Şimdi Ara

Aptallaşıyor muyuz? Gençlerin IQ'ları bir nesilde 7 puan geriledi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
0
Favori
2.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Peki hem orta yasi hem gencleri neden ayni teste sokup sonuca bakmiyoruz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Öncelikle yukarıdaki haberin 3. bölümünde anlatılan şeyler bir tartışma konusu değil.

    Iq testlerinden elde edilen puanlar normatif ve standart puanlardır, doğrudan norma bağlıdırlar. Norm değiştikçe eski norma bağlı testler de değişmektedir yoksa ölçme aracı eskimeye yüz tutar ve güvenilir bir ölçüm gerçekleştiremez.

    Bu zaten iq testlerinin doğasında vardır. Yeni bir şey değildir.

    Örneğin 2. dünya savaşında amerikaya göç eden polonyalı ve rus mülteciler üzerinde amerikan ordusu zeka ölçümleri yapmış ve hepsini düşük zekalı olduğunu tespit etmiştir. Sonradan anlaşılmıştır ki uyguladıkları testin normları kuzey doğu amerika normları. Sonra doğru normu oluşturduktan sonra güvenilir ölçümleri yeniden gerçekleştirmişlerdir.

    Şimdi gelelim habere;

    Öncelikle şunu bilmek gerekir ki bir iq testinin ortalaması her zaman 100'dür. Eğer bir iq testinin ortalamasını örneğin haberdeki gibi 93 bulmuşsan (ki bulamazsın) o zaman eski normu yeni çocuklara uygulamışsın demektir. Ya da eski normdaki çocuklar ile yeni normdaki çocukları tek bir örneklemde tutmuşsun ve örneklemi yanlış belirlemişsin demektir.

    Çok bilinen ve karmaşık bir konu. Öncelikle psikolojik değişkenlerin nasıl ölçüldüğünü bilmek gerekir ve ölçme sonucunun ne anlama geldiğini bilmek gerekir. Dünyada hiç bir yerde ortalamalar böyle doğrudan karşılaştırılmaz.

    Zeka ölçümü dediğimiz şey zaten bir teoriye dayanıyor ve o teorinin kökü tamamen göreceli olan ortalamadan geçiyor. Sen zaten eğer ortalamayı 93 bulduysan teoriyi yanlış uygulamışsın standart puanı yanlış elde etmişsin demektir.

    Özetle: Norm değişimi olduğu çok açık, bu sürekli olan bir şey. Zaten zeka testlerinin eskimemesi gibi bir durum sözkonusu olamaz. Örneğin Çukurova normu ile toronto normunu bir tutarsan olacak olan budur. Aynı 1980 normu ile 2010 normu gibi.

    The Times malesef popülist ve bilinen bir yaklaşımı yeniymiş gibi tekrar tartışmaya sunuyor. Eminim ki testleri yapan bilim insanları da bu durumu çoktan testlerin yapısına bağlamışlardır.

    Aynı her 2 yılda bir burçların tarihleri değişti ve süreleri değişti tarzı bir haber bu.

    Bir psikolojik değişkeni asla uzunluk gibi cetvel ile doğrudan ölçemezsin. Psikolojik değişkenler dolaylı yoldan yani davranışlarla ölçülür.

    Aynı şekilde bir psikolojik değişkeni sonsuza giden bir doğru olarak düşün. Bu doğru üzrinde 0 noktasını asla tespit edemessin.

    Aklına şu soru geliyor: Bu doğru üzerinde hiç referans noktası yoksa örneğin zeka puanını neye göre yerleştiriyorlar.

    Ortalamaya göre yerleştiriyorlar. Ortalama referans noktası olarak alınıyor. Her bir bireyin doğru üzerindeki gerçek konumu bilinmese de ortalamaya göre konumları tespit edilebiliyor.

    Bu iş puanların standartlaştırılması ile oluyor. İster 0 olsun ister yüz olsun ister 1000 olsun ortalama bireylerin ortalamaya göre konumları değişmiyor.

    Yani sen aslında bireyin zekasının gerçek puanını değil; bulunduğu grubun içindeki (kimden ne kadar daha zeki kimden ne kadar zeki değil) konumunu bulabiliyorsun.

