Şimdi Ara

ZAVOLİ KULLANANLAR/KULLANACAKLAR BURAYA (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.561
Cevap
41
Favori
585.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • honda integrama zavolli sıralı sistem lpg taktırdım...tüketim ekonomisi olarak oldukça memnunum....ancak kafamı kurcalayan bazı şeyler var....umarım bu platformda bu sorularıma cevap bulabilirim...öncelikli sorum şu...kullandığımız motorların hava yakıt karışım değerleri çok ama çok önemli bir husus...uygun karışım sağlanamazsa motorumuzun kırılması anlık mesele...sıralı sistemde uygun hava yakıt karışımının nasıl sağlandığını açıklayabilirmisiniz lütfen ?
  • Değerli 'integra',

    Zavoli'de aracınızın ayarı yapıldığında, aracın kendi EKÜ'süne (Elektronik Kontrol Ünitesi) bağlanan özel bir cihaz ile, aracınızın hava-yakıt karışımını okuyabiliyoruz. Bunu, aracın her ateşleme seviyesi için kontrol ediyoruz. Hedef, LPG'de aynı değerlere ulaşmak. Aynı değerlere ulaşıldığında aracınızda sorun yaşamıyorsunuz ve mesela arıza lambanız yanmıyor.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • hızlı ilgi ve alaka için çok teşekkür ederim.....aracın ecu 'sune cihaz bağlantısı nasıl yapılıyor?....bunu biraz daha açıklarmısınız?.....ecu'nun bulunduğu yerde herhangi bir müdahale olmadığını biliyorum....motor içindeki map sensörü veya injectors sinyallerinimi kullanıyorsunuz ?

    bir ikinci sorumsa şu....normalde ilk çalıştırmada araç benzinde çalışıyor....ve söylenenlere göre motor sıcaklığı 30 derece olduğunda gaza geçiyor...bu sıcaklık nerden ve nasıl ölçülüyor....yani bu sıcaklığı algılayan sensörünüz nerde? bunu şunun için soruyorum....motorum daha ısınmadan gaza geçtiği için bir süre silkeleme şikayeti yaşadım...beyne bağlanıp standart olan 30 dereceyi 40 yaptılar....fakat sorun aynen devam etti....sabah yine aynı sürede gaza geçip silkeleme yapıyor....fakat motor sıcakken her çalıştırmada gaza geçme süresi uzadı....girilen değer sıcaklık değerimi? yoksa zaman ölçütümü tereddüt ettim.....cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi integra -- 10 Temmuz 2007; 13:07:38 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZAVOLI.COM.TR

    Değerli 'uykusuz',

    Kullanılan LPG sisteminde doğru ayar hemen bulunamazsa, arıza lambasının yanmasına sebep olabilir. Bazı hassas araçlarda bir-iki ayardan sonra en iyi ayarı yakalamak mümkün oluyor.

    Sevgiler ve iyi kullanımlar

    Bahsettiğiniz ayar sistemin ilk montajında yapılan ayara mı benziyor yoksa farklı mı? Bu ayarı tüm bayilerinizde yaptırabiliyor muyuz?
  • Değerli 'integra',

    aracınızın EKÜ'süne OBD-II Test cihazı ile bağlantı kuruyoruz. Bu test cihazının bağlantısı aracın içindedir ve EKÜ'nün yakınlarında falan değildir. Ve genelde saklı olduğu için göremezsiniz. EKÜ'nüz, bize gereken tüm bilgileri veriyor.

    İkinci sorunuz, aslında bir sorun. Biz LPG'nin ısısını, sisteme bağladığımız iki ısı müşüründen alıyoruz. Birisi Regülatörün üzerinde, birisi gaz hortumlarının üzerinde. Aracınızın gaza geçişte silkeleme yapması normal değildir. Dereceyi artırmak problemi malesef çözmez. Bu hatanın iki sebebi olabilir: birisi, Regülatörün yanlış monte edilmiş olması yada düzgün çalışmaması (birisi montaj hatası, diğeri parça hatası), ikincisi, LPG enjektörlerinin ateşleme sıralamasının yanlış olması.

    En yakın bayimize, yada İzmire yakınsanız direk bize, başvurursanız, sorununuzu çok çabuk çözebiliriz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar




  • Değerli 'uykusuz',

    bu ayar ilk ayara benziyor tabiki. Fakat ilk ayardaki bilgilerede sahip olduğumuz için, daha 'ince' bir ayar oluyor. Bu ayarı tüm bayilerimiz yapabilir. Yetkili bayilerimiz içinwww.zavoli.com.tr adresine başvurabilirsiniz. Bunlar dışında yetkisiz montaj yerleride bulunmakta. Onları tabiki tavsiye etmiyoruz.

