Şimdi Ara

uno (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
0
Favori
27.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba rolantideyken motordan gıcırtı geliyordu. Debriyaj rolesi değişti bugün. İyi oldu ses kesildi. Parça 25 lira. Usta 40 aldı. Şanzıman indi öyle yapıldı.
  • 93 model uno aldık. 1.4 bastın mı gidiyor ama tabii ki şimdiki araclara göre bayaa bi ince yapıya sahip.kullanırken baya bi tehlikeli sanki.
  • Harun cengiz italyan yapımı de mi aldığın. Kaça aldınız.
  • arkadaşlar benim 96 uno sx ie var.benim ön ızgaralar soğuk üflüyor.sanuırım unoların hepsi böyle.benim sormak istediğim ön ızgaralardan sıcak üfleme sağlayamaz mıyız.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: melle21

    arkadaşlar benim 96 uno sx ie var.benim ön ızgaralar soğuk üflüyor.sanuırım unoların hepsi böyle.benim sormak istediğim ön ızgaralardan sıcak üfleme sağlayamaz mıyız.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler

    ön ızgaralardan sıcak hava gelişini sağlamak mümkündür...oto elektrikçilerine danışın yapanlar var...ön göğüs sökülerek yapılan zahmetli bir iş..ancak vakti olan bir elektrikçi yapabilir...tuzluya çıkabilir...bu arada fanın gücü daha çok kanaldan sıcak hava vereceği için azalacaktır.......
  • Bende de 97 uno s var aynı sorunu bende yaşıyorum,yani fabrika çıkışı olarak sıcak üflemiyor mu
    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: melle21

    arkadaşlar benim 96 uno sx ie var.benim ön ızgaralar soğuk üflüyor.sanuırım unoların hepsi böyle.benim sormak istediğim ön ızgaralardan sıcak üfleme sağlayamaz mıyız.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler

    ön ızgaralardan sıcak hava gelişini sağlamak mümkündür...oto elektrikçilerine danışın yapanlar var...ön göğüs sökülerek yapılan zahmetli bir iş..ancak vakti olan bir elektrikçi yapabilir...tuzluya çıkabilir...bu arada fanın gücü daha çok kanaldan sıcak hava vereceği için azalacaktır.......




  • Arkadaşlar merhaba,

    97 model bir uno 70 s aldım yeni. Birkaç önemli bakımı yapıldı. Karbüratörü elden geçti, yağ filtresi ve kayışları değişti, distribütörü elden geçti, rot başları vs... Sadece bir büyük sorunum kaldı o da sabah çalışmaları. Arabayı götürdüğüm usta jikleyi çok çekme demişti, çok çekmediğimde 5 dakika uğraşıyorum arabayı çalıştırmaya. sonuna kadar çektiğimde de en az 2 dakika sürüyor çalışması. jikleyle çalıştığında araba gaz almıyor, gaza dokunduğum an stop ediyor. Bir süre beklemem ve jikleyi indirmem gerekiyor gaza basabilmek için. Bu konuyla ilgili bana yardımcı olabilir misiniz lütfen?
  • Öncelikle hayırlı olsun,bende de aynı model 70 s var.Çalıştırmadan önce (jikleyi hiç çekme) iki defa gaz pedalına basıp,daha sonra çalıştırırken de gaza biraz dokunmayı dene.Bende işe yarıyo.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozusan

    Arkadaşlar merhaba,

    97 model bir uno 70 s aldım yeni. Birkaç önemli bakımı yapıldı. Karbüratörü elden geçti, yağ filtresi ve kayışları değişti, distribütörü elden geçti, rot başları vs... Sadece bir büyük sorunum kaldı o da sabah çalışmaları. Arabayı götürdüğüm usta jikleyi çok çekme demişti, çok çekmediğimde 5 dakika uğraşıyorum arabayı çalıştırmaya. sonuna kadar çektiğimde de en az 2 dakika sürüyor çalışması. jikleyle çalıştığında araba gaz almıyor, gaza dokunduğum an stop ediyor. Bir süre beklemem ve jikleyi indirmem gerekiyor gaza basabilmek için. Bu konuyla ilgili bana yardımcı olabilir misiniz lütfen?




