüzdaninla dünyanin bir cok yerine gezmeye gidebilirsen , onlarin nüfus kagitlari ile gelebildikleri gibi, seninde müsteri haklarin onlar gibi olur.Cuvaldizi batirdik igneyide kendimize batirirsak sen kendinden olani adam yerine koymazsan baskasi senden olani hic adam yerine koymaz ve adam yerine koymak AILEDEN baslar...
    Saygilar...




    quote:

    Orijinalden alıntı: albani

    Beyler lütfen,"hayal senaryoları" kafanızda canlandırmayın!!

    Önce sabır sonrada zaten özellikle bir "Modül hatası" varsa yapılacak işlem bellidir!

    Sizin TV arızalıdır(her ne arızası olursa olsun!!)

    A-Modül değişimi>>>>varsa adamların elinde Modül tabiki değiştirirler!! ama bu iş değil bizde hiç bir yerde kolay değildir,üreticilerin
    işlerinide gelen bir uygulama değildir(gerek teknik gereksede maliyet+işçilik v.s yönünden!!)
    Dolayısıyla bütün dünyada olan uygulama(Türkiye de dahil!!) TV nin muadil veya varsa aynı model ile değişimidir,bugüne kadar hep böyle
    olmuştur vede olacaktır!!

    B-TV nin tamir edilmesi>>>>şayet bir şekilde DisplayDriver v.s hatası varsa ki sanmıyorum ama olduki buna benzer bir hata ki bunun
    için basit bir iki test vardır ve olay net olarak anlaşılır,dolayısıyla bu olay mümkün değilse,o zaman A.maddesindeki işlem yapılacaktır,
    önce Modül değişimi(çok zor olan ihtimal)dahada olmayınca TV değişimi

    ++
    İşlem budur bazı arızalarda ve burada MARKA değil,ben bir genel uygulamadan bahsediyorum!bütün üreticilerde böyledir!!
    Ama kimisi bir kaç günde bu işi bitirir,kimisi sallar(bunuda çözmüş değilim)ama belli bir süre sonra değişimi yapar v.s yani
    işlem bellidir sadece süreç farklıdır!!

    ++

    TNB için başlarda dedikleriniz doğru ama bugünlerde ellerinde fazla mal olmadığı için değişim işi sıkıntılı olmaya başlamıştır!!
    ZF355 zaten çok çok iyi bir panel iken kimisine en fazla XV verilebiliyor mecburen,yani TNB de bir şekilde sıkıntı var,ama SONY
    bu üreticilerin içinde en sıkıcı süreci yaşatan bir üreticidir buda bir gerçek ama TR de ben öyle durumlar gördümki Phil/LGE de
    bunlarda aynı sıkıntı veren hallerde!

    Bizde maalesef THK çok çok yetersiz ve işlemleri çok ağır v.s!!!
    Dolayısıyla sıkıntı aynı zamanda Tüketici için Hukuki durum itibarıylada sorunlu,THK kimin işine yarıyor diye insan soruyor haliyle!!

    Ben bir dünya yabancı Site v.s okurum,bizdeki gibi süreçler,hiç bir ülkede görmedim,neticede orada satılanlar Sony/Tosh/LGE/Phil
    v.s yani aynı üreticiler dünyanın her yerindeler!!

    ++



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhatsb -- 21 Ekim 2009; 21:48:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Sony web sayfası garanti konusunda şöyle demiş:


    Sony LCD TV'lerde 5 Yıl Garanti
    Sony�nin mükemmel görüntü kalitesi ve üstün ses teknolojilerini bir araya getiren BRAVIA LCD TV ürün gamı, üstün görüntüleme deneyiminin yanı sıra artık uzatılmış garanti süreleriyle de kendisinden söz ettiriyor.

