Şimdi Ara

WANKEL Mİ? PİSTONLU MOTOR MU? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
4.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor erken bitiyor doğru ama sıfırlaması ucuz diğerlerine göre.

    Ama bu Türkiye'de geçerli değil.

    Yedek parça konusunda daha çok yolumuz var.
  • wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında
  • Yakıtına göre değişir. Mesela hidrojen kullanılacaksa wankel motor çok daha iyidir, benzinde ise tabiki pistonlu.

    Bir de yapısal kusurları var Wankel'in henüz malzeme teknolojisi ya da o teknolojiyi sunacak maliyet yeterince uygun hale gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    zaten100binde bitiyor sıkıştırma artarsa 30binde biter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    zaten100binde bitiyor sıkıştırma artarsa 30binde biter

    wankel türkiyede hatalı yağ kullanımından bitti. Yurt dışında durum bizdeki gibi değil. Olay tamamen yağ meselesi
  • Her şeyi biliyorum ama her ne kadar yağına bakımına dikkat edersen et wankelin ömrü en fazla 200bin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    sineğin yağını çıkaran firmalar neden hala wankel motora dönmedi?.
    Skyactiv felsefesiyle mazda bile hala wankel üretmiyor motorların çoğunu ki en tecrübeli firma onlar sanırım.

    Muhalefet etmek için yazmıyorum. Madem wankel daha iyi daha verimli neden hala kullanılmıyor diye düşünüyorum?.
    Bunun bir de endüstriyel tarafı var gemi motorları v.s. ki verimlilik çok önemli.

    Wankel motorun tek sıkıntısı yakıt tüketimi. Zaten bunu aşabilen bir marka olursa otomobil tarihinde devrim yaratılır. Ama firmalar atmosferik 1.6 motora turbo takıp alın sizde performans diye itelemeyi tercih ediyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    Rx-7 turboluydu zaten hem de çift turbolu, ömrünü uzatmak maksadıyla sanırım turbosuz çıkardılar Rx-8'i.
    Öte yandan 200.000'de bitiyor diyenler bitirsinler bir tane sonra konuşsunlar 500bin mile yapan Wankel motorlar da var.
    O kadar dayanıksızsa nasıl LeMans 24hr kazandılar pistonlulara karşı diye de sormak lazım.

    Doğru kullanılıp da 200bin de ölen Wankel olmaz. Hem yağ değişimi geciktirildiği hem de yanlış yağ konulduğu için olan arızaları motora mal etmemek lazım, sonuçta farklı bir motor ve farklı bir muamele istiyor.

    Bence bu farklı teknolojiyi baltalamak yerine desteklemek ve iyi araştırmak lazım. Düz pistonlu 4 zamanlı motor değil, alternatif bir fikir, değişik bir mühendislik.

    Asıl fikrim; bu motorların nasıl geliştirildiği, nasıl üretildiği, hangi süreçlerden geçtiğinden bihaber kahve ağzıyla bu karşılaştırmayı yapan insanları okumaktan burada utanıyorum. Üzerinde emek olan, mühendislik olan ve gelenekselin çok çok dışında olan bir şeye çamur atmak bana göre goygoyculuktur, taoculuktur, en basit tabiriyle çocukluktur.

    Aleyhinde atıp tutanlar eminim yarın birgün yakıt olarak hidrojen yaygınlaşsa ve süper ucuza süper performans verecek wankel motorlar geliştirilse bugünkü dizele yapılan muameleyi wankele de yaparlar fanboyluğu hemen üstlenirler.

    Ben ne yazıyorum Allah aşkına, DH burası...




  • İleride ne olur bilmem ama rx8in üzerindeki için söylüyorum ne kadar bakımını yaparsan yap o 200bini geçmiyor ben gerçeği söylüyorum kendimizi kandırmaya gerek yok spor arabada bu motor çabuk bitiyor belki normal arabada söylediğiniz kmleri bulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yakiyor demek yanlis.

    1.3 motordan 231 hp cikariyor ve atmosferik.

    Boyle bir performansa karsilik 3 litre mi yaksin??

