Şimdi Ara

Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (1569. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: anka0658 , anka0658 Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 10 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü3 Mobil
5 sn
41.266
Cevap
306
Favori
2.350.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15671568156915701571
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Simdi hasarlari onarimla ugrasacaz bakalim nasil yapacaz yaptirabilecegim yer icin yardimci olursaniz sevinirim atasehir tarafinda nereye gidebilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evreka10 E kullanıcısına yanıt
    pars gocuk var hocam oraya baktir bir, yalnız yigilma olur. bu aralar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evreka10

    Simdi hasarlari onarimla ugrasacaz bakalim nasil yapacaz yaptirabilecegim yer icin yardimci olursaniz sevinirim atasehir tarafinda nereye gidebilirim

    Kartal oto sanayide boyasız göcük düzeltme var hocam işinin ehli diye duymuştum. Bu arada Ankara'da ki arkadaşlar için de GMG garajı önerebilirim.




  • Herkese Selam, sabah aracı çalıştırdığım zaman Servis:Direksiyon Kolonu Kilidi Arızası hatasını verdi ve araç çalışmadı. Bir süre sonra çalıştı, başına daha önce gelmiş olan var mı? Ciddi bir hata mıdır ?



    Aynı şekilde bugün ki yağmurdan sonra hoparlörden cızırtı geldi. Daha önce de olmuştu, yağmur yağınca sapıtıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simdi şöyle bir durum çıkıyor ortaya, yeni bakim görenler yagi aldığında servis yine periyodik bakim tarifesimi uygular ucretsiz degisir mi veya alip cikariz sanayide mi degistiririz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksuyon arizasi akuden kaynakli olabilir . Opel in klasik aku sorunu. Aku takibinizde olsun. Yeterli olan akimi ilk calistirmada saglayamaz hale geliyor. Lambalarin diger elekt aksamlarin calismasina aldanmayin. Aku degisince bir sorun kalmiyor. Nerden biliyorsun derseniz. Benimki hic calismaz hale geldi. Cekiciyle servise gitti. Aku garantiden gm marka olarak degisince birseyi kalmadi. Bu arizayi bence yolda kalmadan servise danisin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cemreasa23 C kullanıcısına yanıt
    Bana da 5000km civarinda bir kere oldu, anahtarla arabadan uzaklasip gelince duzeldi, bir daha da olmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aykutoz kullanıcısına yanıt
    Servis periyodik bakım ücreti alıyor. Aynı tarife

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmkrcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: RaauuM

    Arkadaşlar ne yapıyoruz bu yağ olayını? Siparişi verdim.Pazartesi değişecek yağ dexos 1 gen 2 ile. Değiştirmiş olan arkadaş var mı?

    Yagin servisin eline ulastigina eminmisiniz? Bildigim kadari ile siparise istinaden yurtdisindan temin ediyor tum servisler.

    Opel Türkiye'den talep ettim 5 gün önce baya bir anlattım olayı.Hem Opel Türkiyede'ki arkadaş hemde servis bir hayli İlgilendiler en az 4-5 kere arandım Opel Türkiye'den yağ siparişi verdik vs. Söylemediler ama konuyla ilgili bilgileri var gibi bir hisse kapıldım. LSPI sorunu yaşayan müşteri var mı? düşük km de sekman kırılan araç varmı? Opel'in bununla ilgili çalışması var mı diye sorduğumda, ayrıntı istediğimde bilgi vermekten kaçındı ama teknik güncelleme olmadığını söyledi sorun yok gibilerinden. Servisle dün görüştüğüm cumartesi ellerinde olacağını, tahminen cumartesi veya pazartesi değişim yapabileceklerini söylediler. Ben konunun ciddiyetine binaen garanti kapsamına almalarını istedim. Talep edecek servis.Muhtemelen olur dedi ama bilemiyorum tabi.




