Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (256. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
77
Favori
619.585
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vay, volvo s60 konusu if else loopları ile direk program vermeye başladı ya, gözüm açık gitmeyeceğim harbiden.
  • Valla siz bu cevaplarla bu dersten çakarsınız :) Yedi yıldır foruma yazıyorum, ilk yorum sorusunda çuvalladınız! Tek ders sınavında bile “S60’ın şanzuman sorunu varmış, doğru mu" şeklinde bir soru sormam, bilesiniz. Dün gece mesajı ekledikten sonra foruma bir saldırı oldu. Volvo genelde 89, S60 I başlığında 54 kişi aktifdi. Ben de ne süper katkılar gelcek şimdi derken, herkes dağıldı :)




    Neyse şaka bir yana, şöyle yanıtlayayım:

    XC70 D5’in vergisi diğerlerinden fazla değil, 2007 olmasından sanırım.

    Arkas’da 58’e satılan S60 II kazalı bir araç, tavan hava yastıkları bile açılmış. Aynı şekilde Arkas Bursa’daki lacivert S60’ın hemen hemen değişmemiş parçası yok.

    Intercity ikinci elde bol miktar S60 II ilanı var, fiyatları 70-75 arası, tümü boyasız ve advance donanım, işte bunlardan birine 65 teklifi verebilirim. Benzeri olasılıklar sahibinden.com’da da var.

    ylv77, S60 II’nin sorunları hakkında bildiklerinizi yazarsanız sevinirim. Benim bildiğim 1.6 Drive motor sorunlu idi. Bir de rüzgar sesi alıyormuş, aynalardan. Başkaca birşey hatırlamıyorum.

    Arkadaşlar, geldiğimden bir hafta içinde bir araç almam lazım. Durum epey acil, detaylarına girmeyeyim, planlanmış çok işim var, toplu taşıma kullanarak bunları halledemem. Ama tabii aranızda aracını makul bir fiyata bir süreliğine bana kiralamak isteyen varsa o zaman durum değişebilir. Araç alana kadar dışarıdan kirayı da düşündüm ancak araca vereceğim fazladan ödeme ile aynı hesaba gelir.

    Sahibinden.com’da 37 plaka bir S60 I var , 55,500 istiyor sahibi. İndirim istedik, 55,000 olur en son, aracım çok temiz diyor. Temiz dediği aracın kazası bile var :) Gerçi onları da anlıyorum. 2010 yılında bu araçlara 80 bin ve üzeri ödemişler, üstelik km.lerinden anlaşılıyor ki araçları pek kullanmamışlar da, şimdi yarı fiyatına satmak istemiyorlar :)

    XC70 olursa tabii kendi başlığımı açar orada takılırım :) S60 II olursa biraz teknoloji, bilgisayar vs. çalışmam lazım. O konu başlığında motor, şanzuman kelimeleri yerine daha çok software, update, touch screen, sensus, ICM, TFT LCD, blis kelimeleri geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Herkese selam,

    Dönüş hazırlıklarına başlamışken araç da bakıyorum. Yakın zamana kadar S60 I tek alternatifimdi. Ancak, içime sinecek S60 I’lere 50 bin ve üstü fiyatlar istenince devreye 2007 model XC70 II D5 (60 bin cıvarı) ve 2011 S60 II 2.0T Advance (65-75 arası) alternatif olarak girdi. Araç için ayırmak istediğim bütçe 40-65 arası. Aracın durumu (düşük kmli, kazasız-boyasız ve temiz bakılmış olması) ile fiyatının düşüklüğü optimum seviyede buluştuğunda içime gayet sinen bir alış veriş olacak. 2010 model bir S60 I’i 45-47’e alabilecek olsa idim diğer alternatifleri hiç düşünmezdim bile. Ancak S60 I’in fiyatı yükseldikçe işler değişti. Örnek, cbasaral arkadaşımızın 2010 sport S60 I’i Şubat ayında 47,500’e satılmıştı. Bu araçlara ilişkin aklımdan geçenler şunlar:

    S60 I: Kalitesi ile kendini ispatlamış bir araç. Bu araca yönelik tek bir eleştirim yok. İçlerinde en ekonomik olanı. S60 I’den sanayide anlamayan usta yok. Ayrıca uğraşmaktan da çok zevk aldıkları bir araç bu.

