Şimdi Ara

YA LPG'DE YADA BENZİNDE SARSINTI, TİTREME. YARDIM! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
94.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail


    Sorununuz benzinde olduğuna göre lpg sisteminizde problem yok demektir. Enjektörler ve rölanti motoru bu sorunları doğurabilir. Rölanti motorunuza da baktırın.

    Cevabınız için teşekkürler.Dün gittiğim usta boğaz kelebeği temizliği yaptı.Rölanti ayarıyla oynadı.Biraz sprey sıktı ve bir bez ile temizledi.Titreme gerçekten durdu.Ancak oradan ayrıldıktan 5-10 dakika sonra tekrar ortaya çıktı ve daha beter olmaya başladı.Bu sefer benzin lpg geçişlerinde titreme başladı.Lpg geçişinde bir süre sonra tireme durmasına rağmen benzinde titreme devam etti, rölanti aniden düşmeye ve araç stop edecek gibi olmaya başladı.

    Sonra bir başka usta sürekli lpg ile kullanılmasından enjektörlerin kurum bağladığını aracı biraz benzinle kullanmamı, durumun yüksek olasılıkla düzeleceğini olmazsa enjektörlerin çıkarılıp temizleneceğini ve kontrol edileceğini söyledi.

    Şimdilik 1 hafta benzinle kullanmaya devam edeceğim.Rölanti ayarını hatırlatmama rağmen ustalar pek ilgilenmedi.Ya rölanti motorundan kaynaklanmayacağını düşünüyorlar ya da bozuk mu sağlam mı test etmesini bilmiyorlar.




  • Benim titreme problemi arabayı benzinle kullandıktan sonra bitti.Demek ki problem gerçekten lpg kaynaklıymış.Lpg ile çalışmada bir sorun olmasa bile sorun lpg de olabilirmiş.

    Bundan sonra akü bitse sebebini lpg de bileceğim.

    Yalnız ayar yaptırmam gerekiyor.Ayar yapacak usta maalesef yok.Ustaların hepsi otomatik ayar yapıyor.Ekstradan para verim yaptırayım desem yine olmayacak.

    Zira çoğu lpg ustası lpg işini bilmiyor.Maalesef gerçek bu.

    Şimdi otomatik ayar yaptıracağım bir müddet sonra bu uzun da olsa yine aynısı olacak.

    Bazı ustalar da 2 depo lpg kullan çeyrek depo benzinle gez diye öneride bulundular.

    Bu yöntemin eski karbüratörlü arabalara tavsiye edildiğini zannederdim.Benim araba enjeksiyonlu olduğu için zaten ilk çalışmada benzinle çalışıyor.

    Sonuç olarak lpg den uzak durmak gerek.En iyisi dizel yine.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Benim titreme problemi arabayı benzinle kullandıktan sonra bitti.Demek ki problem gerçekten lpg kaynaklıymış.Lpg ile çalışmada bir sorun olmasa bile sorun lpg de olabilirmiş.

    Bundan sonra akü bitse sebebini lpg de bileceğim.

    Yalnız ayar yaptırmam gerekiyor.Ayar yapacak usta maalesef yok.Ustaların hepsi otomatik ayar yapıyor.Ekstradan para verim yaptırayım desem yine olmayacak.

    Zira çoğu lpg ustası lpg işini bilmiyor.Maalesef gerçek bu.

    Şimdi otomatik ayar yaptıracağım bir müddet sonra bu uzun da olsa yine aynısı olacak.

    Bazı ustalar da 2 depo lpg kullan çeyrek depo benzinle gez diye öneride bulundular.

    Bu yöntemin eski karbüratörlü arabalara tavsiye edildiğini zannederdim.Benim araba enjeksiyonlu olduğu için zaten ilk çalışmada benzinle çalışıyor.

    Sonuç olarak lpg den uzak durmak gerek.En iyisi dizel yine.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    İmzamdaki arabamda 2.5 yıldır atiker lpg takılı.Daha önce atiker lpg kaynaklı bir sorun yaşamadım.Sadece uzun yolda arada bir motor arıza lambası yanar çok geçmeden sönerdi.Şu andaki sorunum benzinde rölantide titreme.Bu titreme araç ilk çalıştığında kendini belli etmiyor.Isındıkça titreme başlıyor.Araba ne kadar ısınırsa titreme o kadar fazlalaşıyor.Lpg de herşey nomal görünüyor.Gaza geçince bütün titreme duruyor.Şimdilik 2 ustaya gösterdim.Net bir şey söylemediler.İlk önce benzin ejektörleri temizlenecek olmazsa değişecek bu da pahalıya patlar filan dediler.

