Şimdi Ara

Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
24 Misafir - 24 Masaüstü
5 sn
475
Cevap
8
Favori
115.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen sene aldığım çıtır çıtır sorunsuz çalışan samsung lcd tv dün itibariyle bozuldu. Problemi kumandadan tv'yi açtığımda belli bi süre tvyi açmıyor açılıncada ekranda yukarıdan aşağıya doğru siyah beyaz çizgiler oluşuyor ve o şekilde tv kalıyor. hdmi kısmınıda denedim siyah beyaz çizgiler kayboluyor ama ekran simsiyah kalıyor vbe hdmi kısmındada görüntü gelmiyor hiç bir şekilde. Bu gün samsung'dan geldiler açtılar tvyi anlamadılar ne olduğunu pazartesi günü anakart değişimine gelecekler yine olmazsa evden alıp atelyeye götürecekler yapmak için. Başına böyle bir şey gelen oldumu hi.ç?


    Moderatör notu :
    Lütfen konuyla ilgili bu mesajdaki açıklamaları okuyunuz.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Evde bakılıpta anlaşılacak bir olay değilki bu!!!

    A-Modül hatası
    B-MB hatası
    C-DDriverlar sorunu

    En son olarakta PowerBoard ta olabilir!!

    A.daki hata ise TV değişimi yapılacaktır!

    Ancak panelin açılıpta;hiç görüntü vermemesi Modül hatasını azaltıyor gibi!!
    ++

    Serviste bir kaç işlem ile bunu çözerler,ama Modül hiç bir şekilde görüntü işlemiyorsa yada bozuk işliyorsa
    o zaman Modül değişimi olmadığı için TV değişimi yapılacaktır!

    ++
  • peki driver sorunu varsa ben bi şekilde halledebilirmiyim? yani yazılımsal bi sorun varsa. mesela cep telefonlarında arıza olunnca genelde versiyon yüklüyorsun sorun çözülüyor bundada böyle bi durum olabilirmi?
  • Kardeş bu Driver ları sen ATI DD ler gibi sandın

    Bunlar sürücü elemanlardır(H/W olarak) çift olarka değişir,ama bazı zamanlar tek değişir

    Panelin S/W sistemini ise ancak Servis Remote ile Servisler atar++

    Sen bunlara kafanı takma,Servis gelip işlem yapsın olayı anlarlar++
  • Merhaba albani hocam,

    Yeni konu açmak istemedim. Benim tv'ye nazar değdi. Bugün farkettim hem sağdan hem soldan dikine çizgi oluştu. İkiside kenarlardan 1 cm.kadar içeride. Sağ taraftaki yan yana iki tane. Biri yeşil diğeri mor. Sol taraftaki ise tek ve yeşil renkte.

    Bunun ilk önce uydu cihazından kaynaklanabileceğini üşündüm. PS3 ile denedim yine var. Ekran formatlarını geniş, zoom vs. değiştirdim yine var. Hatta menüde bile var. Yani belliki modülden.

    Bu sorun sizin ZF'lerdeki çizgiye benzer bir şey mi acaba? Ayrıca ne yapacaz, servisi mi arıyarak başlıyoruz işe?

    Belki insanlık hali unutmuşsundur diye hatırlatayım. Tv'yi alalı 14 ay kadar oldu. Sony 52v4000.

    Not: Fotoğrafını çekip koyacaktım ama şu an çizgiler kayboldu hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 18 Ekim 2009; 0:15:58 >
  • Fotoğrafları v4000 topiğine ekledim hocam.
  • Highway geçmiş olsun kardeş+

    TV aynen değişime girecektir!

    Vertical Stripe-Line>>>> yani klasik bir Samsung S_PVA hatası

    Tosh/Samy/Sony v.s olması farketmez zaten hepsi,yada çoğu bunların Samsung S_PVA kullanıyor(özellikle eski serilerde)

    ++
    Şimdi ilk sorum şudur>>

    Paneli akşam kapattın ve bütün gece soğudu,ertesi gün açıyorsun çizgi ile açılıyor???? yoksa panel açıldıktan sonra bir süre sonramı
    çıkıyor(bu çok az bir ihtimaldir!!)