    Sony LCD TV'ler 5 Yıl Garantiye Sahip 1 Kasım 2007 tarihinden itibaren 2 yıllık yasal süreye ek olarak, cihaz değişimi hariç, yedek parça değişimi ve servis ücretlerini kapsayan ilave 3 yıl garanti olanağı ile birlikte sunulan BRAVIA LCD TV�ler, toplam 5 yıllık garanti süreleriyle Sony kalitesine duyulan güveni ortaya koyuyor.

    BRAVIA LCD TV�lerin, 5 yıllık garanti süresi içinde malzeme, işçilik veya montaj hataları nedeniyle arızalanmaları durumunda değiştirilen parçaların bedeli veya ek bir ücret talep edilmeksizin tamir edilmeleri sağlanacak. Ayrıca böyle bir durumda tamir sırasında geçen süre de garanti sürelerine eklenecek.�

    BRAVIA LCD TV�ler için sunulan 5 yıllık garanti olanağı, ürün ambalajları, garanti belgeleri, reklam çalışmaları ve afişlerin üzerinde kullanılan özel olarak hazırlanmış logolarla duyuruluyor.


    Burada kırmızı-kalın hale getirdiğim yerleri anlamakta zorlanıyorum.

    Birincisi: cihaz değişimi hariç, denmiş. Peki tamir edilemiyorsa ne olacak?

    İkincisi: Ayrıca bu 2 yıl içinde değişilir ama 2 yıldan sonra değişilmez mi demek oluyor? Peki bu durumda bana denilen ve çeşitli yerlerde okuduğum "Ancak 1 ayı geçmemiş tv'ler değişir" demek ne oluyor?

    Üçüncüsü: Veya'dan çıkan anlam, 2 yıldan sonra ya parça ücretini yada servis ücretini alırız şe
    klinde olmuyor mu?



    Kardeş anlaşılmayacak hiç bir şey yoktur!!

    1-ilk kırmızı renkli durum ise asıl meseledir!! örneğin senide ilgilendiren olay mesela,sen şimdi örneğin o gruptasın ve TV değişimi söz konusu
    olursa ki öyle olacağa benziyor ve sen TV ni değişmiş olarak alacaksın demektir ama 24 aylık süre dolmuş olsaydı,üstüne bir bardak soğuk
    içecektin demektir dama amiyane Türkçesiyle

    "Cihaz değişimi yapılmaz" olayı 24 aylık süreden sonra yapılmaz,zaten bu bütün dünyada böyledir!

    2-Diğer parçalar v.s dedikleri hikaye kardeşim onları geç,paralıda olsa bir şey tutmaz!
    o süreçte işçilik v.s alınmaz ama gelme-gitme v.s alınabilir ki o da bir şey tutmaz!!

    3-"Veya" kısmıda 2.maddede anlattığım gibidir ama bunlar zaten sorun teşkil etmez!

    +++

    Gelelim TV değişimine;burada Uluslararası kural,Modül hatası olursa zaten TV değişir/değişiyor!!!
    aksi durumda değişim olmazki,zaten bu illetlerin tek sorunuda Modül dür!!,diğer elemanlar Board lardır+
    PowerBoard v.s,evde bile bunlar şak diye değişir!geçmeli(lehimsiz işler)soketlerdir,sadece Test gerekirse
    Sevise gider yoksa Modül hariç çoğu iş evde yapılır!
    S/W atmak icap ederse,bunuda zaten Notebook ları vardır oradan atıyorlar ve Panel Default olarak açılıyor!

    +++
    Modül hataları içinde defalarca yazdım,bunun tamiri olmaz diye ya çalışır yada çaılışmaz(V/H Stripe-Line olarak çalışırsa zaten
    gitmiş demektir ve bunun tamiri filan yoktur aynen çöpe atılır Modül!!)

    +++++++++

    K.Kılavuzlarda yazan çoğu bilgiler genelde "anlaşılmaması" için biraz hileli ve dolambaçlı v.s yazılır
    Bazı şeyleri hiç yazmazlar hatta Samy gibi uyanıklar temel bazı şeyleride yazmaz v.s v.s!!!