  • Orjinalden alıntı: PARMAKSIZ

    Öncelikle hayırlı olsun,bende de aynı model 70 s var.Çalıştırmadan önce (jikleyi hiç çekme) iki defa gaz pedalına basıp,daha sonra çalıştırırken de gaza biraz dokunmayı dene.Bende işe yarıyo.



    o yolu denedim ama bende işe yaramadı ne yazık ki :(
  • Uno da jikle 3 kademe gibidir.Çalıştırmadan önce jikleyi tam çek ve gaza hiç basmadan marşa bas bu arada vites boşta olsa dahi ayağını debriyaja tam bas ve hareket edene kadar bırakma.Özellikle soğuk havalarda vites boşta olsa dahi debriyaj tam ayrılmaz buda aracın stop etmesine sebep olur.Hatta bazı arabalarda örneğin hyundai debriyaja basmazsan marş basmaz.Araçta bir problem yoksa tek marşta hemen çalışır motor devri 2500 civarında falan olur.Yanlız bu konumda fazla beklersen karbüratöre fazla benzin geldiği için araç boğulur.Çalıştıktan 1-2 dakika motorda yığılma ile boğulduğunu hissetmeye başlarsın ayağın hafif gazda iken jikleyi tam boşalt ve 2.kademeye yani yarıya kadar çek.Artık hareket edebilirsin buşekilde normalde boğulma yapmaz.Hararet ibren hareket ettikten sonra jikleyi tekrar boşlat ve 1. kademeye çek ve motor tam ısınıncaya kadar böyle kullan.Motor tam ısındığında aracın rolantide hafif yüksek çalıştığını göreceksin artık jikleyi tamamen boşalt.Farkındayım uzun oldu ama 10 senedir uno kullanıyorum ve maalesef eski sistem olan bu araçlarda böyle huylar var.Bu yazdıklarımı dikkate alısan zaten zaman içinde aracının huyunu anlar ona göre kullanırsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozusan

    Arkadaşlar merhaba,

    97 model bir uno 70 s aldım yeni. Birkaç önemli bakımı yapıldı. Karbüratörü elden geçti, yağ filtresi ve kayışları değişti, distribütörü elden geçti, rot başları vs... Sadece bir büyük sorunum kaldı o da sabah çalışmaları. Arabayı götürdüğüm usta jikleyi çok çekme demişti, çok çekmediğimde 5 dakika uğraşıyorum arabayı çalıştırmaya. sonuna kadar çektiğimde de en az 2 dakika sürüyor çalışması. jikleyle çalıştığında araba gaz almıyor, gaza dokunduğum an stop ediyor. Bir süre beklemem ve jikleyi indirmem gerekiyor gaza basabilmek için. Bu konuyla ilgili bana yardımcı olabilir misiniz lütfen?
    elbette basit bir ayar sorunudur...hızlı rölanti ayarını birkaç tur açınca jikleyi açmaya bile gerek kalmadan otomatik jikle gibi çalışacak ısı biraz artınca rölanti normalleşecektir...bu ayar karbüratörün arkasındaki küçük bir ayar somunuyla sağlanır.




  • Herkese teşekkürler,

    Yahu bu kadar kısa sürede bu kadar ayrıntılı cevaplar alacağımı hiç düşünmemiştim. Haksin'in tarifi işe yaradı :) Bu arada karbüratörün arkasındaki ayar somununu da ustaya bir göstermek gerekiyor sanırım.

    Şimdi gelelim ikinci probleme: Servis.

    Fiat servislerinin pahalı olduğunu biliyorum, her ustaya da güvenilemeyeceğini. Ancak, arabamın ilk usta maceraları biraz tuzlu geçince size danışmak istedim. Liste şöyle:

    triger kayışı, v kayışı, motor yağı, şanzuman yağı, antifiriz, buji kablosu, rot başları (2 adet), karter contası, aks körüğü, şanzumanın altında bir tane lastik conta (adını hatırlamıyorum), karbüratör temizliği, genel yağlama ve bakım 400 YTL.

    ayrıca,

    karter contası, karbüratör takozu, sıvı conta, buji takım,
    plastik kelepçe, karbüratör spreyi, soğutucu modül 200 YTL.

    parça+işçilik fiyatları böyle. Siz ne dersiniz? Tecrübelerinize güvenerek yorumlarınızı beklemekteyim...