  • RaauuM kullanıcısına yanıt
    Yağ değişimi sonrası bir test Edip görüşlerinizi yazarsanız vizede faydası olur ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaauuM


    quote:

    Orijinalden alıntı: cmkrcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: RaauuM

    Arkadaşlar ne yapıyoruz bu yağ olayını? Siparişi verdim.Pazartesi değişecek yağ dexos 1 gen 2 ile. Değiştirmiş olan arkadaş var mı?

    Yagin servisin eline ulastigina eminmisiniz? Bildigim kadari ile siparise istinaden yurtdisindan temin ediyor tum servisler.

    Opel Türkiye'den talep ettim 5 gün önce baya bir anlattım olayı.Hem Opel Türkiyede'ki arkadaş hemde servis bir hayli İlgilendiler en az 4-5 kere arandım Opel Türkiye'den yağ siparişi verdik vs. Söylemediler ama konuyla ilgili bilgileri var gibi bir hisse kapıldım. LSPI sorunu yaşayan müşteri var mı? düşük km de sekman kırılan araç varmı? Opel'in bununla ilgili çalışması var mı diye sorduğumda, ayrıntı istediğimde bilgi vermekten kaçındı ama teknik güncelleme olmadığını söyledi sorun yok gibilerinden. Servisle dün görüştüğüm cumartesi ellerinde olacağını, tahminen cumartesi veya pazartesi değişim yapabileceklerini söylediler. Ben konunun ciddiyetine binaen garanti kapsamına almalarını istedim. Talep edecek servis.Muhtemelen olur dedi ama bilemiyorum tabi.

    Sen bilgileri var hissine kapıldım dedin ya hocam sanki dev bir taş ocağını kökünden dinamitleyip üstüme devirdiler..Kandırıldıkmı yoksa?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün ruhsatı aldık trafik sicilden... Muayene tarihi 2,5 yıl sonrası, yani 2020 ocak görünüyor.

    Bu nasıl olur? 3 yıl değil mi yeni araçlarda?
  • Arkadaşlar Selamlar

    1.6 CDTI Aracımın 15000 bakımı geldi, servislerden fiyat aldım 1000 ile 900TL arası ücret istiyorlar. Sadece 15000 bakımı bu sizce de fahiş değil mi ?

    Önerdiğiniz bir yol var mıdır istanbul taraflarında? Daha ucuz fiyat veren yetkili servis gibi?
  • metajist kullanıcısına yanıt
    15000 bakımına da 900 lira istiyorlar, manuel dizel aracım. Çok fazla geldi bana
  • Mak. Müh. 2005 M kullanıcısına yanıt
    En uygun dizel bakım 15000 fiyatı 900 lira. Bu nedir Allah aşkına ?

    Polen filtresi, yag filtresi, yag , tapa, hava filtresi harici ne diğecek bu araçta? 900 lira tutan kısmı nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fernando_S

    Bugün ruhsatı aldık trafik sicilden... Muayene tarihi 2,5 yıl sonrası, yani 2020 ocak görünüyor.

    Bu nasıl olur? 3 yıl değil mi yeni araçlarda?

    Tescil tarihinden sonra değil de üretim tarihinden sonra 3 yıl diye biliyorum.
  • Fernando_S kullanıcısına yanıt
    Aracin gumrukten gectigi tarihten itibaren 3 yil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carser

    En uygun dizel bakım 15000 fiyatı 900 lira. Bu nedir Allah aşkına ?

    Polen filtresi, yag filtresi, yag , tapa, hava filtresi harici ne diğecek bu araçta? 900 lira tutan kısmı nedir ?

    Nasıl ki dizel araçlar benzinlilere oranla fahiş farklarla satılıyorsa ,bakımlarda da dizelin bakımı pahalı olur algısını sonuna kadar kullanılıp fiyatları şişiriyorlar.
    Evet bazı parçaları cidden pahalıdır ama bunlar 15000 bakımında değişen standart parçalar değil.
  • Opel Türkiye'yi aradım dün. Arabamın fabrika çıkış motor yağını öğrenmek istediğimi söyledim. Bugün geri dönüş yaptılar: Söyleyemeyiz mühendislik sırrı.

