Şimdi Ara

Yeni DOBLO (42. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.038
Cevap
14
Favori
584.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar

    ben aracımızın bazı olumsuz yönlerinden bahsediyorum, siz bana diğer olumlu özelliklerini sayıyorsunuz. ben size konforu çok düşük bir araba bu özelliklere bu fiyat çok
    fazla boşa para verdik desem sonuna kadar haklısınız. bu aracın TÜrkiyede çok tutulmasının bir çok nedeni var bir nedeni de yerli araçların servis maliyetlerinin düşük olması
    caddy 250-300 iken biz 450 ödeyeceksek, doblo olumlu yanlarından birini kaybetmiş demektir, buna itirazınız varsa tartışalım. ama ben size "istanbulda yaşamak zor, kalabalık, trafik derdi var, hayat pahalı" diyorum siz "istanbulda boğaz var, birçok sosyal aktivite var, tarihi mekanlar var vs vs.." diyorsunuz. yani araçların farklı yönlerini birbirleri ile karşılaştırıyoruz.

    açıkçası ben bu foruma araçlarımızın memnun kaldığımız iyi özelliklerinin yanında karşılaştığımız sorunlarda birbirimize çözüm üretip yol gösterebilirz mantığıyla
    takılıyordum, ama araçlarımız çok güzel deyip birbirimizin egosunu tatmin etmek için buradaysak çok fazla bu işe kafa yormanın da gereği yok aslında.

    vmtx hocam aracımızın birçok iyi özelliğini saymış zaten bu özellikler olmasa kimse bu arabayı almazdı, ya da fiyat 35 lerde değil 25 lerde olurdu.
    iyi özelliklerinin yanında arka kapı açılma problemi, aynalardaki kör noktalar ve kaç gündür anlatmaya çalıştığım her servis kafasına göre bakım kilometresi söylüyor
    ve fiyat çağrı merkezi bu olaya müdahale etmiyor, gibi problemlerden de bahsetseydi daha hoş olurdu diye düşünüyorum. ben ve birkaç bu forumdaki arkadaş daha serviste
    lastik basınç değerlerinin kaç olması gerektiğini sorduk, hepimize 33-34-36 gibi rakamlardan bahsedildi ama aracın kullanmım klavuzunda ve kapı direğinde olması gereken yazıyor 33-34-36 değil 39, servislerde büyük bir eğitimsizlik var, işler kara düzen ilerliyor.


    caddy ye saygım yok diyen arkadaşlar,şuna hepimiz hak verelimki walksvagen fiata göre bir sınıf üstte bir marka. para yalan söylemez diye bir laf vardır bence burada hakkını veriyor. caddy de dobloda olan birçok özellikk bulunmadığı halde en boşu doblonun en dolusundan daha pahalı.
    beş tane vw servisi arayalım ve vw çağrı merkezini arayalım caddy nin rutin bakımları hangi km de diye birbiriyle çelişen ifadelerle karşılaşacak mıyız. ya da servisin hatalı bir bilgi verdiğini düşünelim bunu genel merkeze ihbar ettiğimizde tekrar geri aranıp servise gerekli tembih ve bilgi verildi işin özü şu deyip tekrar geri aranmaz mıyız?? doblo da isofix olup olmadığını 5 servise sorudum üçü var ikisi yok dedi, çağrı merkezine sordum sizi en yakın servise aktarıyorum dedi, servislerinizin hepsi bir ayrı bir alem, var mı yok mu size soruyorum dedim, internettten donanım tablosuna baktı büyük ihtimal, yok dedi, ama arka koltuklarda küçük bir bez
    parçasında isofix yazıyor dedim, bu konu incelenerek size bilgi verilecek dedi, bir hafta sonra doblo da isofix var diye aradılar teşekkür ettim kapattım.

