Şimdi Ara

Dpf iptali detayları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
1
Favori
8.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar dpf iptali yapan arkadaşlar sadece yazılım ilemi iptal ettiniz dpf içini mi boşalttınız ? İşlemi nerde ve ne kadara yaptırdınız ?



  • Ulkede bu kadar dizel arac ve bu kadar bilincsiz/umursamaz dizel sahibi oldukca gelecek 10yilin hastaligi simdiden belli akciger kanseri.



    Ya arkadaşlar masrafini karsilayamiyorsaniz dizel arac surmeyin, benzinli alin lpg taktirin en azindan milletin gunahina girmezsiniz.



    Bu isin birde ahiret kismi var umrunuzdaysa tabi.



    Sizin umursamazliginiz yuzunden sagligi zerre kadsr etkilenen ahirette siraya dizilecek onunuzde sizden hakkini almak icin.



    Hayirli gunler
    tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    tasshelhoff demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ulkede bu kadar dizel arac ve bu kadar bilincsiz/umursamaz dizel sahibi oldukca gelecek 10yilin hastaligi simdiden belli akciger kanseri.



    Ya arkadaşlar masrafini karsilayamiyorsaniz dizel arac surmeyin, benzinli alin lpg taktirin en azindan milletin gunahina girmezsiniz.



    Bu isin birde ahiret kismi var umrunuzdaysa tabi.



    Sizin umursamazliginiz yuzunden sagligi zerre kadsr etkilenen ahirette siraya dizilecek onunuzde sizden hakkini almak icin.



    Hayirli gunler
    Memlekette kul hakkını önemseyen mi var ?

    Uzun araç kuyruklarına yandan kaynak yapanlar, emniyet şeridi kullananlar, makas atanlar vs. Herkes en akıllı. Merak ediyorum, hiç mi vicdanları sızlamıyor ? Hadi kul hakkını da geçtim, arkadakiler benim kim bilir hangi akrabama sövüyorlardır diye de mi düşünmüyorlar ?

    Partikül filtresi olmayan bir dizel aracın olur dışarıya is atarak gezersin. Nispeten problem değil, araç öyle imal edilmiş (zaten sayıları az, trafikten de yavaş yavaş çekiliyorlar). Fakat hali hazırda partikül filtresi barındıran aracın filtresini bile isteye iptal etmek, kul hakkına girmektir. Milletin akciğer kanserinde vebal taşımak demektir.

    Kara duman görmeyince motorun is atmadığını zanneden arkadaşlarda da maalesef motor bilgisi yok. Duman atınca keyif alanlar var. Onlar zaten hayatta bir işe yaramamış, hatta anasının babasının bile ilgi göstermediği, Dünya'ya "ben de varım" mesajını bu şekilde vermeye çalışan tipler. Yegane motivasyonları da kendileri gibi ziyan olan insanların iki üç beğenisi ve yapacağı iki üç yorum. Yazık..

    Tıkandığı ve açılamadığı için iptal edenler var. Suç filtrede değil, sanayide filtreyi temizletemeyen ya da şehir içi sürekli kısa mesafe kullanımı için dizel araç alan bilgisiz şoföründe. Bunlardan da ülkemizde bolca var. Sorsan herkes araçtan anlar ama Bu tarz insanlar, hata yaptığını kabullenmemek için türlü sebepler uydurur. Başkalarının yazdığı alakasız bahanelere doğru diyerek tutunur, kendini haklı çıkarmaya çalışır vs.
    Soylediginiz her seye katiliyorum yanliz bir noktada fikrimiz ayriliyor ,ortalama avrupa bir araba icin dpf 15.000 tl civarinda malesef doviz deki artis yedek parcayida vurdu



    Hic gordunuzmu filitreyi ben kirilmis halini gordum altindan veya pirlantadan degil neden bu kadar pahali



    Uygun fiyat olsa zaten kimse bu yollara basvurmaz



    Asil kul hakki yiyenler bu fiyattan sattiranlardir



    Cikma motor bile 10.000 bandinda siz filitreyi 15.000 bandinda sattiriyorsunuz



    Bana dizeli kotulemeyin avrupa tabi vazgecer dizelden adamlarin ekonomisi ve alim gucu bizden cok cok ilerde.



