Şimdi Ara

Yan ayna ayarı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
38.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirmizipatik

    Merhaba arkadaslar,
    ben acemiyim trafiğe yeni yeni çıkıyorum, benim sorunum şerit değiştirme ile ilgili, sağ şeride geçerken 2 dir mesafeyi ayarlayamayıp arkadaki aracın önüne kırıyorum, korna yiyorum. bu yuzden basıma bir sey gelecek diye de korkuyorum. serit değiştirirken yan dikiz aynalarından yandaki aracın her iki farını da görecek mesafenin asgari serit degiştirme mesafesi oldugunu söylemişti direksiyon hocası. buna göre yan seride geçiyorum, su ana kadar sol seride gecmek isterken bir problem yasamadım ama sağ şeride geçerken maalesef sorun yaşıyorum. sağ aynada arkadaki arabanın her 2 farını da görmeme rağmen aracın önüne kırıyorum istemeden :( sağ şeride geçmek isterken aynadan gecip gecemeyeceğimi nasıl ayarlarım? bu arada yan aynalarımı arka çamurluğu hafif görecek sekilde ayarladım.


    Siz ilk önce araç ebatlarına ve aynalarda ki yansıma ebatlarına alışmanız lazım. Direksiyon hocasının söylediği ayna açıları ile de ilgili. Dar açıyla yani aracın arka yanlarını görebilecek pozisyon da iki farı görmek yeterli olur ancak daha geniş açıyla konumlandırılmış görüş için yeterli olmayabilir. Ayrıca bu hız ile de ilgilidir. Şehir için de yeterli olur ancak şehirler arası yollar da iki farı görmek yeterli olmayabilir ve arkada ki kişiye paniğe sevk olabilir bu da hata yapılmasa bile hata yapılmasına sebebiyet verebilir. Ayna kullanımı yan ve dikiz olarak 3 ünün koordinasyonu iledir. Siz dikiz aynasını sağ arkanız için de konumlandırmaya çalışın. Şöyle ki arka cam (soldan direksiyon) sol dikmesini yada koltuk başını göremeyecek gibi konumlandırın. Aynada da hızlara göre referans noktaları oluşturun kafanızda. Sağ ayna için de kırmızı ispirtolu kalem ile 2 dikey çizgi çekin bu çizgilerin arası size 70 km/h üzerin de arka aracı betimlesin. Bunu park halin de dar bir sokakta sola park ederek de yapabilirsiniz. Sağ dönüş ve yanaşmalar da göz ucu (yüz max. ön cam sağ direk hizasında) ile arka yan cam, kelebek hizasından kontrol de ediniz yanınızda aynanız da göremediğiniz büyük araçlar yer alıyor olabilir. Bunun miktarı 0,5 sn bile olmamalıdır zamanla alışılabilecek bir durum tabi.


    Ayrıca yan aynalardan araç arkasının stop kenarı, sinyal, çamurluk, kapı kolu vs gördüğünüz açılar doğru ayna konumlandırması değildir. Kör nokta miktarını maksimize eder. Araçlarınızın ebatlarına ve aynaların mercekli ise yansıttığı ebat oranlarını refleks gibi ezberlemelisiniz. İlk defa oturduğumuz, ebatlarını hıfz etmediğimiz araçlar da ben de sağ ayna için (soldan direksiyon) yan zirve referans noktasına (kapı kolu vs.) göre, sol ayna için kafadan atanan 1, 1,5 cm fazlası ile konumlandırıyorum. Uzun bir sürüş olacaksa sürüşün yarısında sol ayna açısı arttırılıyor. Sağ, sol hareket öncesi iç aynaya mutlaka göz gezdiriliyor.
    Elektromekanik ise aynalara hızlı müdahale ve hareket vermek de faydanıza olacaktır özellikle butonları sol konumlandırmalı ise. Bu konuda ufak ufak yanaşmalar da çalışabilirsiniz. Park öncesin de ayna konumları arka tampon merkez yada alt noktası, çamurluğu merkezleme yada lastiği görecek şekilde hızlıca hareket kolu aşağıya/yukarıya çekere konumlandırılabilir bu size fark, kazanç oluşturur. Normal sürüş pozisyonunda ise bunların hiç birisi görülmemelidir. Arkanıza yanaşan aracın far altını göremediğiniz konumlandırma doğru denilebilmektedir.
    Unutmayınız ayna ayarlamakdan yüksünen sürücü iyi sürücü değildir.!