    başka bir konu; VMTX hocamın saydığı ya da donanım tablosunda premio modelinde sayılan özelliklerin tamamı caddy de olsa ve fiyatı da premio ile aynı fiyat olsa kaçımız caddy durururken gider doblo alır.

    ben vw motorunun fiata göre daha iyi motor olduğunu ve vw in fiata göre daha sağlam daha uzun ömürlü araba olduğunu, başta konfor ve düşük fiyat olmak üzere diğer konularda ise doblonun çok daha iyi olduğunu iddia ediyorum. boşuna yılın ticarisi seçilmez, bunun içinde sağlamlık, motor ömrü, vs.. vs.. hepsi var demişsiniz.
    motor ömrü ve sağlamlık da caddy kaç puan aldı doblo kaç puan aldı açıkladılar mı bunu??? bütün kategorilerde değerlendirilerek totalde aldıkları puanlar sonucunda seçiliyor
    birinci. motor ömründen, servis ucuzluğundan kaç puan aldığını bilmeden nasıl motor ömrü sağlamlık da bunun içinde ve fiat birinci seçildi her konuda fiat iyidir diye yorum yapabiliyorsunuz?? motor ömrü ve sağlamlık da doblonun caddy den daha iyi puan aldığını nereden öğrendiyseniz söyleyin biz de bakalım.

    doblo rakiplerinin hepsinden daha iyi konusu. hiç bir marka her konuda diğerlerinden daha iyi olamaz. her markanın kendine göre makul bir yanı vardır. mercedes bütün araç markalarından daha iyidir ama fiyat konusunda yanına yaklaşılmaz. doblonun konforu, donanım özellikleri ve fiyatı rakiplerine göre çok iyidir.
    zaten araç satın alınırken hepsi göz önünde tutuluyor insanlar araçtan beklentilerine ve bütçelerine göre seçim yapıyorlar.

    çok uzattım... işin özü servis bakım maliyeti bana yüksek geldi bu aracın, yerli araç olma avantajını servis maliyetlerinde tam olarak yansıtmıyor, garantiden düşesiye maksimum pazarlık ile serviste işimi gördürmeye çalışırım, garantiden düşünce
    sanayi de yılların tofaşçısı ustam var ona götürürüm, işte o zaman caddy ile doblo arasındaki bakım maliyeti ortaya çıkacak, yedek parça ve işçilik fiyatı konusunda yerli araba o zaman kendisini gösterecek.
    keşke servis fiyatları konusunda da fiyat diğerlerine göre kendini gösterse idi de bu kadar kelam etmeseydik...




  • Ne uzamış bakım konusu böyle arkadaşlar caddy ler 250-300 tl yi 10bin de bir veriyor , ayrıca araçlarınızı 20bin km de bir götürünüz servise servislerin şak şakcılığına gelmeyin servisde size konuşan eleman türkiye şartlarını düşünebiliyoda fabrikadaki o kadar mühendis düşünemiyomu yemeyin bu ayakları beyler kitapta ne yazıyosa onu uygulayın gitsin.

    Şunu unutmayın bizim verdiğimi 400 lirayı caddy ciler 600 lira olarak veriyor onlar 2 giriyo servise biz bi kere giriyoruz bu tüm ticarilerde böyle şu an yani fiyat kıyaslaması yapmak istiyosanız 20bin bakımında verdiğiniz parayı 2 ye bölüp karşılaştırın.
  • Arkadaşlar bana göre işin özü FIAT'ın Türkiye'de kurumsallaşamamasıdır. Fabrika olarak, üretim olarak, model çeşitliliği, iyi motor vs. vs. konularında iyi olmak yetmiyor. Müşteri odaklı çalışılıyorsa servislerini hizaya getirmesi lazım. Servisler hakkındaki şikayetleri, sorunları birinci dereceden çözmesi lazım. Çözmesi lazım ki sırf insanlar iyi kaliteli servis ve kaliteli ucuz yedek parça için FIAT'ı seçsinler. Zaten Markayı ya servisi rezil ediyor ya da marka kendi kendini rezil ediyor.
  • merhaba arkadaşlar

    tatar kardeşim.benim yazdıklarım hakkında çok güzel yorumlar yapmışsın.kullandığımız araçların sadece iyi yönlerini paylaşmamak konusunda size hak veriyorum.

