Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7.560
Cevap
78
Favori
615.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    birazdan cevap vereceğim highwaymouse.. kontrol edeceğim..

    Alıntıları Göster
    bildigim kadarı ile bu düğme "araç içi hareket sensörü" bu konum aktifken, araç içinde oluşacak bir hareketlenme aracın varsa alarmını yoksa flaşörlerini devreye sokarak sizi uyarıyor.

    ben bunu oğlum içerde uyurken kullanıyorum ve iki kere öttürmeyi başardı benim ufaklık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    bildigim kadarı ile bu düğme "araç içi hareket sensörü" bu konum aktifken, araç içinde oluşacak bir hareketlenme aracın varsa alarmını yoksa flaşörlerini devreye sokarak sizi uyarıyor.

    ben bunu oğlum içerde uyurken kullanıyorum ve iki kere öttürmeyi başardı benim ufaklık.

    Alıntıları Göster
    alpergalip teşekkür ederim cevap için elimde s60 kulanma kılavuzu olacaktı ama bulamadım beni bu zahmetten kurtardın.düğmenin aydınlatmasının neden çalışmadığına gelirsek,


    bu düğmelerde genelde küçük tip dipsiz ampül bulunur.bu ampülün değişmesi ile sorun çözülecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    alpergalip teşekkür ederim cevap için elimde s60 kulanma kılavuzu olacaktı ama bulamadım beni bu zahmetten kurtardın.düğmenin aydınlatmasının neden çalışmadığına gelirsek,


    bu düğmelerde genelde küçük tip dipsiz ampül bulunur.bu ampülün değişmesi ile sorun çözülecektir.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler meteg hocam ve alpergalip...

    Peki normal bir oto elektrikçisi halledebilir mi hocam? Umarım sadece düğme çıkarılarak yapılıyordur...

    Düğmenin çalışmasına gelirsek...Arabayı stop ettikten sonra ama kontağı tam kapatmadan basılarak aktif veya pasif hale getirilebiliyor. Hatta aktif olduğunda yol bilgisayarında "full guard..." benzeri bir mesaj veriyor. Buraya kadar tamam. Fakat çeşitli denemeler yaptım bir etkisini göremedim. Mesela içine çocuk bıraktım. Bir dakika sonra hoplayıp zıplamasını istedim. Belki iç alarmı yoktur diye kaputu öncesinden az açıp sonra tamamen açtım. Yan camı aralık bırakıp kolumu içeri soktum varsa sensör görsün diye ama sonuç değişmedi. Herhangi bir tepki vermedi araba.

    Bazı arkadaşlar önceden sallantılı olan vapur veya çekici ile taşınmasında pasif edilir vs.demişlerdi. bu nedenle arabayı salladım yok maalesef...Kısacası Herhangi bir guard'lığını göremedim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Teşekkürler meteg hocam ve alpergalip...

    Peki normal bir oto elektrikçisi halledebilir mi hocam? Umarım sadece düğme çıkarılarak yapılıyordur...

    Düğmenin çalışmasına gelirsek...Arabayı stop ettikten sonra ama kontağı tam kapatmadan basılarak aktif veya pasif hale getirilebiliyor. Hatta aktif olduğunda yol bilgisayarında "full guard..." benzeri bir mesaj veriyor. Buraya kadar tamam. Fakat çeşitli denemeler yaptım bir etkisini göremedim. Mesela içine çocuk bıraktım. Bir dakika sonra hoplayıp zıplamasını istedim. Belki iç alarmı yoktur diye kaputu öncesinden az açıp sonra tamamen açtım. Yan camı aralık bırakıp kolumu içeri soktum varsa sensör görsün diye ama sonuç değişmedi. Herhangi bir tepki vermedi araba.

    Bazı arkadaşlar önceden sallantılı olan vapur veya çekici ile taşınmasında pasif edilir vs.demişlerdi. bu nedenle arabayı salladım yok maalesef...Kısacası Herhangi bir guard'lığını göremedim...

    Alıntıları Göster
    highwaymouse aslında ampül değişimini kendin bile yapabilirsin.biraz dikkat ve itina ile.. ampülü bulman çok kolaydır ama korkuyorsan bir elektrikçi de 5 dakikada halleder işi.. denemeler yaptım etkisini göremedim demişsin belki de sistemde bir sorun vardır.bu araçların alarm sistemleri biraz değişiktir ve karışıktır. eğer sistemden şüphen varsa sistemi sakın normal bir elektrikçide kurcalatma ve özel bir volvo servisinde kontrol ettir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    highwaymouse aslında ampül değişimini kendin bile yapabilirsin.biraz dikkat ve itina ile.. ampülü bulman çok kolaydır ama korkuyorsan bir elektrikçi de 5 dakikada halleder işi.. denemeler yaptım etkisini göremedim demişsin belki de sistemde bir sorun vardır.bu araçların alarm sistemleri biraz değişiktir ve karışıktır. eğer sistemden şüphen varsa sistemi sakın normal bir elektrikçide kurcalatma ve özel bir volvo servisinde kontrol ettir.

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam, teşekkür ederim. Şuanda bir oto elektrikçisine götürmek en iyisi. Bakar yaparken, bir dahakine belki kendim değişirim .

