Şimdi Ara

YENİ PEUGEOT 3008 ANA KONU (2261. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: digiman22003
1 Kayıtlı Üye ve 25 Misafir (2 Mobil) - 24 Masaüstü2 Mobil
5 sn
62.449
Cevap
637
Favori
2.484.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
75 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 22592260226122622263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Antabi78 A kullanıcısına yanıt

    Lastikçi de sorun olmaz dedi işte bizim memleketin işleri belli olmaz, etikette yazmıyor der çıkar işin içinden.

  • kaansa K kullanıcısına yanıt
    Bu konu forumda çok konuşuldu. Ben de aracı almadan önce tüm yazıları okumuştum. Temmuzdan bu yana 9000 km yol yaptım. Bahsedilen sıkıntıları yaşamadım. Herkesin tecrübesine saygılıyım. Bu sorunların olmadığı, olmayacağı gibi bir iddiam yok. Ancak Michelin Primacy3 gibi tüm dünyada kalitesi tartışılan bir lastiğin bu araçlarda kullanılmasının yol tutuşa negatif etki yaratacağını tahmin etmek çok da zor değil.

    Burda benim önem verdiğim nokta 205/55/19 için aracın yola aktaracağı güç, ağırlık, şasi dinamiği, pazarlama stratejileri, Michelinle olan anlaşmalar vs. göz önünde bulundurularak mühendislik hesapları yapılmış bir kurulum olması. 235/50/19 içinse araçlarımızdaki jantlarla böyle bir hesaplama yapılmadığı ve belirsiz riskleri içinde barındırdığı ortada. Ülkemizde araç testi yapan tüm kanallar burada beğenilmeyen lastik ebatlarıyla test yapıp 3008'in en iyi yol tutan SUV'lardan biri olduğunu söylüyorlar.

    İyi yol tutmadığı söylenen(saygı duyuyor ama katılmıyorum) bir aracın limitlerini öğrenip kullanmak ile mühendislik hesabı yapılmamış bir lastiği takıp daha iyi yol tuttuğu düşünülerek, belki limitleri de aşarak aracı kullanmak kişinin kendi tercihidir. Ben tercih etmem. Kafasında soru işaretleri bulunanlar için de basit bir youtube araması ile virajlarda herhangi bir lastiğin nasıl şekil aldığını izlemelerini öneririm.

    Forumda 205/55/19 için Continental PremiumContact6 kullananların yorumlarını sormuş, cevap alamamıştım. Yaz aylarına doğru Primacy3 leri CPC6 ile değiştirip farkı anlayacağım :) Yol tutuşu ile aklında soru işaretleri olanlara benim nacizane tavsiyem daha iyi yol tuttuğu bilinen lastiklere yönelmeleri olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krmsrsf -- 20 Ocak 2021; 8:14:53 >




  • kaansa K kullanıcısına yanıt

    Tuv jant çapına bakıyor yazılı bilgisi (Tuv den gelen) paylaşılmışti geçen yıl. Son durum nedir sormak lazım Tuv e burası Türkiye.. Halen gecerliyse bu fikirleri, jant değişmediği sürece muayeneden geçecektir.

    Şahsen ben henüz 235 kullanıp muayeneden geçemedim diyene denk gelmedim. Tabi tüm 235 kullananlar bana haber vermiyor :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krmsrsf K kullanıcısına yanıt

    40 km/h ile bir araç yonca da kayma eğilimine giriyor ve en ufak harekette esp devreye girip toparliyorsa, burada "aracın limiti bu, 20 km/h" ile giriniz viraja"demek de bence mühendislik hatasıdır :)

    Şahsen 205 lastik ile ortada hiç birsebep yokken kuru zeminde (lastikler eski değilken) birinde esp ile kurtardım birinde ise iş bana kaldı. Tecrübesiz birisi saydı spin atmıştı..


    Onca model araç kullandım aynı sorunu yaşadığım 2 model var birisi eski corsa (filocular, kiralama olar bunu farkedip tüm filoyu Fiesta ya dönmüştü zamanında) diğeri 205 lastikli 3008..bu benim tecrübemdir. Fiesta ile döndüğüm virajı 3008 ile donemiyorsam buna "aracın limiti bu kadar zorlamayın" demek bana pek mantıklı gelmiyor.

    Egea bile o virajı rahatça dönüyor yahu :)


    Diğer taraftan,

    Üretici testlerine göre hareket etmek isteyen ve içinin rahat etmesini düşünen, orjinal 19" 7.5 kalınlık Peugeot jantlarin sipariş edebilir ve 235 lastikleri kullanabilir. Zira bu ikili zaten 3008 de kullanılan kombinasyon.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yok hocam parça kodu değil.

    peugeot service box da özelliklere bakıp aracın donanımı hakkında bilgi sahibi oluyoruz.

    kaporta, iç ekipman, elektrik... gibi kısımlar altında kablosuz şarj a ilişkin donanımı bulamadım. türkiye broşüründe multimedia altında belirtilmiş,

    araçta kablosuz şarj olup olmadığına nereden bakacağız? sorunumuz bu..

