Şimdi Ara

2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
4
Favori
2.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba dostlar.

    2022 Haziran ayında Seres3 (C Suv) ile ilk elektrikli aracı aldıktan sonra 2023 Eylül ayında 2. araç olarak MG ZS EV aldık.

    Bu araçları alma aşamasında 7-8 aracı inceledim, test sürüşü yaptım

    Sonuçta Elektrikli araç alınacaksa Tasarımından üretimine ELEKTRİKLİ olmasının gerektiğine karar verdim.

    Geçen hafta Seres3 sattım, çünkü üretimi sonlandı, üstüne hükümetin Çin malı EV yasağı ile uzun vadede sorunlarla karşılaşacağımı düşündüm.

    Hemen 2. bir EV arayışına girdim. Ama hükümetin bu kararı, üreticilerin Türkiye pazarından uzak durmaları neticesi pek araç yok satışta.

    1 hafta içinde 4 marka (model) inceledim, gittim görüştüm.

    Bu arada 2. el 2023 araçlarada Sahibinden baktım.

    İçten yanmalı üretilmiş sonra EV dönüştürülmüş araçlardan, Peugeot e2008, Citroen C4 ve C4x, Opel Mokka gibi araçları hemen eledim. Çünkü menzilleri 300km civarı olup, küçüklükleri, şaft tüneli vs..

    Volvo Xc40 ve c40 baktım, onlarda dönüştürülmüş ve yakında (2026) üretimden kalkacakları için fiuat olarak çok yüksek olduğu için vazgeçtim.

    Hyundai'de hiç araç yok.

    Sonuçta Kia İzmir Özdemirlere gittim, Üst versiyon Prestige artık gelemeyecekmiş yok.

    Alt versiyon Elegance ellerinde var ve 2023 leri boşaltmak için kampanya yapmışlar. Liste fiyatı 1.720.000 olan araçları 90.000tl gibi iniyorlar.

    Yarın kapora vereceğim alacağım.

    Test sürüşüm, donanım ve diğer bilgilerim 2. mesajda olacak.

    Şimdilik bol elektrikli günler dilerim.

    2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 19 Şubat 2024; 8:54:59 >







  • Gelelim Donanıma, eksiklerinden önemli olan ;
    -ısı pompası
    İzmirdeyiz, soğuk pek olmuyor (en kötü 2-4 derece) menzilden kaybedeceğimiz (460km) 20-30km bir şekilde kapatırız
    -elektrikli bagaj
    olsa iyi olurdu ama ayakla açma olmayınca pek önemsemedim
    - hafızasız sürücü koltuğu
    Tek kullanıcı Damat olacağı için o düşünsün 😄
    - manual yolcu koltuğu
    Kızım kendi ayarını yapar sadece o kullanır.

    Diğer şerit kayma önleme, geri viteste çarpma engelleme, kör nokta kaza engelleme önemli değil çünkü zaten açmayız, bu tip özellikler henüz ülkemiz yolları için uygun değil.
    Navigasyon yok, onu da carplay veya androidoto ile çözeriz.
    Şarj kablosu bir adet, 220v 16a normal prizden şarj için, type2 AC yok.

    Prestige paket getirmeyeceklermiş çünkü fiyatı 2M geçermiş,
    2. elde baktım, 2023 olanlar 1.7-1.85 arası, değmez dedim.

    Test sürüşü;
    Sürüş dinamikleri, yol tutuş, sessizlik, bozuk yollarda ki tık tık geçişi beğendim.
    204hp ile atak (Kayınbiraderle bugün volvo xc60 test sürüşü yaptık, 197hp ama hantal), keyifli
    İç mekan iddialı olacak ama volvo xc40 dan iyi, tasarımı yerinde, ferah.
    Cam tavan yok, sunroof var, MG de cam tavan var ama açmıyoruz, yazın sıcaktan, kışın soğuktan...Seres de de hiç açmamıştık.
    Ellerinde 4 renk var, biz Interstellar Grey seçtik. C sütunundaki koyu renkle uyumlu oldu.

    Yarın son bir pazarlık daha yapıp almayı düşünüyoruz.
    Böylece hem MG hem Kia servisi olan Özdemirler 2. mekanımız olacak.
    🤣




  • Bugün Balikesir Havran Kia bayisi Teknak’a gittik, aracımızı aldık.
    Elegance donanım 1.490.000tl
    Liste fiyatı 1.720.000 olunca oldukça hesaplı oldu.
    Interstella Grey= Antrasit Gri renkte.