    Alarm işine de artık arabayı bakıma götürdüğümde baktırırım. Gerçi geçen sene özel servisteki ustaya sorduğumu hatırlıyorum. Sanırım o da anlamamıştı. Arada kaynadı gitti. Ben de üzerinde durmadım ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 14 Mart 2010; 23:45:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Anladım hocam, teşekkür ederim. Şuanda bir oto elektrikçisine götürmek en iyisi. Bakar yaparken, bir dahakine belki kendim değişirim .

    Alarm işine de artık arabayı bakıma götürdüğümde baktırırım. Gerçi geçen sene özel servisteki ustaya sorduğumu hatırlıyorum. Sanırım o da anlamamıştı. Arada kaynadı gitti. Ben de üzerinde durmadım ...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba ,
    Ben aranıza Kütahyadan yeni katılan üyeyim. 23 Şubat günü 2005 model S60 2.0 T aldım. 15 gündür kullanıyorum. Çok memnunum. Daha önce Passat 1.9 TDI kullanıyordum. Ancak hakikaten aralarında kalite olarak çok fark var. Kaliteyi S60 da hisediyorsunuz.

    Bu arada bir sorum olacak , Sağ cam otomatik olarak kaldırdığımızda kendiliğinden aşagıya iniyor (sıkışma emniyeti olarak inişinşn dışında) baktırdım anlayamadırlar. Bu konuda bilginiz varmı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taykocom

    Arkadaşlar merhaba ,
    Ben aranıza Kütahyadan yeni katılan üyeyim. 23 Şubat günü 2005 model S60 2.0 T aldım. 15 gündür kullanıyorum. Çok memnunum. Daha önce Passat 1.9 TDI kullanıyordum. Ancak hakikaten aralarında kalite olarak çok fark var. Kaliteyi S60 da hisediyorsunuz.

    Bu arada bir sorum olacak , Sağ cam otomatik olarak kaldırdığımızda kendiliğinden aşagıya iniyor (sıkışma emniyeti olarak inişinşn dışında) baktırdım anlayamadırlar. Bu konuda bilginiz varmı acaba?

    Alıntıları Göster
    Highwaymouse, bu alarm sisteminin çalışma şekli araç kumanda ile kitlendikten sonra 30sn sonra devreye girer. 30sn sonra aracın içinde oluşacak hareketi algılar. Ama bu 30 sn içinde aracın içinde hareketin tamamen "0" olması gerekir. EGer senin ufaklık bu 30 s süresince ufakta olsa hareket ediyorsa bu sistem benim kanaatimce devreye girmiyordur. Çünkü benim oğlan daha 11 aylık, arkada araba koltugunda uyurken (30sn den sonra) azıcık sağdan sola hareket etse, kolunu kıpırdatsa alarm sistemini devreye sokuyor.

    Bu arada tam 2 haftadır aracım Izmirde, ben Istanbul Fethiye ve şu anda Finikede (iş için) dolanıyorum, arabamı çok özledim, forumuda özledim.. herkese selamlar, keyifli kazasız sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpergalip -- 18 Mart 2010; 11:44:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cxzc

    Peki bu S60'ların 3 tane modeli var.Sport,Premium,Business bunlardan hangisi full olan model?ve birbirlerinden farkı nedir?

    Alıntıları Göster
    volkan.d'ye bir sorum var. O'na sormamın sebebi her iki araca da sahip olması. Diğer arkadaşlar da elbette yardımcı olabilir.

    V/S40 ve S60'ı yolu -özellikle de çukuru, yarığı, tümseği- hissediş, bir diğer ifade ile, süspansiyon sertliği açısından karşılaştırdığınızda arada ne gibi farklar vardır? Fark varsa bu segmentten mi kaynaklanıyor? Segment farkını elediğimizde eşit derecede bir süspansiyon sertliğinden mi bahsetmeliyiz?

    Ben bu araçlardan S40 I'i dört yıldır, 73 bin kmdir Türkiye yollarında kullanıyorum. S60 I'i da farklı zamanlarda ama çoğu yurtdışında, Türkiye şartlarına benzemeyen yollarda kullandım. Aynı yolda arka arkaya her ikisini kullanma imkanım olmadığı için sorduğum sorulara kendim net bir cevap bulamadım.

    Teşekkürler, herkese sevgi selam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    volkan.d'ye bir sorum var. O'na sormamın sebebi her iki araca da sahip olması. Diğer arkadaşlar da elbette yardımcı olabilir.

    V/S40 ve S60'ı yolu -özellikle de çukuru, yarığı, tümseği- hissediş, bir diğer ifade ile, süspansiyon sertliği açısından karşılaştırdığınızda arada ne gibi farklar vardır? Fark varsa bu segmentten mi kaynaklanıyor? Segment farkını elediğimizde eşit derecede bir süspansiyon sertliğinden mi bahsetmeliyiz?

    Ben bu araçlardan S40 I'i dört yıldır, 73 bin kmdir Türkiye yollarında kullanıyorum. S60 I'i da farklı zamanlarda ama çoğu yurtdışında, Türkiye şartlarına benzemeyen yollarda kullandım. Aynı yolda arka arkaya her ikisini kullanma imkanım olmadığı için sorduğum sorulara kendim net bir cevap bulamadım.

    Teşekkürler, herkese sevgi selam.