    Yetkili bayimiz eğerki size yardımcı olamazsa, mutlaka bize başvurabilir. Hangi bayiye gideceğinizi bildirirseniz, hassasiyeti artırmak adına, kendileriyle görüşürüz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZAVOLI.COM.TR

    Değerli 'integra',

    aracınızın EKÜ'süne OBD-II Test cihazı ile bağlantı kuruyoruz. Bu test cihazının bağlantısı aracın içindedir ve EKÜ'nün yakınlarında falan değildir. Ve genelde saklı olduğu için göremezsiniz. EKÜ'nüz, bize gereken tüm bilgileri veriyor.

    İkinci sorunuz, aslında bir sorun. Biz LPG'nin ısısını, sisteme bağladığımız iki ısı müşüründen alıyoruz. Birisi Regülatörün üzerinde, birisi gaz hortumlarının üzerinde. Aracınızın gaza geçişte silkeleme yapması normal değildir. Dereceyi artırmak problemi malesef çözmez. Bu hatanın iki sebebi olabilir: birisi, Regülatörün yanlış monte edilmiş olması yada düzgün çalışmaması (birisi montaj hatası, diğeri parça hatası), ikincisi, LPG enjektörlerinin ateşleme sıralamasının yanlış olması.

    En yakın bayimize, yada İzmire yakınsanız direk bize, başvurursanız, sorununuzu çok çabuk çözebiliriz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar


    açıklamalar için çok teşekkür ederim....




  • Bişey değil...!
  • silkeleme sorunumu biraz daha açayım....çünki ustalarımız sorunun ayar sorunu olduğunda ısrarcılar.....sabah çalıştırıyorum....yaklaşık bir 30 saniye kadar sonra otomatik gaza geçiyor.....gaza geçtiğinde ani gaza bastığımda silkeleme yapıyor ve regulatörün bulunduğu bölgeden hırıltı şeklinde ses geliyor.....bu durum yaklaşık 1 dakika kadar sürüyor....sonra yavaşça normale dönüyor....bu sorun motor sıcak olduğu sürecede bir daha tekrarlanmıyor.....sadece sabah işe giderken....ve akşam eve dönerken yaşıyorum.....bu durumda regülatörümün arızalı olduğu konusunda ısrarcı olmalımıyım?
  • Sevgili 'integra',

    Regülatör arızalı VEYA yanlış monte edilmiş olabilir. Kontrol edilmesi gerekir. Bayimize gittiğinizde, tatminkar cevaplar alamazsanız, bizi aramasını sağlayın. Yada siz bizi arayın. Eğer düzeltilmezse, kışın daha büyük sorunlar yaşayabilirsiniz (aracınız daha uzun silkeler).

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • tekrar teşekkür ederim....bu akşam yetkili servisinize tekrar gideceğim.....onlar bir daha bakacaklar ve ayarlamaya çalışacaklar.....izmirde yaşadığım için eğer sorunum çözülmezse bir sonraki görüşmemiz sizinle olacak büyük ihtimalle....aradığımda yada geldiğimde bu konuyla ilgili kiminle görüşmem gerekiyor? yada şu anda kimle yazışıyorum?
  • Sevgili 'integra',

    ben Sezen Bayraktar, Polaris LPG Genel Müdürü ve ortağı. Burada Faruk usta veya servis müdürümüz Halit Bey'le görüşebilirsiniz.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • yardımlarınız için çok ama çok teşekkür ederim...yalnız olmadığımızı hissettirdiniz.....görüşmek ve tanışmak ümidi ile......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi integra -- 10 Temmuz 2007; 15:55:08 >
  • oncelikle bize verdiginiz cevaplardan dolayı tesekur ederim benim golf 4 aracım var pasıfıc 1.6 zavoli sıralı sistemi tercih ettim ve surus olarak cok memnunum ama benim sorunum 3 gundur motor arıza ısıgım yanmaya basladı taktırdıgım yere gittim bana motor ısıgının yanmayacıgını tahhut etmislerdi beni volksvagen servisine yonlendirdiler bilgisayara baglatım ısıgı sondu ve bu islem icin 20 ytl odedim ama 2 gun sonra motor ısıgım tekrar yanmaya basladı benim size sorum bu durumda ne yapmalıyım sorunum nasıl cozulur daha taktıralı 15 gun oldu ve sorunumu kim cozecek zavoli taktırdıgm yermi nasıl islem yapılacak lutfen cevaplayın
  • silkeleme sorunu ile ilgili dün akşam yetkili servisteydim....sizin regülatör hakkındaki görüşlerinizden bahsettim....hak verdiler ve aracı tekrar cihaza bağlayıp bazı kontroller yaptılar...regülatörün arkasında bulunan bir ayar vidasıyla bazı ayarlar yapmaya çalıştılar....regülatörde sorun olabileceğini , ancak sistemi ruhsata işletmeden regülatör değişimi yapılamayacağını , bana verdikleri belgelerde regülatörün numarasının olduğunu ve başka bir regülatör takıldığında ruhsata işletme sırasında sorunla karşılaşacağımı bildirdiler.....sistemi ruhsata işlettikten sonra regülatörü değiştirip tekrar deneyecekler....bu arada dünkü ayarlardan sonra belki düzelmiştir umudu ile sabah yola çıktım....ama problem aynen bıraktığımız gibi sürüyor....bu durumda benim bir süre daha sistemi bu şekilde kullanmaktan başka şansım yok galiba....tabi şimdi kafamı kurcalayan başka bir konu ruhsata işlettikten sonrada bu problem aşılamazsa ben bütün bu masrafları boşunamı yapmış olacağım....açıkçası biraz huzursuzum :(




