Şimdi Ara

Vw Passat vs Volvo S60

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
2
Favori
9.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.
    İki araç arasında kalan ya da birini kullanıp diğerini merak edenler için bir passat kullanıcısı gözüyle S60'ı nasıl değerlendirdiğimi yazmak istedim.

    Mercedesten kalma beşikvari ve tok süspansiyonun şehir içinde verdiği konfor alışkanlığından sonra Passatın sert süspansiyonlarının beni rahatsız etmesi nedeniyle,
    farklı arayışlara girdim.

    Bu vesile ile aracıma çok iyi bir takas teklifi vererek değerlendirebileceğini söyleyen bir satıcı ile fiyatta aşağı yukarı anlaştık ve aracını test ettim.

    Araç premium ancak, deri döşeme, bi-xenon, krom direksiyon simidi gibi advanced donanımlarına sahip.

    Izlenimlerim:
    Aracın içinde kullanılan materyaller müthiş değil ancak Passattan bir tık onde diyebiliriz.
    Bunu sağlayan da direkt olarak malzeme kalitesi farkından değil, s60'a daha çok özenilmiş olmasından ve daha fazla ambians unsuru kullanılmasından şahsi kanaatim.

    Örneğin kapı içleri Passatta direk olarak plastik ve kaplamalardan oluşurken, s60 krom süslemeler, farklı tasarımlara yer verilmesi aracı daha değerli hissettiriyor.

    Koltukları şüphesiz Pasattan rahat ancak b6 kasada kullanılan Higline Passat'taki koltuk ve alcantara daha iyiydi, b7 kasadaki higlineden de daha iyi denilebilir koltukları.
    Ve kapıları vs araç çok tok, kapıları 100 kg gibi ağır ve ben sağlamım diye bağırıyor.

    PowerShift ve 1.6 dizelden umutsuzdum, ama bu alanda da gayet tatminkar bence.
    Araç gayet yeterli şekilde hızlanıyor ve ivmelenme gayet tatminkar, bu kadar rahat bir performans sunacağını tahmin etmemiştim.
    Ps, Dsg'den daha yavaş bir şanzıman olmasına rağmen performans bakımından Passattan çok da farkı var diyemeyeceğim.

    Gelelim olumsuz yanlarına.
    1) Aracın en kötü yanı direksiyonu.
    Çok hissiz, bilgisayar direksiyonı gibi.
    Hyundai gibi hissiz ama yumuşak olsa yine kabul ama maalesef, hem sert hem de çok hissiz bir direksiyon.

    2) Aracın kokpiti çok dar.
    Özellikle sürücü kısmında arkadaş ayaklarını toplayarak oturuyordu resmen.
    Hemen hemen C sınıfı boyutlarında denilebilir.

    3) Aracın yalıtımı çok övülüyordu özellikle buna hassasiyet göstererek aracı dinledim.
    Motor 1.6 Tdi'ya göre daha sesli ve daha fazla titreşim yapıyor. Hatta motor titreşimlerini fren pedalında, direksiyon simidinde bile hissettim.
    Havaların soğuk olması da etken tabiki ancak Passat'la kıyasladığımızda Passat benzinli gibi gibi kalıyor s60'ım yanında, bunu samimiyetimşe söylebilirim. Gerçi benim aracımda basit de olaa yalıtım uygulaması var ve motor birazcık ısındığında araç içinde kesinlikle motor sesi duymanız imkansız.

    4) fren dozajlaması ve fren hassasiyeti açık ve net olarak Passat'ta daha iyi. Passatta yumuşacık ve sizin ne kadar yavaşlamak istediğinizi anlarmışcasına işlev gören fren mekanizması, s60 daha kaba ve daha hissiz bir yapıya sahip.

    Özetle s60 iyi bir araç mıdır?
    Evet kaliteli, özel ve marjinal bir araç.
    Passat'a tercih edilir mi?
    Kesinlikle evet diyemeyiz.
    Benim algımda biri için, Passatın sert süspansiyonu haricinde aynı donanım seviyesinden bahsedersek s60 dan bir eksiği yok bile diyebilirim.
    Neden?