    Bana arabamda kullanılan motor yağının ne olduğu nasıl söylenmez aklım almıyor. Bana göre tam bir rezaletti bu diyalog. Siz ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=2855&start=270
    https://www.motor.com/magazine-summary/resolving-low-speed-pre-ignition/


    Bu yazı da fikir olsun sadece.....


    DÜŞÜK HIZLI ÖN ATEŞLEME ÇÖZÜMÜ google çevirisi
    Yazan Bob Chabot

    Çözümlenmedikçe, LSPI, agresif yakıt ekonomisi ve emisyon standartlarına ulaşmak için bir engeldir.

    Piyasa talebi ve mevzuat yakıt ekonomisini geliştirmek ve CO azaltmanın yollarını bulmak için otomobil sürüş 2 araç filolarının genelinde emisyonları. ABD düzenlemeleri binek otomobil yakıt ekonomisi standartlarının, 2016 yılında ortalama 35.5 mpg'den 2025'te 54.5'e yükseldiğini ve sera gazı emisyonlarına karşı toleransı düşürdüğünü göreceğiz. Avrupa'da ve Asya'da daha agresif standartlar önerildi.

    Daha fazla güç, tork ve basıncın hedeflerine ulaşmak için, otomobil üreticileri başlangıçta benzinli motorların küçülmesine odaklandı. Örneğin, Ford Motor Co ve General Motors Corp, 1.6L 4 silindirli motorlarla aynı çıktıyı sağlayan 3 silindirli, 1.0L güç verilmiş motorları (sırasıyla EcoBoost ve Ecotec) piyasaya sundu ancak ayrıca, Yakıt ekonomisinde iyileşme ve daha düşük CO 2 emisyonu. Bu azaltılmış motor değiştirmeleri, daha düşük pompalama mekanik sürtünme kayıpları, daha yüksek transmisyon dişli oranlarını kullanarak motorun aşağı doğru hızlanması, daha düşük motor hızlarında daha yüksek motor torku; Ve düşük gaz-duvara ısı transferi.

    Ford ve GM, dünya çapındaki pazarlarda artan tüketici talebini karşılamak için bu küçük motorların üretimini artırmayı planladıklarını açıkladı. Ford zaten ayda 100,000 EcoBoost motor üretiyor ve 2016 yılına kadar aracın yaklaşık% 80'inde bu teknolojiyi sunmayı hedefliyor. GM, 2017 yılına kadar beş global tesiste yılda 2,5 milyon adet üretmeyi beklediğini açıkladı.

    Ancak erken küçültülmüş motorlar da motor performansını feda etti. Daha düşük güç çıktısını dengelemek için, otomobil üreticileri, motor çalışma basıncını artırmak için turbo şarjörlerini ilave etmeye başladılar. Buna ek olarak, son beş yılda turboşarjlı, yüksek basınçlı benzinli doğrudan enjeksiyon (TGDI) motor teknolojisinin hızla çoğalması çarpıcı olmuştur.

    Düşük hızlı ön ateşleme (LSPI) tam olarak nedir? LSPI, motorları küçültme ve artırmanın beklenmedik bir sonucudur. Stokastik ön ateşleme (SPI), megaknock, superknock veya deto-knock olarak da bilinir. LSPI, en yaygın olarak, hızlı bir hızlanma döneminde düşük hızlarda ortaya çıkar. LSPI'nin, yanma odasında-yakıt ve yağ kombinasyonlarında- kıvılcımdan önce tutuşmaya neden olan, kontrolsüz, anormal yanmaya neden olan damlacıklar veya parçacıkların neden olduğuna inanılıyor. Bu, motor basıncında ani yükselişler oluşturarak nihayetinde motorun dahili hasar görmesine neden olur. Bazı durumlarda, araştırmacılar ciddi bir motor hasarına neden olacak kadar tek bir LSPI olayının olduğunu bildirdiler.