    Örneğin sıcaklık için bu böyle değil, çünkü sen sıçaklık ile ilgili bir referans noktası bulabiliyorsun. Örneğin -273 derece. Bundan sonra elde ettiğin tüm ölçümleri bu - 273 dereceye göre konumlandırıp gerçek değerini bulabilirsin. Fakat zeka böyle değil hiç ama hiç bir referans noktası yok. Bu durumda bireylerin ortalamasını referans kabul edip bir bireyin puanını ortalamaya uzaklığından ve yönünden yorumlayabilirsin. Uzaklık için de varyans kullanıyorsun. Bu yüzden bir bireyin zekasını ölçmek için bir kendisi gibi olan bir grubun içinde yer alması lazım. İşte bu gruplar birbirinden farklı olduğu için norm kavramı ortaya çıkıyor.

    Sen bireyi ait olmadığı bir norm ve ait olmadığı bir grup içinde ölçersen muhtemelen gerizekalı çıkacaktır ki hayatınınj hatasını yaparsın.

    Özetin özeti: Zeka ile ilgili ölçme araçları eskiyor; geçerlik ve güvenirliklerini kaybediyor. Bu durum her zaman olan normal bir durum.



    Peki hem orta yasi hem gencleri neden ayni teste sokup sonuca bakmiyoruz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hesher

    quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Öncelikle yukarıdaki haberin 3. bölümünde anlatılan şeyler bir tartışma konusu değil.

    Iq testlerinden elde edilen puanlar normatif ve standart puanlardır, doğrudan norma bağlıdırlar. Norm değiştikçe eski norma bağlı testler de değişmektedir yoksa ölçme aracı eskimeye yüz tutar ve güvenilir bir ölçüm gerçekleştiremez.

    Bu zaten iq testlerinin doğasında vardır. Yeni bir şey değildir.

    Örneğin 2. dünya savaşında amerikaya göç eden polonyalı ve rus mülteciler üzerinde amerikan ordusu zeka ölçümleri yapmış ve hepsini düşük zekalı olduğunu tespit etmiştir. Sonradan anlaşılmıştır ki uyguladıkları testin normları kuzey doğu amerika normları. Sonra doğru normu oluşturduktan sonra güvenilir ölçümleri yeniden gerçekleştirmişlerdir.

    Şimdi gelelim habere;

    Öncelikle şunu bilmek gerekir ki bir iq testinin ortalaması her zaman 100'dür. Eğer bir iq testinin ortalamasını örneğin haberdeki gibi 93 bulmuşsan (ki bulamazsın) o zaman eski normu yeni çocuklara uygulamışsın demektir. Ya da eski normdaki çocuklar ile yeni normdaki çocukları tek bir örneklemde tutmuşsun ve örneklemi yanlış belirlemişsin demektir.

    Çok bilinen ve karmaşık bir konu. Öncelikle psikolojik değişkenlerin nasıl ölçüldüğünü bilmek gerekir ve ölçme sonucunun ne anlama geldiğini bilmek gerekir. Dünyada hiç bir yerde ortalamalar böyle doğrudan karşılaştırılmaz.

    Zeka ölçümü dediğimiz şey zaten bir teoriye dayanıyor ve o teorinin kökü tamamen göreceli olan ortalamadan geçiyor. Sen zaten eğer ortalamayı 93 bulduysan teoriyi yanlış uygulamışsın standart puanı yanlış elde etmişsin demektir.

    Özetle: Norm değişimi olduğu çok açık, bu sürekli olan bir şey. Zaten zeka testlerinin eskimemesi gibi bir durum sözkonusu olamaz. Örneğin Çukurova normu ile toronto normunu bir tutarsan olacak olan budur. Aynı 1980 normu ile 2010 normu gibi.

    The Times malesef popülist ve bilinen bir yaklaşımı yeniymiş gibi tekrar tartışmaya sunuyor. Eminim ki testleri yapan bilim insanları da bu durumu çoktan testlerin yapısına bağlamışlardır.

    Aynı her 2 yılda bir burçların tarihleri değişti ve süreleri değişti tarzı bir haber bu.

    Bir psikolojik değişkeni asla uzunluk gibi cetvel ile doğrudan ölçemezsin. Psikolojik değişkenler dolaylı yoldan yani davranışlarla ölçülür.

    Aynı şekilde bir psikolojik değişkeni sonsuza giden bir doğru olarak düşün. Bu doğru üzrinde 0 noktasını asla tespit edemessin.