    ama servis konusundaki caddy daha ucuza servise giriyor falan bu konuyada vermek istediğim yanıtı osmanlı13 kardeşim yanıt vermiş.servislerden aldığınız yanıtlar konusunda çelişkili cevaplar var ise bu aracın el kitabı var açık servis konusunu inceleyebilirdiniz.

    fiat ve volkswagen konusuna gelince.volkswagen karşısında biraz küçümsediğiniz markanın bugün sadece fiat markası altında arabalar üretmediğini aynı zamanda

    alfa romeo - lancia - maseratti - ferrari gibi gerçekten saygı duyulacak arabalar üreten markalarında sahibi olduğunu ve bu konuda kıyaslama yaparken buna göre yorumlamanızı tavsiye ederim

    arkadaşlar fiat firması öyle küçümsenecek bir firma değildir.tamam her zaman kabul ediyorum fiat markası altında çıkardığı araçların kalite seviyesi çok yüksek değildir ama bu pazarlama stratejisi olarak yapılmaktadır.yüksek kalite ve işçlik sahibi olduğu araçları saydığım markalarda mevcuttur.

    ikinci bir konu ise kabullenmelidirki fiat ın ürettiği araba motorlarıda geçmiş senelerdeki gibi kalitesi düşük motorlarda değildir.özellikle volkswagen in diesel motorları ile fiat ın multijet serisi motorları bence tartışmaya bile alınmamalıdır.

    en azından ben yolda tarıl tarıl traktör ve iş makinası edasıyla çalışan diesel bir fiat marka araç görmedim.ama volkswagen in hangi diesel motorlu arabasını gördüysem buna 2011 olanlarda dahildir bahsettiğim gibi iş makinası gibi çalışıyordu.
    aynı durum dayanıklılıkları içinde geçerli.eğer aynı şartlar altında rutin kontrolleri düzenli yapılan fiat ve volkswagen diesel motorları karşılaştırılsa eminimki ikiside birbirine çok yakın uzun kullanım km değerlerine ulaşırlardı.

    burda önemli olan durum ve sürekli yanlış yapılan tartışma da budur.gerçekdende yazdığınız gibi iyi para iyi mal durumu ve mantığı vardır ama bu fiat ve volkswagen fiarmasının ticari araçları arasında pekte etkili olan bir durum değildir.özellikle şimdiki mevzu bahis iki ticari model arasındaki arabalarda.

    en azından ben hangi sorunum olduysa bursa birmot ana bayisindeki serviste gayet memnun kaldığım bir ilgi ve alaka ile yardım aldım.aracın servis aralığı nekedardır diye sorduğumda 1.3 motorların 15.000 1.6 motorların 20.000 km de bir olduğunu hatta aracın yol bilgisayarında bu konuyla alakalı 20.000 km den geri sayan sayaç olduğunu bana gösterdiler.isterseniz sizde bununla alakalı yol bilgisayarınızı kontrol edebilirsiniz.

    far yükseklik ayarlarının yapıldığı tuşların ordan menu esc tuşuna basarak o menüyü bulabilirsiniz.

