Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (172. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
624.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 170171172173174
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet haklısın galiba 5 adet bobin var hepsini değiştireceğim inşallah..aynı zamanda bujileride.Kelebeğide temizlettireyim..enjektörlere bir şey yaptırmak gerekiyormu? bunu bilmiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yks60

    evet haklısın galiba 5 adet bobin var hepsini değiştireceğim inşallah..aynı zamanda bujileride.Kelebeğide temizlettireyim..enjektörlere bir şey yaptırmak gerekiyormu? bunu bilmiyorum..

    Enjektörlere bir şey yaptırtmamanızı tavsiye ederim. Sonra ayar tutmayabiliyor.
    Ayrıca boğaz kelebeğini temizlettikten sonra ayrıca bir adaptasyona gerek yok. Adaptasyon 2001 ve 2002 modellere gerekliydi diye hatırlıyorum.
    Bobinlerde problem olup olmadığını serviste VIDA'dan görebilirsiniz diye biliyorum.

    Tekleyerek çalışma probleminiz için benim de bir tahminim var; sizin aracınızda enjektörlerden önce bir check-valve olması lazım. Şu anda parça ismini tam hatırlamıyorum ama bu parça araç stop ettiğinde yakıtın enjektorlerde kalmasını engelliyor. Eğer bu valve bozuksa araç stop edince enjektorlerde yakıt kalıyor bu da boğularak çalışmaya sebep oluyor. Eğer tekleyerek çalışma dediğiniz şey, boğularak çalışma ise bu parçaya da baktırmanızı tavsiye ederim.

    --------
    EDIT: PArçanın adı yakıt basınç sensörü imiş. aşağıdaki linkteki parça benim araç için olanı.
    http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ID=1362&numRecordPosition=0&categorycrumbs=988



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan.d -- 6 Şubat 2013; 17:19:35 >




  • günaydın volvucu dostlar aracımı aldım volvodan uzun süre ayrı kalmak çok kötü bir durum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucuncu9

    günaydın volvucu dostlar aracımı aldım volvodan uzun süre ayrı kalmak çok kötü bir durum...



    Hayırlı olsun. Güzel yapabilmişler mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NevNiyaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: cbasaral

    quote:

    Orijinalden alıntı: tutankamon80

    quote:

    Orijinalden alıntı: cbasaral


    quote:

    Orijinalden alıntı: tutankamon80

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: tutankamon80

    şöyle temiz takaslı bir s60 sport bulamadım yaw...

    Takas, işini zorlaştırır hocam. Sat aracını koy cebine paranı. Ondan sonra rahat rahat bakarsın.

    hiç sorma... zaten pek alternatifin yok bu araçta(sport için söylüyorum). internette toplasan 10 tane ya çıkar ya çıkmaz

    Sevgili Tutankamon80,

    sirketimin verecegi aracin ne marka olacagini bekliyorum. Eger beni tatmin edecek bir model olursa 2010 model Sport aracimi satacagim.

    Istersen ilan vermeden once sana haber veririm:)

    neden olmasın. hatta buraya birkaç resim eklerseniz hep beraber inceleriz. ne dersin HiGHWAYMOUSE usta :)

    Maalesef korktuğum başıma geldi ve yeni aldığım s60 aracımı satmak zorunda kaldım.

    Şirketim otomatik vitesli bir araba verince sigorta, trafik pulu, benzin derken şirketin verdiği aracı kullanmazsam alternatif maliyet çok yüksek olacak.

    bu hafta internette ilana açacağım, önden sizlerle paylaşmak istedim.

    2010 S60 2.0T Sport Füme/ 46.000 km
    Fiyat: 48.500 TL

    Bej deri elektrikli koltuklar/ sunroof/ muayenesi yeni yapılmış/ Ocak trafik pulu ödenmiş/ yetkili servis bakımlı/
    Son olarak Gençler Volvo özel serviste orijinal ATE ön balata taktırdım.

    İlk defa resim eklemeye çalıştım umarım çıkar.

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


    merhabalar :)

    2010, 1,6D R-Design Volvo C30 kullanıyorum ben de aracım D1 kodlu motor ve 80 bin km. de
    Yaza düğün planladığımdan ve hem aile olacak olmanın faktörü hem de eşimin manuel vites kullanmadaki sıkıntısı yüzünden
    aracınızı ciddi ciddi düşündüm bir an :)

    Kendi aracım da sizin istediğiniz fiyat civarı bir rakama satılır diye düşünüyorum açıkcası, keşke aracımı satıp sizinkini alabilsem :)

    Aracınızı sattığınızda seve seve görüşürüz.

