Şimdi Ara

Yeni DOBLO (147. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
6.038
Cevap
14
Favori
583.849
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 145146147148149
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zamazingo77

    Arkadaşlar araç 2 anahtarla veriyorlar demi ben 3. bir anahtar yaptırmak istiyorum yeni dobloya acaba serviste kaça ve ne kadar zamanda yapıyorlar ? Bileniniz var mı ?


    Eğer kumandalı anahtar isterseniz servis 200-250 tl arası temin edecektir size.
    Kumandasız isterseniz sanayide oto elektrikçilerin bazılarında 25-50 arası yaptırabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34MUSTAFA37

    Teşekkürler saolun.

    Kafama takılan bir kaç konu hakkında bana yardımcı olursanız memnun olurum.

    1.1,6 105 H.p Premio ya hususi ruhsat çıkıyormu.
    2.Ruhsatı hususi çıkarttırmış olsam bana ne kadar fazladan maliyeti olur.
    3.Yıllık vergisinde artış oluyormu.
    4.Hız sınırları hususilerde ne kadar

    Başka bilmeyen arkadaşlarda varsa hep birlikte öğrenmiş oluruz.


    ilk olarak yeni aracınız hayırlı olsun. sorularınıza gelirsek:

    1. öncelikle hususi kelimesini açmak gerekir diye düşünüyorum. çünkü bu kavram çok kafa karıştırıyor. Araç ruhsatlarında 2 farklı bölüm vardır.
    a) Araç Sınıfı:
    bizim ticari sınıfta yer almamızı ve başımıza bunca sıkıntı açılmasına sebep olan asıl kısım burasıdır. Eğer bu kısımda N1 yazıyorsa (yani panelvan, kamyonet sınıfı) o zaman aracınız yıllık muayene, hız sınırı vs ticari araçların sahip olduğu türlü kısıtlamaya tabi demektir.
    eğer bu bölümde M1 yazarsa o zaman aracınız otomobil sınıfındadır ve onların kurallarına tabi olur. yani vergileri, muayeneleri, hız sınırlamaları tamamen otomobillerdeki gibi olur.

    b) Kullanım Amacı:
    burda amacınıza göre farklı şeyler yazabilir. örneğin "yük nakli-hususi" yada "yük nakli-ticari" vs.
    eğer aracınız N1 sınıfında ve burda "yük nakli-ticari" yazıyorsa yada aracınız bir şirket üzerine kayıtlıysa o zaman ekstradan k-belgesi , src belgesi gibi ek belgeler de çıkartmanız gerekiyor. ancak şahıs üzerine kayıtlı vede "yük nakli-huhusi" yazıyorsa o zaman aracınız hususi kullanım amaçlı olduğundna bu tür belgeler istenmiyor.
    Ancak bu "Kullanım Amacı" bölümünde ne yazarsa yazsın aracınızın vergileri, sınırlamaları vs hep yukardaki Araç Sınıfına göre belirlenmektedir.


    2. Burda hususiden kastınızın Araç Sınıfı olarak M1 otomobil olmasını zannnediyorum. Bunun için zaten Fiat aynı aracı Panorama adı altında satıyor. Fiat'ın fiyat listesinde bu araçların fiyatını görebilirsiniz. Sizin aldığınız aracın aynısını Panorama olarak yani otomobil ruhsatlı olarak alırsanız arada 11.500TL fiyat farkı olacaktır. Bu fark ötv oranının ticari araç alımlarında %10, otomobillerde %37 olmasındna kaynaklanmaktadır. yani siz aynı aracı otomobil ruhsatlı olarka alabilmek için %27 daha fazla vermeniz gerekmektedir.

    3. Vergi oranlarına maliyenin sitesinden bakabilirsiniz. ancak 1.6 motor içn konuşursak ilk 3 yıl ödeyeceğiniz vergi her iki ruhsat tipi için de aynı olacaktır. 3. yıldan sonra otomobillerde mtv ucuzlarken ticari ruhsatta 6. yıla kadar aynı vergiyi vermeye devam edersiniz.

