Şimdi Ara

YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (727. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21.209
Cevap
391
Favori
1.653.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 725726727728729
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DeLLyCeM kullanıcısına yanıt
    Uçmuş fiyatlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DeLLyCeM kullanıcısına yanıt

    Dizel ile benzinli aracın fiyat farkını neden amorti ettirmeye çalışıyorsunuz? Dizenli benzinli araca göre yüksek fiyata alırsın satarken de yüksek fiyattan satarsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trexin T kullanıcısına yanıt

    Belki üyelerin yarısı c5 kullanıcısı değil. Birşey yazılıyor birisi çıkıyor benim qashqai de böyle birşey olmadı, diğeri çıkıyor 5 yaşında tiguan in var vs. Her aracın az çok kokusu çıkıyor. Arada kullanıcı olupta giydirenler de oluyor.

    Eksi olduğu hususlar var illaki ama bu kadar hirpalanmayi da haketmiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HakanGurol H kullanıcısına yanıt

    10 sene önceki piyasada belki, şu anki piyasada arada pek fark yok.


    Bu araç için şuan sarı site ilanlarına bakarsanız 50000km üzeri benzinli ilan yok; ve bu benzinlilerin ilanda belirtilen rakamına 80000km üzeri dizellerin ilanları var.


    Ayrıca bu aracı satın almayı düşünen için dizel tercih edilecekse sarı sitede şuan 433 dizel seçeneği, benzinli seçilecekse 75 seçeneği var. Şimdi acil satmak için fiyat düşürülme veya piyasa değiştirme 433 adet ilan girmiş kişi arasında mı fazla olur yoksa 75 kişi arasında mı ?


    Dizel tercih edenler sık araç yenilemeyen, sürekli tek aracı uzun süre ve km kullanmayı düşünenler oluyor, aracı sonrasında satın alan kişiler dizel aracın çıkaracağı enjeksiyon, emisyon, yakıt pompası, yağ kaçağı benzeri gibi problemleri çözmek için sanayide usta usta geziyor, ya da önceki sahibinin satma sebebi olan çıkmış sorunları sanayideki süper ustaların elinden geç(iril)miş şekilde satın alıyor.


    Benzinli araç tercih edenler; uzun km yapar ya da yapmaz, uzun süre tutar ya da tutmaz, alıp kendi bütçesine göre çok yaktığını düşünüp satandır, 1-2 senede bir model yenileyendir, evin 2.-3. ve üzeri aracıdır vs.vs. bu ve benzer sebeplerden km değerleri genelde hep düşük kalıyor. Aracı sonrasında satın alan kişilerin masraf ve km aşınması ile karşılaşma olasılığı daha düşük oluyor.



    Dizellerdeki en çok problem çıkaran emisyon düşürücü sistemleri geçtim; Türkiye şartlarında servis gören 16.5 : 1 sıkıştırma oranlı dizel motorlu yüksek km yapmış aracın mı, yoksa 10.5 : 1 şıkıştırma oranlı benzinli motora sahip düşük km aracın mı motoru, yakıt sistemi, yürürü vb. daha çok aşınmış ve sorun çıkarmaya meyilli olacaktır düşünmek gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeLLyCeM -- 12 Şubat 2022; 13:48:18 >




  • Arkadaşlar litresi 15 TL den yakıt alıp benzinliyi savunmak için benzinli aracın 50K ucuz olması lazım. Araç 10 LT yakıyor işte. Kullanan gözü benzin ibresinde kullanıyor. Yerinden kımıldatmaya korkuyor. 10 yıldır dizel araç kullanıyorum. Mazot filtresi hariç ekstra bir harcaması yok. Benzinli araç almak için ucuz olması lazım. Dizel bile km de 1 TL yakarken benzinliyi alıp kullanmak ancak keyfi zevk olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • euzun72 E kullanıcısına yanıt

    Tamamen kişisel fikirle katkıda bulunmak isterim.


    15 yıldır dizel, benzin, lpg (1.5 - 2 ay gibi kısa bir süre) araç kullandım. Konfor beklentim var, yılda 15.000 km'yi geçmem, C5 Aircross 1.6 Puretech 16.190 km de şu an ve karma yakıt tüketimi 8.5 lt. Ölçümü sıfırlayıp sıklıkla otoban kullanımında 7.4 - 7.5'i de yakaladım ama gerçekçi olarak 8.5 lt. ortalamam var. Ve üzerine de çıkmadı hiç.