    Burada Faruk bey in dediği gibi bir süre benzinde kullandım aracı yalnız biraz az km yaptım.35-40 km kadar.Düzelme olmadı.Şimdi tekrar lpg de kullanıyorum.Ancak benzindeki durum canımı sıkıyor.Lpg ustalarına hiç gitmedim çünkü gazda sorun yok çözümü başka yerde arayın diyeceklerini düşündüm.

    Benzer sorun yaşayıp tecrübe edinen arkadaşlar vardır diye buraya yazdım.

    Sorun çözülürse nedenini burada yazacağım.

    hocam benzer bir sorun bende de var.Aracım 1998 model opel corsa swing karbüratörlü sistem.motor soğukken değil 3-4 km yaptıktan sonra araç hızlanıp sonra yavaşladığı zaman ara ara silkeleme,yavaşlayıp kalkış yaptığımda bazen silkeleme bazen stop yapıyor.Ayrıca dönüşlerde ve kasislerde hızı iyice azalltığımda stop edebiliyor.Bazende yokuş aşağı inişte yokuş bitiminde durursan stop olabiliyor benzinde.Silkeleme lpg'de yok stop olayı boşa atınca bazen olabiliyor.
    Lpg enjektör temizliği,boğaz kelebeği,oksijen sensörü temizliği ve lpg,gaz değişimini yapan elektriksel bir röle oksitlendiği için değişti.1 haftaya yakındır sadece benzinle sürüyorum silkeleme azalsa da bitmedi stop etme yokuş kalıkışlarında,inişlerde ve dönüşlerde hala mevcur.Acaba maf sensörü temizliği falan mı sorun?yakıt pompasına da bakıldı sorun yok.




  • Bende benzinde tekleme var, Lpg yok.

    Ama rolanti düzensizdi. gaz kelebeğini temizlettim. sorun düzeldi.

    Şu anda benzinde gaz kesme var. Ustaya gösterdim, benzin pompası değil dedi, ya şamandıra ya da depo ile ilgili bir durum var.

    randevu aldım bugun yarın götüreceğim. bakalım sonuç ne olacak. yazarım buraya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi1976

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    İmzamdaki arabamda 2.5 yıldır atiker lpg takılı.Daha önce atiker lpg kaynaklı bir sorun yaşamadım.Sadece uzun yolda arada bir motor arıza lambası yanar çok geçmeden sönerdi.Şu andaki sorunum benzinde rölantide titreme.Bu titreme araç ilk çalıştığında kendini belli etmiyor.Isındıkça titreme başlıyor.Araba ne kadar ısınırsa titreme o kadar fazlalaşıyor.Lpg de herşey nomal görünüyor.Gaza geçince bütün titreme duruyor.Şimdilik 2 ustaya gösterdim.Net bir şey söylemediler.İlk önce benzin ejektörleri temizlenecek olmazsa değişecek bu da pahalıya patlar filan dediler.

    Burada Faruk bey in dediği gibi bir süre benzinde kullandım aracı yalnız biraz az km yaptım.35-40 km kadar.Düzelme olmadı.Şimdi tekrar lpg de kullanıyorum.Ancak benzindeki durum canımı sıkıyor.Lpg ustalarına hiç gitmedim çünkü gazda sorun yok çözümü başka yerde arayın diyeceklerini düşündüm.

    Benzer sorun yaşayıp tecrübe edinen arkadaşlar vardır diye buraya yazdım.

    Sorun çözülürse nedenini burada yazacağım.

    hocam benzer bir sorun bende de var.Aracım 1998 model opel corsa swing karbüratörlü sistem.motor soğukken değil 3-4 km yaptıktan sonra araç hızlanıp sonra yavaşladığı zaman ara ara silkeleme,yavaşlayıp kalkış yaptığımda bazen silkeleme bazen stop yapıyor.Ayrıca dönüşlerde ve kasislerde hızı iyice azalltığımda stop edebiliyor.Bazende yokuş aşağı inişte yokuş bitiminde durursan stop olabiliyor benzinde.Silkeleme lpg'de yok stop olayı boşa atınca bazen olabiliyor.
    Lpg enjektör temizliği,boğaz kelebeği,oksijen sensörü temizliği ve lpg,gaz değişimini yapan elektriksel bir röle oksitlendiği için değişti.1 haftaya yakındır sadece benzinle sürüyorum silkeleme azalsa da bitmedi stop etme yokuş kalıkışlarında,inişlerde ve dönüşlerde hala mevcur.Acaba maf sensörü temizliği falan mı sorun?yakıt pompasına da bakıldı sorun yok.