    Havran İzmir arası 220km (20km izmir şehir içi sayılır.
    İlk 100km “0” Kers ayarında ortalama 100-125km hızla klima kapalı 2 kişi kullandım, sonuç: 17.1kw
    ikinci 100km yine Kers “0” ama klima açık, cruise control 110km ayarlı kullandım, sonuç;18.3kw

    İzmir içine girince i-pedal kullandığımda ortalama 13.8kw,
    Kers 2 seviyede 14.5kw yaktı.
    Her ikisinde sürat 0-40km arası idi.

    Diğer detaylar ve Seres3-MG ZS EV kıyaslamaları bir sonraki mesajda.
  • Bayide yapılan işler;
    -Trafik sigortası 9100tl (kızımın ilk aracı)
    - Kasko 15000tl ilk araç olduğu için. 2. yıl yenilenirse Kia kampanyası olarak yıllık bakımda %10 indirim
    - tescil işlemi yarım oldu, plaka takıldı ama notere izmirde gideceğiz, geçici ruhsat verdiler, 30gün süresi varmış. Noter masrafının bedelini ödediler.
    - Orada tanıştığım Tansel isimli kişi Balıkesir, Bursa bir çok bayinin film kaplama vs işlerini yapıyormuş, dün konuşunca bugüne şu işleri yetiştirdi.
    * tüm camlar uv korumalı cam filmi, 3 yıl garantili
    * ön kaput ppf kaplama 3 yıl
    * seramik kaplama
    * deri, kumaş, plastik koruma çalışması
    tümü 22.000tl. faturalı.
    - bayi aracı %100 şarj edip verdi, saat 17:00 ye kaldık
    şimdilik bu kadar
  • 2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU
  • mimleon kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle kullanın
  • Hayırlı olsun, Allah güle güle, iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.


    Satın aldığınız fiyatta ekstra bir indirim var mı, yoksa size verilen son pazarlık fiyatı mı? 2. el sitelerinde 1.480.000 liradan başlayan fiyatları görünce, ilk elden öğrenmek istedim.


    Standart ev prizinden doldurma imkânı var mı? Sitesinde verilen en düşük şarj 11kw, daha aşağısı olmayınca prizden (wallbox olmadan ya da trifaze hat çekilmeden) şarj olmuyor diye yorumladım, yanılıyor muyum?

  • aalpan A kullanıcısına yanıt

    Aracın yanında gelen priz evden şarj etmek, için 1kw/s civarı hızla şarj ediyor. 11kw şarj için trifaze hat çekip ona uygun sarj kablosu almak gerekiyor.

  • @gtagucu Bu kablonun birlikte verildiği sitesinde ya da kullanım kılavuzunda yazmıyordu. Teşekkür ederim.


    Bu aracın sahibiyseniz bir sorum daha olacak: Kullanım kılavuzunu okurken, AC ile prizden şarj ederken şarj seviyesi ayarlanabiliyor gibi bir anlam çıkardım ben.


    Kullanım kılavuzu sayfa 27'de böyle bir başlık var ve sayfa 28'de de bir tablo verilmiş. Böyle bir ayar imkanı var mı?



    2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU


    2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU




  • Bayi elinde ki stok 2023leri bitirmek için indirimde.

    Araçla birlikte 2 kablo veriliyor.

    1. ev prizinden şarj için ayarlı daptörlü
    2. tip2 wallbox AC kutudan şarj için kablo

    Bende wallbox (Tunçmatik 22kw) var, akşam taktım 10.8kw ile şarja başladı.

    Priz şarjı ayarlıymış ama denemedim, ilerde denerim.

    Arçala birlikte yangın tüpü, 2 üçgen işaret, ilk yardım paketi içeren pls. kutu veriyorlar.

    Ayrıca kullanım kılavuzu kitapçığı ve usb hafızalı digital kitap.

    Paspas ve bagaj kaplaması gelecekmiş. fiyatları;

    bagaj kauçuk 674tl, paspas takımı 1430tl.


    Araç ön kaput içi motor üstünde ayrı bir bagaj var, sevdim bu fikri, az kullanılan şeyler oraya.

    Pandizot yumuşak kumaştan, kendi torbası var, katlayıp kaldırabiliyorsunuz, bakalım işe yarayacak mı.


    Arka orta kafalığı çıkarıp bagaja koyma niyetim var, görüşü engellemiyor ama gözü rahatsız ediyor.


    Ayrlardan açarsanız, arka görüş kamerası hangi hızda olursanız 9lun devamlı açlık kalabiliyor. mormal ve geniş açı seçenekli, dikiz aynası gibi kullanmak iyi fikir.