    XC70 D5: Bu aracın büyük kabinine ve bagajına, arazi kabiliyetine aslında ihtiyacım yok. Beni çeken D5 motoru ve çok sevdiğim tipi. S60 I’e göre daha masraflı olacağını tahmin ediyorum. Zira km.si de 140 bin ve üzeri. Satmaya kalktığımda da on yaşında olacak. Bu araç 50 bine yakın bir rakama düşerse cazip hale geliyor.

    S60 II: Bagajının küçük olması; vergi, kasko ve bakımının yüksek olması dezavantajlı yönleri. En büyük avantajı ise teknolojik olarak üstün olması. S60 I ve S60 II arasında 20 bin tl.ye kadar çıkabilecek teknoloji farkı var, diyebilirim. Bununla birlikte, beş yıl sonra o gün Volvo’nun en yeni teknoloji ile üretilen aracı ne ise onu sıfır alma olasılığım da olabilir; asıl sıçramayı o zaman da yapabilirim. Ancak, S60 II’yi en az iki yıl daha sadece yetkili servise götürmek gerekecek. Zira, özel servisler henüz bu araçla tanışmış değil. 70 bin belki vermem ama 65’e düşerlerse almamak için ciddi bir gerekçem olmalı.

    Alacağım aracı en az üç yıl binerim. Belli mi olur, belki beş yıl da binebilirim.

    Şimdi de sorumu sorayım: siz olsanız ne yapardınız? Gerekçeli cevaplarıızı alalım bakalım





    Eger imkan varsa ve görünüm ve boyutla ilgili sıkıntılar yaşanmayacaksa her açıdan XC70 i tek geçerdim. Konfor, donanım ve ferahlığı ile S60 ı değil de belki S80 i kıyalayabilirdim kendimce. Sınıf farkı olduğunu düşünüyorum.

    S60 lar arasında da birkaç sebepten dolayı S60 I daha ağır basardı. 1- sorunsuzluğu (artık olgunlaşmış durumda hele ki aradığınız model yılı itibariyle. 2- iç hacim özellikle de bagaj olarak S60 I daha önde. teknoloji olarak farklar olsa da city safety dışındakiler bildiğiniz gibi advanced donanıma kadar mevcut değil. advanced + sürücü destek paketi + ... paketleri dahil edildiğinde fiyat ciddi rakamlara çıkıyor. tam dolu bir S60 I de hangi donanım eksikliği hissedilir bilmiyorum. 3- yeni s60 a istediğiniz zaman tekrar sahip olma şansınız olacak ama S60 I için... 4- sizin de belirttiğiniz gibi s60 II için yetkili servislere bağımlı olma durumu can sıkabilir

    Sonuç olarak ben 3 seçeneği şöyle güncellerdim
    1- XC70 D5 AWD
    2- S80 D5
    3- S60 I

    S60 II yi de dediğiniz gibi en dolusuyla birkaç sene sonra (tabii bu araçlardan vazgeçilebilirse o zaman gekdiğinde) sıraya yazardım.

    Umarım en hayırlı araç kısmetiniz olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Valla siz bu cevaplarla bu dersten çakarsınız :) Yedi yıldır foruma yazıyorum, ilk yorum sorusunda çuvalladınız! Tek ders sınavında bile “S60’ın şanzuman sorunu varmış, doğru mu" şeklinde bir soru sormam, bilesiniz. Dün gece mesajı ekledikten sonra foruma bir saldırı oldu. Volvo genelde 89, S60 I başlığında 54 kişi aktifdi. Ben de ne süper katkılar gelcek şimdi derken, herkes dağıldı :)




    Neyse şaka bir yana, şöyle yanıtlayayım:

    XC70 D5’in vergisi diğerlerinden fazla değil, 2007 olmasından sanırım.