  • acquiles kullanıcısına yanıt
    İlk yorumu sizden bekliyordum :) Burada orjinal ekipman olmayan yan basamakların araca olumsuz etkileri tartışılmışken, orjinal ebat olmayan lastiklerin bu kadar önerilmesine çok şaşırıyorum. Benim bunları yazmaktaki amacım araca sahip olmayanların bunları okuyup 3008 ler yol tutmuyor fikrine kapılmaması. Herkes kendi dener kendi tercihini yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Üsküdar Gerçekleri

    yok hocam parça kodu değil.

    peugeot service box da özelliklere bakıp aracın donanımı hakkında bilgi sahibi oluyoruz.

    kaporta, iç ekipman, elektrik... gibi kısımlar altında kablosuz şarj a ilişkin donanımı bulamadım. türkiye broşüründe multimedia altında belirtilmiş,

    araçta kablosuz şarj olup olmadığına nereden bakacağız? sorunumuz bu..

    Donanim listesi vermeleri gerekiyor.
    Yada araç teslimatında kendiniz göreceksiniz.
    Bu vesile ile yeni aracınız hayırlı olsun.

    Iyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmsrsf

    İlk yorumu sizden bekliyordum :) Burada orjinal ekipman olmayan yan basamakların araca olumsuz etkileri tartışılmışken, orjinal ebat olmayan lastiklerin bu kadar önerilmesine çok şaşırıyorum. Benim bunları yazmaktaki amacım araca sahip olmayanların bunları okuyup 3008 ler yol tutmuyor fikrine kapılmaması. Herkes kendi dener kendi tercihini yapar.
    Lastik çalışma mantığını öğrendiğimizde 235.50.19 un ne kadar doğru olduğunu bizzat anlayacaksınız.
    Sizin sorunuza cevap vermek, ömründe hic araba görmemiş bir insana, dikiz aynası gerekliliğini anlatmak kadar zor.

    Iyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Doğru jant takımıyla kullanıldığında çok haklısınız. Ama şu an ayna vb söylemleriniz bir tek ben bilirimci yaklaşıma girer ve sizden duyduğuma beni şaşırtır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmsrsf

    Doğru jant takımıyla kullanıldığında çok haklısınız. Ama şu an ayna vb söylemleriniz bir tek ben bilirimci yaklaşıma girer ve sizden duyduğuma beni şaşırtır.
    Sorduğunuz sorunun seviyesine göre cevap verdim
    Basamak ile lastik çapı değişimini kiyas etmeniz de beni çok şaşırttı.

    Iyi forumlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 20 Ocak 2021; 9:43:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Ordaki kıyas orjinal ekipman kıyası. Orjinal boyutunda jantlarla 235/50/19 un daha iyi yol tutacağını anlamak için alim olmaya gerek yok. Ama mevcut jantlarla öngörülemeyen bir risk olduğundan bahsettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krmsrsf

    Ordaki kıyas orjinal ekipman kıyası. Orjinal boyutunda jantlarla 235/50/19 un daha iyi yol tutacağını anlamak için alim olmaya gerek yok. Ama mevcut jantlarla öngörülemeyen bir risk olduğundan bahsettim.
    Tamam simdi oldu.
    Bunu baştan yazsaydınız daha net anlaşılır olurdu.
    235 taban ile yol tutus iyilesir ve yakit tüketimi artar.
    Bende lastik değişimi zamani geldiğinde 235.50.19 a geçeceğim.
    205 ler c sedan ve doblo tarzı araçlarda kullanilan taban genişliğidir.
    PSA maliyet ve tüketim düşüklüğü için bu ebat tercih ediyor muhtemelen.

    Iyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • krmsrsf K kullanıcısına yanıt

    Lastik ebatı orjinal sayin kullanıcı. 2016 teknik foylere bakarsaniz görebilirsin. (2.0 dizel 3008 lerde kullanılıyor)

    Mevzu jant genişliğinde ki 0.5" lik genişlik farkı. Ki dilerseniz o janti da temin edip takabilirsiniz.


    Biz fiili tecrübeler sonucu bu noktaya geldik kimse durup dururken lastik değiştirmedi. 205 ölçüsünün sıkıntı olduğunu sagar6sultan duydu artık.. İlk lastikler bittiğinde kullanıcılar tekrsr 205 almiyor.sanirim bunu zevkten yapmıyorlar :)


    400 bin TL ye araç alıp 40 km ile virajda esp devreye giriyorsa, kusura bakmayın bu aracın limiti bu kadar deyip geçmem..

