Şimdi Ara

yeni honda civic arabasının motorunu acmak gerekiyor mu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rice-R

    Hız pek yoktu herkes sağlam çıktı araçtan önemli olan da bu tabi ama insan üzülüyor bi yerde... Ondan sonra sıfır araba alamadık



    tabi önce insan başına bişey gelmediği için seviniyor bu bi kaç gün böyle sürüyor sonradan arabaya üzülmeye başlıyorsun hele senin hatan olmadan bi kaza yaparsan o daha çok üzüyor yok yere zarar yani

    sen okadar dikkat et arabaya bişey olmasın diye sonra biri gelsin senin arabaya küt bindirsin olcak şey değil

    buna benzer bi durum adana yolunda başımıza gelmişti çok virajlı bir bölgeydi biz ordan geçmeden önce iki tanker kaza yapmış

    yola kimyasal madde dökülmüş kazanın üstüne biz gelmişiz olay yerine yol kayganlaşınca araba kaymaya başladı sağa sola durmadan kayıyordu

    en sonunda duvar bariyer vardı oraya arabanın burnunu vurarak durabilmiştik bi an uçuruma uçucaz ölcez diye düşünüyodum o an ama çok sanslıydık duvara vurduğumuz için

    araba da daha sıfırdı 3 gün olmuştu alınalı sonra bir ay serviste yattı yurdışından parça bekledi

    kazadan sonra benim ve arabanın hali ikimizinde gözü şiş


     yeni honda civic arabasının motorunu acmak gerekiyor mu?




  • kullanma klavuzunu açıp baktıgın zaman rodaj süresi hakkında bilgi ednirsin,sanırım rodaj km si arçtan araca değişiyor,biz arabayı aldıgımızda kullanma klavuzunda ilk 1000 km de 3000 deviri cok zorda kalmadıkca gecmeyın yazıyordu.Motorun sağlığı için cok önemli bir faktör
  • Honda Jazz 2009'un kullanım klavuzunda yazanlar aynen yazıyorum.

    İlk 1000 km'lik alıştırma periyodu boyunca aracı nasıl sürdüğünüze özen göstererk aracınızın gelecekti güvenirliliğini ve performansını garantiye alabilirsiniz.
    Bu dönemde;

    1-Gaz pedalına sonuna kadar yüklenerek aracı kaldırmaktan ve ani hızlanmalardan kaçınınız.

    2-İlk 300km boyunca sert fren yapmaktan kaçınınız.

    3-Bakım planında önerilen süre dolmadan yağı değiştirmeyiniz

    4-Römork çekmeyiniz.

    Yüksek hızla gitmeyin vs yazmıyor yada gaz pedalının sonuna kadar basmayında.Hatta servisteki ustaya sorduğumda uygun yol bulduğunda yavaş yavaş gaz pedalının sonunu gör bi kaç kere dedi.Benim fikrim aracı normal kullanırsak yani gerektiği yerde hızlanıp yavaşlasak rodaj için yeterlidir.Hiç bir zaman aracı zorlamak iyi değildir.

    Hepsine uymaya çalıştım fakat sadece 4-5 kere ani hızlanıp 5-6bin devri gördükten sonra vites değiştirdim oda en fazla 2. vitesden 3.e kadar.Şuan 850km'deyim aracımla bi sorunum yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErdemYildiz -- 30 Mart 2009; 21:16:49 >




  • Rodajla ilgili bir yazı (motosikletler için yazılmış ama 4 zamanlı bütün motorlar için uygundur deniyor)
    yazının tamamı burada:
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

    Ayrıca benzeri ifadeler burada da var:
    http://wiki.answers.com/Q/How_should_you_%27break-in%27_a_new_car

    Anahtar noktalar:
    - Araca ilk 1000 km boyunca yüksek (3000-3500 üstü) devir yaptırmamak gerekir.
    - Özellikle ilk 250-300 km boyunca silindir iç basıncını yüksek tutmak gerekir.
    - Bunun da yolu tam basıp hızlandırmak, tam çekip yavaşlatmaktır. Yani dip gaz yapıp 3000-3500 devire kadar hızlandıracaksın, sonra da gazdan çekip 2000 devire kadar yavaşlatacaksın.
    - ilk 250km ve sonra da 1000km sonra mutlaka yağ değişimi yapın diyorlar. Hatta ne kadar erken yağ değiştirirseniz o kadar iyi diyorlar.

    On the Street:
    Warm the engine up completely:
    Because of the wind resistance, you don't need to use higher gears like you would on a dyno machine. The main thing is to load the engine by opening the throttle hard in 2nd, 3rd and 4th gear.

    Realistically, you won't be able to do full throttle runs even in 2nd gear on most bikes without exceeding 65 mph / 104 kph. The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration. You don't have to go over 65 mph / 104 kph to properly load the rings. Also, make sure that you're not being followed by another bike or car when you decelerate, most drivers won't expect that you'll suddenly slow down, and we don't want
    anyone to get hit from behind !!

    The biggest problem with breaking your engine in on the street (besides police) is if you ride the bike on the freeway (too little throttle = not enough pressure on the rings) or if you get stuck in slow city traffic. For the first 200 miles or so, get out into the country where you can vary the speed more
    and run it through the gears !

    Be Safe On The Street !
    Watch your speed ! When you're not used to the handling of a new vehicle, you should accelerate only on the straightaways, then slow down extra early for the turns. Remember that both hard acceleration and hard engine braking (deceleration) are equally important during the break in process.




  • ilk 1000 km'de yüksek devire çıkmayın denmesinin mantığı nedir?Kıllık olsun diye değil gerçekten bilmediğim ve öğrenmek istediğim için soruyorumBenim aracım 850km'de 4-5 kere 5binli devirlere çıkmışımdır anlık olarak uzun süre öle gitmedim fakat 2.vitesde hızlıca 5bin devire kadar yükselip ordan direk 4'e attığım oldu ne gibi bi zararı olur bunun bana?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ErdemYildiz

    ilk 1000 km'de yüksek devire çıkmayın denmesinin mantığı nedir?Kıllık olsun diye değil gerçekten bilmediğim ve öğrenmek istediğim için soruyorumBenim aracım 850km'de 4-5 kere 5binli devirlere çıkmışımdır anlık olarak uzun süre öle gitmedim fakat 2.vitesde hızlıca 5bin devire kadar yükselip ordan direk 4'e attığım oldu ne gibi bi zararı olur bunun bana?



    öyle uzun süre kullanmadıysanız hiç bişey olmaz arabaya sürekli farklı hızlarda kullanın sabit bir hızda ve devirde gitmemek gerek araç her hıza alışmalı

    eğer çok devirsiz kullanılırsa devamlı olarak motor performansı düşer motor bayık hale gelir

    çok yüksek devirde de kullanılırsa sürekli motorun ömrü kısalır arıza açma ihtimali yükselir




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.