    Normal olarak panel soğuk iken açılır ve çizgi çıkar sonra 10/20/30dakika sonrada kayboluyor.....

    Bu olayın "başlangıç evresi" böyledir ve bir süre sonra(bu sürede genelde belirsizdir)panel ısınsa bile çizgi kaybolmaz ve kalıcı olacaktır!!

    Neyseki Garantin var ve değişim için sorun çıkarmazlar(Modül değişimi yapacaklarını hiç sanmıyorum zira bu işlem neredeyse hiç yapılmıyor)

    SONY genelde her bir şeyi "sallar"; ve Normal der ama MODÜL hatasına bunu diyemez!!

    Sen yarın ara ve çizgi hatası çıktığını söyle ve gelip paneli alıp raporu tutsunlar

    ++
    Ülen dökülüyor Samsung S-LCD nin S_PVA ları be,ama en iyi Modül de yinede bunlar ben yinede bunu ilk tercih ediyorum!
    garip bir durum değilmi!!

    Türkiye de hala bütün Dist.firmalar Modül hatası ve ne yapılacağı konusunu mahsus geciktirerek kullanıcıyı mağdur ediyorlar,zira bu hata
    çıktımı olay bellidir 1/2 gün içinde şak diye yeni TV ile değişim olur,herifler bazen yok tamir edeceğiz derler ama bugüne kadar Tekofaks
    hariç hiç birisi Modül değişimi yapmamıştır!!sonrada müşteriyi bir ay sallarlar,ülen niye sallıyorsunuz!!

    Kardeş sen şimdi panelini bugün açtıysan kapat!!7/8 saat geçsin sonra bir daha aç,çizgi çıkıyormu diye çıktıysa olay bitmiştir ve yeniden kapat+
    Panel 10/12 saat geçip iyice soğuması lazım!
    Servisi ara ve paneli açma sakın!onlar gelince açacaksın OK+

    Yada bir kaç gün bekle(emin olmak için)>>her akşam paneli kapatın ertesi gün açtığınızdaki durumu 2/3 gün kontrol et,sonra tekrar bakarız OK+

    ANCAK bütün bunlar sadece basit birer test diyelim,şayet bir defa bile Line-defective oluşmuşsa geçmiş olsun,artık sürekli çıkacak demektir!
    Sen iyice emin ol olaydan sonrade aynen Servis++

    Allah rast getirsin kardeş+




  • Evet Hocam. Çok deneme yapmadım ama durum aynen dediğin gibi gözüküyor. Yani dn akşam açtım çizgiler çıktı. Sonra zamanla bir tanesi sonra da diğeri kayboldu. Sabah açtım. Yine çizgiler ortaya çıktı. Şimdi mesela ısındı ve çizgiler peyderpey kayboldu.

    Sol taraftaki çizgi tek:
     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri


    Sağ taraftaki çizgi ikitane genelde ama bu fotoğrafta tek gibi çıkmış.
     Lcd/Plazma Panel Arızaları ve Genel Garanti Prosedürleri


    Benim korkum işte Sony'den kaynaklanıyor. Bir kaç tane de mahkemelik olanları gördük duyduk. Yoksa TNB gibi şak diye değişse hiç önem vermeyecem. Uzattıkça uzatır bunlar şimdi...Birde işi bilmez servise falan denk gelirsek yandım anam...

    Ayrıca bir iki sorum daha olacak. Koca kutusuna yer bulamadığımızdan 3-5 ay beklettikten sonra kutusunu attım. İade durumunda kutusunu da isteriz gibi saçmalıklarla karşılaşma ihtimali olur mu acaba. Veya servis alıp gidecekse en azından çizilmemesi için kendileri kutu veya uygun birşey hazırlarlar mı?