    Bisiklet tekeri gibi incecik lastik.

    Araca arkadan baktığınızda bile göz le bir gariplik olduğunu görüyorsunuz. Qashqai, tiguan Tucson aklınıza gelen tüm csuv lara bakın, oran orantı hesabı bile yapsanız Bosverin mühendislik hesabını, yahu bu lastikler neden ince kalmamismi dersiniz...



    Risk konusuna gelirsek kendi adıma konuşayım, bu değişimi yapan ilk kullanicyimdir muhtmelen ve jant taki farktan da bahsettim. Burada bir risk olduğunu ve bu riski aldığımı da belirttim.

    Almadığım risk ise, 205 ile 2 kere kupkuru yolda düşük hızla savrulmam oldu. Yağmur olsaydı esp de kurtarmazdi. Bu riski almak yerine jant genişliğindeki teorik riski aldım..

    Zira 205 ile sürekli kaydım kayacagim diye tedirgin olmak beni rahatsız etti..


    Yoksa kitaba %100 uyalım dersek 7.0 janta takabileceginiz max genişlik 225 mm dır..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acquiles -- 20 Ocak 2021; 11:45:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba 2020 model 3008 1.2 GTLine Dynamic sahibiyim.Aracım 6250KM de 19 jant a geçeceğim için üzerinde mevcut 18 detroit jant ve 3000km de crossclimate ları sevmediğim için Pirelli PZero SUV Etiket:A-A ile değiştirdiğim lastikler mevcut. Jantlarda nokta çizik hata bulunmamakta lastiklerde nerdeyse sıfır diyebileceğimiz durumdadır.Herhangi bir yere ilana koymadım ilana koymadan önce ilgilenen arkadaşlar olur ise lütfen tarafımla irtibata geçsinler.Kolaylıklar diliyorum.

  • Beyler araç 3.yılına girdi. 3.bakım zamanı geldi yani garanti bitti . Servis 1550 civarı tutar dedi(göral) sizce serviste mi devam edeyim? Yoksa dışarıda mı yaptırayım artık bakımları? Dışarıda yarı fiyatına yaptırabiliyoruz malum. Ama şu iyi niyet garantisi VS muhabbetinden korkuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OkanGG O kullanıcısına yanıt

    Herkes bir şekilde şu 19 lardan nasıl kaçarız diye düşünürken siz neden 19 lara geçiyorsunuz merak ettim doğrusu. Bir de orijinal 19 lar mı yoksa başka mı taktırıyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaansa -- 20 Ocak 2021; 12:11:17 >
  • krmsrsf K kullanıcısına yanıt

    Ön yargılı ve teorik bir yorum olmuş. 205 55 19 aracınızı diğer ölçüler ile kullanın aradaki farkı kendiniz görün. Ben kendi aracım sırasıyla

    205 55 19 kesinlikle bu aracın ölçüsü değil. Sadece tr de kullanılan bir ölçü.tamamen pazarlama stratejisi.

    17 janta kullandım, 18 jant kullandım

    Şu anda 235 50 19 kullanıyorum, zira 235 50 19 ölçü 3008 için teknik katalogda ve AB de kullanılan bir ölçü. 2.0 motorlarda.

    Tafsiyem 205 ölçüden kurtulun ve aracınızın keyfine o zaman daha fazla varın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaansa K kullanıcısına yanıt

    Pegouet tarafından tüv sistemine kayıtı yaptırıldı 235 50 19 un. O yüzden muayenede sorun yaşanmıyor. Ben de muayene yaptırdım sorun olmadı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakura71 kullanıcısına yanıt
    3008 in dünya lansmanında 205 ebatlı lastijler kullanılıyor. Türkiye’ye özgü bir durum değil. 235 tabanlı lastiklerin daha iyi yol tutmayacağı gibi bir iddiam da yok. Uygun jantlarla kullanılması gerekiyor bahsettiğiniz 2 litrelik modellerdeki gibi.
  • OkanGG O kullanıcısına yanıt

    19 jant konusunda haklı olabilirsiniz sonuçta araç SUV sınıfında bir araç 18 neyine yetmiyor diyebilirsiniz, ama benim önceki iki aracım sırayla 2016-320i ve 2012-A5 coupe idi.Göz alışkanlığı olarak 18inch in yanaklarda biraz kalın olunca gözüm bir türlü alışamadı.Yani tamamen görsel diyebiliriz.

  • 
Sayfa: önceki 22592260226122622263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.