Şimdi Ara

ZAVOLİ KULLANANLAR/KULLANACAKLAR BURAYA (106. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.560
Cevap
41
Favori
587.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • slm arkadaşlar. yaklaşık 2 yıldır zavoli kitini kullanıyorum. buradaki herkes gibi arada sırada benimde sorunlarım oldu ve sayın zavoli tr her seferinde duruma müdahale etti ve çok şükür halledildi. önemli olanb montajın adam gibi yapılmasıdır. gerisi hikaye . yukarıda bir arkadaşında belirttiği gibi sorun kitlerde değil kiti takan ustada. zavoli kısa sürede ve çok hızlı denecek bir şekilde büyüdü ve dolayısıyla bayilik verirkende çok seçici olamadı . bu yüzden sorunlarda arttıkça arttı. hepinize sorunsuz keyifli sürüşler diliyorum....
  • Merhaba,
    Keşke ben de sizin gibi sayın Zavoli TR her soruna müdahale etti diyebilseydim. Kendisine yakıt tüketimi ile ilgili 3 mesaj atmama rağmen, ki problem ana bayiileri Polaris Ankara'dan kaynaklanmaktaydı, herhangi bir yanıt alamadım (problem için önceki mesajlarıma bakılabilir). En son yakıt tüketimi ile komedi durumu son mesajımda söylemiştim. Polaris'te bu sorunu siz yaptınız siz çözeceksiniz diye gittiğim son seferde aracın ayarları yapıldı ve araç gaz alamayacak duruma gelene kadar (tabi burada pompa basıncı felan hesaba katılmıyor) doldurulup 60 km uzun yol test sürüşüne gidildi. Dönüşte bir kez daha fullenen aracın mucizevi bir şekilde 8,8 kuruş (eski parayla 88 bin) yaktığı ortaya çıktı. Ancak bu testten sonra 100 km şehiriçi gidip (oradaki diğer ustanın "aklı"na uyarak) bir daha başka bir pompadan aracın deposunu doldurunca aracın yakıt tüketimi 33 kuruşa (eski parayla 330 bin) fırladı. Haydi o "test"e gülüp geçtim diyelim araç en son "ayar"dan sonra rölantide tekrar sarsmaya ve geri vites park manevrası artı ışıklarda stop etmeye başladı (zaten tüm sorunlar bu rölanti yüzünden takım olarak enjektörlerin değiştirilmesiyle başlamıştı). Böylece ben yine 1.5 sene önceki noktaya --2 ayrı MAP sensörü (biri LPG diğeri benzin) değiştirmeme, orijinal zavoli enjektörlerin değiştirilmesine ve birçok ayara rağmen-- dönmüş oldum. Artık sıtkım sıyrılmış durumda.
    quote:

    Orijinalden alıntı: selim68

    slm arkadaşlar. yaklaşık 2 yıldır zavoli kitini kullanıyorum. buradaki herkes gibi arada sırada benimde sorunlarım oldu ve sayın zavoli tr her seferinde duruma müdahale etti ve çok şükür halledildi. önemli olanb montajın adam gibi yapılmasıdır. gerisi hikaye . yukarıda bir arkadaşında belirttiği gibi sorun kitlerde değil kiti takan ustada. zavoli kısa sürede ve çok hızlı denecek bir şekilde büyüdü ve dolayısıyla bayilik verirkende çok seçici olamadı . bu yüzden sorunlarda arttıkça arttı. hepinize sorunsuz keyifli sürüşler diliyorum....




  • arkadaşlar imzamada yazan aracıma lpg kiti taktırdım,kullanmak pek nasip olmadı ama önümüzdeki ay uzun yol yapıcam 3-4000 km kadar.focus kullanan arkadaşların lpg değerlerini merak ediyorum,benzinle 50 ytl ye 200 km yapıyordum bunun geneli uzun yol,şimdi ne yakıcak çok merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: inimicus