  • Dostum selam ,

    Servis'in sorun yapacağını sanmıyorum , paneli alıp büyük bir ihtimalle giderler , çizilirmi dersen bence çizilir kutusu olmadığı için , ama geri getiriceklerinide sanmıyorum , büyük ihtimalle para iadesi olur

    Mahkeme durumu vs vs olmaz , O arkadaşların panellerinde'ki hatalar iki ayrı kişi tarafından tespit edilemicek hatalar'dı ( İşi bilen işi bilmeyen dersek )
    senin panel'de hata bariz ortada umarım hayırlısı olur , para iadesi 100hz televizyon alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am@deus

    Dostum selam ,

    Servis'in sorun yapacağını sanmıyorum , paneli alıp büyük bir ihtimalle giderler , çizilirmi dersen bence çizilir kutusu olmadığı için , ama geri getiriceklerinide sanmıyorum , büyük ihtimalle para iadesi olur

    Mahkeme durumu vs vs olmaz , O arkadaşların panellerinde'ki hatalar iki ayrı kişi tarafından tespit edilemicek hatalar'dı ( İşi bilen işi bilmeyen dersek )
    senin panel'de hata bariz ortada umarım hayırlısı olur , para iadesi 100hz televizyon alırsın

    Para iadesi zor biraz ama keşke olsa. Değişim olursa diye şimdiden bakmaya başladım zaten yeni modellere. Benim aldığım paraya 52w5500 alınabiliyor şimdilerde. Yine de hiç olmasa daha iyiydi yaw...Şu insanlara birşey anlatmaya çalışmaktan bıktım. Hele birde gıcık mıcık servis çıkarsa uğraş dur.

    Yok belki yüzlerce Sony tv satılmasına az da olsa sebep olmuşumdur. Bunları falan hiç bilmezler.Mallarına doğru dürüst sahip çıksınlar bi 100 daha aldırayım. Ama şu an için endişelerim var doğrusu...




  • Highway kardeş aynen sorun bahsettiğim olaydır,geçmiş olsun Modül gitti++

    Bunlar en tipik ve "klasik" hatadır ama sadece Samsung S_PVA içinde değildir bütün panel tip TV ler
    gerek PDP gereksede LCD lerde bu olay olmaktadır!!
    Marka tip v.s önemli değil ama Samsung bu konularda LGD ile birlikte en sabıkalı olanlarıdır
    Hatta bana göre Samy en sabıkalısıdır++

    Paneli bir önceki yazdığım msg daki olay gibi Test etmeye filan gerek yoktur!olay çok net bellidir!
    Sen şimdi bu satten sonra paneli kapat Servisi geldiğinde açarsın yanlarında zaten görecekler ve olayıda
    anlatırsın v.s alıp aynen götürsünler kaldırıp atsınlar,parçalarını aldıktan sonra tabiki

    Kutusu gerekmez,o sadece bu işte belki taşıma rahatlığı sağlayabilirdi ama olmasada olur,atılacak nasılsa TV!


    A-sana bunu tamir edebiliriz v.s diyebilirler;hiç sallama onlaı sen!ancak Modül değişimi olursa olur o da pek mümkün değil
    hatta hiç mümkün değil!!

    B-sana Driver lar v.s diyebilirler;bunuda hiç ipleme!!

    Daha başka şeyde söylebilirler bunlarıda geçiyorsun bir kalem sen!!

    Alıp götürsünler ve ne olduğunu kendi aralarında bilirler nasılsa

    Ondan sonrada değişim süreci başlayacaktır!
    Ancak yinede Servisin ne diyeceğide önemli,burada senaryolar seni ilgilendirmez sana ya yeni bir TV yada bunun
    tamir edilmişi lazımdır,elinde "Garanti hükümlerine" göre!!sen buna bakacaksın++

    Yarın Bismillah ilk işin bu herifleri arıyorsun+
    Hadi Allah rast getirsin

    ++




  • Tamamdır albani hocam. Sağolasın teşekkür ederim. Valla senin mesajlarını okuyunca insan kendini bir rahatlamış hissediyor.

    Yarın servisi arayarak başlıyorum işlere inşallah. Gazam mübarek olsun.