    Avrupanin emeklileri emekli maasiyla dunyayi gezer, bizim yaslilarimiz belediyenin verdigi kart ile anca otobusde gezer,

    Malesef hepsi alim gucune bakar yoksa bizim yaslilarimizda ver parayi dunyayi gezmeyi cok cok iyi bilir.


    Boyle bir mantik yok dizelin masrafini karsiliyamiyorsan binme ,dunya sadece parasi olanlatrin degil

    Malesef
    Tarlada 1 tl olan urunu tezgahta 10 tl satanlarin dunyasi olmus zira, bunada serbest piyasa demisler

    emekci pek oyle elektirikli arabayla veya saf benzinli aracla gezemiyor



    Biraz gercekci olun
    DPF iptaline gerek yok.

    1.Servise bile doğru yaği(üretici onaylı SAE degerli) kendiniz götürün. ( Gerçek faturalı ve doğru degerlerde oldukça hiçbir garanti problemi yaşamazsınız)

    2. Depoyu Hep Dolu Kullanin,yakit Bittikce değil azaldıkça guvenilir istasyondan yakıt alın.

    DPF problemi yaşamazsiniz. 16senedir farkli farkli dizel otomobiller kullaniyorum, 5yildir DPF'li kullaniyorum iptaline gerek duymadım. DPF problemi, servislerin kalitesiz yağı müşteriye itelemesiyle oluşan bir müşteri yolma tekniği.

    Bence dpf iptal edilen araclarin sahiplerine bir daha dizel araç satilmamali. Bunu cok rahat Tuv-EGM entegrasyonu ile yapabilirler.

    Onumde DPF'i(yada katalizör) iptal edilmis bir dizel araci metrelerce öteden koklayabiliyorum.

    1 kış DPF iptal edilmis araç kullanmak zorunda kaldim, sabah calistirmada etrafta insanlar yokken gitmeye motor isinana kadar camlarimi bile acmamaya hatta dur kalklarda klima kabın içi sirkülasyon calistirmadan arabayi kullanamiyordum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cem_b

    Soylediginiz her seye katiliyorum yanliz bir noktada fikrimiz ayriliyor ,ortalama avrupa bir araba icin dpf 15.000 tl civarinda malesef doviz deki artis yedek parcayida vurdu



    Hic gordunuzmu filitreyi ben kirilmis halini gordum altindan veya pirlantadan degil neden bu kadar pahali



    Uygun fiyat olsa zaten kimse bu yollara basvurmaz



    Asil kul hakki yiyenler bu fiyattan sattiranlardir



    Cikma motor bile 10.000 bandinda siz filitreyi 15.000 bandinda sattiriyorsunuz



    Bana dizeli kotulemeyin avrupa tabi vazgecer dizelden adamlarin ekonomisi ve alim gucu bizden cok cok ilerde.



    Avrupanin emeklileri emekli maasiyla dunyayi gezer, bizim yaslilarimiz belediyenin verdigi kart ile anca otobusde gezer,

    Malesef hepsi alim gucune bakar yoksa bizim yaslilarimizda ver parayi dunyayi gezmeyi cok cok iyi bilir.


    Boyle bir mantik yok dizelin masrafini karsiliyamiyorsan binme ,dunya sadece parasi olanlatrin degil

    Malesef
    Tarlada 1 tl olan urunu tezgahta 10 tl satanlarin dunyasi olmus zira, bunada serbest piyasa demisler

    emekci pek oyle elektirikli arabayla veya saf benzinli aracla gezemiyor



    Biraz gercekci olun
    Bakın, dizel motorun parçaları alüminyum-çelik. Bunlar dünyanın her yerinde çıkıyor ve üretiliyor. Oldukça basit.

    Dpf'in malzemesi, üzerinde aşırı ince delikleri olan seramiğe benzer bir malzeme. Oto sanayinin yanında mı üretiliyor sanıyorsunuz ? Kağıt filtre yok egzozun içinde. O delikler büyüteçle bakılarak görülecek büyüklükte. Daha küçük olsa, hemen tıkanır. Daha büyük olsa, is filtrelemesi yapmaz. 600-700 derece sıcaklıkta egzoz gazı geçiyor ve içerisindeki is yanıyor. Yer yer çekirdek sıcaklığı 750-800 dereceyi bulur. Bu durumda da hasar görmemesi gerekiyor.

