Şimdi Ara

--- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü --- (74. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.187
Cevap
79
Favori
403.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen

    quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas

    iki ihtimal var, ya kodu hatalı giriyorsunuz ya da kablo kodu desteklemiyor....


    Kod nedir o zaman?

    işlemi ne şekilde yapıyorsunuz da hata veriyor, kod aralığı hatası veriyor, kod cihaza ait değil gibi...
  • yaptigim islem

    VCDS Start sonrasi

    9 Central Elektrik

    --- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü ---

    Log Burada:

    Samstag,24,September,2016,20:19:00:05031
    VCDS -- Windows-basierter VAG/VAS-Emulator Läuft mit Windows 10 x64
    VCDS Version: DRV 15.7.1.0
    Datenstand: 20151007
    www.Ross-Tech.de


    Fahrzeugtyp: 16 (7N0)
    Scan: 01 03 08 09 10 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekzen -- 26 Eylül 2016; 22:40:35 >




  • ertewas E kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim...
  • bazı arkadaşlar vag com adaptasyon ile ilgili sorular soruyor, genelde vaktim sınırlı, çok fazla ilgilenemiyorum. birkaç örnek vereyim. Öncelikle hangi araçta olursa olsun kodlama ya da adaptasyon yapmadan önce mutlaka otomatik tarama (AUTO-SCAN) yapın. Bu işlem aracın orjinal kodlarını yedekleme açısından önemlidir.

    işleme başlarken yani aracı bilgisayar'a bağlamak için ucuz ve kalitesi düşük bir kablo asla tavsiye etmiyoruz. Kullandığınız kablo kaliteli bir chipe ve iyi bir yalıtıma sahip olmalıdır. Sonuçta bilgisayar ile araba arasında bir bağlantı kurulmakta, kalitesi düşük kablolar birçok birimi göremediğinden ya da bağlantı esnasında kopmalar, kısa devreler yaşandığından hata oluşma ve araca ve ecuya (araç beyni) zarar verme riski çok daha fazla olmaktadır. VCDS programını ful kullanmak için de aynı şekilde kaliteli chipe sahip bir kabloya ihtiyaç vardır, bu sebeple kalitesi düşük, fulçip çalışmayan ucuz çin çakmalarını asla tavsiye etmiyoruz, verimli bir kodlama için mutlaka orjinal Ross Tech kablo veya güncelleme alabilen avrupa kabloları kullanmanız, tüm birimlere sorunsuz ulaşabilme ve ürünü son sürümde kullanabilmeniz açısından hayati öneme sahiptir.

    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-ross-tech-orjinal-vag-com-vcds-v15.7-299158464/detay

    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-teknik-elektronik-test-olcum-cihazi-vag-com-16.8.1-vagcom-cin-mali-degil-guncellenebilir-avrupa-urun-343993743/detay

    İşleme ilk başladığınızda öncelikle AUTO-SCAN bölümüne girin ve sol taraftan aracınızın modelini seçerek Starta basın. işlem tamamlandıktan sonra kaydedin.(save basın). Yedeklediğiniz bilgiler "BİLGİSAYARIM/YEREL DİSK C/ROSS-TECH/VCDS/LOG" dosyasına kaydedilecektir. Aracınız orjinal kodlarını bu bölümde bulabilir, hata durumunda eski kodlamaları tekrar yükleme şansına sahip olursunuz, beğenmediğiniz yada beceremediğiniz uygulamalar için geri alma imkanı olacaktır. Aracın sağında solunda bilmediğiniz bazı ayarları asla kurcalamayın, bazı arkadaşlar bilmedikleri birimlerde ecuya, aracın beynine zarar veren işlemler yapmakta, aracı kurtarabilmek için yeni yazılım atma ihtiyacı doğabilmektedir. O yüzden eğer vag com ile kodlama ya da adaptasyon işlemleri yapacaksaniz bilinen ayarları ve kodlamaları yapmakta fayda var, bilmediğiniz bölümleri asla kurcalamayın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 20:26:16 >




  • İşleme başlamadan önce yaşanabilecek bilinen sorunlarla ilgili birkaç örnek verecek olursak; Mesela kabloyu araca bağladığınızda eğer araç müdahaleye izin vermiyorsa ısrar etmeyin, öncelikle kabloyu doğru taktığınızdan emin olmalısınız. kabloyu doğru bir şekilde çıkardıktan sonra kontak anahtarını da çıkartın ve kapıları kumandadan hızlı bir şekilde birkaç defa açıp kapatın ve son olarak açık bırakın ve tekrar kabloyu takın ve yeniden bağlantı kurmayı deneyin...