    Alıntıları Göster
    Sevgili hesheit,

    Açıkçası bu sorunun yanıtını ben de bazen düşünmüyor değilim. Ama henüz kendimce bir cevaba ulaşmış da değilim.

    S60'ı yurtdışından yeni döndüğümde ve yaklaşık 40,000 km civarında iken almıştım. Hemen hemen 90,000 km'dir kullanıyorum.

    Bu arabayı, Türkiye'nin Ankara ve batısında kalan hemen her şehrine giden birçok değişik yolda kullandım. Uzun yolda tartışılmaz derecede rahat ve insanı kesinlikle yormayan bir araba. Çukura girdiğinde veya bozuk yolda yol tutuşu hiçbir şekilde etkilenmeyen bir araba. Bir de benimki 4 çeker olduğu için, kar, mıcır, yağmur, su birikintisi durumlarında olağanüstü güvenli hissettiriyor.

    Bizim şirket ortaklarından birisinde 2000 model E320 var. Sıklıkla o aracı da kullanyorum.

    Süspansiyon, yol tutuşu, yola oturuşu, bozuk/dalgalı yolda yaylanma, vs. konularında benzer olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta patronumun yorumuna göre S60'ın koltukları daha rahat. Tabi benim araba görece daha dar o da sınıf farkından geliyor.

    Şehir içinde ise bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama çukurları çok sertçe sanki içimde hissediyorum. Hatta her seferinde "bu sefer kesin bir yere bir şey oldu" diye düşünüyorum. Neyse ki öyle bir şey henüz olmadı. Mesela E320'de iken çukurları o kadar hissetmiyorum.

    V40 ise benim için yeni bir tecrübe, daha bu yaz eşime aldım. 100,00 km civarında idi ve ben çok az kullandım. Ve pek de kullanma fırsatım olmuyor. Dolayısı ile çok objektif olamayabilirim ama S60 I ve V40 arasında gördüğüm farklar şunlar:


    - S60 kesinlikle yola daha iyi oturan ve yolu daha iyi tutan bir araba. Tabi arada 250-300 kg arası ağırlık farkı var. Özellikle otoban virajlarında falan gözün anlık yoldan ayrıldığı durumlarda V40'ın şeritten çıkmaya daha meyilli bir araç olduğunu gözlemledim. Yani V40'ı daha dikkatli kullanmak gerek.

    - Uzun yolda yolu hissetme olarak bence S60 ve V40 birbirlerine muadil araçlar. Ama koltuk yapıları farklı olduğu için S60'ın kultuklarına daha gömülerek oturulduğundan insan kendini daha rahat ve konforlu hissediyor.

    - Şehir içinde V40 ile çukurları daha az hissediyormuşum gibi geliyor.

    - V40 şehir içinde daha rahat kullanılan bir araba.

    - S60 ise tam bir uzun yol arabası. Gittiğin hızı hissettirmeyen bir araba.


    V40'ın lastik ebadı 195/60 R15, yanak genişliği 117 mm,
    S60'ın lastik ebadı 215/55 R16, yanak genişliği 118 mm.

    İki araçta da yazlık ve kışlık Michelin lastikler var. İki aracında hiçbir alt takım ve amortisör problemi yok.

    Özetle, yola oturma ve şeritte kalma açılarından S60 çok daha üstün ama diğer konularda birbirlerine çok muadil sürüş ve konfor özelliği sergiliyorlar diye düşünüyorum. Ama çok da doğru değerlendirmiyor olabilirim.



    Selamlar

    Volkan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Sevgili hesheit,

    Açıkçası bu sorunun yanıtını ben de bazen düşünmüyor değilim. Ama henüz kendimce bir cevaba ulaşmış da değilim.

    S60'ı yurtdışından yeni döndüğümde ve yaklaşık 40,000 km civarında iken almıştım. Hemen hemen 90,000 km'dir kullanıyorum.

    Bu arabayı, Türkiye'nin Ankara ve batısında kalan hemen her şehrine giden birçok değişik yolda kullandım. Uzun yolda tartışılmaz derecede rahat ve insanı kesinlikle yormayan bir araba. Çukura girdiğinde veya bozuk yolda yol tutuşu hiçbir şekilde etkilenmeyen bir araba. Bir de benimki 4 çeker olduğu için, kar, mıcır, yağmur, su birikintisi durumlarında olağanüstü güvenli hissettiriyor.

    Bizim şirket ortaklarından birisinde 2000 model E320 var. Sıklıkla o aracı da kullanyorum.

    Süspansiyon, yol tutuşu, yola oturuşu, bozuk/dalgalı yolda yaylanma, vs. konularında benzer olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta patronumun yorumuna göre S60'ın koltukları daha rahat. Tabi benim araba görece daha dar o da sınıf farkından geliyor.

    Şehir içinde ise bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama çukurları çok sertçe sanki içimde hissediyorum. Hatta her seferinde "bu sefer kesin bir yere bir şey oldu" diye düşünüyorum. Neyse ki öyle bir şey henüz olmadı. Mesela E320'de iken çukurları o kadar hissetmiyorum.