    öncelik her zaman forum dostlarımızın olacaktır. saygılarımla




  • günaydın arkadaşlar verdiğiniz çok kıymetli bilgiler için teşekkürler..bu dediklerinizi kontrol ettireceğim kesinlikle...yalnız benim aklıma takılan şey şu: araç çalıştıktan sonra yani ısınınca sorun kalmıyor..hemen çalışıyor..yatarsa problem ortaya çıkıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    quote:

    Orijinalden alıntı: yks60

    evet haklısın galiba 5 adet bobin var hepsini değiştireceğim inşallah..aynı zamanda bujileride.Kelebeğide temizlettireyim..enjektörlere bir şey yaptırmak gerekiyormu? bunu bilmiyorum..

    Enjektörlere bir şey yaptırtmamanızı tavsiye ederim. Sonra ayar tutmayabiliyor.
    Ayrıca boğaz kelebeğini temizlettikten sonra ayrıca bir adaptasyona gerek yok. Adaptasyon 2001 ve 2002 modellere gerekliydi diye hatırlıyorum.
    Bobinlerde problem olup olmadığını serviste VIDA'dan görebilirsiniz diye biliyorum.

    Tekleyerek çalışma probleminiz için benim de bir tahminim var; sizin aracınızda enjektörlerden önce bir check-valve olması lazım. Şu anda parça ismini tam hatırlamıyorum ama bu parça araç stop ettiğinde yakıtın enjektorlerde kalmasını engelliyor. Eğer bu valve bozuksa araç stop edince enjektorlerde yakıt kalıyor bu da boğularak çalışmaya sebep oluyor. Eğer tekleyerek çalışma dediğiniz şey, boğularak çalışma ise bu parçaya da baktırmanızı tavsiye ederim.

    --------
    EDIT: PArçanın adı yakıt basınç sensörü imiş. aşağıdaki linkteki parça benim araç için olanı.
    http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ID=1362&numRecordPosition=0&categorycrumbs=988

    izindeydim, yeni okuyorum yorumları, sevgili volkand;

    benim s40 daki adı yakıt basınç regülatörü;

    daha yeni değiştirdim. 308 Tl. fiyatı olup orjinalidir.

    yukarıda bahsettiğiniz tüm yorumlara katılıyorum.

    öncelikle benim araçta geç çalışıyordu. bahsi geçen valf bu yakıttaki basıncı ayarlayıp enjektörlere gönderiyor. parça enjektör kütüğünün üzerinde bulunuyor.

    değiştirdikten sonra araç tam marş (3.kademe) yapar yapmaz alıyor ve çalışıyor. şarz dinamosu rahatlamıştır diye düşünüyorum. gerçekten çalışması hemen değişti ve memnunum.

    ayrıca bu check valfe (yakıt basınç regülatörü) eğer değişmezse, emme manifoltundan benzini eksoz marifetiyle dışarı atıyor. eksozda siyahlık varsa bunun kanıtı olabilir. yani geç çalışma ve yakıt sarfiyatınıda artırıyor.

    ayrıca bu parça cihaza bağlasanız dahi arıza göstermiyor. En azından benimkisinde öyle oldu. usta anladı ama. valf ile motor arasındaki kabloyuda değiştirdi. gayet güzel oldu.

    saygılarımla.




  • Ylv hocam hoşgeldin. Bir süredir yazmayınca merak etmiştim. Hatta bugün yazayım foruma bilgisi olan var mı, sorayım diye düşünmüştüm.

    Benim arabada da bu geç çalışma oluyor zaman zaman. Fakat günde ortalama 7-8 kez çalıştırmış olsam ve bir kaç ayda bir kez karşılaştığımı düşünürsek 300-400 marşta bir denilebilir. Nadiren bu sıralarda olduğu gibi daha sık karşılaştığım da oluyor.

    Bu durumda benim de o bahsi geçen parçadan şüphelenmem gerekir mi?

    İlave olarak pırpırlı çalışma durumu işte bu geç çalışma sonrası oluyor. Bir süre (1-2 dakika) sonra düzeliyor.

    Eskiden araç çalışmazken gaza basma "boğulur" derlerdi. Marşa basıp almadığında o süre içinde pistonlara benzin gidiyor. Çalıştığında da o birikmiş benzini yakmaya çalışırken bu pırpırlı çalışma oluyor diye kendimce yorumluyordum.

