Şimdi Ara

YENİ CITROËN C5 AIRCROSS ANA KONU(2022 FACELİFT KASA) - TÜM GÜNCEL PAYLAŞIMLAR/YORUMAR (34. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21.193
Cevap
391
Favori
1.650.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinnisre

    Merhaba arkadaşlar daha önce bahsettiğim ses izolasyonunu sonunda bitirmek üzereyim sadece arka tekerleklerin davlumbazları kaldı.





    Dış hava sıcaklığı 23 dereceydi.Aracı ilk çalıştırdığımda rolentide 54 db çalışma sesi ölçülürken şuanda 51 db olarak ölçülüyor. Fakat ses kulağıma yarı yarıya az gelirken nasıl bu değer yakalndı diye araştırmaya başladım.

    ''Desibeller logaritmik olarak artar ve azalır. İnsan kulağının işitebileceği en düşük ses seviyesi yani sessizlik O (sıfır) dB'dir. Bu seviyenin 10 kat fazlası 10 dB, 100 kat fazlası 20 dB, 1000 kat fazlası 30 dB'dir ve böyle artarak gider.'' Okuduğum bir kaç kaynak bu şekilde diyordu ve bende çalıştığım fabrikanın isig sorumlusuna yaptığım çalışmayı anlattım ve bunun kulak dolgunluğuyla ses yarı yarıya azaldı fakat ölçümlere neden 3 db olarak yansıdığını sordum. Kendisinin bana cevabı logaritmik olarak yükseldiğini aynı formülün tersiyle yüzde olarak şu kadar iyileştirme yapıldığı diye hesaplayamayız nedeni ise yapmış olduğun izolasyon kulağın duyduğu bazı ses dalgalarının hz şiddetini baskılamış olmasıdır dedi.


    Silecek kolunun altındaki ve onunda altındaki plastik parçaları sökünce motorun arkasındaki camın altında olan ve konsolun arkasına ses gidebilecek olan C şeklinde olanbir kanal çıkıyor ve orada hiç izolasyon malzemesi yok. Camın altından içeriye doğru C şeklinde başladım almış olduğum bantları yapıştırmaya.
    https://www.adetasyapi.com/bituself-oto-ses-yalitimbandi-10-cm
    https://www.adetasyapi.com/1-cm-kendiliginden-yapiskanli-firex-sunger-5-m-top-halinde-satilir


    Altına izolasyon bandını onun üzerine süngeri yapıştırdım. İkiside kendinden yapışkanlı. Yaklaşık olarak 250 TL ücreti tutuyor.




    Çıkarmış olduğum birbirine geçmeli olan plastik parçalarında altında birşey yoktu orayada sadece 1 cm olan süngeri yapıştırdım



    Şimdi sıra gelmişti davlumbazlara. Önce sağ ön tekerlekten başladım.
    Bu resimde kapının içine yada göğüsün sağından ses gelmesin diye sağ kapıya doğru diden 9-10 cm lik bir kanal var ve yaklaşık 1 cm lik keçe koymuşlar o kanala bende üzerine 1 cm lik almış olduğum süngeri aynı ölçülerde kesarek üzerine yapıştırdım.


    Davlumbazın üzerindeki yeşil sünger özellikle izolasyon isteyen yerlere konulmuş diye düşünüyorum ve onları çıkartarak aynı kalıpları üzerine koyarak o yeşil süngerin altında kalacak şekilde birbirine yapıştırdım ve davlumbazın geri kalanınada süngerden yapıştırarak devam ettim.



    Sonrada sağ tekerleğe geçtim aynı işlemleri onda da yaptım.





    Sonuç olarak ilk çalıştırmadan sonraki rolentideki 54 ten 51 db düşmesi ve 0-80 arası hızlanmada aldığım 71-72 db sesden şu anda 67-68 db olarak alıyor olmam fakat kulak aşinalığında yarı yarıya düşmesi beni gerçekten çok sevindirdi. Çok fazla ekran görüntüsü vardı motor 90 derece sıcakken, soğukken hepsi üst üste alınca gerekli gereksiz db ölçümlerinide silmişim.