    Vag com kabloyu önce aracınıza takıp sonrasında usb ucunu bilgisayara takınız ve kontağı açtıktan sonra programı açın. Ardından ilk olarak "Test" edin ve sonrasında "kayıt (save)" yapmalısınız. Tüm bu işlemler sırasında kontak yarım açık olmalı ve kapılar asla kilitli olmamalıdır. Yine cihazı araçtan çıkarırken programı kayıt (save) edip kapadıktan sonra önce usb bölümünü çekin, son olarak kabloyu aracın soketinden çıkarın. Chazı araca bağlarken uyguladığınız işlemlerin tam tersini çıkartırken yapmamız kablonun daha uzun ömürlü olması açısından önemlidir. Kablo ile işlem sırasında asla kontak kapatılmamalı ve işlem sırasında kopmalar yaşanmamalıdır, bu sebeple çipi ve yalıtımı kaliteli kabloların kullanılması kısa devre ve kopma riskini minimize edecektir. İşlem sırasında yaşanan kısa devre yada kopmalar araca, beynine ve kabloya ciddi zararlar verebilir.

    Program kurulumdan sonra sırası ile "options test" yazan butona basın ve gelen bilgi ekranını "okey (ok)" ile kapatıp aşağıdaki "kayıt (save)" butonu ile ayarları kaydediniz. Bu işlemi özellikle farklı araçlarla bağlantı yaptığınızda her seferinde mutlaka yapmanızı tavsiye ederiz. Farklı araçlarda kullanımda, kodlama ya da adaptasyon işleminden sonra programı bilgisayardan kaldırmanız, ayrı araçlarda yapılan işlemlerde programı baştan kurmanız yapacağınız işlemin sağlıklı olması ve programı ve kabloyu daha stabil kullanmanız açısından önemlidir.

    Daha önce de belirttiğimiz gibi araçta kodlama esnasında bütün kapılar kapalı olmalıdır ama asla kilitli olmamalıdır. Yine bilgi ekranı teyp üzerinde olan araçlarda kodlama ve adaptasyon sırasında teybin kapalı olmasına dikkat ediniz.

    Yapacağınız işlem ve kodlama birden fazla ise kodlamaları tek tek yapıp denemek yerine en az birkaç kodlama yapıp yada bütün kodlamaları tamamladıktan sonra deneme yapınız. Yaptığınız kodlamaları denemeden işlemi sonlandırmayınız ve kablo araca bağlı iken asla kontak kapatmayınız çünkü işlemi durdurmadan bağlantının kopması daha önce de belirttiğim gibi ecuya (araç beynine) yada kabloya ciddi zararlar verebilir. Kontak kapatma işini programdan çıktıktan ve kablonuzu soketten çıkarttıktan sonra yapmalısınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 20:32:07 >




  • Asıl mevzuya gelip adaptasyon ile ilgili birkaç örnek verecek olursak....

    Rolanti Adaptasyonu:

    Araç motoru sıcak ve motor rolantide çalışıyor iken:

    [Seç]
    [01 motor]
    [Adaptation - 10]
    Kanal 01
    Adaptasyon değerini 124 -132 arası herhangi bir değer girebilirsiniz.
    [Kaydet]


    Boğaz Kelebeği Adaptasyonu:


    AEE motor (Polo 1.6 gibi) ve 1.6 AFT (Golf 3, Polo classic gibi) motorlarda
    Kontak açık olmalı fakat motor çalışmamalıdır...

    [Seç]
    [01 - motor]
    [Blok Ölçümü- 08]
    Grup 060 (Grup 98 DBW olmayan motorlar için Golf 4, Passat , Bora gibi)
    [Git]
    [04 Temel Seçeneklere giriniz]

    Bunu yaptıktan sonra sağ üst köşede "ADP RUN" yazısını göreceksiniz. Temel Seçeneklere girmenizle birlikte adaptasyon işlemi yapılacaktır. Değerlerin değiştiğini göreceksiniz ve aracın boğaz kelebeğinden ses geldiğini duyacaksınız. "Temel seçenekler" modunda 30 saniye süresince kaldıktan sonra işlem tamamdır...

    UYARI: İşlem esnasında aracın motorunun çalışmadığından emin olun ve gaz pedalına kesinlikle basmayın...