    Motorları küçültme ve artırma sürecinin ilk günlerinde LSPI'nın ne kadar etkili olacağı açık değildi. Yakında LSPI olaylarının daha yaygın olduğu ve ileriye dönük en uygun yolu belirlemek için yağlayıcı, yakıt ve motor tasarım araştırmasına ihtiyaç olduğu ortaya çıktı. İlk adım, LSPI hakkında daha genel bilgi geliştirmek için endüstri konsorsiyumuna ihtiyaç duydu.

    Başlangıçta, ateşleme öncesi kaynakların silindirdeki sıcak noktalarda ya da kurum birikiminden kaynaklandığı düşünülüyordu. Bununla birlikte, daha ileri optik inceleme, ön ateşlemenin aslında yanma odasında rastgele oluştuğunu ortaya çıkarmıştır; bu da yüzey ateşlemenin LSPI'nin tek kaynağı olmadığı anlamına gelmektedir.

    Daha güncel araştırmalar yağ damlacıklarının veya birikinti partiküllerinin kendiliğinden tutuşmasının muhtemelen LSPI'nın ana nedenidir. Buna ek olarak, LSPI olaylarının daha önce düşünülenden daha yaygın olduğu ve otomobil üreticilerine performans ve yakıt verimliliğini eşzamanlı olarak en üst düzeye çıkaran ancak daha sıkı düzenleyici standartları karşılamanın bir engel oluşturduğu belli oldu.

    Düşük hızlı ön ateşleme, giderek artan bir servis / onarım sorunu haline gelecektir. Bundan sadece beş yıl sonra, Kuzey Amerika'da yolda olan tüm arabaların dörtte biri ve küresel üretimin% 39'u bu motor donanımı kombinasyonunu kullanacak. Bununla birlikte, düşük hızlarda ve yüksek torkta çalışan küçültülmüş, benzinli motorların avantajlarına rağmen, endüstrinin-LSPI'yi çözmesi gerektiği gibi ciddi bir sonuç ortaya çıkmıştır.

    Kısaca bir meydan okuma mı? Günümüzdeki motorların daha büyük bir yüzdesi zamanla küçültülür ve turbo şarj edilirken, daha fazla sayıda araçta düşük hızda ön ateşleme olur ve motor hasarı ve / veya arızası yaşanır. Buna ek olarak, daha sıkı yakıt ekonomisi standartlarının yürürlüğe girmesiyle birlikte, araçlar LSPI olaylarının meydana gelme olasılıklarının arttığı rejimlerde giderek daha fazla çalışacak.

    LSPI'ya daha sonra değinmek üreticiler için en akılcı şeydir. Eylül 2015'te Kyoto, Japonya'da gerçekleştirilen en yeni JSAE / SAE Güç Aktarma Organları, Yakıtlar ve Yağlayıcılar Uluslararası Toplantısı'nda LSPI, birincil gündem maddelerinden biriydi. Katılımcılar, gelişmiş küçültülmüş ve güçlendirilmiş motorların artık LSPI'ya kolayca yol açan düşük hızlı yüksek torklu bir rejimde çok daha fazla zaman harcadıklarını fark ettiler.

    Toplantıda, endüstri uzmanları birkaç noktada görüş birliğine vardı:

    • LSPI, yağlayıcılar, yakıtlar ve motor tasarımı / çalışması arasındaki etkileşimlerden kaynaklanmaktadır. LSPI'nın çözümlenmesi büyük olasılıkla üç alana da hitap eden bütüncül bir yaklaşım gerektirir.

    • LSPI, yakıt ekonomisi, performans ve sürülebilirlik sabit yük altında dengelenmiş olan motorun optimum çalışma alanına çok yakındır (örn. Otoyolda seyir).

    • Azalan, güçlendirilmiş motorlar potansiyel motor hasarına (örneğin kırık pistonlar, bükülmüş bağlantı çubukları veya ağır motor arızası) neden olabilecek o bölgedeki LSPI'ye kolayca sığabilir.

    • LSPI düzeltilinceye kadar, otomobil üreticileri, gelişmiş motor tasarımlarının performansını ve yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarma, gelecekte talep gören yakıt performansı ve emisyon gereksinimlerini karşılamak için bir engel oluşturma yetenekleri kısıtlanabilir.