    Aklına şu soru geliyor: Bu doğru üzerinde hiç referans noktası yoksa örneğin zeka puanını neye göre yerleştiriyorlar.

    Ortalamaya göre yerleştiriyorlar. Ortalama referans noktası olarak alınıyor. Her bir bireyin doğru üzerindeki gerçek konumu bilinmese de ortalamaya göre konumları tespit edilebiliyor.

    Bu iş puanların standartlaştırılması ile oluyor. İster 0 olsun ister yüz olsun ister 1000 olsun ortalama bireylerin ortalamaya göre konumları değişmiyor.

    Yani sen aslında bireyin zekasının gerçek puanını değil; bulunduğu grubun içindeki (kimden ne kadar daha zeki kimden ne kadar zeki değil) konumunu bulabiliyorsun.

    Örneğin sıcaklık için bu böyle değil, çünkü sen sıçaklık ile ilgili bir referans noktası bulabiliyorsun. Örneğin -273 derece. Bundan sonra elde ettiğin tüm ölçümleri bu - 273 dereceye göre konumlandırıp gerçek değerini bulabilirsin. Fakat zeka böyle değil hiç ama hiç bir referans noktası yok. Bu durumda bireylerin ortalamasını referans kabul edip bir bireyin puanını ortalamaya uzaklığından ve yönünden yorumlayabilirsin. Uzaklık için de varyans kullanıyorsun. Bu yüzden bir bireyin zekasını ölçmek için bir kendisi gibi olan bir grubun içinde yer alması lazım. İşte bu gruplar birbirinden farklı olduğu için norm kavramı ortaya çıkıyor.

    Sen bireyi ait olmadığı bir norm ve ait olmadığı bir grup içinde ölçersen muhtemelen gerizekalı çıkacaktır ki hayatınınj hatasını yaparsın.

    Özetin özeti: Zeka ile ilgili ölçme araçları eskiyor; geçerlik ve güvenirliklerini kaybediyor. Bu durum her zaman olan normal bir durum.



    Peki hem orta yasi hem gencleri neden ayni teste sokup sonuca bakmiyoruz?

    Alıntıları Göster
    Dostum öncelikle zeka kalıtım + çevrenin bir ürünü. Ayrıca doğrudan yaş değişkeninden etkileniyor. Tamamen bu sebepten.

    Örneğin insanlar soyut düşünme yeteneklerini 11-15 yaş arasında kazanmaya başlıyorlar. Bu yüzden ilköğretimde x bilinmeyeni yerine kutucuk veya a yerine elma var. Şimdi soyut düşünebilen bir insanla düşünemeyen bir insanın zekasını aynı test ile ölçemezsin. Bunun gibi çok fazla örnek verilebilir.

    Benim anlatmak istediğim ise başka bir şey.

    Bugün normatif puan üreten testler yani normatif testler denilince akla ilk zeka testleri gelir. Zeka testleri bulundukları normlara bağımlıdırlar.

    Dil, kültür, inançlar, değerler, yaş gibi değişkenler doğrudan bu normları etkilerler.

    Örneğin yanlış hatırlamıyorsam bazı küçük asya ülkelerinde üçgen şekli, insanların inançları açısından kötü bir şey ve çocuklara göstermiyorlar. Demeki ki bu normun zekasını ölçmek için bir norm uyarlama çalışması, üstüne geçerlik güvenirlik çalışması şart. Yoksa örneğin Nepaldeki bir çocuğun içinde üçgen geçen bir madedeye farklı bir tepki gösterebilir.

    Aynı şekilde örneğin 1980 normu ile 2020 normu aynı değildir. Yukarıda tartışılan olay da bundan ibaret.

    Acaba normlar aynı ve gerçekten zeka mı düştü yoksa norm değişti ve zeka testi çağdaş çocukların davranışlarını güvenilir bir şekilde ölçemiyor mu?

    Genelde cevap hep 2. seçenektir çünkü 1. seçeneği kanıtlamak veya uygulamak imkansıza yakın derece de zordur.

    Ayrıca zeka tek bir doğru üzerinde bir değişken değildir. Birçok boyuta sahiptir. En bilineni bilişsel, duyuşsal ve psikomotor boyutlarıdır fakat faktör analizinin yapısı gereği 10 boyut bulan da var. Ruminasyon ile zeka arasında korelasyon bulan da var. Doğrudan ölçülemeyen bütün değişkenleri doğası bu şekilde.