    Bu arada az önce bir kere daha eneme yaptım. Kapatıp bir süre bekleyip tekrar açtım. Sorun tekrar ortaya çıktı. Hatta bu sefer solda da iki çizgi belirdi. Yani ilk etapta sağda ve solda ikişer çizgi çıkıyor. Sonra ısındıkça sağ taraftan başlıyarak kayboluyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 18 Ekim 2009; 15:47:15 >
  • Highwaymouse abi üzüldüm gerçekden geçmiş olsun.tüketici haklarıyla bi iletişime gir bakalım.önce onarımımı yoksa arza tesbit mi isticeksin oradan kolay bir göstereceklerdir.
  • yaw Highway dostum zırt-pırt açıp kapama şu paneli Modül pert olmuş kardeş,boşuna moralini bozma hiç!!

    Her açışta bir çizgi daha çıkar sonra

    ++
    Bakın merak eden verse;önce bir hikaye anlatayım(hikaye derken palavra değil yazdıklarım,ben sadece "hikaye" diyorum)

    2007 de çok meşhur bir panel vardı Sony 32D3000 Serisi,bu panel o zaman dünyada Pany ile birlikte en iyi 32 TFT-LCD TV idi,ama bana
    göre Pany çok daha iyi vede kaliteli idi,aslında birincide bu olmuştu ama bir sorun vardı bunun>>meşhur "Buzzing" hatası ve sürekli
    bızzzz/vızzzz diye arı gibi ötüyordu panel ama görüntü süper!!işin garibi hala bu paneli geçen ne Pany nede bir başkası 32" olarak
    LCD TV üretebildiler o da ayrı bir konu tabiki!!

    Böylece birinciliğe Sony çıktı Pany ise ikincilikte kaldı

    32D3x serisi bizde absürt rakamlara satılmıştı ilk 100Hz MotionFlow olan panelde 32D3x serisidir!!!
    100Hz ler daha o zaman sadece o da bazı High-End serilerinde varken,bu 32D3x 100Hz idi ama Pany de mdoeli
    100Hz idi

    AVF de bu 32D3x başlığı vardır ben en son baktığımda 35/50 kişide Çizgi hatasının en kötüsü olan komple Modül pertleşmesi çıkmıştı
    Mart/Nisan/Mayıs/Haziran-2007 üretim UK de satılan sanırım bu seride(parti olarak)çok yüksek oranda Çizgi hatası çıktı,ancak hadi buraya kadar
    normal diyelim ama bunu alanların süreleri 2.seneyi doldurduğu için,hiç bir şeyin önemi kalmıyor!!!
    Kısaca kaldır paneli at sokağa oluyor,zaten çoğu bir yerlere tıkmış bu panelini!

    Bizde çıkan çizgi hatasında yine görüntü izleniyor ama o partide çıkanda ise görüntü diyede bir şey yok!
    Sadece kalın band şeklinde Vertical halde renkli çucuklar
    Sürrealist resim gibi yada buna benzer bir resi çalışması gibi aç paneli ve tablo gibi izle "SONY" nin eseri diye

    Kısaca 1/2 sene içinde özellikle elindeki paneli 2/3 senelik veya en fazla 4/5 senlik olanları bu sürprizler bekliyor,kaldıki
    5 sene giderse bna göre mucize olur!!!! 4 bile biraz fazladır,sadece Pio PDP ler ve NEC PDP ler OK diğer PDP lerde(Pany/Phil/LGE/Samy)
    4/5 sene idare edebilir++

    Esas dökülme LCD lerde olacaktır!

    ++

    Dolayısıyla bu teknik ve kullanılan Modül yapısı bugün için bu kadardır bundan öteside yoktur!
    Bundan ötesini herifler üretti ama bunlar o sonu ....LED[OLED/SED/FED/A-MOLED/TOLED/P-MOLED/+birde LaserTV v.s gibi]
    ile biten cihazlardır(ama LED-LCD değil,sakın dalgaya düşmeyin vede karıştırmayınız lütfen)

    Bunlar hem "teknolojidir" hemde yeni ürünlerdir!ama yenilikleride eskidi laf aramızda şuanda ben yeni bir .....LED panel bekliyorum

