Şimdi Ara

Yeni Citroen C5 Aircross SUV Özellikleri ve Fiyatı Belli Oldu (27. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.272
Cevap
17
Favori
110.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer bu fiyatlar geçerliyse özellikle shine pkt için bayilerde indirim falan yoksa ben c5 defterini kapatırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gemstoneblue kullanıcısına yanıt
    baktım bulamadım maalesef

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Liste fiyatı 245 iken 235-236 lara düşüyorlardı zaten. Şimdi 247-246 lara düşerler, ötv indirimli alınır yine.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alimakgrav

    Firmayı ben de iyi tanıyorum. Piyasada henüz yeni olan ve tanınmamış bir markanın distribütörlüğünü yapmak kolay değildir. Bireysel sıkıntılar her zaman olacaktır. Önemli olan Distribütörün bu sorunlara çözüm bulması ve markasının arkasında durmasıdır. Bu anlamda benim edindiğim intiba müşterilerle yakından ilgilenildiği yönündedir. Genel olarak müşteriler marka ve verilen hizmetten memnunlar.

    Burası Ssangyong sayfası değil lafı uzatmak istemiyorum ama Ssangyong sayfalarını incelerseniz memnnun olan müşterilerin çok daha fazla olduğunu göreceksiniz.

    Aşağıda konuyla ilgili tartışma sayfasından bir bölümün linkini veriyorum. falken34 rumuzlu arkadaş 4x4 araçlar konusunda uzman biridir. Yorumlarını okuyabilirsiniz.
    https://forum.donanimhaber.com/ssangyong-enine-boyuna-tartisalim--49878596-8
    Hocam 2013-2014 yılları arasında çok araştırdım dediğimde kendime almak için araştırmıştım. FALKEN34 isimli arkadaşla da o dönem başka isim ve başka bir hesap üzerinden cok yazıştım. Özelden sorular sordum. Markayı da başka arkadaşlarından neler yaşadığını çok çok iyi biliyorum. Merak etmeyin.

    Bence siz bekleyin o aracı alın.
    Citroen C5A boşverin.

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hopeful

    iyi akşamlar arkadaşlar bende shine paket c5a var sorum şu geri viteste yan aynalar aşağı inmiyor bunun nasıl yapıldığını bilen var mı acaba menüleri karıştırdım ama hiç bir şey bulamadım bilen var mı
    Hocam video nun 1.dk 34.sn de park ayarlarına giriyorsunuz.

    3. Sıradaki ayar.


    https://forum.donanimhaber.com/ExternalLinkRedirect?url=https://www.youtube.com/watch?v=xqqvdy7ac3Q&feature=youtu.be


    Alin bir de diger konunun linkini atim de ordan da baska bilgiler var bakarsiniz.


    https://forum.donanimhaber.com/citro-n-c5-aircross-ana-konu--127974163-19

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinadangelencerez

    Ofis ile ev arası 12km.
    Engelimden dolayı araçla gitmek zorundayım.Yoksa sokar mıyım sıfır arabayı o trafiğe.
    Yok hocam şu acidan demiştim.

    Bütün araçlarda motordaki en büyük yıpranma ilk çalıştırma anındaki soğuk sürtünmeden kaynaklanır. Örnek benim babam. Haftada 1 defa semt pazarına gitmek için biner arabaya. O da bizim eve heralde 800 metre yada 1 km. Bir defa da alışverişe markete gitmek için. O da yaklaşık 800-900 metre. Araba daha ısınamadan geliyor gideceği yere. Motora yazık ama yapacak birşey yok. Onun ihtiyacı bu.

