Şimdi Ara

VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
10.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K20A

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: K20A

    7 ileri dsg şanzuman 105'hpden daha fazlasını kaldırabilecek kapasitede değil. O motoru remap edebilmek için ilk önce dsg şanzumanın remap edilmesi lazım.

    Bu doğru bir bilgi değil.

    7-DSG'nin 105 HP'den fazlasını kaldırabilecek kapasiteye sahip olmaması gibi bir durum yok. DSG'lerin "kapasitesi" motor gücü ile değil giriş şaftındaki döndürme kuvveti ile ilgilidir. 7-DSG'nin fabrika (üretici) kodu DQ200 olup azami 250 NM döndürme kuvvetine dayanabilir.

    1.6 MPI 102 HP Hitler Motorunda kullanılan 7-DSG de 1.4 TSI 122-160 HP'deki 7-DSG de aynıdır.

    3 Farklı DSG var:

    DQ = (D) Doppelkupplungsgetriebe (Q) Quereinbau / Çift Kavramalı Şanzıman Enlemesine Montaj

    DQ200 = 250 NM 7-DSG Kuru (1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.8 TSI, 1.6 MPI, 1.2 TSI)
    DQ250 = 350 NM 6-DSG Islak (2.0 TDI, 2.0 TSI, 3.6 FSI)
    DQ500 = 600 NM 7-DSG Islak (VW TRANSPORTER)

    quote:

    DSG'lerin "kapasitesi" motor gücü ile değil giriş şaftındaki döndürme kuvveti ile ilgilidir.



    Peki o motorların dediğiniz şarf döndürme kuvvetleri nedir ?

    Benim bilgimin yanlış olduğunu söylerseniz bunu ispat edip güzel bi şekilde açıklamanız lazım. Sadece yukarıda alıntıladığım cümle ile olmuyor ne yazık ki.


    Şimdi geçen gün çok uzun ve detaylı bi yazı yazdım ve bu forumda bu konu hakkında gerçekten bilgisi olup olmadığını sordum kimseyi göremedim. Çünkü burada ki çoğu kişinin bileceği şeyler değildi.


    Gelelim benim dediğim mevzuya.

    DQ200 dediğimiz 7 ileri kuru tip şanzuman 250 nm tork dayanımlıdır. Peki motor 250 nm tork üretiyor ama siz diyorsunuz ki şanzuman bu gücü değil şaftın döndürme gücü olan tork gücünü kaldırma kapasitesidir diyorsunuz.


     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


    Bahsettiğiniz şaft neredeki şaft bu resimde açıklarsanız sevinirim.

    Şanzumanın motor ile bağlantı noktasında mil bulunur ve motor gücünü direk bu mil üzerinden aktarır.

     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


    Motor ve şanzuman birbiriyle bağlantısında herhangi bi ara bağlantı noktası ve ya şaft olmaz. En azından biz VW kadar yüksek teknoloji olmasa da motorlarımıza şanzumanı aşağıda paylaştığım şekilde monte ediyoruz.


     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


    Arada bağlantı birimi olmadan. Yani motorun ürettiği tork ve güç aynen şanzuman da. He mutlaka ki az biraz da olsa kayıplar olabilir orası ayrı konu.


    Ben ise ne dedim. Bu motorun gücü artıramazsınız çünkü dsg'nin belirli bi limiti var. (Sadece dsg değil , edc , powershift ve tam otomatik şanzumanlarda bile).

    Örneğin tam otomatik tork konventörlü şanzuman corolla'da kullanılan en fazla 200-250 nm torku kaldırır belki kaldıramaz bile. 250 nm torku verirseniz bi süre sonra yağ kaçırır ve tirbünler hasar görür.

    Yani sadece VW ile bi sıkıntı anlatmıyorum. Şimdi dsg bu şekilde ayarlanmış , yapılmış motoru REMAP ederseniz dsg'nin tekrar revizyon görmesi gerekir. He ama tutar manuel modellerde 120-130 hp yapılır orada sıkıntı olmaz. Ama bugün chipli tsi motorlarda bile dsg'nin bazı sıkıntıları olabilir oluyorda.

    Bugün 120 hp lik dizel motor üreten fiat ve yeni getirecek olan honda'nın şanzuman stratejilerini merak ediyorum. Fiat zaten yarı otomatik sadece ismi otomatik olan bi şanzuman ile sunuyor. Honda ise 300 nm torkluk bu motoru şu anki şanzumanlarıyla sunamayacağını benden iyi biliyordur heralde.

    DQ250 modelini kullanırda motoru 140-150 hp'lere remap ederse ozaman sıkıntı çıkmaz. Ama maliyet hatrı sayılır derecede yükselecektir bu kesin.