    +

    Bu arada senin panelin V serisi 50Hz olduğu için yine bir 50Hz serisi verecekler ve şuanda 52" lerde bildiğim kadarıyla
    V581x ile V55x modelleri vardır;bunlar yeni nesil yüksek CR değerli Modüllere sahiptir ve 8-bit BE3 Engine kullanıyor

    581x serisini vermeyebilir çünkü bunda DVB-S2(Satellite-Tuner özelliği vardır) normal V55x te yoktur,kısaca V55x ile bir değişim
    tam muadil olacaktır,buda senin işini daha güzel görecektir!!bakalım adamlar ne diyecek,zira Stoklarında veya bir yerlerden sana
    V45x bulabilirler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albani -- 18 Ekim 2009; 16:44:35 >




  • İşe geldim şu an hocam. İstesemde artık açıp kapayamam.

    Hani demişsin ya v5500 ile değişirler büyük ihtimal ve bu değişim muadil olur diye...

    Doğru muadil hatta az daha iyisi olmuş olur elimdekine göre. Amma bu değişimde zamanında ödenen parayı ve şu anda o parayla alınabilecek ürünü vermeleri gerekmez mi veya böyle birşey mi yaparlar acaba?

    Çünkü ben 4500 TL. ödemişim zamanında. Şimdi bu parayla pazarlıksız 52w5500 alınabiliyor. 52v5500 ise 4000 TL'nın altında sanırım.

    Tabii bunları meraktan soruyorum. Yoksa sorun çıkarmadan 52v5500 verseler öpeyim başıma koyayım.
  • Highway sen kendini "uyanık" sanıyorsun ama bu çekik-gözlüler senden 10 kat daha uyanıktır
    yok öyle yağma kardeş!!

    Sen o olayı unut!!

    ++
    "Muadil ürün" değişimidir burada esas alınan,ürünün "parası" değildir!!!

    ANCAK bu herifler sana Stoklarda kalmış veya bir şekilde bir yerlerden bulup V4x de verebilirler,Garanti kapsamı çok sarih;
    Aynı ürünün sıfır olarak aynı model tip v.s si yada yoksa "Muadil" ürün;kısaca değişimin bütün dünyada uygulanması budur!

    Veya belli bir süre içinde(30 gün)ne aynı panel nede muadil panel sana veremiyorsa o zaman aldığın bedel iade olunur,işte bu evrede
    ise "senin ödediğin rakam esas alınır"!!

    Sanırım buradaki farklı bazı durumları çaktın!

    Bu iş bütün dünyada aynıdır ayrıca,ama TR de ne hikmetse herifler 30 günlük süreyi kullanırlar(her ne otu bekliyorlarsa!!)ama buda bir yerde
    bu ile ilgili hükümlerin kendilerine verdiği hakkı kullanmak istiyorlar ama "Müşteri memnuniyeti" olayı ve bunun zihniyeti bizde olmadığı içinde
    böyle "sallamalar" bu herifler yabancı olsalarda maalesef olmaktadır

    Sana yukarıda yazdım,V55x OK dir ve senin panelden daha iyidir,zaten en azından üzerinden daha yüksek değerli Modül+Processor vardır,
    dolayısıyla teknik olarak buradan bir sıkıntı yaşamaman gerekiyor(en azından kağıt üzerinde!!)

    ++




  • Çaktım hocam çaktım... Zaten hakkım olanı versinler gerisi önemli değil. Yok w5500 verin falan diye abartmaya da gerek yok. Ha ağanın eli tutulmaz verirlerse de ne yapalım alırız artık.

    Şaka bir yana beni fazla üzmeden, değişim yapsınlar da v4000 olsa da olur. Ne onların bana ne de benim onlara hakkım geçmesin.

