Şimdi Ara

Yakıt'ın az yakmasında motor hacminin büyk veya küçük olmasında hangisinin etkisi var (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
1.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaa abicim bu vergi kanunu çıkmadan (motor hacmine göre) öncede firmalar küçük motorlu araç yapıyolardı. corsanın 1.0 motorlu bi aracı pugeot 1.4 hdi araba yapıyo bunun vergi politikası nerde?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    yaa abicim bu vergi kanunu çıkmadan (motor hacmine göre) öncede firmalar küçük motorlu araç yapıyolardı. corsanın 1.0 motorlu bi aracı pugeot 1.4 hdi araba yapıyo bunun vergi politikası nerde?


    kardeşim küçük hacimli motora sahip arabalar daha çok şehir içinde A noktasından B noktasına ulaşmak için tasarlanırlar...
    şehiriçinde küçük hacimliler daha az yakar...
    yüksek hacimli motorun şehirdışında daha az yaktığını kabul etmek senin için neden bu kadar zor anlamadım..

    bak en basit şekilde anlatıyorum
    iki tane aynı marka aynı kasa araba düşün..
    diyelimki kasalar 1100 kilo olsun
    a aracı 2000 motor..
    b aracı 1400 motor..

    şimdi bu aracı kaldırmak 1400 motor arabaya daha çok gaz vermen gerekir ( fazla benzin)
    hızlandırmak için 1400 motorluya fazla gaz vermen gerekir (fazla benzin)
    bununla beraber hızlandın diyelim.. 120 km/h geldin...
    1400 motorlu araba 3700 civarı çevircek
    2000 motorlu araba 2800 civarı....

    sence hangisi az yakar ???




  • genelde bunlar şehir içi işler için motorsikletten hallice araçları tercih eden firmalar veya bayanlar aldı.Sana en güzel verebileceğim tavsiye 2.0 veya 1.8 motorlu bir araç kiralaman sonrada ,1.2-1.6 arası motorlu araçları test etmen aradaki farkı her bakımdan görürsün


    quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    yaa abicim bu vergi kanunu çıkmadan (motor hacmine göre) öncede firmalar küçük motorlu araç yapıyolardı. corsanın 1.0 motorlu bi aracı pugeot 1.4 hdi araba yapıyo bunun vergi politikası nerde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 24 Şubat 2006 21:38:59 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio


    quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    yaa abicim bu vergi kanunu çıkmadan (motor hacmine göre) öncede firmalar küçük motorlu araç yapıyolardı. corsanın 1.0 motorlu bi aracı pugeot 1.4 hdi araba yapıyo bunun vergi politikası nerde?


    kardeşim küçük hacimli motora sahip arabalar daha çok şehir içinde A noktasından B noktasına ulaşmak için tasarlanırlar...
    şehiriçinde küçük hacimliler daha az yakar...
    yüksek hacimli motorun şehirdışında daha az yaktığını kabul etmek senin için neden bu kadar zor anlamadım..

    bak en basit şekilde anlatıyorum
    iki tane aynı marka aynı kasa araba düşün..
    diyelimki kasalar 1100 kilo olsun
    a aracı 2000 motor..
    b aracı 1400 motor..

    şimdi bu aracı kaldırmak 1400 motor arabaya daha çok gaz vermen gerekir ( fazla benzin)
    hızlandırmak için 1400 motorluya fazla gaz vermen gerekir (fazla benzin)
    bununla beraber hızlandın diyelim.. 120 km/h geldin...
    1400 motorlu araba 3700 civarı çevircek
    2000 motorlu araba 2800 civarı....

    sence hangisi az yakar ???




    ee abi kendin kendini çürütüyosun 1400 arabayı hızlandırmak için daha fazla gaz vermem gerekiosa şehir içinde aynı araç farklı motor dur kalk ikiside hızlanıyo yavaşlıyo aynı miktarda küçük motoru hızlandırmak için daa çok gaz vermem lazım mantıına göre ama herkes dioki küçük motor şehir içinde az yakar bunun mantııma yatmaması normal bence.
    1 ya senin anlattııını anlamadım
    2ya olay senin dediin şekilde gerçekleşmio
    3yada yanılıyosunuz ben haklıyım her zaman küçük motor az yakar
    hadi bakalım hangisi var mı cevaplayacak