    V40 ise benim için yeni bir tecrübe, daha bu yaz eşime aldım. 100,00 km civarında idi ve ben çok az kullandım. Ve pek de kullanma fırsatım olmuyor. Dolayısı ile çok objektif olamayabilirim ama S60 I ve V40 arasında gördüğüm farklar şunlar:


    - S60 kesinlikle yola daha iyi oturan ve yolu daha iyi tutan bir araba. Tabi arada 250-300 kg arası ağırlık farkı var. Özellikle otoban virajlarında falan gözün anlık yoldan ayrıldığı durumlarda V40'ın şeritten çıkmaya daha meyilli bir araç olduğunu gözlemledim. Yani V40'ı daha dikkatli kullanmak gerek.

    - Uzun yolda yolu hissetme olarak bence S60 ve V40 birbirlerine muadil araçlar. Ama koltuk yapıları farklı olduğu için S60'ın kultuklarına daha gömülerek oturulduğundan insan kendini daha rahat ve konforlu hissediyor.

    - Şehir içinde V40 ile çukurları daha az hissediyormuşum gibi geliyor.

    - V40 şehir içinde daha rahat kullanılan bir araba.

    - S60 ise tam bir uzun yol arabası. Gittiğin hızı hissettirmeyen bir araba.


    V40'ın lastik ebadı 195/60 R15, yanak genişliği 117 mm,
    S60'ın lastik ebadı 215/55 R16, yanak genişliği 118 mm.

    İki araçta da yazlık ve kışlık Michelin lastikler var. İki aracında hiçbir alt takım ve amortisör problemi yok.

    Özetle, yola oturma ve şeritte kalma açılarından S60 çok daha üstün ama diğer konularda birbirlerine çok muadil sürüş ve konfor özelliği sergiliyorlar diye düşünüyorum. Ama çok da doğru değerlendirmiyor olabilirim.



    Selamlar

    Volkan

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkürler volkan.d.

    Doğrusu herşey tahmin ettiğim gibi çıktı. S40 I'in de şehir içi verileri S60 I ile aynı maalesef. Memlekette o kadar çok çukur, tümsek, yol yarığı, kanalizasyon kapağı var ki... Örneğin İstanbul'da bunlarsız 5 mlik yol kalmadı. Bu durumda S60 I'e sıçramak şehir içinde katur kutur gitmeye engel olamayacak gibi duruyor.

    Yeri gelmişken EVO'da çalışmış bir Volvo ustasının bir öyküsünü anlatayım: Bir gün İsveç'den bir heyet gelmiş EVO'ya. Araçlarla ilgili şikayetlerini sormuşlar. Ustalar da S70'de trim sesi olduğunu söylemiş. İsveçli ekip de peki bir test edelim demişler. Araca atlayıp EVO'nun arkasındaki sanayi içindeki yola benzemeyen yola çıkmışlar. Yolda taşlar yere gömülü vs. imiş. İşte bakın demişler, ses geliyor. İsveçliler arabadan inip yollarınızı yaptırın demiş ve çekip gitmişler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Cevap için teşekkürler volkan.d.

    Doğrusu herşey tahmin ettiğim gibi çıktı. S40 I'in de şehir içi verileri S60 I ile aynı maalesef. Memlekette o kadar çok çukur, tümsek, yol yarığı, kanalizasyon kapağı var ki... Örneğin İstanbul'da bunlarsız 5 mlik yol kalmadı. Bu durumda S60 I'e sıçramak şehir içinde katur kutur gitmeye engel olamayacak gibi duruyor.

    Yeri gelmişken EVO'da çalışmış bir Volvo ustasının bir öyküsünü anlatayım: Bir gün İsveç'den bir heyet gelmiş EVO'ya. Araçlarla ilgili şikayetlerini sormuşlar. Ustalar da S70'de trim sesi olduğunu söylemiş. İsveçli ekip de peki bir test edelim demişler. Araca atlayıp EVO'nun arkasındaki sanayi içindeki yola benzemeyen yola çıkmışlar. Yolda taşlar yere gömülü vs. imiş. İşte bakın demişler, ses geliyor. İsveçliler arabadan inip yollarınızı yaptırın demiş ve çekip gitmişler.

    Alıntıları Göster
    Bir de bu S60'larda spor şasi olayı var. İzmir volvoda çalışan bir arkadaşın ifade ettiğine göre bu spor şasi S40'a göre daha sert bir süspansiyon sağlıyormuş. Ben de satılık bir s60'ı kısa bir süre test ettiğimde sert süspansiyonlu gelmişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceta

    Bir de bu S60'larda spor şasi olayı var. İzmir volvoda çalışan bir arkadaşın ifade ettiğine göre bu spor şasi S40'a göre daha sert bir süspansiyon sağlıyormuş. Ben de satılık bir s60'ı kısa bir süre test ettiğimde sert süspansiyonlu gelmişti.

    Alıntıları Göster
    Bugün yakındaki bir oto elektrikçiye gittim; yanmaz olan alarm düğmesini yaptırmak amacıyla...Usta cesaret edemedi. "Ön göğüs sökülmesi gerekir" dedi. Düğme tırnaklı falan bir şeydir, şöyle çekince gelir diye düşünüyordum ama usta öyle söyleyince "kalsın" dedim. Gerçi usta Volvo'dan da anlamıyor. Ne kadar doğrudur bilemiyorum...