    Arkas’da 58’e satılan S60 II kazalı bir araç, tavan hava yastıkları bile açılmış. Aynı şekilde Arkas Bursa’daki lacivert S60’ın hemen hemen değişmemiş parçası yok.

    Intercity ikinci elde bol miktar S60 II ilanı var, fiyatları 70-75 arası, tümü boyasız ve advance donanım, işte bunlardan birine 65 teklifi verebilirim. Benzeri olasılıklar sahibinden.com’da da var.

    ylv77, S60 II’nin sorunları hakkında bildiklerinizi yazarsanız sevinirim. Benim bildiğim 1.6 Drive motor sorunlu idi. Bir de rüzgar sesi alıyormuş, aynalardan. Başkaca birşey hatırlamıyorum.

    Arkadaşlar, geldiğimden bir hafta içinde bir araç almam lazım. Durum epey acil, detaylarına girmeyeyim, planlanmış çok işim var, toplu taşıma kullanarak bunları halledemem. Ama tabii aranızda aracını makul bir fiyata bir süreliğine bana kiralamak isteyen varsa o zaman durum değişebilir. Araç alana kadar dışarıdan kirayı da düşündüm ancak araca vereceğim fazladan ödeme ile aynı hesaba gelir.

    Sahibinden.com’da 37 plaka bir S60 I var , 55,500 istiyor sahibi. İndirim istedik, 55,000 olur en son, aracım çok temiz diyor. Temiz dediği aracın kazası bile var :) Gerçi onları da anlıyorum. 2010 yılında bu araçlara 80 bin ve üzeri ödemişler, üstelik km.lerinden anlaşılıyor ki araçları pek kullanmamışlar da, şimdi yarı fiyatına satmak istemiyorlar :)

    XC70 olursa tabii kendi başlığımı açar orada takılırım :) S60 II olursa biraz teknoloji, bilgisayar vs. çalışmam lazım. O konu başlığında motor, şanzuman kelimeleri yerine daha çok software, update, touch screen, sensus, ICM, TFT LCD, blis kelimeleri geçiyor.

    Dün ylv77'e 2010 model bir S60 Sport önerdim. 2010 model (mayıs 2010 çıkışlı, muayenesi yapılmış) 56000 km, tertemiz bir araba. LPG yok. 58000 TL istiyor. Renk Titanyum Gri. 2.Sahibi, yeni (bir kaç ay önce) almış. Sahibi alım satım işiyle uğraşıyor, çok yakın olmasa da tanıyorum.

    Düşünürseniz, foto çekmiştim, akşam mail atabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamlar. Yaklaşık 3 sene önce belki 4 olmuştur bir volvo aracımız vardı ve sattık S60 2.0 T 2008 model olması lazım. Ancak arabanın üstünde yanlış hatırlamıyorsam fabrika çıkışı bir body kit vardı baya da dikkat çekiyordu açıkçası trafikte otoparkta çok gelip soran oluyordu arabayı. Bu arabayı arıyorum daha doğrusu üzerindeki bodykitin adını veya cidden fabrika çıkışı mıydı onu bulmaya çalışıyorum ancak pek başarılı olamadım.

    Arabanın plakası bile hala aklımda acaba bahsettiğim modelde bodykit bilen arkadaşlar var mı ? Pek ciddi birşey değil ama aklıma takıldı. Açıkçası önümüzdeki 1 yıl içerisinde aynı arabayı veya aynı bodykite sahip bir s60 görürsem almayı düşünüyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.
  • Linkini vereceğim konuda bir body kit uygulaması var. Sizin araçtaki ona benziyor muydu, bir bakarsın artık...Belki şansa öyle birşeymiştir...

    http://forum.donanimhaber.com/m_38026357/f_//tm.htm#38026357



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 26 Mayıs 2013; 20:25:50 >
  • Fiyat yüksek ama fotoları görebilirim volkan.d.

