Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (138. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
624.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Biraz daha yakından çekim...

  • - Disc silme işinde komple siliniyor, üzerinde hiç bir çıkıntı kalmıyor, yeni gibi ama yenisinden biraz daha ince :)

    benim aldığım selenoid takımı rostra' nın , kargo dahil bugunkü kurdan yaklaşık 480 tl e maliyeti var. rostra nın selenoidlerinde ayar yapılabiliyor , yani diyelimki N-D 'e geçiş çok sert ilgili selenoidin ayarını değiştirerek düzeltmek mümkün, yanında gelen klavuzda herşey detaylıca anlatıyor ancak selenoidin ayarını değiştirmek çok zahmetli,, her ayar için şanzuman yağı boşaltılıyor sonra şanzuman kapağı açılıyor selenoid ayarlanıyor yeniden kapağı kapat yağı doldur baya bir iş. 200 tl civarı şanzuman yağı 50 tl işçilik yani hepsi toplamda 750 tl ve şanzuman düzeliyor.

    volvo bu selenoidleri ayrıca satmıyor , şanzuman beynini komlple satıyor ancak duyduğuma göre aynı selenoidleri opel de kullanıyormuş ve ayrıca satıyormuş ama bunu opel parçacısına sorup doğrulatamadım eğer doğruysa opel den alıp kullanmak daha pratik olur. selenoidlerin ebay adresi ;

    http://www.ebay.com/itm/AW-55-50SN-55-51SN-AF33-NEW-LINEAR-SOLENOID-KIT-ROSTRA-SAAB-EQUINOX-MAXIMA-VOLVO-/230750478006?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35b9ccdeb6&vxp=mtr




  • Şuan 2010 model 2.0 dizel mondeo kullanmaktayım.Bu hafta sonu arabayı denyeceğim ama yinede sorayım ; Volvo s60 t4 180hp kullanırken aynı gücü hissedebilir miyim?
  • Yasin hocam, linke baktım. Buradan alınca iade etme gibi bir durum olmayacağından bir kaç sorum daha olacak. Şimdi senin araba t5. Şanzımanda bir farklılık var mıdır. Bu linkteki bizimkine kesin uyar mı?

    İkincisi sen memnun musun değişiklikten?

    Üçüncüsü gümrükle ilgili sorun olma ihtimali var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocyyyy

    Şuan 2010 model 2.0 dizel mondeo kullanmaktayım.Bu hafta sonu arabayı denyeceğim ama yinede sorayım ; Volvo s60 t4 180hp kullanırken aynı gücü hissedebilir miyim?

    Mondeo'nun güç ve tork değerleri nedir hocam?
  • 300+ tork olması lazım ve 140hp
  • birde antalya da selenoid tamiri yapan bir yer var ama denemedim, selenoidleri söküp burada tamir ettirerek yeniden takılabilir. youtube da tamir videoları var.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-selenoid-takimi-uygun-fiyat-aw55-50sn-62473821/detay
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocyyyy

    300+ tork olması lazım ve 140hp

    s60 2.0t'nin torku 240 olması lazım. Ama motor gücü daha fazla, 180bg. Bu durumda belki düşük devirlerde 2000 devire kadar mondeo az daha atak olabilir. 2200 devirden sonra s60 max torkunu vermeye başlıyor. Ondan sonra 2.0t daha öne geçer performans olarak diye tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    birde antalya da selenoid tamiri yapan bir yer var ama denemedim, selenoidleri söküp burada tamir ettirerek yeniden takılabilir. youtube da tamir videoları var.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-selenoid-takimi-uygun-fiyat-aw55-50sn-62473821/detay

    Bu da iyiymiş ama olmazsa şanzıman sök tak daha maaliyetli olur.




  • gümrükle ilgili yorum yapamayacağım, şanzuman kodunu öğrenip rostra ya mail göndermekte fayda var, uyumlulukla ilgili en sağlam bilgiyi onlar verir. değişiklikten memnunum eskiden çok sert vuruyordu şimdi düzeldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 29 Kasım 2012; 20:12:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ocyyyy

    Şuan 2010 model 2.0 dizel mondeo kullanmaktayım.Bu hafta sonu arabayı denyeceğim ama yinede sorayım ; Volvo s60 t4 180hp kullanırken aynı gücü hissedebilir miyim?