    4. Bu sorunuzun cevabını sanırım 1. sorunun cevabından çıkarabilirsiniz. ticarilerin hız sınırları da başlıkta birkaç defa verilmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34MUSTAFA37

    Arkadaşlar Herkese merhaba bende yeni sipariş verdim

    1.6 PREMİO + Konfor Paketi. 36950 TL

    10 Veya 15 güne kadar teslim edeceklerini söylediler




    Hayırlı olsun. Ben de 36200 TL ye aynı aracın çöl grisi rengini aldım. Temmuzun ilk haftası teslim edilecek. Fiyat niye böyle derseniz çok pazarlık yaptık ve ortalığı çok kızıştırdık :)
  • Anahtar kopyalamadaki en büyük sıkıntı anahtarların chip'li olmasıdır. yani herhangi bir anahtarcıda sadece metal kısmı kopyalatmanız kontağı çalıştırabilmek için yetmiyor. chip'in de kopyalanması gerekiyor. bunun için yeni anahtarın da chip'li olması lazım. fiyatları bu yüzden çok yüksek.
    Ancak bildiğim kadarıyla chip kopyalaması zaman alan bir işlem değil. hemen yapılabilir. zaten şifre kopyalama işlemi de aracınızın üzerinde boş anahtar kontağa takılarak araçtan yapılıyor. en azından yapan anahtarcılar bu şekilde yapıyorlar.
    ben araç anahtarı koyalanır diye yazan bir anahtarcıya sormuştum. chip'li anahtar için 150 tl istemişlerdi. Ama kumandasız. kumandalı anahtar bizde olmuyor servisten almanız lazım demişti.
  • Hiç servisten fiyat alan var mı ? Birde ne kadar sürede yapıyorlar ? Kumandalı tercihim olacaktır ?
  • Arkadaşlar selam,

    biliyorsunuz start/stop açıkken meyilli bir yerde durduğunuzda, araç stop ettikten sonra hillholder devre dışı kalıp geri kayma yaşanıyordu. Servisle görüşmem üzerine, bu olumsuzluğu gidermek için bir yazılım güncellemesi hazırlamışlar. Bundan böyle araçla meyilli bir yerde durulduğunda eğer açıksa, start/stop devreye girmeyecekmiş. Bunun dışında beyinden tamamen devre dışı bırakılabilir mi sorumada olumsuz yanıt aldım. Artık kendim bir şekilde halletmeye çalışacağım.

    Bunun dışında biliyorsunuz Melrock arkadaşımız arabasına güç arttırımı için chiptuning uygulatmıştı. Bende şanzumanla ilgili çekincelerimden dolayı biraz daha beklemede kaldım ve Melrock arkadaşımızdan gelen olumlu bilgilere istinaden RAPID powerbox taktırdım ve şu an denemekteyim. İlk izlenim olarak, tork artışından dolayı araba ara hızlanmalarda daha çabuk ivmelendiğinden, kullanımı daha keyifli hale geldi. Tüketim değeri olarakda 7.0 dan 6.4 - 6.6 arası değerlere düştü. Biraz daha deneyip, büyük ihtimalle satın alacağım.

    Herkese kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EyezBerg


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34MUSTAFA37

    Arkadaşlar Herkese merhaba bende yeni sipariş verdim

    1.6 PREMİO + Konfor Paketi. 36950 TL

    10 Veya 15 güne kadar teslim edeceklerini söylediler




    Hayırlı olsun. Ben de 36200 TL ye aynı aracın çöl grisi rengini aldım. Temmuzun ilk haftası teslim edilecek. Fiyat niye böyle derseniz çok pazarlık yaptık ve ortalığı çok kızıştırdık :)


    Sizede hayırlı olsun Allah kazasız belasız huzurlu kullanmayı nasip etsin hepimize.
    benimkide çöl grisi.
    Aracı istanbul'dan aldım ama adana'dan gelecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melrock


    quote:

    Orijinalden alıntı: 34MUSTAFA37

    Teşekkürler saolun.

