Toyota’nın B segmentindeki temsilcisi Yaris, Kuruçeşme Divan’da düzenlenen tanıtım gecesinin ardından 3. nesliyle Türkiye pazarına sunuldu. 2011 yılının son aylarında “Yeni Yaris… Yeni Toyota…” konseptiyle pazara iddialı bir giriş yapmaya hazırlanan Yeni Yaris, aynı zamanda Toyota’nın stil sahibi ve teknolojik yüzünün öncüsü konumunda.
Yaris, yeni CVT şanzıman seçeneği ile sınıfındaki rekabette önemli bir oyuncu olmaya hazırlanıyor. Yeni Toyota Yaris, 30 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. 1.4 litrelik dizel motor seçeneğinin fiyatı ise 43 bin 400 TL’den başlayarak, full donanım paketiyle 48 bin 600 TL’ye kadar çıkabiliyor.
Lansman toplantısında konuşan Toyota Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni Yaris’in bu özellikleri ile segmentine liderlik edecek bir otomobil olduğuna dikkat çekerek “Yeni Yaris çekici dizaynıyla, teknolojisiyle ve donanım zenginliği ile şimdi herkesin birşeyler bulabileceği bir otomobil olacak.” dedi ve ekledi: “3. nesil Yaris ile başlayarak yepyeni bir bakış açısıyla yaratılan Toyota modellerinin, müşterilerimizin ihtiyaçlarıyla birlikte arzularına da hitap edeceğine inanıyoruz. Toyota, yeni dönemde kalite ve dayanıklılığın yanısıra, daha çok heyecan veren görünüme sahip modelleri ile de geniş kitlelerin öncelikli tercihi olacak” şeklinde konuştu.
Boyu 100 mm artırılarak 3 bin 855 mm’ye ulaşan Yeni Yaris, 4.7 m’lik dönüş yarıçapına sahip. Yaris ayrıca 0.287 cd sürtünme katsayısı ile sınıfının en iyi değerlerine imza atıyor.
Yeni Yaris’in sürücü odaklı kokpit tasarımında kalite hissi artırılırken, kokpitinde gösterge paneli direksiyon simidinin arkasına alınarak görünürlük ve kullanım kolaylığını artırmak amacıyla merkezi olarak konumlandırılarak sürüş konforu üst düzeye taşınıyor. Segmentinin en geniş iç mekana sahip araçlarından biri olan Yeni Yaris’in arka koltuk diz ve baş mesafesi sınıfının en iyi değerleri arasında yer alıyor. Yeni Yaris’te bagaj hacmi 286 lt, arka koltukların tamamen yatırıldığı durumdaki maksiumum bagaj hacmi de 768 lt’ye çıkarılabiliyor. Yeni Yaris’te ayrıca Toyota modellerinde ilk defa sunulan panoramik cam tavan ile iç mekanda ferahlık hissi yükseliyor.
Yaris, Life, Fun, Cool ve Style olmak üzere 4 farklı donanım seviyesinin yanısıra müşterilerin ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilmiş geniş spektrumlu ve erişilebilir opsiyonel donanım paketleri ile de dikkat çekiyor. Yeni Yaris’in eğlenceli ve konforlu bir sürüşü garantileyen donanımları arasında “Toyota Touch” ve “Toyota Touch & Go” öne çıkıyor.
6.1 inçlik renkli dokunmatik ekran sistemiyle araç içi multimedya sistemi olan “Toyota Touch”, AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonu adres defteri ile senkronizasyon ve yine cep telefonundan müzik dinleme özelliklerini içerirken, USB ve AUX ile mobil cihazlara bağlantı imkanı sunuyor. Ekrandan ayrıca, kalan yakıt miktarı, anlık yakıt tüketimi, son 15 dakikadaki yakıt tüketimi gibi bilgiler alınabilirken, entegre geri görüş kamerası da park kolaylığı sağlıyor. Bu multimedya sistemi üzerine kurulu “Touch&Go” ise erişilebilir fiyatta navigasyon özelliğinin yanısıra Bluetooth ile ekran üzerinden SMS alma ve gönderme, USB tabanlı fotoğraf görme özelliği, internete ve hatta Facebook’a bağlanma imkanı da sunabiliyor.