    Selamlar




  • Birde benim son 5 senedir özellikle TF den başlayarak,çok önemli bir vurgulamam olmuştur o da şudur;

    Paneller(ben panel tip TV lere PDP/TFT-LCD olmak üzere,kısaca Panel derim;sizin Modüle panel dediğiniz gibi örneğin)
    çok hassas ve çok özel cihazlardır!!

    Çok basit örneğiyle;siz TR de mevcut THK ile panel kullananların haklarını koruyamazsınız!
    Orada panel tekniğine uymayan bir sürü prosedür vardır;örneğin herkesin bildiği 3 defa Tamire gidecek(örneğin böyle bir
    şey Batıda söz konusu değildir,NEDEN 3 defa gidiyor ayrıca,böyle bir kanun USA/Avrupada yokki) elinizde
    3 tamir fişi olacak,şayet 3.fişe karşılık hala düzelmediyse örneğin değişim v.s gündeme gelecek.....

    İyi güzelde bu bir Buzdolabı yada Ütü değilki vede panelin Modülünde arıza çıkmışsa neyin 3 tane tamir fişi olacak
    2 tamir fişi bile olamaz!!!

    Ama bu uyanıklarda tabiki mevcut THK hükümlerine göre bakın ne yapıyorlar(bunlar bir çok kullanıcının başına gelenlerdir!

    -TV yi alıyorlar ama bir şekilde değişik Modül hataları oluyor ama ne Modül değişimi nede TV değişimi yapmadıkları için
    TV tekrar bozuk olarak sana geliyor,sonra yeniden gönderiyorsun,onlar bir daha yapılmadan sana gönderiyorlar !!!
    topu bir onlar bir siz atıyorsunuz,böylece o süreçte elinizde 3 tane Tamir fişi olunca bu sefer para iadesi veya değişim süreci
    başlıyor....yaw ben bunları yazarken bile içime baygınlık geldi be

    Evet bu olayı en son DH/TF den iki kişi yaşadı(LGE ve Phil markalarda) herifler TV yi alıyorlar(LGE den bahsediyorum)yapmadan
    postalıyorlar aynen neticede kavga-dövüş o arkadaş muadil LGE yi geçen hafta aldı,diğer Phil olayıda ayrı bir alem,adam
    sonunda beni aradı telefonla,böyle böyle oldu diye! neyse onun olayıda 1/2 ayda bitti(sanırım bitti,zira beni bir daha aramadı o kişi)

    Şimdi buraya anlattıklarım mevcut THK ye göredir,dolayısıyla burada direk kalkıp Dist.Firmalarıda suçlayamayız,çünkü elde özellikle
    onlarında lehine olan bir sürü ilgili hüküm var ve doğal vede haklı olarak bu herifler bu haklarını kullanıyorlar!!!hemde sonuna kadar!!

    Kanun yapanlar bu konularda yeni içtihatlar ve tadiller v.s yapmalılar ilgili maddelerde,yoksa yakın gelecekte bu işler giderek can sıkıcı
    hale gelecektir!!!

    ++

    Dışarıya bakınca iki yere bakacağız doğal olarak

    -USA(Canada dahil)
    -Avrupa
    -Japonya(burada böyle işler olmaz,tık dese panel aynen değişir!!)

    Biz USA/Avrupa pazarına bakacağız,zaten bizimkilerde THK ve ilgili tüm maddeleri oradan alıyorlar ama çoğunu TÜRK işine çevirerek
    dolayısıyla memlekette THK varmı dır,evet vardır işte bu şekilde gördüğünüz gibi tüketicin aleyhine olan!! kısaca dostlar alış-verişte görsün babından!!

    ++
    USA/Avrupada çok değişik şartlarda bunlar satılmaktadır ve özellikle UK/USA da(Canada dahil)çoğu tamir ve değişim olaylarında direk
    ürünü aldığınız yer sizinle muhatap olmaktadır,çünkü kimsenin beğenmediği o sistemlerde adam gibi Kanunlar vede adam gibi "Müşteri memnuniyeti"
    durumları söz konusudur!!