    Basit Bir Sorun Çözmez

    San Antonio, TX'deki Southwest Research Institute (SWRI) 'daki motor sistemleri araştırma ve geliştirme departmanı yöneticisi Thomas Briggs, "LSPI basit bir sorun değil" açıklamasında bulundu. Briggs, 2011'de LSPI araştırmaya başlamış olan endüstri ortakları (GM, Ford, Honda, Infineum International, Afton Chemical ve diğerleri) içeren SWRI'nin Ön ateşlemeyi Önleme Programı ekibine yol gösterdi.

    Briggs, "Yakıt yanma odasına doğrudan enjekte edildiğinde, silindiri astar halindeki yağ filmini sulandırıyor" dedi. "Bu yakıt seyreltme, yağın yüzey gerilimini ve viskozitesini düşürmekte, böylece piston üstteki arazi aralığının üst sınırlarına bir yağ-yakıt karışımı birikmektedir. Sıkıştırma sırasında yukarı vurmanın mekanik enerjisi damlaları yanma odasına iter ve burada buharlaşırlar ve buji kıvılcımı ve motor hasarından önce otomatik ateşleme yapabilirler.

    "Ekip, sorunun kaynağını daha iyi belirlemek için yüksek hızlı video, aralık örneklemesi ve diğer özel araçlar kullandı. Yakalanan video, damlacık malzemelerin motorun piston aralığından geldiğini gösterdi. Bazen o damlacıklar yantı, LSPI ve güçlü motor vuruşuna yol açtı. Video, aynı zamanda, malzemenin sıvı, yakıt, yağlayıcı, is ve diğer malzemelerin karmaşık bir kokteyli olduğunu gösterdi. Artık LSPI sorunlarının çözülmesinin kayganlaştırıcılar, yakıtlar, motor tasarımı ve daha fazlasını ele almayı gerektirdiğini açıkça görüyoruz. "

    Southwest Research Institute ve ortakları, 2014 yılında başlayan ve 2018'de tamamlanması planlanan bir takip konsorsiyumuna girdiler. Halen, bir motorda olanı test tezgahında çoğaltmak ve standart testler geliştirmek için yollar araştırılıyor LSPI. Bu, araştırmacılara, neler olup bittiğini anlamak için daha fazla erişim ve daha fazla araç sağlayacaktır. Hedef, LSPI'ya yol açan ve onu çözmek için yapılması gerekenleri bulmakta yardımcı olacak kimyasal adımları belirlemektir.

    Program, 2014 yılında, katkı şirketlerine sorunun çözümü için neyin gerekli olduğunu kavradığı bir bilgi üreten ve sarmalayan programını tamamladı. Briggs, "Motorlar 1500-2000 dev / dak aralığında, nispeten yavaş bir hızdayken, hala çok fazla tork uygularken LSPI'nun ortaya çıktığını biliyoruz" diyen Briggs, "Büyük bir yakıt kaynağı olduğu zaman da bu. Dünkü motorlar bu çalışma koşullarında çok az zaman harcadı, ancak sahip oldukları takdirde LSPI deneyimleyebilirler. "

    Bütünsel Bir Sistem Yaklaşımı

    Sanayi araştırmacıları ve üreticileri, araçların problemleri çözmek için bütüncül bir yaklaşım gerektiren karmaşık sistemler olduğunun farkına varıyor. Kesinlikle bir alandaki ilerleme yardımcı olabilir, ancak bunu başka alanlar göz önüne almadan yaparak istenmeyen sonuçlara yol açmıştır. Motorları küçültme ve yükseltme yaptıktan sonra LSPI'nın neden olduğu ciddi sorunlar bunu kanıtlamıştır.