    Enjektörün delikleri de inanılmaz küçük, niye sadece iki enjektör parasına koca motor rektefiye edilebiliyor diye sordunuz mu kendinize ?

    İşte sırf filtreye dışarıdan bakarak, içindekinin ne olduğunu, nasıl üretildiğini, ne yaptığını anlamadan yorum yapınca "niye bu kadar pahalı yeaa" oluyor. Katalitik konvertör de avuç kadar ama pahalı. Niye ? Malzemesi dünyanın her yerinde çıkmıyor ve yer kabuğunun çok az bir kısmı bu element de o yüzden.

    Dpf iptaline kul hakkı denince alınmışsınız belli. O zaten kul hakkı. Bir de üstüne bunları bilmeden laf söyleyip adamları zan altında bırakınca ne oluyor ? O yüzden şu dpf'e domates muamelesi yapmazsanız sevinirim.

    Dip not: Bir de beğenenler olmuş. Onlar da dpf iptali yapıp bahane bularak kendini avutmaya çalışan insanlar. Körler sağırlar...
    İster 15.000₺ ister 30.000₺ olsun.



    Sen trafiktesin, ben yanindan yaya olarak yürüyorum. Nefes alamıyorum.



    Banane parasindan, sen arabaya bineceksin diye insan sağlığına neden kasit ediyorsun.



    Yok araba alayim, kaçak mazot doldurayim, yağına bakmayayim, sonra dpf tikandi. Boşaltıp icini etrafi kirleteyim. Benim arabamla ilgisi olmayan diğer canlilar gebersin gitsin.



    Su trafikte cam acamiyoruz, senin egzozun benim 1.5 metee yanimda duruyor. Sen şimdi düşünüp haa DPF suclusu serbest piyasa mi diyorsun ?
  • dpf iptali hem mekanik hemde yazılım ile iptal edilmelidir. sadece yazılım ile iptal ederseniz yani filtre olduğu gibi yerinde durursa, filtre zamanla dolacak ve temizlik yapılmadığı için tıkanacaktır. aynı şekilde filtreyi boşaltıp yazılım ile iptal ettirmezseniz, ecu filtre var gibi çalışıp bütün düzeni alt üst edecektir.
  • Ulkede bu kadar dizel arac ve bu kadar bilincsiz/umursamaz dizel sahibi oldukca gelecek 10yilin hastaligi simdiden belli akciger kanseri.



    Ya arkadaşlar masrafini karsilayamiyorsaniz dizel arac surmeyin, benzinli alin lpg taktirin en azindan milletin gunahina girmezsiniz.



    Bu isin birde ahiret kismi var umrunuzdaysa tabi.



    Sizin umursamazliginiz yuzunden sagligi zerre kadsr etkilenen ahirette siraya dizilecek onunuzde sizden hakkini almak icin.



    Hayirli gunler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    dpf iptali hem mekanik hemde yazılım ile iptal edilmelidir. sadece yazılım ile iptal ederseniz yani filtre olduğu gibi yerinde durursa, filtre zamanla dolacak ve temizlik yapılmadığı için tıkanacaktır. aynı şekilde filtreyi boşaltıp yazılım ile iptal ettirmezseniz, ecu filtre var gibi çalışıp bütün düzeni alt üst edecektir.
    Bende sizin gibi düşünüyorum hiç bununla ilgili bir fiyat bilgisi duydunuz mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Ulkede bu kadar dizel arac ve bu kadar bilincsiz/umursamaz dizel sahibi oldukca gelecek 10yilin hastaligi simdiden belli akciger kanseri.



    Ya arkadaşlar masrafini karsilayamiyorsaniz dizel arac surmeyin, benzinli alin lpg taktirin en azindan milletin gunahina girmezsiniz.



    Bu isin birde ahiret kismi var umrunuzdaysa tabi.



    Sizin umursamazliginiz yuzunden sagligi zerre kadsr etkilenen ahirette siraya dizilecek onunuzde sizden hakkini almak icin.



