Şimdi Ara

Yeni 3008 Adblue Hatası P20E8

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
12.870
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2016 model. Yeni 3008 allure 1.6blue hdi aracımı dün kullanırken adblue hatası vermeye başladı.
    Bende elimde mevcut olan ODBII cihazı ile aracıma bağlandım ve hata kodu olarak P20E8 hatası ile karşılaştım.
    Daha öncesinde adblue ile ilgili herhangi bir hata almadım.
    Aracımda ki Adblue belki azalmış olabileceğini düşünerek bügün gittim ve deposunu doldurdum ve hata kodunu odb cihazından bağlanarak sildim.
    sonrasında tekrar test etme şansım olmadı aracımı akşam test edeceğim artık.

    Bu arada yabancı forumlardan araştırdığım kadarı ile P20E8 hata kodunun (Reductant Pressure too Low)(düşürücü basıncı çok düşük) diye bir hata kodu açıklaması ile karşılaştım.Daha sonraki forumlarda adblue kapağından tutunda adblue deposuna kadar çeşitli yorumlar ile karşılaştım konu hakkında forumda arama yaptım ama birşey bulamadım.

    Konu ile ilgili bilgisi olan varsa paylaşması ve daha sonra aynı arızayla karşılaşacaklar için referans olması için konuyu açtım.
    Ben de gelişmeleri burdan sizinle paylaşacağım.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot 3008 AdBlue P20E8 Arızası: Nedenleri ve Çözümleri

    Peugeot 3008 sahipleri, "3008 AdBlue arızası", "P20E8" veya "AdBlue uyarısı silme" gibi sorunlarla karşılaşabilirler. Bu sorunlar, aracın egzoz emisyonlarını kontrol eden AdBlue sistemindeki bir arızadan kaynaklanır.

    AdBlue Sistemi Nedir?

    AdBlue, araçların egzoz emisyonlarını azaltmak için kullanılan bir sıvıdır. Dizel araçlarda, AdBlue, seçici katalitik redüksiyon (SCR) sistemine enjekte edilir ve burada azot oksit (NOx) emisyonlarını zararsız nitrojene ve suya dönüştürür.

    P20E8 Arızasının Nedenleri

    P20E8 arızası, AdBlue sistemindeki çeşitli sorunlardan kaynaklanabilir, bunlar şunlardır:

    • Düşük AdBlue seviyesi
    • Arızalı AdBlue enjektörü
    • Arızalı SCR katalizörü
    • Hatalı AdBlue sensörü

    P20E8 Arızasını Giderme

    P20E8 arızasını gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • AdBlue seviyesini kontrol et: AdBlue deposu boşsa, doldur.
    • AdBlue enjektörünü kontrol et: Enjektör tıkalı veya arızalı olabilir.
    • SCR katalizörünü kontrol et: Katalizör hasar görmüş veya tıkanmış olabilir.
    • AdBlue sensörünü kontrol et: Sensör arızalı olabilir ve hatalı AdBlue seviyesi okumaları verebilir.

    Bu sorunları kendin gidermekte zorlanıyorsan, aracını yetkili bir servise götürmeni öneririz. Uygun teşhis ve onarım, arızanın tekrarlanmasını önlemeye yardımcı olacaktır.

    Özet

    P20E8 arızası, Peugeot 3008'de AdBlue sistemindeki bir sorundan kaynaklanır. Düşük AdBlue seviyelerinden arızalı bileşenlere kadar çeşitli nedenleri olabilir. Arızayı gidermek için AdBlue seviyesini kontrol etmek, enjektörü ve sensörü incelemek ve gerekirse SCR katalizörünü değiştirmek gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • öğlen arası aracıma binme fırsatı buldum ve malesef arıza ışığım tekrar yandı servis yolu gözüküyor ilk fırsatta götürüp tekrar gelişmeleri yazacağım.
  • Tekrar merhaba geçen süre zarfında aracımı servise götürdüm ve yaptıkları incelemede aracın adblue deposunda sorun olduğu ve değişmesi gerektiğini söyledir.deponun fiyatı 4500 tl imiş.
    aracımın daha 25.000 km.de olması ancak garantisinin bitmesi sonucunda normalde bu bedelden almaları gerekiyormuş.
    Söylenene göre ama peugeot merkezle yazışmışlar ve aracın düşük km de olması ve müşteri memnuniyeti nedeni ile tüm işlemlerin 800.tl.ye yapılıp aracın teslim edilelebileceğini söylediler.
    bende kabul ettim ve aracın bir kaç gün sonra yapılıp teslim aldım.