    Yaptıracak arkadaşların mutlaka davlumbazın etrafına ve kapıya giden kanalların önünüde mutlaka kaplatmaları tavsiyemdir. Özellikle yollardaki işıklara ve virajlara yaklaşırken uyarı için enine olan kabartmalı beyaz çizgilerde bile önlerden ses gelmemesi ve arkalardan tıkırr tıkırrr ses gelmesi keyifli o yüzden en kısa zamanda kalan malzeme ile arka davlumbazlarıda kaplamak istiyorum.
    Motor kaput altına yapmadınmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersinnisre E kullanıcısına yanıt
    Çok güzel bir çalışma olmuş. Elinize saglik. Güzel sonuclar almaniza sevindim.

    Araci lifte kaldirip tum davlumbaz icinyalitim calismalarini yapmak iyi olur.

    Acaba aldiginiz yalitim malzemelerinin yapışkanı sıcak soğuk derken birakabilir mi. Ne derece sağlıklı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafatomen

    Haha. 😀😀 Teşekkür ederiz detaylı bilgilendirmen icin. Hem mantiken hemde teknik olarak hicbir sorun ilmayacagini düşünüyorum. Çünkü ayni arac ayni 2 jant versiyonuyla fabrikada üretimden cikiyor zaten.

    Ama dediginiz gibi bazen haksiz hak iddia edebiliyorlar. O durumda da tarif ettiginiz yontem gayet ikna edici 😀

    Yalniz bu onno usta kim 🤔
    Türkiyede otomotiv tarihini yazan 3 - 5 isimden birisidir kendisi...

    1992 yılından beridir takip ederim. Sektörün içerisinde sektörle alakalı herkesin tanıdığı bilir kişilik yapabilecek konumdaki ender insanlar birisidir.

    Ben en az onun kadar hatta daha fazla Halit BOLKAN ı severim birde. Ve sözleri ile görüşleri gerçekten önemli ve değerlidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersinnisre E kullanıcısına yanıt
    Hocam benim merakla beklediğim ir çalışmaydı bu. aracın yol sesi brnim için neredeyse sıfır. siz buna rağmen davlumbazlara girişmişsiniz 🙂 asıl merak ettiğim motor ses izolasyonuydu. bunun neticesi sanırım başarılı olmuş. Anladığım kadarıyla sadece silecek altına yalıtım yapmışsınız. kaput altına uygulama yaptınızmı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Nerede okuduğumu şuanda hatırlamıyorum fakat kaput altına yapılan izolasyon sesin daha çok dışarı çıkmasını engelleyip ters etki yaparak sesi motor bölgesine habsediyormuş. Banada mantıklı geldi o yüzden yapmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mustafatomen M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Elimdeki imkanlarla tek tek kaldırarak yaptım.

    Aldığım malzemeler sıcağa, neme, küfe dayanıklı ve durdukça yapışkanı daha fazla yapışan bir malzeme.

    Hiçbir hareketli parçanın yanına yapıştırmadım bu malzemeleri. Sol tekerlek resimlerinde görülen motorun v kayışının orjinal yeşil süngerini adiliğini elinizle hissetseniz şaşırırsınız. Çakmak ile ısıya dayanıklımı diye ucunu yaktım hemen alev aldı. Benim aldığım sünger ise alev almadı. Kendi süngerini aldığım 5 m kare süngerin üzerine koyarak kenarlarından 1cm küçük keserek dışına taşmasını engelledim ve kendi süngerine yapıstırarak taktırma yerlerinden tekrar süngeri yuvasına taktım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son mesajlardan sonra tahmin ettiğim gibi motor konsol arasına yalıtım ile ses sorunu büyük ölçüde halledilecek gibi. Şimdi bu işi düzgün yapabilecek bir yer bulmaya kaldı iş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • og_ozturk O kullanıcısına yanıt
    Davlumbazlara girme sebebim resimlerde görüldüğü gibi sağda ve solda saç motorun alt kısmına kadar inmiyor direk davlumbazın plastiğinden kapı kanalına veya lastiğin üst kısmından yani süspansiyonun oradan o da göğüs arkasına denk geliyor onları engellemekti.
    Benim oturduğum yerde mahalle aralarında sarı kısa hani yola vida ile sabitlenenlerden bahsesiyorum kasisler var yavaşda girsem ön lastiğin tok sesine çok şaşırdım fakat arkalardan pat pat diye ses geliyor lastiğin düşme sesinden bahsesiyorum yoksa süspansiyonlar maşallah çok çok iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle camın altından C şeklinde boydan boya bir kanal var ve o kanal kaplandığında çok iyi olacaktır. Motor aksamının tam arkasında sanırım kabloları korumak için araya yukarıdan ve aşağıdan bağlı bir keçe var arkasından kablolar geçiyor bir koruma var, en arkada kablolarında arkasında saca tutturulmuş keçe var oralara tabiki hiçbir şekilde müdale etmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersinnisre E kullanıcısına yanıt
    elinize sağlık. çok güzel bir çalışma olmuş, sonuçlarının olumlu olmasındahada sevindirici. sadece silecek altına yapmak bile baya faydalı olacak sanırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinnisre

    Merhaba arkadaşlar daha önce bahsettiğim ses izolasyonunu sonunda bitirmek üzereyim sadece arka tekerleklerin davlumbazları kaldı.





    Dış hava sıcaklığı 23 dereceydi.Aracı ilk çalıştırdığımda rolentide 54 db çalışma sesi ölçülürken şuanda 51 db olarak ölçülüyor. Fakat ses kulağıma yarı yarıya az gelirken nasıl bu değer yakalndı diye araştırmaya başladım.

    ''Desibeller logaritmik olarak artar ve azalır. İnsan kulağının işitebileceği en düşük ses seviyesi yani sessizlik O (sıfır) dB'dir. Bu seviyenin 10 kat fazlası 10 dB, 100 kat fazlası 20 dB, 1000 kat fazlası 30 dB'dir ve böyle artarak gider.'' Okuduğum bir kaç kaynak bu şekilde diyordu ve bende çalıştığım fabrikanın isig sorumlusuna yaptığım çalışmayı anlattım ve bunun kulak dolgunluğuyla ses yarı yarıya azaldı fakat ölçümlere neden 3 db olarak yansıdığını sordum. Kendisinin bana cevabı logaritmik olarak yükseldiğini aynı formülün tersiyle yüzde olarak şu kadar iyileştirme yapıldığı diye hesaplayamayız nedeni ise yapmış olduğun izolasyon kulağın duyduğu bazı ses dalgalarının hz şiddetini baskılamış olmasıdır dedi.


    Silecek kolunun altındaki ve onunda altındaki plastik parçaları sökünce motorun arkasındaki camın altında olan ve konsolun arkasına ses gidebilecek olan C şeklinde olanbir kanal çıkıyor ve orada hiç izolasyon malzemesi yok. Camın altından içeriye doğru C şeklinde başladım almış olduğum bantları yapıştırmaya.
    https://www.adetasyapi.com/bituself-oto-ses-yalitimbandi-10-cm
    https://www.adetasyapi.com/1-cm-kendiliginden-yapiskanli-firex-sunger-5-m-top-halinde-satilir


    Altına izolasyon bandını onun üzerine süngeri yapıştırdım. İkiside kendinden yapışkanlı. Yaklaşık olarak 250 TL ücreti tutuyor.




    Çıkarmış olduğum birbirine geçmeli olan plastik parçalarında altında birşey yoktu orayada sadece 1 cm olan süngeri yapıştırdım



    Şimdi sıra gelmişti davlumbazlara. Önce sağ ön tekerlekten başladım.
    Bu resimde kapının içine yada göğüsün sağından ses gelmesin diye sağ kapıya doğru diden 9-10 cm lik bir kanal var ve yaklaşık 1 cm lik keçe koymuşlar o kanala bende üzerine 1 cm lik almış olduğum süngeri aynı ölçülerde kesarek üzerine yapıştırdım.


    Davlumbazın üzerindeki yeşil sünger özellikle izolasyon isteyen yerlere konulmuş diye düşünüyorum ve onları çıkartarak aynı kalıpları üzerine koyarak o yeşil süngerin altında kalacak şekilde birbirine yapıştırdım ve davlumbazın geri kalanınada süngerden yapıştırarak devam ettim.



    Sonrada sağ tekerleğe geçtim aynı işlemleri onda da yaptım.





    Sonuç olarak ilk çalıştırmadan sonraki rolentideki 54 ten 51 db düşmesi ve 0-80 arası hızlanmada aldığım 71-72 db sesden şu anda 67-68 db olarak alıyor olmam fakat kulak aşinalığında yarı yarıya düşmesi beni gerçekten çok sevindirdi. Çok fazla ekran görüntüsü vardı motor 90 derece sıcakken, soğukken hepsi üst üste alınca gerekli gereksiz db ölçümlerinide silmişim.