    Hayirli gunler
    Memlekette kul hakkını önemseyen mi var ?

    Uzun araç kuyruklarına yandan kaynak yapanlar, emniyet şeridi kullananlar, makas atanlar vs. Herkes en akıllı. Merak ediyorum, hiç mi vicdanları sızlamıyor ? Hadi kul hakkını da geçtim, arkadakiler benim kim bilir hangi akrabama sövüyorlardır diye de mi düşünmüyorlar ?

    Partikül filtresi olmayan bir dizel aracın olur dışarıya is atarak gezersin. Nispeten problem değil, araç öyle imal edilmiş (zaten sayıları az, trafikten de yavaş yavaş çekiliyorlar). Fakat hali hazırda partikül filtresi barındıran aracın filtresini bile isteye iptal etmek, kul hakkına girmektir. Milletin akciğer kanserinde vebal taşımak demektir.

    Kara duman görmeyince motorun is atmadığını zanneden arkadaşlarda da maalesef motor bilgisi yok. Duman atınca keyif alanlar var. Onlar zaten hayatta bir işe yaramamış, hatta anasının babasının bile ilgi göstermediği, Dünya'ya "ben de varım" mesajını bu şekilde vermeye çalışan tipler. Yegane motivasyonları da kendileri gibi ziyan olan insanların iki üç beğenisi ve yapacağı iki üç yorum. Yazık..

    Tıkandığı ve açılamadığı için iptal edenler var. Suç filtrede değil, sanayide filtreyi temizletemeyen ya da şehir içi sürekli kısa mesafe kullanımı için dizel araç alan bilgisiz şoföründe. Bunlardan da ülkemizde bolca var. Sorsan herkes araçtan anlar ama Bu tarz insanlar, hata yaptığını kabullenmemek için türlü sebepler uydurur. Başkalarının yazdığı alakasız bahanelere doğru diyerek tutunur, kendini haklı çıkarmaya çalışır vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 23 Eylül 2018; 11:56:52 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Soylediginiz her seye katiliyorum yanliz bir noktada fikrimiz ayriliyor ,ortalama avrupa bir araba icin dpf 15.000 tl civarinda malesef doviz deki artis yedek parcayida vurdu



    Hic gordunuzmu filitreyi ben kirilmis halini gordum altindan veya pirlantadan degil neden bu kadar pahali



    Uygun fiyat olsa zaten kimse bu yollara basvurmaz



    Asil kul hakki yiyenler bu fiyattan sattiranlardir



    Cikma motor bile 10.000 bandinda siz filitreyi 15.000 bandinda sattiriyorsunuz



    Bana dizeli kotulemeyin avrupa tabi vazgecer dizelden adamlarin ekonomisi ve alim gucu bizden cok cok ilerde.



    Avrupanin emeklileri emekli maasiyla dunyayi gezer, bizim yaslilarimiz belediyenin verdigi kart ile anca otobusde gezer,

    Malesef hepsi alim gucune bakar yoksa bizim yaslilarimizda ver parayi dunyayi gezmeyi cok cok iyi bilir.


    Boyle bir mantik yok dizelin masrafini karsiliyamiyorsan binme ,dunya sadece parasi olanlatrin degil

    Malesef
    Tarlada 1 tl olan urunu tezgahta 10 tl satanlarin dunyasi olmus zira, bunada serbest piyasa demisler

    emekci pek oyle elektirikli arabayla veya saf benzinli aracla gezemiyor



    Biraz gercekci olun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cem_b -- 24 Eylül 2018; 4:45:28 >




  • DPF iptaline gerek yok.

    1.Servise bile doğru yaği(üretici onaylı SAE degerli) kendiniz götürün. ( Gerçek faturalı ve doğru degerlerde oldukça hiçbir garanti problemi yaşamazsınız)

    2. Depoyu Hep Dolu Kullanin,yakit Bittikce değil azaldıkça guvenilir istasyondan yakıt alın.

    DPF problemi yaşamazsiniz. 16senedir farkli farkli dizel otomobiller kullaniyorum, 5yildir DPF'li kullaniyorum iptaline gerek duymadım. DPF problemi, servislerin kalitesiz yağı müşteriye itelemesiyle oluşan bir müşteri yolma tekniği.