    Süspansiyon olayına gelince, s60'ın süspansiyonları sert sınıfında yer alır diye düşünüyorum. Heralde konunun ilk başlarında da değinmiştim. Golf confortline, s60'a göre çok daha yumuşak süspansiyonlara sahip. Yumuşak süspansiyonların olumlu yanları olduğu gibi olumsuz yanları da mevcut. Olumsuz hanesindeki en önemli nokta ise yol tutuşunun daha zayıf olması gelir. Ayrıca bozuk satıhlardaki fazla esnemesi arabanın altının, ön çamurluğunun bir yerlere sürtme riskini de arttırıyor.

    Ben şahsen bir arabada yol tutuşuna çok önem verdiğim için tercihimi sert süspansiyondan yana kullanırım. Ama bunun yanında tam emin olmasam da benim s60'daki tıkırtı fazlalığında bu sert süspansiyonlarının etkisi olduğunu düşünüyorum. Bu da olumsuz yanlarından biri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Highwaymouse, bu alarm sisteminin çalışma şekli araç kumanda ile kitlendikten sonra 30sn sonra devreye girer. 30sn sonra aracın içinde oluşacak hareketi algılar. Ama bu 30 sn içinde aracın içinde hareketin tamamen "0" olması gerekir. EGer senin ufaklık bu 30 s süresince ufakta olsa hareket ediyorsa bu sistem benim kanaatimce devreye girmiyordur. Çünkü benim oğlan daha 11 aylık, arkada araba koltugunda uyurken (30sn den sonra) azıcık sağdan sola hareket etse, kolunu kıpırdatsa alarm sistemini devreye sokuyor.

    Bu arada tam 2 haftadır aracım Izmirde, ben Istanbul Fethiye ve şu anda Finikede (iş için) dolanıyorum, arabamı çok özledim, forumuda özledim.. herkese selamlar, keyifli kazasız sürüşler...

    Bugün senin uyarın doğrultusunda kendim bir deneme daha yaptım. O bahsi geçen düğmeye basarak "full guard" durumuna geçirdim arabayı. Kontaktan anahtarı çıkardım. Ben arabanın içinde olduğum halde uzaktan kumanda ile arabayı kilitledim. Ve yaklaşık 1 dakika kadar neredeyse nefes bile almadan içeride hareketsiz bekledim. Sonra hareket ettim. Arabayı salladım. Kollarımı kaldırdım, indirdim. Dışarıdan gören olduysa "deli mi bu ne?" demiştir heralde Olmadı içerden kaputu açtım; yine olmadı.

    Arabayı stop ettikten sonra ama kontağı tamamen kapatmadan, yani kontak anahtarı yarım çevrili konumdayken düğmeye tekrar basılırsa tam hatırlayamıyorum "...guard manuel" gibi bir konuma geçiyor ve düğme üzerindeki turuncu ışık yanıyor. Bu durumda iken de bir değişiklik olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    Highwaymouse, bu alarm sisteminin çalışma şekli araç kumanda ile kitlendikten sonra 30sn sonra devreye girer. 30sn sonra aracın içinde oluşacak hareketi algılar. Ama bu 30 sn içinde aracın içinde hareketin tamamen "0" olması gerekir. EGer senin ufaklık bu 30 s süresince ufakta olsa hareket ediyorsa bu sistem benim kanaatimce devreye girmiyordur. Çünkü benim oğlan daha 11 aylık, arkada araba koltugunda uyurken (30sn den sonra) azıcık sağdan sola hareket etse, kolunu kıpırdatsa alarm sistemini devreye sokuyor.

    Bu arada tam 2 haftadır aracım Izmirde, ben Istanbul Fethiye ve şu anda Finikede (iş için) dolanıyorum, arabamı çok özledim, forumuda özledim.. herkese selamlar, keyifli kazasız sürüşler...

    Bugün senin uyarın doğrultusunda kendim bir deneme daha yaptım. O bahsi geçen düğmeye basarak "full guard" durumuna geçirdim arabayı. Kontaktan anahtarı çıkardım. Ben arabanın içinde olduğum halde uzaktan kumanda ile arabayı kilitledim. Ve yaklaşık 1 dakika kadar neredeyse nefes bile almadan içeride hareketsiz bekledim. Sonra hareket ettim. Arabayı salladım. Kollarımı kaldırdım, indirdim. Dışarıdan gören olduysa "deli mi bu ne?" demiştir heralde Olmadı içerden kaputu açtım; yine olmadı.

    Arabayı stop ettikten sonra ama kontağı tamamen kapatmadan, yani kontak anahtarı yarım çevrili konumdayken düğmeye tekrar basılırsa tam hatırlayamıyorum "...guard manuel" gibi bir konuma geçiyor ve düğme üzerindeki turuncu ışık yanıyor. Bu durumda iken de bir değişiklik olmadı.

