Şimdi Ara

VW GOLF 7 ANA KONU. Tüm Paylaşımlar buradan (1575. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53.705
Cevap
448
Favori
3.662.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15731574157515761577
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Klimanın ısıtma fonksiyonu yoktur. VAG grubunda auto'ya bastığınız an klimayı devreye alıyor; yaptığınız gibi elle devreden çıkarmanız gerek, böylece direkt olarak motordan gelen sıcak havayı içeri verir.

    Klimayı hiç kapatmıyorum gayet de güzel ısıtmakta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kanoute K kullanıcısına yanıt
    Arabaya ilk bindiğiniz anda soğuk üfler doğal olarak. Zamanla ısınmıyorsa sorun vardır. Motor sıcaklığı veriyor sonucta.
  • Yazın verdiği soğuk havadan veriyor ama.
    Klima çalışıyor yani. Sağ alttaki AC düğmesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    İfade yanlış anlaşıldı sanırım. Klimanın temel görevi soğutmaktır, ısıtmaya ilave bir katkısı yoktur. Dolayısıyla klima devredeyken aracın içi hiçbir şekilde ısınmaz diye bir kural yok. Zaten derece skalasında 18-26 arası değer var. 26 seçip, klima açıkken haliyle sıcak üfleyecektir. Klima devredeyken içeri üflenen hava dışarıdan alınırken, klima kapalıyken içeri üflenen hava motordan alınır. Bu nedenle, daha etkin bir ısıtma için klimanın kapalı konuma getirilmesi gerektiğini belirttim. Kışın camlar buğulanmadığı sürece klimayı devreye almıyorum şahsen.
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Motordan hava almak nedir ya :)
    Sistemi pek anlamamışsınız sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    İfade yanlış anlaşıldı sanırım. Klimanın temel görevi soğutmaktır, ısıtmaya ilave bir katkısı yoktur. Dolayısıyla klima devredeyken aracın içi hiçbir şekilde ısınmaz diye bir kural yok. Zaten derece skalasında 18-26 arası değer var. 26 seçip, klima açıkken haliyle sıcak üfleyecektir. Klima devredeyken içeri üflenen hava dışarıdan alınırken, klima kapalıyken içeri üflenen hava motordan alınır. Bu nedenle, daha etkin bir ısıtma için klimanın kapalı konuma getirilmesi gerektiğini belirttim. Kışın camlar buğulanmadığı sürece klimayı devreye almıyorum şahsen.

    iç sirkülasyon kapalı ise alınan hava hep dış ortam havasıdır. Motordan hava gelmesi diye bir şey yoktur. Kışın klimanin avantajı nem almasıdır. Klima açık diye geç ısınma olmaz ancak kuzey ülkeleri için üretilen bazı araçlarda kalorifer sisteminde elektrikli rezistans bulunur ve bu sayede anında sıcak hava gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanoute

    Yazın verdiği soğuk havadan veriyor ama.
    Klima çalışıyor yani. Sağ alttaki AC düğmesi

    AC düğmesini açık tutmanın faydası var; Şöyle ki; aracın ısıtma sistemine giren havayı da soğutmak değil de nemden arındırır, böylece araçta buğu oluşunu azalttığı için görüşümüzü arttırdığı gibi daha kaliteli ve işlenmiş hava sağladığı için hoş bir koku olur aracın içerisinde.
    Şu nemden bunalan nemli yabancı ülkelerde ve Antalya gibi yurdumun nem zengini şehirlerinde iş görür. İzmir de bazen gerekli.. Yağmur başlarsa ve araçta bir kişi bile olsa faydalı ama birden fazla kişi varsa kesinlikle gerekli..
    İlk çalışma esnasında soğuk hava üflemesi normaldir.
    Havalar soğuk gittiğinden ısınması gecikir ayrı
    bir de AC açık olduğundan hava işlenirken nemden arınma esnasında soğuk paneller arasından geçerken biraz soğur o ayrı biçimde ısınmayı geciktirir.
    Aracın motoru ısınmadan ısıtmayı açmamanızı öneririm.
    Hem gereksiz yakıt sarfiyatı olacak hem de sonuçsuz bir girişim olacaktır.
    Gelelim AC ile ısıtma ilişkisine..
    Sadece klima ısıtma amaçlı değil sadece soğutma amaçlı kullanılabileceği iddiası büyük ölçüde doğrudur.
    Ama tamamen değil..
    Çünkü; motor yeteri sıcaklığa ulaşınca AC açıkken 24 dereceyle kapalıyken 24 derece arasında fark oluşmaz oluşamaz gibi görünse de vardır.
    Çünkü AC açıkken havadaki nemden arındırdığından dolayı hissedilir sıcaklığın da düşmesine neden olacağından termometre 24 dereceyi gösterse de siz soğutma yapıyor yanılgısına düşmeniz doğaldır.
    Bunu aşmak için motor harareti 45-50 dereceyi aşınca Max tuşuna basın kısa sürede içerisi ısınınca tek düğmeyle tekrar ayarladığınız sıcaklığa getirin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SILVERSHADOW -- 10 Şubat 2015; 17:06:09 >