    Bence dpf iptal edilen araclarin sahiplerine bir daha dizel araç satilmamali. Bunu cok rahat Tuv-EGM entegrasyonu ile yapabilirler.

    Onumde DPF'i(yada katalizör) iptal edilmis bir dizel araci metrelerce öteden koklayabiliyorum.

    1 kış DPF iptal edilmis araç kullanmak zorunda kaldim, sabah calistirmada etrafta insanlar yokken gitmeye motor isinana kadar camlarimi bile acmamaya hatta dur kalklarda klima kabın içi sirkülasyon calistirmadan arabayi kullanamiyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 24 Eylül 2018; 7:37:20 >




  • Bu gibi konularda sürekli Avrupa ülkesi gibi konuşuyorsunuz AMA,



    1- Bu ülkede Avrupa ülkelerinde olduğu gibi emisyona göre vergi ve yıllık Vergi YOK. Yani devlet öyle umursamıyor sizin gibi halkı.



    2- Kara duman otobüsler, kamyonlar, Euro 5 öncesi araçların değiştirilmesi için devlet çaba göstermiyor, hatta araç fiyatları bunu neredeyse İMKANSIZ KILIYOR.



    Siz de çıkıp DPF iptali şöyle böyle diyorsunuz, Euro 4 araç kullanan biri ile DPF iptal kullananın ne farkı var?



    O zaman Euro 5 araç sahipleri de AdBlue'lu sistemlerin hakkını yiyiyor.



    Sonuç: DEVLET BU DURUMU ÖNEMSEMİYOR.
  • yazılımla beraber dpf iptali yapılır, içi boşaltılıyor, toplam maliyet 200 tl civarı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_b

    Soylediginiz her seye katiliyorum yanliz bir noktada fikrimiz ayriliyor ,ortalama avrupa bir araba icin dpf 15.000 tl civarinda malesef doviz deki artis yedek parcayida vurdu



    Hic gordunuzmu filitreyi ben kirilmis halini gordum altindan veya pirlantadan degil neden bu kadar pahali



    Uygun fiyat olsa zaten kimse bu yollara basvurmaz



    Asil kul hakki yiyenler bu fiyattan sattiranlardir



    Cikma motor bile 10.000 bandinda siz filitreyi 15.000 bandinda sattiriyorsunuz



    Bana dizeli kotulemeyin avrupa tabi vazgecer dizelden adamlarin ekonomisi ve alim gucu bizden cok cok ilerde.



    Avrupanin emeklileri emekli maasiyla dunyayi gezer, bizim yaslilarimiz belediyenin verdigi kart ile anca otobusde gezer,

    Malesef hepsi alim gucune bakar yoksa bizim yaslilarimizda ver parayi dunyayi gezmeyi cok cok iyi bilir.


    Boyle bir mantik yok dizelin masrafini karsiliyamiyorsan binme ,dunya sadece parasi olanlatrin degil

    Malesef
    Tarlada 1 tl olan urunu tezgahta 10 tl satanlarin dunyasi olmus zira, bunada serbest piyasa demisler

    emekci pek oyle elektirikli arabayla veya saf benzinli aracla gezemiyor



    Biraz gercekci olun
    Bakın, dizel motorun parçaları alüminyum-çelik. Bunlar dünyanın her yerinde çıkıyor ve üretiliyor. Oldukça basit.

    Dpf'in malzemesi, üzerinde aşırı ince delikleri olan seramiğe benzer bir malzeme. Oto sanayinin yanında mı üretiliyor sanıyorsunuz ? Kağıt filtre yok egzozun içinde. O delikler büyüteçle bakılarak görülecek büyüklükte. Daha küçük olsa, hemen tıkanır. Daha büyük olsa, is filtrelemesi yapmaz. 600-700 derece sıcaklıkta egzoz gazı geçiyor ve içerisindeki is yanıyor. Yer yer çekirdek sıcaklığı 750-800 dereceyi bulur. Bu durumda da hasar görmemesi gerekiyor.

    Enjektörün delikleri de inanılmaz küçük, niye sadece iki enjektör parasına koca motor rektefiye edilebiliyor diye sordunuz mu kendinize ?