    Diğer EV aracım MG de ECO modda ısıtma/soğutma yok denecek kadar azdı, bunda iyi AC klima açarak ısıtması yeterli. ilk 2dk kadar soğuk sonra ısıttı.


    Aracın enerji kullanımı, ses düzeyi konusunda testler yapacağım sonra videolu, resimli anlatırım.

    Bol elektrikli günler….





  • @mimleon Paylaştığınız bilgiler ve sorularıma verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Kullanım, tüketim tecrübelerinizi bekliyorum.


    Aracınız sizlere ve kızınıza tekrar hayırlı olsun, güle güle, iyi günlerde kullanmanızı dilerim.

  • 2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU

    Deneyimler; Enerji Geri Kazanımı EGK (olarak kısalttım)
    EV demek EGK demek, bunun için Niroda direksiyonda sol ve sağ kulakçıklar var.

    SOL KULAKÇIK; Kendinize çekerek her bir kademe 1-2-3 olarak üç kademe EGK arttırır. Bir kez daha (4.) çekerseniz "I PEDAL" aktif olur.

    SAĞ KULAKÇIK; Kendinize çekerek her bir kademe 3-2-1 olarak üç kademede EGK azaltır. Bir kez daha (4.) çekerseniz "AUTO SMART" aktif olur.

    nedir bu EGK? 2 yollu var.
    1- Elektrik motoruna, yolda giderken gaz pedalına basmazsanız ayak boşta ise aracın sürüklenme sırasında tekerlerde oluşan enerji ile ters akım verip bataryayı şarj eder.
    2- Yolda giderken frene bastığınızda yine batarya şarj olur ama bu sefer frenlemede ki enerjiyi kullanır.

    Bendeki Seres3 ve MGZSEV bu iki kazanımı tek uygulamada veriyor, yani ayırım yok, sadece 1-2-3 şeklinde kademelenme var.

    Niro buna bir de "0" eklemiş yani YELKEN MODE, ayağınızı kaldırınca gazdan, EGK devreye girmiyor, araç sürüklenip gidiyor, elbette yolun yaokuşa, inişine bağlı olarak hız artar veya azalır. Bu kullanımı şehirler arası, otoyolda tavsiye ediyorlar. Bu yollarda çok fren olmayacağı gibi EGK kademeleri hızınızı azaltıp tekrar hızlanma için enerji kaybına sebep olurmuş.

    Fotoğrafta gördüğünüz kulakçıklarda rakamlar EGK kademelerini gösteriyor. Genel olarak;
    3. kademe çok sıkışık trafik ve aşırı rampa aşağı yollarda,
    2. Kademe Normal şehir içi 0-40km hızlarda kullanım,
    1. kademe şehir içi ama 30-60km hızlarda kullanım tavsiye ediliyor.

    IPEDAL; (Tek pedal) Sol kulakçık 4. kademeye alınca devreye giriyor. Artık pedala basınca ilerliyorsunuz, çekince yavaşlıyorsunuz, hatta kısa bir mesafede duruyorsunuz, "Auto Hold" açıksa ayağınızı gazdan çekip frene basmadan yokuşta bile durabilirsiniz. Bu durumda önünüzde ki araç hareket ederse ekranda "ÖNÜNÜZDE Kİ ARAÇ HAREKET ETTİ" uyarısı veriyor, tek yapmanız gereken gaza basmak.
    Bu Ipedal aktif iken EGK kademelerini AYARLAYAMAZSINIZ, kendisi en yüksek ayarda tutuyor. Sağ kulakçıktan EGK kademesini düşürürseniz IPEDAL sonlanıyor. Bu özelliği sıkışık şehir içi trafiğinde kullanmanız tavsiye ediliyor.

    AUTO SMART (Akıllı EGK); Sağ kulakçık 4. kademeye alınca başlıyor. Bunda 1-2-3 EGK kademelerini kullanabiliyorsunuz.
    Farkı şu; Bilgisayar, yol durumu, öndeki aracın durumununu, sürüş dinamiklerini kontrol ederek, akıllı sürüş yapıyor. Ancak, sürüşü ele aldığı için, trafikde oluşacak aksi durumlarda (kılavuzda açıklıyor) başınız ağrıyabilir, kaza ihtimali var, uyanık olup kontrolü ele almanız lazım. Denedim, riske girmek istemedim, kullanmayacağım.