  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Klima ile alakası yok içeriden dışarıdan alınan havanın. Onun için bir düğme daha var orada. Hava sirkülasyonu ile alakalı. Ya dışardan taze hava alır ya da içerdeki havayı kullanır.
    Motorun sadece ısısından faydalanılır. Klima açık ya da kapalı olması havanın alındığı yeri değiştirmez. Oda sıcaklığı 25-26 derece civarı yanlış bilmiyorsam. Bunun altında sıcaklık seçersek muhtemelen klima soğuk üfler. (Bu konu da çok emin değilim.) Manuel klima var kafam rahat :D
  • Köprülü37 K kullanıcısına yanıt
    Burada kast ettiğim şey motor sıcaklığının kullanılmasıydı aslında. Ve yine klimayi açmanin ilave bir fayda sağlamayacağıydı. Klima açıkken klima kompresörü devreye girdiği için yakıt tüketimi de artacağı için dediğim gibi ben buğu olmadığı sürece klimayı açmıyorum kışın. Sadece her ay belli peryotlarla klima gazı problemi olmaması için 10-25 dakika sistemi devreye alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yusuf.Terzi Y kullanıcısına yanıt
    Yanlış ifade ettiğimi yukarıda belirttim zaten. AC açıkken klima kompresörü devreye giriyor mu girmiyor mu? Girdiği için ve boşuna tüketimi artırmamak için açmıyorum klimayı. Benim kendi aracımdaki gözlemim de AC açıkken aracın içinin daha geç ısındığı yönünde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    Burada kast ettiğim şey motor sıcaklığının kullanılmasıydı aslında. Ve yine klimayi açmanin ilave bir fayda sağlamayacağıydı. Klima açıkken klima kompresörü devreye girdiği için yakıt tüketimi de artacağı için dediğim gibi ben buğu olmadığı sürece klimayı açmıyorum kışın. Sadece her ay belli peryotlarla klima gazı problemi olmaması için 10-25 dakika sistemi devreye alıyorum.

    ısıtma modunda soğutma kadar klima kompresör desteği olmadığı için yakıt tüketimine öyle ciddi bir etkisi olmamakta
  • TiFoSi_BJK kullanıcısına yanıt
    Haklı olabilirsiniz, zira nesnel bir test yapmış değilim. Bu nedenle nesnel bir veri de yok elimde. Sadece mantıken çıkardığım sonuç bu ve bu nedenle bu şekilde hareket ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sprit monitor üzerinden yakıt takibi sırasında lastik seçimi de yapılabiliyor. bugün itibariyle
    yazlık lastiklerle 16500, kışlıklar 8200 km civarı yol gittiğimi çıkardım. muhtemelen bu kış sonu kışlıklar 10bini devirmiş olacak. yazlıklarla bu yaz son yazım olması umudunu taşıyorum. 7 -8 ay kullanmam demek 30bini devirmeleri demek, zaten benim için çöp kalitesindeler yeterli bir bahane olur potenzalardan kurtulmak için
  • SILVERSHADOW kullanıcısına yanıt
    abi neler yazmışşsın yine :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SILVERSHADOW

    quote:

    Orijinalden alıntı: kanoute

    Yazın verdiği soğuk havadan veriyor ama.
    Klima çalışıyor yani. Sağ alttaki AC düğmesi

    AC düğmesini açık tutmanın faydası var; Şöyle ki; aracın ısıtma sistemine giren havayı da soğutmak değil de nemden arındırır, böylece araçta buğu oluşunu azalttığı için görüşümüzü arttırdığı gibi daha kaliteli ve işlenmiş hava sağladığı için hoş bir koku olur aracın içerisinde.
    Şu nemden bunalan nemli yabancı ülkelerde ve Antalya gibi yurdumun nem zengini şehirlerinde iş görür. İzmir de bazen gerekli.. Yağmur başlarsa ve araçta bir kişi bile olsa faydalı ama birden fazla kişi varsa kesinlikle gerekli..
    İlk çalışma esnasında soğuk hava üflemesi normaldir.
    Havalar soğuk gittiğinden ısınması gecikir ayrı
    bir de AC açık olduğundan hava işlenirken nemden arınma esnasında soğuk paneller arasından geçerken biraz soğur o ayrı biçimde ısınmayı geciktirir.
    Aracın motoru ısınmadan ısıtmayı açmamanızı öneririm.
    Hem gereksiz yakıt sarfiyatı olacak hem de sonuçsuz bir girişim olacaktır.
    Gelelim AC ile ısıtma ilişkisine..
    Sadece klima ısıtma amaçlı değil sadece soğutma amaçlı kullanılabileceği iddiası büyük ölçüde doğrudur.
    Ama tamamen değil..
    Çünkü; motor yeteri sıcaklığa ulaşınca AC açıkken 24 dereceyle kapalıyken 24 derece arasında fark oluşmaz oluşamaz gibi görünse de vardır.
    Çünkü AC açıkken havadaki nemden arındırdığından dolayı hissedilir sıcaklığın da düşmesine neden olacağından termometre 24 dereceyi gösterse de siz soğutma yapıyor yanılgısına düşmeniz doğaldır.
    Bunu aşmak için motor harareti 45-50 dereceyi aşınca Max tuşuna basın kısa sürede içerisi ısınınca tek düğmeyle tekrar ayarladığınız sıcaklığa getirin...


