Şimdi Ara

Yolda stop ediyor arıza nedir ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
127.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam hiç biri ile uğraşmanıza gerek yok.aynı sorunu yaşadım hemde aynısını eski şahinimle yaşadım.değiştirmedik parça kalmadı heryerini değiştirdik en son bi elektrikçiye gösterdiğimizde adamın ilk dediği DİSTRİBÜTÖR MANYETOSU oldu.bu meret parça ısındığı zaman anında elektriği kesiyormuş e doğal olarak birşey yokken direk stop ediyor.ben bobinden başladım bujilere kablolara avans ayarına kadar herşeyini değiştirdim çözülmedi sorun.ama sadece bu manyeto sorunumu çözdü.bence sizde ilk bu manyetoyu değiştirin sorununuz büyük ihtimalle çözülecektir.
  • Ankaralı hocam veridğin bilgi için teşekkür ederim. Benim arabadaki krank sensörü de senin dediğin manyeto aynı madde. Yani ben ilk ordan başladım. Ama iş öle değilmiş onu da bu sabah anladım artık sorun %100 çözüldü bana kalırsa.

    Sabah sanayiye gidecem arabayı çalıştırdım arıza lambası yandı iyi olsun dedim sanayiye bi gidelim hele.... derken yolda araba iyive teklemeye başladı yolda durup dinliyorum kaputu açıp bakıyorum buji kablosu mu buji çatlağı mı ateşleme bobini mi derken arıza lambasının kaput açıkken yanmadığını farkettim. 3 silindirle sanayiye vardım çırağa hemen dedim bujileri sök sökerken ne görelim 4. silindirin buji yuvası su dolu. Oradan şase yapıyo kaçak ondanmış.. Ustalara kaputu kapatınca arıza lambası yanıyo dedim. Tecrübeli olan biri bobinin ve kabloların üzerine tek gazete kağıdı ser kaputu kapat biraz gaza bas sonra gazeteye bak delinen yer neresi ise ordan şase yapıyodur dedi. yaptıım baktııım yok onlar da baktı yok... Artık alakasız sensör var bi tane hava sıcaklık sensörü ondan şüphelendim ama ustalar da ihtimal vermedi soketine bi dokundum çıktı geldi.. Zamanın da fişi niye çıkarıldıysa çıkaran yerine tam oturtmamış. Onu taktık bidaha arıza lambası yanmadı. herşey normal artık relantisinden yolda gidişine kadar.

    Bakalım bir hafta içinde sorun çıkarmazssa silkeleme stop etme yapmazssa ilçe dışına çıkabilirim artık arabamla.




  • sorun çozülmüştür bende geçmiş olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 7 Mart 2009; 21:58:31 >
  • Bu sabah evin önünde gene stop etti relantide beklerken canım sıkıldı motor devri 7-800 gibi iken bakalım 1000 devire denk getirrebilcemmi dye pedala milim basarken devir 1200 ile 800 arasında oynarken tam 1000 egetirdim sessizce kontağı kapatmışım gibi stop etti. gaza milim hassaslıkta basıyodum. Zaten o kadar az basınca Relanti motorunun kanalından giren hava ile motor çalışıyor kelebekten geçen hava motorun çalışmasına yetmeyecek kadar az. Relanti motoru düzgün çalışmıyo dye bugün değitirdim. orj 180 tl miş kore malı aldım 35 tl ye. eğer artık sorun çıkarmazssa orj ni temin etmeye çalışacam. bir çok yeni araçta var aynısı çıkma yeni bulurum belki. Eğer gene yaparsa soketlerin hepsini temizleyip sıkılaştırmayı düşünüyorum. Belki elektrik iletilmeyen ara sıra kımıldayan bi yerden oluyor. Ateşleme bobinini de kablolarını da ustalarla inceledik söktük ölçtük baktık onlarda bişy olmadığına karar verdik.




  • BU kore malı relanti motoru pek uyum sağlamadı mili ileri geri hareket ediyo ama step motorun adım sayısı uygun değil galiba relanti kafasına göre 3000 de duruyo kalibrasyon falan yaptırdım ama gene aynı. kaç gündür car car kafamı ütüledi yau. Ama araba stop etmedi.

    Bobini söküp ölçüp biçip yerine taktığımız vakit bobini besleyen soketin içindeki tırnakların gevşek olduğunu farketmiştim. Onları sıkılaştırıp yerine taktım. O zamandan beri stop etme belirtisi yok.