    Yeni Kontrol Ünitesinde Cruise Control'ü aktif hale getirmek (DBW):

    Fabrika çıkışında Kontrol ünitelerinin Cruise Control'ü de aktiftir.

    [Seç]
    [01 - Motor]
    [Login - 11]
    Cruise Control'u aktif hale getirmek için 11463 değerini girin.
    [Gir]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 18:05:08 >




  • Sabit Aralıklı Servis zamanı:


    [SEÇ]
    [17 - GÖSTERGE]
    [Adaptation - 10]

    ASAĞIDAKİ SEÇENEKLERDEN KANAL NUMARASINI SEÇİN
    [Oku]
    "Kayıt edilmiş değer" O kanal için ayarlanmış mevcut değer.

    ASAĞIDAKİ SEÇENEKLERDEN DEĞER SEÇİP GİRİN

    [Test]
    [KAYDET]

    Örnek:Golf IV, YAĞ ZAMANI İÇİN "00015 DEĞERİNİ KANAL 10'A GİRİN.

    Kanal Gösterge uyarısı içerik Girilecek yeni adaptasyon değeri
    Polo 6N Golf4 Passat B5 Lupo - 2002 New Beetle Bora Transporte
    10 OIL Yağ için KM ayarı 00150 00015 00015 00150 00015 00015 00015
    11 INSP G.Bakim için KM ayarı 00300 00030 00030 00300 00030 00030 00030
    12 INSP G.Bakim için gün ayarı 00360 00036 00037 00360 00036 00036 00037


    Not: Değer x 1000 km, Polo ve Lupo hariç, onlar için değer x 100 km. Gün çarpanı =değer x10 gün, Polo ve Lupo hariç.

    Yağ değişimi 15000 Km Reset Kanal 10
    Genel bakım 12 Ay sonra Reset Kanal 10 & 11
    Genel bakım 30000 Km Reset Kanal 10, 11, & 12



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 18:56:35 >




  • 7 Haneli Pin ile Kontak Anahtarı kodlama

    Bu kodlama prosedürü Volkwagen ve Audi'nin 11 Mart 2002 tarihinden itibaren uygulamaya koyduğu 7 haneli pin (gizli immo şifresi) için geçerlidir. Eğer eski 5 haneli şifreyi biliyorsanız kullanabilirsiniz.

    Immobilizer'in Gösterge üzerinde olan.
    1. [Seç]
    [17 - Gösterge]
    "Extra" alanında yazan 14 haneli ID numarasını alınız.

    2. Bu numarayı yetkili servise veriniz, 7 haneli pin, tamirhane kodu ve ithalatçı numarasını alınız.

    3. [Seç]
    [17 - Gösterge]
    [Login - 11]
    [7 Haneli pin]
    7 Haneli pini, Pin'in üretildiği tarih,tamirhane kodu ve ithalatçı numarasını giriniz.
    [Tamam]

    4. Program, girdiğiniz bilgileri onaylayıp size "XXXXX" yazan bir satır ile dönecektir.
    [Tamam]

    5. [Adaptasyon - 10] Kanal "21" giriniz [Oku]
    Kaydedilmiş Değer, daha önceden adapte edilmiş anahtar adetini gösterir. "0" (sıfır) rakamını girin.
    [Kaydet]
    Kodlamak istediğiniz anahtar sayısını giriniz
    [Kaydet]

    6. [Geriye Dön] [Modülden Çik- 06]
    Kontağı kapatıp anahtarı çıkar.

    7. İkinci anahtarı kullanarak kontağı aç
    Immobilizer ikaz isigi birkaç saniye müddetince yanip sönecek. Kontagi kapatip anahtari çikar.

    8. Diğer anahtarlar için 7. maddeyi uygula.

    Harici Immobilizer Ünitesi olan araçlar için
    1. [Seç]
    [25 - Immobilizer]
    "Extra" alanında yazan 14 haneli ID numarasını al.

    2. Bu numarayı yetkili servise veriniz, 7 haneli pin, tamirhane kodu ve ithalatçı numarasını al.

    3. [Seç]
    [25 - Immobilizer]
    [Login - 11]
    [7 Haneli Pin]
    7 Haneli pini, Pin'in üretildiği tarih,tamirhane kodu ve ithalatçı numarasını giriniz..
    [Tamam]

    4.Program, girdiğiniz bilgileri onaylayıp size "XXXXX" yazan bir satır ile dönecektir.
    [Tamam]

    5. [Adaptasyon - 10] Kanal "21" giriniz [Oku]
    Kaydedilmiş Değer, daha önceden adapte edilmiş anahtar adetini gösterir. "0" (sıfır) rakamını girin.
    [Kaydet]
    Kodlamak istediğiniz anahtar sayısını giriniz
    [Kaydet]

    6. [Geriye Dön] [Modülden Çik- 06]
    Kontağı kapatıp anahtarı çıkar.