    pspfreak, araç siyah idi ise S60 black almışsınız. O yıl Volvo Black adında body kitli S60 sattı. Bilidğim kadarı ile sadece 2008 modeldiler.

    ayhankemal,
    Evet, teknolojiyi ileride de binerim. Volvo'nun ölçeklenebilir platforma ve yeni nesil motorlarına sahip S80, XC90 bunları ileride de binmek mümkün. Oysa S60 I gibi safkan Volvo'yu bu sıra aldım, aldım, ileride geri dönüp 10 yaşındakini almam sanırım. Tıpkı S70'e şu an niyetlenmediğim gibi. O yüzden S60 I hep ilk tercihim. S80 ise düşünmüyorum çünkü 70 bin cıvarına D5 motorlu 2007-2008 modeller var. Onların da malzeme kalitesini alternatiflerinin gerisinde buluyorum. S80 kullandım, D5 motor çok güçlü, araç zemini hissettirmiyor, kendinizi uçak kabininde hissediyorsunuz vs. Ancak, boyutları ve klasmanı gereği de bana fazla gelir. XC70 sportifliğinden yırtıyor.




  • @HiGHWAYMOUSE

    Yok dostum zamanında yine ararken o konuya denk gelmiştim ama sağol yinede.

    @hesheit

    Evet siyah almıştık o olabilir şimdi ona bakınıyorum. hatta araç galeriden alınmıştı ücret ödendi ancak arabayı bir türlü teslim edemediler sonradan parayı geri isteyince öğrendik araç "blackk" adlı gece klübünde standa çıkarılmış falan. Detaylardan tam emin değilim ama hatırlıyorum biraz biraz. Teşekkürler


    Edit: Aracı buldum eski arabamız değil ama aynı kasa aynı model. Artık ölsemde gam yemem. Yardım edenlere tekrardan teşekkürler

    http://www.sahibinden.com/listing/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-2008-volvo-s60-orjinal-kazasiz-121218619/passive/#classifiedTitle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspfreak -- 26 Mayıs 2013; 21:02:44 >




  • Hesheit hocam,

    Psp arkadaşımızın linkindeki gibi 2008 model az km li temiz birşey alsan cebinde 12-13 bin tl kalsa nasıl olur? 2010 alıp 5 sene bineceğine 2008 olur 3 sene binersin. 3 sene sonraya da Allah Kerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • [spoiler]
    quote:

    Orijinalden alıntı: erdemlix

    Herkese selam.


    Muhtelif zamanlarda, sanayiye gittikçe, hurdacılara uğrayarak lazım olan parçaları araştırdım, uygun bulduğumu aldım.

    Mesela, sağ ışıklı makyaj aynası (vanity mirror olarak geçen parça) ışığı yanmıyordu, bir hasarlı, komple güneşlik buldum, ayna kısmı sağlam görünüyor, aldım, müsait bir zamanda güzelce söküp temizlemeyi, yerine takmayı planlıyorum.

    Orta konsol mu deniyor, kolçak mı, adı ne ise, şu sürücünün sağ kolunu koyduğu yer, onun arka kısmındaki küllük ve 12 V güç kaynağı kapağını aldım. Aldığımda var olan bir küllük sıkıntısı vardı arkada. Mevzu şu ki, aynı zamanda, plastik olan bu büyük parçadan da ses geliyor. şöyle elimle itekleyince gıcırdıyor (haliyle yolda da ufak ufak ses yapıyor) . Bir silikon sprey alacağım onun için, tunap marka, ama ankarada bulamadım. Nette sahibinden de var, henüz almadım. Onu da alınca, o orta konsolu, komple söküp, büyün bağlantı yerlerini o sprey ile bir güzel yağlamayı, o arka küllüğün oradaki işleri yapmayı düşünüyorum. Ciddi bir boş zaman işi bunlar. Şimdi götürsem bir tamirciye, o kadar işin arasında, para etmeyecek benim işimi özensiz yaparsa, çıkarır takarken bir tırnak kırarsa, keyfim büsbütün kaçar diye, kendim yapmak istiyorum.