    Aracı benzin motor opsiyonuyla tercih etmeden önce 3 ay boyunca şirketim üzerinden kiralık olarak bana tahsisli 1.5 BlueHDI kullandım. Onda da yakıt tüketimim 6.5 - 6.7 lt idi. O nedenle iki motoru kıyaslayarak aldım. Bu aracı sevip satın alma isteme nedenim de konforu idi. Benim konfor tanımım yakıtı, motoru, süspansiyonu, sürüş yardımcıları ve yalıtımı olarak bir bütündür.


    Motor sesinin konforun bir parçası olduğunu düşünürüm. Yılda yakıta 300 lt. daha fazla ücret ödeyebilirim. Böylece traktör gibi çalışan motordan, adblue takibinden, partikül filtresinden, kurumlu egzoz gazından kurtulmuş oluyorum. Bu nedenle BENZIN motor tercih ediyorum.


    Bu otomobile karma 10 lt. yaktırmayı başarabilseydim sürüş stilimi gözden geçirirdim. O durumda zaten bu araç yanlış seçim olurdu, skoda superb, passat, 508 beni daha mutlu edebilirdi.


    Türkiye'deki ekonomik durum belli, bu araçlar büyük araçlar da değil aslında dünyada kompakt crossover olarak geçen araçlar. Bu durumda tüm bu olumsuzluklara katlanıp yılda güncel yakıt fiyatlarıyla 4500 - 5000 tl. daha az bütçe ayırma fikri otomobil sahiplerine cazip geliyor olabilir. Bu nedenle PSA grubunda DIZEL motorlu araca sahip otomobil sahiplerinin çoğunlukta olması doğaldır. Bu kıyaslamanın bir galibi yok çünkü. Herkes kendi beklentisine uygun motor seçeneğini teknik veriye dayalı, kulaktan duyma bilgilerle ya da duygusal tatmine dayalı olarak bir şekilde seçiyor.


    Önemli olan günün sonunda kullandığınız araçtan keyif almanız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi battleground35 -- 12 Şubat 2022; 23:43:11 >




  • Bu benzinli dizel muhabbeti, zevke renge göre değişir ve hiç sekmez herhangi bir marka ve modelde. O yüzden kimseyi yaptığı seçimle yargılamak pek mantıklı değil.


    Ben aldığımda dizel için 257K , benzinli için 255K fiyat verdi bayi. Hangisini isterseniz diye sordu.


    Valla kimse kusura bakmasın ama bu ağırlıkta , bu yükseklikte (rüzgar direnci) , tork konvektörünün verim kaybı (tabii ki eski torklulara nazaran bayağı az) vs.vs ben asla 2K fiyat farkından benzinli seçmezdim ve seçmedim de. Benzinli alan arkadaşlarıma da niye benzinli aldın demedim.


    Ama bu araç haricinde , sedan veya hatchback bir araç alacak olsaydım benzinli alırdım. Benzine karşı bir düşmanlığım yok ki , bir önceki aracım benzinliydi.


    Dizelin motor sesinin içeriye çok verildiğine dair youtube da olsun , burada olsun, başka platformlarda olsun, çok sesli olduğuna dair yorumlar var.


    Ben 2020 başlarında bu aracı almayı düşünürken öncesinde 2019 model bir araç ile test yapmıştım. Aracın kornasına bastığımda sanki direksiyon altından geliyor sandım.


    Ama bana 2020 model araç denk geldiğinden bu sesin yalıtımla düzeltildiğini gördüm. 2020 ile 2019 arasında bir iyileştirme var. 2019 araç sahibi arkadaşlarda bir şekilde araştırma yapıp nerelerde iyileştirme var ise, uygulama yapıp o bölgeleri geliştirebilirler. ( Tabi ki şikayeti var olan kişiler bu duruma takıntı yapmış insanları kastediyorum. Yoksa 2019 ile 2020 arasında öyle aman aman fark yok,yanlış anlaşılmasın)


    Bir diğer husus;


    Araca yazılım yüklenirse garanti bozulur mu? BSI bozulur mu? O bozulur mu? Bu bozulur mu? vs.vs.