    Kafama takılan bir kaç konu hakkında bana yardımcı olursanız memnun olurum.

    1.1,6 105 H.p Premio ya hususi ruhsat çıkıyormu.
    2.Ruhsatı hususi çıkarttırmış olsam bana ne kadar fazladan maliyeti olur.
    3.Yıllık vergisinde artış oluyormu.
    4.Hız sınırları hususilerde ne kadar

    Başka bilmeyen arkadaşlarda varsa hep birlikte öğrenmiş oluruz.


    ilk olarak yeni aracınız hayırlı olsun. sorularınıza gelirsek:

    1. öncelikle hususi kelimesini açmak gerekir diye düşünüyorum. çünkü bu kavram çok kafa karıştırıyor. Araç ruhsatlarında 2 farklı bölüm vardır.
    a) Araç Sınıfı:
    bizim ticari sınıfta yer almamızı ve başımıza bunca sıkıntı açılmasına sebep olan asıl kısım burasıdır. Eğer bu kısımda N1 yazıyorsa (yani panelvan, kamyonet sınıfı) o zaman aracınız yıllık muayene, hız sınırı vs ticari araçların sahip olduğu türlü kısıtlamaya tabi demektir.
    eğer bu bölümde M1 yazarsa o zaman aracınız otomobil sınıfındadır ve onların kurallarına tabi olur. yani vergileri, muayeneleri, hız sınırlamaları tamamen otomobillerdeki gibi olur.

    b) Kullanım Amacı:
    burda amacınıza göre farklı şeyler yazabilir. örneğin "yük nakli-hususi" yada "yük nakli-ticari" vs.
    eğer aracınız N1 sınıfında ve burda "yük nakli-ticari" yazıyorsa yada aracınız bir şirket üzerine kayıtlıysa o zaman ekstradan k-belgesi , src belgesi gibi ek belgeler de çıkartmanız gerekiyor. ancak şahıs üzerine kayıtlı vede "yük nakli-huhusi" yazıyorsa o zaman aracınız hususi kullanım amaçlı olduğundna bu tür belgeler istenmiyor.
    Ancak bu "Kullanım Amacı" bölümünde ne yazarsa yazsın aracınızın vergileri, sınırlamaları vs hep yukardaki Araç Sınıfına göre belirlenmektedir.


    2. Burda hususiden kastınızın Araç Sınıfı olarak M1 otomobil olmasını zannnediyorum. Bunun için zaten Fiat aynı aracı Panorama adı altında satıyor. Fiat'ın fiyat listesinde bu araçların fiyatını görebilirsiniz. Sizin aldığınız aracın aynısını Panorama olarak yani otomobil ruhsatlı olarak alırsanız arada 11.500TL fiyat farkı olacaktır. Bu fark ötv oranının ticari araç alımlarında %10, otomobillerde %37 olmasındna kaynaklanmaktadır. yani siz aynı aracı otomobil ruhsatlı olarka alabilmek için %27 daha fazla vermeniz gerekmektedir.

    3. Vergi oranlarına maliyenin sitesinden bakabilirsiniz. ancak 1.6 motor içn konuşursak ilk 3 yıl ödeyeceğiniz vergi her iki ruhsat tipi için de aynı olacaktır. 3. yıldan sonra otomobillerde mtv ucuzlarken ticari ruhsatta 6. yıla kadar aynı vergiyi vermeye devam edersiniz.

    4. Bu sorunuzun cevabını sanırım 1. sorunun cevabından çıkarabilirsiniz. ticarilerin hız sınırları da başlıkta birkaç defa verilmişti.



    Teşekkürler çok açıklayıcı bir bilgi olmuş.