    Ben size o zaman şunu tavsiye edeyim. 2. Bir aracınız varsa en azindan rodaj süresinde işe gelip giderken onu kullanın. Gerçi 12 km de az değil ama en azindan ilk 1.000 km de daha iyi olur. Rodaj için de hafta sonu şehir içi. Köy ve dağ yolları, yakınınız da kırsal alan varsa buralara hem gezmeye gidip hemde farklı hız ve devir kombinasyonlarını uygulayabilirsiniz. Köy yolu dağ yolu kastım, yavaş ve virajlı sürekli sizi yavaşlamaya yada hizlanmaya yani devir hız değişikliğine itecek bir sürüşe zorlayacağı için söylüyorum. Bu tarz bulacağınız yol şehir içinde varsa oda olur yani...

    Uzun yola bir yere gidecekseniz de daha önce de bahsettiğim gibi farkli devir vites ve hız kombinasyonlarını sağlayacak şekilde seyrederseniz daha iyi olur. Mesela yokuşlarda hızlanmaktan kaçınmaya çalışın. Sabit hız ve hızı düşürerek çıkarsanız. Belli bir yerden sonra vites de bir alt vitese düşecektir buda gene devrinizi otomatik yükseltecektir ama motoru cok zorlamadan hem yokuşu çıkarsınız hemde devir hız farklılıklarını da sağlamış olursunuz.

    Ama 2. Arac yok bunu kullanicam derseniz de. Öncelikle araci çalıştırdığınızda en azindan 30-45 saniye marşa bastıktan sonra oldugu yerde araca dokunmadan yani gaza tabi araca dokunun rolantide çalıştırın. Sonrasında da yumuşak bir şekilde gaz vererek ani hizlanmalardan kaçınarak hareket edin. Vardığınız yerde de. Gene en az bi 30-45 saniye rölantide çalıştırıp stop etmeye özen gösterin. Bunu alışkanlık edinirseniz ve her zaman yaparsanız motor ve turbo ömrü açısından çok iyi olacaktır. Emin olun.

    Motor suyu sıcaklığının ve motor yağı sıcaklığının bu araçda ikiside var. benim sevdiğim bir özellik. Yükseldiğini görünce, artık gittiğiniz güzergaha be trafik yoğunluğuna bağlı 2 yada 3. Km de muhtemelen motor sicakligi normal calisma sıcaklığına gelmiş olur. O zaman çok abartmadan trafik de izin veriyorsa hızlanma devir hız ve vites değişimi sonrası gene devir farklılıklarını yani yükselme düşme şeklinde yakalamış olursunuz.


    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEXUS_07 -- 23 Ekim 2019; 0:45:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Tavsiyelerin için teşekkür ederim üstat.
    7 senedir benzin+lpg kullanıcısı olarak ilk defa dizel arac kullanacağım için temkinli yaklaşıyorum biraz.Sonucta atmosferik motorlardan daha narin olduklarını düşünüyorum.5 yillik aracimda bile start stop oncesi muhakkak 1 dakika beklerim.Peder beyin araba kullanmaya basladigimda ilk tembihledigi seydi.Nasil tembihlediyse artik aliskanlik oldu.

    Bu arada kapora verip arac bekleyenlere bu zam yansitilmaz umarim.Musteri temsilcisine Persembe günü araci satıp bakiyeyi kapatacagim dedim zamdan hic bahsetmedi.O bahsetmeyince benim de sorasim gelmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kinadangelencerez -- 23 Ekim 2019; 0:47:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cianni kullanıcısına yanıt
    Tiguan'la ne alakası var?
  • cianni kullanıcısına yanıt
    Link verdim yazdıkları ortada, başka söze gerek var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinadangelencerez

    Tavsiyelerin için teşekkür ederim üstat.
    7 senedir benzin+lpg kullanıcısı olarak ilk defa dizel arac kullanacağım için temkinli yaklaşıyorum biraz.Sonucta atmosferik motorlardan daha narin olduklarını düşünüyorum.5 yillik aracimda bile start stop oncesi muhakkak 1 dakika beklerim.Peder beyin araba kullanmaya basladigimda ilk tembihledigi seydi.Nasil tembihlediyse artik aliskanlik oldu.