    Yeni S60 konusunda daha iyi yanıt alabilirsin dostum. Hisler farklıdır özellikle benzin ve dizel motorlar arasında, ancak 180hp'nin farkını hissettireceğini tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasinozkan

    gümrükle ilgili yorum yapamayacağım, şanzuman kodunu öğrenip rostra ya mail göndermekte fayda var, uyumlulukla ilgili en sağlam bilgiyi onlar verir. değişiklikten memnunum eskiden çok sert vuruyordu şimdi düzeldi.

    Teşekkürler hocam. Delme çatma bir İngilizce ile mesaj attım bakalım. Anlar herhalde...

    Faturayı 100 dolar altı olarak kesebilir misin diye de sordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 29 Kasım 2012; 22:11:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eas722

    quote:

    Orijinalden alıntı: ocyyyy

    Şuan 2010 model 2.0 dizel mondeo kullanmaktayım.Bu hafta sonu arabayı denyeceğim ama yinede sorayım ; Volvo s60 t4 180hp kullanırken aynı gücü hissedebilir miyim?

    Yeni S60 konusunda daha iyi yanıt alabilirsin dostum. Hisler farklıdır özellikle benzin ve dizel motorlar arasında, ancak 180hp'nin farkını hissettireceğini tahmin ediyorum.

    Ben de özür diliyorum. Mesaj bizim konuda olunca ve 180 bg yazısını görünce eski 2.0t olarak algılamışım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TKK_13

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Tkk dostum,

    İkimizin sorunu farklı gibi. Benimkinin menteşe tarafında sorunu var. O plastik parça da menteşe tarafında arabaya sabit olan kısım. Kilit mekanizması diğer tarafında.

    Ayrıca bu depo kapağının çalışma prensibini çözemedim. Arabayı kumanda ile kilitliyorum. Ama o hala açık. Hadi diyorum yarım dakika sonra otomatik bir kilitleme daha gerçekleşiyor ya, o zaman kilitleniyordur. Yok yine açık. Geçen sabah binmeden kontrol ettim kapalıydı. Öyle olmasa acaba sadece araba çalışırken mi kilitleniyor diye düşünecektim.

    Düzeltme: 10 dakika sonra demişsin. Bu olabilir. Bir de öyle kontrol edeyim. Ben sana yardımcı olamadım. Ama senin sorundan kafama takılan bir sorunun cevabını buldum. :) teşekkürler.

    Değişik bir metefor olmuş benim sorduğum soru içinden, senin kafandaki sorunun cevabını bulmak 10 dakika işini geçen kullanma kılavuzundan öğrendim oradan biliyorum. Neyse ilgilendiğin için teşekkür ederim.
    Bu arada aracı aralık sonu gibi servisi sokacağım 120000 bakımı, triger değişimi ve bir kaç ufak tefek sorun var (depo kilidi gibi) Ama servis konusunda çok kararsızım. Aracın servis geçmişi volan da. Ayrıca ailem de ki diğer volvolarımızı hep volan götürdük, volan daki ustaya da çok güveniriz ancak fiyatlar çok yüksek. Forumdaki "Volvo Bakım Fiyatları" başlığı altında yazılanları okuyunca kafam iyice karıştı. Bir yandan ayırdığım bütçeyi biraz daha zorlayıp Yetkili Servise gideyim diyorum diğer taraftan Özel Serviste yarıdan da az bir fiyata halletmek daha mantıklı diyorum. Forumdaki arkadaşların önerileri benim için çok önemli, bu sebepten ötürü önerilerinizi beklyrm. (Ankarada özel servis tercihinde de Yiğit yada Roteks arasında da kararsızım, orj yedek parça özellikle triger seti olmazsa olmazım yani özel servisi bile gitsem triger setinin orj volvo olmasını istyrm.)

    Beyler çok mahçup ettiniz beni. Bir forumdaşınızın sorunuyla bu kadar ilgilenmek, ona bu kadar yardımcı olmaya çalışmak, şu 3 günlük mesaj süresi boyunca bu kadar bilgi paylaşımı... Valla ne diyeceğimi bilemedim. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.




  • Tkk dostum,

    Ankara ve Ankara'daki servisler hakkında hiç bilgim olmadığından ben birşey yazamadım. Kusura bakma.