  • Saydıklarının hepsini al ve sanayide taktır=Yarı fiyatı(Belki daha bile az)
  • Haydi yav. Desene iyi bir kazık yedik!

  • yok hocam çok da kazık yemiş sayılazsın,bu saydığın parçaların haricinde hava filitresi,yağ filitresi,benzin filitresi,triger kayışı değişirken muhtemelen bilyalar falan da değişmiştir.Bi de eğer ön takım yaptırdıysan rot-balans yaptır.İyi günlerde kullan
  • Ön ızgaralar klimalı olmayan arbalarda dışarıdan gelen havayı üflüyor.Yeni kasa brodwaylerde de aynı. Böyle olması aslında daha iyi temiz hava geliyor açınca.Unoların kaloriferi gayet iyi ısıtıyor zaten.
    Gelelim sabahları çalıştırma sorununa...İlk zamanlar bende zorlanıyordum ama şimdi hava soğuk olsada tek marjla çalışıyor. İlk önce çok çekiyorsun 10sn kadar bekledikten sonra yarıya getirdin mi araba boğulmadan kalkar. çok az daha gidince çok az çekili konumda bırak.tam ısınmadan cikleyi kapatırsa araba gaz yemiyo. Elin alışınca rahat edersin.
  • Bir aracın motoruna bakmadan birşey söylenemez ki. Kullanıcıdan kullanıcıya farkeder. Ne kullanıcılar gördüm 200000 de ama araç hala sıfır gibi kazasız ve değişeni yok. Bakmak lazım diyorum
  • 400 ytl banada biraz fazla geldi ama boşver gereken bakımı yaptırmışsın güle güle kullan.Bir uyarım unolarda distribütör sarması genel ve sıkıntı verici bir sorun hatta seni yolda bırakabilecek tek sorundur.Her bakımda distribütörü söktür ve içindeki mili yağlat hatta basit bir işlemdir yapabilirsen 3 ayda bir kendin bu işlemi yap.40.000 km.de başta triger olmak üzere kayışları değiştir bu arabada sorun görmezsin.
  • quote:

    arkadaşlar benim 96 uno sx ie var.benim ön ızgaralar soğuk üflüyor.sanuırım unoların hepsi böyle.benim sormak istediğim ön ızgaralardan sıcak üfleme sağlayamaz mıyız.yardımcı olursanız sevinirim.teşekkürler

    Uno'larda fabrika çıkışı böyle ama bence uğraşma fanın gücü bu şekilde bile tam yeterli değil üfleme iyice azalır,boşa masraf.
    Isıtma bu şekilde gayet yeterli ayrıca soğuk havalarda araç içi fazla ısındığında kalöriferi kapatsan camlar buğulanıyo kapatmasan bunaltıyor ( Özellikle uzun yolda ).Bu durumda ön ızgaraları biraz açtığında içeriyi çok rahatlatıyor.Yani işe yarıyor.
  • öncelikle destekler için tekrar teşekkürler...

    elim alıştı gerçekten de, jikleyi sonuna kadar çekip, 2-3 kere gaz pedalını sonuna kadar basıyorum. kontağı çevirir çevirmez çalışıyor :)

    uno'yla şehirlerarası yolculuk deneyimlerimi de paylaşmak isterim. öncelikle 90 km'yi hiç geçmediğimi belirteyim. çok dikkatli bir sürüş oldu ama test sürüşü yerine geçti benim için. istanbul-izmir/urla arasını 9 saat gibi bir sürede aldık. istanbul'da doldurduğum depom, 600 km sonunda, urla'da 83 YTL'lik benzin aldı... bu koşullarda lpg'li bir uno ne kadar yakıyor bilmiyorum ama bana oldukça hesaplı göründü...

    şehir içinde ise 20 YTL ile 90-100 km arası yol yapıyor sanırım. tam hesabı bilemiyorum ne yazık ki... en kısa zamanda onu da test edeceğim ama




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.