    Bu arada kapora verip arac bekleyenlere bu zam yansitilmaz umarim.Musteri temsilcisine Persembe günü araci satıp bakiyeyi kapatacagim dedim zamdan hic bahsetmedi.O bahsetmeyince benim de sorasim gelmedi
    Turbo dizel ler atmosferik benzinlilerden kat kat dayanıklı. Hatta kontak açma ve kapamalarda hiç beklemeyen biri olarak söylüyorum bunu.
    Sadece yakıta dikkat etmeli tabi Enjektör konusu önemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 23 Ekim 2019; 9:50:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: verso5

    bu arada aklımdayken sorayım, aracın plaka lambaları sarı renk halojen ampül mü yoksa led mi?

    benim 308'in içi komple led olmasına karşın plaka lambaları sarı, 3008'de öyle diye biliyorum. muhtemelen c5'de öyle ama bir umut sorayım dedim.
    Hocam kafanıza takmayın Philips led ampul alır takarsınız. Ben daha önceki aracıma taktım. 5 yıldır yanıyor.
  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    üstad 308'i alırken beni öyle bir korkuttular ki PSA grubunun elektrik/elektroniği şöyle hassas aman böylee hassas vb. diye, ben de korkup aracın stok haline zerre dokunmadım.

    ek olarak konudan bağımsız belirteyim; arabamda gün itibariyle daha stop lambası dahi değişmedi, arka fren balataları neredeyse 120.000 km'ye gelmiş olmasıan rağmen hala orjinal, önler de 75.000 km'de değişmişti ki 5k km daha gider demişti servis aslında. c5a almamdaki en büyük sebepte 308'in dayanıklılığı oldu benim gözümde, sanırım ben yine plaka ampülü bile olsa dokunmayacağım arabaya:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi verso5 -- 23 Ekim 2019; 11:10:49 >
  • Arkadaşım aldı geçen hafta,kaporasını verdi.İzmirden shine paket 238kya aldı.Fiyat araştırması yapanlar için yazdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinadangelencerez

    Tavsiyelerin için teşekkür ederim üstat.
    7 senedir benzin+lpg kullanıcısı olarak ilk defa dizel arac kullanacağım için temkinli yaklaşıyorum biraz.Sonucta atmosferik motorlardan daha narin olduklarını düşünüyorum.5 yillik aracimda bile start stop oncesi muhakkak 1 dakika beklerim.Peder beyin araba kullanmaya basladigimda ilk tembihledigi seydi.Nasil tembihlediyse artik aliskanlik oldu.

    Bu arada kapora verip arac bekleyenlere bu zam yansitilmaz umarim.Musteri temsilcisine Persembe günü araci satıp bakiyeyi kapatacagim dedim zamdan hic bahsetmedi.O bahsetmeyince benim de sorasim gelmedi
    Hocam benzinli atmosferik bir motora göre Turbo dizel bir araç biraz daha bazı konulara dikkat edilerek kullanılacak bir araçtır. Burada 1. hassasiyet gösterilecek nokta motorun Turbo ya sahip olması ve Turbo ile ilgili bazı dikkat edilecek hususlar olması. Bunların başında da ilk çalıştırmadaki yağlamanın sağlanması ile stop etmeden önceki turbo milinin yavaşlamasının beklenmesi. Siz zaten 1 er dakika bekleyerek bunu yapıyorsunuz. Tabi turbonun ilk devreye girmesi 1750-1800 d/d da meydana gelir. Turbo ilk devreye girdiğinde paller hızlanan ve turbo mili ve yatağı yağlanana kadar ani gaza yüklenmeden kaçınmanız daha sağlıklı olacaktır. Bu çok da zor birşey değil. 2. yada 3. viteste sakin bir şekilde 2000 devirlere çıktınız. 2 - 3 dakika sabit devirde seyrettiniz zaten yeterli olacaktır.