    Yaptıracak arkadaşların mutlaka davlumbazın etrafına ve kapıya giden kanalların önünüde mutlaka kaplatmaları tavsiyemdir. Özellikle yollardaki işıklara ve virajlara yaklaşırken uyarı için enine olan kabartmalı beyaz çizgilerde bile önlerden ses gelmemesi ve arkalardan tıkırr tıkırrr ses gelmesi keyifli o yüzden en kısa zamanda kalan malzeme ile arka davlumbazlarıda kaplamak istiyorum.
    Hocam anladığım kadarı ile kendiniz yapmışsınız. Yani her hangi bir yardım almadınız. Kendiniz söküp taktınız.

    Ne tür araç gereç yada malzemeye ihtiyaç duydunuz belirtebilirmisiniz. Bende muhtemelen uygulayacağım aracı teslim alınca. Onun için sordum.

    Elinize sağlık güzel bir çalışma olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • koca mesajı alıntı yapmak yerine cevapla butonunu kullanın lütfen sayfanın akışı bozulmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorbit

    Herkese selam arkadaşlar.
    Ben de dün Shine, platin gri, otoyol sürüş opsiyonlu modeli ile aranıza katıldım. Eski bir x trail kullanıcısıyım. İlk başlarda çok tereddüt ettim. Bir çok arkadaş gibi benim de kaygılarım vardı ama 200. cü km de bu kaygılarım tamamen ortadan kalktı.

    1. Öncelikle 3 çocuklu bir aile için küçük olur mu endişem vardı. Bilginiz olsun, Xtrail kullanan herkes sadece bu araba değil tüm bindikleri arabalar küçük gelecektir. O yüzden bu kaygımı kafadan sildim.
    2. Bu arabanın motor şanzuman donanımına hayran olmamak mümkün değil. Gerek vites geçişleri gerek yakıt tüketimi gerek performansı optimum düzeyde olduğu için insana "işte tam aradığım araba" hissi uyandırıyor. Ben kendim gurbetçi çocuğuyum. Abilerim ve bir çok akrabam halen gurbetçi. Aklınıza gelebilecek bütün premium arabaların bir çoğunu kullanma imkanım olmuştur (5.30, x5, a6 quatro, 7.40, E250, E350, S320 ...). Bu arabalara akrabalarım sayesinde her kullandığımda "yav bu arabalara gücümüz yetmez ama, bunların memur için olan bir konsepti (çok güçlü olmayan ama sorunsuz motor şamzuman, biraz biraz kullanılmış deri vb konfor, 200 ile giderken değilde 130-140 ile gidebilecek kadar güven veren güvenlik, kendinizi özel hissettiren küçük konfor dokunuşlar vs vs..) yokmudur? derdim.
    İnananın bu araba bana bu hissi uyandırdı.
    3. Arabanın yarı otonom sürüşü sizi sizden alıp götürüyor. Sürekli gülümseyerek araba kullanmanıza sebep oluyor. 😁😁😁
    4. Süspansiyonları gerçekten çok iyi. Yani bir uçan halı değilse de ki bence bu hissi en iyi veren marka mercedesdir ama küçük çukur ve tümseklerde darbeyi emmesi çok güzel. uçan halı değil de uçan kilim veya uçan paspas diyelim 😁😁😁
    Ayrıca yol tutuşu bana gayet başarılı geldi. Hatta Xtraile göre baya iyi.
    5. En çok şikayet edilen ses almasına gelince. Dün arabayı 2 arkadaşımla alıp İstanbul'da gezdikten sonra Kocaeliye geldik. Yanımda oturan arkadaşım S&S düğmesini göstererek devreye alsana yakıttan tasarruf edersin dedi. Ben de zaten devrede olduğunu söyledim. 2 saatlik İstanbul trafiğinde hem yanımdaki hem arkadaki arkadaşım Sesi fark etmediklerini ve içeriye motor sesinin fazla girmediğini söylediler. Bana göre de motor sesi normal. Hatta düşük geldi.

    Yani kısacası bu araba bana tam "memur mercedes" gibi geldi. 😁😁 Hepinize hayırlı olsun.

    Bu arada arabayı ÖTV muafiyeti ile 152 bine Mersa dan aldım. Satış müdürü Erdem Beye ilgilerinden dolayı da buradan tekrar teşekkür ederim. Yanlız anahtarlık bile hediye etmediler ona kırıldım 😢😢
    Hayırlı olsun
    güzel günlerde kullanın.
    Allah kaza bela vermesin




  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Evet aracı kendim söküp yaptım.
    Koçtaş tan şu ürünü satın aldım.