    Şehir içi EGK için normal 1-2-3 kademeleri veya Ipedalı kullanabilirsiniz.
    Diyelimki EGK için kademeleri kullanmadınız, ayağınızı gazdan çektiğinizde az da olsa EGK oluşuyor. Yukarda bahsettiğim konu.
    Yani her halükarda araç bataryayı doldurmaya çalışıyor.

    Şimdilik bu kadar.
    Deneyimlerimi aktarmaya deva. edeceğim.




  • 2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU

    Deneyimler Klima kontrolü;
    Fotoğrafda görülen menü çubuğunda 14 nolu seçenek ile Multimedya/Klima değişimi yapılıyor.
    Klimayı seçtiğinizde, sırası ile;
    1. düğmeya basınca klima gücü açılır veya kapanır. Klima açık iken aynı düğmeyi çevirerek (4.) SÜRÜCÜ TARAFI ısısını kontrol ediyorsunuz.
    2. Bu düğmede basma seçeneği yok, sadece çevirerek YOLCU TARAFI ısısını kontrol ediyorsunuz.
    9. Bu dokunmatiğe basarsanız SYNC (EŞLEŞME) DEVREYE giriyor. SÜRÜCÜ ve YOLCU ısısı eşleşiyor, artık SÜRÜCÜ dğümesini çevirdiğinizde her iki taftaki ısı aynı derecede olarak artıyor veya azalıyor. iptal için yine Bu tuşa dokunuyorsunuz.
    7. Ön cam buz/buğu gidericiyi (AC klimayı açarak) açıyor
    8. Arka cam buz/buğu gidericiyi açıyor
    10. Hava sirkülasyonunu içerde devir daim yada dışardan tazeleyerek alıyor
    6. 3 ayrı seçilebilir üfleme bölgesi seçimi.
    12. bununla sadece SÜRÜCÜ tarafı çalışıyor, YOLCU klima kapatılıyor.

    3. ve 11. seçenekler.
    1 nolu düğmeye bastınız havalandırma gücünü açtınız. Son kullandığınız tüm seçenekleri kullanarak açılıyor.
    11. Klimayı çalıştırma/kapatma tuşu
    3. otomatik klima seçemeği, 3 kademeli, her basışta (low-mid-high) kademe değişiyor.
    Bu tuş ile araç iç hava ve dış havayı kontrol edip en uygun şartlarda, sizin seçtiğiniz ısıda, en uygun üflemeyi yaparak çalışıyor.
    Auto açık iken isterseniz AC kapatabilirsiniz, klima çalışmadan üfleme değerleri çalışıyor.
    5. üfleme hızını değiştirebiliyorsunuz. otomatiğe geçmek için 3 e basıyorsunuz.

    Yazılan; Automatik ayarda, 22 derecede klima çalıştırmak en verimli seçenekmiş.
    Ben sabah ilk çalıştırmada klimayı 25-26 dereceye alıp, ayak ve cam üflemeyi seçerek bir müddet araç içini ısıtıyorum. Sonra tavsiye edlilen 22 derece ve “low” otomatik seçiyorum.




  • 2023 Kia Niro EV Deneyimler Testler, ANA KONU

    Deneyimler, Geri görüş;
    Bildiğiniz gibi 360 kamera yok, geri viteste ekran açılıyor, mavi ve sarı çizgileri var.
    Normal sürüşde arkada ortada oturan olursa arka cam görüşü dikiz aynasından mümkün olmuyor, 1. ve 3. koltuk başlarıda kısmen kapatıyor.
    Çözüm:
    Dururken orta konsolda kamera tuşuna basıp ekranı açıyoruz, ayarlara "girip sürüş anında kamerayı aç" seçeneğini aktif ediyoruz.
    Artık hangi süratte olursanız olun, orta konsolda ki kamera tuşuna bastığınızda geri kamera açılıyor ve sizin geniş dikiz aynanız oluyor.
    isterseniz ayarlardan çizgileride kapatabilirsiniz.




  • Deneyimler; Sürüş
    Bugün bir vefat nedeniyle İzmir-Tire-İzmir yaptık.
    3 kişi, yük yok.
    90+90=180km yaptık.

    *Giderken Cruise Control 90-110km aralığında, kasaba geçişlerinde 60-70km hızda 100km ortalaması 15.3kw tuttu.

    * Dönüşte, EGK 1. derecede AUTO 90-110km pedaldan enerji vererek, yine kasaba geçişlerinde 60-70km hızda 100km ortalaması 15.1kw tuttu.
    (Auto EGK nın çok farkını göremedim, aynen 1. derece normal EGK kullanmak gibi geldi)

    Elbette Tirenin rakımı 93m olunca fark edermi diye düşündüm.