    7. İkinci anahtarı kullanarak kontağı aç 3-4 saniye bekledikten sonra kontağı kapatıp anahtarı çıkar.

    8. Diğer anahtarlar için 7. maddeyi uygula.

    --- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü ---



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 19:16:11 >




  • Adaptasyon fonksyonu, Kontrol Ünitelerinde var olan degerleri degistirmenizi saglar

    Aracın özelliklerine göre değerleri değistiriniz.

    Aşağı ve yukarı tuşlarıyla 0 - 99 arası olan kanal numaralarını değiştirebilir veya doğrudan klavyeden yazabilirsiniz.

    Kanal numarasını girip "READ " tuşuna basın

    Girmiş olduğunuz kanal geçerli ise Vag-Com size bu kanalın değerini gösterecektir. Geçerli değil ise "N/A"(yok anlamında)olarak tanımlayacak.


    Mevcut değeri değiştirmek için aşağı yukarı tuşlarını kullanabilir veya doğrudan klavyeden giriş yapabilirsiniz.


    Yeni değeri girdikten sonra "Test" tuşuna basın, yeni değer Kontrol Ünitesi tarafından geçici olarak hafızaya alınacaktır.

    Yeni değerin ortaya koyduğu etki sizi memnun ettiyse "Kaydet" tuşuna basıp işlemi tamamlayınız.



    NOT: Kanal "00" Fabrika ayarıdır. Kanal "00" da Kaydetme işlemi uygulanırsa tüm Adaptasyon değerleri Fabrika çıkış ayarlarına resetlenecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 19:58:48 >




  • Adaptasyonla yapabilceklerinizden birkaç örnek:

    Rolanti Ayarı
    Servis,Yağ zamanı ayarlama ve resetleme
    Airbag/SRS sistemini devreye sokup devreden çıkarmak



    Gaz Kelebek Adaptasyonu:

    Polo 1.6 AEE MOTOR , GOLF 3 , POLO CLASSĐC 1.6 AFT Motorlarda

    Kabloyu takın, kontak anahtarı ignition (ateşleme) konumunda olmalıdır...

    01 ENGINE motor
    04 Ana ayar
    01 Kanalını seçin, bu kanal gaz kelebek ayarıdır. Golf 4, Passat , Bora için kanal 098 dir.

    Karşınıza bir ekran çıkacak. Ekranda en sag üst bölümdeki 4. hanedeki rakam sırayla 00000 ve sonra 00100 ve sonra 00000 olana kadar bekleyin, bu esnada arada gaz kelebek motorundan bir vızıltı sesi duyacaksınız. Bu ses işlemin yapıldığını gösterir.

    Sıfırlar çıktıktan sonra programdan çıkıp kontak anahtarını kapayın ve 15- 20 saniye bekleyin. Gaz kelebek ayarı tamamlanmıştır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 20:35:12 >




  • SERViS LAMBASI SÖNDÜRME

    17 INSTRUMENT
    10 ADAPATION
    02 KANALINA GİRİN VE CIKAN DEGERLERİN TAMAMINI 00000 YAPIN. UYARI VEREN BİR LAMBA KALMAYACAKTIR...

    EN ÇOK KULLANILAN KANAL NUMARALARI

    05 SİLME
    2 OTOMATİK ŞANZIMAN
    3 ABS
    15 AIRBAG
    17 GÖSTERGE
    46 COMFORFT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 20:36:11 >
  • Bogaz Kelebegi Adaptasyonu:

    1. Kontağı açın (motoru asla çalıştırmayın)

    2. Motor kontrol ünitesine girin

    3. Arızaları silin

    4. Adaptasyon 00 kanalına girip değeri kaydedin (ECU Resetleme)

    5. Temel ayarlara girip kanal numarasını yazıp git tuşuna basın

    -ADY Motorları için Gurup 001
    -DBW Motorları için Gurup 060
    -Diger Motorlar için Gurup 098

    6. "Adaptasyon tamam" yazısını görünceye kadar bekleyin. (Önerilen süre 20-25 saniye)

    7.Programdan çıkıp aracı çalıştırın.
  • Otomatik Şanzıman Adaptasyonu


    1. 0tomatik şanzımana girin.