    Siz araca ne takarsanız takın donanım olarak,
    Ana unsurlardan biri olan direksiyon kalitesini bu kadar kötü sunarsanız basit bir eksi almış değil, sürüş dinamiklerinden birini yıkmış olursunuz.

    Test ettiğim F30 kadar akıcı olmasa da Passatın direksiyonu S60'dan kesinlikle daha hisli, daha kaliteli.

    Diğer unsurlar da hakeza çok önemli eksiklikler.
    Aracı biraz test ettikten sonra Passattan sonra girilecek maceranın S60 olmadığına karar verdim.

    Benim için sıkıntı olan sert süspansiyon, uzun yolda her ne kadar rijitlikten dolayı zevke dönüşse de genel olarak şehir içinde araç kullanan biri için işkenceye dönüşebiliyor.


    Edit:İphone'den yazmaya çalışmak tam bir işkence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 20 Ocak 2013; 13:47:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Güvenlik konusunda S60 daha iyidir.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=u2Fzp3f-C0I






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arranger. -- 20 Ocak 2013; 4:49:59 >




  • Çok güzel bir kıyaslama olmuş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam s60 direksiyonundan sikayet etmissinde. Su ana kadar izledigim butun s60 testlerinde ayarlanabilir direksiyonla alin diyolar. Bence burda onemli olan aracin donanimini duzgun secebilmek. Advens pakette standartmi bilmiyorum ancak donanim eksikligi bence. S60 alinacaksa adaptif cruse, ayarlanabilir direksiyon ve r- dizayn kesinlikle olmali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Detaylı bir inceleme olmuş, elinize sağlık
  • İnceleme güzel olmuş elinize sağlık.

    Bende ilk olarak Passat sonrasında S60 test etmiştim.

    Doğuş Oto Esenyurt sağolsun aracı 2-3 km anca test ettirmesi sonucu araçtan birşey anlayamamın neticesinde S60'ın sunduğu uzun test parkuru beni S60'a yöneltmişti.

    İlk etapta S60 daha güzel gelsede sonrasında Pasaat'ı biraz daha uzun (10-12 km) test edip aracı 1-1.5 sene sonra satıp 5 veya E serisine geçeceğim fikrinide düşününce Passat'ın genel anlamda bana daha uygun bir araç olduğuna karar vererek tercihimi Passat'tan yana kullandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S60 süspansiyon olarak passattan daha sert bence. Siz passata sert diyorsanız ve yakınıyorsanız hiç s60 la uğraşmamalısınız.
  • direksiyon konusu ilginc geldi. kesinlikle sert bir direksiyona sahip ama hissiz oldugunu dusunmuyorum. aksine tepkiler cok net. hiza duyarli direksiyon ozelligi olursa sertlik sorunu ortadan kalkacaktir. bazi seyler sanirim zevk meselesi. banada passatin direksiyon cok hafif ve hissiz gelmisti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben s60 derim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu testlerde sıkıntı genellikle highline passatla baz s60 ın karşılaştırılması oluyor. ben de advance dizel powershift var açıkça konuşayım.
    bir kere advance s60 a oturduktan sonra passata oturamazsınız çocuk arabası gibi kaliyor. o direksiyon simit gibi passatta.
    ben bildiğimden siparişimi ayarlanabilir direksiyonlu aldım.. şehir içinde en hafife aliyorum araç serçe parmağımla dönüyor.
    şehirler arası yolda orta hassasiyete aliyorum çünkü yüksek hızlarda da o hafiflik devam ettiği için tedirgin ediyor.

    powershift dizel 1.6 rahat hızlanıyor. spor moda alip gaza bastiğimda arkadaşlar senin bu araç 2000 motordu değil mi diyorlar. tabi 2000 dizelle karşilaştirilmamali.

