Şimdi Ara

'Yıl sonunda zarar, Osmangazi köprüsünün maliyetini geçecek' (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
605
Cevap
6
Favori
26.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
89 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yahu 2.5 milyon tl para mi? Devlet size hizmet için dev ihaleler yapiyor sizin işiniz ancak eleştirmek.



    15 yil önce karne ile ekmek dağıtılıyordu, bmw mercedes hayaldi artik sokaklar luks araclar ile doldu. Kopruler avrupa ile anadoluyu birlestiriyor.

    Muhalesef kafasi zam yapalim demisler, devlet gerekirse zarar edecek ama halk demokrasiden milli iradeden ve hizmetten geri kalmayacak. Cunku halk en iyisine layiktir.



    8 saatlik izmir yolu 3 saate indi izmir istanbul arasi artan ticaret sayesinde 2.5 milyon zarar etse ticaretten 100 milyon kazandik bundan neden kimse bahsetmiyor?



    Devlet büyüyor, halk kazaniyor, muhalefet bile kazaniyor ama tek söylenen muhalefet nedense?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sangokudbgt -- 1 Temmuz 2017; 11:24:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Devlet kâr amacı güden bir kuruluş değildir arkadaşım sende bunu öğren önce. Devletin parası yok demek ki gitti başka kuruma yaptırdı bunda anlaşılmayacak ne var bende onu anlamıyorum. Para olsa kendi yapar millette ucuza geçerdi ama yapamadılar çünkü suriyelilere, orduya , saraya para yetiştirmekten hazinede para kalmadı. Şimdi köprü yapıldı orada duruyor ilerde daha çok işe yarayacak yatırım nede olsa.
    Ben akpli değilim ayrıca.

    Devletin kar etmesi gerekmiyor, gereginden fazla zarar etmemesi yeterli. Amac budur haberin olsun. Burada zaten devlet 3 yerine 1 versin deniyor. Ileride cok kisi gecer, kar edilir diyenler sizlersiniz. O kadar vergi aliyor, ekonomi super diyor. Eger su kopruyu yapacak para bile yoksa aninda istifa etmeleri gerekir. Devletler bu kopru parasindan cok daha fazla parayla idare edilirler. Yani kopru yapamayacak para kalmayana kadar coktan batmis olurlar. Hatta bu kopru yapildigindan bu yana ekonomi daha da kotuye gitti. O zaman suanda milletin yiyecek icin sokakta yagma yapiyor olmasi lazim. Boyle bir durum olmadigi icin "parasi yok kopruyu baskasina yaptirdi" argumani olmaz.

    Zaten bunun yanin kopru yapilmasa da olurdu. Bu kadar parayi veremeyecek kadar kotu durumdaysa alacagi borc harcla sadece devletin acil giderleri icin harcarlardi. Zaten buna mecbur kalirlardi. Hicbir devlet acil ihtiyaclarini birakip baska yatirimlar yapmaz. Hele 20 sonra faydali olacak diye bir yatirimi hic akillarina bile getirmezler.

    Akpli degilsen tipik akpli argumanlarini kullanmamani tavsiye ederim. Burada savunulacak hicbir durum yok. Onlar partilerine laf gelmesin diye savunuyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Köprü bugün zarar eder ileride kâr eder sonuçta insanlara hizmet vermeye devam edecek yıllarca. Siz bunu anlamıyorsunuz sanırım bu tür işler başlarda zarar edebilir devlete külfet getirebilir ama sonuçta köprü yıllarca çalışacak ki geçen sayısı da yıllar içinde artmaya devam edecek her sene aynı zararı yapacak diye bir şey de yok.

    şöyle hesap yapayım , o zaman anlarsın
    17 yıllığına kiralanmış zannedersem , ve 4 yıl içinde parasını çıkartacak , demekki kalan 13 yılda, 3 köprü parası daha alacak , 17. yıl sonunda devlete devredecek ama sen bi 17 yıl daha çalıştırcanki o köprüyü, o geçmiş senelerde verdiği parayı çıkartabilsin

    şimdi anlamışsındır umarım


    22 yıl şirkette. 40 bin araç taahhüdü var. Ama şu ana kadar ortalama 14 bin araç geçmiş.

    Böyle bir ortalama varken nasıl kâr eder?

    Bide aradaki fark dolar cinsinden milyon dolar ediyor. Devlet sürekli zarar ediyor. Fiyatlar abartılı bu hali ile bu geçiş sayıları değişmez.

    Burada devlet ve vatandaş zararda şirket hep kâr ediyor.

    Şirketler bir sektöre giriyorsa zarar riskide vardır. Geçmesi için fiyat kırar vs.

    Ama bizim Akp yandaşı ihya ediyor.

    O zararla kaç köprü kurulurdu

    İhale açarsın en uygun teklifi verene ihaleyi verirsin. Ücreti de makul tutarsın o kadar.