    Bireyin zeka düşüklüğünü tespit etmek kolayken, grubun veya normun zeka düşüklüğünü tespit etmek çok çok çok büyük bir iddia'dır. Muhtemelen de dayanakları yetersizdir. En son bu işlere 19. yüzyılın sonu ve 20. yüzyılın başında ırkçı bilim insanları girmişti. Bir ırkın diğerinden daha zeki olduğunu tamamen kendi normları uygun ama sevmedikleri ırkların normlarına ters testlerle ispatlamaya çalışıyorlardı.

    Kültürel normları çabuk ve kolay yoldan farkedip çözebiliyorken yani ölçeğin norm çalışmasını becerebiliyorken tarihsel zamana ilişkin normlarda malesef dünyaca bu kadar başarılı değiliz.

    1980 yılındaki bir çocuğun üçgen + kare + üçgen kombinasyonuna bakması veya algısı ile günümüz çocuğunun aynı değil.

    Örneğin 1980 yılındaki çocuk üçgen kare gibi şekilleri çizerek öğreniyorken ve çizdiği için kenar ve köşe sayısına odaklanıyorken, bu işi, 2030 yılında bilgisayardan tek tuş ile yapan çocuk kenar sayısına bu kadar çok odaklanmayabilir.

    1980 de bir çocuk yuvarlağı bir şekil olarak görürken, 2030 yılındaki çocuk sadece klavyede bir harf olarak görebilir.

    örneğin wisc-r'ı 1500 veya 3500 yıllarında bir çocuğa uygularsan muhtemelen düşük zekalı çıkacaktır.

    Ya da futbolla ilgili bir maddede kızların ve erkeklerin tepkileri farklı olacaktır ki bu tamamen değişen maddde fonksiyonunun konusu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 13 Haziran 2018; 22:22:49 >




  • teknoloji ters tepiyor olabilir.

  • İlginç bir haber olmuş. Yiyeceğe, kitaba, bilgiye erişimin kolaylaşmasıyla IQ artar demiş Flynn. Ama bir noktadan sonra tersine dönüyor demek ki. Lezzetli ama besleyici olmayan yiyecekler, akıllı telefonlar yüzünden bilgiyi akılda tutmaya gerek kalmaması ya da kitap okumak yerine beyni hiç yormayan aktivitelere yönelmek gibi değişiklikler zekâyı köreltiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Arkadaş işte buna gülüyorum ben ya.

    Arkadaşım benim işim bu işim. Mesleğim bu. Zeka ölçmek.

    Git mal mal bilgilerini başka kişiye anlat.

    Daha normun ne olduğunu, norm çalışmasının ne olduğunu bilmiyor, gelmiş bir şeyler anlatmaya çalışıyor.

    Al şu kitaptan ünite 4 - 5 oku.
    https://books.google.com.tr/books?id=Yx1GJqOS1VAC&printsec=frontcover&dq=Standardization+and+Norms+of+Psychological+Tests&hl=tr&sa=X&ved=0ahUKEwitlPOIntHbAhUhYpoKHVpfDNkQ6AEIJzAA#v=onepage&q=Standardization%20and%20Norms%20of%20Psychological%20Tests&f=false

    Alıntıları Göster
    Hemen narsistik defanslara geçtin. Sen de normlamanın mantık hatasını bilmiyorsun. Balıktan kuş, kuştan balık olmaz. Tıpkı senden de psikolog olmayacağı gibi...




  • aschil kullanıcısına yanıt
    Steve Jobs adamdır !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Hemen narsistik defanslara geçtin. Sen de normlamanın mantık hatasını bilmiyorsun. Balıktan kuş, kuştan balık olmaz. Tıpkı senden de psikolog olmayacağı gibi...

    Alıntıları Göster
    En azından normlama ile normun farkını biliyorum.

    Normlama ile norm çalışmasının farkını biliyorum.

    Yukarıda bahsettiğim şeyin normlama olduğunu zannediyor. Adam ciddi ciddi bir zeka testindeki norm çalışmasının normlama olduğunu zannediyor. Heralde ikisinde de norm geçiyor diye :)

    Zeka ölçen insanı da psikolog zannetmek ayrı cehalet.

    Ne oldu yedek hesaptan asıl hesaba mı geçtin?