    Benim geçenlerde ilk çalıştırma sonrası devirde dalgalanma hatta bu dalgalanma sırasında arabanın stop etme durumu olduğunda servise gitmiştim. Orada gaz kelebeği temizlenmesi lazım deyip temizlemişlerdi. O esnada vida'da marşa basıp almama ve stop etme ile ilgili arıza kodları olduğunu gördüm gibi geliyor. Onları silmişlerdi galiba. Gaz kelebeği temizliğinden sonra vidaya bağlanması gerektiği düşüncem oradan aklımda yer etmiş olabilir.

    O zaman çektiğim vida görüntüsünü buldum.

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 7 Şubat 2013; 13:18:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ocak ayı araç satış rakamları açıklanmış buna göre;

    volvo 164 araç,
    volkswagen 5162 araç,
    nissan 672 araç,
    KIA 747 araç,
    BMW 469 araç,
    Audi 649 araç,
    Chevrolet 854 araç,
    Citroen 1540 araç,
    Ford 4782 araç,
    Honda 535 araç,
    Mercedes 996 araç,

    vs. vs. vs. vs.

    görüldüğü üzere Volvo iç pazarda bir çırpıda sayabileceğiniz birçok aracın çooook gerisinde kalmış. Rada çok fark olduğu için renault, toyota gibi çok satanları koymadım bile.

    S60 kasa değiştirmeden önce aynı dönemde aylık satış rakamları neydi merak ettim şimdi.

    etkisi çok marjinak düzeyde kalmış sanki. satış pek parlak değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Ylv hocam hoşgeldin. Bir süredir yazmayınca merak etmiştim. Hatta bugün yazayım foruma bilgisi olan var mı, sorayım diye düşünmüştüm.

    Benim arabada da bu geç çalışma oluyor zaman zaman. Fakat günde ortalama 7-8 kez çalıştırmış olsam ve bir kaç ayda bir kez karşılaştığımı düşünürsek 300-400 marşta bir denilebilir. Nadiren bu sıralarda olduğu gibi daha sık karşılaştığım da oluyor.

    Bu durumda benim de o bahsi geçen parçadan şüphelenmem gerekir mi?

    İlave olarak pırpırlı çalışma durumu işte bu geç çalışma sonrası oluyor. Bir süre (1-2 dakika) sonra düzeliyor.

    Eskiden araç çalışmazken gaza basma "boğulur" derlerdi. Marşa basıp almadığında o süre içinde pistonlara benzin gidiyor. Çalıştığında da o birikmiş benzini yakmaya çalışırken bu pırpırlı çalışma oluyor diye kendimce yorumluyordum.

    Benim geçenlerde ilk çalıştırma sonrası devirde dalgalanma hatta bu dalgalanma sırasında arabanın stop etme durumu olduğunda servise gitmiştim. Orada gaz kelebeği temizlenmesi lazım deyip temizlemişlerdi. O esnada vida'da marşa basıp almama ve stop etme ile ilgili arıza kodları olduğunu gördüm gibi geliyor. Onları silmişlerdi galiba. Gaz kelebeği temizliğinden sonra vidaya bağlanması gerektiği düşüncem oradan aklımda yer etmiş olabilir.

    O zaman çektiğim vida görüntüsünü buldum.

     VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar


    hoş bulduk. teşekkür ederim.

    olabilir tabi. ustaya bir göstermekte yarar var. Yakıt Basınç Regülatörünün ne olduğunu ve kıymetini ben şahsen değiştirince anladım. Harika bir şey. marşı çevirir çevirmez hemen alıyor ve ateşlemeyi yapıyor. beni hiç mi hiç yormuyor.

    Enjektör kütüğü üzerindeki bu yakıt basınç regülatörünü göstermenizi ısrarla tavsiye edeceğim. Keza ben faydasını değiştirince anladım. Çalışma sistemi müthiş derecede hızlandı diyorum.

    Aslında parça son derece basit mantıkla çalışıyor. Chekc valve görevi görüyor. Valf tam görevini yapmadığında enjektörlerde kalan yakıt, bir sonraki çalıştırmada etkisini gösteriyor ve aracı boğuyor. İçinde kalan o yakıt işte sıkıntı yapan kısım. Onun için valfin görevini tam yapması lazım.

    Kendinize iyi bakınız. saygılarımla.

    Orjinalinden başkada bulmanız zor ve orjinal volvo olanda pahalı biraz. benim s40 da 315 Tl idi. Ankara Grup dünyadan almıştım. Ulaş beyden.

    saygılarımla.