    araç içi genişliği hakkinda katiliyorum fakat onun sebebi de evinize koyduğunuz koltuklarin s60 ta da olmasi.. geniş ve rahat

    benim tek sıkıntım manevra kabiliyeti.. genelde park alanından tek hamlede çıkamıyorum. mercedes nerdeyse 90 derece sağa sola manevra yapabilirken s60 sanki 70 derece yapabiliyor gibi.. (direksiyon tam kırıkken)

    süspansiyon sert bu da standart donanımın spor süspansiyonla gelmesi.. ama direksiyon gibi bunun da donanımı var.. ayarlanabilir süspansiyon da dahil ederseniz donanıma şehir içi oldukça yumuşak bir sürüş elde edebilirsiniz.

    son olarak şöyle söyleyebilirim ki bir daha araba alsam yine s60 alirim ama süspansiyon dahil diğer bütün donanimlarini da ekleyerek. nasil olsa baz 3.20d ye denk gelir fiyatta ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efthio -- 20 Ocak 2013; 12:38:08 >




  • Engin abi yeni aracın hayırlı olsun. S60 D2 PS test etmiştim ilk 3 vites gerçekten çok güzel ivmelenme sergiliyor umarım seni memnun edecektir.
    En kısa sürede görüşmek dileğiyle.
  • En sevdiğim eleştiri biçimi. Birini eleştirirken diğerini yüceltmeden son derece güzel açıklamışsınız
    Volvo'nun içine oturdugunuzda ismi,cismi belli olmayan çok güzel bir his geliyor insana. En azından ben öyle hissetmiştim.
  • Elinize sağlık güzel bir değerlendirme olmuş,
    size sormak istediğim,2 araç arasında 120 km hızlardan sonra yol sesi alma durumu nasıl?
    yol tutuşu olarak ,aralarında bariz farklar var mı?(direksiyon tepkileri için s60 zayıf demişssiniz,bunu sürüş dinamiklerinede fazlasıyla yansıtıyormu)
    değerlendirme için teşekkürler.
  • Yorumlar için teşekkür ederim arkadaşlar.
    Benim bahsettiğim salt olarak direksiyon sertliği değil aslında.
    Şöyle anlatayım, Kullandığım araçta 235 tabanlı lastikler olmasına rağmen, direksiyonun manevra kabiliyeti daha elastiki,
    daha anlaşılır, örneğin nasıl diyeyim yolun eğimini, yüzeyini bile hissedebiliyorum.

    Kısa ama hem uzun hızlanmalar yapabileceğim, hem de ara sokaklarda manevra yapabileceğim bir testti.
    S60'da da şunu hissettim direksiyona elektrikli bir destek yerleştirilmiş ve sadece dönme direncini kırmaya yarıyor,
    sürüş yada yol geri bildirimi yok gibi, hissiz yani bu nasıl tarif edilir, ikiside kullanınca anlaşılabilir sadece.
    Yazdığım gibi örneğim F30 3 serinin direksiyonu adeta yolla bütünleştiriyordu insanı, Passat ise hem uzun yol, hem şehir içi harmanlanmış bir yapı sunuyor.

    Sertliği ayarlanabilir direksiyon derken, daha önce kullandığım Focus'ta sertliği menüden ayarayabiliyordum, direksiyon direncini değiştiriyordu ama
    genel yapı olarak direksiyonda yapısal bir değişiklikm hissetmiyordum. Uzun yolda sert'e şehir içinde konfor moduna alıp bir nebze değişiklik yapılabiliyordu.,
    S60'daki de böyle bir donanım mı bilemiyorum, yada daha mı köklü değişiklikler yapıyor? kullanmadığım için bilemiyorum.

    Fren konusunda da çok iddalıyım, eğer kullandığım S60'ın frenlerinde bir bozukluk yoksa kesinlikle Passattan geride toplam frenleme kalitesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canmert2005

    Elinize sağlık güzel bir değerlendirme olmuş,
    size sormak istediğim,2 araç arasında 120 km hızlardan sonra yol sesi alma durumu nasıl?
    yol tutuşu olarak ,aralarında bariz farklar var mı?(direksiyon tepkileri için s60 zayıf demişssiniz,bunu sürüş dinamiklerinede fazlasıyla yansıtıyormu)
    değerlendirme için teşekkürler.