    Alıntıları Göster
    Benim de önceki aracım Golf IV idi. Süspansiyonları gerçekten çok yumuşak idi. Viraj dönerken neredeyse devrilecek diye korkuyordum. Tümsekleri atlarken de fazla esniyordu. Araca beş kişi binince resmen kaplumbağa gibi çöküyordu. Ama konforluydu da. S40 I, S60 I ve S80 I'de durum farklı. Farklı karakteristiği olan araçlar. Bambaşka bir mühendislik görmüşler. Doğrusu bu kasaların altına yumuşak süspansiyon riskli dahi olurdu. Golf IV bir istisna idi ama; Volvo S40 II ve S80 II'de çözümü buldu. Hem yol tutuş arttı hem de konfor. Yeni S60'ın da bu yolda gideceğine şüphem yok. Zaten yeni Volvoların eskilerden daha üstün olduğu iki yön var: yolu daha az hissetme-daha iyi yol tutuş ve daha fazla güvenlik. Bunlar dışında eskiler üstün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Bugün yakındaki bir oto elektrikçiye gittim; yanmaz olan alarm düğmesini yaptırmak amacıyla...Usta cesaret edemedi. "Ön göğüs sökülmesi gerekir" dedi. Düğme tırnaklı falan bir şeydir, şöyle çekince gelir diye düşünüyordum ama usta öyle söyleyince "kalsın" dedim. Gerçi usta Volvo'dan da anlamıyor. Ne kadar doğrudur bilemiyorum...

    Süspansiyon olayına gelince, s60'ın süspansiyonları sert sınıfında yer alır diye düşünüyorum. Heralde konunun ilk başlarında da değinmiştim. Golf confortline, s60'a göre çok daha yumuşak süspansiyonlara sahip. Yumuşak süspansiyonların olumlu yanları olduğu gibi olumsuz yanları da mevcut. Olumsuz hanesindeki en önemli nokta ise yol tutuşunun daha zayıf olması gelir. Ayrıca bozuk satıhlardaki fazla esnemesi arabanın altının, ön çamurluğunun bir yerlere sürtme riskini de arttırıyor.

    Ben şahsen bir arabada yol tutuşuna çok önem verdiğim için tercihimi sert süspansiyondan yana kullanırım. Ama bunun yanında tam emin olmasam da benim s60'daki tıkırtı fazlalığında bu sert süspansiyonlarının etkisi olduğunu düşünüyorum. Bu da olumsuz yanlarından biri...

    Alıntıları Göster
    @Higwaymouse,

    Tekrar selamlar uzun bir aradan sonra.Sanırım alarm, süspansiyon ve yanmayan ışık konusunda birkaç yardımım dokunabilir, tabi buradan :)

    Lamba konusu: öyle göğüs sökmeye filan hiç mi hiç gerek yok, dikkatli bakarsan oradaki düğmelerin bulunduğu yer blok halde, yani kenarından tırnaklarını ayırdığın zaman alttaki düğmelere ve yanmayan ampule ulaşabilirsin.Ama bunu sen yapma çünkü açsan dahi garip bir ampul olduğundan ancak servislerde bulabilirsin.Çok kısa bir işlemi var ehil eller için.

    Alarm: Bildiğimiz alarmlar gibi değil.Öyle darbeye filan tepki vermiyor.Siren diye bi parça var ve maalesef bizim araçlarda en çok değişen parçalardan biri.Pc için bios pili gibi düşünebilirsin.Bir ömrü var ve tükenmeye yakın araç durduk yerde flaşörlerini yakıyor, sunroof açılmıyor, ön göğüsteki kırmızı ışık sanki biri araca girmiş gibi yanıp sönüyor, marşa basınca "alarm trigred check car" gibi menüde yazılar görüyorsun vs vs.Konudan çıkmadan alarm olayına dönelim.Benim siren değiştiği zaman kontrol etmek için senin yaptıklarına benzer şeyler yaptım, usta gülerek aracın açık camından alarm kurulu iken kaputu açtı ve ortalık siren sesinden geçilmez oldu.İçerdeyken de bu böyle.Eğer yazdığın gibi kaputu da açtıysan sirenine bir baktır derim, belki değişme zamanı gelmiştir.

    Süspansiyon: Sevgili hesheit volkan.d arkadaşa sormuş ama onun aracı yanılmıyorsam 2.5 awd bu da sert amortisötlü araç demek.Yani s60larda 2.0'dan farklı olan araçlar T5 ve AWD'dir.Bunlar daha devirli araçlar olduklarından arka amortisörler 2.0'a göre daha serttir ve virajlarda araç kontrolünde büyük fark sağlar.Tıpkı ben de voldan.d gibi diğer araçlara nazaran T5imde şehir içinde sert süspansiyonun dezavantajını hissediyorum.Araç oldukça sert tepki veriyor.Bir BMW veya Mercedes gibi yumuşak değil ,oldukça hissedilir şekilde sarsılıyor.

    Umarım bi nebze yardımım olmuştur, bu arada siren fiyatı 350 gibi birşeydi yanılmıyorsam.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cburakreis -- 22 Mart 2010; 17:43:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cburakreis

    @Higwaymouse,

    Tekrar selamlar uzun bir aradan sonra.Sanırım alarm, süspansiyon ve yanmayan ışık konusunda birkaç yardımım dokunabilir, tabi buradan :)

    Lamba konusu: öyle göğüs sökmeye filan hiç mi hiç gerek yok, dikkatli bakarsan oradaki düğmelerin bulunduğu yer blok halde, yani kenarından tırnaklarını ayırdığın zaman alttaki düğmelere ve yanmayan ampule ulaşabilirsin.Ama bunu sen yapma çünkü açsan dahi garip bir ampul olduğundan ancak servislerde bulabilirsin.Çok kısa bir işlemi var ehil eller için.