    Dizel motor da en dikkat edilecek konu aslında yakıt kalitesi. Yakıtı ne kadar temiz kullanırsanız o kadar sağlıklı olur. Bunu nasıl sağlarsınız. Ben yıllardır Petrol Ofisi ve Total kullanırım. Bunlarda da belli hile yapmadığını bildiğiniz güvenilir bir istasyon belirlemeniz yerinde olacaktır. Ben Antalya da 2 tane istasyon dışında daha aracıma yakıt almış değilim. Bu biraz uç bir örnek belki ama daha zararını görmedim. Çok zor da değil. Benim aracım ortalama minimum bir depo ile 900 Km yol yapabiliyor. Her 500 km de bir yakıt almak demek oluyor buda.

    İkinci dikkat edilecek husus Dizel motorlu araçları (benzinde de bu tavsiye edilir gerçi) depo bitene yada ışık yanana kadar kullanmamak. Mümkünse en az depo çeyreğe düşünce depoyu doldurmak. Daha doğrusu Çeyrek deponun altına düşürmemek. Daha sağlıklı olacak olan yarım depodan az kullanmamak daha iyi olacaktır. Araç özellikle bekleyecekse depoyu doldurarak beklemesini sağlamanız iyi olur. Boş yada boşa yakın bir depoda yaz ve kış aylarında içeride ki havada bulunan su buharı yoğuşarak depoda su damlaları oluşur ve dizel motorun en büyük düşmanı sudur. Yakıt ile birlikte Enjektörlere gelecek milimetre düzeyinde ki bir su zerresi bile enjektörleri tıkamaya yada daha sonrasında enjektörlerin küflenmesine ve iş göremez hale gelmesine sebep olabilir. Bugün en ucuz enjektör 1200- 1500 TL lerden başlayıp araca göre 2.000-3.000 TL lere kadar çıkabilmektedir. 4 enjektörün birden arıza yapması durumunda karşılaşılacak sadece parça faturasını siz düşünün. Benzinli motorun kötü yakıt yada su karşısındaki direncine göre dizel motor çok daha hassastır. O sebeple her istasyondan yakıt almamaya güvenilir istasyonlar belirleyip oralardan yakıt almaya özen gösterilmesi sizin için daha sağlıklı olacaktır.

    Yani saydığım belli başlı konulara dikkat ederseniz çok sorun yaşamazsınız.

    Yakıtı da belli bir istasyonu belirlerseniz ve sorun olmadığını gördükten sonra hep ordan alırsanız sorun yaşamazsınız.

    Su konusunda şöyle bir koruması var aracın. Antalya da bir kere farklı istasyondan yakıt aldım onda da başıma kötü bir olay geldi. Kemer tarafından geliyorum. Isparta da bir randevum var. Devlet kurumunda. Geç kalmayayım diye farklı bir istasyondan yakıt aldım. Isparta'ya gittim. Park ederken bir uyarı gördüm ama dikkat etmeden indim araçtan. İşim bittikten sonra aracı çalıştırmak için kontağı açtığımda yine uyarı verdi. Yol desteği aradım. Servise bağladılar. Konuştuk. Fazla aracı zorlamadan servise gelin dediler. Mazot filtresinin içinde sensör varmış. Su filtreye girdiğinde sensör uyarı veriyormuş. Depoyu boşaltıp temizlediler. Enjektörleri sistem borularının tamamını kontrol edip temizlediler. Allahtan enjektörlere bir zarar gelmedi. Depodan 6-7 litre su çıkardılar. İstasyonla alakalı opet e şikayette bulundum. Opetten gelip servisten cam kavanozda numuneyi servis formu ile aldılar. Ama inceleme sonucu cevap olarak deponuzun sızdırmazlığını kontrol ettirin diye cevap geldi. O sıra bankada çalışıyordum. İlçe de görev yapıyordum. O sebeple mahkemeyle uğraşamadım. O sıra yoğun bir dönemdi. Tuvalete gitmeye bile vakit bulamıyordum. Lanet ettim o şekilde kaldı. Yani su olması durumunda da kısmen koruma mekanizmamız var. Ama sudan daha tehlikeli olan şey mazota karıştırdıkları diğer katkı maddeleri. Bunlar filtreden de geçip enjektörleri bozuyor genelde. O sebeple istasyon seçiminiz çok önemli.