    (başka bir konu; VMTX hocamın saydığı ya da donanım tablosunda premio modelinde sayılan özelliklerin tamamı caddy de olsa ve fiyatı da premio ile aynı fiyat olsa kaçımız caddy durururken gider doblo alır. )

    sözünüze karşılık ta şunu düşünüyorum neden ben fabrikası ülkemde olan banttan düşürüdğü her araçtan ülkeme vergi ödeyen aynı zamanda ülkemde ürettiği arabalarla otomativ - makine - tekstil . . . vs gibi birçok sanayi dalında binlerce hemşerime iş imkanı sağlayan bir firma varken ve bu firma aynı zamanda uygun ve tam türkiye şartları da göz önünde bulundurarak uygun fiyata araç satarken.

    neden fabrikası yurt dışında üretim yapıp her yerde servisi ve parçası zor bulunan servis ve parça maliyetli bir firmayı ve aracı tercih edeyim.

    saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknosasa

    arkadaşlar aracıma detaylı dış yüzey temizliği , koruma sistemi detaylı iç yüzey temizlik ve koruma sistemi , detaylı motor temizlik ve koruma sistemi ve tüm gövde ses yalıtımı ve alt darbe koruyucu uygulamasını 250 tl ye yaptırdım aracımı ilk aldığımda şaşırdım aracın üzeri sanki yağlı bir maddeyel kaplanmış gibiydi 5 gün yıkamayın dediler bir sorun olduğunda bunla gelin dediler 3m ve meguars ürünleri kullanıyorlar sizce ücreti nasıl kapılarada ayar yapıldı bir sorun yok dediler.iyi günler

    "Tüm gövde ses yalıtımı" derken yapılan işlem ve etkisi nedir? önceki duruma göre Değişiklik var mı? Memnun musun?




  • İlk 10 ve 20 binde bakıma gidiniz. ilk 10 binde sadece yağ ve filteri değiştriniz. Sonra ilk 20 binde yağ ve filtre ve diğer peryodik bakım tablosundakileri yaptırınız. kullanma kitabından ilgili sayfayı fotokopi olarak ustaya veriniz. hepsine bakın diyiniz.

    Sonraki her 20 binde de aynısını yapınız. servisteki akıllılar nasılsa bişy çıkmıyor bişy olsa arızaya gelir zate diye bakmazlar. biliyorum huylarını. ustalık belgelerini benden alıyolar yada benim gibilerden.

    İlk rodaj süresinde motorda aşınma alışma olur. metal tozları filtrede birikir. yağdaki ince metallerin motoru çizmemesi için ilk 10 binde yağ değişmeli. sonra her 20 binde bir

    yani şöyle 10 - 20 - 40 - 60 - 80 bin km şeklinde gitmelisiniz.

    TR şartlarında 20 bin çok değil avrupada bu km 30 bin olarak veriliyor. Yani TR ye uyarlanmış zaten.

    Bakım tablosuna bakınız bazı bakımlar km den bağımsız her yıl yapılır. öyle bir açıklama varsa her yıl yada ne yazıyorsa 2 yıl yada 2o bin gibi bişy yazar ona dikkat ediniz. Süre erken dolarsa süresinde gitmelisiniz.







  • motor yağı ve filtresi işçilik 22 tl
    hava filtresi işçilik 5,5 tl
    yağ selenia 5-30 2lt 51 tl
    yağ selenia 5-30 1lt 27,94 tl
    hava filtresi 9.91 tl
    yağ filtresi 8,15 tl
    cam suyu 3,90 tl
    saf su 1,86 tl
    yağlayıcı 8,05 tl

    toplam 138,31 tl
    iskonto 13,83 tl parça isk:11,08 tl işç isk:2,75 tl
    kdv 22,41 tl
    genel toplam 146,89 tl

    işçilik : 27,50 tl
    parça : 110,81 tl

    emir kardeşim 3 litre yağa insafsızlar 80 tl para almışlar. normalde en iyi yağ markası castrol onda bile 4 lt 65 tl. diğer parça fiyatları normal hatta uygun diyebilirim. işçilikte çok yazmamışlar ama yağdan bir 30 tl iç etmişler. hemde göz göre gözgöre.