    Alarm: Bildiğimiz alarmlar gibi değil.Öyle darbeye filan tepki vermiyor.Siren diye bi parça var ve maalesef bizim araçlarda en çok değişen parçalardan biri.Pc için bios pili gibi düşünebilirsin.Bir ömrü var ve tükenmeye yakın araç durduk yerde flaşörlerini yakıyor, sunroof açılmıyor, ön göğüsteki kırmızı ışık sanki biri araca girmiş gibi yanıp sönüyor, marşa basınca "alarm trigred check car" gibi menüde yazılar görüyorsun vs vs.Konudan çıkmadan alarm olayına dönelim.Benim siren değiştiği zaman kontrol etmek için senin yaptıklarına benzer şeyler yaptım, usta gülerek aracın açık camından alarm kurulu iken kaputu açtı ve ortalık siren sesinden geçilmez oldu.İçerdeyken de bu böyle.Eğer yazdığın gibi kaputu da açtıysan sirenine bir baktır derim, belki değişme zamanı gelmiştir.

    Süspansiyon: Sevgili hesheit volkan.d arkadaşa sormuş ama onun aracı yanılmıyorsam 2.5 awd bu da sert amortisötlü araç demek.Yani s60larda 2.0'dan farklı olan araçlar T5 ve AWD'dir.Bunlar daha devirli araçlar olduklarından arka amortisörler 2.0'a göre daha serttir ve virajlarda araç kontrolünde büyük fark sağlar.Tıpkı ben de voldan.d gibi diğer araçlara nazaran T5imde şehir içinde sert süspansiyonun dezavantajını hissediyorum.Araç oldukça sert tepki veriyor.Bir BMW veya Mercedes gibi yumuşak değil ,oldukça hissedilir şekilde sarsılıyor.

    Umarım bi nebze yardımım olmuştur, bu arada siren fiyatı 350 gibi birşeydi yanılmıyorsam.

    Selamlar

    Alıntıları Göster
    @cburakreis

    Sağolasın, oldukça yardımcı olacak bilgiler. Ben cesaret edip mecbur kalmadıkça o düğmenin olduğu bloku sökemem. Tırnağını veya başka bir yerini kırarsam yanlışlıkla çok pişman olurum. Arabada beni en etkileyen yerlerden biri zaten kokpit. O bölgede kusur olması beni daim rahatsız eder. Bu yüzden servise yolum düştüğünde baktırırım artık. Ama atalarımız "Bil de yapma!" demişler. Nasıl söküleceğini bilmek faydalı oldu.

    Alarm konusuna dönersek, arabanın ikinci sahibi olduğumdan öncesinde senin bahsettiğin sunroof açılmaması, uyarı mesajı vermesi gibi belirtiler verdi mi bilmiyorum. Benim kullanım sürecim boyunca rastlamadım. Tabii burada bir soru aklıma geliyor. Eğer siren önceden bitmiş ve değişmemiş olsa uyarı mesajı gibi belirtilerinde devam etmesi gerekmiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cburakreis

    @Higwaymouse,

    Tekrar selamlar uzun bir aradan sonra.Sanırım alarm, süspansiyon ve yanmayan ışık konusunda birkaç yardımım dokunabilir, tabi buradan :)

    Lamba konusu: öyle göğüs sökmeye filan hiç mi hiç gerek yok, dikkatli bakarsan oradaki düğmelerin bulunduğu yer blok halde, yani kenarından tırnaklarını ayırdığın zaman alttaki düğmelere ve yanmayan ampule ulaşabilirsin.Ama bunu sen yapma çünkü açsan dahi garip bir ampul olduğundan ancak servislerde bulabilirsin.Çok kısa bir işlemi var ehil eller için.



    Selamlar



    Evet işlem çok basit, ama kesinlikle bilen biri yapmalı, deneme yanılma yoluyla yapılırsa zarar verme ihtimali çok yüksek. Ve orijinal ampul kullanmak lazım. Çünkü lambanın orijinalinin üzerinde mavimsi renkte bir kılıf var ve kokpitte görünen esas yeşil rengi bu renk veriyor (ışık sarı kılıf ta mavi olunca birleşimi yeşil oluyor galiba). Normal ucuz olan piyasa işi beyaz renkli-sarı yanan ampul takınca yeşil renk te sarıya dönüyor ve kokpit çok kötü görünüyor, tüm lanbalar yeşil, o lamba sarımsı. Bu lambayı orijinaline yakın bir renge boyatıp takarsanız bu durumda da olması gereken yeşil renk çok soluk kalıyor.
    Lambanın orijinali 10 tl. gibi olması lazım. Macera aramayın ve bilen bi yerde orijinalini taktırın.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayugur -- 4 Nisan 2010; 14:35:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayugur


    Evet işlem çok basit, ama kesinlikle bilen biri yapmalı, deneme yanılma yoluyla yapılırsa zarar verme ihtimali çok yüksek. Ve orijinal ampul kullanmak lazım. Çünkü lambanın orijinalinin üzerinde mavimsi renkte bir kılıf var ve kokpitte görünen esas yeşil rengi bu renk veriyor (ışık sarı kılıf ta mavi olunca birleşimi yeşil oluyor galiba). Normal ucuz olan piyasa işi beyaz renkli-sarı yanan ampul takınca yeşil renk te sarıya dönüyor ve kokpit çok kötü görünüyor, tüm lanbalar yeşil, o lamba sarımsı. Bu lambayı orijinaline yakın bir renge boyatıp takarsanız bu durumda da olması gereken yeşil renk çok soluk kalıyor.
    Lambanın orijinali 10 tl. gibi olması lazım. Macera aramayın ve bilen bi yerde orijinalini taktırın.
    Saygılar.