    Burada C5A nın motor seçeneklerinin her ikisi de turbo olduğu için benzinli de dizel de araç alınsa turbodan dolayı dikkat etmek gerekir. Atmosferik benzinlilere göre de Turbo benzinlilerde yakıt kalitesi daha çok önem arzader.

    Kapora alınan müşterilerden para talep edeceklerini yada zamdan dolayı fark isteyeceklerini sanmıyorum. İsterlerse de direnin. Çünkü zamın sizi ilgilendirmemesi gerekiyor. Siz alacağınızı bildirip kaporanızı vermişsiniz. Fiyatı sabitlemek zorundalar. Yada aksini sizden kapora alırken size belirtmek hatta bunu yazılı olarak bildirmeleri gerekirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NEXUS_07 -- 23 Ekim 2019; 15:32:48 >




  • LAZOYI L kullanıcısına yanıt
    Bu fiyatlar sadece İnternet sitelerinde var, bayilere henüz yansıtılmamış.

    Yani diyorlar ki elinizi çabuk tutun🤪🤪

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: verso5

    üstad 308'i alırken beni öyle bir korkuttular ki PSA grubunun elektrik/elektroniği şöyle hassas aman böylee hassas vb. diye, ben de korkup aracın stok haline zerre dokunmadım.

    ek olarak konudan bağımsız belirteyim; arabamda gün itibariyle daha stop lambası dahi değişmedi, arka fren balataları neredeyse 120.000 km'ye gelmiş olmasıan rağmen hala orjinal, önler de 75.000 km'de değişmişti ki 5k km daha gider demişti servis aslında. c5a almamdaki en büyük sebepte 308'in dayanıklılığı oldu benim gözümde, sanırım ben yine plaka ampülü bile olsa dokunmayacağım arabaya:)
    Garanti bitene kadar değiştirmeseniz olur. Ama o servisin elinde. Ben servise elimde lambalarla gittim. Elektrikci kontrol etti.. Orjinal Philips paketli ampul. Kendileri değiştirdiler. Değişimi onlar yaptığı için de sorun olmayacağını söylemişlerdi. Garanti işini onlar takip ettikleri için. O bizim sorumluluğumuzda dediler. O gün bugündür de kullanırım daha bir sorun yaşamadım. Öncelikle baktıkları konu, çin işi yan sanayi olan ne idü belirsiz modellerden olmaması. Bence serviste ampulleri götürüp konuşursanız yardımcı olurlar...

    Balata olayı o şekilde biraz. Abi bu anca 2000 yada 3000 km daha gider. Bir daha gelme değiştirelim dediler. Ben dursun ben gelirim dedim. Bu olayın üzerinden 2. bakımda değiştirdim. 30.000 km daha yol yaptım... Ama garanti kapsamındayken bir sorun olmasın diye mecbur tavsiyelere uyuyorsunuz.

    Ben garanti bittikten sonra da yetkili servisi tercih eden bir insanımdır. Bi %20-25 fazla öderim ama en azından karşımda muhatabım olur. Yaptırdığım işlemle alakalı garantim olur.




  • C5A benzinli kullananlar
    1) rampada çekişi nasıl
    2)benzin tüketimi nasıl(bu konuda biraz ayrıntı verirseniz, şehir içi şehir dışı)
    3) motor ses gürültüsü içeriye alma konusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizlere iç ambiyans bir kaç foto gönderebilirmisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.