    Ama kışın ac nin çalışması hem ek yakıt harcayıp hem de aracın performansını düşürmez mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emir Hocamın da dediği gibi klima kompresörü devrede olmadığından motora bindirdiği yük göz ardı edilecek kadar düşüktür.
    Şahsen denedim.
    genelde uzun yolculuk deneyimine sahip değilim ve bu durumda etkileri mutlaka daha da azalacaktırç
    Ama benim orta mesafe diyebileceğim 80 km civarı gidiş dönüşlerimde 0,1 veya 0,5 lt arası etkisi olduğu yönünde..
    Bu hissettiğiniz nemden arınmış ve nisbeten hoş bir kokusu olan diye tarif ettiğim kendine özgü bir ortam için feda edilebilecek bir gider.
    Araç rölantide 1 saat çalışssa 0,1 veya 0,5lt sadece bu özellik için yakar.
    Siz ısıtmanın yakıt tüketimini yükseltmediğini düşünüyorsunuz. Fan aktifse her daim tüketim var demektir. devir hızı ile orantılı olarak fark edecektir.
    Emir hocamın güzel bir sözü var.
    Yakıt tüketecek diye radyoyu da mı açmayalım? diye...
    Ben onu abartılı olarak şöyle yorumluyorum.
    Medya ekranın açık kaldığı ve yakıt tüketimi monitörünün açık olduğu her an, gün içinde gündüz farlarının, akşamları farların , stopların, gösterge ve tuş gruplarının ambiyans aydınlatmalarının açık olduğu için sarf edilen yakıttan daha önemlisi bizim keyfimiz...
    Bunlara çok fazla takılmayın derim ben... Keyfini sürün.. Bunları bir yılda düşünmekle harcadığınız enerji bunları düşünmeden harcayıp tükettiğiniz yakıtın sarf ettiği enerjiden fazla olmaya başlarsa tadı kaçar...
    Golfünüzün keyfini sürün...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SILVERSHADOW -- 10 Şubat 2015; 18:58:32 >




  • teşekkür ederim bu güzel bilgi için. sonuç olarak ne önerirsiniz soğuk kış günlerinde. 24 derecede kalsın mı auto da?


    ve ac ( klimayı ) açtığında kapatnayıp ısınmasını mı bekleyeyim?
    anladığım kaldarıyla bir süre sonra kendiliğinden kapatacak o ac yi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kanoute -- 10 Şubat 2015; 19:55:13 >
  • kanoute K kullanıcısına yanıt
    yaz kış 22derece olarak klima sürekli çalışır bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    yaz kış 22derece olarak klima sürekli çalışır bende

    teşekkürler ben de deneyeyim bakalım 22 dereceyi.
    en çok da kışın ac açıkken nasıl ısıtacağını merak ediyorum yarın :)
    ac soğutmak diye bilirdim bu yaşıma kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanoute

    teşekkür ederim bu güzel bilgi için. sonuç olarak ne önerirsiniz soğuk kış günlerinde. 24 derecede kalsın mı auto da?


    ve ac ( klimayı ) açtığında kapatnayıp ısınmasını mı bekleyeyim?
    anladığım kaldarıyla bir süre sonra kendiliğinden kapatacak o ac yi.

    Aracın ısınmasını bekleyin ve yetenince ısınınca
    * MAX düğmesine basarak en kısa sürede istenen sıcaklığa ulaştırın.
    *MAX düğmesine tekrar basarak 24 derece normal oda sıcaklığıdır. ve 24 derecede mutlu ve mesut yaşamaya devam edin.
    *AC tuşu ile işiniz yok... Her daim açık kalmasını öneririm. Aracın nemli bir havası olmaması için
    *Herkesin hoşlandığı bir sıcaklık vardır.
    Ben gerek beyin sağlığı gerekse hoşlanmadığım için 21 derecede tutarım...
    Eşim kendi tarafını 30 da....
    Bereket versin ki; iki yönlü klima var da kavgaya yer yok...
    Her zaman söylerim;
    "Yeni şeyler öğrenmeye açıksanız, Golf tam da size göredir"
    diye...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SILVERSHADOW -- 10 Şubat 2015; 20:52:31 >




  • 
Sayfa: önceki 15731574157515761577
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.