    Allah aşkına bana bir tane içinde normlama kelimesi geçen norm çalışması göstersene?

    Sen neye normlama diyorsun bir açıklasana?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 13 Haziran 2018; 23:32:11 >




  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Mantık boşluklarını kendi varsayımlarınla doldururken çok ilginç kapıları açık bırakıyorsun kendi zihninin işleyişine yönelik. Neyse canım, Freud sürçmelerini bilmeni beklemeyelim, çok cahiliz nasıl olsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Mantık boşluklarını kendi varsayımlarınla doldururken çok ilginç kapıları açık bırakıyorsun kendi zihninin işleyişine yönelik. Neyse canım, Freud sürçmelerini bilmeni beklemeyelim, çok cahiliz nasıl olsa.
    Yav arkadaşım zeka ölçümünde normlama diye bir kavram yok. Norm çalışmasında normnlama diye bir kavram yok.

    Senin o bahsettiğin normlama matematikte istatistikte olan bir kavram, Felsefede olan bir kavram.

    Daha ne okuduğunun ve ne konuştuğunun farkında değilsin. İstersen bir de iktisattaki norm çalışmalarına bak.

    Boş konuşuyonuz.

    Hadi sen dön amd forumlarına orayla ilgilen. Bilmediğin konularda konuşma.

    Basit bir soru sordum.

    İçinde normlama kelimesi geçen bir tane zeka ölçeği çalışması göster. Bir tane.

    Arkadaşım Freud'u lise eğitimi gören çocuk bile biliyor. Bari daha değerli bir şeyler yaz da öyle kendimizi cahil ilan edelim.

    Allah bilir sen şimdi Einstein'ı falan da biliyorsundur. Vallahi helal olsun, bu kadar bilgi birikim, okyanus maşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 13 Haziran 2018; 23:40:3 >




  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Sen farkettiysen, sadece kendi söylediklerine dikkat gösterebiliyorsun. Bu şekilde tartışmanın tek taraflı bir üstünlük mücadelesine döneceği aşikar. İlk mesajımda zaten tanıyı koymuştum. Genelde bu, çözümsüz bir durum deniyor. Daha dur sen, belki sana bile yetişir tedavisi.
    Not: mesajlarını okudukça da daha büyük zırvalar görüyorum. İnsanlar soyut düşünmeye 11-15 yaşları arasında ulaşmazlar. Tam tersine, zeka yaşı 11-15 olan kimseler soyut düşünebilirler. Hiç Piaget'nin adını duymuş muydun? Zır cahillik seziyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Sen farkettiysen, sadece kendi söylediklerine dikkat gösterebiliyorsun. Bu şekilde tartışmanın tek taraflı bir üstünlük mücadelesine döneceği aşikar. İlk mesajımda zaten tanıyı koymuştum. Genelde bu, çözümsüz bir durum deniyor. Daha dur sen, belki sana bile yetişir tedavisi.
    Not: mesajlarını okudukça da daha büyük zırvalar görüyorum. İnsanlar soyut düşünmeye 11-15 yaşları arasında ulaşmazlar. Tam tersine, zeka yaşı 11-15 olan kimseler soyut düşünebilirler. Hiç Piaget'nin adını duymuş muydun? Zır cahillik seziyorum...
    Şu an ne kadar boş yaptığını anladım.

    Sırf boş anlamsız laflarla üste çıkmaya çalışıyorsun.

    Benim düşünceme göre bir beyinsiz ancak piaget'i kendisi bildiğini zanneder.

    Çünkü piaget'in bilişsel gelişimi her yıl kpss de sorulur ve bunu neredeyse tüm Türkiye bilir. Hani ilk okul çocuğu 2x2=4 ü öğrenir de bir tek kendisi biliyor zanneder ya.


    Piaget'in bilişsel gelişimi zeka üzerine kurulu değildir. Olgunlaşma, yaşantı sosyal gelişim gibi değişkenler üzerine kuruludur.

    Piaget senin dediğin gibi, bilişsel gelişimini geç tamamlayan insanlara düşük zekalı demez, gelişimini geç tamamlıyor der.

    Sırf laf salatasısın. Yukarıda 3000000 tane hatanı gösterdim, 30000 tane cahilliğini gösterdim hala ucuz şeylerle kendini avutmaya çalışıyon.

    Bir normlama vardı ne oldu ona? Makale bulamadın mı?