    Aynısını Mehmet Cengiz nükleer santral de yapacak. Yap işlet devret ve kol gibi fatura gelecek. Halbuki ucuzlasin diye yapılıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sistemli adam

    bayramda osmangazi köprüsü tekrar kullandım.
    65,65 tl + yola da 18,35 tl verdim.
    fazlasını da hak ediyor.
    emeği geçenlere helal olsun.


    Bence sen iki katını ver. Böyle güzel bir hizmet ucuza gitmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkat kullanıcısına yanıt
    Yandaş ihya filan olmuyor hep muhalefet bos sözü bunlar.



    O yandaş dediğiniz insanlar kendi ceplerinden para oduyor çogu zaman zekat olarak goruyorlar. Kimseye soylemiyor allah ile kul arasinda diyorlar.

    Ulkemiz her gecen gun avrupa ve abd ye tokati basiyorsa, her yil buyume rekoru kiriyor ise is adamlarimiz sayesi de unutmayin


    Ne mubarek insanlardir onlar, halk ve demokrasi icin para kaybetmeyi goze almis insanlardir. Allah hepsine daha fazlasibi nasip eylesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sangokudbgt -- 1 Temmuz 2017; 11:36:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu milletin birinci önceliği yol köprü filan değil, ekonominin düzelmesi ve kişi başına düşen, gayri safi milli hasılanın bir an önce artması.

    Kısaca milletin alın gücünün artırılması, zatenn köprü hizmet amacıyla değil birilerini ve de dolaylı yoldan kendilerini zengin etme amaçlı yapıldığı belli oldu. O köprünün parasını bizler ödüyoruz. Ülkenin vergi geliri asgari ücretli de, böyle devlet yönetilmez, devleti bırak bakkal bile isletilmez iflas edersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heroes To Us


    quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Köprü bugün zarar eder ileride kâr eder sonuçta insanlara hizmet vermeye devam edecek yıllarca. Siz bunu anlamıyorsunuz sanırım bu tür işler başlarda zarar edebilir devlete külfet getirebilir ama sonuçta köprü yıllarca çalışacak ki geçen sayısı da yıllar içinde artmaya devam edecek her sene aynı zararı yapacak diye bir şey de yok.

    Kafa basmiyo heralde senin en basit haliyle arkadaslarin dedigini soyleyeyim sana.17 yillik sozlesme var devletin verdigi teminat kadar arac gecmeyince parasini devlet veriyor.YANI DEVLET BU KOPRUYU KENDI YAPSA SENIN DEDIGIN GIBI 10 SENE 20 SENEDE AMORTI EDECEK AMA 1 KOPRU YAPTIRIP 3 KOPRU PARASI ODEYECEK SIRKETE 17 YILDA ANLADIN MI?

    Devlete değil bize külfet getiriyor. Benim paramla yaptırdığım köprüden ben üzerinden geçerken para vericem. Bir de zarar ettiği için o zararı da ben karşılayacağım. Yokkk ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Gelecek yazmiyor orda gelebilir yaziyor. Şimdiden 14 bin araç geçiyormuş günde zaten bu artarak devam eder aynı kalacak değil ya.

    Paralı geçişler ekonomiye göre şekillenir. Şuan o köprünün kullanılamamasının sebebi pahalı olması ancak herkes ayda milyon dolar kazansa ve o köprü fiyatı aynı kalsa geçen sayısı artacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtesem zekaya sahiplerin yaptirdigi ve bu muhtesem zekayi destekleyenlerin eseri.




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkat

    Chp nelere verdi de Akp reddetti biliyor musun?

    En son asker zehirlenmeleri RED

    Darbe araştırılsın RED

    Ensar vakfı RED

    Feto araşrilsin RED

    Kamudaki ihraçlar araştırılsın RED

    Karadeni ormanlarında ağaç kesimi REd

    Daha neler neler

    Sanki bunu mu kabul edecek

    Cevap gelirse alıntılayın
  • Ana haberlerde bir Ahmet var butun yandas haberlerden sorumlu



    Bunun haberinin konusunu acmis mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aktroller konuya bekleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sangokudbgt kullanıcısına yanıt
    senin iş de zor tabi, 7/24 propaganda yapmak zorundasınız, ekmek parası...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Devlet kâr amacı güden bir kuruluş değildir arkadaşım sende bunu öğren önce. Devletin parası yok demek ki gitti başka kuruma yaptırdı bunda anlaşılmayacak ne var bende onu anlamıyorum. Para olsa kendi yapar millette ucuza geçerdi ama yapamadılar çünkü suriyelilere, orduya , saraya para yetiştirmekten hazinede para kalmadı. Şimdi köprü yapıldı orada duruyor ilerde daha çok işe yarayacak yatırım nede olsa.
    Ben akpli değilim ayrıca.

    Devlet kar amacı gütmüyor ise maliyeti yıllar önce karşılanan bir ve ikinci köprüler niye hala ücretli aynştayn?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğim vergiler haram olsun.