    Yakınımdaki hırdavatçıdan da 50 liraya lokma takımı aldım. Şu ürünü aldım. Nette daha ucuzmuş şimdi farkettim😁
    m.n11.com
    40 Parça Lokma Takımı Cırcırlı Anahtar Seti Kutulu - n11.com
    https://m.n11.com/40-parca-lokma-takimi-circirli-anahtar-seti-kutulu-P285070802



    Mesajda izolasyon malzemelerinin linkleri var yalnız fireks süngerin ben 1cm kalınlıkta olanı almıştım siz 2 cm olanı tercih edebilirsiniz daha iyi yalıtım olacaktır.

    Arka davlumbazları bitirince direksiyon milinin sol tarafı plastik ile kaplanmış yukarıdan başlayıp aşağıya düz zeminin başladığı yere kadar bu sünger ile kaplama yapıcam. Önümüzdeki aylarda da kauçuk paspas alınca sünger tamamen altında kalıcak sonuçta o halı paspastan daha uzun ve hiçbir yerinden de görünmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersinnisre -- 3 Kasım 2019; 23:30:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • og_ozturk O kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Tek başına ne kadar yeterli olur bilemiyorum ama 1cm kalınlığındaki sünger o yuvaya tam oturdu. Silecek plastiklerinin sağında ve solunda 1cm genişliğinde ve 1cmm kalınlığında orjinalinda sünger vardı o da parça camın altıdaki fitilin içine içine kızaklı şeklinde tam oturunca yanlarda havada kalmasın diye yada yanlarda boşluk oluşmasın görünmesin diye sünger yapıştırmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersinnisre

    Teşekkür ederim.

    Evet aracı kendim söküp yaptım.
    Koçtaş tan şu ürünü satın aldım.
    https://www.koctas.com.tr/rico-tornavida-seti-32-parca/p/1000050601

    Yakınımdaki hırdavatçıdan da 50 liraya lokma takımı aldım. Şu ürünü aldım. Nette daha ucuzmuş şimdi farkettim😁
    https://m.n11.com/40-parca-lokma-takimi-circirli-anahtar-seti-kutulu-P285070802


    Mesajda izolasyon malzemelerinin linkleri var yalnız fireks süngerin ben 1cm kalınlıkta olanı almıştım siz 2 cm olanı tercih edebilirsiniz daha iyi yalıtım olacaktır.

    Arka davlumbazları bitirince direksiyon milinin sol tarafı plastik ile kaplanmış yukarıdan başlayıp aşağıya düz zeminin başladığı yere kadar bu sünger ile kaplama yapıcam. Önümüzdeki aylarda da kauçuk paspas alınca sünger tamamen altında kalıcak sonuçta o halı paspastan daha uzun ve hiçbir yerinden de görünmeyecek.
    Tekrar tesekkurler.

    Elinize saglik.

    Aslinda asil sordugum alet edevat anlaminda idi.

    Tornavida ornegi gibi.

    Eksik aparatla araca girisip arac sökülmüş halde araci birakip sanayiye alet edevat almaya gitmeyi istemem...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersinnisre E kullanıcısına yanıt
    Bagaj kapağına da yapın bence. Hatta plaka koruma plstiği bagaj kapanınca çıtırt ses yapıyor arkalarına yapışkanlı sünger ile destek yaparsanız o ses kesilebilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NEXUS_07 kullanıcısına yanıt
    Demek istediğinizi anladım özellikle o tornavida setinden aldım. Çünkü bende mesala altıgen yıldızlı tornavida veya uçlardan yoktu. Vidaların hepsi altıgen yıldızlı tornavida ile açılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gemstoneblue kullanıcısına yanıt
    Evet haklısınız bagajı kapatınca plakalık esneyip bir yere çarpıyor gibi ses çıkartıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gemstoneblue kullanıcısına yanıt
    O ses elektrikli bagaj kilidinin sesi değil mi? Ben 2 farkli yerde arqc test ettim. İkisonde de bagaj kapagini acip kapattim plakalik sesi yoktu.

    Bagaj Kapandiktan sonra gelen bir ses var o da elektrikli bagaj kilidinin sesi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.