    Şimdi olay şöyle. Bildiğiniz üzere elektronik 0 ve 1 lerden oluşuyor. Bu araçta ilgili bölgeye , şu yok ise 0, şu var ise 1 yazılıyor. Ha şu dediğimiz yerin araştırması bulması vs.vs öyle hadi canım sıkıldı ben şunu 2 dk da bulayım şeklinde olmuyor malesef. Yani araca yazılım atma gibi bir durum yok.( En azından psa grubunda ve bildiğim vag grubunda)


    Yani aracın beyni , örnek veriyorum, Windows 10 dan Windows 11 Beta ya geçiş yapmıyor.


    Garantiden çıkartacak olan servis , yangın tüpünü yanlış yere koymuşşun diyerek te çıkartır. Ne kadar saçma değil mi ?


    Biz aylarca orasını burasını kodladık. Testler yaptık , denemeler yaptık hüsrana uğradık. Ama tabi ki önceden yedek aldığımız için hepsini orjinal fabrika ayarlarına döndürdük.


    İki kere bakıma girdim kimsede hayırdır bu ne gardaşım demedi. (Ayrıca yeni garanti uzattım.)


    Deseydi, alakasız olan diğer hataları gösterip bunlar ne müdür diyecektim.  


    Şu anda kullandığınız ve sıfır sorunlu benim arabam dediğiniz araçta yığınla sorun bulurum. Ama sistem bunu göstermiyor görsel olarak sadece bilgisayara bağlayınca görebiliyorsunuz.


    Bu sadece bu araç ve bu modele özgü değil. Dünyada ki tüm araçları kapsayan bir durum.


    Artık elektronik ortamdayız. Kimse , hiçbişey yapmasa bile yüzde 100 güvende değil. 1 (Bir) kuruşluk direnç bile bozuk ve çözülemezse 1000 lerce masrafa yol açabilir.





  • oky33 O kullanıcısına yanıt

    yazılım konusuna ek olarak kodlama yapilmis ve bunun uzerine bambaska bir sebepten merkezden baglanilip (fransa) incelenmis ve sonucta bsi i degismis olan arkadasimizin aracinda kimse bu ozellik niye var demedi. hatta bizim actigimiz ozellikler birebir yeni bsi da acik halde devam etti.

    sistem okadar karmasik ve calisanlar bu tarz seyleri kurcalamayacak kadar naif ki...


    benim sahsi dusuncem fiziksel bir mudahale izi olmadigi surece ozellik acma ya da baska bir seyden dolayi (orn. ses sistemi montaji vs.) garanti noktasinda sorun cikmayacagi yonunde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantilik bir sorun çıktığında ayakta uyuturlar sizi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar


    Araştırmalarım ve incelemelerimden sonra bana uygun olan C5 Aircross almaya karar verdim.


    Sonra araştırırken yeni kasayı gördüm. Kısmen daha güzel göründü gözüme ve almışken yeni kasa alayım diyorum.


    Çok bir değişiklik yok görünüyor o yüzden de fiyatının çok oynayacağını düşünmüyorum.


    Sizin bu yeni kasa hakkında fikirleriniz neler? Kaliteyi düşürürler mi?

  • erol1521 kullanıcısına yanıt

    Karşılaştırıp eski kasayı güzel bulanlara da var siz yeni kasayı beğenmişsiniz. Zevk ve renk gorecedir.

    Vaktiniz var ise, ki yeni kasayı düşündü iseniz vaktiniz var gibi, bekleyin fiyat listesi açıklansın. Fiyat açıklanır açıklanmaz eski kasalar piyasadan kalkacak değil, duruma göre karar verirsiniz.

    Tabi su durumu da göz önünde bulundurun, fiyat açıklanasiya kadar kur artar ise fiyatlar tekrar artar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erol1521 kullanıcısına yanıt

    goruntu olarak guzel gelebilir ama donanim anlaminda kirpilmis olma ihtimali yuksek yeni kasanin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitokondri Kristası kullanıcısına yanıt

    bahsettigim arkadasin bsi garantiden degisti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erol1521 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Yeni kasa Hybrid 225 için özel sipariş talebi oluşturdum, daha dönüş yapamadılar. Fiyat ve teslimat süresiyle ilgili bir dönüş yapabilirlerse buradan paylaşacağım.