  • BU KONUDA BENİM DE AKLIM KARIŞIK , OTOMOTİV KONUSUNDA TEKNİK BİLGİSİ OLAN ARKADAŞLAR BİZE DETAYLI BİLGİ VERSİN LÜTFEN , AKSİ HALDE YİNE ÇARŞI PAZAR KARIŞIR.......
  • 3 araba var.hepsinde aynı şanjıman oranları eşit ağırlık eşit lastik ölçüleri var.biri 1.4 biri 1.6 diğeri 2.0 hangisi fazla yakar?
  • Eğer kasaları 1200 kg. + ise şehir içinde 1.6 az yakar şehir dışındada 2.0......

    Değerler sitelerinden alınmıştır eğer inanmıyorsanız kontrol edin adreslerden gene inanmıyorsanız zaten bu arabalar binmeyin..



    --------------------------------------------------------------------------------

    Yeni FORD FOCUS
    2.5 Duratec ST Petrol (225 PS)
    Durashift 6-speed Manual 270 6.8 13.8 6.8 9.3 225 HP

    2.0L Duratec HE Trend, Ghia, Ghia X 215 9.8 11.2 5.8 7.8 145 HP

    1.6L Duratec 180 11.9 8.7 5.5 6.7 100 HP

    1.6L Duratec Ti-VCT Ghia 190 10.8 8.7 5.1 6.4 115 HP



    Sırasıyla max spd. 0-100 performans. Şehir içi tüketim. şehir dışı ve ortalama tüketim beygir gücü

    Yeni focusta şehir dışında 2.0 ve 1.6 'nın tüketimine dikkate edin özellikle 140 km-saat hızdan sonra ne kadar artacağını tüketimin 1.6'da karşılaştırın


    TOYOTA AVENSİS

    1.6 VVTİ 195 km 12 sn 5.8lt 9.5 lt. 7.2 lt 110hp

    1.8 VVTİ 195 km 10.3 sn 6.4 9.4 7.5 129 hp


    2.0 VVTİ 210 km 9.3sn 6.6 10.6 8.1 147 hp

    İlginç 1.8 motor şehiriçinde 1.6'dan cimri!!!!Ayrıca ingilterede 1.6 motor avensis satılmıyor tıpkı VOLVO gibi.

    Son hız. 0-100 hızlanma. şehir dışı tüketim . şehir içi. karma. beygir gücü

    OPEL VECTRA


    1.6i 16 v ecotec 194km 12.6 sn 9.9lt 5.6 lt 7.2 lt 100 bg. 1320 kg.

    2.0 TURBO 230km 9.1 sn 12.8 6.6 lt 8.9 lt 175 bg. 1430 kg.

    1.8 16 v ecotec 210km 10.7 sn 9.9 5.6lt 7.2 lt 140 bg

    son hız. şehir içi şehir dışı ortalama beygir gücü


    1.8 vectra modeli TR'de satılmadığı için veriler almanya opelden alınmıştır. Bu veriler sanırım sorunuzu cevaplar


    quote:

    Orjinalden alıntı: tüberkül

    3 araba var.hepsinde aynı şanjıman oranları eşit ağırlık eşit lastik ölçüleri var.biri 1.4 biri 1.6 diğeri 2.0 hangisi fazla yakar?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    motorun büyüklüğü ve aracın ağırlığı arasında bir optimizasyon yapmak gerekir.
    clio sembol dizel 65 lik 80 lik

    megane 1,4 1,6

    clio hb 1,2 1,4

    kimi zaman olur ki o motor o kasaya yeterli gelir,o zaman motorun büyümesi yakıt tüketimini artırır.
    kimi zaman yetersiz gelir,o zaman motorun gücü yetmez,daha fazla yakıt tüketir..
    yukarda veridğim araçların fabrika verilerinden bir kıyas yapılabilir..

