Şimdi Ara

Unity Collider Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Silindir şeklindeki bir 3D objeye box collider ekledim. Bu silindir bir objeye çarptığı zaman yönünü değiştirmesini istiyorum. Algoritmasını şu şekilde düşünüyorum:

    düz ilerlerken ve sağ ve solu boşsa ön tarafından bir objeye çarparsa sağ döner
    sağ döndükten sonra sol tarafı objeyle temas halindeyse tekrar sağ döner
    sağ, sol ve ön tarafı boşsa düz ilerler (bir objeye çarpana kadar)
    karşı tarafından bir objeye çarptığı zaman daha önce sağ döndüğü için bu sefer sola döner
    sağ tarafında bir obje varsa tekrar sola döner
    düz ilerlemeye devam eder

    bu şekilde sonsuza kadar devam ettiğini düşünürsek, bu objeye collider'a ne tarafın temas edildiğini nereden anlayabiliriz?



  • Pek tavsiye etmesem de daha tembel bir yöntem olarak her yüzey için bir collider eklenip isim veya tag verilir. (Sağ, sol, aşağı gibi) Buna göre çarpışma anında o isim veya tag'e göre tespit edilebilir. Yüzeylere Quad veya plane tarzı basit bir collider olursa daha iyi olur.

    Ama başta da dediğim gibi biraz acemi işi bunu yapmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.