    Acaba relanti motorundan mı stop etmesi kesildi yoksa bobindeki temas sorunu ortadan kalktığı içinmi stop etmedi yoksa stop edeceği bilinmeyen arıza daha denk gelmedi mi ben de bilmiyorum.

    dün akşam işten çıkacağım vakit araba çalışırken bobinin elektrik beslemesini çekmek aklıma geldi. Araba çalışırken soketini çıkardım ve araba yolda yada relantide yaptığı gibi stop etti. sonra marş yaptım soketi takmadan ve arıza lambası aynı şekilde marşa basmaya başladıktan 3 sn sonra yandı. Kontağı kapattım açtım arıza lambası sönmedi. Normalde arıza nüksettiğinde tıpkı böle oluyordu. Demekki arıza relanti motorundan olamaz dye kore malı motoru söküp orj eskiyi takmaya karar verdim.

    Bu sabah relanti motorunu söktüm evin nönünde eski orj ni taktım o h be dünya varmış relanti 650 ye düştü. Şimdi gene gözlemleyip deneyecem eğer stop ederse beyin mi bozuk acaba diye düşünecem artık.

    Peki şimdi;

    ---- bobinin kendisi bozuk olsa bunu sürekli yapar ve bobini ölçük sağlam. bozuk olsa ölçerken sağlam bazen sağlam da aklına gelince arıza gösterrir mi ki ?
    ---- soketten ise sıkılaştırdığım için artık yapmaz
    ---- beyinden ise tekrar yapması gerekir
    ---- tekrar yaparsa beyinmi bobinmi bozuk

    boşuna relanti motoruna 35 tl verdim ama Allah dan 180 tl vermedim

    Gerçi krank sensörünü de boşuna aldık ama ne bilelim oto elektrikçi ustalara ben ilk önce şu kablolara soketlere bi bakın bunlar temas etmiyo mu acaba dedim. Benim ilk aklıma o geldi zaten ama ustalar yok hocam kesinlikle onlarda bişy yok baktık zaten onlardan olmaz dedi ben de bi kendim bakayım demedim. koca elektrik ustaları ne bileyim. Neyse sonuçta giden para gitti olsun şu arızayı bi daha yapmasında ........




  • ateşleme bobini evet başından beri söylediğim
    krank mili sensör arızaşı olunca araba çalışmaz
    beyinde arızası olasılığı % 1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 17 Mart 2009; 21:59:50 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newerdais

    ateşleme bobini evet başından beri söylediğim
    krank mili sensör arızaşı olunca araba çalışmaz
    beyinde arızası olasılığı % 1


    Evet haala stop etmedi. Dediğiniz gibi bobin olayı ama bobin arızalı değilmiş ki. Elektrik soketinde temassızlık varmış. Onu da ben buldum. Valla ben ilk önce ustalara bi yerde bi temassızlık var dedim baktılar yok onlardan olmaz filan dediler ben de onlara inandım ne bilym. Neyse bidaha yapmaz inşallah beyin filan zor iş valla

    Boşuna aldığım relanti motoru da uyum sağlamadı onu parçacıya geri verdim. relanti 2000 - 3000 devirde geziyodu

    Sadece krank sensörüne boşa para verdim. Gerçekten de o da bozuk değildi. Çünkü bozuk olsa sürekli problem yapması lazım. Neyse olsun napalım ona 85 tl oha tarafından verdim napalım yenilemiş olduk eskisinin kablo izolesi eskimiş zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 21 Mart 2009; 23:57:13 >




  • Allaha bin şükür daha stop etme teşebbüsünde bulunmadı
  • 1999 Siena 16 16V hocam bu sienalar ve paliolar bence bayağı sorun çıkarıyor.Bende 99 model paliomu silkeleme sorunundan dolayı bilgisayara bağlatıp boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.Boğaz kelebeğine adaptasyon yapılınca silkeleme sorununun geçtiğini söylüyorlar tavsiye edermisin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84

    1999 Siena 16 16V hocam bu sienalar ve paliolar bence bayağı sorun çıkarıyor.Bende 99 model paliomu silkeleme sorunundan dolayı bilgisayara bağlatıp boğaz kelebeğini temizletmeyi düşünüyorum.Boğaz kelebeğine adaptasyon yapılınca silkeleme sorununun geçtiğini söylüyorlar tavsiye edermisin?


    temizlemek iyi tabi ama silkeleme ondan mı düzelir mi bişy dyemem. Adaptasyon olayını hiç bilmiyorum. Ben kendim söktürdüm çıraklara bi güzel temzleyip taktım. adapte edilecek bi yeri de yok bana kalırsa. relanti motorunun adaptasyonu var ama onu beyin kendisi yapıyo dışardan yapılan bişy değil.
  • Bu gün 20 km lik bi yola gittim. Yola çıktıktan 6 km sonra stop etti

    Aynı soketi tekrar inceledim tırnakları açılmış. Tekrar daraltıp devam ettim sonra 40 km yol yaptım stop emedi. Gitiiğim yerde arıza cihazına bağlattım hiç arıza yok. tüm değerler mükemmel. Bir arıza vardı o konuyla ilgili değil dedik hep beraber ama bi ara ona bakacam. araç hız sensörü sinyal uyumsuzluğu dyo cihaz. Usta kablosunu kımıldattı cihazdan sildi sonra arızayı göstermedi. Yolda hareket halinde iken motor stop edince vitesde motor çalışmadığı halde araç hareket ettiği için böyle bi arıza kaydı yaptı kanaatine vardık ama tabi başka hiç bişy bulamayınca ustalar ondandır belki şanzımandaki sensörü bi değitir dediler. Bende iyi dedim.

