Şimdi Ara

Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
1.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Hocam bu motor için tavsiye edilen yağ Selenia Wide Range Pure Energy 5w-30 viskozitesindeki yağıdır.

    Bu motorda en iyi sonuç veren yağ budur. Fiyatı uygundur.

    Fiat'ın kendi alt markasıdır, ürettiği motorlara göre tüm yağları mevcuttur.

    Teşekkürler ancak fiyatının uygun olmasından çok en iyi verim alabileceğim yağı almak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    Bu motor için alınabilecek kaliteli iki yağ mevcut;
    İlki Mobil 1 ESP 0w/40. Bunu ben kullanıyorum sessizlik anlamında çok çok memnunum.
    İkinci alternatif Mobil 1 ESP 5w/30. İlk yağı bulamadıysanız tercih edebilirsiniz.
    Ben 90'lık Multijet kullanıyorum, 3.5 litre civarı yağ alıyor olması gerek. 4 litrelik yağlardan yarım litre kadar artıyor.
    5w/30:https://www.opelgm.com/Mobil-ESP-5W30-4-Litre-Motor-Yagi,PR-5922.html
    0w/40:https://www.opelgm.com/Mobil-1-ESP-0W40-Motor-Yagi-4-Litre,PR-5122.html
    ESP 0w/40 candır. (:
    Ekleme: Aracınız için Dexos 2 standartlarını karşılayan yağ almalısınız. Bunu hatrınızdan çıkarmayın.

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    10,000 km bakım 200 tl yi geçmemeliydi bence. çok yüksek.
    20,000 km bakımı kaç tl olcak acep?

    Vallahi konuştuğum eleman saçmaladı aslında, ilk bakım ikinci bakım çok fark yok gibi bir şey söyledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Hocam bu motor için tavsiye edilen yağ Selenia Wide Range Pure Energy 5w-30 viskozitesindeki yağıdır.

    Bu motorda en iyi sonuç veren yağ budur. Fiyatı uygundur.

    Fiat'ın kendi alt markasıdır, ürettiği motorlara göre tüm yağları mevcuttur.

    Teşekkürler ancak fiyatının uygun olmasından çok en iyi verim alabileceğim yağı almak isterim.

    Castrolden tutunda bilinen tüm markaları hatta bilinmeyen markaları bile motorumda denedim. En sesiz çalışmayı Selenia, en uzun özelliğini yitirmeyen yine Selenia, Performansta yine Selenia, birde yağ basınç göstergem olsa en iyi basıncında Seleniadan elde edildiğini belirterek bu motorda kullanabileceğiniz en iyi yağın SELENİA OİL olduğunu vurgulamak isterim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Hocam bu motor için tavsiye edilen yağ Selenia Wide Range Pure Energy 5w-30 viskozitesindeki yağıdır.

    Bu motorda en iyi sonuç veren yağ budur. Fiyatı uygundur.

    Fiat'ın kendi alt markasıdır, ürettiği motorlara göre tüm yağları mevcuttur.

    Teşekkürler ancak fiyatının uygun olmasından çok en iyi verim alabileceğim yağı almak isterim.

    Castrolden tutunda bilinen tüm markaları hatta bilinmeyen markaları bile motorumda denedim. En sesiz çalışmayı Selenia, en uzun özelliğini yitirmeyen yine Selenia, Performansta yine Selenia, birde yağ basınç göstergem olsa en iyi basıncında Seleniadan elde edildiğini belirterek bu motorda kullanabileceğiniz en iyi yağın SELENİA OİL olduğunu vurgulamak isterim.


    O zaman bakımı dışarıda yaptırırsam ve ya servis kendi yağımı almama izin verirse bu yağı değerlendireceğim, bu yağda üstteki arkadaşın olması gerekir dediği dexos 2 standartlarını karşılıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lancia diye öpecekler Maserati muamelesi görüyor mübarek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • - Yağını kendin götür
    - Rot-balans yaptırma, lastik rotasyonu yaptırma, yeni yapıldı de, geç (kış lastiği taktırırken zaten yapılır, olmadı dışarıda yarı fiyatına lastikçide yaptır)
    - Silecek suyun dolu git, silecek suyu istemiyorum de
    - Hava ve polen filtresini görmek istediğini, onay vermen halinde değiştireceklerini söyle

    Yağını götürmene izin vermeme gibi bir çirkeflik yapmaya kalkarlarsa, koyun gibi başını eğme. Önce yasal hakkını hatırlat, sesini yükselt. Olmadı müşteri hizmetlerini ara. Anında geri adım atarlar. Yasal olarak kendi yağını götürmek hakkın. Sadece bilgi notu olarak "müşterinin getirdiği yağ kullanılmıştır" yazılır.