    Burdan şu anlaşılıyor ki yabancı ülke forumlarında yazdığı gibi 2016 ve 2017 model 3008 ler de bu sorun kronik ama ne bir gere çağırma var nede araç sahiplerine bir uyarı var.
    Arıza lambası yanan servise gidiyor ve garantisi bittiyse ücret ödüyor buda hem peugeot un hemde servisin işine geliyor.
  • Musteri memnuniyeti adina hic para almamasi gerekiyor. Kronik bir sorunsa ki kronik diyosunuz garanti bitse dahi ucretsiz hizmet vermeliler. Peugeot turkiyeyle yazistiniz mi 800 lira istendigi konusunda.
  • 23 bin km'de 2016 sonunda aldığım yeni kasa 3008de aynı sorunu yasıyorum. 7100 tl masraf cıkardılar, 3500 pegeout karsılıyor ki bence hepsini karsılamalı. siz nasıl çözdünüz sorununuzu

  • 800 tl bayıldım tankı değiştirdiler o zamani


    Bügün itibari ila tekrar adblue hatası verdi aracım gelişmeleri burdan yazarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antprenss -- 21 Kasım 2020; 19:46:52 >
  • Hocam naptınız tekrar arıza verdi demişsiniz. Son durum nedir?

  • merhaba arkadaşlar kusura bakmayın işlerim nedeni ile biraz geç yazıyorum.


    25 kasım tarihinde randevu alarak servise aracımı götürdüm.

    bazı arıza tespit işlemlerinin ardından aracıma yazılım yüklemesi yapılıp ve role kiti diye bir parça siparişi siparişi verildi.

    30 kasım tarihinde aracıma bu parçanın montajı yapıldı ben bu parçanın aracın zaten üzerinde olan bir parça olduğunu sanıyordum meğerse ayrıyetten bir parça takılmış aracın beyninden kablo almışlar ve akünün yanına bu parçayı montaj etmişler.bu araç bana teslim edildikten sonra aracımın kaputunu açınca farkettim.


    Bügün 22.12.2020 tarihine kadar bir sıkıntı yoktu ama yine sabah adblue ışığı yanıp benim önceki sorun tekrarladı bende biraz önce servisi arayıp pazartesi günü için randevu aldım.

    gelişmeleri burdan paylaşmaya devam edeceğim.

  • Para vermeyin sakın nasıl iş yav arka arkaya
  • ben yaptırmamıştım ve aracımda ki sorun kendi kendine çözülmüştü, bu hafta adblue ikaz ışığı tekrar yandı. Biraz kullandım ve akabinde suan motor ikaz ışığda yanıyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spongebobsquarepants -- 13 Mart 2021; 14:9:53 >
  • Arkadaslar merhaba orjınal 3008 den cıkma 2017/2021 arası adblue deposu var elımde lazım olanlar ıletıseme gecebılır..




  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi useryk -- 6 Temmuz 2021; 14:50:5 >
  • bendede aynı sorun urea IŞIĞI YANIYOR depoya 17000 tl dediler sadce depoya varmı bir çözüm

  • Merhaba adblue iptali en iyi seçenek gibi duruyor yine de araştırmanızı tavsiye ederim.

  • Haklı olabilirsiniz ama arabayı satarken söylemek gerekir heö ECU ya yazılım atıldığını hemde Adblue iptal edildiğini belki kşmileri söylemez ama ben etik buluyorum hemde dava konusı bile olabilir, tabi söyleyincede heöen fiyat indirmek isteyecek onuda biliyorum bakalım belki tamiri olur

  • Merhabalar. 2019 model EAT8 3008 aracım var benzer sorunlar yaşıyorum. Depo değişimi yapılır dendi.