Yeni Multidrive S Şanzıman, Verimli motorlar
Avrupa’da tasarlanan ve Toyota’nın Fransa’daki Valenciennes Fabrikası’nda üretilen Yeni Yaris, yüksek performansı düşük yakıt tüketimi ve CO2 salımı ile birleştiren Toyota Optimal Drive teknolojisinin en son versiyonuna sahip 1.0 lt VVT-i, 1.33 lt VVT-i ve 1.4 D-4D turbodizel olmak üzere üç motor seçeneği ile yollardaki yerini alıyor. Kendi kategorisinde ardarda yılın motoru ödülüne layık görülen ve 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan 1,0 lt VVT-i benzinli motor 5.0 lt/100km yakıt tüketimi ile sınıf liderliğine devam ediyor. 1,33 VVT-i motora eşlik eden CVT şanzıman teknolojisine sahip Multidrive S de sınıfının en güçlü ve yakıt ekonomisi en iyi şanzımanlarından biri olarak dikkat çekerken sessiz ve konforlu sürüş deneyimine imkan sunuyor.
Yemin ederim corollanın full dizeline 48 bin vermem. Yaris neymiş ya
quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Yemin ederim corollanın full dizeline 48 bin vermem. Yaris neymiş ya
b sınıfından kötü iç tasarımı olan QQ a kaç para verdiniz de corollayı beyenmez oldunuz
o fiyatlar ne öyle ya? o paraya b sınıfı araba mı alınır?
48 bin tl ye yaris...... Taş olucaz taş......
Kasko cart curt derken Yaris de 50 bini gördü. Hayırlı olsun yoldaşlar. Sırada Corsa var, bu sınıfın ağır toplarından biri olarak. Aveo'nun dizel fiyatları açıklandığında yeni Corsa için de bahisleri açarız. Bir 50 de ona yazar kanımca...
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Yemin ederim corollanın full dizeline 48 bin vermem. Yaris neymiş ya
b sınıfından kötü iç tasarımı olan QQ a kaç para verdiniz de corollayı beyenmez oldunuz
Her şey iç tasarım olmadığı için Qashqai'ye corolla 52 bin tl iken 59 bin tl verdim.
Qashqainin: Dış tasarımı Corolla'dan 10 kat daha iyidir Daha prestijli bir arabadır Şehir içinde kullanımı çok daha rahattır 1.5 dci motor 1.4d4d motor kadar ekonomi yapıp 200 kg daha ağır arabayı çok daha iyi götürüyor. Daha güvenliklidir Donanımı çok daha iyidir
O 52 bin verdiğiniz corollada ne navigasyon alabiliyordunuz, ne de cam tavan. Her şeyi geçtim hala arka tarafında burulma kirişi kullanan tasarım özürlü corolla'ya o parayı çok gördüm ve üzerine biraz daha ekleyip Qashqai aldım iyi ki de almışım.
Umarım anlatabilmişimdir neden corolla'yı beğenmez olduğumu. Ayrıca benim o mesajda yazdığımı biraz daha empati kurarak anlamaya çalışsaydınız bu polemiği hiç yaşamamış olurduk ve çok daha iyi olurdu.
48.000 lira
Aracın içine binme fırsatım oldu dış görünüş fena değil.İçinde de tek yenilik yeni radyo-navigasyon ekranı... Onun dışında iç malzeme kalitesi rezalet, kapı döşemeleri taş gibi ve kalite hissi vermiyor.Yeni bir araçta bu kadar dandik bir malzeme hayret...
Şu anki dizel Yaris`imi birkaç sene daha kullanıp, bu sevdayı bitireceğim :) O nasıl bir başlangıç fiyatıdır? Acaba benzinli ve CVT olanın fiyatı ne olur?
Geçen hafta Champ Elysees de toyota acentasında gördüm, ahım şahım bir hali yok, gitsin anneciğine satsın o arabayı.
43 000 fiyatına ÇÜŞ! diyorum. Ama bu forumda daha önce B sınıfı Kore'lilerin konusu açılınca ''Fiyat yüksek'' yazıldı. Hemen savunucular çıktı. Artık tüm markalar böyleymiş de... Ben öyle tüm markaların...
Acaba bunu da kıyamet alametlerinden biri sayabilr miyiz ?