    Bu dediklerimi yaparsan bakım masrafın 200 TL'ye kadar düşer. Bilinçsiz ve duyarsız tüketiciler yüzünden, tüm Türkiye'de servisler kan emici, vurgun tarifeleri ile çalışıyorlar. Yağ-su değiştirme için dünyanın parasını istiyorlar. Hatta gereksiz yere balata vs. değiştiriyorlar, bazen değiştirmeden değiştirdik yazıyorlar. Çünkü müşterilerin %90'ı gıkını çıkarmıyor. Tüm servislerin "kelle başı 500 TL alınacak" gibi sabit bir bakım rakamı hedefi vardır. O rakamı almak için ne gerekiyorsa yaparlar. Tabii yedirebildikleri müşterilere...

    Herkes mekanik mühendisi olmak zorunda değil. Ama bilinçli tüketici olmak şart.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huysuz İhtiyar -- 2 Ekim 2014; 23:03:46 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opel Astra 1.6 Cdti 15.000 km bakımı 726 tl.
  • 183 bin km de 1997 model Clio RN için ağır bakım toplam 500TL tuttu
    150 TL 5 saatlik işçilik.
    350 TL malzeme parası içinde benzin dahil tüm filtreler, trigger set, devir daim pompası, ön sol rulman, direksiyon ve fren hidroliği dahil tüm yağları ve antifriz var.
  •  Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi)

     Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi)

     Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi)

     Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi)

     Ypsilon 1.3 mjet ilk bakım 500 lira? Öpülmenin ayrıntıları içeride (güncellendi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dusau -- 5 Ekim 2014; 21:28:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huysuz İhtiyar H kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için teşekkürler.

    Bu arada aracın kitapçığından ilgili kısımları ekledim. Öpülmenin ayrıntıları var, resimleri mobil attığım için idare edin yatay çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 35 bin km bakım aralığı çok uzun.
    Daha önce 20 bin olan puntoların bakım aralığını sorunlar sebebiyle 15 bine çektiklerini duymuştum.

    Tavsiyem 20 bin yada 15 binde bir bakım yaptırmanızdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 6 Ekim 2014; 2:20:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    35 bin km bakım aralığı çok uzun.
    Daha önce 20 bin olan puntoların bakım aralığını sorunlar sebebiyle 20 bine çektiklerini duymuştum.

    Tavsiyem 20 bin yada 15 binde bir bakım yaptırmanızdır.

    Bakıma 35 bin diyor ancak, yağ ve yağ filtresini ve bazı parçaları 1-2 yılda bir değiştir diyor o İngilizce yazan sayfalarda. Ama bizde 10-15 bin bakımı diye kekleyip 500 lira söğüşlemeye çalışıyorlar. O değişecek parçalar ve işçilik kesinlikle o kadar etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    35 bin km bakım aralığı çok uzun.
    Daha önce 20 bin olan puntoların bakım aralığını sorunlar sebebiyle 20 bine çektiklerini duymuştum.

    Tavsiyem 20 bin yada 15 binde bir bakım yaptırmanızdır.

    Bakıma 35 bin diyor ancak, yağ ve yağ filtresini ve bazı parçaları 1-2 yılda bir değiştir diyor o İngilizce yazan sayfalarda. Ama bizde 10-15 bin bakımı diye kekleyip 500 lira söğüşlemeye çalışıyorlar. O değişecek parçalar ve işçilik kesinlikle o kadar etmez.

    Sövüşleme kısmı ayrı mesele. Orada haklısınız ama ben 35 bin aralığını çok buluyorum.

    Tavsiyem 15 bin - 20bin de bir bakıma sokulması yönünde.