    Alıntıları Göster
    Ben bu işi yapan profesyonel firmalar ve türkiye temsilcileri ile görüştüm şuanda ekonomi yazılımda tahmin edilen güç 130hp bandında. Daha stage 2 tarzında yazılımlarda ise 140-145hp bandı seviyeleri tahmin ediliyor. Kara duman seviyeleri ise heralde 150-155 civarlarında olur.

    1.5DCI da mesela 140 tane sonra karaduman devri başlıyor.

    Ancak hala motor kırılamadı bekliyorum bende Revo ve Evotech ile görüşmeler konuşmalar yaptım TR ye ilk geldiğinde zaten uygulacak. (Yaza arabayı değiştirme planım var satılmaz ise ekonomi modlu stage 1 yazılım yaptıracağım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Ben bu işi yapan profesyonel firmalar ve türkiye temsilcileri ile görüştüm şuanda ekonomi yazılımda tahmin edilen güç 130hp bandında. Daha stage 2 tarzında yazılımlarda ise 140-145hp bandı seviyeleri tahmin ediliyor. Kara duman seviyeleri ise heralde 150-155 civarlarında olur.

    1.5DCI da mesela 140 tane sonra karaduman devri başlıyor.

    Ancak hala motor kırılamadı bekliyorum bende Revo ve Evotech ile görüşmeler konuşmalar yaptım TR ye ilk geldiğinde zaten uygulacak. (Yaza arabayı değiştirme planım var satılmaz ise ekonomi modlu stage 1 yazılım yaptıracağım)

    Alıntıları Göster
    Karaduman nasıl oluyor? Yani motor beygir gücü yükselince yakıtı daha verimli yakamıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Play Station mu bu ya? Yazılım kırdırma,chip taktırma...

    off cok güldüm
  • Orijinalden alıntı: K20A

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Orijinalden alıntı: K20A


    taner göde kuvvetten bahsediyor, siz güçten bahsediyorsunuz.

    185 hplik ibizalarda da birebir aynı şanzıman var. 185 hp...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Orijinalden alıntı: K20A

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Orijinalden alıntı: K20A


    taner göde kuvvetten bahsediyor, siz güçten bahsediyorsunuz.

    185 hplik ibizalarda da birebir aynı şanzıman var. 185 hp...

    Alıntıları Göster
    Hayir ayni seyden bahsediyoruz. Yukarida da anlattim. Motorun urettigi guc ve kuvveti ilk alan aktarma organi sanzumandir. Ve motorun urettigi teknik verileri az biraz kayip olsada en az kayip ile alir. Buradan sonra gorev sanzuman ve aktarma organlarinin basarisidir.

    Aslinda taner beyle ayni seyi savunuyoruz. O benim 105 hp lik veriyon icin kaldirmaz dedigimi dusunmus. Ben ise dsg sanzumanin bu gucten sonraki guc ve kuvvetlerde sıkıntı cikarabileceginden bahsettim.

    Yoksa Taner beyde yazmis zaten 300 nm gibi rakamlara ciktiginda dsg'nin kaldirmayacagini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K20A -- 22 Şubat 2012; 20:45:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Ben 105 hp olduğundan bile şüpheliyim.

    alfa kukuletta da 105 hp ama bariz daha iyi yürüyor.



    Geçen gün Opel'in beygirleri sütçü beygiri mi diye konu açılmıştı, olay sadece motorda değil ki. Şanzıman çok önemli bir faktör.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    Ben 105 hp olduğundan bile şüpheliyim.

    alfa kukuletta da 105 hp ama bariz daha iyi yürüyor.



    Geçen gün Opel'in beygirleri sütçü beygiri mi diye konu açılmıştı, olay sadece motorda değil ki. Şanzıman çok önemli bir faktör.

    Alıntıları Göster
    Bence o motoru twinturbo sistem ile güçlendirip 6 dsg ekleyerek çok güzel sonuçlar yapabilir ama bu haliyle bile yok satıyor tek isteği biraz piyasanın kızışması yoksa vw Türkiye de pazarlama işini iyi yapıyor. İlerki zamanlarda bu motoru görürsek şaşırmam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Bence o motoru twinturbo sistem ile güçlendirip 6 dsg ekleyerek çok güzel sonuçlar yapabilir ama bu haliyle bile yok satıyor tek isteği biraz piyasanın kızışması yoksa vw Türkiye de pazarlama işini iyi yapıyor. İlerki zamanlarda bu motoru görürsek şaşırmam.

    Alıntıları Göster
    dq500 7 ileri ıslak kavrama ile twinturbo 1.6tdi olarak gelse de burdaki golf GTD açığını kapatsa..bluesport edition




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Bence o motoru twinturbo sistem ile güçlendirip 6 dsg ekleyerek çok güzel sonuçlar yapabilir ama bu haliyle bile yok satıyor tek isteği biraz piyasanın kızışması yoksa vw Türkiye de pazarlama işini iyi yapıyor. İlerki zamanlarda bu motoru görürsek şaşırmam.