    Briggs, "SWRI'nin üzerinde çalışmakta olduğu bir alan LSPI testidir" dedi. "Çeşitli yağlayıcı formülasyonlarının LSPI etkisi arasında kolayca ayrım yapabilen LSPI testleri zaten mevcut olsa da, yaklaşmakta olan ILSAC GF-6 ve GM dexos 1'e daha da rafine ediliyorlar. Fakat aynı zamanda endüstri genelinde test standartlaştırmalı ve yeni bir anlayışa ihtiyaç duyuyoruz. LSPI testine dinamik bir temel oluşturarak zamanla alakalı kalmasını sağlayın. Örneğin LSPI'nın arkasındaki mekanizmalar ve bunun için yağlayıcı formülasyonu dışındaki alanlardaki olası düzeltmeler üzerine araştırmalara devam edilmesi LSPI testinin evrimleşmesi olarak düşünülmelidir. "

    Richmond, VA'daki Afton Chemical'ın Araştırma ve Geliştirme Direktörü Ian Bell, "LSPI'nin yanma odasında oluştuğunu biliyoruz ve en pratik çözüm, motor tasarımı, motor yağı formülasyonu ve yakıt kalitesini dikkate alan bütüncül bir çözüm" Yağ formülasyonu ve yağlayıcı imalatında bir şirket. Bu alanlardan birindeki herhangi bir üretici için, çözümler çok yönlü bir yaklaşımı entegre etmelidir. Buna ek olarak, bir alanda olumlu yenilikler, genel sistem performansını ciddi şekilde tehlikeye atmamalıdır. Motor dizaynı, yağ formülü, yakıt kalitesi veya geriye dönük uyumluluk olsun, bir alanda AR-GE'nin diğerleri de dikkate alınması gerekir "dedi.

    Örneğin Bell, Afton tarafından kısa bir süre önce piyasada satılan geniş bir GF-5 yağlayıcı ürün yelpazesi için LSPI performansı araştırması yapıldığında, yeni GF-6 standardı için önerilen tüm LSPI gereksinimlerinin sunulmaya başlandığını belirtti.

    "Yağ formülasyonları değişmek zorunda" dedi Bell. "Ancak kayganlaştırıcı üreticilerin bütüncül bir çözümün, LSPI'yi azaltması ya da ortadan kaldırması gerekecek, ancak daha önce hiç ilgilendirilmeyen diğer alanlarda daha iyi performans sağlıyor" dedi.

    Özellikle, Bell sözü:

    Motor Dayanıklılığı. Motor yağının ana fonksiyonunu korumak için, bir formülasyon aşınmayı azaltmak ve servis ömrünü en üst düzeye çıkarmak için motorları soğutabilir, yağlayabilir ve temizleyebilir.

    Yağ Formülasyonu. Viskozite modifikatörleri gibi yağ katkıları, sıcak ve soğuk havalarda yağın performansını sağlarken, performans katkıları yağın temiz, dayanıklı ve etkili olmasını sağlar. Tüm organik materyallerin net bir etkisi vardır ve baz yağlar da önemli olabilir, bu nedenle yağlayıcı üreticileri bunu akılda tutmak zorundadırlar.

    Yakıt Kalitesi. Günümüzde motorlu sürtünmeyi azaltmak için sabit viskozite korunurken, yağlar yakıtlarda sürtünme düzenleyicilere bağlı olarak kullanılabilir enerji miktarını en üst düzeye çıkarmak için her zamankinden daha fazla bağımlıdır.

    Geriye Uyumluluk. ABD'de hafif bir aracın ortalama yaşı 11 yaşın üstündedir ve artmaktadır. Yarının yağları, bugünün araçlarında LSPI'yı ele almalı, ancak dün araçlarında tamamen uyumlu ve etkili olmalı. Yeni ILSAC GF-6 ve gelecek nesil GM dexos 1 (2015) standartları bunu yapıyor.

    Yağlayıcı formülasyonu, LSPI mücadelesini çözen unsurlardan sadece biridir. Diğer alanlardaki üreticiler de benzer bir yaklaşım izlemeli ve birbirleriyle işbirliği yapmalıdır. Bu, bizim için sanayi peyzajındaki yetki barını yükseltmekle ilgili: araç kuranlardan onlara hizmet edenlere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eisenberg -- 28 Temmuz 2017; 12:7:59 >




  • 
Sayfa: önceki 15671568156915701571
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.