    Zeka testlerini psikolog uyguluyordu ne oldu onlara?

    Şurada ölçme teorilerini sorsam ve sana 1 hafta versem sayamazsın aslan parçası. Ben o kitapların hepsini eksiksiz hatim indirdim kaç kere. Sen ise sana 1 ay süre versem kitapları bulmayı bırak sayamazsın. Şurda sana ölçme üzerine 1 tane soru sorsam 1 ay araştırsan cevabı bulamazsın. Gelip yarı cahil bilginle laf salatası yapıyorsun. Mesleği psikolojik değişkenleri ölçmek olan insana da (bu mesleğin adını bilmediğine de eminim) ölçme öğretmeye kalkarsın.


    Adam piaget'i öğrenmiş alkışlayın lan, kendini derin bilgiye sahip sanıyor.

    Allah bilir sen şimdi Bruner de biliyordursun. Vallahi helal sana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 14 Haziran 2018; 0:21:53 >




  • Çağımızda sürekli hazır yaşıyoruz o da var.Mesela kitap okumak yerine instagram postları okuyoruz.Daha kısa sürede daha çok tatmin veriyor.Emeğe gerek yok.Bu da tembelleştiriyor ve zekayı düşürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Yanlışın var, senin sadece psikolog olmadığını söyledim. Gördüğün gibi önerme tutarlılık arz ediyor.
    Sen de Piaget'den o kadar habersizsin ki, toplum hakkındaki düşüncelerini kpss sınavlarında öğreneceğini sanan bir cahilsin. Piaget acaba geç bitirenler olarak mı bakıyormuş 11-15 yaş seviyesine ulaşamayanlara - bunu duyunca kahkahayı bastım açık söyliyim.
  • Mesela adamlar amerikda 18 yaşında şirket kuruyor ben site kurmaya çalışıyyorumwww.tunawa.com gidip aileme anlatıoyrum napacağımı kimse dinlemiyor destekçi olan yok. sen okuluna odaklan bırak bu işleri paranın peşindenmi mi koaşan diyor.. yani iş veren değil köle olmamı istiyorlar
  • Bizim işçilerden birisi 2 basamaklı sayıları kafadan çok hızlı topluyor. Hatta 3 basamaklı olanları da ortalama bir insandan çok daha hızlı toplayabiliyor. Müdür duydu o da sordu şaşırdı kaldı. Kendisi vasıfsız ve öyle parlak zekalı birisi değil.

    Biraz araştırdım ki kendisi 15 seea kahvehane işletmiş ve iskambil kapıtlarıyla çok fazla haşır neşir olmuş. 51 oynarmış ekibiyle. Anladım ki bu oyun ona böyle bir toplama yeteneği kazandırmış.

    Önceden hesap makinesi her zaman olmazdı şimdi herkesin cebinde. Dolayısı ile hedap yapmak için beynimizi geliştirme gereği duymuyoruz.

    Değişen şartlar zekanın gelişim yönünü değiştireceğinden eski ile yeniyi kıyaslamak aldatıcıdır düşüncesindeyim.

    Kendim sayısal mezunuyum ( tam 20 sene öncesi). 2018 LYS (liseye giriş sınavı) sayısal sorularına bakayım dedim 8 soruya dayanabildim 5 doğru 1 boş 2 yanlış. Sorular alışık olduğumuzdan çok farklı. Mutlak sonuç yerine en az, en fazla gibi sorular var. Soru yapıları çok değişmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Yanlışın var, senin sadece psikolog olmadığını söyledim. Gördüğün gibi önerme tutarlılık arz ediyor.
    Sen de Piaget'den o kadar habersizsin ki, toplum hakkındaki düşüncelerini kpss sınavlarında öğreneceğini sanan bir cahilsin. Piaget acaba geç bitirenler olarak mı bakıyormuş 11-15 yaş seviyesine ulaşamayanlara - bunu duyunca kahkahayı bastım açık söyliyim.
    Yine sıfır bilgiyle laf çevirerek boş konuşma. Onca şey söyledik ısrarla görmemezlikten geliyor.

    Ne bir ölçme teorisi biliyorsun, ne ismini biliyorsun, ne de bu konuyla ilgili her hangi bir fikrin var. Sadece boş yaparak üste çıkmaya çalışıyon.

    Zaten tartışma üslubunu ekran kartı forumlarından biliyoruz, seni muatap alan da hata...