    İşte sırf filtreye dışarıdan bakarak, içindekinin ne olduğunu, nasıl üretildiğini, ne yaptığını anlamadan yorum yapınca "niye bu kadar pahalı yeaa" oluyor. Katalitik konvertör de avuç kadar ama pahalı. Niye ? Malzemesi dünyanın her yerinde çıkmıyor ve yer kabuğunun çok az bir kısmı bu element de o yüzden.

    Dpf iptaline kul hakkı denince alınmışsınız belli. O zaten kul hakkı. Bir de üstüne bunları bilmeden laf söyleyip adamları zan altında bırakınca ne oluyor ? O yüzden şu dpf'e domates muamelesi yapmazsanız sevinirim.

    Dip not: Bir de beğenenler olmuş. Onlar da dpf iptali yapıp bahane bularak kendini avutmaya çalışan insanlar. Körler sağırlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Eylül 2018; 11:24:9 >




  • Dpf i iptal ettirmeyin arkadaslar yazilimda sadece hatayi silip birakiyorlar oysa yanma ve egsoz zamanlari subap acikliklari bu filtreye gore ayarlaniyor Zaten dizel araclar fransiz ve alman hegomanyasindaki avrupa otomobil pazarinda satislari arttirmak icin yapilmis bi satis stratejisiydi tuttuda fakat devletlerde bu duruma uyaninca ve inanilmaz hava kirliligi yaratinca yasaklar bir bir geldi





    Not: agir vasitalar 12-14 litre motordan 350-500 ps arasi guc alirlar ve yuksek hacimde emisyon pekte problem olmaz fakat ayni gucu 4 litreluk dizellerden alirsaniz ureteceginiz hc ve is miktar belirtmemekle birliktr cok cok artar
  • bu yazılanlardan bu sonucu çıkarabilecek kadar sığ düşünüyorsanız size verecek cevabım yok

    bu arada sığ çümlesi ;kötü anlamda değil (açıklamak istedim)
  • cem_b C kullanıcısına yanıt
    İster 15.000₺ ister 30.000₺ olsun.



    Sen trafiktesin, ben yanindan yaya olarak yürüyorum. Nefes alamıyorum.



    Banane parasindan, sen arabaya bineceksin diye insan sağlığına neden kasit ediyorsun.



    Yok araba alayim, kaçak mazot doldurayim, yağına bakmayayim, sonra dpf tikandi. Boşaltıp icini etrafi kirleteyim. Benim arabamla ilgisi olmayan diğer canlilar gebersin gitsin.



    Su trafikte cam acamiyoruz, senin egzozun benim 1.5 metee yanimda duruyor. Sen şimdi düşünüp haa DPF suclusu serbest piyasa mi diyorsun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Bu gibi konularda sürekli Avrupa ülkesi gibi konuşuyorsunuz AMA,



    1- Bu ülkede Avrupa ülkelerinde olduğu gibi emisyona göre vergi ve yıllık Vergi YOK. Yani devlet öyle umursamıyor sizin gibi halkı.



    2- Kara duman otobüsler, kamyonlar, Euro 5 öncesi araçların değiştirilmesi için devlet çaba göstermiyor, hatta araç fiyatları bunu neredeyse İMKANSIZ KILIYOR.



    Siz de çıkıp DPF iptali şöyle böyle diyorsunuz, Euro 4 araç kullanan biri ile DPF iptal kullananın ne farkı var?



    O zaman Euro 5 araç sahipleri de AdBlue'lu sistemlerin hakkını yiyiyor.



    Sonuç: DEVLET BU DURUMU ÖNEMSEMİYOR.
    "Siz de çıkıp DPF iptali şöyle böyle diyorsunuz, Euro 4 araç kullanan biri ile DPF iptal kullananın ne farkı var?"

    Kasıt farkı var mesela ? Adam bir sistemi, bile bile is atacak duruma getiriyor. Çok mu normal ? Diğerinin orijinali öyle. Fakat sen çalışan bir sistemi, dışarıya is atsın diye bilerek bozuyorsun. Şimdi bunun adı nedir bana bir söyle bakalım ?