    Zaten devlet zengin biz fakiriz, bi bizim devletimiz halkını sömürerek geçiniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • captain_turkiye kullanıcısına yanıt
    Ben bu köprünün zarar etmiyor demedim bunu zaten haberde söylemişler alttaki yorumlarda da zarar ettiği söylenmiş. Ben başka bir açıdan yorum yaptım.

    Bu köprünün sözleşmesi 2035 yılına kadar o zamana kadar bu şekilde zarar edeceğini söylemek çok zor onu belirtmeye çalışıyorum. Köprünün her gün 40 bin araç garantisi var ve yıllık maliyeti 500 milyon $ civarı bu bilinen bir şey zaten ve bu çok yüksek bir maliyet yandaş olduğu için mi yoksa başka bir şey mi var işin içerisinde bilemem. İzmir - İstanbul otoyolu tamamlandığında geçen araç sayısı artarak günlük 40 bini geçerse anca kâr edebilir köprü 2025 yılına kadar bunun gerçekleşeceğini düşünüyorum. Günde 50 bin araç geçse 10 bin araç devletin kasasına kalır mesela.

    Köprüye gereksiz demekte ayrı bir gericilik zihniyetidir bunu da belirtmek isterim. Bu yolların köprülerin yıllar önce yapılıp bitirilmiş olması gerekiyordu ama başa geçenler hiç bir şey yapmadıkları için bu zamana kaldı hepside. Almanya'ya bak bakalım adamların köylere bile otobanları var biz de bu zamana kadar İzmir - İstanbul yoluna bile otoban yapılmamış düşün artık.




  • İşletme bakım ve yapım maliyeti var herhalde sevigili süper zeka arkadaşım. İzmir - Aydın otoyolu yapılalı kaç yıl oldu hala daha maliyetini karşılayamamış durumda bu halde nasıl devlet kâr ediyor otoyollardan köprülerden diyebiliriz ki ?
    İzmir-Aydın Otoyolu:
    Yapım maliyeti: 1 milyar 391 milyon dolar
    Son 11 yıllık geliri: 202.8 milyon lira
    Son 11 yıllık gideri: 165.3 milyon lira
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krayt_dragon

    Ben bu köprünün zarar etmiyor demedim bunu zaten haberde söylemişler alttaki yorumlarda da zarar ettiği söylenmiş. Ben başka bir açıdan yorum yaptım.

    Bu köprünün sözleşmesi 2035 yılına kadar o zamana kadar bu şekilde zarar edeceğini söylemek çok zor onu belirtmeye çalışıyorum. Köprünün her gün 40 bin araç garantisi var ve yıllık maliyeti 500 milyon $ civarı bu bilinen bir şey zaten ve bu çok yüksek bir maliyet yandaş olduğu için mi yoksa başka bir şey mi var işin içerisinde bilemem. İzmir - İstanbul otoyolu tamamlandığında geçen araç sayısı artarak günlük 40 bini geçerse anca kâr edebilir köprü 2025 yılına kadar bunun gerçekleşeceğini düşünüyorum. Günde 50 bin araç geçse 10 bin araç devletin kasasına kalır mesela.

    Köprüye gereksiz demekte ayrı bir gericilik zihniyetidir bunu da belirtmek isterim. Bu yolların köprülerin yıllar önce yapılıp bitirilmiş olması gerekiyordu ama başa geçenler hiç bir şey yapmadıkları için bu zamana kaldı hepside. Almanya'ya bak bakalım adamların köylere bile otobanları var biz de bu zamana kadar İzmir - İstanbul yoluna bile otoban yapılmamış düşün artık.

    Sen mesajlari okuyor musun? 1 yerine 3 zarar ettigi soyleniyor ve bu elestiriliyor. Niye hala savunmaya calisiyorsun onu anlamadim.

    Kopru eger dedigin gibi ulkenin yaptiracak parasi yoksa gereksizdir. Eger devlet kurumlarinin masraflarini karsilayacagin yada memurlarin maaslarini odeyecegin yerde bunu yapiyorsa gereksizdir. Yok bunlari yapacak durumu varsa devletin parasi var demektir ki ilk soyledigin devlet parasiz kaldigi icin kopruyu baskasina yaptirmak zorunda oldugundu. Yani bu konuda kendinle celisme.

    3. kopru bugun yapilmasa 10 yil sonra yapilsa cok mu eksiklik olurdu? Sen bile ancak o zaman insanlar gecer diyorsun.

    Almanyadan hic bahsetme. Cunku o dedigin seyleri yaparken paralari vardi, gittiler kendileri yaptilar. Zarari da faydasi da kendilerine aitti.




  • captain_turkiye kullanıcısına yanıt
    Anladım sizin mantığa göre bir şey yapılacak ve anında kâr etmeye başlıyacak kimseye bir zararı olmayacak evet bu işlerde öyle yürüyor zaten.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.