    Bendeki sorunun benzinle kullandıktan sonra bittiğini sanmıştım ama tekrar başladı.Gerçek neden sadece ayarmış.Şehir dışında iyi bir usta ve basit bir ayarla sorun çözülmüştü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x15 -- 8 Aralık 2013; 20:14:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi1976

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    İmzamdaki arabamda 2.5 yıldır atiker lpg takılı.Daha önce atiker lpg kaynaklı bir sorun yaşamadım.Sadece uzun yolda arada bir motor arıza lambası yanar çok geçmeden sönerdi.Şu andaki sorunum benzinde rölantide titreme.Bu titreme araç ilk çalıştığında kendini belli etmiyor.Isındıkça titreme başlıyor.Araba ne kadar ısınırsa titreme o kadar fazlalaşıyor.Lpg de herşey nomal görünüyor.Gaza geçince bütün titreme duruyor.Şimdilik 2 ustaya gösterdim.Net bir şey söylemediler.İlk önce benzin ejektörleri temizlenecek olmazsa değişecek bu da pahalıya patlar filan dediler.

    Burada Faruk bey in dediği gibi bir süre benzinde kullandım aracı yalnız biraz az km yaptım.35-40 km kadar.Düzelme olmadı.Şimdi tekrar lpg de kullanıyorum.Ancak benzindeki durum canımı sıkıyor.Lpg ustalarına hiç gitmedim çünkü gazda sorun yok çözümü başka yerde arayın diyeceklerini düşündüm.

    Benzer sorun yaşayıp tecrübe edinen arkadaşlar vardır diye buraya yazdım.

    Sorun çözülürse nedenini burada yazacağım.

    hocam benzer bir sorun bende de var.Aracım 1998 model opel corsa swing karbüratörlü sistem.motor soğukken değil 3-4 km yaptıktan sonra araç hızlanıp sonra yavaşladığı zaman ara ara silkeleme,yavaşlayıp kalkış yaptığımda bazen silkeleme bazen stop yapıyor.Ayrıca dönüşlerde ve kasislerde hızı iyice azalltığımda stop edebiliyor.Bazende yokuş aşağı inişte yokuş bitiminde durursan stop olabiliyor benzinde.Silkeleme lpg'de yok stop olayı boşa atınca bazen olabiliyor.
    Lpg enjektör temizliği,boğaz kelebeği,oksijen sensörü temizliği ve lpg,gaz değişimini yapan elektriksel bir röle oksitlendiği için değişti.1 haftaya yakındır sadece benzinle sürüyorum silkeleme azalsa da bitmedi stop etme yokuş kalıkışlarında,inişlerde ve dönüşlerde hala mevcur.Acaba maf sensörü temizliği falan mı sorun?yakıt pompasına da bakıldı sorun yok.

    Bendeki sorunun benzinle kullandıktan sonra bittiğini sanmıştım ama tekrar başladı.Gerçek neden sadece ayarmış.Şehir dışında iyi bir usta ve basit bir ayarla sorun çözülmüştü.

    hocam ne ayarı yapıldı?söylesende biz de yaptırıp kurtulsak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi1976

    hocam ne ayarı yapıldı?söylesende biz de yaptırıp kurtulsak.


    Ustanın biri sadece 5 dakika süren bir ayar yaptı.Her devirde ayar ekranında çizgiler kesişme noktalarına gelince gaz telini sonuna kadar çekti.Bundan sonra aracın birşeyi kalmadı.Yani özel birşey değil ama daha önce farklı ustaların defalarca denemesine rağmen yapamadığı ayarı yaptı.Araç ayarın ardından tamamen düzeldi.Bütün sıkıntılar bitti.Atiker fast sisteminde ayar bir kere bozulunca kolay kolay tutmuyor.Ancak işi bilen yapabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    Bende benzinde tekleme var, Lpg yok.

    Ama rolanti düzensizdi. gaz kelebeğini temizlettim. sorun düzeldi.

    Şu anda benzinde gaz kesme var. Ustaya gösterdim, benzin pompası değil dedi, ya şamandıra ya da depo ile ilgili bir durum var.

    randevu aldım bugun yarın götüreceğim. bakalım sonuç ne olacak. yazarım buraya.

    Hocam sonuç ne oldu?Depo ya da şamandıra teklemeyle ilgili sorun yapar mı?
  • merhaba arkadaşlar aracımda düşün devirlerde hafif hafif tekleme yapıyor ne yapıysak sorunu bulamadık.yardımcı olabilecek arkadaşımız varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi1976

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    Bende benzinde tekleme var, Lpg yok.

    Ama rolanti düzensizdi. gaz kelebeğini temizlettim. sorun düzeldi.

    Şu anda benzinde gaz kesme var. Ustaya gösterdim, benzin pompası değil dedi, ya şamandıra ya da depo ile ilgili bir durum var.

    randevu aldım bugun yarın götüreceğim. bakalım sonuç ne olacak. yazarım buraya.