    Bu durumda, sanırım mevzu, orta konsol ve sağ güneşlik aynasını nasıl sökeceğim kısmına geliyor. Bu konularda bilgisi olan var mıdır?





  • Gayet tabii. O yüzden bütçem 40'dan başlıyor dedim zaten. 40'a 2008 Premiumlar var. Sadece 2010 sport'a ek 7-8 verebilirim ama + 10 bin vermem diyorum.
  • merhaba arkadaşlar birşey soracağım .
    volvo s40 2006 model dizel arabam var bakımları için yakıt filtresidir yağ filtresidir alacağım yanlız kafama bişi takıldı

    bu yakıt filtresi ilehttp://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-PLASTIK-30750085-pmu561.html

    http://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-C30-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-ALUMINYUM-30783135-pmu559.html

    bunun farkı ne 2006 için aluminyum uyumlu mu ?

    artısı ve eksisi nedir.

    bilgili arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eddy1903

    merhaba arkadaşlar birşey soracağım .
    volvo s40 2006 model dizel arabam var bakımları için yakıt filtresidir yağ filtresidir alacağım yanlız kafama bişi takıldı

    bu yakıt filtresi ilehttp://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-PLASTIK-30750085-pmu561.html

    http://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-C30-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-ALUMINYUM-30783135-pmu559.html

    bunun farkı ne 2006 için aluminyum uyumlu mu ?

    artısı ve eksisi nedir.

    bilgili arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

    teşekkürler

    2005'in 10. ayına kadar üretilmiş araçlarda ucuz olan plastik filtre var, ondan sonraki üretimlerde aliminyum filtre mevcut.

    Sizin aracınız 2006 model olduğu ve 0 dönemde 8. aydan sonra ruhsata 2006 model yazıldığı için bir şey söylemek zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: eddy1903

    merhaba arkadaşlar birşey soracağım .
    volvo s40 2006 model dizel arabam var bakımları için yakıt filtresidir yağ filtresidir alacağım yanlız kafama bişi takıldı

    bu yakıt filtresi ilehttp://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-PLASTIK-30750085-pmu561.html

    http://www.zntyedekparca.com/Urun/VOLVO-NS40-V50-C30-16-DIZEL-YAKIT-FILTRESI-ALUMINYUM-30783135-pmu559.html

    bunun farkı ne 2006 için aluminyum uyumlu mu ?

    artısı ve eksisi nedir.

    bilgili arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.

    teşekkürler

    2005'in 10. ayına kadar üretilmiş araçlarda ucuz olan plastik filtre var, ondan sonraki üretimlerde aliminyum filtre mevcut.

    Sizin aracınız 2006 model olduğu ve 0 dönemde 8. aydan sonra ruhsata 2006 model yazıldığı için bir şey söylemek zor.

    peki nasıl anlayabiliriz ?
    birde aynı znt de iki çeşit hava filtresi var biri silindirik olan biri dikdörtgen hangilerin olduğunu biliyorsanız yazarsanız sevinirim ilk defa
    alıyorum :)

    teşekkürler.




  • Sizin aracınız kesin dikdörtgen kullanıyor ama onlar da 2 çeşit. Birinin genişliği 267 diğeri 279 mm... 09.05'e kadar üretilenler 279'luğu kullanılıyor, sonrasında 267lik, 06.07 itibaren de silindiriğe geçmişler. 08.05'den itibaren ruhsatta 2006 yazacağından onu da kesin olarak bilmek mümkün değil .

    Aracınızın vin nosundan veya tip onay belgesinden üretim tarihini bilmeksizin kimse bir şey diyemez.