    Merhaba,
    Keşke ben de sizin gibi sayın Zavoli TR her soruna müdahale etti diyebilseydim. Kendisine yakıt tüketimi ile ilgili 3 mesaj atmama rağmen, ki problem ana bayiileri Polaris Ankara'dan kaynaklanmaktaydı, herhangi bir yanıt alamadım (problem için önceki mesajlarıma bakılabilir). En son yakıt tüketimi ile komedi durumu son mesajımda söylemiştim. Polaris'te bu sorunu siz yaptınız siz çözeceksiniz diye gittiğim son seferde aracın ayarları yapıldı ve araç gaz alamayacak duruma gelene kadar (tabi burada pompa basıncı felan hesaba katılmıyor) doldurulup 60 km uzun yol test sürüşüne gidildi. Dönüşte bir kez daha fullenen aracın mucizevi bir şekilde 8,8 kuruş (eski parayla 88 bin) yaktığı ortaya çıktı. Ancak bu testten sonra 100 km şehiriçi gidip (oradaki diğer ustanın "aklı"na uyarak) bir daha başka bir pompadan aracın deposunu doldurunca aracın yakıt tüketimi 33 kuruşa (eski parayla 330 bin) fırladı. Haydi o "test"e gülüp geçtim diyelim araç en son "ayar"dan sonra rölantide tekrar sarsmaya ve geri vites park manevrası artı ışıklarda stop etmeye başladı (zaten tüm sorunlar bu rölanti yüzünden takım olarak enjektörlerin değiştirilmesiyle başlamıştı). Böylece ben yine 1.5 sene önceki noktaya --2 ayrı MAP sensörü (biri LPG diğeri benzin) değiştirmeme, orijinal zavoli enjektörlerin değiştirilmesine ve birçok ayara rağmen-- dönmüş oldum. Artık sıtkım sıyrılmış durumda.
    quote:

    Orijinalden alıntı: selim68

    slm arkadaşlar. yaklaşık 2 yıldır zavoli kitini kullanıyorum. buradaki herkes gibi arada sırada benimde sorunlarım oldu ve sayın zavoli tr her seferinde duruma müdahale etti ve çok şükür halledildi. önemli olanb montajın adam gibi yapılmasıdır. gerisi hikaye . yukarıda bir arkadaşında belirttiği gibi sorun kitlerde değil kiti takan ustada. zavoli kısa sürede ve çok hızlı denecek bir şekilde büyüdü ve dolayısıyla bayilik verirkende çok seçici olamadı . bu yüzden sorunlarda arttıkça arttı. hepinize sorunsuz keyifli sürüşler diliyorum....



    doğrudur hocam inanırım. benim araçta 19 bin km idi taktırdığımda. en büyük sıkıntım arıza lambasıydı zavoli tr obd cihazı ile yapılacak iyi bir ayar ile bunun sorun olmayacağını söyledi gerçektende öyle oldu. arıza lambasını sorununu hallettik rolanti sorunu ortaya çıktı araba ışıklarda stop etmeye başladı. buradaki usta kelebek boğazı kirli o yüzden oluyor dedi. internette araştırdım carbon clear öneren arkadaşlar oldu. dikkatinizi çekerim araç 2007 modeldi ve 19 bin km deydi. Tabi ben söylenenlerin hiçbirini yapmadım. durumu buradan yazdım ve düzeltilememesi durumunda kiti söktüreceğimi belirttim. Olmuyorsa zorlamaya gerek yok demek ki araca uyum sağlamıyor diye düşündüm. ( araç hyundai era). sağolsunlar izmir polaris nam-ı diğer zavoli tr olarak yazan arkadaşlar faruk ustayla durumu değerlendirmişler ve faruk ustanın aracı görmesine karar vererek ustayı Aksaray gönderdiler. o gündür bu gündür bir sorun olmadı. şubat ayında arıza lambasının yanması dışında. onuda enjektörleri temizledik filtreyi temizleyip ayarları tekrar girdiler sorun halledildi yine. neticede bunlar araç kul yapısı bozulacak elbette ama önemli olan bozulunca sorunu halledecek donanımda usta gibi ustanın bulunması. yok daha da olmadı, biraz polyanacılık yapıp, çok fazla sıkıntı etmeye gerek yok aracıma uyum sağlamadı deyip söktürmek en iyisi.