    Passat aslında bir şehirli olsa da bence, tam manasıyla uzun yol aracı.
    Aracı bazen şehir içinde heba ettiğimi düşünüyorum.
    Araç 120'den sonra geniş lastiklerinde desteği ile müthiş bir denge sunuyor size.
    Hafif sert süspansiyonu uzun yolla tam uyumlu, hafif yükseltilerde, kasistlerde harika bir his sunuyor.
    Yol sesine gelince yol sesi hiç almıyor diyemeyeceğim ama bir tespit olarak şunu söyleyebilirim.
    Öncelerde yol sesi diye çok şikayet ettim, daha sonra Brigston turanza lastiklerini değiştirdim ve yol sesi D sınıfı için makul seviyeye indi diyebilirim.
    Aslında benim şikayet etmemin nedenini de daha sonra Mercedes C, E ,
    Superb, İnsignia, Audi A4, A6, Focus, gibi çok çeşitli araçları kullanma fırsatım olduktan sonra anladım.
    Ülkemizde yol sesi tüm araçlarda kesinlikle var, asfalt yapısı gereği, bazılarında aşırı belirgin, Superb, Focus gibi...
    Passat'ta ise 15-20 dakikalık bir kullanımdan sonra motorun sesi tamamen kesilip, sadece yol sesi duyulabildiğinden,
    ben yol sesine biraz fazla odaklandım gibi, ama şimdi anlıyorum ki yersiz bir kuruntu.
    Çünkü bunu tamamen önlemek imkansız Mercedes E'de bile, onu bile çevreyolunda test ettim, onda bile duydum, o kadar hassasım diyebilirim bu konuda.


    S60'ı kısa bir test ile tanımaya çalıştım ama, eminim oda uzun yol olarak Passat'tan aşağı değildir, özellikle koltuklarının rahatlığı,uzun yolda bir çok eksikliği kapatır.
    Sanırım kendi tercihlerimi bile bile yanlış değerlendirerek, dışı beyaz,içi siyah bir Passat aldım.
    Aslında bu tür konfor araçlarında, belirli bir kalite seviyesinde araçlar için bahsediyorum, tabiki koyu renkler kullanılıp,
    inanılmaz kaliteli araçlar da var ama araç içini daha zengin, daha elit görebilmek için açık renk kullanmak şart.

    Passat aşırı bilr kalite vaad etmediği için kesinlikle krem rengi iç döşeme ve alcantara deri aracı olduğundan bir gömlek yukarıda tutuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 20 Ocak 2013; 14:16:45 >




  • Güzel bir karşılaştırma olmuş ellerinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondaPower

    Öncelikle konuyu açan arkadaş gayet objektif davranmış.
    Fakat sonunda otomobil dergilerinin bakışıyla değerlendirmiş olayı,passatı s60ın karşısında tercih edecek insanın bakacağı şey direkt 2. eli iyi olsun galericiyim kolay satayım meselesidir.
    Onun dışında passat s60ın karşısında gözünü dahi açamaz.
    S60 vs passat olayında iki aracı da binmiş kullanmış biriyim.
    S60 ın passata göre çok çok bariz artıları var.
    Sağlamlık,güvenlik,oturma odasında oturuyor hissi veren koltuklar,gayet kaliteli işçiliğe sahip kokpit,dsg gibi sorun çıkarma potansiyeli olmayan powershift şanzıman,passatı tasarım ofisine geri gönderecek tasarım ayrıntıları.
    Kısacası tezim burada da geçerli,s60 başka bir klasmanın aracı,passat yanından geçemez bu arabanın.
    Zaten volkswagen bunu bildiği için kalkıp CC modelini çıkardı,eski kasası gayet güzeldi ama yenisini keşke çıkarmayaymış).
    quote:

    Orijinalden alıntı: Eudo

    Sana gelince,biz ne s60ı ilahlaştırdık,ne de kusursuz dedik.
    Aracın parça fiyatlarının pahalılığını ve 2. elinin zayıflığını galericiye gelmemesini her konuda belirtmiş insanım.
    Ulu orta lafa atlayıp öyle saçma sapan yorumlar yaparak aklınca kendine post falan kasabileceğini mi düşünüyorsun?
    Yoksa insanların seni kaale alacağını mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 20 Ocak 2013; 14:28:53 >