    Fazla ayrıntıya girmeden,orada da,burada gördüğünüz bildiğiniz zaten iki elin 10 parmağını geçmeyen bildiğiniz MARKA lar vardır ama bizdeki
    gibi garip ve anlaşılmaz vede özellikle Tüketicileri üzen bir şey kesinlikle söz konusu değildir!!!

    Bunda elbette özellikle o ülkedeki ilgili Tüketici Kanunlarının sağladığı maddelerin tüketicilere çok güzel haklar vermesindendir!!
    böylece Sony yada Phil veya Tosh,buradaki gibi yapamıyor+yukarıda yazdığım gibi birde Satıcı firmaların size sağladığı imkanlar v.s
    ile tam bir "Müşteri memnuniyeti" sağlanmaktadır!

    ANCAK orada da Modül 24 ayı geçipte pert olmuşsa aynen>>> çöpe gidiyor durumu tabiki

    Ama 24 aylık süreç içinde,yani süre dolmadan Modül olayı oluşmuşsa da bizdeki gibi atraksiyonlar orada olmuyor ve şak diye yeni paneliniz geliyor!

    ++




  • Can ağbi ansiklopedi gibi yazmış'sın yine , bu yazılar daha sonra lazım oluyor ama bulamıyorum bunları bir yerde toplamak lazım hocam özellikle modül konularını , emeğe yazık...
  • sanırım ekran görüntüsü pixel hatasını gösteriyor
  • Az önce tekrardan servisi aradım konuştum.

    Arıza tespitinin yapıldığını ve parça siparişi verildiğini söyledi. Ben de "acaba hangi parça?" dedim. O da: "Ön panel" dedi. Ben: "Diğer markalarda genelde panelde sorun olduğunda değişim yoluna gidiyorlar. Burada siz paneli değiştirebilecek misiniz?" dedim. "Tabii, tabii. Belçika'ya sipariş verdik 10-15 güne gelir." dedi. "Peki o halde sizin gelen arkadaşlar tamir uzun sürerse emanet bir tv alabileceğimi söylemişlerdi. Diğer firmalarda da zaten benzer uygulamalar var. Öyle birşey çok makbule geçer." dedim. "Evde başka tv'niz yok mu?" dedi. "Yok sayılır, 10" bir lcd var. Ufak olduğundan birşey gözükmüyor." dedim. "Tamam ben arkadaşlarla bir görüşeyim, haber veririz size" dedi. Teşekkür ettim ve kapattık telefonları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Sony web sayfası garanti konusunda şöyle demiş:


    Sony LCD TV'lerde 5 Yıl Garanti
    Sony�nin mükemmel görüntü kalitesi ve üstün ses teknolojilerini bir araya getiren BRAVIA LCD TV ürün gamı, üstün görüntüleme deneyiminin yanı sıra artık uzatılmış garanti süreleriyle de kendisinden söz ettiriyor.

    Sony LCD TV'ler 5 Yıl Garantiye Sahip 1 Kasım 2007 tarihinden itibaren 2 yıllık yasal süreye ek olarak, cihaz değişimi hariç, yedek parça değişimi ve servis ücretlerini kapsayan ilave 3 yıl garanti olanağı ile birlikte sunulan BRAVIA LCD TV�ler, toplam 5 yıllık garanti süreleriyle Sony kalitesine duyulan güveni ortaya koyuyor.

    BRAVIA LCD TV�lerin, 5 yıllık garanti süresi içinde malzeme, işçilik veya montaj hataları nedeniyle arızalanmaları durumunda değiştirilen parçaların bedeli veya ek bir ücret talep edilmeksizin tamir edilmeleri sağlanacak. Ayrıca böyle bir durumda tamir sırasında geçen süre de garanti sürelerine eklenecek.�

    BRAVIA LCD TV�ler için sunulan 5 yıllık garanti olanağı, ürün ambalajları, garanti belgeleri, reklam çalışmaları ve afişlerin üzerinde kullanılan özel olarak hazırlanmış logolarla duyuruluyor.