    Teşekkürler durumu anladım. Servise yolumu düşürüne kadar bekliyeceğim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    quote:

    Orijinalden alıntı: bayugur


    Evet işlem çok basit, ama kesinlikle bilen biri yapmalı, deneme yanılma yoluyla yapılırsa zarar verme ihtimali çok yüksek. Ve orijinal ampul kullanmak lazım. Çünkü lambanın orijinalinin üzerinde mavimsi renkte bir kılıf var ve kokpitte görünen esas yeşil rengi bu renk veriyor (ışık sarı kılıf ta mavi olunca birleşimi yeşil oluyor galiba). Normal ucuz olan piyasa işi beyaz renkli-sarı yanan ampul takınca yeşil renk te sarıya dönüyor ve kokpit çok kötü görünüyor, tüm lanbalar yeşil, o lamba sarımsı. Bu lambayı orijinaline yakın bir renge boyatıp takarsanız bu durumda da olması gereken yeşil renk çok soluk kalıyor.
    Lambanın orijinali 10 tl. gibi olması lazım. Macera aramayın ve bilen bi yerde orijinalini taktırın.
    Saygılar.

    Teşekkürler durumu anladım. Servise yolumu düşürüne kadar bekliyeceğim...

    Alıntıları Göster
    Dün gece şehirler arası bir yolculuk yaptım. Yaklaşık 400 km.e... Ortalama hızım ise sanırım 115/120 km/sa. arasıydı. (Anadolu otobanı) Arabada 4 kişi idik. Az yakacağım diye özel bir çaba sarf etmedim. Yol bilgisayarını sıfırladım. Sonuç beni memnun etti.

    Ortalama değer:7,6 lt.

    Bu arada önceki mesajlarımda anlatmaya çalıştığım devir dalgalanması sorununun, şanzıman yağı değişiminden sonra kalmadığını bu uzun yol yolculuğunda da teyit etmiş oldum.

    Benzer sorun yaşayan bir arkadaş çıkarsa alternatif çözüm olarak aklında bulunsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 8 Nisan 2010; 20:04:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip

    bildigim kadarı ile bu düğme "araç içi hareket sensörü" bu konum aktifken, araç içinde oluşacak bir hareketlenme aracın varsa alarmını yoksa flaşörlerini devreye sokarak sizi uyarıyor.

    ben bunu oğlum içerde uyurken kullanıyorum ve iki kere öttürmeyi başardı benim ufaklık.

    Alıntıları Göster
    Bugün bir işim nedeniyle anadolu yakasına geçmiştim. Dönüşte ani bir kararla nasılsa yolumun üstünde diye maslaktaki gençler servise uğradım.

    Arka aydınlatması yanmaz olan düğmeyi yaptırdım. Yalnız o iş için elektrikçiye götürdüklerinden nasıl söküp yaptıklarını öğrenme imkanım olmadı. 10 TL.ya hallolmuş oldu. Ayrıca arka sağdan gelen sesin kaynağını bir türlü bulamamıştım. Ufak bir deneme sürüşünden sonra amortisörden olduğunu söylediler. Teki değişmezmiş. Çifti ise 240'a olur dediler. Ben de değiştirttim. Gerçektende ses kalmadı. İnşallah imkanlar müsait olursa bir dahaki sefere ön amortisörleri de değiştirebilirim. Polen filtresi de çok kirlendiği için onu da değiştirttim. O 50 tl. Karbonlu olsa 100 TL.imiş. Klima gazından şüpheliniyordum. Bir klimacıya gidip kaçak var mı diye kontrol edilip gaz ilave ettiler. Direksiyon hidroliğinin hortumunun yağ kutusuna girdiği yerden yağ kaçırıyordu. Hortumun ucunu kesip yeni kelepçe ile bağladılar. Direksiyon hidrolik yağını da bu vesileyle değiştik. Bir kaç ufak tefek işler ve genel kontrol yapıldı.

    Yalnız klima ustası biraz kafamızı karıştırdı. Motorun önündeki fan, motor soğuk olsa bile klima açıldığı anda yavaş kademede dönmeye başlaması lazım dedi. Ama orada çalışmadı. Servis ustası da ayrıyeten baktı ama tam anlayamadı. Çünkü o baktığında fan çalışıyordu. Fakat klima devrede olduğu için mi yoksa motoru soğutmak maksatlı mı çalışıyordu bilemedi. Bilgisayarda da bir sorun gözükmedi. Bir ara radyatörü temizleyelim arabanın çekişi dahil çok faydasını görürsün dedi. Ben de olur dedim ve ayrıldık.

    Bu günlük haberler bu kadar...

    Ek: Amortisörlerin markası "monroe" idi...Nedir ne değildir bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiGHWAYMOUSE -- 14 Nisan 2010; 17:25:05 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.