    Veya tabii çıkan parçaya bakmak gerek...
  • Hesheit üstad, bence yine çok km yapmamış olan bir kaç yıl eski modellere bakabilirsiniz. Aklıma ilk olarak foruma bir ara İstanbul'dan yazan arkadaşın ilanı geldi. Adını hatırlamıyorum ama satın alıp kısa bir süre sonra satışa çıkarmıştı aldığı fiyattan. Satış nedeni de 2004 civarı bir CLK almaktı daha sportif bir otomobil istediği için. Boya vesayre yoktu ancak 2006 modeldi. İlanı hala yayında buyrun:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-sahibinden-volvo-s60-2.0t-82.000-de-hatasiz-boyasiz-108448706/detay
    (benim s60 ile baştan aşağı aynı tabi benimki 130 bini geçti)

    Aynı renk gelmesi tamamen tesadüf olan şu ilanı da paylaşayım, sport paketi var 2008 model.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-guvenoglu-guvencesiyle-2008-model-s60-volvo-ful-plusfuul-122382401/detay

    Bu araç için şüpheliyim ama km'si sebebiyle yine de koyuyorum. 50'ye zorlanabilir.
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-aymot-dan-s60-volvo-2.0t-premium-edition-30bin-km-deri-sunroof-124350212/detay#

    Ne dersiniz? Benim fikrime göre de S60 I'e bir daha binmeyeceksiniz büyük bir ihtimalle bu sebeple denemelisiniz. Yeni nesil Volvo'lar geldiğinde de belki sıfır km, tamamen isteğinize göre bir modele geçersiniz




  • öncelikle herkese merhaba!

    geçtiğimiz hafta 2003 model 2.4 D5 otomatik S60 aldım. Aldığım yer bir nebze tanıdık olduğundan "bu devirde babana bile güvenmeyeceksin" sözünü unuttum desem daha doğru olur.

    ilk olarak test sürüşünde herhangi bir sorun yoktu. diagnostic olayında da herhangi bir önemli hata bulmadı. ama arabada bir kaç sorun var. gerçi nereden başlasam bilmiyorum...

    arabayı teslim aldıktan sonra ilk gün işe gittim. her şey yolundaydı. 8:30 gibi park ettim. 12:30 gibi iş arkadaşlarım arabayı görmek istediler. motor sesini dinleyelim kaputu açalım vs derken arabanın çalışmadığını farkettik. akü bitmiş kısacası. bu sebepten aldığım yeri aradım, aküyü değiştireceğini söylediler ki eleman kendi arabasından aküsünü çıkarıp taktı. her şey normal. eve geldim parkettim... ertesi gün akü yine bitmiş! alıp götürdüler. dinamoda sorun varmış, değiştirdik dediler ki şu an herhangi bir sorun görünmüyor o konuda. bakalım ne olacak bundan sona.

    işe gidip akünün arabanın çalışmadığı gün eve geri dönerken trafiğin biraz sıkışık bir yerinde arkamdan birisi vurdu sandım. aynadan baktım arkamda kimse yok! neyse biraz daha gittim yine vurdu bir şeyler. o an farkettim ki 2. vitese falan geçerken hız düşükken devir saati fazlasıyla yükseliyor bir anda ve KÜT! diye bir ses geliyor. kime sorduysam vites kutusunda problem diyor :( en iyi ihtimalle yağını değiştirmek gerekiyor diyorlar ama 5 yıl boyunca almanya'dan italya'dan ispanya'dan... araba getirmiş arabalardan az çok anlayan arkadaşım "iyimser olma" diyor. dost acı söylermiş evet :(

    bu sorunun kaynağının ne olabileceği konusunda fikri/tavsiyesi olan varsa sevinirim.

    ayrıca akü bitince yakıt göstergesi arızalanmıştı. onu yaparlarken artık ne olduysa kontağı çevirdiğim zaman cd çalar sanki içinde cd varmış gibi bir ses çıkarıyor. ve de radyo açıkken anahtarı çıkarıp tekrar taktığımda radyo kapalı görünüyor. yani, radyoyu açık bırakıp kontağı taktığımda radyonun çalışır olması gerekirken (2 gün önce aldığım yere bırakmadan böyleydi) şimdi radyo kapalı görünüyor. ve radyoyu açtığım zaman son bıraktığım radyo yerine 105.8 gibi garip bir frekanstan başlıyor ve sesi kapatmadan sonuna kadar açsam bile sessiz bir şekilde radyo devreye giriyor. bunun neden olacağı konusunda açıkçası hiç bir fikrim yok.