  • güzel inceleme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondaPower

    Öncelikle konuyu açan arkadaş gayet objektif davranmış.
    Fakat sonunda otomobil dergilerinin bakışıyla değerlendirmiş olayı,passatı s60ın karşısında tercih edecek insanın bakacağı şey direkt 2. eli iyi olsun galericiyim kolay satayım meselesidir.
    Onun dışında passat s60ın karşısında gözünü dahi açamaz.
    S60 vs passat olayında iki aracı da binmiş kullanmış biriyim.
    S60 ın passata göre çok çok bariz artıları var.
    Sağlamlık,güvenlik,oturma odasında oturuyor hissi veren koltuklar,gayet kaliteli işçiliğe sahip kokpit,dsg gibi sorun çıkarma potansiyeli olmayan powershift şanzıman,passatı tasarım ofisine geri gönderecek tasarım ayrıntıları.
    Kısacası tezim burada da geçerli,s60 başka bir klasmanın aracı,passat yanından geçemez bu arabanın.
    Zaten volkswagen bunu bildiği için kalkıp CC modelini çıkardı,eski kasası gayet güzeldi ama yenisini keşke çıkarmayaymış).
    quote:

    Orijinalden alıntı: Eudo

    Sana gelince,biz ne s60ı ilahlaştırdık,ne de kusursuz dedik.
    Aracın parça fiyatlarının pahalılığını ve 2. elinin zayıflığını galericiye gelmemesini her konuda belirtmiş insanım.
    Ulu orta lafa atlayıp öyle saçma sapan yorumlar yaparak aklınca kendine post falan kasabileceğini mi düşünüyorsun?
    Yoksa insanların seni kaale alacağını mı?


    Objektif değerlendirmen için teşekkürler.
    Nispeten sen de objektif değerlendiriyorsun tabi,
    kelime seçimlerin diğer kesimi tahrik unsurları içerdiğinden biraz polemiğe yol açıyor diyelim.

    O kadar kesin çizgiler yok arada bir kere emin olabilirsin.
    Türkiye şartlarını dikkate aldığında Volvo için handikap olarak saydığın unsurlar hiç de azımsanacak önemde değil.

    Çok bariz bir örnekle burayı şenlendiririm ama ne derece eitk olur bilemem.
    Bir mükellefimde S80 1.6 Dizel PowerShift var, henüz daha sıfır sayılabilecek bir aracın rutin bakımında
    eline verilen faturayı burda yayınlarsam bir çok kişinin Doğuş oto hakkında fikirleri değiştirir.

    Aracın kalite farkını geçtim, güvenlik artılarını geçtim bu bile araç ile almamak için çok önemli bir unsurdur sevgili arkadaşım.
    Rutin bir bakımda eline bir kaç binlik fatura önüne konulur ve dizel bir araç her 10 bin KM'de servisin ağına çekilir gibi çağrılırsa,
    O rahat koltuk diken gibi batar bir süre sonra.

    Sadece senin tabirinle galericilik değil burada söz konusu olan, aracı kullanmaya başladıktan sonra bile önüne sürekli konan bir bedel var.

    Ayrıca Dsg sorunlu bence de kesinlikle sorunlu, ve muğlak yaklaştığı için üretici, distiribütör dahil bu konuda hepsi suçlu.
    Ama kimsenin eline garanti sonrası bile sorun yaşayanlar dahil, DSG faturası vermedikleri sürece bunu tam olarak alınmama nedeni olarak göz önünde bulundurmayacak kimse.
    Benim gibi.




  • Uzun bir ara yaklaşık 156 günlük askerlik molasından sonra foruma dönüyorum.Forumda çok değişiklik yok gibi

    Herneyse inceleme için öncelikle teşekkürler.Gayet yerinde ve güzel olmuş.Tespitlerin hemen hemen birçoğuna katılıyorum
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.