  • Parçanın ingilizce ismi ne acaba? Şimdi acillik bir durum yok ama ileride lazım olursa ebay'dan alırdık...

    Düzeltme: Kafam dağınık. Volkan hocamın verdiği linkte ingilizcesi varmış.

    Fuel Pressure Sensors

    http://www.ebay.com/itm/Standard-Motor-Products-Fuel-Injection-Pressure-Regulator-FPS18-/380521094792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3AS60&hash=item5898d31e88&vxp=mtr

    66 dolar. 51 dolar da kargo. Etti 117 dolar. Kur farkı derken İkiyüz tl'yı geçer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 7 Şubat 2013; 18:43:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Parçanın ingilizce ismi ne acaba? Şimdi acillik bir durum yok ama ileride lazım olursa ebay'dan alırdık...

    Düzeltme: Kafam dağınık. Volkan hocamın verdiği linkte ingilizcesi varmış.

    Fuel Pressure Sensors

    http://www.ebay.com/itm/Standard-Motor-Products-Fuel-Injection-Pressure-Regulator-FPS18-/380521094792?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3AS60&hash=item5898d31e88&vxp=mtr

    66 dolar. 51 dolar da kargo. Etti 117 dolar. Kur farkı derken İkiyüz tl'yı geçer.

    Türkiyede parçacılarda satılan şekliyle orjinal volvo olarak satılıyor. Aslında bir sormak lazım. şase numarası istiyor parçacılar. Ankarada Dünya Grup var. şaseyi verdiğinizde size fiyat verebilir.

    Eğerki ebaydaki Orjinal volvo ise bence ucuz gibi...

    hayırlısı olsun.

    saygılarımla.




  • Tcm upgrade yaptırdım, araba biraz daha atik oldu. Vites geçişleri daha sarsintisiz ve seri hale geldi gibi. Ama hala araba bana sanki böyle değil daha güçlü olmalıymış gibi geliyor, ne yapmalıyım bilmiyorum

    Bu arada volkan bey xc90ininiz çok diri duruyordu, sizle tanismadik, dün siz s80 in başındayken ben de yanınızda duruyordum, Bahadır söyledi siz olduğunuzu, meslektasmisiz :-) iyi akşamlar herkese

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun nekropsi hocam. Tcm upgrade nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad, sanziman yazılımı diye geçiyor, yetkili servis yapabiliyor sadece, hissedilir bir fark oluyor açıkçası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sevgili volkand;

    yeni xc90 aracınızı kazasız belasız mutlu gün ve yıllarda kullanmanızı canı gönülden temenni ediyorum.

    saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nekropsi

    Üstad, sanziman yazılımı diye geçiyor, yetkili servis yapabiliyor sadece, hissedilir bir fark oluyor açıkçası

    Yağ ve solenoid değişiminden sonra yapılan ve adaptasyon denilen işlemden farklı birşey mi acaba hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla bilmiyorum, ben yağı 2 hafta evvel değiştirdim, memnun değilim deyince bunu yaptırdım, şimdi iyi gibi ama dedigim gibi sadece yetkili servis yapabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nekropsi

    Valla bilmiyorum, ben yağı 2 hafta evvel değiştirdim, memnun değilim deyince bunu yaptırdım, şimdi iyi gibi ama dedigim gibi sadece yetkili servis yapabiliyor

    İlk defa yağı değiştirdiğimde gittiğim gençler serviste vida yoktu. O zaman evo'ya götürüp yeni yazılım yükletmemiz lazım dediler. Yaptırıp getirdiler.

    Bu seferki yağ ve solenoid değişiminde artık onlar da Vida'ya geçmişti. İşlem bittikten sonra ben merakla yazılım yüklenmesini bekliyordum ama hiç öyle olmadı. Vida dan bir iki yere tıkladılar tamam dediler. Bu işlemin adı da adaptasyonmuş.

    Sonra bende demekki ilk seferde yetkili serviste yaptıkları da adaptasyondu. Bana öylesine yeni yazılım yüklendi dediler düşüncesi oluştu.

    Şimdi sen böyle deyince yine kafam karıştı. Yazılım yükleme işi diye birşey var anlaşılan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 7 Şubat 2013; 23:01:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tcm = transmission control module

    Ecm = engine control module

    Servis 2.0 benim bildiğim yazılımlar bunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nekropsi -- 7 Şubat 2013; 23:05:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 170171172173174
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.