    Sen psikolojik değişkenleri ölçmeyle uğraşan kişinin mesleğini öğrenene kadar seninle muatap olmucam.

    Boşuna dememişler Türkiye'de her şey olursun ama rezil olmazsın diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 14 Haziran 2018; 1:42:41 >




  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Ona bakarsan Einstein da basitçe anlatamadıysan iyi bilmiyorsundur demiş, hadi bakalım hangimiz daha basit izâh edebiliyoruz boy ölçünü görelim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mete Can Karahasan

    Ona bakarsan Einstein da basitçe anlatamadıysan iyi bilmiyorsundur demiş, hadi bakalım hangimiz daha basit izâh edebiliyoruz boy ölçünü görelim...
    Sen şu an klasik bir cahilin yaptığını yapıyorsun. Tartışmayı kazanmaya çalışıyorsun. Hem de 0 bilgiyle.

    Ne konu hakkında fikrin var, ne konu hakkında bilgin var. Şurada basit bir ölçme işlemini sorsam; örneğin paralel ölçmeler arasındaki korelasyonun yüksek olmasının, ölçülen puanın gerçek puana yaklaştığının göstergesi olduğunu bir kaç ufak denklemle göster desem yapamazsın.

    Bu bahsettiğim şeyi bir psikometri uzmanının bilmesini bırak her hangi bir ölçmeci bile bilir. Bunu bile bilmediğine eminim.

    Sağdan soldan ordan burdan normlama diye bir kelime duydun veya biliyosun. Sadece tahmin ediyorum, normlama kelimesini ya ekonomi okudun orda duydun, ya genetik okudun ne bileyim ya da ilaç sanayide çalışıyorsun... Onu ölçmedeki norm, uyarlama veya geçerlik güvenirlik çalışması zannettin. Sonra morarınca da işi laf kalabalığına vurdun.

    Sana bir tane normlama ile ilgili makale getir dedik. İçinde normlama kelimesi geçen bir ölçme aracı geliştirme çalışması bir norm çalışması getir dedik. Görmezden geliyorsun çünkü işine gelmiyor.

    Ben senin bahsettiğin Freud, Jung ve Piaget'i bile bilmediğinden veya yüzeysel bildiğinden eminim.

    Zeka'nın ne olduğunu ve nasıl ölçüldüğünü de bilmediğinden eminim. Çünkü bilen insan bu konu hakkında konuşur azıcık da olsa bilgi verir.

    Birisi sana ölçme teorisiyle ilgili bir şeyler söyle de bildiğini anlayalım diyor. Tek kelime etmiyorsun.

    Muhtemelen ölçmenin bir teorisi olduğunu hatta birden fazla teorisi olduğunu bugün benden öğrendin.

    Şimdi desem ki psikolojik değişkenlerin sürekliliğini ispatla veya tarihsel gelişimini göster. Bunu da yapamazsın çünkü konu hakkında fikrin yok.

    Sadece laf salatası yapıyorsun. Sonuçta bu ülkede Celal Şengör'e jeoloji öğreten tarih öğretmeni vardı ve sadece laf dalaşıyla tartışmayı kazandığını düşünüyordu. Bu yüzden senle tartışmıcam. Ne yazdıklarıma cevap veriyorsun, ne konuyu tartışıyorsun. Ben de konu hakkında en ufak fikrim olmasa konuyu tartışmaz böyle laf dalaşına girerdim.

    Gelip sana ne kadar cahil ve ne kadar troll olduğunu anlatmakla vakit kaybetmicem. Çok alışığım bunlara. Zamanında Annihilator diyordu da sana; inanmıyorduk, "Ne konuştuğu hakkında ne bilgisi var ne fikri var" diye. Adam baştan sona haklıymış.

    şimdi ne saçmalıyosan saçmala. Hadi Bye bye.

    Bir şey daha ekleyeyim: Adama bu benim işim, mesleğim yazdım diye bunu narsistlik saydın. Bu bence senin ezikliğin. Çünkü "bu benim işim" cümlesinde ufacık bir narsistlik dahi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 14 Haziran 2018; 3:54:41 >




  • Dovahkiin kullanıcısına yanıt
    eulogy kullanıcısına yanıt
    Ben de aynını düşünüyordum ,iyi sorular , bilen bir arkadaş cevap verebilir mi?
    Teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.