  • Değerli 'integra',

    bize telefonla ulaşırsan, hangi bayide hangi işlem yapıldığını öğrenebilirsek, sorunu çözeriz. Burda sürekli soru cevap olarak biraz uzun sürecek galiba. Sorun giderilince, sonucu forumla paylaşabilirsin tabiki.

    Sevgiler ve hayırlı kullanımlar
  • yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim
  • Merhabalar!
    2000 Model 1.6 Opel Vectra otomobilime (40.000 km.de iken) Nisan 2007 Ayının başında Zavoli sıralı sistem taktırdım.
    Önceleri bir sıkıntım yoktu yakıt tüketimi dışında. Şehir içindeki ilk testlerimde 12,5 litre lpg yaktığını görünce taktırdığım yere gittim ve durumu söyledim. Biraz daha test et ona göre bakalım dediler ve bu aradada "lambda" sensörüne bağlamadıkları kabloyu bağladılar (daha önce gerek yok diye bağlamamışlardı, bende bu gittiğimde ısrar ettim çünki gerek yoksa zavoli neden bağlanacak şekilde yapmış beyni falan dedim.)
    Daha sonraki testlerimde yakıt tüketimi şehiriçi 100 km de 13 litreye falan çıkınca tekrar servise gittim. Serviste, ecu nun mevcut ayarlarından 100 de 10 enjektör süresini kıstılar (PC ile). Daha sonra sabahları motorun ilk çalışmasına müteakip yaklaşık 30 sn. sonra gaza geçince motorda silkelemeler başladı ancak yakıt tüketimi de şehir içi 11 litreye kadar geriledi. Bu olumsuzluk motor ısısı yükselince kesiyordu. Oluşan arızayı söylemek için servise gittiğimde ise ecu ya tekrar yükleme yaptılar. Fakat bu seferde araba ilk çalıştığında benzinde iken, gaza basınca gaz yemiyor ve motor boğuluyor gibi oluyor ve silkeleme yapıyor, gaza geçtiğinde ise herhangi bir problem kalmıyor. Motor sıcakken ise hiçbir sıkıntım yok. Sıkıntım sabah ve akşam ilk çalıştırmada.
    Problemin devam etmesi üzerine tekrar servise gittiğimde ise ecu ya pc ile bağlanıp lpg enjektör sürelerini ayarladılar. Arıza devam ederse benzin pompasında arıza olabileceğini söylediler. (Benzin pompasının basıncı düşebilir dediler)
    Opel servisine gidip sıkıntımı anlattım arabanın kontrollerini yaptılar ve herhangi bir arızaya rastlamadılar.

    Yukarıda anlattığım problemler dışında Zavoli sıralı sistemden memnunum (özellikle performansından), bir arkadaşım la aynı zamanda aynı kiti (Zavoli) taktırdık. O o kadar memnunki hiçbir sıkıntı yaşamadı. Ben de tüketimi boş verip ayarlarla oynatmasaydım belki aynı şekilde sorunsuz kullanacaktım. Tabii konu hakkında (sıralı sistem) tam bilgim olmadığından arıza araçtan da kaynaklanıyor olabilir. Benim için sadece motorun soğuk iken oluşan problemi giderebilmek yada sorunu çözebilecek bir usta bulabilmek.
    Özellikle Sezen Bayraktar Bey'in problem hakkındaki görüşlerini bekliyorve ilgisine şimdiden teşekkür ederim.




  • Değerli 'zorhan',

    araçlar LPG ile çalışırken, litre bazında yaklaşık %10-%15 arası daha fazla yakarlar, bu fiziksel bir olaydır, buna LPG'yi gaz halinde yakan sistemlerde henüz bir çare yok. Tahminim, aracınız şehir içinde takribi 10-11 litre benzin yakıyordu, buda 12.5 litre LPG yakmasına sebep oldu. Bizim yaptığımız ayarlarda, doğru olan tek bir ayar vardır; oda benzin enjeksiyon zamanlamasını yakaladığımız ayardır. Tabiki sistemi 'kısmak' mümkün, ama o zamanda sizin yaşamış olduğunuz sorunları yaşarsınız, araç benzinde düzgün çalışmaz yada geçişlerde problem yaratır.