    Yarin bigun termodinamigi kandirmayi basarirsak belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rx8den bildiğim kadarıyla bakımı daha zor wankel. Tabiri caizse daha nazlı bi motor. Tercihim pistonlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frkn327

    birde wankelin yakıt hacmide küçük diye biliyorum en yükseği 1.6 galiba

    wankel motorlar hacim olarak farklı değerlendirilir. Normal pistonlu araca göre aynı hacimde olsa bile örneğin 1.6 wankel ve 1.6 pistonlu motoru baz alırsak. Wankel motor 3.2lt düz pistonlu motora denk gelir, çoğu ülkede vergilendirme bu yönde.
  • herşeyden önce

    wankel motor ustası kaç kişi var ülkemizde
  • Bana verim olarak daha iyi geliyor. Pistonlu motorlarda pistonun her devrinde momentum degisimi var. Momentum degisimi icinde itme gerekir. Bu da enerji kaybi demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla wankel motoru arabalara takan tek mazda vardı onlarda avrupadaki yeni emisyon standartlarını tutturamadıkları için yeni araçlara koymamışlar, emisyon için üzerinde çalışacaklarını söylemişlerdi. Forumda diğer wankel konularından birinde geçiyordu hatırladığım kadarıyla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takip, bu konu uçar
  • bir de wankelde motor bozuldumu taşlama honlama vs bir şey yok diye biliyorum direk motor değişiyor.
    ayrıca bu motorlasrın ustalarını bulmakta güç.
  • wankel çok özel bir motor ama henüz erken..

    keşke boxer motorlar daha da yaygınlaşsa..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    wankel yerine turbo wankel üretilemez mi?

    1.300 cc mevcut rx8 231 hp

    Turbo wankel 700-800 cc yakıt tüketimi ve güç olarak tatminkar olur aslında



    Rx-7 turboluydu zaten hem de çift turbolu, ömrünü uzatmak maksadıyla sanırım turbosuz çıkardılar Rx-8'i.
    Öte yandan 200.000'de bitiyor diyenler bitirsinler bir tane sonra konuşsunlar 500bin mile yapan Wankel motorlar da var.
    O kadar dayanıksızsa nasıl LeMans 24hr kazandılar pistonlulara karşı diye de sormak lazım.

    Doğru kullanılıp da 200bin de ölen Wankel olmaz. Hem yağ değişimi geciktirildiği hem de yanlış yağ konulduğu için olan arızaları motora mal etmemek lazım, sonuçta farklı bir motor ve farklı bir muamele istiyor.

    Bence bu farklı teknolojiyi baltalamak yerine desteklemek ve iyi araştırmak lazım. Düz pistonlu 4 zamanlı motor değil, alternatif bir fikir, değişik bir mühendislik.

    Asıl fikrim; bu motorların nasıl geliştirildiği, nasıl üretildiği, hangi süreçlerden geçtiğinden bihaber kahve ağzıyla bu karşılaştırmayı yapan insanları okumaktan burada utanıyorum. Üzerinde emek olan, mühendislik olan ve gelenekselin çok çok dışında olan bir şeye çamur atmak bana göre goygoyculuktur, taoculuktur, en basit tabiriyle çocukluktur.

    Aleyhinde atıp tutanlar eminim yarın birgün yakıt olarak hidrojen yaygınlaşsa ve süper ucuza süper performans verecek wankel motorlar geliştirilse bugünkü dizele yapılan muameleyi wankele de yaparlar fanboyluğu hemen üstlenirler.

    Ben ne yazıyorum Allah aşkına, DH burası...

    bu teknolojiyi baltalayan falan yok pistonluyla bu motoru karşılaştıracaksan güç bakımından eş değer bir motoru baz alıp karşılaştırma yapacaksın. Ve karşılaştırmadada ilk önceliğin yakıt olacak ve wankel motorlar orada tıkanıyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KIZLARIN KORKULU RÜYASI

    Bu konu tsi'in yag yakmasina kadar gider takip

    TSI zaten Wankel değil mi ?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.