    Sorunu tam çözen arkadaşlar ile irtibat kurabilir miyiz. Nası bir yol izleyelim, bayi yüksek meblağlar talep ediyor ki depo değişimi sonrası kesin çözüm olup olmayacağı da meçhul anladığım kadarı ile. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim...

  • Konuyu hortlattığım için üzgünüm. Ama yol göstermesi açısından size deneyimlerimi paylaşmak isterim


    Herkese merhaba :)


    Öncelikle aracım Citroen C3 1.6 BlueHDi Shine 2016


    Geçtiğimiz aylarda Adblue deposu sorununu 3. kez yaşamış oldum. Bunun üzerine servisin yolunu tutup dosya açtırdım. Birkaç hafta sonra bununla ilgili olarak , "KISMİ ÜSLENME" olarak size yardımcı olabiliriz şeklinde dönüş sağlandı. 


    Bunun anlamı %67 si citroen tarafından, %33lük kısmı benim tarafımdan karşılanması durumunda değişim sağlanabilir demek oluyor. 14.000 tl lik ADBLUE deposunun "4.650 TL" lik kısmı bana, kalanı citroen e ait. 




    Elbette bunu kabul etmediğimi ve üretici kaynaklı bir sorunun tarafıma faturalandırılamaycağını belirttim. Bunun üzerine şimdiye kadar yapılan değişim ve taraflarından bana sağlanan "kısmi üslenme" belgelerinin birer kopyasını aldım . 




    Bunlarla birlikte sikayetvar üzerinden bir şikayet oluşturdum. 1-2 gün sonra tarafıma telefon geldi ve benden durumla ilgili tekrar ayrıntılar istendi. Dosyam tekrar açıldı ve yaklaşık 1,5 ay sürdü . Bu sırada müşteri hizmetleri haftada bir tarafıma arama yaparak dosyanın hala işlemde olduğu bilgisini geçiyordu. 




    Süreç sonunda müşteri hizmetlerinden de servisin verdiği aynı yanıtı aldım ve dosyamın kapandığı bilgisi verildi. Yani ADBLUE deposunun %67 si citroen e , %33 ü tarafıma ait olacak şekilde değiştirilebileceğini söylediler. 






    Bu arada süreç uzadığı için CITROEN FRANSA ile de iletişime geçmiştim. Yaşadığım sorunu , değişimleri ve tarafıma iletilen kısmı üslenme hakkındaki belgelerin tamamını ilettim. Oradan da dosya açılmıştı.




    Türkiye müşteri hizmetlerinin dosyanız kapandı ve maalesef başka şekilde yardımcı olamıyoruz yanıtından yaklaşık 2 hafta sonra bir telefon daha aldım müşteri hizmetlerinden :) Talebin onaylandığı ve mevcut deponun tamamı citroen tarafından karşılanacak şekilde değişimi yapılacağı bilgisi verildi :) 




    Anlaşılan o ki , Citroen fransa benim dosyamı tekrar açmış.






    Bu arada aracı böyle kullanmaya devam ettim. "1100 km sonra araç çalıştırılamaz uyarısı" , "motor arıza uyarısı", "hava kirliliği önleme sistemi arızası" ile gezdim. 1-2 kere bu uyarıları sıfırlatmak için servise gittim. son sıfırlatmamdan sonra tekrar uyarı verdi, 1-2 gün sürdüm uyarı kalktı, sonra tekrar verdi , tekrar kalktı, 3-5 kere bu durumu yaşadım. son 2 aydır da bir daha uyarı falan vermedi. şuan sorunsuz kullanıyorum. 




    sonuç olarak adblue deposu, 3. kez servis tarafından ücretsiz olarak değişimi sağlandı.





    adblue deposunda özellikle 2016-2018 arasındaki araçlarda kronik sorun olarak geçiyor.