    örnek;
    corsa 1,0 yüklü iken bayır yukarı çıkarken 1,4ü yüklü iken bayır yukarı çıkarkenden daha fazla yakabilir.ancak fabrika verileri şartları böyle olmadığından daha az yakar.
    veya clio 1,2 ,1,4ten fazla yakar.

    ama araç duruyorken küçük motorlu araç az yakar.keza şehiriçinde az yakar.daha daha az güce ihtiyaç vardır.
    biz gaza basarken ne kadar güç istiyorsak o kadar yakıt tüketiriz..




    lord of chaos nesini aklın almıyo anlamıyorum.

    bir 2,5 metrelik bir insan düşün.

    bir de 1 metrelik.

    hangisi daha çok enerji tüketir?

    2,5 metrelik.

    peki ikisine de 50 şer kilogramlık yük koyalım.

    o zman hangisi daha çok enerji tüketir?

    1 metrelik,çünkü gücü yetmez,daha çok çaba sarfeder.

    aracın yükünün motorun büyüklüğüne ve yakıt tüketimine etikisini bu şekilde tanmılayabiliriz.

    aynı şekilde aracın kasa ağırlığını da böyle düşünebilirsin..

    ağır olan daha fazla güç isteyecek

    eğer kasanın ağırlığı fazla kaldıysa güçlü olan az enerji harcayacak.




  • Olay ne biliyormusunuz 80 sonrası doğan kuşagın fizik ve matematiği ögrenememesi veya öğretilmemesi..İstediğin kadar anlat... NATO KAFA NATO MERMER
  • quote:

    Orjinalden alıntı: grkn

    arkadaşlar kendimde 1.8 litrelik bir opel var. kendi deneyimlerime göre söyleyeyim şehir dışında (hatta idda ediyorum) 1.4 ve 1.6 lardan daha az yakıyor. ama maalesef şehir içi fazla...



    Sana tamamen katılıyorum. Bende 92 1.8i Astra vardı. Şehirler arası ama sadece şehirler arası yollarda çok ekonomikti. Daha önce de 1.8 karbüratörlü Vectra vardı oda çok ekonomikti. Opel'in o dönemdeki 1.8 motoru çok iyiydi.

    Örnek verecek olursam; Bursa'dan Astra'yla full depo çıkıp Antalya'ya vardığımda daha depoda çeyrek depo benzin kalıyordu. Tabi 90-100 kilometre hızı geçmeden gitmek koşuluyla. Araç beşinci vitesde 100 km/s hızda 1900 devirde çalışıyordu. O dönemde bizde bir de 2000 model Bora vardı. Bora Astra kadar az yakmıyordu. Çünkü aynı hızda 2700-3000 devir civarında geziyordu.

    Ama Astra'ya şehir içinde benzin dayanmadığı için satmak zorunda kaldım. Senede en fazla 2 yada 3 defa uzun yol yaptığım için pek karlı değildi.

    Selamlar.

    Not: Bursa - Antalya arası 550-600 kilometre civarındadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsultan -- 25 Şubat 2006; 1:44:20 >




  • EGER SEHİRDISI KULLANILACAKSA YÜKSEK HACİMLİ MOTORLAR DAHA AZ YAKIYOR HELE 1,6 HACİMLİ BİR ARACLA 200KM HIZ YAPIN VE YOL BİLGİSAYARINDAKİ TÜKETİM MİKTARINA BAKIN BU MİKTAR 2,0 MOTORLARDA DAHA AZ
  • cela soylu kardeşim öncelikle senden sakin olmanı istiyorum, senin nato mermer nato kafa dediiğin kişi öğrenmeye çalışan ve mantığını soran bi adam, bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp, yukarda yazdığın açıklama bana mantıksız geldi mantıksız kısmınıda sordum lütfen seviyeli ve saygılı olalım burası kavga etmek için değil bilgi paylaşmak için kurulmuş bir yer.