    araba italya'dan geldiği için uyarılar italyanca. ve gösterge panelindeki kapılar açıkken falan yanan kırmızı ! işareti her daim turuncu renkte. bir hata gösteriyor ekranda ama reset ile giderilemeyecek cinsten. farlarla ilgili bir hata diye gösteriyor ancak ne olduğunu anlayamadım. italyanca hatanın ne olduğunu anlarım diyen olursa yarın fotoğrafını çekip gösterebilirim.

    şimdilik (umarım hepsi bu kadar olur) sorunlar bunlar. açıkçası pahalıya patlayacak diye korkuyorum özellikle vites kutusu sorunu. içimi rahatlatacak bir şeyler elbette ki beklemiyorum ancak bu sorunların sebebi, tamiri ve tabiki fiyatı konusunda bilgi verebilecek birileri olursa sevinirim.

    not düşmek gerekirse, bulgaristan'da yaşıyorum. o yüzden türkiye'deki bir servise ya da bu sorunlardan anlayacak birisine arabayı gösterme gibi bir şansım malesef yok :(

    şimdiden (iyi ya da kötü) cevap verebilecek arkadaşlara teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Live Forever

    öncelikle herkese merhaba!

    geçtiğimiz hafta 2003 model 2.4 D5 otomatik S60 aldım. Aldığım yer bir nebze tanıdık olduğundan "bu devirde babana bile güvenmeyeceksin" sözünü unuttum desem daha doğru olur.

    ilk olarak test sürüşünde herhangi bir sorun yoktu. diagnostic olayında da herhangi bir önemli hata bulmadı. ama arabada bir kaç sorun var. gerçi nereden başlasam bilmiyorum...

    arabayı teslim aldıktan sonra ilk gün işe gittim. her şey yolundaydı. 8:30 gibi park ettim. 12:30 gibi iş arkadaşlarım arabayı görmek istediler. motor sesini dinleyelim kaputu açalım vs derken arabanın çalışmadığını farkettik. akü bitmiş kısacası. bu sebepten aldığım yeri aradım, aküyü değiştireceğini söylediler ki eleman kendi arabasından aküsünü çıkarıp taktı. her şey normal. eve geldim parkettim... ertesi gün akü yine bitmiş! alıp götürdüler. dinamoda sorun varmış, değiştirdik dediler ki şu an herhangi bir sorun görünmüyor o konuda. bakalım ne olacak bundan sona.

    işe gidip akünün arabanın çalışmadığı gün eve geri dönerken trafiğin biraz sıkışık bir yerinde arkamdan birisi vurdu sandım. aynadan baktım arkamda kimse yok! neyse biraz daha gittim yine vurdu bir şeyler. o an farkettim ki 2. vitese falan geçerken hız düşükken devir saati fazlasıyla yükseliyor bir anda ve KÜT! diye bir ses geliyor. kime sorduysam vites kutusunda problem diyor :( en iyi ihtimalle yağını değiştirmek gerekiyor diyorlar ama 5 yıl boyunca almanya'dan italya'dan ispanya'dan... araba getirmiş arabalardan az çok anlayan arkadaşım "iyimser olma" diyor. dost acı söylermiş evet :(

    bu sorunun kaynağının ne olabileceği konusunda fikri/tavsiyesi olan varsa sevinirim.

    ayrıca akü bitince yakıt göstergesi arızalanmıştı. onu yaparlarken artık ne olduysa kontağı çevirdiğim zaman cd çalar sanki içinde cd varmış gibi bir ses çıkarıyor. ve de radyo açıkken anahtarı çıkarıp tekrar taktığımda radyo kapalı görünüyor. yani, radyoyu açık bırakıp kontağı taktığımda radyonun çalışır olması gerekirken (2 gün önce aldığım yere bırakmadan böyleydi) şimdi radyo kapalı görünüyor. ve radyoyu açtığım zaman son bıraktığım radyo yerine 105.8 gibi garip bir frekanstan başlıyor ve sesi kapatmadan sonuna kadar açsam bile sessiz bir şekilde radyo devreye giriyor. bunun neden olacağı konusunda açıkçası hiç bir fikrim yok.