    Artık radara,polise yakalanmadan tadını çıkartmaya çalışıcaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nivadan


    Bunun dışında biliyorsunuz Melrock arkadaşımız arabasına güç arttırımı için chiptuning uygulatmıştı. Bende şanzumanla ilgili çekincelerimden dolayı biraz daha beklemede kaldım ve Melrock arkadaşımızdan gelen olumlu bilgilere istinaden RAPID powerbox taktırdım ve şu an denemekteyim. İlk izlenim olarak, tork artışından dolayı araba ara hızlanmalarda daha çabuk ivmelendiğinden, kullanımı daha keyifli hale geldi. Tüketim değeri olarakda 7.0 dan 6.4 - 6.6 arası değerlere düştü. Biraz daha deneyip, büyük ihtimalle satın alacağım.

    Herkese kolay gelsin


    Bu tür uygulamalar araçlarda garanti sürecini etkilemiyormu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atitrend


    quote:

    Orijinalden alıntı: emir18rebrov

    205 55 16 ebatlarında yeni lastiklerimi ve jantlarımı taktım.arabanın yere basışı ve süspansiyonu güzelleşti fakat 205 taban motoru yoruyor.araç yolda eskisi gibi yolda akmıyor..

    205 55 16 ebatlı lastikler hangi marka ve model acaba. 1 cm lik bir genişlik farkı var ve aracın teker çapı 55 yanaklı lastikte bir miktar küçülüyor . genişliğin oluşturduğu dezevantajı çap küçülmesiyle aşmış olman lazım.


    michelin pilot lastikler.evet öyle olması lazım ama bana öyle geldi..
  • bugün akşam trafiğinde bir özel halk otobüsü sağ arkadan çarptı malesef. korktuğum başıma geldi ve bagaj kapağındaki o çıkıntılıkta ciddi bir göçme söz konusu. az bir miktar boya sıyırması da kapağın altındaki dar tamponda ve hafif bir ezilme de arka sinyalin altındaki kısımda var.
    neyseki ucuz atlattık. kazadan sonra farkettiğim birşey daha oldu ki bu beni bir nebze olsun tesilli etti. arka kapaktaki o çıkıntı plastikten yapılma ve tampon görevi gören bir parçaymış meğerse. dolayısı ile onun göçmesi aslında bagaj kapağına zarar vermeyip tam tersi tampon şeklinde kapağı koruyormuş. sökülüp takılabilir, değişen bir parçaymış. kısmet olursa yarın servise götürecem aracı. bakalım ne diyecekler.

     Yeni DOBLO



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melrock -- 28 Haziran 2011; 23:14:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melrock

    bugün akşam trafiğinde bir özel halk otobüsü sağ arkadan çarptı malesef. korktuğum başıma geldi ve bagaj kapağındaki o çıkıntılıkta ciddi bir göçme söz konusu. az bir miktar boya sıyırması da kapağın altındaki dar tamponda ve hafif bir ezilme de arka sinyalin altındaki kısımda var.
    neyseki ucuz atlattık. kazadan sonra farkettiğim birşey daha oldu ki bu beni bir nebze olsun tesilli etti. arka kapaktaki o çıkıntı plastikten yapılma ve tambon görevi gören bir parçaymış meğerse. dolayısı ile onun göçmesi aslında bagaj kapağına zarar vermeyip tam tersi tampon şeklinde kapağı koruyormuş. sökülüp takılabilir, değişen bir parçaymış. kısmet olursa yarın servise götürecem aracı. bakalım ne diyecekler.


    Abi çok çok geçmiş olsun. O göçüğün olduğu kısım kaporta değil mi yani. Pek plastik bir yapı gibi durmuyor. Eğer dendiği gibi sökülüp takılır bir parça ise sökülen kısmı bize resimleyebilir misin abi, En azından ne olduğunu tam kestiririz. Bagaj kapağının plastik bir yapı olması ilginç doğrusu.