    Burada kırmızı-kalın hale getirdiğim yerleri anlamakta zorlanıyorum.

    Birincisi: cihaz değişimi hariç, denmiş. Peki tamir edilemiyorsa ne olacak?

    İkincisi: Ayrıca bu 2 yıl içinde değişilir ama 2 yıldan sonra değişilmez mi demek oluyor? Peki bu durumda bana denilen ve çeşitli yerlerde okuduğum "Ancak 1 ayı geçmemiş tv'ler değişir" demek ne oluyor?

    Üçüncüsü: Veya'dan çıkan anlam, 2 yıldan sonra ya parça ücretini yada servis ücretini alırız şe
    klinde olmuyor mu?

    Sony aslında hizmet dedigi distribütor firmalrın sözleşmesindeki maddelerdir yani zaten mecburdurlar!!!5 sene demis 3 sene demiş boş laf göz boyamak KANUN DERKİ satılan ürünlerin kullanım süresi boyunca (60-100 bin saat) anlaşmalı firma veya üretici her arıza hallerinde her türlü servis+parça+aksesuarlarını temin etmek zorundalardır.Bizler malesef pek fazla tüketici haklarımızı bilmedigimizden sanki adamlar mecbur degillermis gibi bir hisse kapılıyoruz!!SONY SAMSUNG VS.VS.VS si (distribütor firmalar) sözleşmelere uymak zorundalardır.Nasılki bu firmalar (Distribütor firmalara ait olamayan cihazlara destekte bulunmama gibi yasal haklarını kullanıyorlarsa) FULL garanti adı altında gecen devletin koyudugu antlasmalara uymak zorundalardır.
    Saygılar




  • Sn.Andy

    Yalnız bir şeyi atlama lütfen;

    "MODÜL" Garantileri bütün dünyada 24 aydır!!!

    2+5 yok 3+5 yok 3+1(bu Daire gibi oldu ama)filan bunlar bütün dünyada da vardır ama bunlar panel işlerinde hikayedir dostum

    Modül 2 seneyi devirdimi filim orada kopuyor!

    Zaten ben dışarda çok fazla 2.seneyi devirip atanları gördüm ve giderek fazlalaşıyor bu olay!

    Üreticiler zaten Modüle 5 sene Garanti verseler,batarlar yaw
    Siz adamlarımı batırmakmı istiyorsunuz şimdi

    ++




  • Sn.Albani
    24 AY GARANTİ konusunda %100 haklsınız benim kast ettiğim garanti süresi bitiminde servis + aksesuar + her türlü yedek parçasını teknik servisini distribütor firmalar sağlamak zorundalardır.Yani garanti bitti bu tv bizi ilgilendirmez yada parçası yok diye bir sebeb sunamazlar.
    Tüketiciler olarak çoğu yerde anlattım bu tip konularda lütfen ama lütfen ürünün arkasında durmayan firmaları tüketici mahkemelerine yada tüketici heyetlerine şikayet edin.Sizi yanıltan ben mahkemeyle ugrasamam düşüncesi yanılıyorsunuz normal mahkeme gibi degildir yani size parasal bir zararı yok sembolik bir ücret karşılıgında hakkınızı arayabilirsiniz.Takip edersenizde tazminat açan kazanan ve mahkeminin tazminat parasına çarptırdıgı firmalar dahi var!!!Bizler biraz daha bilinçlenmeliyiz bu hem bizler hemde firmalar için daha iyi olacaktır.Şu anda vestel samsung (ANADOLU GURUP) gerçektende güzel çalışıyorlar ve sattıkları ürünün arkasında duruyorlar.Bizler biraz daha dikkatli olursak vestel samsung gibi firmaların sayısı artacaktır ve dahada düzelecektirler.
    Saygılar




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.