    Bana kalırsa şanzumandaki sensörden ateşlemeyi kesmez

    o sketi bi yapacam ki bi daha gevşemeyecek sonra gene numara yaparsa arabayı değiştirecem. Başka bişy kalmadı.




  • Benzer bir problem bendede vardı zamansız stop etmeler çalışmama ve 5 dak. sonra hiçbir şey yokmuş gibi çalışıyordu meğer lanet bobin yarı bozumuş, bobini kırıp açtığımda içindeki ECU dan gelen komuta göre yüksek gerilimi bujilere anahtarlıyan yüksek gerilim transistörü yarı bozulmuş ve ısınınca kesiyordu ölçü aleti ile ölçerek tesbit etmiştim. Lpg cilerin buji tırnaklarını birbirine fazlaca yaklaştırması ve orjinal olmayan buji kabloları bobinin erken vefatına neden oluyor. Bir ihtimalde kontak şalteri, kontağı çevirdiğinizde ECU ya 12 dc voltajı ilk gönderen eleman dır çok hassas bir yapısı oldu için kolay bozuluyor içi dağılıyor ve yolda giderken ufak bir sarsıntıda ECU ya giden akım anlık kesiliyor ve motor derhal stop ediyor. Aklıma gelen ihtimaller bunlar umarım sana yardımcı olur. Ben inatla üzerine gittim ve problemleri bulup çözdüm. Göstermediğim usta kalmamıştı en büyük yetkili WV servisleri bile bu arızaları bulamadılar. Bağlıyorlar bilgisayarı arızayı gösterirse ne ala yoksa yandın. Usta değiller sadece montörler bozulanı değiştiriler onuda bulabilerlerse. Senin göstermen lazım Bu yüzden enbüyük ustanın kendim olduğumu anladım. Sigorta kutusundaki ECU rölesi de gözden geçirilmeli Kolay gelsin.




  • aynı sıkıntı bende de oluyor albea 1.2 16 v. işe bujileri değiştirterek başlayacağım. o arada da ustaların görüşlerini öğreneceğim. normal giderken ayak gazdan çekildiğinde, motor arıza ışığı yanıyor. birikaç saniye aynı şekilde gidilirse stop ediyor. Bazan vites küçültülürse yada gaza yüklenilirse ışık sönüyor motor çalışmaya devam ediyor. Tabi bu gaz pedalını bırakma genellikle yokuş aşağı inişte olduğundan . Motorun stop etmedi de, gaza basmak da , vitesi küçültmek de ciddi problem ve kaza riski taşıyor
  • evet arkadaşlar tetkik sonuçlarım çıktı, işin uzmanı arkadaşlarıdan reçete bekliyorum.
    problemi anlatınca şudur diyen olmadı , elektronik sistemi komple kontrol etmek gerekir denilip teste yönlendirildim.
    test cihazına bağlattım manifold basınç sensörü ve oksijen sensörü arıza kayıdı çıktı. Sensörlerin normal çalıştığını varsayarsak ; Bu hata kaydının sebebi ne olabilir. Mesela aklıma gelen ilk hava filtresi tıkalıdır denebilir..
  • "aracınızdaki problem için

    kardeş aynı problem benim opel astrada da oldu sorun
    gösterge de çıktı bu tip araçların motoru gösterge ile
    bağlantılı çalışıyor kilometre göstergesinin içi açıldığında
    elektronik devrede bir kopma vardı o devrenin başından sonuna
    bir kablo çekti ve sorun giderildi problemin sebebi motor,
    ayağınızı gazdan çekince göstergedeki hızı algılamıyor
    göstergedeki hızı algılamadığı için de motor problem yaşıyor

    SÜLEYMAN BÖLÜKBAŞI "

    başka bir sitede birisi böyle demiş..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lebu

    "aracınızdaki problem için

    kardeş aynı problem benim opel astrada da oldu sorun
    gösterge de çıktı bu tip araçların motoru gösterge ile
    bağlantılı çalışıyor kilometre göstergesinin içi açıldığında
    elektronik devrede bir kopma vardı o devrenin başından sonuna
    bir kablo çekti ve sorun giderildi problemin sebebi motor,
    ayağınızı gazdan çekince göstergedeki hızı algılamıyor
    göstergedeki hızı algılamadığı için de motor problem yaşıyor

    SÜLEYMAN BÖLÜKBAŞI "

    başka bir sitede birisi böyle demiş..