    Alıntıları Göster
    ben olsam performans için değilde ekonomi için yaptırırdım ne yaptıracaksam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    ...bluesport edition

  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    ben olsam performans için değilde ekonomi için yaptırırdım ne yaptıracaksam

    evet bencede öyle olmalı.

    performans isteyen 2.0 tdi tercih etse daha uygun olur bence.
  • Onu bunu bilmem de;yazilim isinin sonu yok,yarin aksam gidip hard spece gececegim..bu ceratolar nasil gidiyor allasen;sanki aynayla yurudum; yaninda kiz arkadasi vardi da birakinca uzunda ben gectim..olay ise soyle gelisti:
    karsi seritten gelen siyah/filmli/cakma xenonlu bu araci gorunce, ilk gobekten donup yetistim..sellektorum ile basladik rampa yukari basmaya,duman da atmadi-stocktu.. virajlarda birakti..onunde de bayrak vardi;asker ugurlama tayfasi.. ayni rampada ayni motor-farkli sanziman oranli hyun.erayi gecmistim halbuki.. hemen Gazihan'i aradim",tamam gel,dumana raziysan-ceratolar sapik gider zaten" dedi.. uzun lafin kisasi nekadar boost-o kadar kofte..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: K20A

    7 ileri dsg şanzuman 105'hpden daha fazlasını kaldırabilecek kapasitede değil. O motoru remap edebilmek için ilk önce dsg şanzumanın remap edilmesi lazım.

    Bu doğru bir bilgi değil.

    7-DSG'nin 105 HP'den fazlasını kaldırabilecek kapasiteye sahip olmaması gibi bir durum yok. DSG'lerin "kapasitesi" motor gücü ile değil giriş şaftındaki döndürme kuvveti ile ilgilidir. 7-DSG'nin fabrika (üretici) kodu DQ200 olup azami 250 NM döndürme kuvvetine dayanabilir.

    1.6 MPI 102 HP Hitler Motorunda kullanılan 7-DSG de 1.4 TSI 122-160 HP'deki 7-DSG de aynıdır.

    3 Farklı DSG var:

    DQ = (D) Doppelkupplungsgetriebe (Q) Quereinbau / Çift Kavramalı Şanzıman Enlemesine Montaj

    DQ200 = 250 NM 7-DSG Kuru (1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.8 TSI, 1.6 MPI, 1.2 TSI)
    DQ250 = 350 NM 6-DSG Islak (2.0 TDI, 2.0 TSI, 3.6 FSI)
    DQ500 = 600 NM 7-DSG Islak (VW TRANSPORTER)

    Offff dsg bizi mahvetti, Vw cc dsg 160 ps, sürekli sorun veriyor, garantiden yaptırdık hala boşluk, lakırtı gibi problemler var, bence dsg için ek ücret ödeyip rezil olmamak gerekir.

    Dsg çok çok fazla nazik. 160 ps olanlara da ıslak sistem konması lazım, çünkü 170 ps dizellerde ıslak şanzıman kullanılıyor, neden 160 ps benzilide ıslak tip kullanmıyorlar, çok büyük bir çelişki.

    Ayrıca yazılım ile uğraşan arkadaşlar, fabrikasyon beygiri güçlü bir otomobil satın alıyorsanız belli bir fark ödüyorsunuz ama ödediğiniz fark sadece yazılım için asla değildir! Örneğin; Büyük fren disk aynaları, Büyük kaliperler, Arka hava soğutmalı diskler, ve dahası bir çok gözünüzden kaçmış olan nitelikleri de ek olarak satın almış oluyorsunuz, insanlar bunları hiç hesaba katmaz olmuşlar, benim için çok önemli olmazsa olmazlar bunlar. Örneğin;105 PS BİR GOLF İLE 160 PS BİR GOLF'ün FRENLERİ AYNI KALİTEDE DEĞİLDİR!!!!

    http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/gallery.html#/flash=58eec7088423af9c5a4bc517b16e04c7@mediaLists_medialist_0_mediaItems_medialist_mediaitem

     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cançevik -- 7 Eylül 2012; 15:39:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cançevik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: K20A

    7 ileri dsg şanzuman 105'hpden daha fazlasını kaldırabilecek kapasitede değil. O motoru remap edebilmek için ilk önce dsg şanzumanın remap edilmesi lazım.

    Bu doğru bir bilgi değil.