    Motor gücü, is üretme miktarı vs mesela ? Euro 4 motorun attığı is ile euro 5'inki aynı mı ? 1.6 dizel 90 ps euro 5 arabaya biniyorsan sıkıntı yok. Hem güçlü motor kullanıp hem de dpf'i iptal ettirdiğinde is atmayacağını düşünen arkadaşlar ancak komik olabilir.

    Dpf iptalinden rahatsız değilsen, arabanın camı açıkken ve içinde ailen varken yazılımlı bir corsa dti bulup önünde gaza abanıp dumana boğabilirim. " Kara duman atan kamyondan ne farkı var, değil mi ? " Senin mantığına göre bunu yapmaya hakkı var insanın.

    Emisyona göre yıllık vergi yokmuş Yahu muayenede ne NOx ne de partikül emisyonuna bakıyorlar. Nereden ölçüp de neyin vergisini alacaklar ?

    He bana göre gelsin emisyona göre vergi. Muayenede partikül emisyonu ölçsünler bakalım seve seve nasıl takıyorlar o filtreleri geriye, o zaman göreceğiz. Ondan sonra da "devlet parasız kalmış, vatandaşı yolmaya çalışıyor" diye ağlar burada millet Kendi yaptığını görmez ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 24 Eylül 2018; 11:36:46 >




  • Böyle kansızların araçları için trafik özellikle denetim yapmalı.

    Araçları trafikte çevirip kontrol edip filtre iptali gibi bir pislik yaptıysa en az 10 bin lira para cezası verilmeli. Filtreler takılana kadar araç trafikten men edilmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yagızalp

    Böyle kansızların araçları için trafik özellikle denetim yapmalı.

    Araçları trafikte çevirip kontrol edip filtre iptali gibi bir pislik yaptıysa en az 10 bin lira para cezası verilmeli. Filtreler takılana kadar araç trafikten men edilmeli.
    Yolu basit. Partikül emisyonu ölçen cihaz satın alırsın. Zaten mobil egzoz emisyon denetleyici cihazlar var. Koyarsın çevirmeye.

    Kara duman mı atmış ? Gel bakalım kardeş sen şuraya. Senin aracında fabrika çıkış dpf var görünüyor mu ? Evet. Ölçelim bakalım, bas gaza. Hoop muayene iptali, cezaya bile gerek yok. O dpf'i tekrar taktırma maliyeti yeter de artar ona

    Bir de performans için egr iptalcileri var... Zaten dipgazda egr çalışmıyor.




  • @cihanair
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bak hocam, konu insanların çektiği rahatsızlık ise, arabamda iç sirkülasyon hep açık çünkü LPG'ye eklenen konu yüzünden trafikte rahatsız oluyorum. Sağlık konusunda haklısınız AMA,



    devlet bazında çözüm gelmedikçe anlamsız, İngiltere'de ikinci el ucuz olmasına rağmen ikinci el dizel alırken vergi yüzünden insanlar çekiniyor, bizim ülkede ise tam aksine, eski araç teşvik ediliyor, sıfıra ÖTV üstüne KDV MTV ekleniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Bak hocam, konu insanların çektiği rahatsızlık ise, arabamda iç sirkülasyon hep açık çünkü LPG'ye eklenen konu yüzünden trafikte rahatsız oluyorum. Sağlık konusunda haklısınız AMA,



    devlet bazında çözüm gelmedikçe anlamsız, İngiltere'de ikinci el ucuz olmasına rağmen ikinci el dizel alırken vergi yüzünden insanlar çekiniyor, bizim ülkede ise tam aksine, eski araç teşvik ediliyor, sıfıra ÖTV üstüne KDV MTV ekleniyor.
    Çünkü maalesef kendi markamız yok. Satın aldığımız aracın parası öyle ya da böyle yurtdışına çıkıyor. Cari açığa sebebiyet veriyor.
  • Peki hocam Euro 3 bir motora Euro 4 katalitik konvertör taktık diyelim. Bu E4, E3'e göre eksozdaki zararlı gazları daha fazla mı temizler yoksa hiçbir fark olmaz mı?

    Birde E3 ile E4 arasında delik çapları farklı mı?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.