  • Ben uygun koltuk ayarını yaptıktan sonra oturma konumuna göre sağ ve sol aynalarının gövdeye taraf iç kısımlarındaki köşeyi ön kapıların kollarını sınır alacak şekilde ayarlıyorum yani işaretlediğim bölge tam olarak ön kapının kolunu görecek şekilde ayarlıyorum.
    Böylece İstanbul trafiğinde ve sokak aralarında 2 araç dip dibe geçerken hem gövdeyi görüyor ve kolluyorum hemde max düzeyde kör noktayı engelliyorum. Park ederken de aynaları aşağıya indirip sonra tekrar kendi çizgisine kaldırıyorum

     Yan ayna ayarı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: kirmizipatik

    Merhaba arkadaslar,
    ben acemiyim trafiğe yeni yeni çıkıyorum, benim sorunum şerit değiştirme ile ilgili, sağ şeride geçerken 2 dir mesafeyi ayarlayamayıp arkadaki aracın önüne kırıyorum, korna yiyorum. bu yuzden basıma bir sey gelecek diye de korkuyorum. serit değiştirirken yan dikiz aynalarından yandaki aracın her iki farını da görecek mesafenin asgari serit degiştirme mesafesi oldugunu söylemişti direksiyon hocası. buna göre yan seride geçiyorum, su ana kadar sol seride gecmek isterken bir problem yasamadım ama sağ şeride geçerken maalesef sorun yaşıyorum. sağ aynada arkadaki arabanın her 2 farını da görmeme rağmen aracın önüne kırıyorum istemeden :( sağ şeride geçmek isterken aynadan gecip gecemeyeceğimi nasıl ayarlarım? bu arada yan aynalarımı arka çamurluğu hafif görecek sekilde ayarladım.


    Siz ilk önce araç ebatlarına ve aynalarda ki yansıma ebatlarına alışmanız lazım. Direksiyon hocasının söylediği ayna açıları ile de ilgili. Dar açıyla yani aracın arka yanlarını görebilecek pozisyon da iki farı görmek yeterli olur ancak daha geniş açıyla konumlandırılmış görüş için yeterli olmayabilir. Ayrıca bu hız ile de ilgilidir. Şehir için de yeterli olur ancak şehirler arası yollar da iki farı görmek yeterli olmayabilir ve arkada ki kişiye paniğe sevk olabilir bu da hata yapılmasa bile hata yapılmasına sebebiyet verebilir. Ayna kullanımı yan ve dikiz olarak 3 ünün koordinasyonu iledir. Siz dikiz aynasını sağ arkanız için de konumlandırmaya çalışın. Şöyle ki arka cam (soldan direksiyon) sol dikmesini yada koltuk başını göremeyecek gibi konumlandırın. Aynada da hızlara göre referans noktaları oluşturun kafanızda. Sağ ayna için de kırmızı ispirtolu kalem ile 2 dikey çizgi çekin bu çizgilerin arası size 70 km/h üzerin de arka aracı betimlesin. Bunu park halin de dar bir sokakta sola park ederek de yapabilirsiniz. Sağ dönüş ve yanaşmalar da göz ucu (yüz max. ön cam sağ direk hizasında) ile arka yan cam, kelebek hizasından kontrol de ediniz yanınızda aynanız da göremediğiniz büyük araçlar yer alıyor olabilir. Bunun miktarı 0,5 sn bile olmamalıdır zamanla alışılabilecek bir durum tabi.


    Ayrıca yan aynalardan araç arkasının stop kenarı, sinyal, çamurluk, kapı kolu vs gördüğünüz açılar doğru ayna konumlandırması değildir. Kör nokta miktarını maksimize eder. Araçlarınızın ebatlarına ve aynaların mercekli ise yansıttığı ebat oranlarını refleks gibi ezberlemelisiniz. İlk defa oturduğumuz, ebatlarını hıfz etmediğimiz araçlar da ben de sağ ayna için (soldan direksiyon) yan zirve referans noktasına (kapı kolu vs.) göre, sol ayna için kafadan atanan 1, 1,5 cm fazlası ile konumlandırıyorum. Uzun bir sürüş olacaksa sürüşün yarısında sol ayna açısı arttırılıyor. Sağ, sol hareket öncesi iç aynaya mutlaka göz gezdiriliyor.
    Elektromekanik ise aynalara hızlı müdahale ve hareket vermek de faydanıza olacaktır özellikle butonları sol konumlandırmalı ise. Bu konuda ufak ufak yanaşmalar da çalışabilirsiniz. Park öncesin de ayna konumları arka tampon merkez yada alt noktası, çamurluğu merkezleme yada lastiği görecek şekilde hızlıca hareket kolu aşağıya/yukarıya çekere konumlandırılabilir bu size fark, kazanç oluşturur. Normal sürüş pozisyonunda ise bunların hiç birisi görülmemelidir. Arkanıza yanaşan aracın far altını göremediğiniz konumlandırma doğru denilebilmektedir.
    Unutmayınız ayna ayarlamakdan yüksünen sürücü iyi sürücü değildir.!

    Çok teşekkürler cevaplarınız için, aslında iç dikiz aynamı sağ tarafa doğru ayarlamıstım, ama kullanmayı alıskanlık edinemedim, hep yan aynalara bakıyorum, 3 unude kullanmaya alışmam lazım.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.