    7-DSG'nin 105 HP'den fazlasını kaldırabilecek kapasiteye sahip olmaması gibi bir durum yok. DSG'lerin "kapasitesi" motor gücü ile değil giriş şaftındaki döndürme kuvveti ile ilgilidir. 7-DSG'nin fabrika (üretici) kodu DQ200 olup azami 250 NM döndürme kuvvetine dayanabilir.

    1.6 MPI 102 HP Hitler Motorunda kullanılan 7-DSG de 1.4 TSI 122-160 HP'deki 7-DSG de aynıdır.

    3 Farklı DSG var:

    DQ = (D) Doppelkupplungsgetriebe (Q) Quereinbau / Çift Kavramalı Şanzıman Enlemesine Montaj

    DQ200 = 250 NM 7-DSG Kuru (1.4 TSI, 1.6 TDI, 1.8 TSI, 1.6 MPI, 1.2 TSI)
    DQ250 = 350 NM 6-DSG Islak (2.0 TDI, 2.0 TSI, 3.6 FSI)
    DQ500 = 600 NM 7-DSG Islak (VW TRANSPORTER)

    Offff dsg bizi mahvetti, Vw cc dsg 160 ps, sürekli sorun veriyor, garantiden yaptırdık hala boşluk, lakırtı gibi problemler var, bence dsg için ek ücret ödeyip rezil olmamak gerekir.

    Dsg çok çok fazla nazik. 160 ps olanlara da ıslak sistem konması lazım, çünkü 170 ps dizellerde ıslak şanzıman kullanılıyor, neden 160 ps benzilide ıslak tip kullanmıyorlar, çok büyük bir çelişki.

    Ayrıca yazılım ile uğraşan arkadaşlar, fabrikasyon beygiri güçlü bir otomobil satın alıyorsanız belli bir fark ödüyorsunuz ama ödediğiniz fark sadece yazılım için asla değildir! Örneğin; Büyük fren disk aynaları, Büyük kaliperler, Arka hava soğutmalı diskler, ve dahası bir çok gözünüzden kaçmış olan nitelikleri de ek olarak satın almış oluyorsunuz, insanlar bunları hiç hesaba katmaz olmuşlar, benim için çok önemli olmazsa olmazlar bunlar. Örneğin;105 PS BİR GOLF İLE 160 PS BİR GOLF'ün FRENLERİ AYNI KALİTEDE DEĞİLDİR!!!!

    http://www.volkswagen.de/de/models/golf_7/gallery.html#/flash=58eec7088423af9c5a4bc517b16e04c7@mediaLists_medialist_0_mediaItems_medialist_mediaitem

     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!


    Alıntıları Göster
    Dsg şanzıman yüzünden çip yaptırmakta mantıklı olmaz bence.

    Çünkü çip yapıldığı zaman Turbo basıncı biraz artıyor sanırım, tork arttığı için beygirgücü artıyor.

    Torku arttırmadan beygiri arttırmaları için , torkun alındığı devri yukarı çekmeleri lazım yani motorun daha yüksek devirde gücünü üretmesi lazım mesela 250 Nm tork ile 4000 Rpm'de 105 Ps alıyor ise 5000 Rpm'de 130 Ps alabilir ama onuda basit bir çiple yapamazlar.

    Geriye sadece torku arttırmak kalıyor. 320-330 Nm'lerde 130-140 Ps üretir o motor, ancak Dsg şanzıman varsa bozulur.

    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.



    istediği kadar üretsin.

    her türlü ezerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.



    istediği kadar üretsin.

    her türlü ezerim.

    Alıntıları Göster
    Bu arada konuda Taner Göde'de var, ne ayak?

    Forumu bırakmamışmıydı bu zat.


     VW 1.6 tdi neden remap edilemiyor? yoksa gerçekten 140 hp mi!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.



    istediği kadar üretsin.

    her türlü ezerim.

    Alıntıları Göster
    http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/VW-Passat-B6-(3C)-1-6-TDI-3626-r.html

    135PS oluyor. Yani chip takınca tamam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.



    istediği kadar üretsin.

    her türlü ezerim.

    E tabi senin gibi 300 Nm tork üretip 6000-7000 devir çevirmediği için ezmen doğal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    Ayrıca, 1.6 motorlar içinde 300-320 Nm torkları çok fazla buluyorum ben. Gerçekten büyük rakamlar ya, 3.0 Atmosferik motorların torkunu üretiyorlar resmen.



    istediği kadar üretsin.

    her türlü ezerim.

    E tabi senin gibi 300 Nm tork üretip 6000-7000 devir çevirmediği için ezmen doğal.

    Şu kabbala mevzusunu bi ara masaya yatıralım.




  • Dsg ile alakasi yok bence Benim 160'lik scirocco yazilimla birlikte 210 hp oldu ve dsg'de suana kadar bi sorun cikmadi.Bence vw'nin degisik planlari var 1.6 motorla ilgili.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.