    Hocam sonuç ne oldu?Depo ya da şamandıra teklemeyle ilgili sorun yapar mı?

    hocam sorunları hallettirdim. özetleyim:

    Benzin pompası resmen kurum bağlamış. temizlettim hava tutturdum tekleme tamamen kesildi.

    Lpg hafif bir tekleme oluyor şu an. o kadar önemli değil.

    en önemli sorunum ise, gaz kelebeğinin inip çıkması idi. trafikde bırakıyordu beni. onu da usta mazot ile yıkadı o sorun da ortadan kalktı çok şükür. başka sorunum kalmadı şükür :) lpg den dolayı gaz kelebveği kirleniyormuş. 10 bin km bir temizletmek gerekiyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sayko1933 -- 14 Şubat 2014; 1:49:45 >




  • Herkese kolay gelsin, benim de benzer bir sıkıntım var. Araba lpgdeyken ve klima açıkken yavaşladığımda 1000 devirin altına düştüğünde araba stop ediyor. Benzindeyken veya lpgde klima kapalıyken aynı sıkıntı yaşanmıyor. Brcyi takalı 85000 km oldu. Faruk Bey bu konudaki fikirlerinizi alabilir miyim?
  • sa sırf bu sıkıntılarınız için üye oldum forumun yeni kullanıcısıyım birçoğunuzun sorunu araç ecu su aslında sorun değil ecu sahibi oloan birçok araç ateşleme ve avanss ayarını kendisi yapar ve 100 km verşisini kaydedip ona göre yakıt püskürtme ateşleme ve avans ayarı nı kendiisi yapar siz sürekli lpgde kullandığınız için benzindeki arcı lpg kalibresine göre çalıştırıyor bu durumda sarsıntılı çalışma gaz yememe titreme ve stop etme durumları çalışıyor lpg yada bensizn hangini kullanmak istiyorsak ona alışmak gerkir bunu düzeltmenin iki yolu var düzelmede denmez aslında ama ya 100 km benzinde gidip benzine adapdasyon olacak yada lpg de 100 km gidip lpg ye adepte olacak yada lpg ve araç ecu su bilgisayardan 100 kmm de adaptasyon yapılacak yani 1. süreçte 100 km sonra tekrar aynısı olacak sıkıntı devam edeçek 2 . süreçte ise ortalamqa 100 km sonra sorun başalayacak beyinli diye tabir ettiğimiz arçlarda hep aynı sorun olur unutmayın teşekkür ederim biraz uzun oldu ama bunlarıda nerden biliyorsun derseniz 11 000 tl lik 98 model polo ma 12000 tl motor ve şanzuman masrafı yaptığım dan otomotiv bölümü mezunu oluşumdan :) 8 yıllık polom u satıp şimdi ise 2006 mod leon aldım aynı sorun bundada oluyor ) 1.6 102 hp benzinli




  • moskuto41 M kullanıcısına yanıt
    s.a bende de toyota carina 2,0 ful 97 var sizin sorunların aynısını bende yasadım 5 tane tamirci gezdim en son atiker yetkil servisinde ön taraftaki herseyi enjektör ejo düğme hepsi değişti yine de çözülmedi dünde bütün bujier değişti ama hala sorun devam ediyor sizin öneriniz ne olur ben artık aractan soğudum satacagım nerdeyse.teşekkürler
  • Bende bmw 520 93 model 6 silindir arac var arac lpg deyken titriyor lpg deyken kalkarken gaz kesiyor istop ediyor benzindeykende istop ediyor kalkarken neden yapar ustaya götürdüm kablo baglantısını degiştirdi düzelir gibi yaptı düzelmedi bidaha götürmedim ustaya arac duruken gaza basıom cekiom istop ediyor yardımcı olurmusunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam aleyküm arkadaşlar yardımınızı bekliyorum.bende 96 model opel tigra var ve arac ısındıktan sonra motorunun resmen sarsıldığını hissediyorum.buji kablosu ve bujiler değiş.usta motor revizyonu olması gerektiğini söyledi ama boştayken motor o kadar sarsıntı yapmıyor samsundayım iyi bir usta bulamadım.araci biraz daha kullansam sanki motor yatak saricakmis gibi hissediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: absinthe1907

    Selam aleyküm arkadaşlar yardımınızı bekliyorum.bende 96 model opel tigra var ve arac ısındıktan sonra motorunun resmen sarsıldığını hissediyorum.buji kablosu ve bujiler değiş.usta motor revizyonu olması gerektiğini söyledi ama boştayken motor o kadar sarsıntı yapmıyor samsundayım iyi bir usta bulamadım.araci biraz daha kullansam sanki motor yatak saricakmis gibi hissediyorum.

    Olası sorunlar, bobinler bitmiş, subablar yanmış, motor rektefeye gelmiş olabilir...

    Opelci bir usta sorunu net tespit edecektir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.