    Zaten araba otomatik değil, motor aksamı da fiat.. Ben olsam servise götürmezdim..

    fiat parçası satan bir yere gider parçaları alır ustaya teslim eder bakım işini hallederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 6 Ekim 2014; 2:19:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gidip müşteri hizmetleriyle konussaydınız geçen alfa romeo giulietta aracımın ön farı bozuldu 800tl fiyat verdiler çok dedim müdüre kadar çıktım 500tlye taktılar sanayide çıkma farları 500tl ye satıyolar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • başka geçim yolları yok arada gelen tek tük araç sahibini böyle yolacaklarki ayakta kalabilsinler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hamdi0555

    35 bin km bakım aralığı çok uzun.
    Daha önce 20 bin olan puntoların bakım aralığını sorunlar sebebiyle 20 bine çektiklerini duymuştum.

    Tavsiyem 20 bin yada 15 binde bir bakım yaptırmanızdır.

    Bakıma 35 bin diyor ancak, yağ ve yağ filtresini ve bazı parçaları 1-2 yılda bir değiştir diyor o İngilizce yazan sayfalarda. Ama bizde 10-15 bin bakımı diye kekleyip 500 lira söğüşlemeye çalışıyorlar. O değişecek parçalar ve işçilik kesinlikle o kadar etmez.

    Sövüşleme kısmı ayrı mesele. Orada haklısınız ama ben 35 bin aralığını çok buluyorum.

    Tavsiyem 15 bin - 20bin de bir bakıma sokulması yönünde.

    Zaten araba otomatik değil, motor aksamı da fiat.. Ben olsam servise götürmezdim..

    fiat parçası satan bir yere gider parçaları alır ustaya teslim eder bakım işini hallederdim.

    Hocam aracın kitapçığında yazan bu. 2 yıl ya da 35 bin km. Ama istenirse 1 yılda yağ, yağ filtresi, hava ve polen filtreleri kullanıma bağlı değiştirilebilir. Ki bakıma gittiğimde değişecek olanlar da bunlar. Bunlarda çok işçilik isteyen parça değil. Yani kime göstersen sıkıntısız yapar. Buraya gitmemdeki tek amaç garanti bozulmasın. Ha Bayram sonu ücretsiz torpido kapağı değişimi için uğrayıp bir daha görüşme yapacağım. Gitmeden de selenia 5w-30 yağı alacağım. Eğer 500 lira da ısrarcı olurlarsa başlarım garantisine deyip özel bir alfa Servisi'ne çekip aracın başında beklerim.
    Bu yetkili serviste olsa yağ su değişimine gelen araçtan orijinal parça söküp tanıdığın arabasına, yan sanayi parçayı da bizim araca takabiliyor.(hiç alakasız parçalarda örneğin baskı balata)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 35binde bakım olmaz 15 binde motor yağını değiştirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luftfahrttechnik

    Gidip müşteri hizmetleriyle konussaydınız geçen alfa romeo giulietta aracımın ön farı bozuldu 800tl fiyat verdiler çok dedim müdüre kadar çıktım 500tlye taktılar sanayide çıkma farları 500tl ye satıyolar

    Daha yüzyüze görüşme yapamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dusau kullanıcısına yanıt
    Birçok markada benzer durum mevcut. Avrupada hatta Rusya'da bile 30.000 km'de bir periyodik bakıma sokulan araçlar, Türkiye'de 10.000'de bir sokuluyor. Kimse tepki vermediği için, benzin 5 TL olmasına rağmen insanlar 100m ötedeki markete arabayla gittiği için bu düzen asla değişmeyecek. Ama mevcut düzen içinde de bir şeyler yapılabilir.

    Sizin aracınızın Türkiye'deki yıllık bakım periyodu 15.000 km ya da 12 ay:http://www.lancia.com.tr/tr/cmstr/documents/servizi/lanciaperiyodikbakimtablosu_2014.pdf

    Her ihtimale karşı aracın garantisi bitene kadar yetkili servise gitmenizi öneririm. Ne olur ne olmaz. Ama dediğim gibi fiyatı şişirmelerine asla fırsat vermeyin. Siz sesinizi çıkarmazsanız hafif bakımların fiyatını bile 1000 TL'ye kadar çıkarabilirler. Mekanik bakım ucu açık bir alandır. Rakamı sürekli şişirebilirsiniz ve her şeye kullanıcı hatası diyebilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.