    2. Arıza Kodlarını silin.

    3. Temel ayarlara girip 000 kanalını seçin ve gaz pedalını bir süre basılı tutun.

    4. Ayağınızı gaz pedalından çekip motora girin.

    5. Temel ayarlara girip 063 kanalını seçin, gaz pedalına bir süre basılı tutup işlemden sonra ayağınızı gaz pedalından
    çekin.
  • Yağ, Servis Zamanı Ayarlama

    1. Gösterge paneline girin.

    2. Adaptasyon 02 kanal değerine 0 (sıfır) yazıp "Kaydet" butonuna basın. Eğer yağ ve servis zamanını kendiniz ayarlamak isterseniz 3. maddeden devam edin.

    3. Yağ Km zamanı ve servis Km zamanı araçlara göre farklılık göstermektedir. Yağ için 05, 10, 45 numaralı, servis Km için 11, 43 numaralı kanalları kontrol edip bilgi olan kanala istediğiniz Km'yi yazıp "Kaydet" butonuna basın.

    4. Servis gün zamanı kanalı da araçlara göre farklılık göstermektedir. Servis gün zamanı için 12, 06, 44 numaralı kanalları kontrol edip gün bilgisi yazan yere istediğiniz gün sayısını yazıp "Kaydet" butonuna basın.
  • central elektrik icin Sifre yi yazsan sevinirim
  • Arka Fren Balata Değisimi

    1. Park frene girin,

    2. Temel ayarlara girip 00 kanalını seçin ve aktif olan "Aç-Kapa veya ileri" butonuna basın. Kapaklar açıldıktan sonra bitir, geri dönüşe tıklayın.

    3. Balataları değiştirin.

    4. Kapatmak için tekrar "Park Freni'ne" girin ve temel ayarları seçip 006 kanalına gidin, aktif olan "Aç-Kapa veya ileri" butonuna basın. Kapaklar kapandıktan sonra bitir, geri dönüşe tıklayın.

    5. Adaptasyon testi için "Park Frene" girin ve temel ayarlara gidin. 010 kanalını seçin ve aktif olan "Aç-Kapa" veya ileri" butonuna basın.

    6. Fren balatası otomatik olarak 3 (üç) defa açılıp kapandıktan sonra, "Bitir, Geri Dönüşü" tıklayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen

    central elektrik icin Sifre yi yazsan sevinirim

    hocam onun için kara kaplı deftere bakıyorum, her hangi bir işlem yapmışıyız diye ama bişey bulamadım, nerede problem var bir türlü çözemedim...
  • EPS Direksiyon Açı Sensörü Kalibrasyonu

    1. Aracınızı çalıştırın.

    2. Direksiyonunuzu bir Tur sağa doğru ve bir tur da sola doğru çevirin.

    3. Aracı düz ve trafiğe kapalı bir yolda mümkün olduğunca hızlı (en az 120-150 km) kullanınız. Araç hızını alıp da düz gittiği esnada direksiyonu kımıdatmadan durun (kontağı kapatmayın)

    4. ABS frene girin.

    5. Login'e girin ve 40168 yazıp onaylayın.

    6. Golf, Jetta ve Audi TT için temel Ayarlarda "Grup 060",
    Passat. Audi i A4. A6, A8 için "Gurup 001" e girip "Tamam" mesajı alıncaya kadar 20-25 saniye bekleyin.
  • Kontak Anahtarı Kodlama

    1. Gösterge Paneline girin. (Harici immobilizer sistemi olan Araçlar için immobilizer'e
    girin)

    2. Login'den "anahtar Kodunu" girin.

    3. Adaptasyondan 21. kanala gidin, kodlamak istediğiniz anahtar sayısını yazın ve "Git" butonuna tıklayn.

    4. Birden daha fazla anahtar kodlayacaksanız kontağı kapatıp diğer anahtarlarla kontağı yeniden açın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen

    central elektrik icin Sifre yi yazsan sevinirim

    hocam büyük ihtimal bu değerlerden biri yada birkaçı hatalı...
    software coding
    Workshop code
    Importer Number
    Equipment Number

    yazılım kodlamasında (software coding) hata olabilir yada ithalatçı numarası (Importer Number) ekipman numarasında sıfırları girmeden deneyin. software coding 6 haneli bir numara olacak, hata ekranında 6 haneli numara girin uyarısını alıyorsunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertewas -- 27 Eylül 2016; 22:26:37 >
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.