    araba italya'dan geldiği için uyarılar italyanca. ve gösterge panelindeki kapılar açıkken falan yanan kırmızı ! işareti her daim turuncu renkte. bir hata gösteriyor ekranda ama reset ile giderilemeyecek cinsten. farlarla ilgili bir hata diye gösteriyor ancak ne olduğunu anlayamadım. italyanca hatanın ne olduğunu anlarım diyen olursa yarın fotoğrafını çekip gösterebilirim.

    şimdilik (umarım hepsi bu kadar olur) sorunlar bunlar. açıkçası pahalıya patlayacak diye korkuyorum özellikle vites kutusu sorunu. içimi rahatlatacak bir şeyler elbette ki beklemiyorum ancak bu sorunların sebebi, tamiri ve tabiki fiyatı konusunda bilgi verebilecek birileri olursa sevinirim.

    not düşmek gerekirse, bulgaristan'da yaşıyorum. o yüzden türkiye'deki bir servise ya da bu sorunlardan anlayacak birisine arabayı gösterme gibi bir şansım malesef yok :(

    şimdiden (iyi ya da kötü) cevap verebilecek arkadaşlara teşekkür ederim.



    Hocam, benim şanzıman ile ilgili tahminim ( kesin öyledir diyemem) kronik şanzıman sorununa benziyor. 2005 model altında bunu yaşamayan yok gibi birşey. Belirtileri şöyle:

    - araç soğukken genelde vuruntu yapmaz.
    - ısınınca özellikle düşük viteslerde kendini belli eder.
    - kararsızlık ve vuruntu şeklinde görülür. Senin devir yükseliyor gibi oluyor demen o kararsızlık anıdır. Örneğin vites 1 de iken 2 ye geçecektir ama geçemez. Bir kaç sn lik bir kararsız kalma durumu olur. Bu sırada araç muhtemelen boşta kalır. Boşta olunca da devir kendiliğinden yükselir. Sonra birden 2. Vitese geçer. Bu geçişte vuruntulu olur. Arkadan araba çarptı dediğin durum da bu olmalı.

    Bu sorunun çözümü solenoid değişimi. Türkiye'de 2000 tl civarında çözülebiliyor. Eğer bu tamir işinde çok geç kalırsan şanzımanın farklı yerlerinde ekstra sorunlar oluşabilir. Bu da maliyeti arttırır.

    Turuncu yanan arıza ışığı orta dereceli bir uyarıdır. Kullanabilirsin aracını ama sorunu da en kısa zamanda gider demiş olur bir bakıma. Stop, fren lambası ampullerinden birinin dahi patlak olması turuncu uyarıya sebep olabilir. Bu ampuller de ikişer tane olduğundan dışardan baktığında tespit etmek zor olur gözle. İtalyanca da olsa sen yazan mesajı buraya yaz. Google'dan bile çevirsek bir fikir verir bize heralde...

    Radio ile ilgili bir şey aklıma gelmedi. Belki on/off düğmesine 10 sn kadar basarak girilen servis menüsünden fabrika ayarlarına dönmek işe yarayabilir.

    @erdemlix hocam sorunu gördüm. Bildiğim anladığım birşey değil, cevap yazamadım. Lütfen kusura bakma...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 27 Mayıs 2013; 22:52:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gidişine yollar, duruşuna kızlar hasta


    http://www.youtube.com/watch?v=u2EL0fcGv-g
    http://www.youtube.com/watch?v=BgkZTHkeRJQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nekropsi -- 27 Mayıs 2013; 23:04:52 >




  • İkinci videonun fake olasılığı yüksek hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 254255256257258
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.