  • yeni taktırdım ve 2.depoyu kullandım..31 lt lpg ile tamamı şehiriçi 266 km..yani kmde 21.5 kuruş,100 kmde 11.5 lt gibi.bana göre hala yüksek bir değer,taktırdığım ustaa gittim ayara baktı,herşey yolunda dedi,giderek tüketim azalacak dedi...bu arada lpgye geçiş sıcaklığınıda 35 den 40 dereceye çıkardı,yazın böyle,kışın düşürcez dedi.. izmirde yaşıyorum,malum yazın oldukça sıcak oluyor..sanırım ustam aracın lpge çok çabuk geçmesini istemediğinden ya için 40 derece yaptı..ne dersiniz bu değer yüksekmi? tüketimimin zamanla azalacağı da çok mantıklı gelmedi..nasıl başladıysa öyle dewam eder diye düşünüyorum..
  • Aracımda 45 lt tank bulunuyordu.
    Geçen gün 44lt LPG almayı başardı.
    Sonuna kadar kullanıp benzine geçtiğimde İstanbul Beylikdüzü OGS otogaza gidip sorunu anlattım.
    Yarım saat içinde şamandıra değiştirildi.

    Şu an 36 lt ile standart miktarda LPG alıyor.

    İlgi ve alakalarından oldukça memnunum.
    Taktırmayı düşünen arkadaşlara bu servisi ve Zavoliyi tavsiye ediyorum....

    44lt aldığında depo boştu.
    44lt*1,97-TL =86,68-TL / 425 km = 20,30 kr km de (İstanbul şehiriçi - E5 Karışık - Ort.Hız 37km)
  • sayın polaris lpg;
    yaz aylarında izmr için sizin önerdiğiniz lpgye geçiş sıcaklığı ne olmalıdır? (benim kışın 35 derece idi,şimdi ustam 40 derece yaptı)
  • sayın polaris lpg bende denizlide oturuyorum ustam yazın 30 derecede gaza ayarladı geçişi daha taktıralı 5 gün oldu 1000 km den sonra 40 dereceyapacakmış doğrusu bu mu ayrıca yakıt tüketimim bana biraz fazla geldi daha ilk depom ama 32 lt gazla heralde 240-250 km şehir içi gidicek gibi arabam 2009 model hyundai accent era 1.6 motor saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekstra

    sayın polaris lpg bende denizlide oturuyorum ustam yazın 30 derecede gaza ayarladı geçişi daha taktıralı 5 gün oldu 1000 km den sonra 40 dereceyapacakmış doğrusu bu mu ayrıca yakıt tüketimim bana biraz fazla geldi daha ilk depom ama 32 lt gazla heralde 240-250 km şehir içi gidicek gibi arabam 2009 model hyundai accent era 1.6 motor saygılar..


    1.000 Km aarından sonra yakıtımız düzelecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    sayın polaris lpg;
    yaz aylarında izmr için sizin önerdiğiniz lpgye geçiş sıcaklığı ne olmalıdır? (benim kışın 35 derece idi,şimdi ustam 40 derece yaptı)


    Ustamın ayarı normal değerdir.Sorun Yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZAVOLI TR


    quote:

    Orijinalden alıntı: dekstra

    sayın polaris lpg bende denizlide oturuyorum ustam yazın 30 derecede gaza ayarladı geçişi daha taktıralı 5 gün oldu 1000 km den sonra 40 dereceyapacakmış doğrusu bu mu ayrıca yakıt tüketimim bana biraz fazla geldi daha ilk depom ama 32 lt gazla heralde 240-250 km şehir içi gidicek gibi arabam 2009 model hyundai accent era 1.6 motor saygılar..


    1.000 Km aarından sonra yakıtımız düzelecektir.


    sayın zavoli TR
    1000 km ayarında tam olarak ne yapılıyor acaba.benim ustam bilgisyarda baktı,sıcaklığı 40 derece yaptı..ilk depolarımda çok yaktım..33 litre lpg ile 266 km yapabildim.ustam kullandıkça lpg tüketimimin düşeceğini söyledi.tüketimim fazla değilmi? geçiş sıcaklğının 35 ile 40 derece olması arasında ne kadar zaman veya km farkı olur? sıcakll 35 derece iken de bir sıkıntı yoktu,tekrar 35 yaptırsam mı diye düşünüyorum..Renault aracım oldukça çabuk ısınıyor aslında...şehiriçi,sakin kullanırım.kalibrasyon ayarı ile tüketimimi daha da düşürmenin yolu varmı? oksa bu aracın tüketimi normlmi? teşekkür ederim...