  • tatar arkadaşımızın canı bayağı bir sıkılmış anlaşılan. ama biz burada daha önce bol bol aracımızın eksiklerinden bahsettik. arka kapı -kör bölgeli ayna ve aklıma şuanda gelmeyen birkaç sorun hatta arkaya disk yerine 2010 yılında üretimi başlayan bir modelde nasıl olurda kampana olur dedik. bun lar bizim araçlarımızın bizce hatalarıyrı. ama birde iyi olan yönleri var yeri geldiğinde bunlardan da bahsetmemiz lazımki verdiğimiz onca paranın boşa olmadığı hatırlayalım.
    evet bencede servis ücretleri yüzde 20 oranında fazla. zaten burada 1 arkadaşımız bile 400-450 tl ye o iyiymiş demedi herkes fazlalığından şikayette bulundu. bir 10 bin bakımına 150 tl çok para .üstelik bakım kitabında sadece yağ ve yağ filtresin değişmesi gerektiği söylenirken extradan birkaç kalem daha değiştirip iyi olur ayağına yatıp bizleri sömürüyorlar. 20 bin yerine abi sen 10 binde gel deyip fazladan servis ücreti almaya çalışıyorlar. unutmayalımki bu servisler biz aracımızı ne kadar çok bakıma götürürsek o kadar çok para kazanırlar. bence tüm arkadaşlarım günü gelince servise gitsin . siena arkadaşımızında dediği gibi zaten bu bakım aralıkları türkiye yol ve kullanım şartları düşünülerek ayarlanmıştır, yoksa almanya daki otoban gibi yollar düşünülerek değil. paramızı çarçur etmeyelim.
    servislerin şu anda çok fazla bir bilgisi olduğunu bende düşünmüyorum.. aracı ben mayıs ayının sonunda servise götürdüm ve tamponun sökülmesi gerekiyordu park sensörü için . nasıl sökülüp takılacağını bilen yoktu. benim aracıma hiç bir zarar vermeden söküp taktılar. ama araç ocak ayında bantlar dan çıkmıştı ve servisleri daha yeni eğitime çağırıyorlardı. benim aracımla ilgilenen arkadaş araçla işi bittikten sonra otobüse atlayıp bursa nın yolunu tutmuştu eğitim için.
    tofaş bu eğitimi aracı satışa çıkarmadan önce yapması lazımdı veya yaptıysa bile bunu her servisten bir iki kişiye uygulamı. gerisini zaman zaman çağırarak eğitime tabi tutmuş.
    bizimle ilgilenen çoğu servis elemanı nın araçla ilgili fazla bir bilgisi yok sadece tahmini bir şeyler söylüyorlar. aracın kapısında yaklaşık 10 cm. 10 cm genişliğinde lastik basınç etiketi var . aracı alan adam bunu bilmeye bilir ama bir servis elemanı her araçta böyle bir tablo olduğunu bilir.bakmaya üşenincede böyle yanlış bilgiler sunuyorlar araç sahibine.
    benim 2009 megane vardı ve aynaların siğortası attı servise götürdüm incelerken abi senin arka kapılardaki çocuk kilidin çalışmıyor dediler . e ozaman ne yapacağız dedim sen aracı burak 2 gün bizde kalsın biz hallederiz denildi ve bunu servisin en yetkili ustası sorumlusu söyledi . araç 2 gün serviste yattı zaten 15 bin bakımıda gelmişti onuda halledin dedim. 2 gün sonra aracı almaya gittiğimde , aracımın orada 2 gündür boşuna yattığını öğrendim 2007 den sonraki modellerde arka kapılarda çocuk kilidinin olmadığını , kilidi bulamayınca en son istanbulu arayarak öğrenmiş. bunu yapan da servisin en yetkilisi ve ustası. anlayacağınız zaman zaman oluyor böyle şeyler. hele üretimi yeni başlayan bir modelde bu tarz ufak sorunların olması gayet doğal karşılanıyor.