    Peki hocam...Şayet servis dediki bir kaç gün sonra "tamam yapılamıyor, değişim olacak". Bundan sonraki presüdur nasıl işliyor. Bana bir kağıt belge falan vereceklerde ben aldığım Sony bayisine gidip yeni tv'yi mi alacağım. Yoksa yeni tv'yi de servis mi getirecek?
  • Servisin burada yapacağı sadece olayı belirten bir rapor tanzim etmesidir ve bu raporu sonrada SonyEurasia ya verecektir++

    Raporda teknik olarak ne yazılacağını Servisler bilir ve "Değişim" olarak bu belirtilirse,zaten olay Servisten çıkıp,direk SonyEurasia
    tarafından bir şekilde panel gönderilecektir veya örneğin Servis gidip paneli onlardan alıp sana getirip kurarlar v.s

    Neticede bu işlemler panel senin evden çıktıktan sonra Servis-SonyEurasia arasında yapılacak duruma göre değerlendirilecektir+

    Senin yapacağın bir şey yok,Servis sana bir tamir fişi veya benzeri belde verecek hepsi budur+

    Zaten işini bilen ve ciddi çalışan bir Servis aynı gün Değişim Raporu yazar paneli gördükten sonra hatta görmeden bile bunu diğer
    elemanlar senin evinde gördükleri anda yazar!! olay bilinen "klasik" bir durum

    Asıl karar merci SonyEurasia dır!!

    Neyse hayırlısıyla bir başla şu işe sende öğrenirsin neler olacağını,umarım herifler malum "sallama" yapmazlar!!

    Bu arada şakayla karışık;SONY her bir hataya NORMAL demesiyle dünyada ünlüdür bunlar kadar NORMALCİ bir üretici yoktur

    Ama Modül hatalarında bunu diyemezler!!nasılsa Modülü ortağı Samy den alıyor,belki ona bir fatura çıkarabilir,hoş "S-LCD" fabrikası ikisinin ortak
    tesisleridir!!!

    ++




  • Korkum: "Aha abi, ısınıca kayboluyo, yok bunda bişi..." demeleri...Der mi der bunlar...
  • Evet dediğin çok "mantıklı",....Sony ise şöyle diyebilir>>>yaw bunlar NORMAL dir,bütün LCD lerde bunlar olur
    evet aynen oluyor zaten özellikle Samsung S_PVA larda en iyi Modül ama en sorunlu vede nazik Modül!!

    Bu Modüller yazdığım gibi>>>>Samsung S-LCD de üretiliyor ve Samy ile Sony burada ortaklar
    Sony yakında Samy den kurtuluyor!
    Samy de zaten %50 oranında AUO/CMO ağırlıklı Modül kullanıyor ama aslında hepsinde çıkyor bu malum Çizgi hatası(PDP ler dahil)
    Eskiden(3/5 sene önce)bu sorun en çok Pany PDP lerde olurdu!!
    Şimdi rekor Samsung S_PVA lardadır!!

    ++

    Çizgi hatasının ilk çıkma belirtisi çok büyük oranda aynen sende çıktığı gibidir,bir gün TV yi açarsın şak diye belirir!!!işte Film orada kopmuş demektir!
    Isınınca kaybolur!!! bir sürede böyle gider,sonra 2.3.4 çizgiler çıkmaya başlar(çok büyük oranda Vertical Line olarak)daha sonra ısınarak
    kaybolan bu çizgiler,hiç kaybolmamaya başlar v.s v.s kısaca böyle gider.....

    Üreticiler bu konuda gerçekçi olmak gerekirse olayı çok net bildikleri içinde direk Değişim işlemi yapıyorlar,biraz sallasalarda!!

    ANCAK örneğin Tekofaks zaman içinde PDP Modül değiştirmiştir çünkü imkanları ve kabiliyetleri v.s buna müsaittir,ama her panelde böyle
    yapmamışlardır ve direk değişimde olmuştur(samırım ellerinde Modül olmadığı zaman!)

    Yine Avrupada bazı ülkelerde(İngiltere/Almanya gibi)TFT-LCD TV Modül değişimi yapılıyor!!!çok azda olsa,çünkü Modül değişimi
    aslında Üretici için hem eziyet hemde zaman kaybıdır,maliyet açısından da arada aman aman hiç bir fark olmadığı için bu Modül
    değişimi v.s ile uğraşacağına doğrudan yeni bir TV veriyor!!

    Olay budur özetle++
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.