    Benzin pompasına gelince: hiçbir zaman benzin deposunun 1/4'ten aşağı düşmesine izin vermeyin, benzin pompası yanabilir.

    Tavsiyem: bir Opel servisinde aracınızın benzin EKÜ'sünü sıfırlatıp yeniden, sıfırdan ayar yaptırmanız.

    Sevgiler ve iyi kullanımlar
  • TEKRAR SELAMLAR....%100 SONUÇLARDAN EMİN OLMADAN FORUMA TAŞIMAK PEK İSTEMEDİM....ama forumların amacı bilgi paylaşımı mantığıyla yaklaşınca ; sorun süreci kadar çözüm sürecindende sizleri haberdar etmek istedim.....kiti taktırdığım günden düne kadar süren ''yaklaşık iki hafta'' motor soğukken ve ilk gaza geçtiği ilk dakikalarda yaşadığım gaza basılca silkeleme ve boğulma şikayetimiz nihayet çözüldü ...sadece motor soğukken ve kısa süreli ''1 dakika civarında'' yaşadığım bir sorun olduğu ve kısa sürede normale döndüğü için önemsenmeyebilirdi....
    problemin olası sebepleri.....yanlış regülatör montajı , arızalı regülatör , arabamın arızalı rölanti sensörü ''benzinde kullanırken hiç sıkıntım yoktu oysa'' , yanlış bağlanmış enjectör bağlantıları.....gibi sıralamıştık....ilk yapılan tesbitte regülatör montajıyla ilgili sorunun olmadığı anlaşıldı, enjektör kablo ve bağlantılarındada bir sorun bulunamadı....kısacası montaj yapan yetkili servis montajı iyi yapmıştı.....şüpheler benim arabamın oksijen sensörünün arızalı olduğu noktasına yoğunlaştı....bunun tesbiti için arabamı motor test laboratuvarına götürdük ve motorun soğumasını bekledik....bütün gün çalıştırılmadan bekletilen arabam motor soğukken çalıştırıldı....benzinde herhangi bir problem gözlenmedi....fakat gaza geçiği ilk dakika süresince rölanti son derece düzenli olduğu halde gaz pedaline basınca oluşan boğulma gözlendi....rölanti sensörümüzün turp gibi olduğu tesbit edildikten sonra, şüpheler tekrar regülatöre yoğunlaştırıldı...bu arada o boğulma sırasında meydana çıkan hırıltı şeklindeki sesin benim kendi filtre kutumdan geldiğini tesbit ettik...regületöre giren bir kaç hava hortumu var....bu hava hortumları regülatörün üzerinde bulunan nozzle lara monte edilmiş....onları söküp baktıklarında nozzle lardan birinin deliğinin bir parça talaş tarafından tıkanmış olduğunu gördük....talaşı çıkarıp deliği tekrar açtık....sonra lpg ecusu komple sıfırlandı....yazılımı tekrara yüklendi ve aracın bütün değerleri beyne tekrar set edildi....yapılan ikinci bir tesbitte aracın çok erken gaza geçtiği konusundaydı''regülatör daha ısınamadan''.......gaz sıcaklık değeri 30 dan 45 e yükseltildi.....haricinde hiçbir ince ayar yapılmadan yol testine çıktık....herşey son derce yolunda gitti...bütün denemeleri yaptık....sonuçlar tatmin edici gerçekleşti.....
    ama asıl test bu sabah yapıldı...motor soğukken....her sabahki gibi yola çıktım....normalde garajdan çıkar çıkmaz gaza geçip boğulan arabam....garajdan çıkıp yaklaşık 500 /600 metre gibi bir yol kateddikten sonra gaza geçebildi....ve sonuç mükemmel....gaza geçtiğini hissettirmeden yoluna devam etti....
    özetle ZAVOLİ TÜRKİYE ''SEZEN BEY VE FARUK USTA'' ve SUN MOTORTEST ATÖLYESİ'' BESİM USTA VE MURAT USTA''sorunu çözmüş durumdalar....HEPSİNE YARDIMLARINDAN VE GÖRTERMİŞ OLDUKLARI İLGİ VE ALAKADAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM......
    bundan sonrada tüm sorunlarımı vede iyi gelişmelerimi sizlerle paylaşmaya devam edeceğim...kalın sağlıcakla :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi integra -- 13 Temmuz 2007; 14:30:40 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.