  • Bu akşam navigasyonu denedim ilk defa. Km hızını 3-4 Km düşük gösteriyor araca göre. Ama bu normal uydu baglantısında gecikme olduğu için. Bir özellik hoşuma gitti hız sınırı 50 Km olarak tanımladığı için 60 ve üzerine çıkınca km gösterrgesi kırmızı oluyor ve 50 km tabela simgesi çıktı. Nasipse cuma günü Bursa'ya gidecem yolda tekrar deneyecem bakalım şehirler arası yolda ne diyecek.
  • o cikintili kisim plastikten yapilma ve kapak sacina civatayla monteli.bizim bagaj kapaginin saci cok ince,bagaji saglam tutan cam ve camin altindaki plastik parca..
  • 2011 modellerde ocaktan sonra çıkanlarda vites sorunu yaşayan varmı özellikle 1 den 2 ye geçerken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34MUSTAFA37


    quote:

    Orijinalden alıntı: nivadan


    Bunun dışında biliyorsunuz Melrock arkadaşımız arabasına güç arttırımı için chiptuning uygulatmıştı. Bende şanzumanla ilgili çekincelerimden dolayı biraz daha beklemede kaldım ve Melrock arkadaşımızdan gelen olumlu bilgilere istinaden RAPID powerbox taktırdım ve şu an denemekteyim. İlk izlenim olarak, tork artışından dolayı araba ara hızlanmalarda daha çabuk ivmelendiğinden, kullanımı daha keyifli hale geldi. Tüketim değeri olarakda 7.0 dan 6.4 - 6.6 arası değerlere düştü. Biraz daha deneyip, büyük ihtimalle satın alacağım.

    Herkese kolay gelsin


    Bu tür uygulamalar araçlarda garanti sürecini etkilemiyormu.



    öncelikle Melrock' a geçmiş olsun diyelim.

    Powerbox yada chip uygulamaları bir çok marka tarafından garanti iptali için sebep olarak görülmekte. ı. Chip uygulamasınıda normalde tespit edemiyorlar ama motorla ilgili ciddi bir sorun baş gösterirde beyini incelerlerse tespiti mümkün. Ayrıca tutarda servis beyin yazılımını komple güncellerse chip uygulaması siliniyor. Sonrasında tekrar yaptırdığın yere git yeniden beyine yazdır uğraşmak istemediğimden benim tercihim powerbox.

    Benim powerbox tercih etme sebebimde bu zaten, kolayca sökülebilir olması...

    Ama Almanyadan da biliyorumki bir çok araba markası, belli powerbox ve chip yazılımları kullanıldığında garantiyi iptal etmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: biyohas

    2011 modellerde ocaktan sonra çıkanlarda vites sorunu yaşayan varmı özellikle 1 den 2 ye geçerken


    Benimkinde böyle bir durum yok. Nisan çıışlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biyohas

    2011 modellerde ocaktan sonra çıkanlarda vites sorunu yaşayan varmı özellikle 1 den 2 ye geçerken

    Nisan ayında aldığım araçta kesinlikle vites sorunu yaşamadım 1.6
  • Melrock arkadaşımıza geçmiş olsun dilerim.Allah daha büyük kazalardan korusun hepimizi.Benim yeni aldığım 1,3 ün arkasında sağ tarafta premio sol tarafta ise 90 multijet yazıyor.daha önce gördüğüm hiçbir premioda bu yazı mevcut değildi.Fiat müşteri servisiyle görüştüğümde nisandan sonra çıkan araçlarda bu yazı mevcut dediler.Acaba nisandan sonra alan arkadaşlarda bu yazı mevcutmudur?
  • bendede aynı sorun var 1 den 2 ye gecerken hızlı geçiş yapınca çok hafif bir dişli sesi geliyor ama ilk önce boşa alıp bir iki saniye sonra 2 ye takınca ses gelmiyor ama artık alıştığım için yadırgamıyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: biyohas

    2011 modellerde ocaktan sonra çıkanlarda vites sorunu yaşayan varmı özellikle 1 den 2 ye geçerken
  • 
Sayfa: önceki 145146147148149
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.