    Bu durumda hız sensörü bu olaya sebep oluyor olabilir mantığı doğuyor.

    Valla gıcık bi durum ya. 300 km dir yapmadı ama hala arabaya güvenemiyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lebu

    evet arkadaşlar tetkik sonuçlarım çıktı, işin uzmanı arkadaşlarıdan reçete bekliyorum.
    problemi anlatınca şudur diyen olmadı , elektronik sistemi komple kontrol etmek gerekir denilip teste yönlendirildim.
    test cihazına bağlattım manifold basınç sensörü ve oksijen sensörü arıza kayıdı çıktı. Sensörlerin normal çalıştığını varsayarsak ; Bu hata kaydının sebebi ne olabilir. Mesela aklıma gelen ilk hava filtresi tıkalıdır denebilir..


    o sensörlerden bu arızayı yapması mümkün değil. başka bişy var bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lebu

    aynı sıkıntı bende de oluyor albea 1.2 16 v. işe bujileri değiştirterek başlayacağım. o arada da ustaların görüşlerini öğreneceğim. normal giderken ayak gazdan çekildiğinde, motor arıza ışığı yanıyor. birikaç saniye aynı şekilde gidilirse stop ediyor. Bazan vites küçültülürse yada gaza yüklenilirse ışık sönüyor motor çalışmaya devam ediyor. Tabi bu gaz pedalını bırakma genellikle yokuş aşağı inişte olduğundan . Motorun stop etmedi de, gaza basmak da , vitesi küçültmek de ciddi problem ve kaza riski taşıyor


    Benimkinde de aynı şekilde cereyan ediyor. ama bende gazdan ayak çekmelerde olduğu gibi sabit gazda rampa çıkarken de oluyordu.

    bence sende bobine giren soketi bi incele içindeki tırnakların açılması gerekebilir belki işe yarar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 17 Nisan 2009; 14:06:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pnomatic

    Benzer bir problem bendede vardı zamansız stop etmeler çalışmama ve 5 dak. sonra hiçbir şey yokmuş gibi çalışıyordu meğer lanet bobin yarı bozumuş, bobini kırıp açtığımda içindeki ECU dan gelen komuta göre yüksek gerilimi bujilere anahtarlıyan yüksek gerilim transistörü yarı bozulmuş ve ısınınca kesiyordu ölçü aleti ile ölçerek tesbit etmiştim. Lpg cilerin buji tırnaklarını birbirine fazlaca yaklaştırması ve orjinal olmayan buji kabloları bobinin erken vefatına neden oluyor. Bir ihtimalde kontak şalteri, kontağı çevirdiğinizde ECU ya 12 dc voltajı ilk gönderen eleman dır çok hassas bir yapısı oldu için kolay bozuluyor içi dağılıyor ve yolda giderken ufak bir sarsıntıda ECU ya giden akım anlık kesiliyor ve motor derhal stop ediyor. Aklıma gelen ihtimaller bunlar umarım sana yardımcı olur. Ben inatla üzerine gittim ve problemleri bulup çözdüm. Göstermediğim usta kalmamıştı en büyük yetkili WV servisleri bile bu arızaları bulamadılar. Bağlıyorlar bilgisayarı arızayı gösterirse ne ala yoksa yandın. Usta değiller sadece montörler bozulanı değiştiriler onuda bulabilerlerse. Senin göstermen lazım Bu yüzden enbüyük ustanın kendim olduğumu anladım. Sigorta kutusundaki ECU rölesi de gözden geçirilmeli Kolay gelsin.


    Evet aynı arıza ancak bimki bobine giren soketi sıkılaştırdığımdan beri yapmıyor bu sorunu. Eğer tekrar yaparsa bobinden olabilir tabi.

    Birde transistörden bahsetmişin benimkinin transistörleri bobinin içinde dğil. sigorta panelinde röle gibi küçük kutuda 2 tane. 2 bobini birleştirmişler transistörleri de ayrı ayrı. Onlarada bi bakayırım bi ara. bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim. .




  • oto elektrikçilere mi gitsem , yetkili servise mi gitsem karar veremedim. bu MAP sensörünün kablolarına falan göz atayım dedim ama kapağı açınca hangisi olduğuna emin olamadım . resim aşağıdadır.

    burada 3 numaralı sensörü söktüm temizledim ama pek benzetemedim. söktüğüm yer pek hava akış yolu gibi durmuyordu. teorik olarak bu sensöre gelen bir hava borusu olması gerekiyor.
    acaba 8 numaralı bağlantı borusunun içinde olabilir mi? sensör üzerinden geçen hava basıncını ölçüyor çünkü..
    .
     Yolda stop ediyor arıza nedir ?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.