    Ama soruna biraz genel bir bakış ile bakılırsa orijinal yedek parça kullanıldığında yetkili ve özel servis arasındaki fiyat farkı kayda değer olmuyor. Madem bunca sene yetkiliye girmişsin ben olsam yine ona giderdim.

    Satarken yetkili servis bakımlı demek tüm kayıtlarının tek bir yerde olması bile ayrı güzel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap geldi.

    Dear highwaymousetr,

    Hello ,
    yes i show this kit to be correct for your model
    transmission info:
    S60 00-09 5 SP F/AWD L4 2.0L T5 2.0L 2.4L 2.5L AW55-50/51SN

    for international orders we typically declare at $50.00 , and ship as a gift






    - electricaladvantage

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet arkadaşlar. Sonunda ciddi ciddi karara bağladım. 98 corsa mı bugün satlığa koyacağım, satılınca en fazla 35-36 civarında s60 niyetindeyim. 2005-2006 ya kadar, 2.0-2,4 motor aralığında güzel, temiz arabaları kovalayacağım. İnş ben de volvocu olacağım.

    Ekleme: Volvo servisleri expertiz ücreti olarak ne kadar ücret alıyorlar bilen var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdemlix -- 30 Kasım 2012; 10:13:58 >
  • Bu ayın başında Ankara Volvoto da yaptırdığım ekspertiz için ücret 50-TL idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Cevap geldi.

    Dear highwaymousetr,

    Hello ,
    yes i show this kit to be correct for your model
    transmission info:
    S60 00-09 5 SP F/AWD L4 2.0L T5 2.0L 2.4L 2.5L AW55-50/51SN

    for international orders we typically declare at $50.00 , and ship as a gift






    - electricaladvantage

    Üstad ben bu konuda zamanında araştırma yaptım,

    1. Her selonoid farklı vites değişimlerinde işe yarıyor, aslına bakarsan tam olarak hangisinde arıza var onu bulman daha ucuza halletmeni sağlayabilir.
    2. Nissan maxima da aynı selenoidleri kullanıyor, aksaraydan bulma ihtimalinde var (ben sormadım)
    3. En ucuz set ebay de bulunuyor daha ucuzuna rastlamadım.
    4. Benim arabada yag değişiminden sonra vuruntu vardı bir süre sonra geçti, selenoid lerde değişime ihtiyacım kalmadı. Biliyorsun volvo orjinal kitapcıkta bunların cabuk bozulan parçalar olmadığını belirtiyor, ama yabancı forumlarda değişmesinin faydalı olduğu söyleniyor ortalama 150.000 km.
    5. sana gelen mailde gift, ya da 50 dolar yazarlarsa gümrükten gecer, evine adresine kadar sorunsuz ulaşır % 99,99 , ben neler getirtim sorun cıkmadı.

    özetle anlamlı bir sorun yoksa devam et, değişim istersen de seti değiştirmek tavsiye ediliyor.


    saygılar




  • Özgür hocam cevap için teşekkürler.

    Vuruntu yeğ değişiminden sonra çok çok azalmıştı. Son zamanlarda duruma göre yaptığı anlar oluyordu. Geçen gün ise otobanda sıkışık, bol dur kalklı bir trafiğe denk geldim. Acaip çok vuruntu yaptı. İçeridekileri korkutacak kadar...

    Selonoidlere gelince ustaya sordum; Her vitesin ayrı selenoidi oluyormuş. Hangisi değişecek? O da. 5 tane viteslerle ilgili olan var. Onlarda sorun çıkmıyor. Ayrıyeten 3 tane daha var. Biri basınç ayarını yapıyor, biri vites boşta iken birşeyleri ayarlıyor diğeri de ... (ona da birşeyler dedi hatırlamıyorum).

    Eğer zamanında bu 3 selenoidi değiştirirsek iyi olur. Yoksa şanzımanın içindeki burcu kırıyor. Masraf iki katına çıktığı gibi onu da biz yapamıyoruz. Şanzımancıya götürmek gerekiyor dedi.

    Bu yüzden ha şimdi bozulacak ha yarın diye endişe ile beklemektense yaptırıp gönül rahatlığı ile bineyim inşallah diye düşünüyorum.

    Ondan sonra da bildiğim hiç bir sorunu kalmıyor. Bir nevi sıfır gibi birşey oluyor... Biner gideriz işte...




  • 
Sayfa: önceki 136137138139140
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.