    Araç üzerindeki fabrika çıkış dahil olarak hatalı üretim üretim depolar mevcuttu. Son depo revize edilmiş hali olarak takıldı. Onda da sorun yaşıyorduk. Normalde revize edilmemiş hali gelmiş ve o takılacaktı. Kontrol edebilir miyim diye sorduğumda izin verdiler ve kontrol sağladım. Seri numarası hatalı olan versiyondu. Service.citroen.com üzerinden 7 euro ödeyerek parçaları görüntüledim ve güncellenmiş versiyonu olduğunu bildiğim için lütfen güncel ile değiştirin dedim. Yok mok dediler yarım saat sonra gelip evet depo güncellenmiş onun siparişini veriyoruz dediler.




    NOT: hiçbir bakım serviste yapılmadı


    güncel adblue depo fiyatı 21.500 TL




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janavar® -- 19 Şubat 2023; 17:7:46 >




  • Herkese Merhaba,

    2018 model 3008 aracım 112bin km de. Şimdiye kadar en ufak bir arıza ile karşılaşmadığımı belirteyim öncelikle. Aracın 2.sahibiyim. Aracı 23bin km ve 1 yaşındayken aldım. Bu konu ile ilgili başıma gelenleri ayrıntılarıyla yazmaya çalışıcam.


    Bundan yaklaşık 1 ay önce "hava kirliliğini önleme sistemi arızası" uyarısıyla karşılaştım ardından adblue ışığı yandı. Bir süre sonra kendiliğinden söndü. Bu durum 2-3 gün devam etti. Öncelikle şunu söylemeliyim şimdiye kadar aracın adblue sunu hep aynı marka ve aynı istasyondan (kapalı bidon) ekledim. Yalnız bu olaydan 1 hafta önce farklı bir yerden adblue aldım :(...


    En son uyarı ışığı söndü ve üstünden 1 gün geçti. Uzun yola çıkmam gerekiyordu (tatil). Bende nasılsa ışık yanmıyor diye yola çıktım. Kocaeli den daha Bursa'ya gelmeden ışık tekrar yandı ve yolculuk boyunca sönüp yanma durumu deva etti.


    Gittiğim yerde de 1 hafta boyunca aracı kullandım ve ışığın yanıp sönme durumu aynı şekilde devam etti. Bu sırada tabi arızanın nedeni ile ilgili bir sürü şey okudum. Herkes farklı yollarla çözmeye çalışmış ama çok nette bir sonuç elde edilememiş. :(


    Tatil bitip dönüş yoluna geçtiğimde adblue ışığı yanmıyordu ancak yaklaşık 100km gittikten sonra tekrar yandı. Yanıp sönme durumu birkaç defa tekrarladıktan sonra motor ışığı da yandı ve ardından 1100km sonra araç çalıştırılamaz uyarısı geldi. bi süre sonra da 1050 km uyarısı... Bu uyarıdan sonra 5lt adblue ekledim. Bir süre sonra adblue ışığı söndü ancak motor ışığı yanmaya devam etti.


    Kocaeline geldikten sonra sonunda aracımın bakımını yaptırdığım ustaya gitmeye karar verdim :)) (Biraz geç oldu ama...)


    Ustanın önerisi 1- Depo değişimi 2- Yazılım olarak adblue ıptali.


    Bilgisayarda birçok uyarı görünce ne olduğunu sordum. Elektronik parçalarla ilgili uyarılar olduğunu akü değişimi yapıp yapmadığımı sordu. Aküyü kontrol ettiğinde ise yüke binince (marşa bastığında) 11.6V a düştüğünü kışa girmeden değiştirmemin iyi olacağını söyledi. Benim de zaten aklımda olan bir şeydi. Sonuçta araç 6 yaşında ve hiç aküsü değişmedi.


    Arızaları silerek beni yolladı. Bak bakalım tekrar motor ve adblue ışığı yanarsa gelirsin dedi. Daha 5km gitmeden adblue ve motor ışığı tekrar yandı :(


    Ertesi gün aküyü değiştirdim. Arkadaşlar tüm uyarı ışıkları söndü. Direksiyon daha da bi hafifledi. Uzun zamandır farketmediğim start-stop çalışmaya başladı (normalde araca biner binmez devre dışı bırakırım ). 1 hafta oldu şimdilik sorun çözüldü gibi. Haftasonu istanbula giderken aracı bilerek biraz sıkıştırdım. Hiç bir problem yok. AKÜ KONTROLÜ YAPIN...





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.