  • tatarr arkadaşımızı şunuda söylemek istiyorum . caddy özellikle ilk nesil doblo dan (bana göre motor hariç) gözle görülür üstünlüklere sahipti . ve satış fiyatıyla da bunun karşılığını fazlasıyla istiyordu. ama asıl fiyat farkını belirleyen caddy değil doğuş otomotivdir.
    avrupa fiyatlarına bakarsanız bir golf ün fiyatı rakibi olan bir megane3 den pek bir farkı yoktur ama türkiye"de aynı donanıma sahip golf 53-54 bin tl iken megane 3 te fiyat 41-42 binlerdedir ve hatta artıları bile vardır örneğin eller serbes kart sistemi gibi.
    bir caddy nin fiyatı bir doblo dan pekde farklı değildir ama iş caddy türkiye ye getiren doğuş otomotiv karını yüksek tutuncaya kadar. fiyatı belirleyen doğuş oto dur vw değil.
    bana şu aki doblo dan caddy nin üstün olan yanlarını sayabilecek bir arkadaş varmı.
    tarih öncesi romada yapılan yarışlarda kullanılan atarabalarında da bulunan sabit makaslı aks ımı (eski dobloda davardı ve beğenilmiyordu)- açılmayan arka camlarımı yoksa suntalem den yapılmış kapı kartonlarımı. -veya çok çabuk yıpranan debriyajımı..
    kusura bakmayın kimseyle laf dalaştırmak için yazmıyorum. sadece bunlar kendi fikirlerimdir. kırıcı birşey yazmadım galiba yazdıysamda affedin.




  • Degerli arkadaşlar servis ve araç donanımı, kalitesi için canınızı hiç sıkmayın. Bu zamana kadar dört dörtlük bir araç ve servis duymadım. illa ki bi yerde cıvıtıyorlar. Benim daha önce 2007 1.2 corsam vardı kışın debriyajın altındaki yay kırıldı, servise gittim 1 hafta tedarik süreci ve 1.5 saat takılmasını bekledim. Halbuki servisin elinde olması gereken ve makul bir zamanda takılması gereken parça. artı şuan üretilen birçok model corsa dahil arka frenleri hâlâ kampana disk. Biliyorum agırlık faktörü var diyeceksiniz ama satış stratejisi bu. Satıştaki adam bana resmen söyledi biz servisten kazanıyoruz diye. ve Maalesef bizim şirketlerimiz insanımıza iyi kaliteli hizmet ve uygun fiyat sunmak yerine sömürmeyi, Kâr marjını yüksek tutmaya bakıyor. Tüketici bilinçlendikçe bu sorunların azalacağını (biteceğini değil) düşünüyorum.
  • orası kesin . adamlar aracı bile satarken gerekirse çok düşük karlarla satıp servisten çıkarıyorlar acısını.
  • Beyler Yeni DOBLO sayfamız biraz sönük kalmadı mı? Sadece belli başlı arkadaşlarımız bilgilerini paylaşıyor. Yeni birşey yok gibi. Araçla ilgili bilinmeyenler, püf noktaları, karşılaşılan problemlerin çözümü, serviste dikkat edilmesi gereken konular, muayenede yaşanan sorunlar ve nasıl çözümlendiği, K2 belgesi ve yeni Hız sınırı konusunda ceza alan var mı? Yakıt alırken dikkat edeceklerimiz? Bunun gibi hususları konuşuyor olup sayfalarımızı ilerletmiş olmalıydık diye düşünüyorum. Forumlarda sık rastladıgım karşılaştırma olayını da yapmasak daha iyi olur diye düşünüyorum. Doblo yu seçtiysek partner tepe, kangoo ya da caddy ile kıyaslamayalım bence. Markaya Karar vermemiş olan arkadaşlarda ona göre düşünür. Yanlış düşünüyorsam şimdiden özür dilerim (gözümden Kaçmış olanlar içinde).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mfaydin -- 25 Eylül 2010; 23:23:54 >
  • selam arkadaşlar 7 kişilik Doblo almayı düşünüyoruz zorunlu sigorta ve yıllık vergisi yüksekmi oluyor bilgisi veya 7 kişilik doblo kullanan cevaplarmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bboysonny

    selam arkadaşlar 7 kişilik Doblo almayı düşünüyoruz zorunlu sigorta ve yıllık vergisi yüksekmi oluyor bilgisi veya 7 kişilik doblo kullanan cevaplarmı ?