    Yeni asfalt yollarda yol sesi iyi, rüzgar sesi daha az (MG ZS EV ye göre) ama zift+mıcırdan yapılmış, ağır vasıtaların bozduğu yollarda rahatsız edici bir yol sesi aldık. Rüzgar sesi yok.
    Lastiklerden kaynaklı olabilir.

    90-110km hızda, 3 kişi 15kw/100km değer çok iyi bence.
    Seres 3 de bu 20kw, MG de 18kw larda.
    Eğer 70-90km hız yaparsak 13-14kw ları görmek mümkün sanırım.
    Şehir içi ise yine 11-14kw arası değişiyor, trafiğe ve kullanıma bağlı olarak.

    Enerjiniz bol olsun.
    😊




  • Güzel paylaşım için elinize sağlık. Almayı düşünenler için çok güzel bilgiler
  • Selamlar 3,5 aydır kullanıyorum. 4000km civarına geldim.

    Seçimimde ki asıl neden bu sınıfta bu aracın menzil değerlerine yaklaşabilen ve 150kW -204hp'lik bu fiyatta başka seçenek yok.

    Üstelik Elegance donanım olmasına rağmen sürüş destek sistemlerinin bunda ki kadar olan bir seçenekte başka marka yoktu.


    Çinliler'e de bu parayı vermektense KIA alayım dedim.

    Bundan önce de Tesla LR kullandım 3 ay...

    Tesla hoş güzel ama 40bin MTV vermek istemedim. Başka aracım da oldugundan bunu seçtim.

    Araba bence müthiş.Güç dersen var,geniş,pratik,teknoloji var,konfor var....

    Kısaca artık ev de mutlaka bir aracım hybrid ya da fosil yakıt tüketen en az 2 sene daha olacak.

    Sonrası muhtemelen 1000km'ler üzeri bir elektirkli ile değişirim...



    Tek derdim biz 3 ay önce bu aracı 1,6 civarında aldık. Bu da Anadolu Grubunun çobanlığı.....

    Madur edildik resmen. 1.480 e bu arabayı alabilen alsın. Bakın hala alsın diyorum. Bu grupta kıstası olan araçlar 110kW'dır...

    Menzili de bunun kadar değildir. dikkat edin.

    Ben kullanımıma göre 250-300₺'ye 340-400km arası kullanıyorum şehir içinde.

    Isı pompası-Isı pompası diyorlar ya....Kars-Ardahan da değilsen Ege de ,Marmara da,Akdeniz de hiç bir etkisi yok.


    Isı pompası olan ile de bence bu coğrafyalarda 30km fark yaratmaz.Hayatında elektrikli araç kullanmamış kişiler size referans olamaz arkadaşlar...


    İşin başına çor-çocuk koyarlarsa böyle kaliteye oynayan, premium olmak isteyen bir markayı madara edersin...

    İNSANLARI SÜREKLİ TEDİRGİN EDEN BİR SAÇMA GÜRUH VAR.

    ELEKTRİKLİ ARABA DÜŞMANI.

    Halbu ki şu araçları 1 ay kullanın farkı ve pratikliği anlayacak herkes.





  • doğrudur,
    Nasreddin Hoca’nın dediği gibi,
    Damdan düşünce “bana damdan düşen adam getirin onun dediklerini yapacağım” demiş.
    Elektrikli araç yorumlarını sadece EV kullananlar yapsın.
  • Merhaba. Yaklasik 15 gun once aldigim kia niro ev prestige ile araniza katildim. Tuketim degerlerim yaklasik soyle;

    sehir ici yavas akan trafik 12-13 kw

    sehir ici max 90kmh 14-15 kw

    otoban 120kmh 18-19 kw

    sehir ici tek sarjla 500 kilometreyi rahat goruyorum. Fakat otobanda isler degisiyor. 120-130 kmh arasi max 350 km yi gorur.

    100-110 arasi sakin kullanirsaniz 400 civari gider.

    prestige ile comfort arasinda batarya ve motor ayni olmasina ragmen isi pompasi anlaminda kisin menzil farki comfort aleyhine olacak gibi. Disarisi 10 derece iken isitmayi actiginizda once 4 kw cekiyor. 2-3 dakika sonra 1 kw. 10 dakika sonra icerisi isininca 300-400watt sabit kaliyor ki bende isi pompasi var.

    Arac cok stabil, inanilmaz komforlu ve atik. Ben aldigima cok memnunum. Burdan akliniza takilan sorulari ben de cevaplayabilirim.

  • Hayırlı olsun,
    Prestige 2. el mi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.