    Önceden yazmıştım; en boş baz paketinde bile eski-yeni kasa arasında Avrupa'da 6000€ fark var. Değişiklik olmamasından dolayı, yeni kasa bir araçta fiyat farkı olmamasını beklemek hele ki Türkiye şartlarında iyimser bir yaklaşım.


    6000€ fark; vergi oranından etkilenmeden sadece kur karşılığı bile 90000TL gibi bir fark çıkarır.


    Özel Sipariş dışındaki gelen yeni kasa araçların fiyatını daha da çok yükseltmeden satılabilmesi için de PSA grubu Türkiye'ye gönderdiği araçlardan daha da ne gibi özellikleri kısacak, kaliteyi ve işçiliği nereden düşürecek bunu ilk parti araçlar geldiğinde gözlemleyeceğiz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler cevap için. Kur farkından etkilenmeyeceğim. Alacağım miktar kurda olduğu için aynı oranda artacaktır.


    @suicide Cevap için teşekkürler. Doğum gününüz kutlu olsun :)


    @DeLLyCeM Değerli bilgiler için teşekkürler.

    Boş paketten gidersek şuanda 1.5 BlueHDi 130 HP liste fiyatı 655k TL 9k€ eklersek + vergi ile beraber 800k TL üzerine çıkmış olur. Bugün peugeot 3008 en boş dizel paki 705k TL olduğunu düşünürsek fiyat olarak peugeot 2008'in üstüne çıkartacak bir araç piyasaya sürmeyeceklerini tahmin ediyorum.




    Citroen C5 Aircross Shine Bold 2022 + Park Asistanı + 360° Görüş + ConnectedCAM Citroen® + Sedefli Beyaz metalik = 705k TL teklif aldım. Güzel bir teklif aldım. Sanırım yeni kasayı beklemeyebilirim.


    Peugeot 3008 Allure paket = Ticarilere kapmyanya varmış 695k TL'ye veriyorlar. 3008'de c5'in heybeti yok o yüzden citroen tercihim.





  • euzun72 E kullanıcısına yanıt

    ön yargılar ön yargılar... 180 bg shine var. ankara-çorum 6,5 lt yaktım. araç nispeten dolu idi. o tar tar dizel motor sesini duymaktansa 1-2 lt fazla yakmaya razıyım. 180 bg ve benzinin hızlanması, atikliği ve sürüş keyfi de ayrı bu arada

  • 8 aydır 2019model 1.6 puretech sahibiyim altığımdan bu günekadar 5567km yapmışım bunun 1900km kadarı şehirler arası tempo 150 160 kalan hep ankara içi kullanım. Şehir içinde pek agresif kullanmam genel olarak sakin bir tarzım var. Yakıt ortalamam 8.4lt. İlk kez geçen hafta dizeline bindim arabanın çok açık şekilde yalıtım farkı var bence hem yol sesinde hem de motor gürültüsü anlamında, iyi ki benzinli almışım dedim. Belki donanımdan fark ediyordur yalıtım bilemiyorum. Benim aracım shine bindiğim dizel 2020 feel 8 ileri olanlardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hardtouch -- 13 Şubat 2022; 20:30:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hardtouch kullanıcısına yanıt

    Shine de akuatik yalıtım var, onunda farkı olmuştur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erol1521 kullanıcısına yanıt

    Fiyat teklifi benzin için mi dizel için mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor sesi konusunda feel, feel bold, shine ve shine bold donanımlar arasında bir fark bulunmamakta.

    Akustik yalıtım camlardan gelebilecek rüzgar sesi, yol sesi ve diğer dış sesler için geliştirilmiş bir çözümdür.

    1.5 BlueHdi motor sadece C5 AC’da sesli çalışmıyor. PSA grubunun tüm 1.5 BlueHdi motorunu kullanan araçlarında, PSA’nın benzinli motorunu kullanan araçlara göre çok daha sesli çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi battleground35 -- 13 Şubat 2022; 23:17:51 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 725726727728729
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.