  • sayın zavoli tr
    aracıma zavoli sistem taktırdgımdan beri 700 km yol yaptım fakat ilk günden beri araç boşta dururken rolanti düşme kalkma yapıyor kendi kendine gaz kısıp veriyor düşmw kalkam derken 1 in üstüne hiç çıkmıyor stop etme etmeme arasında geziyor servis boğaz kelebegi dedi yetkili serviste temizlettim sorun halen devam ediyor birde soğuk ve tam ısınmamışken olmuyor motor tamamen ısınınca sorun ortaya çıkıyor benzinde böyle bir durum yok yardımlarınızı bekliyorum konyada ikametgah ediyorum sistem yetkili servise taktırıldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zorbey4275

    sayın zavoli tr
    aracıma zavoli sistem taktırdgımdan beri 700 km yol yaptım fakat ilk günden beri araç boşta dururken rolanti düşme kalkma yapıyor kendi kendine gaz kısıp veriyor düşmw kalkam derken 1 in üstüne hiç çıkmıyor stop etme etmeme arasında geziyor servis boğaz kelebegi dedi yetkili serviste temizlettim sorun halen devam ediyor birde soğuk ve tam ısınmamışken olmuyor motor tamamen ısınınca sorun ortaya çıkıyor benzinde böyle bir durum yok yardımlarınızı bekliyorum konyada ikametgah ediyorum sistem yetkili servise taktırıldı


    bu sorunun neredeyse aynısı benimde başıma gelmişti. demek ki zavoli kitlerde montajın ve ayarın düzgün yapılmaması bu duruma neden oluyor. bana size denildiği gibi kelebek boğazı kirli ondan kaynaklanıyor demişlerdi. az yukarıdada yazdım kısaca ama özetleyeyim sizin için . araç 19 bin km de olduğu için yaptırmadım tabi. izmirden faruk usta geldi ve gördüğüm ve anladığım kadarıyla enjektörlerin yerlerini değiştirmişler birbirinden ayırıp kısa kısa gaz hortumlarıyla bağlamışlar. (aksarayda ikamet ediyorum burada sorunum halledilemeyince konyayı aradım telefona çıkan bayan arkadaş aksarayki ustanın ismini verip oraya gitmeniz gerekiyor deyince gülüp telefonu kapatmıştım.). şimdi az da olsa 1 in altına düşmemek koşuluyla az da olsa oynama meydana geliyor ama bunada şükür. o da şubat ayında yapılan yeni ayardan sonra oldu. önümüzdeki ay araca 45.000 bakımını yaptıracam o zaman tekrar gözden geçirirler.




  • bu arada sayın zavoli tr 2 sorum olacak;

    1-servis bakımından sonra ayarları tekrar kontrol ettirmem gerektiğini daha önceki yazışmalarımızda öğrenmiştim. şubat ayında arıza lambasının yanması ve gaza geçişte aracın stop etmesi yüzünden ayarları yeniden yapılandırırken usta yazın gel yazlık ayarını yapalım dedi. yaklaşık iki yıldır kullanıyorum sisteminizi bubun yazlık ve kışlık ayarı var mıdır? varsa nedir? yoksa ayardan kastedilen ısı değerinin yaz ve kışa göre ayarlanmasından ibaret midir?

    2- büyük bir ihtimalle kışın aracımın aküsünü değiştirmek zorunda kalacağım. aküyü değiştirirken lpg ecusü yada başka bir parçaya dikkat etmemiz yada ettirmemiz gerekiyor mu? elektirk kesintisinden dolayı ecü kendisini resetliyor mu?