    ee abi kendin kendini çürütüyosun 1400 arabayı hızlandırmak için daha fazla gaz vermem gerekiosa şehir içinde aynı araç farklı motor dur kalk ikiside hızlanıyo yavaşlıyo aynı miktarda küçük motoru hızlandırmak için daa çok gaz vermem lazım mantıına göre ama herkes dioki küçük motor şehir içinde az yakar bunun mantııma yatmaması normal bence.
    1 ya senin anlattııını anlamadım
    2ya olay senin dediin şekilde gerçekleşmio
    3yada yanılıyosunuz ben haklıyım her zaman küçük motor az yakar


    şu kısmı bida okumanı rica ediyorum senin mantıına göre çok ters bunun neresi mermer neresi nato kafa lütfen laflarına dikkat et...

    arkadaşlar niye bu kadar direttiğime gelince çok farklı arabalar kullandım şimdiye kadar hiçbir küçük motorlu araç büyük motorludan hiç bir koşulda fazla yakmadı, fabrika verilerine gelince: ben hiç bir zaman tınmadım fabrika verilerini çünkü en yeni nesil arabalara hariç (ki onlarda sadece yakın tam değil) hiçbiir zaman tutmadı veriler birbirini, o yüzden bana fabrika verisi demeyin.



    discovery channel da myth busters die bi program vardı belki biliosunuzdur camlar açıkken yüksek hızdamı arba daha az yakar cam kapalı klima açıkkenmi diye bi efsaneyi test ediyolardı yol bilgisayarının çalışama mantalitesi ile test ettiler ve yanıldı o yüzden bilgisayarda şu veri gözüküyo demeyin yanılabilio.


    arkadaşlar açık açık yazıyorum bu kadar tarışıcağınıza bende şu araba var bende bu araba var diye yazın aynı yaş model bişi tutturursak deneyeliim... bu konuyuda forumda sonsuza dek kapatalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lord of chaos -- 25 Şubat 2006; 13:11:55 >




  • arkadaşlar birde burda hep devir örneğii veriosunuz arabının kaç devirde olduğu önemli değil sizin ne kadar gaza bastığınız önemli değilmi. mesela ben kızılaya inerken protokol yolunda takıyom 2 ye 60 km hızla motor freni ile iniyorum devir ebesinin nikahında oluyo ama ben gaza hiç basmadığım için araba hiç yakmıyor niye devire bağlıyosunuz bunu anlamıyorum.

    not:lütfen seviyesiz cevaplar vermeyin öğrenmeye çalışıyorum..


    yaa bissürü küçük motor az yakar savunucusu vardı nerdesiniz arkadaşlar bütün büyük motor az yakar savunucularını aldım karşıma savunuyorum nerdesiniz destek çıkın bana
  • benim 2000 model bravo hgt 2000 motor 155 bg 1190 kg şehir içi em iyi kullanımda 14-15 lt benzin
    kardeşimin 2000 model accent 1300 motor şehir içi 10 lt
    eski arabam 2000 model bora 1800 motor 125 bg 1330 kg 4x4 şehir içi 12 lt yakıyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhun_1975

    benim 2000 model bravo hgt 2000 motor 155 bg 1190 kg şehir içi em iyi kullanımda 14-15 lt benzin
    kardeşimin 2000 model accent 1300 motor şehir içi 10 lt
    eski arabam 2000 model bora 1800 motor 125 bg 1330 kg 4x4 şehir içi 12 lt yakıyordu



    kardeş bunları yazmışın eyvallahda böle bi yere varamayıs bence. bi arkadşımda 2.0 motor astra gsi var ilk aldıında hayvan gibi basıyodu yol bilgisayarında ortalam hiç 15 litreden aşşa düşmüyodu, şimdilerde daa sakin kullanamya başladı 12 lerde geziniyo şehir içi geçen kaza yaptım kendi arabamla, işim olduu için onun arabasını aldım şehir içi yaklaşık 70 km kadar kullandım 9,3 ile 10 arasında oynadı (arabayı çok tanımadıım için çok sakin kullandım) neyse demem o ki motor kadar kimin kullandıı çok önemli, çok az yakan arabayı basarak kullanırsan çok yakar bu bir gerçek. o yüzden yol bilgisayarı verilerini ve benimki şu kadar yakıyoları bi kenara bırakalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos


    kardeş bunları yazmışın eyvallahda böle bi yere varamayıs bence. bi arkadşımda 2.0 motor astra gsi var ilk aldıında hayvan gibi basıyodu yol bilgisayarında ortalam hiç 15 litreden aşşa düşmüyodu, şimdilerde daa sakin kullanamya başladı 12 lerde geziniyo şehir içi geçen kaza yaptım kendi arabamla, işim olduu için onun arabasını aldım şehir içi yaklaşık 70 km kadar kullandım 9,3 ile 10 arasında oynadı (arabayı çok tanımadıım için çok sakin kullandım) neyse demem o ki motor kadar kimin kullandıı çok önemli, çok az yakan arabayı basarak kullanırsan çok yakar bu bir gerçek. o yüzden yol bilgisayarı verilerini ve benimki şu kadar yakıyoları bi kenara bırakalım.


    bu nedenle insanların verilerindense aynı şartlarda aynı standartlarda yapılmış fabrika verilerine güvenmelisin..
    güvenmem demişsin de,ondan söyledim..




  • güzel bi noktaya parmak basmışşsın şu an bişi diyemiyorum

    yaaa arkadaşlar rica ediyorum okuyanlar ve cevap yazanlar arabalarınızın modelini yaşını ve motorunu yazın bi test yapalım.

    benim tesete sokabileceğim araçlar.
    2004 307 1.4 hdi
    99 tipo 1.6 benzinli hiç tüp takılmadı.
    96 astra gsi 2.0 motor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lord of chaos

    güzel bi noktaya parmak basmışşsın şu an bişi diyemiyorum

    yaaa arkadaşlar rica ediyorum okuyanlar ve cevap yazanlar arabalarınızın modelini yaşını ve motorunu yazın bi test yapalım.

    benim tesete sokabileceğim araçlar.
    2004 307 1.4 hdi
    99 tipo 1.6 benzinli hiç tüp takılmadı.
    96 astra gsi 2.0 motor



    otohaber veya otoshow al sen.
    ondan sonra aç bütün markaların yakıt tüketimlerine bak.
    ondan sonra aynı kasalı farklı motorlu araçları incele.
    kendin kuracaksın bağıntıyı.
    mesela megane a 1,4 az gelmiş diyeceksin.
    ama clioya 1,4 çok gelmiş diyeceksin.

    sonra birkaç örnek ürettikten sonra arabaya baktın mı bu kasaya az veya çok diyebileceksin..




  • emre kardeş peki o zaman neden küçük motrlu araçlar üretiyolar?
  • az yaksın diye....

    bak arkadaşım kimse bana küçük motorların daha az yaktığnı iddia edemez.
    ederse cevabını alır...zaten bu konuda kimsenin bir iddiası da yok.

    sen bir tane 500cc motor al bir tane de 2000cc motor al üzerine yük yükleme sadece çalıştır.
    500cc lik çok daha az yakacaktır.

    ama bunları 1000kg lık bir araca takarsan hareket halinde 2000 cc lik daha az yakacaktır.

    amaç küçük motor üretmek değil,

    amaç küçük motorda yüksek güç elde edebilmek..

    ne kadar az güç varsa,güce ihtiyaç duyulduğunda o kadar çok tüketecektir.


    bu nedenle ne kadar çok güç olursa,o kadar küçük motorda daha az yakıta ihtiyaç olacaktır.

    şimdi mesajlarımı okursan hepsini toparladığında anlayacaksın umarım..


    sen megane kasasına 1,0 motor koysan 1,6 dan çok yakar.
    o ağırlık ve istenecek güce 1,6 idealdir.
    2,0 koysan da çok yakar.

    eski motorlara bakarsan yüksek motor hacmine düşük beygir gücü üretmektedir.45 bg ,3200motor gibi.
    şimdi bg yükseltip,motor hacmi küçültülmeye çalışıyor..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.