    bizim doblo larımız genelde combi versiyonu ama 7 kişilik olanlar panorama yani otomobil ruhsatlı çıkıyor . vergisi 1.3 ün yıllık 400 civarı 1.6 630 tl.
    muayene ise ilki 3 yıl sonra daha sonra 2 yılda bir yapılıyor. fakat aracı alırken combilerden daha pahalıya alıyorsunuz.. zorunlu siğorta değişmez. iline ilçesine göre fiyat verilir. örneğin ben tarsus tayım burada 110 civarı ama istanbul da kaza yapma riski yüksek olduğundan 250-300 tl gibi bir rakam.
  • arkadaşlar . aracımda şu anda bir sorun var. anladığım kadarıyla ön sağ aks tan lıkırtı geliyor. aracı kuvvetle salladığınızda da bu sesi duyabiliyorsunuz.
    ne olduğunu pek anlamadım ama sanki bir parça gevşemişte oynuyor gibi. tahmini olan arkadaşlardan veya anlayan arkadaşlardan cevap bekiliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend


    quote:

    Orijinalden alıntı: bboysonny

    selam arkadaşlar 7 kişilik Doblo almayı düşünüyoruz zorunlu sigorta ve yıllık vergisi yüksekmi oluyor bilgisi veya 7 kişilik doblo kullanan cevaplarmı ?

    bizim doblo larımız genelde combi versiyonu ama 7 kişilik olanlar panorama yani otomobil ruhsatlı çıkıyor . vergisi 1.3 ün yıllık 400 civarı 1.6 630 tl.
    muayene ise ilki 3 yıl sonra daha sonra 2 yılda bir yapılıyor. fakat aracı alırken combilerden daha pahalıya alıyorsunuz.. zorunlu siğorta değişmez. iline ilçesine göre fiyat verilir. örneğin ben tarsus tayım burada 110 civarı ama istanbul da kaza yapma riski yüksek olduğundan 250-300 tl gibi bir rakam.



    Çok Sağol atitrend içimi rahatlarttın birisi bana vergisi 1.100 lirayı falan bulur demişdi kesinlikle almam diyordum ama iyiki bu forma sormuşum Tekrar Teşekürederim sağolun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend
    arkadaşlar . aracımda şu anda bir sorun var. anladığım kadarıyla ön sağ aks tan lıkırtı geliyor. aracı kuvvetle salladığınızda da bu sesi duyabiliyorsunuz.
    ne olduğunu pek anlamadım ama sanki bir parça gevşemişte oynuyor gibi. tahmini olan arkadaşlardan veya anlayan arkadaşlardan cevap bekiliyorum.


    daha sıfır araba yaw aks, rot ses çıkarmamalı.
    acaba burç lastiği falan hatalı, çatlak, patlaktı şimdi mi bıraktı? veya ön takımda lastik takoz falan varmı? belki biri düşmüştür.
    bozuk yollardan civata gevşemesi falan?(pek olası değil bence, hiç duymadım)
  • otomatikler nezaman gelecek bilen varmı??
  • 2 Ekim Paris Oto fuarında tanıtılıp satışına başlanacakmış...
  • Arkadaşlar bi sorum daha olcak sizleri neden herkez connectleri doblolardan üstün görüyor ikisinin arasındaki fark nedir.Connectcilere soruyor kaportası saglam degil,viraja giremezsin savuruyor motoru saglam degil falan diyolar dogrumu bunlar arkadaşlar 7 kişilik doblo alıcaz inş. yardımcı olurmusunuz.
  • 
Sayfa: önceki 4041424344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.