    iki soru dedim ama soru içinde soru oldu




  • gülmeler yanlış oldu herkesten özür.....
  • SAYIN ZAVOLI TR
    sızı tebrık ederım. forumunuza goz gezdırdım. zovoli taktırmayı düşünenlere tatktırın taktırın sorunsuz çalışır diyorsunuz.
    AMA SORUN YAŞAYIPDA ÇÖZÜM BULAMAYANLARIN MESAJLARINI OKUYUPDA CEVAPLAYAMIYORSUNUZ.
    BU DA BANA İYİ BİR VERİ OLDU. YANLIŞA DÜŞMEKTEN KURTARDINIZ. TEBRİKLER...
    SORUN YAŞAYAN ZAVOLİZEDE ARKADAŞLARA GEÇMİŞ OLSUN.
    sorun yaşamayan arkadaşlarada kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.
    mesajı yayınlamayacağınızı bilsemde yine de yazmak istedim.
  • sanırım bu ay içinde zavolinin ülke genelinde eğitim seminerleri vardı . o yüzden cevablar geç kalıyor. çünkü cevabı yazan arkadaş teknik bir elemana sormadan buradan cevap yazamıyor . sabreden er yada geç cevap gelecektir.
  • BURSA VE ÇEVRESİNDE BULUNANLAR İÇİN ZAVOLİ YETKİLİ BAYİİ K.BOZKURT OTOMOTİV LTD.ŞTİ.

    OLARAK HİZMET VERMEKTEYİZ.
  • yazlık ayardan kasdedilen sıarlı sistem lpg takılı aracın benzinden lpg ye geçiş ısısı ayarıdır.yaz ve kış mevsimleri arasında sıcaklık farkı çok olduğundan araç yazın çok daha kısa mesafede ısınır.motor çabuk ısındığı içinde gereksiz yere fazla benzin yakmaması için yazlık ayar farklı yapılır.kışında motor rejim sıcaklığına daha geç ulaşacağından motor yeteri derece ısınmadan lpg ye geçiş sağlanmamalıdır.lpg bildiğiniz gibi regülatörde sıvı fazdan gaz haline dönüşür (bu da lpg basıncının düşürülmesi ve regülatör de dolaşan motor suyu sıcaklığı sayesinde sıvı lpg gaz haline dönüşür)
    sıralı sistem takılı araçlarda akü kutup başları sökülünce aracın lpg verileri resetlenebilir(kesin resetlenir diyemeyiz).yani tekrar kalibrasyon yapılması gerekir.mevcut harita üzerinde değişiklikler ile değerler eski konumuna getirilir.akü değişimlerinde bazı servislerde akü değiştirilirken aracı + ve - uçlarını birbirine bağlayan yani akımın kesilmesini engelleyen özel bir kablo var.bu kablo takılarak akü değişimi yapılırsa akım kesilmesi olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSRSRS

    yazlık ayardan kasdedilen sıarlı sistem lpg takılı aracın benzinden lpg ye geçiş ısısı ayarıdır.yaz ve kış mevsimleri arasında sıcaklık farkı çok olduğundan araç yazın çok daha kısa mesafede ısınır.motor çabuk ısındığı içinde gereksiz yere fazla benzin yakmaması için yazlık ayar farklı yapılır.kışında motor rejim sıcaklığına daha geç ulaşacağından motor yeteri derece ısınmadan lpg ye geçiş sağlanmamalıdır.lpg bildiğiniz gibi regülatörde sıvı fazdan gaz haline dönüşür (bu da lpg basıncının düşürülmesi ve regülatör de dolaşan motor suyu sıcaklığı sayesinde sıvı lpg gaz haline dönüşür)
    sıralı sistem takılı araçlarda akü kutup başları sökülünce aracın lpg verileri resetlenebilir(kesin resetlenir diyemeyiz).yani tekrar kalibrasyon yapılması gerekir.mevcut harita üzerinde değişiklikler ile değerler eski konumuna getirilir.akü değişimlerinde bazı servislerde akü değiştirilirken aracı + ve - uçlarını birbirine bağlayan yani akımın kesilmesini engelleyen özel bir kablo var.bu kablo takılarak akü değişimi yapılırsa akım kesilmesi olmaz



    cevaplarınız için teşekkürler. benim kastettiğim gibi lpg ye geçiş süreleri yaz- kış ayarı dediğiniz olay anladığım kadarıyla.
    akü değiştirme olayında da desenize korktuğum başıma gelecek. benim araca kalibrasyon ayarını yapan ve arıza lambasını yaktırmayan usta yurtdışına gidecek (obd ile ayarı şu ana kadar bir tek o yapıyor zaten 1 tane zavoli yetkili servisi var) . bundan sonra usta arayacaz desenize...




  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.